Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin poksautellaan puoliväliä tänään [:D]

Maanantaina oli siis rakenneultra ja hirmuisen jännityksen ja edellisen yön valvomisen jälkeen, oli aivan ihanaa kuulla ja nähdä että pikkuinen voi hyvin! Rakenteet siis ok ja eksyipä meidän mönkijällä peukkukin suuhun siinä kuvauksen aikana [:)] Me oltaisiin otettu tieto sukupuolesta vastaan, jos se olisi meille tarjottu...mutta pikkuinen pitää meidät jännityksessä [;)] Napanuora meni hienosti ja oikeaoppisesti jalkovälistä joten ei antanut mahdollisuutta tulkita tilannetta. Joten näillä mennään loppuun asti ja ei haittaa...pääasia että kaikki kunnossa. Vastasi päivälleen viikkoja. Istukka etuseinämässä ja vaimentaa siis potkuja, mutta tällä hetkellä kaveri on pää alaspäin ja jalat tuossa navan tienoilla. Hyvin suorana siellä ojenteli[:D]
Nyt on taas kovasti huojentunut olo ja tekisi mieli tehdä hankintojakin kaikenlaista...Täytyy kuitenkin malttaa mielensä ja odottaa että se uusi koti löytyisi ensin, niin saa sitten sinne suoraan laitella.

Rautatableteista Minullehan niitä myös annettiin viime neuvolakäynnillä, mutta en syönyt kuin muutaman päivän...meni vatsa kovalle. Ajattelin sitten että kokeilen ihan monivitamiineja ja rautapitoisia ruoka-aineita aluksi. Ei ainakaan enää niin väsytä ja päänsärkykin on jäänyt, muutoinkin hutera olo poissa. Saa sitten nähdä onko millaiset lukemat. Jos ei ole kohentunut, niin onhan niitä sitten syötävä.

Huometa taas kaikille!

Onnea kaikille ultranneille! [:)] Itse kävin siis toistamiseen eilen ja vähän jo kirjotelinkin tonne rakenneultra osatolle. Eli oma arvaus sattui ( ehken) oikeaan! Tyttönen tulossa. Tosin se lääkäri sanoi että ei tietenkään ihan varmasti voi sanoa, mutta ei ainakaan mitään suurempia näkynyt...noin 80% kuulemma. Tai sitten meidän poitsulla on tosi pienet värkit! [:D]
Mies oli myöskin tietenkin innoissaan, vaikka poikaa hiukan toivoikin - ainoastaan hämillään että miten ne voi jotain varmuus lukuja heittää...

Mutta kaikki oli siis hyvin eilen, pikkanen oli jotain 230g, pituutta ei kokonaisuudessaan edes mainittu. Ei saatu mukaan kun kolme tosi huonoa kuvaa kun katottiin vaan 2d ultralla...siinä ekassa oli käytössa pari vk sitten 3d, mutta tollon ei otettu kuvia kun ajateltiin että seuraavalla kerralla ehken sitten selvemmät. Mutta ehken se ei kuiteskaan oo se tärkein! [:D] Meillä kysyttiin jo ultrauksen alussa et halutaanko tietää sukupuoli.

Raudasta; Mä olen siis syönyt momivitamiineja jo aika kauan, mutta mun hemppari on aina ollut tosi korkea. Nyt pe viimein toka neuvola niin katotaan miltä näyttää. Olo on ollut suht pirteä, ainut että jumppia ohjatessa alkaa tuntumaan että enää ei jaksa läheskään yhtä hyvin kuin ennen. [8D]

Niin ja pitää nyt mainostaa kun ostin miehelle yhdeks synttärilahjaks mussukat.fi sivuilta sellasen hauskan Isän käsikirjan. Tykkäs kovasti kun on sellanen touhuaja ja kirjassa oli erittäin paljon hauskoja nikseja kaiken ikäisten lasten viihdytäämiseen!

Lisko: Hyvin myöhässä mutta osanottoni ja voimia, jaksamisia kovasti!!
Kylläpäs tuntu että sydän ihan pysähty kun tuota luki, voiko noinki tosiaan käydä [:(]

No koetanpas vaihtaa aiheesta toiseen..
Monet jo kummit valinnu, nyt täytyy sanoa ettei itsellä ole käyny edes mielessä! Tosin tuntuu että valitsi kenet vaan, aina harmitellaan jälkeen päin. Tytön aikana sanoin kummeille että tärkeintä kun on elämässä mukana, ei meitä kiinnosta hopea lusikat ym. No siskoni ja sen mies on todella läheisiä tytölle, sylikummit...olis voinu valita toisin, ei niitä ole sen päivän jälkeen tyttö pahemmin kiinnostanu. muistettu jouluna ja synttäreillä.
Varmaan täytyi valita tuttavapiiristä joiden kanssa ollaan paljo tekemisissä nyt ja aina..mutta odottelen silti kunn vauva syntyy katsotaan sitte [:)]

