Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemppi, oikein hyvä konsti pitää salassa kun juot alkoholitonta siideriä tms. Mulle oli aikanaan ekojen lasten kanssa juuri tämä ongelma kun oli paljon illan istujaisia ym. Hyvin sain pidettyä salassa aina join, mutta alkoholitonta [;)]

Kitty72, toivottavasti pahoinvointi helpottaa, ollaan samaa vuosikertaa [:)]

Ellis, jep, näin toivomme, että yöunet palautuvat.

Kaikille uusille tervetuloa minunkin puolestani.

Hyvää Ystävänpäivää kaikille !

No jopas on uutta porukkaa tullut, teretulemast vaan minunkin puolestani! [:D]

Alkavalla viikolla olis sitten kaksi jännää päivää, ensin torstaina varhaisultra ja perjantaina eka neuvola.

Ja pahoinvointikin pääsi huippuunsa perjantaina; ensin teki hirveesti mieli jäätelöä. Sitten söin sitä ja hetken päästä oksensin kaikki. [:'(] Tolla systeemillä ei ainakaan lihoa! [:)]

Moi Zenja!
Oletko menossa varhaisultraan yksityiselle?

Meikkixel on alkanut olee taas niin kovia alavatsa kramppikipuja, etten pysty tekee kivun aikana mitään. Ei kuulosta mielestäni normilta. Niitä on ollut viikon sisään 3. Viimeisin tänä aamuna kun makasin sängyssä ja heräilin.

Ahistaa iha hirveästi et jos se on kohdun ulkoinen tai tuulim. ja neuvolas ne vaa sano et ei tutkita, vaik on ollu 2keskaria.

Ajattelin et jos kävisin yksityisel. mut voix mut jo ultrata? vk8  alkaa huomenna tai tiistaina.

Eka neuvolaki o vast 3.3. jolloin vaa jutellaa eikä yhtää tutkita.

Jihuu: Kyllä voidaan ultrata jo, tosin ei kai siellä näy kuin juurikin se, että kaveri on oikeassa paikassa ja sydämen syke. Mulla ollut myös aika kovia alavatsakipuja, ja mulla tosiaan kolme keskenmenoa takana. Mulla varhaisultra maaliskuun alussa, viikkoja sillon 8 ja risat mun omien laskujen mukaan. Aikaistan kyllä jos siltä tuntuu.

Oon tosin nyt aika luottavainen vaikka noita kipuja on, koskaan ennen ei mulla oo ollut raskausoireet näin voimakkaat :) Mut kyl on vaikee elää jatkuva huoli takaraivossa... Mullakin lähtee huomenna käyntiin se mulle surullisen kuuluista seitsemäs viikko, jolla kaksi raskautta mennyt kesken.

Mullahan on noita tosi kovia kipuja ollut jo muutaman päivän, ja kaveri keikkuu mukana vieläkin, joten toivottavasti sullakaan ei oo hätää. Mulla ennen keskenmenokipujen alkamisen jälkeen aika pian alkanu vuoto, nyt ei onneks mitään.

Paljon toiveita lähtee täältä eteenpäin sulle ja pikkukaverille :)

Hellou vaan kaikille!! Itse uutena uskaltaudun tänne, vaikka epävarmuus pyöriikin mielessä.

Netin laskureiden mukaan LA ois 12.10. Ekan neuvolan soitin viime vkon to ja sain sen ma 1.3. Eli tässä on nyt sit oltu vajaa viikko vasta tietoisia, koska viime ke tein testin. Tai kaksikin, koska ukko ei heti ekaa uskonut [;)]

Mulla on ollut aivan järjetön vitutus ja masennus päällä tähän iltaan asti, eli neljä pvää!!! Viikonloppu oli TOSI vaikea, koska olin suunnitellut vetäväni "viimeiset" kännit, mutta teinkin testin ja en uskaltanutkaan. Jotenkin tuntuu niin kamalalta...

Yritimme 2 vuotta enemmän tai vähemmän, tyylillä tulee, jos on tullakseen. Ja nyt, kun on tullakseen...järkytys ja ärsytys on karmea!! Mua niiiin ällöttää ihmiset, ketkä hehkuttaa, miten ihanaa on, ku on tehnyt plussan...en vaan voi tajuta!!

