Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista vitamiineista sen verran, et mä syön ladyvita plussaa, aiemmissa raskauksissa oon syöny multitabs raskausvitamiinia, mut haisee niin pahalt etten saa ales :)

Täällä itkettiin oikein kunnolla ku tv-ohjelmassa lopetettii loukkaantunu varis... Että näin.

Syön Cardiosan tabletteja (sis. magnesium, b12, b6, foolihappo) ja 25mg d-vitamiini tabletteja.
Saivat hyväksynnän neuvolassa, mutta d-vitamiinitabut pitää puolittaa koska ovat vahvoja.

Nyt tiskaamaan ja sitten... sitten opiskelujen pariin! Kiinnostaa kuin kasa kiviä.

Elian, pahoittelut minunkin puolestani vauvasi vuoksi. Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin ja saat nyytin kainaloon [:)]
Jihuu, ihanaa jos teillä nyt onnistaa kunnolla, 5v. on pitkä aika, miten olen jaksanut odotusta näin pitkään? Ultran voi tehdä jo 6+ viikoilla. Olen itse menossa 6+2 (25.2) ihan lapsettomuusklinikalle ultraan ja sieltä he tarjosivat tätä rv aikaa.
Henrika, kun hedelmöittymisestä on kulunut se 4+ voi mennä ultraan, sydän alkaa lyödä rv5 lopulla, joten näkyy varmasti jo syke 6+
Enna79 ja Zin , mennään sitten kaikki kolme samoilla viikoilla ja la samana päivänä[:D]
Zenja, toivottavasti pahoivointisi helpottaa, syö ihan vähän 1-2h välein vaikka hedelmää tai yritä juoda jotain tuoremehua tms. mitä tekee mielesi. Itse oksensin toista odottaessani vielä 1vko ennen synnytystä ja meni rv41+3, painoakaan ei sitten tullut kuin1,5kg. Muuten kaikki meni hyvin.
annnie74, kyllä sinä pikkuhiljaa pääset vi..tuksesta eroon, siihen vaan menee tää hormonimyllerryksen aluaika [:)]. Itsekin poltan olen siis polttanut yli 20v. sekä kaksi edellistäkin raskautta, vaikkakin vähentänyt reilusti. Norm. menee n.15/pv ja pikkuhiljaa vähentänyt siihen 3-5/pv. Lopettaminen olisi tietty paras vaihtoehto kaiken kaikkiaan. ketä pystyy ja ketä ei, en syyllistä jos ei pysty kokonaan lopettamaan.
Maamukka , mulla kanssa painoa reilusti yli, mutta aina voinut raskaudet hyvin eikä ole ollut ongelmia sokereiden kanssa tm. Painoakin tuli ekasta n. 9kg ja toisesta vajaa 2kg. Välillä vaan neuvola-tätit vouhkaa mielestäni liikaa. Pääasia että voi hyvin ja on terve[;)]
Jemppi, siitä alkoholittomasta viinistä, hyvin varustelluista ruokakaupoista ainakin saa alkoholitonta viiniä sekä valkoista että punaista. Eikä oo ees ihan kamalan makuisia [:D]
jenna09, onnea sinulle uudesta raskaudesta, pieni ikäero on hyvä asia, vaikka alussa hetken onkin rankempaa. Toinen raskaus monesti alkaa helpommin ja itse olen ekasta ollut ihan hoidoissa ja toinen tuli sitten nopeeta perään ihan luomuna [:)]

No huh huh, kuka kumma jaksaa tämän tarinan lukea? Tais taas tulla vähän juttuja...hiljasta töissä[:)]

Itse voin hyvin, rintojen kipua, etovaa oloa, viluttaa ja yöunet heikot, mutta muuten ok.

