Loppuraskaus olot ja tilat!

Mä olen valvonu viime yönä 2,5h kun on joka kerta kun oon meinannu torkahtaa tullu sellanen olo, et tulis se poks ja menis lapsivedet...alkaa vissiin pää tekemään tepposia.
 
Mä valvon vaan kun ei löydy hyvää asentoa kun joka asennossa sattuu johonkin ja vieressä tuhiseva mies on ärsyttävä ja:hilarious:
Hohhoijaa!
Mutta kyllä tässä mieli alkaa varmaan jo tällä toivomisen määrällä kans vähän tekee kiusaa...:sour:
 
Vau tsemppiä hulille ja muille jotka synnyttää!
Mä heräsin vaan hirveeseen nälkään:hilarious:
Muutama pikkuruinen supistus tullut yöllä mut muuten ei mitään!
Charmant täälläkään ei löydy kunnon asentoa missä nukkua, puutuu jotenkin kummasti myös ylempänä oleva jalka ku yrittää kyljellään nukkua, tulee tunnoton ja kipeä kohta:bored:
 
Vau tsemppiä hulille ja muille jotka synnyttää!
Mä heräsin vaan hirveeseen nälkään:hilarious:
Muutama pikkuruinen supistus tullut yöllä mut muuten ei mitään!
Charmant täälläkään ei löydy kunnon asentoa missä nukkua, puutuu jotenkin kummasti myös ylempänä oleva jalka ku yrittää kyljellään nukkua, tulee tunnoton ja kipeä kohta:bored:

Melkein kun mun yöni. Pyörein kun ei löytyny hyvää asentoa. Jalat ja lonkat tahto puutua ja puol viidelt nousin syömään jotain kun niin oli nälkä. Eilen vauva poksautti kalvoa ja odotin hetken että menikö vedet. No ei mennyt!! Taas uusi päivä ja ei varmaan tänäänkään mitään
 
^Joo tiedän turhautumisen tunteen... Oli eilen niin lähtöolo jo et käskin miehen hakee evästäki sairaalakassiin.
Nyt kyl taas alkanut tässä supistaa mut kun ne loppuu varmaan heti ku niistä tähän kirjoitan:hilarious:
Muksu sekoilee mahassa, ei puhettakaan mistään rauhoittumisesta ennen synnytystä, siellä mennään seiniä pitkin kirjaimellisesti!
Samalla vauva painaa ikävästi tonne pehvaan enkä tiijä et onko vessahätä vai ei, niin sit ravaan varalta veskissä koko ajan.
 
Huomenta taas..
Mun oli yöllä kuuma ja hiki. Aluksi nukuin hyvin. Sitten valvoin noin klo 01-03 samoista syistä kuin täällä muutkin, eikä siis mitään isompia synnytystuntemuksia. Pari supistusta taisi yöllä tulla..

Mä yritän olla positiivinen, mutta ei se kokoajan onnistu.. iskee epätoivo ja pettymys. Varmaan ne hormonit tekee osansa, sillä loppujen lopuksi vauvahan me saadaan joka tapauksessa.

Eilen olin viimeisessä äitiysneuvolassa. Kaikki oli hyvin. Ja sehän on pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin. Huomenna soitan ja varaan ajan kättärille, joka tulee ilmeisesti perjantaille. Th kuitenkin sanoi, että silloin ei välttis vielä käynnistetä.
 
Huomenna la eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Sama tuttu väsymys, yöllä joka vessareissun jälkeen saa pyöriä ja ettiä unta. Päivän kohokohtana, ku esikoinen menee päiväunille ja saa itekki torkahtaa.
 
Ei täälläkää mitään merkkejä synnytyksestä. Eilen pikkune riehu nii paljo et teki kipeetä tonne kohdunsuulle ja aattelin et hän meinaa kyllä nyt just tulla sieltä pihalle mut ei.. enää ei oo ees niitä tuntemuksia. Selkä on kipee ku joutuu yhtäkkii kantaa 30kg enemmän painoo. Vajaa viikko käynnistykseen jee! 40+6.
 
Täällä kans turha yö takana.
Ei mitään tuntemuksia, väsymys, niskat jumissa, päänsärkyä ja jatkuva vessahätä mutta ei muuta. Huoh.
Yritän itsekin tai ainakin yritin pysyä positiivisena, mutta nyt pari viimistä päivää olo ollut tosi itkuinen ja kiukusta turhautunut eikä oikeen enää jaksa toivoa tai odotella vauvan enää edes syntyvän ilman apua. Samalla alkaa hiipiä karmea pelko käynnistyksestä, johon en todellakaan halua uudestaan!! Ennemmin kiipeän suoraan sektiopöytään. Huoh. :sad001 Helmikuun vauva tästä tulee, halusin tai en. Oon vaan niin pettynyt siihen että mun kroppa ei kyllä anna mulle minkäänlaista äitiyden tunnetta tai kokemusta:sad001
 
Yrittäkää naiset tsempata! Onhan meitä tosi monta odottajaa täällä vielä...
Viime yönä pääsin ensimmäistä kertaa kokemaan oikeat, kipeät supistukset. Niitä tuli vaan turhan harvoin ja harmitti, kun sai antaa miehen lähteä töihin:sad001
Muutoinkin vauva on taas niin tuolla alhaalla, että painaa oikein kunnolla ja kävelykin on hiukan kankeaa...
Onnea muuten Hulille ja Anjuskakin taitaa olla tositoimissa! Good for you, girls! Kyllä me muutkin täältä perässä tullaan. Toivottavasti suht nopeasti:wink
Tuo kauhea riehuminen ei kyllä saa synnytystä käynnistymään; on vaan sitten tosi kipeä ja kamala olo, eli siitä saa vaan itse suotta kärsiä...kaipa se lapsi syntyy silloin, kun se olisi itse sieltä valmis tulemaan...tai sitten, kun käynnistetään. Toivotaan nyt kovasti, että me loputkin selviämme ilman käynnistelyjä ja PIAN!
 