Uskon silti, että jos tuo tuolta maailmaan tulee täysiaikaisena vauvana, olen maailman paras äiti juuri hänelle. Vaikken muitten lapsia fanaakkaan. Itseasiassa en ole edes ikinä vaippaa vaihtanut,heh!

No...mitäpä tässä enempää purkautuilemaan. Jään mielenkiinnolla seuraamaan muiden odotuksia, ja välillä kommentoidenkin.

Ikää on siis tänä vuonna tulossa 36 täyteen ja ukolla 42v kesällä. Eli ei ihan nuoremmasta päästä..ja eka kummallakin!!

PS. Ne, ketkä vielä polttaa, montako menee päivässä?? Itsellä 3-5 kpl/pvä

Tervetuloa kovasti kaikille uusille. Paljon tarrasukkia mukaan[:D][:D]
Noita vatsakramppeja tulee enemmän tai vähemmän, syitähän voi olla vaikka mitä. Esimerkiks vaikka vaan ruoka. Osa suolistosta on kohdun edessä, ni sitä ei oikeen osaa paikallistaa. Sit kun kohtu lähtee kasvaan ja siirtyy eteenpäin, niin pakkohan sen on tehä kipeetä, ei kellään voi olla niin joustavat paikat, et ei tuntuis. Vatsalihakset..ainakin itellä paskana yskimisen takia. Kohdunulkosessa tuskin ois ajoittaista kipua, sit kun se alkaa, niin se jatkuu kun alkiohan kasvaa koko ajan..
Tää typerä analyysi on oikeesti tarkotus lohduttaa, et kaikki on hyvin..
Ehkä todistelen itellekin, kun näin unta et multa otti joku muija istukkanäytettä, huudettiin miehen kanssa, et pitää kattoo ultralla missä se istukka on.. Se hoitsu kiukutteli et näin se pitää tehä, sit kun se pisti sen neulan mun vatsanahan läpi, se sattu niin hemmetisti.[:o] Heräsin tajuttomaan vatsakramppiin, mut se meni onneks ohi aika pian[8|] Tiiä sit mikä oli....
Annie, kyl sä ehit vielä ne kännis vetää. Kyl kaikilla plussanneilla tulee myös negatiivisia ajatuksia, toisilla enemmän tai vähemmän. Paniikkia kun elämä muuttuu aikalailla..
No tää lähtee töihin tälläsen nopeen vuodatuksen jälkeen[:)]
Mukavaa viikkoa

Moroloiskis ja tervetuloa kaikki uudet Jihuu, elian, henrika, Enna, paani ja annnie!
Kovasti on uusia masuja joukkoon saapunut ihan muutaman päivän aikana.

Sormustin, onneksi kaikki näyttää käntyneen parempaan suuntaan. Että olikin "vain" iskiaskipui.

Ja on ollut kiva lukee kaikkien teidän ultrakokemuksia. Ite oon niin urpo, etten oo edes mitään ylimääräisiä ultrajuttuja ajatellu. Ja eka nauvolakin on "vasta" 4.3. Tämmöstä tää on täällä jumalan selän takana... :D

Äh, tällä hetkellä fiilikset aika pohjilla. Vit...ttaa vaan koko ajan niin suunnattomasti. Väsyttää ja on ihan himokylmä. Ja kauhukseni huomasin, että painoo tullut jo nyt ihan kamalasti lisää. Oon tässä kohta vuoden päivät karppaillu ja nyt sitten raskautumisen jälkeen on repsahdellu ja heti on kostautunut. Se ehkä tässä kaikessa tällä hetkellä eniten kyrsii, että jo muutenkin ylipainoiselle tulee lisää kiloja ja näin varhaisessa vaiheessa. En millään jaksais kuunnella sitä pajatusta nauvolassa, että ei saa syödä sitä eikä tätä eikä saa tulla NOIN paljon painoo....daa daa daa... joo.

Tää menee jatkaan hommii. Ehkä se päivä alkaa vielä paistaan tännekin....[>:]

heipsan!

