Loppuajan henkevät..

Meinaatteko ottaa ollenkaan mitään evästä mukaan synnytykseen? Suosittelen jotain edes ottamaan, kun se synnytys saattaa helposti kestää 24h ja se on pitkä aika puolisollekin.. Eikä sairaaloissa ole välttämättä mitään kahviota tms vuorokauden ympäri auki. Äiti toki saa sairaalan puolesta pientä syötävää, mutta puoliso ei.

Meillä on miehelle eväslaukku, missä niin juomaa, smoothieita kuin erilaisia syötäviäkin. Itselleni en eväitä ota, koska sairaalasta saa sapuskaa jopa turhankin paljon.
 
Jaahas, täällä selkeesti loppu lähestyy kun järjestely vimma kasvaa :D alkaa olemaan kaikki suht valmiina, vielä kun vkl petaa sängyn ja viimeiset järjestysten vaihdot ni voi vain jäädä odottelemaan :Heartred
Aika tuskaa alkaa olemaan liikkuminen, kauppaan meno ei inspaa ollenkaan. Onneksi puoliso ymmärtää ja jopa toppuuttelee touhuamistani.
 
Enää vuorokausi aikaa käynnistykseen. Näin se toivo luonnollisesti alkavasta synnytyksestä alkaa kyllä hiipua ja tilalle tulee pelko ja pettymys.
 
Mulla yliaikasuus kontrolli ens viikon ke. Kyllä nii Toivon että syntys vielä tällä viikolla. :love7
 
Yhyy, hu aamulla käynnistykseen, kun lapsivettä tihkunut ja rv40+2
 
Tsemppiä Kisu2. Täällä menty pari päivää kipuilujen kanssa, taitaa masuasukki työntää itseään pikku hiljaa ulospäin. Liikkeiden määräkin on huomattavasti vähentynyt, joskin välillä innostuu oikomaan jalkojaan :D
 
Kyllä se vauveli vaan arvioitiin tiistaina äippäpolillakin 4,1kg. Mutta vähän yllättäen sitten erikoislääkäri tuli paikalle ja antoi ajan ensiviikon tiistaille ja täytyy varautua käynnistykseen, ensin ultrataan ja jos ei näytä kasvaneen paljoa niin ei ehkä vielä tarvi sitten. Mutta puheista ymmärsin ettei yli lasketun päästettäisi ilmeisestikään. Syynä ei pelkästään vauvan koko vaan vatsanympärys näyttää isolta. Ja meinasi että jos päästetään kovin isoksi niin voi jäädä hartioistaan jumiin.

En kyllä millään haluaisi vielä käynnistystä vaan vaikka viikon päästä siitä. Jos vaikka alkaisikin syntyä itsekseen. Vaikka vähän epätodennäköistä se onkin. Mutta jos... No saa nähdä mitä sanotaan tiistaina. Alkoi vaan stressaamaan nyt aika paljon :grin Siis kivahan se on että vauva syntyisi mutta yks käynnistys on takana joka oli ihan järkyttävä. Toki sen jälkeen on nuo 3 itsekseen käynnistynyttä synnytystä ja nyt käynnistys voisi mennä paremmin.

rv38+1 :)
 
Huoh, täällä limatulppaa irtoilee, mutta ei vielä veren sekaista tms. Raastava kipu alavatsalla ja ajoittaisia supistuksia. Vatsa ollut sekaisin koko viikon.

Seksi ei taida auttaa käynnistymiseen... koskahan päättäisi tulla ulos. :shifty::shy:

Oma olo on ihan jees, mutta epävarmuus ärsyttävää, että kuinka pitkälle viitsii lähteä yms.
 
Mä oon käyny n. Puolentoista tunnin päässä reissussa, eilen viimeeksi 40+6 on tänään. Ei merkkejä mistään, pystyn liikkumaan normaalisti. Todella turhauttavaa
 
Onnea Helvira!! Mä naikkarilla käynnistyksessä..toiv ei venähdä kovin pitkäksi..
 
Mie kävin sairaalassa ottamassa vauhtia kun alkoi eilen näköhäiriöt haittaamaan olemista.
Sairaalassa oireet meni ohi mutta tutkiessa lääkäri kertoiki että olen kahdelle sormelle auki ja supistukset 5-7min välein!
Yön olinki seurattavana ja kylläpä se juilikin!
Päivällä pääsin kotiin kypsyttelemää paikkoja kun tilanne ei edistynyt kummempaan suuntaan :)
Nyt sitten vaa odotellaan :Heartred
Tänään rv 40+0!
 
Eikö kukaan muu ole aivan kypsä? Täällä pinna kireällä ja meinaan hermostua esikoiselle ihan vaan siitä, että se on lapsi. Olo on tosi tukala, kun vauva ei laskeudu ja ruoka tuntuu jäävän kurkkuun, kun tilaa ei muualla ole. Nälkäinen, väsynyt ja kärttyinen olo. Yritän kyllä hillitä itseä, mutta on silti kurjaa olla näin hyödytön. Olisi niin paljon helpompaa, kun tietäisi tarkalleen, milloin synnytys käynnistyy.
 
Onnea @Sg86 !!

@Tasse83 mulla vähän helpottaa turhautuneisuus.. muutama pvä meni
itkeskellen, kun turhauttavaa olla tekemättä mitään yms.

ON ja off topic.. ihan ku äsken alapesun yhteydessä olis jotain holahtanut pönttöön muutaman desin verran muutamassa erässä .. voisiko olla lapsivettä vai mitä ihmettä?? :bored:

Jos juu niin koskahan jatkaa tihkumista.. mielenkiintoista.
Tänään ollut todella huono olo koko päivän.
 
Eilen aamuyöllä alkoi taas ne tutut supistukset jotka eivät tällä kertaa loppuneetkaan kesken. Klo 13 aikoihin tultiin Nkl, olin jo 5cm auki ja viiden aikoihin iltapäivällä sitten syntyi pikkuinen poika (rv39+5) :Heartred

Ilokaasun ja spinaalin voimin mentiin, oli kyllä ihan pelastus nuo kun supistuksia tuli sellaisella tykityksellä ettei taukoa ollut lainkaan. Vaikutuskin riitti juuri sopivasti ponnistusvaiheen loppuun asti :)
 
Kiitos!

Onnea sg86 ja juli!

Tasse86 tiedän niin tuon tunteen! Mulla oli hirmu levoton ja kärttyinen olo. Ennakoivia supistuksia oli paljon ja ne turhautti. Mutta sitten kun alkoi oikeat supistukset ni kylläpä ne tiesi oikeiksi.
Mulla oli aika nopea synnytys, jos aikasempiin vertaa. Sairaalaan mennessä olin jo 7sormelle auki. Siitä parin tunnin päästä poika olikin jo syntynyt. Avautumiskipuun apuna kauratyynyä, kävin ammeessa ja otin ilokaasua. Lopussa meinas iskeä kiputoivottomuus. Pudendaali laitettiin kun olin jo täysin auki. Melki samantein aloin ponnistaa, en tiedä kerkeskö puudute vaikuttaa kun poika syntyi mahottomalla kiireellä. Piti toppuutella, mutta vältyin repeämiltä.

Itellä on epiduraalista ja spinaalista huonot kokemukset. Ne on pistäny oksettamaan ja muutenkin tosi heikoksi, niin siksi en niitä taho.
 
Takaisin
Top