Lokapoikasten odottajia?

Mitä sivuvaikutuksia tolla Obsidanilla voi olla???!!
Oon vasta 2 ottanu, mut voisko johtua niistä mun vaivat...maha löysällä ruuan jälkeen ja muutenki nyt tänää sattunu ja nipistelly mahaa kummaltakin puolelta ja nyt keskeltä. Ja olo erittäin huono...vetää jo vertoja alkuraskauden oloille. Itseasiassa ollu kyl huono olo jo tän vkon...
 
Tossa oli jotain sivuvaikutuksia: Mitä sivuvaikutuksia Obsidan Fe++ saattaa aiheuttaa?
Ruuansulatuskanavan oireita kuten ripulia, ummetusta, närästystä ja pahoivointia on kuvattu. Ulosteen värjäytyminen tummaksi hoidon aikana, mikä johtuu lääkkeen sisältämästä raudasta, on vaaratonta. Yliherkkyysreaktioita (iho-oireet) saattaa sattua joissakin tapauksissa.
 
Onnea Blinga perheenlisäyksestä! Kissat on kyllä lojaaleita päikkärikavereita, no sisäkissat ainakin [:)]  Kissa makasi yksi ilta mahan päällä ja ilmeisesti tunsi potkut kun joka potkun jälkeen alkoi tampata reittä. Ei vaan taida tajuta mikä mahassa melskaa. Kissanomistajien muuten kannattaa hommata pinnasänky aika ajoissa, että ehtii opettaa kissalle ettei sinne saa mennä.

Ikäviä nuo raudan tippumiset. Jostain luin että vain pieni osa ruuan raudasta imeytyy kroppaan ja imeytymisen pitäisi tehostua raskauden aikaan. En tiedä sitten, kannattaa ainakin pitää huolta c-vitamiinin saannista. Ensi viikolla nähdään miten on itsellä tippunut, siihen viittaavia oireita ei ole ainakaan vielä ollut.

Viimeinen normaalijumppa on nyt takana, snif, syksyllä sitten mammajumppaan ja kesällä uintia, pyöräilyä ja vesijumppaa. Ihan hienoa kun on työtön, niin on ollut aikaa liikkua ja on vapaus ottaa päikkäreitä silloin kun huvittaa.
 
Jeps, meidän Lilli onkin näköjään erittäin aktiivinen tyttö.. on jo ehtinyt kiipeillä verhoissa, mun hameessa, miehen farkkuja pitkin, vessassa pyyhkeitä pitkin yrittää kavuta ties minne... On nenä pitkällä jos haistaa ruoan, pitää aamupalaleipien kanssa varoa, ettei kalkkunat lähde parempiin suihin jos katse välttää.. Tulee sohvan selkänojalle ja yrittää purra hiuksia tai kapuaa olkapäälle istumaan... Onneksi myös on vielä aika vauva ja nukkuu paljon, joten ei ole kuitenkaan mikään ikiliikkuja. Edellinen kissa mulle tulikin aikoinaan jo aika aikuisena, joten onhan tämä vähän erilaista ja hauska seurata pennun touhuja! [:)]

Pari päivää kärsinyt hammassärystä, eilen illalla paheni koko ajan ja yö menikin sitten aika vähin unin.. ei viitsis kuitenkaan särkylääkkeitä tuhottomasti vetää. Aamulla oli pakko soittaa päivystykseen aika ja heti kymmeneltä pääsinkin sitten. Juurihoito edessä.. plääh... [X(] Onneksi nyt on sentään kipu ohi ja lääkepaikka hampaassa, sillä pärjää hetken. Vähän vielä suu turta huulista puudutuksen jälkeen..
 
Eilen sain sitten vihdoin kerrottua vanhemmilleni ja sisaruksille. Kyllä jännitti. Olivat kyllä iloisia [:)] Isä sanoi ettei olisi parempaa 60-v lahjaa voinut saada ja oli silminnähden liikuttunut. Äiti ei millään tajunnut että ylimääräisessä onnittelukortissa oli ultrakuva.