Jäättehän te kaikki ihanat silti tänne tammikuisiin, vaikka pikkuset tuliskin helmikuun puolella :)?
 
Onnea Huli! :)

Täällä jatkuu samat kiusaus supistukset, ärsyttää, kun tietää niiden loppuvan kuitenkin :rolleyes: Yön nukuin niin huonosti, varmaan parituntia, jos sitäkään... Yön aikana vatsa tuli jotenki ihan araks ja melkein koko ajan on semmonen tunne, ku värkki halkeis.. :confused:

Tänään käytiin neuvolassa ni verenpaineet oli koholla, th sano, että joskus just vähän ennen synnytyksen käynnistymistä ne nousee, mutta saatiin nyt varmuudeks uus aika perjantaille. Toivottavasti ei tarttis sinne mennä, vaan pikkuinen tajuaisi saapua ennen sitä!
 
Täällä kans odottaja joka ei oo jakautunu vielä vaikka merkkejä ollu mutta ei sittenkään. Mua vaan askarruttaa se että eilisessä neuvolassa sanottiin että ekasta merkistä lähettävä heti eli jos tulee YKSIKÄÄN kipeä supistus,on lähettävä matkaan.. ittee vähä mietityttää että onko järkeä lähteä jos ne hiipuu,sillä eihä yks merkkaa välttämättä että ois synnytys käynnissä. Sillä tarkotus ois olla mahollisimman vähänaikaa sairaalassa eikä mennä sinne hohhailemaan. Matkaa sairaalaan on n.2h.
 
Mun lantio ja alapää on tulessa! Karmea olo kun ei tiedä onko pissihätä tai ei kun kokoajan sattuu niin ettei liikkeelle pääse :shy:
Äsken kävin kyllä tallihommat hoitamassa jos vaikka lähtis tapahtuu jotain! Arghhhh.
 
Noi alapään kivut alkaa kyllä olla ihan omaa luokkaansa...varsinkin jos on ollu hetken paikallaan ja lähtee liikkeelle, niin tuntuu ku ois halko pystyssä... Ja yöt, mikään asento ei tunnu hyvältä vaikka kuinka tyynyillä toppais masua ja selkää ja jalkoväliä. Valvomisen jäljiltä mulla on niska nyt ihan jumissa...on pakko ottaa puhelimen räpläämiskielto loppuajan öiksi. En myöskään normisti katso juuri ollenkaan telkkaa, mut nyt jään iltaisin katselemaan sitä, kun mies menee nukkumaan...menee hyvin kaikki Ruotsin Miljonääriäidit yms. soopa. Ja eilen menin vast kahdelta nukkumaan, niin eikös esikoinen heränny neljältä ja rauhottu vasta kun sai mut seurakseen huoneeseensa. Nukuin sitten taas ohuella patjalla lattialla ja heräsin seitsemältä...päikkärit ois tehny poikaa, mut en oikeen osaa nukkua kun esikoinen valvoo (ei nuku enää päikkyjä).
 
Kuis täällä muilla menee ?:)
Tänään taas supistellut melkoisesti mutta epäsäännöllisesti :shifty: maha pitää kokoajan kummallista ääntä ja tuntuu että vauva on ollut ajoittain tosi levoton...
Mutta ei mitään sen suurempaa. Alapäässä paine on tosi kova.. torstaina odottelee taas neuvolakäynti. Toivoin etten joutuisi sinne enää mutta:sour:
 
Mahtavaa ipa ! Halun kuulla sit kaiken miten se ballonki tehoo yms. Itellä kans toiveena et jos sen sais huomenna:)
Hannaka, en kerenny enää palstalle. Balonki oli kyllä hyvä, iso peukku sille! Heti sen jälkeen alkoi supistella ja mun synnytys kesti 2h! Vedet pamahti kotona, siitä sit kipinkapin sairaalalle. Sisätutkimus heti, jolloin olin 4cm auki. Tein siinä kuolemaa ja anelin epiduraalia. Ei kuulemma vielä voinu laittaa. Uus tutkimus vartin päästä ja olin auki 9cm :inpain: Siinä sit henkilökunta vähän hämmästyi ja eiku kiireellä saliin. Se niistä puudutteista sitten - ilokaasu ainoa mitä sain. Onneks mies ehti mukaan. Oli paikalla 2min ennenku siirryttii saliin. :hilarious:
 
Mahtavaa et toimis sulle :) mullaki käynnistettiin tosiaan nyt sit kalvojen puhkasulla ja siitä 3h ni oli tyttö sylissä :) tääl kans epiduraali jäi saamatya ku anestesialääkäri oli kiinni. Kohdunsuun puudutuksen ehdin saamaan 7cm kohdalla. Ilokaasua ei annettu ku oli pahoinvointia ja oksensin hieman !
 
Takaisin
Top