Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei taasen

En olekaan vielä malttanut osallistua tänne keskusteluun sitten ensimmäisen viestini, sillä minun on vaikea edes uskoa olevani raskaana. Pientä kuvotusta ajoittain, rintoja nippailee ja välillä alavatsaakin. Siinäpä ne oireet. Niin, ellei aikamoista väsytystä oteta lukuun. Mitään ruokaa ei erityisesti tee mieli ja ruokahalu on pysynyt ennallaan.

Ensi viikolla torstaina on ensimmäinen neuvolakäynti. Sinne asti tuntuu vielä olevan pieni ikuisuus.

-mandariini

Voimia Kitty sinulle hurjasti myös täältä... olet ajatuksissani.

Onko kenelläkään laskeneet verenpaineet alkuraskaudessa. Mulla ollu nyt kohta viikon TODELLA alhaiset alapaineet huitelee siellä 49-52 välillä ja yläpaineet 98-105... hiemanko huimaa ja oksettaa... [:'(]

Neuvolassa kävin jo alkuviikosta ja sain lähetteen alkuraskauden ultraan joka on 4.3. koskapa taustalla useampi keskenmeno ja sitten tuo pienenpienenä keskosena rv 26+4 syntynyt enkelivauvamme... eli siis tiuhaan taas seurataan... toivottavasti pysyy kyydissä tämä yksilö. [:)]

Kittylle voimia roppakaupalla! Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että kyseessä olisi väärä hälytys.

Minä taasen kävin tänään siellä ultrassa, jossa omat epäilykseni ja huoleni huuhtoutuivat (ainakin näin hetkeksi). Kaikki oli viikkoihin nähden ihan normaalia [:)]. Kirppu oli 11mm pituinen (niin kauhian pieni!) ja sydän tykytteli iloisesti. Lääkäri sanoi kaiken olevan juuri niin kuin pitää. Minsu, puhuit ihan viisauden sanoja: vasemmassa munasarjassani möllöttää aika iso keltarauhanen ja se on tosiaan ollut syypäänä kipuiluihin. Otti siitäkin mitat ja sanoi, että siitä kannattaa mainita seuraavassakin ultrassa. Mutta ei siis mitään syytä huoleen.

Tänään onkin tuijoteltu miehen kanssa ultrakuvaa (=pistettä) virne naamalla. Pikkuhiljaa alkaa hahmottua mielessä, että meistä tulee vanhempia, jos vaan kaikki menee hyvin. Hurjaa.

Toivotaan meille kaikille paljon niitä tarrasukkia. Toivottavasti myös kitty on saanut hyviä uutisia...

Tervetuloa kaikille uusille lokapoikasten odottajille! TuuliEnkelille pahoittelut karkuun lähteneestä miehestä. Harmi että jotkut miehet eivät opi ottamaan vastuuta koskaan mistään... Luin juuri edellisestä Vauva-lehdestä naisesta joka oli vastaavassa tilanteessa tuonut maailmaan uuden ihmisen. Hänellä turvaverkkona olivat äiti ja ystävä.

katsu80, olen erityisen iloinen puolestasi! Olen itse käynyt samanmoisen hoitorumban läpi, 3,5 vuotta pettymyksiä ja vihdoin onni osui omallekin kohdalle! [;)]

kitty72, toivon sydämestäni että väärä hälytys ja vuoto on vain ohimenevää.

Voi maamukka, onpa sulla pahoinvointia kerrakseen! Mullakin oli se melko paha jokin aika sitten (ei kuitenkaan noissa sfääreissä) mutta tänään on tuntunut ihmeellisen hyvältä ja olen syönytkin ihan mitä vaan! Toivotaan että sullakin toi aallon pohja taittuu pian! Pahoittelut äitisi sairastumisesta, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Ellis, onnittelut ihanista uutisista!!! Mulla oli myös varhaisultra heti aamusta ja niin käsittämätöntä kuin se onkin, siellä se pieni sydän hakkasi tuhatta ja sataa! [:D] Itkukohtaushan siinä tuli laverilla kun katseli sykettä monitorissa. Ja nyt on ensimmäinen kuva "Sämpylästä" matkassa [:D]