Meillä olis tänään viikkoja huimat 4+6 Elikkä la olis 19.10
Puolen vuoden yrittämisen jälkeen vihdoin tärppäsi ja toinen raskaus siis menossa. Meillä siis jo poika 2v4kk.
Väsyttää ja ihan hirveä turvotus mahassa! :D Oltiin eilen pojan kummisedän luona kyläilemässä, niin setä oli kysynyt myöhemmin mieheltä että onko teille tulossa toinen vai oliko vaan niin paljon vaatetta päällä(!!!)
Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia? no toivotaan että tää tästä laskis..

Hurjasti tullut lisää odottajia tänne, tervetuloa vaan kaikille [:)]!! Tarrasukkia, tarrasukkia!

jemppi: Eivät ne siellä Femedassa tarkkaa hintaa osanneet sanoa (riippuu kuulemma aina lääkäristä), mutta yli satasen ei kuulemma pitäisi hinnan kivuta. Diacorissa mulle taas sanottiin, että hinta voi kokonaisuudessaan nousta jopa lähemmäs 200 euroa [8|]. Tiedä sitten näistä. Käynnin jälkeen ollaan sitten viisaampia. Ja köyhempiä.

annnie74, olen samaa mieltä kuin kitty, että kaikilla plussanneilla tulee niitä negatiivisia ajatuksia. Itsekin odotan esikoista, ja tietenkin vähän "friikkaan" välillä. Viime aikoina olen kyllä lähinnä pelännyt sitä, että jos kaikki nyt ei menekään hyvin tässä raskaudessa... Sellaista autuutta ja ihanuutta en ole päässyt vielä oikeastaan kokemaan. Ehkä sitten sen seesteisen keskiraskauden aikana. Heh, mitä mieltäylentäviä adjektiiveja raskauteen aina liitetäänkään [:D].

Sitten omaa: Työmotivaatio on ollut jo vähän aikaa kadoksissa. Nytkin mun pitäisi tehdä töitä eikä kirjoitella tänne. Torstaina on se ultra ja sekin jo jännittää: Entä jos kaikki ei olekaan hyvin? Tiedän, tiedän, että ihan turha murehtia etukäteen, mutta minkäs teet. Miksei se maaginen rv 12 voisi tulla jo? 

Ainiin, pitikin vielä mainita: zin, mulla on juurikin samanlaista turvotusta! Ja aamusta lähtien, inhottavaa! Paino ei ole oikeastaan noussut, mutta parit farkut eivät mene kiinni. Siis ei ole vauvamahaa vielä tietenkään, mutta ihan kauhea pötsi [8|]!!

Moikka pitkästä aikaa!

En sit oo kerinny tännekään kirjottelemaan. Tänää olisi eka neuvola. Saan sit tarkemmat viikot, mut kenties voi suunnilleen olla 6+2.

Oireita ei ole muuta, kuin väsymys, joka iskee yllättäen. Rinnat on kenties hiukan kasvaneet, mutta eivät ole kipeät.

Uusille tervetuloa! Toivottavasti meillä kaikilla salamatkustajat pysyisi loppuun asti mukana :)

Jihuu, olen menossa lapsettomuuspolille varhaisultraan. Kuuluu tähän IVF-hoitorumbaan vielä tuo seurantaultra.

Työinnon puuttumista on havaittavissa myös täällä... Eli vauvasivut kiinnostavat huomattavasti enemmän kuin työnteko [:D]

Tervetuloa kaikille uusille! Meitähän on täällä jo hurjan paljon!

Tsuba tuo on kyllä oikein hyvä idea mutta vaikeaksi sen tekee se että en oikestaan koskaan juo siideriä vaan ainostaan viiniä. Onkohan alkoholitonta viiniä olemassa? [:D]

Ellis mä kyllä nostan metakan jos meinaavat Diacorilla laskuttaa 200 €, kun siitä reilusta sadasta oli puhe...

Pahoinvointi alkaa löytää tiensä tänne. Viikonloppuna oli jo vähän heikohko olo mutta tänään ensimmäiset kolme tuntia oli kyllä todella aklö olo [:'(] Onneksi pysyi kuitenkin kaikki sisällä. Toisaalta rupesin miettimään että mitäs jos mulle onkin tulossa mahatauti? Meillä kun ollut nyt töissä jatkuvasti joku vatsapöpön kourissa.