Tänään pähkäilin ristiäisvaatetusta ja päättelin että kun edes äiti ei eilisessä mekossani havainnut mitään, niin uskalsin laittaa sen vartalonmyötäisen (varmaan viimeistä kertaa pitkään aikaan) myös tänään. Sekä anoppi, että toinekin ristiäisvieras ovat neuvolatätejä, mutta heille ei asia ole vielä valjennut. Emme halunneet kertoa miehen suvulle vielä tänään kun ei haluttu viedä huomiota masuasukin serkulta. Yritin seistä mahdollisimman suorassa ja pitää vatsalihakset tiukalla. Hyvin toimi. Saapa nähdä millainen reaktio on tulossa reilun viikon päästä kun kerromme eilen eläköityneelle neuvola-anopille ja raskaus onkin jo puolivälissä! Voipi tulla mitä vaan... [8|] Eniten pelottaa se, että anoppi tässä taannoin kehuskeli kuinka huomaa raskauden helposti jo alkuvaiheessa naisen olemuksesta ja katseesta. Kunpa ei vaan pitäisi minua sitten epäillyttävänä ja epänormaalina!
 
Annelse, mä ainakin sain niitä kommentteja, että "kyllä mä tiesin". Ja juuri noista kasvoista, silmistä ja olemuksesta ja blaa blaa. En usko! :D Kuhan vaan odottivat jo niin kovasti ja olivat laskeneet että 1+1=2, että kohta on tulossa vauva.
Onneksi suurin osa osasi onnitella, eikä kommentoida, että MÄ TIESIN! Fakta oli, että kertomisen vaiheessa mitään ei näkynyt ulospäin ja mitään näkyvää raskauden oirettakaan ei ollut. Lisäksi pahinta "mä tiesin-tyyppiä", en ollut nähnyt viimeksi kuin ehkä viikolla 4...
 
zil -kyllä sen monesta naisesta huomaa, kun on raskaana, vaikkei mahaa vielä olisikaan. Ihan totta! Sen vaan näkee kasvoista... ei tietenkään jokaisen kohdalla. [:)]
 
Kai se kasvojuttu on se älytön onnenhymy joka tulee bussissa, kävelyllä, jne. Eikä sitä heti huomaa kun se tulee. Mutta sosiaalisessa tilanteessa pystyy kyllä pitämään naaman peruslukemilla.

Nyt Naisten kympille. Ei kylläkään juoksemaan, vaan ihan kävelemään, kun muuten tulee heti pissahätä. Kokeilin viime viikolla pari km lenkkeilyä, eikä siitä tahtonut tulla mitään kun heti tuli painetta. Neuvolatäti kylläkin sanoi, että treenattu voi hyvin lähteä vaikka puolimaratonille, mutta maratonille sitten ei. Hymähdin, kun tuo 10 km juokseminen putkeen on kerran aikaisemmin tehty suurin urheilusaavutukseni [:D]
 
eräs työkaverini näki minut ihan vilaukselta ja heti huoneesta lähdettyäni oli kysynyt toiselta että onko tuo raskaana...ja viikkoja ei silloin vielä montaakaan ollut eikä masua ollenkaan!! [:D] kasvoista sen kuulemman oli huomannut!
 
Kasvoihin tulee sellainen jännä "pyöreys"... ei siis pulskistunut tai pöhöttynyt, mutta sellainen raskauspyöreys. [:D] 
 
Musta ei voinut tietää tämä joka kaikkein koviten väitti tietävänsä, koska ei ollut nähnyt mua, että silleen. [8D]
Uskoisin asian omalta kohdaltani, jos joku olisi ennen kertomista maininnut mulle tai jollekin toiselle, että epäilee/tietää mun olevan raskaana. Sen jälkeen, kun kertoo, että hei vauva tulossa, niin kommentti "mä tiesin", on mun mielestä vaan tosi laimee.
Mummonikin, joka kaiken tietää ja kaiken näkee, niin ei arvannut yhtään mitään. Joten hän on todistusaineistoa, että musta ei ainakaan voinut kukaan arvata. :D