Ja vielä tiedoksi, ylläpidän tuota odottajien listaa, älkää ihmetelkö päivitysten hitautta, pääsen seuraavaksi päivittämään listaa vasta maanantaina (työkoneelta). Jostain syystä päivitys ei tästä läppäriltäni toimi ja olen pois töistä tänään ja huomenna. Joten nimenne päätyvät kyllä listalle sitten viimeistään alkuviikosta! [;)]

Mullakin on nyt ollut eilisiltana ja tänään iltapäivällä ja iltasella sellasta ällöoloa...kuin pahempi krapula. Tekis mieli syödä jotain raikasta, mut toisaalta ei tee mieli mitään. Toivottavasti tää ei pahene...

hei
Mä olen kertonut jo aika monelle koska en jaksa pitää ilo uutista salassa.Jos tulee keskenmeno sitten tulee,ei kuin uutta vaan kehiin..[:)]Olen aihan alussa vasta mahd.laskettu aika nettilaskurin mukaan olis 26.10-10 töissä olen kertonut vain 4 lähimmälle työkaverille,lopuille kerron ultran jälkeen ja jos kaverit kertoo eteen päin ei haittaa..[;)]

Onnea uusille tulokkaille taas ja tervetuloa: alma ja durasel.

Ihania ultrakuulumisiakin on jo saatu lisää! Se sydämen syke onkin ihan mahtavin asia nähdä sieltä ultraruudulta.

Edit: Ai niin, unohtui sanoa, että mullakin on ollut alhaista verenpainetta nyt 105/55, kun normaalisti jotain 120/65. Huimaa aika helposti.

Hyvää perjantaita vaan kaikille.

Mahtuuko mukaan vielä yksi odottaja? Ehdin kuin ehdinkin vielä mukaan tähän lokakuisten odotuslistalle. Ajattelin nyt vähitellen kirjoitella myös täällä odottajien palstalla vaikka raskaus onkin vasta niin alussa. Mutta tänä aamuna miehen kanssa plussasimme ihan selkeän plussan, joten se kai riittää tällä palstalla näin alkuun :) LA laskureiden mukaan olisi 28.10.2010 toivotaan että kaikki menisin hyvin.

hieman itsestäni voisin kertoa, että olen enimmäkseni kirjoitellut tuolla vauvakuumeilun "pidemmän kaavan mukaan yrittäneet" palstalla. Olen 28vuotias, niin kuin miehenikin. Naimisissa ollaan oltu puoli vuotta, yhdessä kohta 6vuotta. Raskaus on meille molemmille ensimmäinen ja se ei tullut ihan niin helposti kuin olisi luullut. Jätimme ehkäisyn pois 06/2008, koko 20 yrityskuukauksien aikana en ole raskautunut enkä siis saanut myös keskenmenojakaan. Meillä olisi juuri alkanut lapsettomuushoidot, ehdimme jo käydä kerran lääkärillä antamassa perustiedot asiastamme, jolloin lääkäri bongasi ovulaation ja siitä kiittäen olen nyt raskaana [:D]

Itse olen kertonut raskaudesta vasta äidilleni. Parhaille kavereilleni tulen kertomaan kun näen heidät (ovat auttaneet aikaisemminkin). Muille odotan varhaisultraan (9.3) eli haluan varmistaa että siellä kaikki hyvin. Sitten kerron töissä, sillä jos jotain ikävää tapahtuu, joudun ottamaan sairaslomaa (parempi että tietävät). Sukulaiset ja muut kaverit saavat sitten tietää kun vatsa on kasvanut, saavat itse arvata.

Minsu: Jännä juttu. Jotenkin olen paljon rauhallisempi ja luottavaisempi kuin viimeksi. Silloin pelkäsin koko ajan, että käy huonosti (niinhän siinä sitten kävi). Mutta nyt olo on jotenkin varmempi/rauhallisempi, että katsotaan päivä kerralla, jos jotain tapahtuu (sille ei voi mitään), ja uutta yritystä heti kun olen siihen henkisesti valmis. Samoin asiasta kertominen ja puhuminen on helpompaa (myös niistä ikävistä), siksi en pelkää kertoa asiasta muille.