Ilmeisesti jotain mielialanmuutoksiakin on havaittavissa... Launtaina pääsi itkuraivarit kun jälkkäri meni pieleen ja mies ei ymmärtänyt kun halusin jääkaapista appelsiinin [:D]

Maamukka, ihan varmasti paistaa päivä taas!
Mulla oli tänään eka neuvola ja hyvä kokemus oli. Mulla on BMI 31 ja se hieman jännitti että miten painoon suhtaudutaan.
Huomasin että oot karpannut. Mulla on ollut 3 kuukautta käytössä GI-dieetti eli vastaa hyväkarppia.
Olen löytänyt avukseni tosi hyvän kirjan, jossa on helppoja ohjeita:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9512067374
Lainasin kirjastosta. Ei tarvinnut ostaa.
Sain ohjeille siunauksen tänään neuvolassa, vastaavat varsin hyvin oikeita ruokailutottumuksia. Kirjassa on painonpudotusohjelman lisäksi Vireyttä ruuasta ja Painonhallinta osiot.
Tämä vaan vinkiksi, kun samassa veneessä ollaan :)

Joo, tänään oli muuten eka päivä, ettei ärsyttäny ihan kaikki. Johtuen varmaan siitä, että sain soitettua kotia, ja kerrottua plussasta.

Siis kyllä....olen 35 v akka, mut silti arvelutti kertoa!! Johtuen uskonnollisesta taustasta, äiti aina sanoi, miten rumaa on olla raskaana ym. Sanoin sen hänelle, kun soitin. Ei edes muistanut niin sanoneensa...sitten sanoi, että oli vaan pelotellut mua teininä, etten tekisi hölmöyksiä. No, en todellakaan tehnyt... =)

Pitäis ostaa jotain vitamiinipillereitä varmaan. Mitä muut käyttää??
Otan kyl poreena joka aamu monivitamiinin, mut en tiedä, onko ne hyväksi...jostain luin, ettei muka ois. Varmaan sen makeutusaineen takia..?

Nonni, nyt sain vihdoin näkyy ton alaosion, meinas tulla jo uskon puute =)

Toukka on edelleen masus ja hyvä niin. Tänään ei kramppeja. Onneksi.

Moikka! Täällä ystävänpäivänä plussan tehnyt :) Omien laskujen mukaan laskettuaika saattaa olla 20.10, en ole vielä edes soittanut neuvolaan.. Vähän jännät paikat, kun esikoinen on vasta 6kk :D Mutta tarkoituksella haluttiin pienellä ikäerolla ja esikoista saatiin yrittää yli vuosi, joten tämä tärppäsi aika helpolla.. On vähän sekava fiilis, ei oikein vielä ymärrä koko asiaa :)

Zin: Täällä kanssa turvotus valtava, oli esikoiselta ja on tästäkin :) Onneks se on ohimenevää, mutta vain hetkeksi :D

Onnea ja tervetuloa taas uusille: annnie ja jenna!

Noista mielialoista sen verran, että mulla oli ihan alussa rv4+ aivan kamala ketutus päällä ihan kaikesta. Olin kylläkin innoissani raskaudesta, mutta mies ei todellakaan osannut miellyttää minua millään tavalla. Voi raukkaa, kun mä paasasin sille ihan mahdottomista asioista, joita se muka teki väärin tai oli tekemättä :) Onneksi se vaihe on mennyt ohi. Nyt on sitten menossa vetistelyvaihe. Mulla nousee pala kurkkuun ihan mitättömistä asioista. Eilen vetistelin sitä, kun Suomen tytöt lähti ladulle Vancouverissa. Ei siis se, ettei ne saaneet mitaleita, vaan se, että ne siellä rehkii meidän kansan puolesta :)

Väsymys on kyllä ihmeellistä. Yhdeksän tuntia yössä on ihan minimi, että jaksaa sitten koko päivän. Mielellään vähän yli. Miten pitkiä yöunia muut nukkuvat?

Takaisin