Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletpas sie ollut sitten herkällä tuulella, kitty72 [:)]
Välillä saakin olla [;)]

Tickerin teksti on yhdestä biisin kertosäkeestä, Rockin Da North - Sun kanssasi :)

Krista87 onnittelut ja tervetuloa!

zin ollaan kerrottu uutiset mun vanhemmille ja siskolle. Vähän olosuhteiden pakosta niin kuin aikaisemmin kirjoittelin [:D] Mutta ihanaa että he nyt tietävät. Ja sitten olen kertonut kahdelle hyvälle ystävälle. Toinen on myös raskaana (paljon pidemmällä) niin häneltä on helppo kysyä kaikkea mikä mieltä askarruttaa. Mikäli kaikki on hyvin ultrassa niin kerrotaan sitten miehen vanhemmille ja veljelle mutta muuten odotellaan siihen 12 raskausviikkoon.

Multivitan raskausvitamiinejä tulee popsittua joka päivä. Paitsi tänään kun aamu alkoi vartin lattialla istumisella kylpyhuoneessa... Ilmeisesti vatsa oli päässyt ihan liian tyhjäksi koska kun heräsin niin pahoinvointi iski saman tien. Sitkeästi lattialla istuen sitten järsin ruisleipää ja mehua että olo paranisi. Ja kyllähän se onneksi sitten parani kun rauhallisesti otti. Nyt täytyy kyllä olla kiitollinen että meillä on töissä liukuva työaika [;)] Toivottavasti nämä aamut ei kuitenkaan tästä pahene!

Muuten täällä odotellaan jännityksellä perjantain varhaisultraa. Niin kovasti toivoo että kaikki on hyvin.

Meillä tietää raskaudesta mun vanhemmat, siskot ja veli.. parhaille ystävilleni oon myöskin kertonu, ihan jo siks koska tiesivät vauvayrityksistä :)
Turvotus alkaa pikkuhiljaa laskemaan, enää pömpöttää alavatta vaan.. onneks :D Ite ajattelin ruveta popsimaan ladyvita mamaa. [:)]

Tuli sitten eilen itkettyä ihan kunnolla salkkareita katsoessa kun Peppi puhui Ossille abortista [:o]
Kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa tajuamaan, että oikeesti odottaa..

tänään neuvolassa hain sikapiikin tytölle ja mulle ja samalla sovin ensimäisen neuvolan 1.3.. ja pyysin päästä varhaisultraan, mutta jäi vähän epäselväks, pääsenkö sit sinne  Jännä että tätä toista odottaessa pelottaa niin paljon enemmän, kun esikoisen kanssa, vaikka senkin kanssa pelotti todella paljon [&:]

ALKUPERÄINEN: maamukka

jou jou taas...

Kiitos ulpukka siitä kirjainfosta. Tarttee varmaan lukee toikin. Ilmeisesti ite oot hyvin jaksellut?

Hyvin olen jaksellut. Viime lokakuusta on paino tippunut 9kg ja kunto noussut. Närästys oli ennen aina riesana ja nyt ei ole sitäkään (vielä, heh!).
Siksi halusin vinkata tosta kirjasta, kun sen mukaan syödessä tulee ainakin kaikki ravintoaineet ja mikä parasta... ei oo ollut nälkä :) Verensokeri pysyy tasaisena, mikä varmasti helpottaa pahoinvointiin.
Onhan siellä esimerkiksi idut ja inkivääri sellasia, joita nyt kannattaa harkita että jättää pois mut muuten toimii.
Marjoja on paljon ohjeissa. Jos käyttää ulkomaisia, niin sitten vaan kuumentaa niitä ekaksi 2min 70´c.
Haluan vielä korostaa, että siellä kirjassa on niitä sellaisiakin viikko-ohjelmia, joilla ei ole tarkoitus laihtua vaan voida hyvin. Mä vaan itse koitan noudattaa tota painonpudotusohjelmaa, kun kerran luvan sain neuvolasta. Lisään syömistä sitten kun siltä tuntuu. Ja tuleehan noita repsahduksiakin... mutta ei ole ollut pidemmän ajan vaikutuksia niillä.

Hillitön selostus aiheesta. Höh. NAUTITAAN elämästä :)

Jenna 09,
Ainakin siihen rv 10-12 ultraan pääsevät kai lain mukaan kaikki. Kuinka pitkällä olitkaan?
Mä en kyllä millään malttaisi odottaa! Toisaalta aika menee nopeasti. Jo vko 8 alkamassa ja papu näyttää havaintopiirroksen mukaan... aika hmm... pelottavalta :) No, seuraavalla viikolla jo ihmisen näköinen.