Tuulienkeli: Voi ihana kuulla kaikki kunnossa ja tyttönen tulossa :) Voih luvassa röyhelöä, timantteja, vaaleenpunasta [:D] [:D] Ite sanoin aina että meidän tytölle ei tule vaaleenpunasta. neiti 2v ja itse päättää nämä "timanttia" ja vaaleenpunasta [:D]

helsqu: Itse otan aina kun muistan niin aamulla appelsiinimehun kanssa ja sit puolentunnin päästä syön aamupalan. aamulla se vissiin tehoais paremmin, saattaa noi pääkivut kyllä johtua ihan tosta hb.stä, kuitenki jo suht matalalla.

Häät lähestyy ja stressi on suuri, jännittää, onneksi tulokas antaa nykyään tietoa itestään joka päivä, tosin kun liikkeitä tuntuu jo hyvin ulos päin, alkaa pelottaa että missäs on istukka..
Rakenne ultra olis vasta 7pv, eli olikohan 22 viikolla :/ no maltetaan odotella.

Oikein mukavaa keskiviikko päivää kaikille ja paljon aurinkoa :)

Lisko: Voi ei kuinka kamalalta tuntuu kun luin kirjoituksesi. Otan suuresti osaa suruunne. Voimia teille molemmille.

Tänään on puoliväli täällä! Jipii! [:D]
Päätä tosin on särkenyt pari päivää putkeen, mutta kaipa se tästä viikonlopuksi taas helpottaa! [&:]

Mulla iski yhtäkkiä ihottuma, ei aavistustakaan siitä mistä johtuu kun en ole millekään allerginen. Ja outoa siinä on että sitä ihottumaa on vain käsissä ja jalkapohjissa. Käveleminen ja seisominen tekeen kipeää, tuntuu kuin jalkapohjissa olisi isoja rakkoja jotka litistyy aina kun laskee painon jalalle [:@]
Neuvolasta määrättiin varmuuden vuoksi maksatesteihin, vaikka ei kovin paljon epäillytkään mitään siihen viittaavaa.

Viikonloppuna olisi muutto toiselle paikkakunnalle. Ihanaa kun ei saa itse kantaa tavaroita kolmannesta kerroksesta [:D]

Tadaa.....Minulle lääkärikäynnillä määrättiin "kesäloma" alkavaksi  nyt... siispä toista päivää kotona ja tekee niin hemmetin tiukkaa olla tekemättä mitään. meilläkin muutto sunnuntaina ja ärsyttää kun ei itse saa edes näitä asuntoja siivota.
On niin todella turhautunut olo että.

Milloinkohan tästä raskausajasta sais nauttia?...kun mä en vielä sellasta päivää olekaan kohdannut. tai ehkä kerran.

Mäkin jäin tänään kotiin, ja pidän huomisenkin saikkua. Meillä onneks ite pystyy kirjottaan kolme pvää, kuhan ilmottaa töihin.

Jotenki niin alkaa ärsyttää tää pääkipu ja ennenkaikkea noi sydämen tykytykset, ja voimaton olo. Noita tykytyksiä on useita kertoja päivässä, about 5-10 krt.
Sain eilen mitattua hb:n, ku oli vimppa perhevalmennus neuvolassa. Menin vähä aikasemmin, ni mittas...106 oli nyt, eli yhden pykälän laskenu toissa maanantaista. Jospa toi Obsidan alkas tehoon...joskus muutaman vkon päästä...

Piiuska, mulla oli sama juttu. Kun selivisi että siellä on poika tulossa, niin jotenkin koko asiasta tuli paljon konkreettisempi. Siellä ei ole enää "vauva" vaan siellä on meidän oma pieni poika. <3

Mulla oli matalimmillaan hb 102. Sitten käskettiin syödä obsidania. Söinkin jonkin aikaa, mutta tuntui että väsymys ei hellittänyt. Nyt ostin sitten nestemäistä rautalääkettä, kun kuulin että se vois imeytyä paremmin. Nyt olikin sitten hb jo 114 (jee!!)... ja tuo 114 on alhaisin mitä mulla koskaan normaalisti on. Ikinä elämässä aikaisemmin ei ole ollut alle 130.