Palaillaan taas

Tsuba

No hyvä jotta en oo ainut joka on vähän turvonnut [:D] Ootteko jo kertonu raskaudesta esim sukulaisille/ystäville? vai milloin ajattelitte julkistaa pienen suuren salaisuuden? [;)]

Mullakin tylsää, viides sairaslomapäivä menossa.

zin: En oo kertonu ku kahdelle lähimmälle ystävälle. Oon ollu sitä mieltä, et kerron vasta rakenneultran jälkeen jos onnistun sinne asti piilottelemaan. Mulla kun on yks myöhänen keskenmeno takana. Mut nyt oon alkanu kallistumaan siihen, että jos kertoisikin jo kun 12 viikkoa on ohi. Saas nyt nähdä kuinka kauan jaksan pitää sisällä ku tekis mieli huutaa koko maailmalle :)

Aika matelee, viikkoja vasta 6+1, huoh. Ja varhaisultrakin vasta kahden viikon päästä. Kuluis nyt vähän nopeemmin, että uskaltais nauttia raskaudesta...

Joopa, hyvä la teillä Tsuba ja Zin[:)]

Mulla on kans ollu aikamoista turvotusta havaittavissa. Aamusella on ihan normi vielä, mutta het aamupalan jälkeen vatta alkaa turvota ja iltasella maha onkin jo pieni rantapallo. Tuntuu et olis lihonnu, vaikka kiloja onkin hävinny pari muutamassa viikossa. Eilen jumpalla huomasin kun tutun silmät eksy mun mahalle.. selittelin sille vaan, et pitäs alkaa varmaan syömään aktiviaa[:D]

Ei olla kerrottu raskaudesta kun mun parhaalle ystävälle, joka oli myös ainoa ihminen, joka tiesi, että yritetään lasta. Ajateltiin kertoo perheille vasta np ultran jälkeen.

Tänään ollu pientä kovotusta havaittavissa ja eilen vilutti niin, että katoin telkkaria toppatakki päällä[:D]

Moikka Kaikille!

Ja ihan ensin hiiiiiirveesti onnea jokaiselle!!!
Tule nyt vaan pikana esittäytymään tänne, luen sitten teidän kaikkien viestit tarkemmin vähän parmmalla ajalla. [:)] Mutta ihana löytää palsta, jossa jo näin aikaisin kirjotellaan ahkeraan! [:D]

Mutta olen siis kohta 23-vuotias äipän alku täältä naapurimaan puoleta Ruotsista. Miehen ( 26v) työn puolesta reilu vuosi täällä asusteltu. Toiveillu olen yksikseni useamman vuoden mutta viime keväänä sain sitten miehenkin mukaan. Pillerit jätettiin kesäkuussa ja plussan testasin sitten elokuussa. Olin niin onnellinen että ette uskokkaan. [:D] Tai ehkä uskotte kun ollaan kaikki samassa tilanteessa... [8D] Tämä ensimmäinen meni sitten kesken syyskuussa ja tulin kovalla romahduksella maanpinnalle.

Nyt taas plussa tikussa ja laskettu aika olisi 19.10 ja pelottaa ihan tajuttomasti jos tää menee samalla tavalla...[:o]
Yritän kyllä olla stressamatta mutta helppoa se ei ole. Toivotaan parasta.

Oireita on ollu älytön vasymys ja rintojen arkuus. Lisäksi mahaa on nipistellyt jatkuvasti ja vähän molemmilta puolen...oiskohan kaksoset tulossa. [:D] Toivotaan että edes jotain. Pikkasen myös jotkin hajut ovat alkaneet ällöttää mutta muuten olo ihan normaali.

Neuvolaan soitan vasta parin viikon kuluttua kun viikkoja tullut lisää. Täällä ne ei edes ota sisään ennen kuin aikasintaan viikolla 8. Tosin tossa edellisessä ehdin jo käydä ensimmäisellä, ns elämäntapa käynnillä, jossa lähinnä keskustellaan tulevaisuudesta ja tämän hetkisestä elämäntilanteesta. Sen aion nyt skipata kokonaan. Mutta ensimmäinen ultra täällä on vasta aikaisintaan viikolla 17. Suomen systeemistä ei kyllä ole edes kokemusta mutta käsittääkseeni hiukan tiheämpää siellä seuraillaan.