Muutama osas arvata, koska lopetin kahvinjuonnin. Heidän arvauksensa uskon! :)
 
Piti ihan googlettaa, että mikä on vanna..!? Löysin vastauksia, että amme [:D]

Itsekin oon nyt alkanu miettiin yhdistelmiä, pinnasänkyä laskettavalla laidalla ja vauvakaukaloa autoon erillisellä jalustalla. Hoitopöytä tehdään tähän tietoon pesukoneen päälle.
 
Jos pitkästä aikaa tännekkin kirjottelis [:)] Ens viikolla olis vihdoin rakenneultra ja saa hetken rauhan tästä epätietoisuudesta, mikä varmasti jatkuu sitten siihen asti kun lapsi on syntynyt ja kotona [:D]

Elikkäs, sairastin alkuraskaudessa (n.12 vko:lla) tosi pahan jonkun tulehduksen, jota ei saatu selville, mikä tai missä se oli.. Pari päivää oli kotona kuumetta ja lähdin päivystykseen, kun alaraajat oli todella kipeät ja oireet olivat aivan samat kun esikoisen synnytyksen jälkeen kohtutulehduksessa, joten halusin varmistaa että kohdussa on kaikki hyvin.. sille tielle jäin, siirrettiin keskussairaalaan ja 1,5 vkoa laitettiin suoneen antibioottia ja tutkittiin nenänpäästä varpaisiin, mutta syytä ei löytynyt [:o] Viikon oli 38-40 astetta kuumetta ja joitakin tutkimuksia jouduttiin tekemään, joita ei raskauden aikana suositella, mutta pakko, mikä pakko...

Ei tässä nyt sitten ole jotenkin uskaltanut nauttia raskaudesta, vaikka se oli jo iso helpotuksen huokaus, että vauva pysyi mukana siinä myllerryksessä, jota lääkärit pelkäsivät päivittäin, ettei pieni jaksa enää, kun ei kuume laske millään...

Ensimmäisessä sen sairaalareissun jälkeisessä ultrassa vaihtoivat kätilön lääkäriin, joka tutkii/näkee paremmin rakenteita, mikä oli todella hieno juttu.. sen kanssa pysty keskustelemaan pelosta ja asioista, niin että heti sai vastauksen.. Laittoi vielä myöhemmin labraan kokeisiin, missä varmistettiin vielä kertaalleen, että kohdussa ei ole mitään bakteeria, tms. mikä olisi sen aiheuttanut ja tulokset olivat edelleen puhtaat[:)]

Tähän järjettömään pelkoon liittyy suurimmaks osaks se että esikoinen syntyi sydänvikaisena ja aiheuttajaa siihen ei löytynyt, selvisi asia muutenkin vasta synnytyksen jälkeen ja siitä suoraan leikkaukseen.. Nyt riski tämän tulevan kanssa on hiukan suurempi, mutta edellisessä ultrassa osain jo kysyä tiettyjä sydämen rakentaita, ovatko paikallaan ja kunnossa ja lääkäri katsoi sen minkä pystyi.. Sitä hiukan naurattikin kun osasin kysellä virtauksista, yms [:D] No mutta nyt sitten ensi viikolla keskitytään sydämeen paremmin, kun näkeekin enemmän, sama lääkäri lupasi tutkia silloinkin...

