Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kanssa aika selvillä ketä kummiksi tulee, syntymän jälkeen kuitenkin vasta heitä pyydetään.
Montako kummia meinaatte pyytää? Me ajattelimme kahta pariskuntaa (eli neljää) ja nyt kuitenkin sitten arvotaan, että onkohan se liikaa..

Ihana aurinkoinen päivä! Taidan livistää töistä pari tuntia aikaisemmin pihahommiin. [;)]
Saa kukkapenkit uuden ilmeen kesäksi.
Sekin on kyllä hassua.. Joskus sitä on toivonut, että olisi iso piha mitä laittaa. Nyt kun on, niin miettii, että olisipa se edes vähän pienempi [:D] Ikinä ei vaan ole hyvä! Toivottavasti lopussa se kiitos kuitenkin seisoo!

Moikka!
Eilen kirjottelin pitkän jutun, mut sit meni nettiyhteys poikki ja teksti on nyt jossain bittiavaruudessa[:@]

Neuvolassa kävin ja laitoin ne tiedot samaan lokeroon kuin aiemmatkin Mitta-pinoon. Istukka edessä, joten tultiin siihen tulokseen, että ainakin istukka toimii moitteettomasti[:D] Sydänäänten metsästys olikin hankalampaa, mut löytyi nekin sit lopulta mahdollisimman pienillä istukanvirtauksilla höystettynä.

Viikon päästä olis rakenneultra[:)] En vaan malttais odottaa sinne asti, että näen taas meidän pienen[;)]

Pirkkis ja UrhoKyllikki 19+2

Niinhän siinä sitten kävi että lepoon mut määrättiin ja keskiviikkona lääkärille. toivottavasti tää nyt sitten auttaa.

Huikeeta! Mä pidän tässä samalla kättä mahalla kun kirjoitan ja meidän tyttö monottaa mua aika mukavasti käteen. Harmittaa vaan miehen puolesta; kun se ehtii käden laittaa mahalle, niin tyttö tuntee "vieraan" käden ja hiljenee.

Koita tinztinz nyt sitten levätä kunnolla.

Onnitteluja ihanista ultrakuulumisista!

Meiillä on myös kummit jo tiedossa, kaksi pariskuntaa. Eivät kyllä ole kutsua vielä saaneet, pyydetään heitä sitten seuraavaksi kun nähdään. Me ollaan myös näiden molempien pariskuntien lapsille kummit.

Kivuliaita supisteluja on mullakin ollut parisen kertaa. Kävelylenkitkin teen nyt todella hiljasella vauhdilla ettei ala kramppaamaan. Nyt kun olen tosiaan ottanut ylirauhallisesti, niitä ei enää ole ollut. En ole kyllä niistä neuvolassakaan vielä puhunut, se kun on vasta ensi viikolla. Kysyn varmaankin kyllä sitten että mitäs jatkossa jos niitä tulee, kivuliaita sellaisia siis.

Liikkeet on täällä myös sen verran pontevia jo että itse ne kädellä tunnen. Mutta tosiaan, niinkuin mandariinillakin on käynyt, kun mies laittaa käden niin potkuja ei enää tunnukaan. Höh. Mitäs sitä nyt isäänsä ujostelemaan [:)]

Se olis sitten helteiden loppu. Harmi, tähän alkoi jo tottua!

Osanottoni Lisko! Kyyneleet tulivat minunkin silmiini, kun luin tekstiäsi. Voimia sinulle!

Ehdinpä minäkin nyt tosi pitkästä aikaa tänne kirjoittelemaan. Rakenneultra oli 14.5 ja rakenteet oli ok. Toista kättä ja jalkaa ei lääkäri nähnyt kunnolla, kun makasi vaaveli istukan päällä hassussa mykkyrässä..Siksipä ei kasvokuvaakaan saaatu, harmi..oli outoa, kun ei kuvista saanut niin hyvin selkoa kuin eka kerralla. ei mahdu enää vaavi ruutuun:) liikkeitä olen alkanut tuntea tällä viikolla jo paremmin[:D]

Onko teillä muilla ollut jalkojen kanssa ongelmia? Olin muuttamisen takia poikkeavan paljon jalkojen päällä ja väliin oli jalat kuin tulessa, niin että oli samantien päästävä sohvalle pötkölleen. Sen jälkeen olen tälläkin kuluneella viikolla huomannut että jalkapohjat tulee kipeiksi, jos vähänkään pidempään täytyy seisoskella. Aikaisemmin tuolla olikin pohdintaa kantamisesta. Minäkin kyselin asiaa neuvolasta ihan tuon muuton takia ja sain vastauksen, että saan kantaa kuin rekkamies. Omia tuntoja on tärkeä kuulostella.

Onko jollain kokemuksia tukisukista? Tuon muuton aikana käytin lentosukkia, jotka siis ovat polviin asti. Siinä kävellessä nekin kyllä valuivat, että joutui niitä aina välillä sitten nostelemaan. Tukisukkahousuja ei ainakaan normikaupoista tunnu löytyvän, kun kaikki ovat sellaista mallia, jotka puristavat myös mahasta.