Mutta nyt on taas tehtävä töitä välillä niin kauheasti vielä onnea kaikille ja tarrasukkia ja takiaisia mukaan!!!!

zin, mä olen vähän olosuhteiden pakosta kertonut kahdelle oikein hyvälle ystävälle ja äidilleni. He ovat kaikki sellaisia, joilla kertoisin keskenmenostakin, jos sellainen osuisi kohdalle. Muuten aiotaan kertoa läheisille, kun raskausviikkoja on 12 täynnä, jos kaikki menee hyvin sinne asti. Luulen, etten töissä kerro vielä niin aikaisin.

annnie74, mä napsin Ladyvita mamaa. Ei mulla ole ihan tarkkaa havaintoa, mitä kaikkea sitä pitäisi syödäkään. Tarkistan ekalla neuvolakäynnillä, riittääkö noiden syöminen.

Mua alkoi eilen pelottaa kirpun (niin, näin meillä jo "sitä" kutsutaan) puolesta. Mulla on koko raskausajan ollut sellaisia "menkkamaisia" kipuja, jotka siis käsittääkseni ovat ihan normaaleja. Ne kuitenkin ovat aika voimakkaasti vasemmalla puolella, vasemman munasarjan kohdalla. Nyt ne ovat viime aikoina mielestäni koventuneet aikalailla. Ei kuitenkaan niin, että ihan hulluna sattuisi, mutta eilen jäi esim. jumppa väliin, kun en maha kipeänä viitsinyt mennä. Eilen sattui melkein koko illan, mutta tänään ei ole nipistellyt kuin pariin otteeseen (samasta paikasta). Mitään vuotoja ei ole ollut, mutta kohdunulkoinen kummittelee silti koko ajan mielessä [:(]... Sitten kun on raskaana ensi kertaa, ei ole oikein mitään havaintoa mikä on "normaalia" ja mikä ei. Mulla on onneksi ylihuomenna se varhaisultra, MUTTA SINNEKIN ON (olevinaan) NIIIIN PITKÄ AIKA. Onko kenelläkään ollut mitään samantyyppisiä kipuja?

Sori vaan kaikille, kun olen niin hysteerinen [;)]. Sitä vaan niin helposti tulee vouhkattua tänne, kun ei livenä vielä voi...

Aijuu, ja TERVETULOA TAAS KAIKILLE UUSILLE [:)]!! Mielenkiintoista kuulla vähän muuten Ruotsin systeemistä, kuinka siellä seuraillaan raskautta. 

Nii ja unohdin mainita, että mammavitaa olen syönyt kesästä lähtien ja nyt sitten vaihdoin ladyvitaan kun sain sitä suomesta. :) Täällä tuntuu kaikissa olevan sita A-vitamiinia.

Niin ja parille parhaalle ystäbälle ja äitille olen sanonut. Samoin kun viimeksi. On sitten myös tukea jos meneekin taas mönkään. [:(]

Onnea ja välkommen, Krista!

Ellis, jos kipu tuntuu toisen munasarjan kohdalla, kyseessä voi myös olla keltarauhasen kipuilu. Minulla sitä on ollut molemmissa raskauksissa. Eli puhjenneesta munarakkulasta kasvaa hedelmöittymisen tapahduttua keltarauhanen, joka siis tuottaa keltarauhashormonia raskauden aikana. Kohdunulkoisessa kipu on jatkuvaa ja kovenevaa eli tuskin tuo sitä on. Ultra on kuitenkin sulla tulossa, joten saat varmistuksen huolillesi pian.