ALKUPERÄINEN: Carinat

Mulla iski yhtäkkiä ihottuma, ei aavistustakaan siitä mistä johtuu kun en ole millekään allerginen. Ja outoa siinä on että sitä ihottumaa on vain käsissä ja jalkapohjissa. Käveleminen ja seisominen tekeen kipeää, tuntuu kuin jalkapohjissa olisi isoja rakkoja jotka litistyy aina kun laskee painon jalalle [:@]
Neuvolasta määrättiin varmuuden vuoksi maksatesteihin, vaikka ei kovin paljon epäillytkään mitään siihen viittaavaa.

Viikonloppuna olisi muutto toiselle paikkakunnalle. Ihanaa kun ei saa itse kantaa tavaroita kolmannesta kerroksesta [:D]

Olisikohan sinulla raskaushepatoosi, joka on vain 1%:lla http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskausajan-vaivat/Raskaushepatoosi-on-kutiseva-kiusa/

-heippa!

Raudasta lähdin kirjoittelemaan. Minulla oli ekalla kerralla neuvolan mittauksessa 120, silloin ekalla kerralla se taidettiin ottaa. Viime kerralla se oli sitten 110 ja minullekin suositteli Obsidania. Aloitin sitä heti syömään ja otan yleensä iltaisin, koska en aamulla millään saisi siihen riittävää väliä maidon juontiin. Olen ottanut niitä joka päivä ja jo muutaman viikon päästä, kun minulla otettiin verikokeita rakenneultran yhteydessä oli hb 126. Aika nopsaan siis nousi minulla. Mulle ei puhuttu mitään kuuriluonteisuudesta, olen siitä kuullut muualta, muuta minä nyt olen jatkanut vielä ainakin niiden syömistä. Ensi viikolla on neuvola, jospa muistaisi vaikka samalla kysäistä asiasta.

Kummeista: Meille oli heti itsestään selvää että veljeäni pyydetään kummiksi. Muut kummipaikat ovatkin vielä sitten jakamatta. Mieheni on ainoa lapsi eikä hänellä ole niin läheisiä serkkujakaan, että voisi kummeiksi ajatella. Saapa siis nähdä. Yhdet ystävät ovat olleet harkinnassa, mutta itse en koe heitä vielä niin läheisiksi, että voisin ajatella kummien tehtävään, ehkäpä sitten seuraavalle, jos vielä on onni myötä..

Onko teillä tietoa, kuinka pian sen äitiyspakkauksen sitten saa, kun on ne Kelan paperit täytetty?

Vielä myös kyselisin niitä kokemuksia tai ajatuksia tukisukkien käytöstä...

Hyviä vointeja!

Täällä kaksi rankkaa päivää takana. Työpaikallani on tulossa remontti 60 vuoden käytön jälkeen. Tavaraa on kasattu aikojen saatossa lattiasta kattoon ja kaikki pitää pakata muuttolaatikoihin tai roskalaatikoihin ja kantaa muualle. Kaksi kollegaani (60-kymppisiä miesihmisiä) tekivät lähes oharit, sillä toinen heistä oli kaksi päivää saikulla kun pakkaaminen aloitettiin ja toinen lähti tänään ulkomaille lomalle, vaikkei oma osuus ollut vielä hoidettu. Ellei sairaslomalainen olisi tänään palannut olisin polttanut proppuni täydellisesti.

Ei minua muuten ärsyttäisi niin paljon (vaikka tällainen kai saa oikeastikin ärsyttää), mutta ristiluun alue kipeytyi jo eilen pahasti ja vauvan liikkeitä ei ole tuntunut pariin päivään, kohdun supistelua sen sijaan. Pari kertaa teki ihan kipeää. Kävin sanomassa esimiehelle että matalan verenpaineen takia huippaa (hän tietää raskaudesta) ja etten saisi nostella mm. kiviä ja kirjoja täynnä olevia laatikoita. Hän kehotti pitämään puhelinta lähettyvillä ja tekemään jaksamisen mukaan - paitsi että tilojen tulee olla tyhjät ensi viikon alussa. Hetken kävi mielessä, että kysynkö miten soitan hänelle tajuttomana! [:@]

Ei huvittaisi kyykkiä, kurotella ja ponnistella enää yhtään, mutta sama meno jatkuu huomenna... Olisikohan helpompaa jos maha näkyisi jo kunnolla? Tähän mennessä vasta yksi työkaveri on aavistanut niin että uskalsi tiedustella tilaani.

Huomenna on jännä päivä; kerron raskaudesta vanhemmilleni ja sisaruksilleni! Saapa nähdä miten suhtautuvat.