Ei varmaan tule nukuttua maanantain ja tiistain välisenä yönä yhtään, kun pelottaa nyt jo ihan hirveesti [:(] Joudun vielä yksin menemään sinne, kun mies on työreissussa [&o]

Toivon niin sydämeni viimeisiä sopukoita myöten että kaikki olisi hyvin pikkusella <3

Huh.. tulihan tekstiä [:D]

Pikkukakkonen myllertää mukavasti masussa samalla kun kirjottelen, että kaikki hyvin siltä osin [:D]
 
Minä en varsinaista listaa ole tehnyt, mutta päässähän nuo kokoajan pyörii mitä pitää ostaa [:)] Netissä sitä tulee katseltua kaiken maan erilaisia ammeita ja muita tarvikkeita, mutta nyt ensimmäiseksi ostamme yhdistelmävaunut (vielä hakusessa) ja pinnasängyn. Sänky on jo tiedossa millainen tulee, brion sänky jota voi muunnella niin että siinä voi nukkua vielä 6-vuotiaskin. Me kun asutaan kaksiossa niin lapsonen nukkuu meidän kanssamme varmaan ainakin 2 vuotiaaksi (ellei vanhemmaksikin) ilman omaa huonetta, harmittaa mutta eipä tilanteelle mitään voi [:(]

Jenna09: Toivon että pikkuisellanne on kaikki hyvin, paljon jaksamista! Harmi kun joudut menemään yksin, miehesikin varmasti haluaisi olla mukana..
 
Jenna09: tsemppiä ultraan, toivotaan että kaikki on hyvin, sitkeä sissi hää ainakin on [:)]

Kaikille "ekohörhöille" tuttipulloista, ei siis ole tarkoitus herättää keskustelua ovatko tuttipullot myrkyllisiä vai eivät, mutta ajattelin vaan mitä kemikaalien karttajat/boikotoijat ovat ajatelleet tuttipulloikseen? [;)] Bebesin nettisivuilla löytyi Green to grow tuttpulloja http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2294 ja lasisia pulloja löytyy esim Tikkunekulta: http://www.tikkunekku.fi/product_details.php?p=180 . Lasinen pullo ehkä tällä hetkellä houkuttelisi, olisi ehkä ympäristöllekin paras(?).

Itse olen yrittänyt miettiä miten saisin vältettyä hoitopöydän hankkimista, jos vaan hankkisi sen alustan ja heittäisi olohuoneen ruokapöydälle tai jotain?  Ehkä sen tarpeen sitten ymmärtää kun pääsee laitokselta kotiin, hankkii sitten jos tuntuu että menee hermot.

Ihana aurinko ulkona [:D]
 
 Onnea kaikille ultrassa käyneille, on ollut kiva lukea kertomuksia.
 
Voimia tinztinz.
 
Kiitos linkeistä Lenita.
 
Annelse kuulostaapa kurjalta. Minulla oli lähes sama tilanne tuossa kuukausi sitten. Työmuuton takia rupesi joku iskias vaivaamana (ja jouduin tekemään kanssa paljon kun kaikki miehet luistivat ties minne). Oli pari päivää todella kipeä selkä/pakara aina kuin nousin ylös, mutta nyt jo parantunut.
 
Riikka33: riippuu varmaan paljolti, mikä se Hb on ollut. Jos todella matala, niin varmasti kannattaa syödä päivittäin (jos vatsa vain kestää). Minulla oli viimeksi noussut, kun olen ottanut n. 2-3 kertaa viikossa raskausvitamiinin, ja olen yrittänyt syödä enemmän parsaa sekä vihreitä vihanneksia (sekä lihaa).
 
Hankinnoista: täällä ollaan vasta kovasti miettimässä lapsivakuutusta (tilattu kahdesta tarjous), ja samoin auton turvaistuimet ovat mietinnässä. Kun on pari ulkomaanmatkaa kesällä, ja sieltä saisi nuo turvaistuimet – 50 % hinnalla eli kovasti houkuttaisi ostaa.  Luulen, että ostan Gessleinin yhdistelmät, tosin en ole vielä testannut (voi siis mieli muuttua).
 