Ehdin pitkästä aikaa koneelle, kun ei ulkona sateessa huvita olla. Olemme tehneet ahkerasti kasvimaata korotetuin istutuslaatikoin monta iltaa peräkkäin j ensimmäiset kylvöksetkin ovat jo itäneet.

Kummeista
mun kaksi vanhinta kastettiin aikoinaan, ja molemmille piti olla 2 kirkkoon kuuluvaa kummia, sen lisäksi oli sitten vielä kirkkoon kuulumaton (jouduimme ikäänkuin ottamaan sen kirkkoonkuulumisvaatimuksen vuoksi ylimääräisen kummin ). Tämä oli siis vaatimuksena n. 15 vuotta sitten.
Mun nyt 4-vuotiasta ei kastettu mutta pidimme nimiäis-juhlan, ja samoin aiomme tehdä tämän tulokkaan kanssa. Mun mies kyllä kuuluu kirkkoon, mutta koska lapsi saa isänsä nimen, niin sitten äitinsä 'uskonnon' (eli vapauden valita itse sitten kun on tarpeeksi vanha). Mun vanhimmat lapset eivät enää kuulu kirkkoon, koska minäkään en kuulu, ja ovat nyt yläkoulussa tykänneet elämänkatsomustiedosta ihan hirveästi. Tytär menee kesällä prometheus-leirille, jonka päätteeksi järjestämme juhlat. Luultavasti juhlissa mennään aika samalla kaavalla kuin tutut rippijuhlat, kun ei prometheus-juhlista ole vielä mitään kokemuksia... Onko joku osallistunut joskus? Menipäs sivuun aiheesta ;)

Ihan kateellisena luen teidän rakenneultrista, itsellä aikaa vielä yli 3 viikkoa... Supistuksia on edelleen välillä ja ikävää niissä on ennakoimattomuus: välillä levossa, välillä touhutessa. Ja vatsa on jo tosi iso, melkein yhtä iso kun mun siskolla, jola viikkoja jo 35 (itsellä 17+2). No hänelle lapsi on ensimmäinen ja minä olen venytellyt paikkani jo kolme kertaa aiemmin...

Lueskelin käsityöpalstaa ja alkaa ompeluinto heräillä: kestovaippakankaat odottaa pussissa ja nyt löysin imetystyynyn kaavan, Sellainen pitää varmaan ommella nyt kun mun vanha 'imetystuoli' on muuttanut pois.

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

Mamichel olen myös huomannu että jalat eivät kestä pitkää pystyssä oloa, väsyvät todella herkästi!! Tukisukkia olen miettynyt että pitäisikö ostaa koska työskentelen satulatuolilla joka saa jalat turpoamaan pahasti.. olisi varmaan hyvä hankinta!

Vaavin potkut/liikkeet tuntuvat jo  tosi selvästi, tosin ei vielä kädellä [:)] Viikko vielä rakenneultraan!!

Hankin jo pari viikkoa sitten tukisukat (näyttävät ihan tavallisilta polvareilta), ja hyvät ovat olleet jalassa. Ne ovat tosi napakat, joten eivät siis valu ollenkaan. Toivottavasti niistä nyt sitten on jotain hyötyäkin - suvun naisilla on tupannut tulemaan noita katkeilleita pintasuonia raskausaikana, eivätkä kiinnostaisi yhtään.

Pahoinvointia ei enää juurikaan ole, mutta koko ajan on jotenkin ähky ja venyvä olo. Enkä saa pienennettyä annoskokoa kun samalla kuitenkin on nälkä. Onneksi täällä on ollut puhetta noista harjoitussupistuksista. Ihmettelin tässä viime yönä kun alavatsa meni hetkeksi ihan kivikovaksi, mutta supparihan se sitten taisi olla. Ei tuntunut pahalta kuitenkaan.

Täällä odotellaan jo kovasti kesäloman alkua. Kaksi viikkoa enää! Ja perjantaina olisi tarkoitus ilmoittaa uutisia vanhemmille ja sisaruksille isän 60 v juhlissa. Jännittää! En oikein tiedä miten sen kertoisi. Olen pyöritellyt mielessä eri vaihtoehtoja ja kaikki tuntuvat jotenkin korneilta tai epäluontevilta. En kuitenkaan haluaisi sanoa asiaa ihan sivulauseessa tyyliin ...", ainiin, ja meillehän tulee muuten vauva syksyllä"... tai "en nyt skoolaa skumpalla kun täytyy ajatella tulokkaan aivosoluja".

Hip hei...tänään "puoliväli" saavutettu...20+0. Vaikkakin on jotenkin tunne, et aikasemmin syntyy. LA on 10.10, mut ite veikkaan 1.10. ja mies puolestaan 12.10. [:D]

Huomenna on sit rakenneultra!!! Jihaa...kunpa näkyis sukupuoli!!! Muuta en siinä oikeestaan nii paljoo ootakkaan, kuin, et kumpi se on. Nooo, mun tuurilla sitä ei nää...