Mulla oli edellisestä raskaudesta jäänyt Multitabs raskausvitamiineja, joita olen popsinut. Ne on aika pahoja, kuten sormustin jo taisi mainita. Ehkäpä kokeilen seuraavaksi noita Ladyvitan vastaavia.

Tervetuloa taas kaikille uusille munkin puolestani.

Ellis, mulla on kanssa ollut sellaisia repiviä tuntemuksia mahassa varsinkin jos aivastaa tai yskii...näin oli kahdesta aikaisemmassakin raskaudessa. Melko varma olen, että on ihan normaalia.

Krista87, sulla hyvä laskettuaika [:D] Nyt meitä on jo neljä samalla päivällä olevaa "äippää".

Mulla on iltaisin vatsa turvonneen oloinen.

Tsuba

Kiitti teille vastaanotosta Ellis, Minsu ja Tsuba!

Ja jos yhtään tulee tää kaveri äitiinsä niin ajoissa se ulos tulee! :D Tähdätään siihen 10.10.2010... Onks meillä ketään kelle se sattuis?

Ellis: Mulla myös välillä koviakin kipuja, yleensä oikealla puolella tai sitten ihan keskellä. Yleensä tuolla oikealla puolella... Mä oon ollu aika säikkynä noiden kipujen takia, mut tuskin on vakavaa.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille, kuinkakohan monta meitä jo on?

olipas paljon tekstiä tullut, mukava lueskella.

Minun pahoinvointiin tuntuu helpottavan jäniksen ruokavalio, salaattia salaattia, ei sokeri tai rasvapommeja. Tylsää, mutta olo on ollut kyllä huomattavasti parempi.

Kohtu on lopettanut hiljaiselonsa, liekkö kasvukipuja. Turvotusta ei vielä ole ilmaantunut, mutta housut kyllä piti juuri avata. Tuntuu ettei saa painaa mahaa mikään.

zin, me kerrottiin kahdelle parhaalle ystävälle sekä vanhemmillemme heti. He kun tiesivät taustankin niin hyvin (lapsettomuushoidot) ja olivat aina kartalla milloin mikäkin hoito menossa. Muille kertomisessa odotamme siihen asti että 12 viikkoa täynnä. Sitten paljastamme tilannetta aina sopivassa kohtaa, jos asiaksi tulee [:)]

Krista87, tervetuloa tänne kaukaisten kanssasisarien joukkoon! [:D] Kiva seurata miten erilailla näinkin samanlaisissa maissa raskausajan seuranta toimii!

Ellis, meillä on näköjään samana päivänä varhaisultra! Lähes tunteja tässä lasken että pääsisi jo laverille. Kerrankin suorastaa odottaa sitä [:D] Ymmärrän hyvin hysterian, olen itse samanlainen; jokainen kipu ja kolotus saa aina pelästymään. Uskon että sunkin kipuilut ovat ihan normaaleja!

Mä oon kertonu jo vaikka kelle!! Senkin takia, etteivät turhaan pyydä vkonlopun rientoihin mukaan [:)] Facebookiin ajattelin laittaa sit ekan neuvolan jälkeen, eli 1.3. Musta jotenkin tuntuu, et on mukavampi jakaa asioita, myös surullisia, jos niin käy.

Eli varmaan 10 läheisintä kaveria tietää ja kummankin porukat.

Paljon Onnea Uusille odottajille! [:)]

Täällä toivottelee toukomammoista! :)
Toivottavasti teillä kaikilla sujuu raskaus hyvin ja loppuun asti ja sitä toivon itsellenikin!