Vaatteet ajattelin ostella pikkuhiljaa, se mitä tarvitaan (otan myös vastaan kavereiden lahjoitukset). Pinnasängyksi voisin ottaa vanhan 70-80-luvun pinnasängyn, joka on äidin varastolla. Muut hankinnat teen sitten vasta äitiyslomalla. Ja Lenitan kanssa samat ajatukset tuon hoitotason suhteen.
 
Aurinkoista viikkoa kaikille.
 
Lenita ja Taru80,

Meille ostettiin sivulta täytettävä pesukone osittain juuri sen takia,
että sen (isohkon) kannen saa hyötykäyttöön. Meinaan laittaa pehmusteen/alustan siihen ja vaipanvaihto saa hoitua siinä. On testattu siskon tyttären kanssa, kun on täällä vieraillut ja hyvin toimii. On neliöitä sen verran kitsaasti (49,5m2), että kaikki tilaa säästävät toimenpiteet on otettava käyttöön.

Huomenna alkavat kesätyöt. Tuttu paikka, mutta hieman jännittää herääminen ja jaksaminen.
No, omien voimien mukaan vaan...
 
Hei!

Mulle tuttipullojen mahdollinen myrkyllisyys oli ihan uutta. Aina oppii.
Mä en ole vanhempien lasten kanssa tuttipulloa juuri tarvinnut, kun rintamaito on riittänyt sekä nälkään että janoon. Ensimmäisen kanssa vesipulloa joskus tuputin mutta kun ei siitä välittänyt, lopetin tarjoamisenkin.

Meillä on tavarat aika lailla vanhastaan, tosin kaikki kestovaippani lahjoitin siskolleni (joka synnyttää ihan kohta), mutta luotan siihen, että saan niitä pienimpiä takaisinpäin ennen vauvan tuloa. Uusia kestovaippoja olen vähän innostunut tekemäänkin (kankaita leikattu, ompelu odottaa huonoja säitä), ja Lontoosta innostuin muutamia ostamaankin. Luulen että jotakin pieniä vaatteita tulee ostettua sitten lähempänä syksyä ainakin jos sukupuoli selviää etukäteen.

Hoitopaikan suhteen meillä on ihana tilanne, kun kodinhoitohuoneesta löytyy sopivan korkuinen pöytä aivan pesualtaan vierestä. Pöydälle tukeva pehmustettu hoitoalusta, vaipat ja vaatteet yläpuolelle kaappiin. Toimii.

Välillä on aika malttamaton olo, ja lokakuuhun tuntuu olevan kovin pitkä aika. Mun yrityksessä on kiireisin sesonkiaika, mutta ajatukset tahtovat karkailla vauva-aikaan. Ensi viikolla on onneksi vyöhyketerapia, se on ainakin ennen lisännyt keskittymiskykyä siihen mitä pitäisi tehdä ;)

Ammeesta tuli mieleen semmoinen, että kun nyt 4-vuotias oli vauva, en jaksanut vanhaa ammetta tuoda esille, kun ei oikein ollut mukavaa paikkaa kylvettämiseen (olisi pitänyt laittaa amme lattialle, mistä selkä ei olisi tykännyt), joten kävimme hänen kanssaan suihkussa alusta asti eli vauva sylissä suihkuun ja toinen avusti suihkuttamisessa. Se oli oikestaan aika mukavaa, kun sai ihokosketuksen vauvan kanssa samalla. Sitten puolivuotiaasta eteenpäin kävimme usein isossa kylpyammeessa yhdessä (kylvpyammeemme valmistuis silloin, joten ennen ei päässyt testaamaan).

Mukavaa päivän, ja viikon jatkoa kaikille!

Yritän nyt keskittyä töihin.
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille! Kiva kuulla kuulumisianne.
 
jenna, jaksuja ultraan! Pieni sissi sinulla on kyydissä. Toivotaan, että kaikki on tällä kertaa kunnossa.
 
Annelse taisi aloittaa keskustelun niistä "mä tiesin" -kommenteista. Mun serkku latasi sellaisen kommentin ja tuntui kyllä kurjalta prassailulta, sillä muut paljon läheisemmät ihmiset ja työtoverit, joiden kanssa teen päivittäin töitä, eivät olleet edes epäilleet mitään.
 