Ulpukka77 Siis ihan on alussa vasta raskaus ja kyllä sinne ultraan noilla viikoilla pääsee, mutta halusin varhaisultraan, joka otetaan n.7+ viikolla, missä varmistetaan, onko raskaus "oikeassa paikassa" ja onko kaikki hyvin muutenkin... sen jälkeen on n. vkolla 12 + se seuraava ultra, joka kuuluu kaikille :)

Heippa kaikille,

Minäkin päätin tulla tutustumaan tänne Vau -maailmaan ja ilmoittautua lokakuun odottajiin. [:)] Kovin alussa tosin vielä ollaan, Vau:n laskurin mukaan laskettuaika 19.10. Raskautestin tein viikko sitten kahtena iltana. Tarkoitus oli tehdä toinen aamusella, jolloin tulokset selvemmin nähtävissä, mutta en sitten malttanut odottaa aamuun. Molemmat näyttivät plussaa ja olemme mieheni kanssa kovin innoissamme.

Viime viikolla oli jonkin verran juilimista ja nippailua alavatsalla, viime päivinä ei enää lainkaan. Ensin olin huolissani, kun juili ja nyt huolettaa kun ei tunnu miltään. On se hankalaa tämä naisen elämä. [;)] Muuten oireina ollut pientä kuvotusta ja rintojen aristusta. Toivottavasti ei täste pahenekaan. Mutta mikä positiivista, suklaata ei tee yhtään mieli, vaikka aiemmin olisin voinut mutustella päivittäin. [:D]

Hirrmu ihanaa odotusta kaikille! Jännittävät ajat edessä ja täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin!

Heips kaikille lokapoikasten odottajille!
Rohkaistuin viimein ja ajattelin osallistua keskusteluun. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta jo 5 vuotta ja kun mitään ei kuulunut tehtiin meille viime keväänä 3 inseminaatiota jotka epäonnistuivat. Hedelmöityshoidot ja jatkuvat epäonnistumiset kävivät aika lailla luonnon päälle joten pidimme tietoisesti taukoa hoidoista. Nyt tammikuun 14. päivä minulta kerättiin munasoluja ja 5 saatiin talteen. Kaikki hedelmöittyivät, yksi siirrettiin kohtuun ja 4 pakastettiin. Olin tammikuun lopulla jo aivan varma että alkion siirto ei ole onnistunut koska mitään oireita ei ollut. Tein 30.1. raskaustestin ja pyysin miestäni tarkistaa sen tuloksen koska olin tosiaan varma että olimme taas epäonnistuneet. Kun mieheni sitten tuli hymyssä suin vessasta testi kädessä purskahdin itkuun saman tein. Minun piti varmistaa se tietysti vielä itse ja lukea vielä varmuuden vuoksi testiohjekin että uskoin plussan tarkoittavan todellakin sitä että olen RASKAANA!!!! Voi sitä onnen päivää[:D]

Nyt olen siis rv 6+6, laskettu aika on 6.10. Alkuraskauden ultra on 25.2. ja ensimmäinen neuvola 3.3. Oireet on olleet melko vähäisiä, kovaa väsymystä ja lisääntynyttä näläntunnetta. Myös ajoittaista etovaa oloa on ollut lisääntyvästi. Oksentaa ei vielä ole onneksi tarvinnut. Alavatsan vihlontaa on ajoittain ja tänään sitä tuntui aika pitkään. Kuuluu kuulemma asiaan. Sormet ja varpaat ristissä toivotaan että pienokainen pysyy kyydissä loppuun asti. Tuntuu että ei voi hengähtää ennen kuin ultrassa on käyty ja sydämensyke ja alkion sijainti on varmistunut. Mutta eipä tuo murehtiminenkaan mitään auta[:)]

Mukava on ollut lukea teidän omakohtaisia tuntemuksia ja kokemuksia odotuksesta=)

nyt sitten itketään tosissaan, muista syistä.[:(]
Täällä alkoi eilen verenvuoto, suht runsas ja neuvolalääkäri ounaili että on keskenmeno alkanut.
Pääsen tänään sairaalalle tarkempiin tutkimuksin
Kaikki on aiemmin mennyt niin hyvin, että ei olisi voinut kuvitellakaan tätä tapahtuvaksi. Mutta tämähän voi sattua kenelle vaan.
Mutta en kyllä toivoisi kenenkään kokevan tätä. Tosi raskasta[:(][:(]
Nyt kaikille niin paljon tarrasukkia mukaan, että varmasti pysyy mukana

kitty72: Voi surkeus! Mutta tutkimusten jälkeen asia varmistuu.
Mä pidän peukkuja sulle siihen saakka.
*voimahali*

Voimia sulle kitty72. Toivottavasti on väärä hälytys ja kaikki kääntyy parhain päin! 

Liityn varoen mukaan ryhmää, laskettu aika taitaa olla 25.10 (eli vasta olen pari päivää sitten plussannut). Olen jo tovin lukenut palstaanne, sillä olen aavistellut olevani taas raskaana. Tosin esikoinen nytkin odottelen, eli olen saanut kaksi keskenmenoa: ensimmäinen varhainen oli kesällä ja viimeinen myöhäinen loppu vuodesta (se viikolla 18).

Tänään soitan neuvolaan, ja varaan ajan  maaliskuun alkuun.  Kättärillä varhaisultra maaliskuun toisella viikolla: seuraavat raskautta sillä kaksi keskenmenoa.  