Jaksamisia lokamameille! [:)]

Tiiaa ihana toi sun tickerin teksti. Tuli sit heti itkut tässä aamutuimaan[:(]
Samaa pillitystä oli koko eilinen ilta. Oli pitkästä aikaa vähän pidempi työpäivä ja enimmäkseen leikkausasiakkaita, eli tosi rankkaa. Se väsymys itketti ja pojat itketti (kun olivat niin suloisia ja rakkaita), mies itketti (kun on niin rakas sekin), tv-ohjelmat itketti, mainokset itketti, elukat itketti ihanuudellaan ja mitä vielä... Eilen itkin jo töissä pitkin päivää, kun oli nuorimman eskariin ilmottautuminen.. Toivottavasti tänään olis helpompaa[:D][:D]
No kiukutteluakin on ollu ilmassa, et sen ainakin ois pare loppua

Minsu kiitos kun laitoit faktoja, niin monen mieli rauhoittuu.
Oon lukenu, et aika monet on saaneet kuulla varhaisultrassa kystasta.. Mikä sit onkin loppupeleissä se keltarauhanen. Tos huomaa kokeneen ja asiaan perehtyneen gynen eron..

Mä syön foolihappoa erikseen, kun tarvin sitä tupla-annoksen. Lisäksi ajoittain c-vitamiinia ja kalsiumia säännöllisemmin. Magnesiumiakin kausittain, eli kun treenaan vähän enemmän. En oo aikasemmissakaan raskauksissa syöny mitään monivitamiineja, enkä varmaan nyttenkään. Edelleen uskon syöväni terveellisesti ja monipuolisesti[8D]
Rautalisää varmaan joutuu josain vaiheessa napsimaan

Paljastin yhelle työkamulle syyn, miksen lähe laskettelureissulle tossa pääsiäisen aikaan. Hän rupes tivaa syytä ja kerroin sit, etten viiti lähtee mäkeen vaavi masus.. Eli nyt tietää sitten... ööö.1,2,.. neljä ystävää/kaveria. Ja kaksi sairaanhoitajaa[;)]
Lauantaina paljastuu sitten mun vanhemmille, kun lähetään lomille sinne. Äiti näkee varmasti heti..[:)][:)]

Hitsi, nyt lähti kahdeksas viikko.. no vielä ois muutama jäljellä.. odottavan aika on pitkä[8|]

Niin ja tosi paljon onnea uusille ja tervetuloa

jou jou taas...

Kiitos ulpukka siitä kirjainfosta. Tarttee varmaan lukee toikin. Ilmeisesti ite oot hyvin jaksellut?

Täällä aika moni on pitänyt toukkauutisensa salassa. Me ollaan mun avokin kanssa sanottu lähestulkoon kaikille... Meillä oli tarkoitus olla häät kesällä, mutta mä en haluu maha pystyssä mennä naimisiin ja haluan nyt keskittyy ensimmäiseen raskauteeni ihan kokonaan enkä samalla ressata häitä.  Eli kaikille jotka on meidän häistä tienny ollaan sanottu, että häät peruttu. Tai siis siirretty. Me ollaan ajateltu sillai että sanotaan kaikille avoimesti vaan. Niin saadaan yhdessä iloita ja jos kaikki ei mee hyvin niin yhdessä sitten surraankin. Meillä on aina jaettu perheen kesken ilot ja surut. Ja töissäkin olen joutunut asiasta pakon edessä kertoon, ois pitäny olla jalkaleikkaus parin viikon päästä ja nyt se on sitten ton toukan takii peruttu...

niin ja tervetuloo kaikki uudet raskautetut. Onnia!

pöh! Eikös vaan iskenyt jokin vatsapöpö eilisiltana. Vastalaukkuun vaan sattui, mutta ei yhtään oksettanut tai ollut nälkä. Kun kipu yöllä helpotti niin tuli huono olo ja nälkä, eli normaalitila. On se nyt vähän hullua että tietää tervehtyneensä siitä, että on taas pahoinvoiva.

Meikä pitää kyllä semmoset kekkerit kun pahoinvointi loppuu, että oksat pois. Luontoäidin julma pila tämä pahoinvointi. [:'(]

vali vali vali vali [;)]

Jaksamisia muillekin, vältääkää pöpöjä!

Takaisin