Mie lähren tänään vkl viettoon kotikaupunkiini niin vähän jänskättää mennä ison mahan kanssa sinne seikkailemaan. Se on ahdistavaa kun täälläkin ihmiset tuijottaa mun mahaa kuin jotain paisetta niin millaista se sitten siellä on.. Noo itse en jaksa välittää muiden mielipiteistä, mutta moni tuttu voi olla kyllä ihmeissää tästä [:D]

Täällä on kamalaakin kamalampi päänsärky jatkunut jo 3 päivää [:o] Ja kokoajan (heikkohermo kun olen) sellainen pelko persiis, et onko kaikki sittenkään hyvin [>:] Ei ole vielä vatsa kasvanut ollenkaan, kai sillä on niin paljon tilaa kasvaa ylöspäin, kun pituutta on 175cm [:D]

Mut en ole ihan varma, mut luulen et ekan potkun tunsin toissapäivänä <3

Niin juu, piti siitäki avautua kun huomenna on herran syntymäpäivät ja pitäisi viinanlemua ja päänsärkyä kestää [:o] No ei maha mittää :)

Laskettua aikaa siirretään, jos viikkoja enemmän/vähemmän kuin 7 pvää. Mulla ainakin siirtyi edellisessä raskaudessa LA, viikolla eteenpäin ja tässä raskaudessa taas viikolla taaksepäin. Jos on joistakin päivistä kyse laskettua aikaa ei siirretä. Näin ainakin täällä.

Tänään olis ultra ja en kyllä odota lainkaan innoissani. Näemmä omalla kohdallani menee niin, että mitä useampi raskaus, sen enemmän hirvittää mitä kauheuksia voi tulla vastaan.

Mutta onnittelut kaikille joilla ultra takana ja kaikki hyvin. Tsemppiä teille, joilla se vielä edessä. [:)]

Ronkuli minä olen myös lähdössä tänään ihmisten ilmoille vanhassa kotikaupungissani ja kummasti jänskättää [:D] pelkään saavani pitkiä katseita.. mutta siinäpä tuijottelevat! kuljen ylpeänä napa pitkällä!!! [;)]

Ultra takana ja kaikki oli kuten pitääkin. [:)] Kysyin kätilöltä, että kertooko sukupuolen jos sattuu näkymään... hän siihen, että no jos haluatte, niin sehän selvitetään. Olin vaan ihan hämilläni, kun niin monet ovat sanoneet, että ei sitä erikseen aleta selvittämään... Eipä pienokainen ollut halukas paljastamaan kumpi on, mutta kätilö urkki ja urkki ja lopulta selvisi. [:)]

Oli muutenkin mahtava kätilö(kuten joka kerta, kun olen ultrassa käynyt) sanoi, että kysykää vaan samalla jos jotain on, häntä ei häiritse. Tuli muutenkin varmempi fiilis, kun juteltiin viime raskaudesta joka päättyi ennenaikaiseen synnytykseen ja niistä tilanteistä mitä siitä seurasi. Eli taas voin vaan kehua Jorvin henkilökuntaa! [:)]

Täälläkin on alettu rautaa (+c-vitamiinia imeytymisen tueksi) ottamaan. Oli ainakin viikon päivät ihan vetämätön olo, vilutti, armoton päänsärky koko ajan ja sydän hakkasi kun vähän liikkui... Siskon kanssa juttelin ja hän sanoi että selvät raudanpuutteen merkit. (Hän on labra-alalla töissä). Neuvolaan soitin ja sieltä sanottiin, että kuulostaa just siltä, joten varmuudeksi voi alkaa rautaa syömään. Ei viitsis joka päivä nukkua useamman tunnin päiväunia kun on vaan veto poissa..
Meille tuli perheenlisäystä toissapäivänä, pieni kissaneito jolle mies antoi nimeksi Lily (mä sanon vaan Lilli).[:D] Sillä tuntuu olevan ihan samanlainen päivärytmi kun mulla, tulee aina kylkeen nukkumaan kun mä nukun, ja seuraa joka paikkaan hameenhelmoissa. Nyt saatiin sitten tietää, että vauvakin on tyttö, ja mies sanoi että oliskohan pitänyt ottaa poikakissa, hän jää kohta ihan alakynteen tyttöjen kanssa..
Vatsaa ei edelleenkään näy, ellei tiedä mitä katsoa.. Sen verran kuitenkin on kasvanut, että kohta ei riitä housuissa jatkopalakaan, mutta eipä ole tullut mitään äitiysvaatteita hankittua, kun ei tunnu sopivia mistään löytyvän kohtuuhinnalla. Yleensä housut on mulle liian kapeita, kun olen sellainen tukkijalka. Kesä meneekin sitten luultavasti hameessa... ei siinä mitään.

Takaisin