TuuliEnkeli: Hankinnoista olen vähän listaa ja budjettia tehnyt, kuten kirjoittelinkin jo tuolla Hankinnat-ketjussa ja huomannut, että rahaa kuluu ihan hirveän paljon, vaikka paljon olemme saaneet. Vaatteita ei tarvitse pahemmin itse hommata, kun niitä tulee ovista ja ikkunoista käytettyinä. Hankintoja en vielä varsinaisesti ole tehnyt, mutta huuto.nettiä olen seuraillut ahkeraan. Uutena tulee aika vähän meille mitään.
 
Yksi turhake meille on kuitenkin tulossa, tuttipullon steriloija mikroon. Mä en vaan jaksaisi sitä pullojen keittämistä, varsinkin jos käy niin, ettei imetys onnistukaan ja tuttipullojen käyttöaste on hirmuinen.
 
Hoitopöytänä meillä toimii vanha perintölipasto, jonka kansi on tarpeeksi iso ja sopivalla korkeudella. Siihen saimme päälle hoitoalustankin jo. Saatuna on myös imetystyyny, valtavasti vaatteita, pehmokirjoja, matkarattaat, kestovaippoja, rintapumppu, tuttipulloja...
 
Yhdistelmävaunut ja turvakaukalo meillä jo edellisen raskauden aikana hankittuina. Pinnis patjoineen ja petivaatteineen, sitteri, syöttötuoli, kantoreppu, lisää kestovaippoja, kertakäyttövaippoja, maidonkerääjät, amme... Ja se vakuutus. Onhan noita hankittaviksikin vielä siis. Apteekista ostellaan jutut vasta sitten tarpeen mukaan.
 
Vaunuihin neuloin suloisesta Kitten Mohair -langasta ihanan hyttysverhon/auringonsuojan ja kotona leikattuina odottavat kankaat pinnasängyn pehmusteeseen, kunhan vain saan tänään ostettua täytteeksi vanua. Ja imetystyynyyn ompelen uuden päällisen. Ehkä tässä vielä tulee neulottua jokin peitto, töppösiä ja sen sellaista.
 
Tulipas taas pitkä sepustus. Noi hankinnat vaan pyörii yhä enemmän mielessä, kun viikot etenee.
 
Aurinkoista päivää kaikille!!

Jenna09,
on varmaan ollut pitkiä viikkoja ja suurta epätietoisuutta odotella mitä tulee tapahtumaan. Toivottavasti loppu odotus sujuu ongelmitta ja ultrassa on edelleen kaikki hyvin pikkuisella.

Hankinnoista: me on saatu paljon vaatteita ystäviltä, ja niitä olen nyt pessyt urakalla. Ihana kun on saanut hypistellä pikkuisia vaatteita, kun osa kokoa  40-50. [:)] Ihmetyttää, että onko noin pienille vaatteille edes käyttöä.
Vaunuja olen katsellut jo pidemmän aikaa, ja tänään tein sitten vaunu kaupat. Käytettynä ostin Teutonian team alu s4, kaksostenvaunut, väri beige. Takuutakin on vielä jäljellä, ja vaunut on erittäin hyvässä kunnossa. Toinen kantokoppa pitää vielä hommata. Kaverilla olis musta käyttämätön carenan-kantokoppa, joten jos se vain passaa noihin vaunuihin niin ei tarvis ostaa.
Muita hankintoja ei olla vielä tehty. Pinnikset saadaan lahjaksi uutena. Hoitopöydän aion tehdä pesukoneen päälle, ja toisen pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason. Vakuutukset aiotaan hankkia rakenne uä:n jälkeen.

Tuntuu että kovin hitaasti nämä viikot etenee.. ei millään jaksais odottaa paria viikkoa että pääsee rakenne ultraan.[:)]
 
Takaisin
Top