Sormustin:  ilmeisesti todella paljon neuvolasta kiinni, miten suhtautuvat keskenemon saaneisiin.  Minulle varataan useammin käyntejä lääkärille ja neuvolassakin tulen varmasti käymään 2 viikon välein (tai sitten soittelee minulle ja kyselee miten voin).

Miksi päätin kirjoittaa jo nyt:
Kitty72: Toivottavasti kaikki hyvin. Välttämättä verinen vuoto ei tarkoita keskenmenoa, varsinkaan jos ei ole kipuja.  Mutta vaikka verinen vuoto loppuu, niin itse kävisin tarkistamassa onko kohtuun jäänyt hyytymiä (hematooma). Jos taas on kovia kipuja ja veristä vuotoa, silloin suurempi riski keskenmenoon. Mutta toivotaan parasta, ja kiva että pääset tarkistamaan asian.

kitty, toivotaan kuitenkin, että kyseessä ei olisi se pahin vaihtoehto. Lapsettomuushoitoympyrät läpi kolunneena tiedän monet tarinat, joissa vuoto on kuitenkin osoittautunut harmittomaksi. Ymmärrän kuitenkin huolesi paremmin kuin hyvin ja hyvä niin, että pääset jo tänään tutkituttamaan tilanteen.

Paljon onnea taas uusille tulokkaille: roltsu, TuuliEnkeli, katsu ja taru! Tervetuloa mukaan.

katsu: Aivan erikseen vielä onnittelut sinulle. Täällä meitä on muutama muukin pitkän tien ja hoidot kokenut odottaja lokakuisissa. Kyllä nämä plussafiilikset on jotain ihan uskomatonta luokkaa, kun on vuosia katsellut vain negatestejä.

taru, jaksuja tähän raskauteen. Toivottavasti jaksat olla luottavainen ja nauttia. Keskenmenot on aina raskas juttu taustalla. Toivottavasti tällä kertaa kaikki jatkuu hyvin.

Tervetulota kaikki uudet äipäkkeet!

kitty  VOIMIA!!! kääntykööt kaikki parhain päin...

katsu  sulle ihan älyttömästi onnia. Vaikka itellä olikin vain vajaa kaksi vuotta yritystä niin sekin tuntui jo NIIIIIIN pitkältä ajalta. Tarrasukkia sulle!

Täällä taas kakkakikkareita...
Mun mutsi on sairastunu vakavasti ja sitä tässä vain pelkään. Vielä en saa edes äitiäni mennä sairaalaan katsomaan. Kamalaa. Oma olokin on alkanut muuttumaan. Oksettaa lähes kaikki. Jääkaapin haju [:'(], jauheliha [:'(], marjat [:'(], jugurtti [:'(], jäätelö [:'(], suklaa [:'(]... [:'(][:'(][:'(] Ainut mikä menee alas on punajuuret [&:] ja thailainen tulinen liemi. Ja vitutus on  saavuttanut ihan uudet sfäärit. Hyvä, etten miestäni repinyt kilon kappaleiksi kun se "söi liian äänekkäästi". Vaatteetkin kiristää alavatsan kohdalta. Kaikki kinnaa. Tarvii varmaan mennä hoitoon...[:@] Saiskohan sairauslomaa tonne syyskuulle asti. Diagnoosina "krooninen raskausvitutus".

Heippa vaan kaikki, täällä uusi odottaja! Plussa tuli pari viikkoa sitten ja olo on sellainen "tosi raskaana", pari vapaapäivääkin olen pitänyt kun huimittaa ja öklöttää. Pääasiassa on kuitenkin ihan ok olo, toisaalta raskausoireet on kivoja, ne jotenkin konkretisoi asiaa. Yrittäminen aloitettiin lokakuussa, nyt toivon että kaikki olisi kunnossa, lapsi on erittäin toivottu [:)]

Opiskelut on vielä kesken, juuri yhtenä päivänä kuulin kurssikavereiden keskustelun siitä, kuinka kamalaa olisi synnyttää juuri ensi vuonna kun on tiedekuntamme raskain vuosi menossa. Minulle ajoitus kuitenkin tuntuu ihan tosi hyvältä, mutta meitä on moneen junaan ja monille opinnot on tärkeintä elämässä. Ikää tulee tänä vuonna 26 ja mieheni on 27, tuntuu meille sopivalta iältä tulla vanhemmiksi, yhdessä on oltu 8 vuotta josta naimissa 4.

VOI EI KITTY!!!! [:o] Ihan itkettää iteenikin kun oma km syksyltä mielessä...ja se ei todellakaan ollut mukava kokemus sairaalassa vietettyine öineen... [:(] Se on niin hirveetä, kun on ehtinyt miettiä kaikki jo valmiiksi ja odottaa pikkuista ihan innolla... ja sitten kaikki romahtaakin. Toivotaan, että sulla tää ei ois nyt sitä. Pidetään peukkuja. [:)]

Itelläni ei oikein oo ollu mitään oireta nyt parina päivänä ja heti jo ajattelen pahinta. Mutta tänään on tullu ällötys eli kai se siellä vielä on mukana. [:-]

Mutta onnea kaikille uusille plussanneille!!! Heheh...itekin vielä ihan uusii täällä. [:D]

Takaisin