Toki suunnittelun lapsen varalta jätän niin myöhään kuin mahdollista (meillä vaunut/vaatteet ym. tavarat ostetaan vasta sitten kun voin olla lähes 100% että lapsi jää henkiin). Tässä pitäisi selvitä elo-syyskuulle, sitten vasta meillä mennään kauppaan ostamaan jotain.

Maamukka: toivottavasti äitisi paranee, voimia.  Voit yrittää tuota diagnoosia neuvolassa, katso miten suhtautuu [;)]

tervetuloa kaikki uudet äipäkkeet!

Ja erityisesti onnea MissPiggylle! On aina niin hienoa lukea, että pitkänkin yrittämisen jälkeen tulee mukavia uutisia.

Ja muutenkin hyvää viikonloppua kaikille!

Miss Piggy: Joo, mekin yritettiin aika tarkalleen 2 vuotta...eli 01/08 jätin pillerit pois ja nyt sit tärppäs. Oltiin meiningillä tulee, jos on tullakseen. Ei oltaisi lähdetty hoitoihin, jos ei olisi tullut plussaa.

No, nyt sit vaan odotellaan, miten käy.

Hitsi, ku Vauva-lehdessä oli tarjous, että kun tilaa, ni saa Brion pinnasängyn lahjana. Naapurille tulee se, ja sen kautta vois sen tilata.
MUTTA...tuntuu pikkasen liian aikaselle.......

Onnea Miss Piggy pitkään odotetusta plussasta!

Se olis eka neuvolakäynti takana, olipas jännää [;)]
Kyllä oli mullakin näköjään verenpaineet aika alakantissa, 116/54. Ilmankos on myös heitellyt iso pyörä välillä [:)]
Hurja pino luettavaa tuli mukaan ja nyt on sitten varattu labra-aika, neuvolalääkäri ja np-ultra. Huh... [:)] Täytyy vaan keksiä monenmoisia tarinoita töissä että saa kaikki menot hoidettua matalalla profiililla...

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!

Onnea myös uuden ilmoittautujan puolesta ihan jokaiselle!!

Plussasin toissapäivänä, joten ihan alussa ollaan, mutta lokakuun lopulla pitäisi Pullan ilmestyä maailmaan. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Eka neuvola-aika on muutaman viikon päästä. Täytän ensi kuun alussa 29 ja odotan ensimmäistä. Aivan epätodellinen olo, ja tunteet heittelee hölmistyneestä onnesta pieneen paniikkiin... [:)]

Joo, täällä ollaan vähän samoilla linjoila Mandariinin kanssa; ei mienaa vielä uskoa todeksi kun ei hirveesti mitään oloja ole. [&:] Päivittäin täällä käynyt lueskelemassa, mutta ei mitään uutta tapahtunut niin enempi taustailua. Itse en edes tosiaan ajatellut soittaa edes barnmorskalle( neuvolaan) enennkun viikkoja enempi kasassa. Nyt siis rv 5+ 3.

Täällä ollaan taas reissu leskenä kun mies on "työmatkalla" parisen viikkoa lämpimässä. Tylsää. [&o] Joo yhtään en oo kade. Huomenna lähden kuitenkin parin kauempana asunvan ystäväni kanssa viettämään naisten viikonloppuna ihan "uuteen kaupukiin", kun kukaan meistä ei oo vielä tässä maassa liiemmin ehtinyt kiertelemään. [8|] Ollaan varattu hotla kylpylästä ja illallla sitten ulos piiiitkästä aikaa. Nyt vaan tässä yritän pähkäillä kerronko vai ostanko alkoholitonta punkkua matkaan. Kerroin kyllä edellisessä raskaudessa, mutta sitten keskenmenon jälkeen oli vähän ikävä selitellä ettei tulekaan kevat vauvaa. Eli mitä harvempi tietäis sen parempi...Hmmm en kyllä osaa yhtään valehdellakaan. Mutta kuitenkin itse olen niin innoissani että haluis kertoa kaikille. On se vaikeaa - vai mitä? [:D]

Niin ja mietin että miten ton hieronnan kanssa pitäs tehdä? Viimeksi ei tullut edes mieleen ja piaan sen jälkeen menikin kesken... tuskin se syy oli mutta kuitenkin. Oon ainakin lukenut että hierontaa ei suositella raskaana olevile, koska myöhemmässä vaiheessa vois alottaa synnytyksen ja alku vaiheessa stressi pisteiden auetessa keho haluaisi poistaa kaiken "ylimääräsen".... Mitä mieltä te ootte?

Moikka! Täällä ois kans yksi odottaja. Plussassin tänään ensimmäisen plussani, joten ollaan ihan alussa vasta. Jännittää ihan kamalasti eikä tahdo millään uskoa tätä todeksi. Yritystä meillä on takana 13 kk, joten odotin aivan varmaa negatiivista, koska mitään muita oireita ei ole kun rintojen arkuus. Mutta plussa sieltä sitten tulikin, en ole raaskinut heittää raskaustestiä vieläkään pois, vaikka aamulla testasin.. :)

Eli vähän tarkemmin itsestäni, minä olen 19-vuotias ja miehen 20. Yhdessä ollaan oltu 4,5 vuotta ja yhdessä ollaan asuttu jo jotain 3 vuotta.

Krista87, olin itse kuumakivihieronnassa viikoilla 5+0 ja kerroin hierojalle että olen juuri saanut tietää olevani raskaana. Hieroja vältti sen johdosta alaselän ja vatsapuolen käsittelyä. Eli kyllä se kannattaa mainita!

Onpas täällä ollut hiljaista pari päivää.

Noh, mä oon kärsinyt pahoinvoinnista edelleen, tuntuu olemaan voimistumaan päin. Riesana myös ummetus ja kamala väsymys. Mahaa nippailee välillä kivuliaastikin, vähän joka puolelta. Rintojen kipu onneksi helpottanut, huh.

Aika kuluu hitaasti, huomenna vasta käännytään kahdeksannelle viikolle. Kun nyt menis aika vähän nopeemmin...

Hyvää sunnuntaita,

itsellänikään olotila ei ole muuttunut. Minkäänlaista pahaa oloa ei ole, ainoa oire on ettei kuukautiset ole alkaneet ja rinnat on kipeät. Mitään muita oireita ei oikeastaan ole, ehkä jos oikein tarkkaa miettii niin vähän janottaa. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ensi viikolla pitäisi sitten soittaa neuvolaan, en tiedä oikein koskahan senkin ehtii tehdä ku päivystävät vain tunnin päivässä. Pitää vissiin töissä mennä jonnekin komeroon soittamaan ettei kukaan kuule [:)].

Niin kuin sormustin sanoi, aika menee ihan liian hitaasti. [:)]

hyvää odotusta kaikille!!!

No on todella ollut hiljaista täällä... [:)] Hieno Homma Miss Piggy! Onnea plussauksen johdosta ja onnea myös siitä ettei pahoinvointia ole! [;)] Toivotaan ettei alakkaan ja saat "helpon" raskauden... [:)]

Toki minulla ekassa raskaudessa pahoinvointi vasta alkoi 7 viikolla, kuten myös kakkosen kanssa. Nyt on sitten alkanutkin jo reilun viikon aikaisemmin... Ei kiva.[:'(]

Verenpaineet ovat edelleen ihan sika alhaiset joka aiheuttaa heikotusta ja pyörtyilyä... kai se pitää sitten urhoollisesti juoda vaan pari kuppia kahvia päivässä...

Sormustin: Samoja vaivoja... kyllä ärsyttää tuo ummetus... mutta mieluusti kaikki oireet tänne vaan, ainakin konkretisoi tämän raskauden...[:)]

Takaisin