Meillä ainakin oli kaverilla jalat niin ristissä ku vaan pysty olemaan ultrassa ettei sieltä näkyny yhtikäs mitään. Mutta meitä ei haitannu ku ei haluta tietää kumpi tulee.[:)]

Tänään aloin leikkaamaan nurmikkoa niin siinä yrittäessäni vetää leikkuria käyntii alko tuntumaa supistuksia niin piti huudella avuttomana miestä vetämään käyntiin..[:D] Mutta sitten kun rauhassa työntelin leikkuria niin ei tuntunut mitään. [:)]

voiku surullista,otan suuresti osaa teijän pikkuisen menetykseen[:o][:o].Tälläisia uutisia on aivan kauheeta kuulla[:o].Voimia sinne teille!

ihania ultrauutisia!!! [:)] olenkin miettinyt että miten siinä saa itkun pidätettyä jos/kun saa kuulla kumpi siellä on tulossa [:)] mutta luulen että vieressä istuvalle tulevalle mummille se on vaikeampaa [;)] ensi maanantaina sen sitten näkee! <3

Oletteko kysyneet sukupuolta ultrassa, vai onko kätilö itse sanonut että kumpi siellä näyttäisi olevan? Mielenkiinnolla odottelen ultraa joka on 8.päivä. Olemme hieman miehen kanssa sopineet, että emme kysyisi kumpi on tulossa ellei sitä itse huomaa. Mitenhän sitä saa pidätettyä itsensä ettei sitten vaan menisi kysymään..[;)]

Heips vaan!
Tänään, taas, on ollu kyl aika vaikea päivä. Sydän on tykytelly ihan hulluna koko pvän...edelleenkin, ja erittäin väsy, pää kipee ja muuta kivaa. Kävin ostamassa Obsidania apteekista, että huomenna alotan kuurin. Viime vkon ma oli hb 107, ni neuvolatäti sanoi, et vois alotella kuuria ottamalla muutaman viikossa rautaa.

Mites muut...ootteko alottanut rautakuurin? Miten pian noi oireet helpottaa? Erittäin typerää olla töissä tällä ololla [:'(]

annie74 : itse olen tässä yrittänyt muistaa syödä rautatabletteja muutaman viikonverran vaihtelevalla menestyksellä mutta vasymys vaivaa kyllä yhä..ens viikolla olisi taas nauvola niin näkee onko hb ees yhtään noussut kun viimeksi oli 106 ja neuvolatäti sanoi sillon että nyt hb:n pitäisi vasta alkaa pikkuhiljaa laskea..

ihana lukea kaikkien ultra uutisista [:)]
moni sanoi meille kun menimme ultraan että älkää kysykö kumpi on tulossa, mutta halusimme tietää jos toukka vain suo sen meille.ja kun selvisi että poika on tulossa varmasti niin mieheni taisi olla enemän liikuttunut kun minä [:D] heh.

jotenkin koko raskaus tuntuu vieläkin todellisemmalta kun tietää kumpi on tulossa vaikka jo mahaa onkin.

pystyyköhän sitä enää lomalla tehdä juuri mitään kun loma on elokuussamistä jään suoraa äitiyslomalle..huh huijaa miten nopeasti aika menee

mutta juu, mukavaa viikkoa kaikille [:)]

Kyllähän se oman aikansa ottaa, että hb alkaa nousemaan ja samallahan toki väsymys siitä taantuu. Tuo päänsärky on kyllä kelju! Itse yritän levähdellä ennenkuin otan särkylääkettä mutta särkylääkkeen ottamiseen se on aina sitten päätynyt kuitenkin..

Piiuska, toivottavasti vielä elokuussa voit tehdä kaikennäköistä ja nauttia lomasta! Se on varmasti ihanaa jäädä suoraan äitiyslomalle sitten [:)] Itsekin mietin, että minkähän kokoinen sitä silloin on, kun heinäkuussa loma ja vielä elokuussa pitäisi mennä töihin. Saa vaan nähdä, voinko mennä, koska työpaikka on riskialtis..hoitoalalla kun on töissä niin jotkut voivat provosoitua kun raskaus jo silloin todellakin näkyy. Mutta eihän se auta sitten kun jäädä vain pois..

Mulla kans viime neuvola käynnillä matala hb 108, joten aloitin eilen obsidan-kuurin. Tänään on ollut koko päivän kauhee päänsärky. Johtuuko se tuosta matalasta hb:sta vai lääkkeestä? Otatteko lääkkeen aamulla vai illalla? Tänään otin aamulla tyhjään vatsaan. Kätilö kyllä sanoi että jos tulee huono oloa niin ottaa illalla ennen nukkumaan menoa.

Tuulienkeli: onnittelut ultran johdosta!! ja typykan :)

Meillakin oli tanaan ultra ja ei kyselty sukupuolta. Sanoin laakarille ettei me haluta tietaa sukupuolta ja se siihen vaan, etta eipa se tahan "pakettiin" kuulu muutenkaan :) hehe.. kuivaakin kuivempaa on taalla joskus aippapolihuumori, saattaisi herkemmilla mieli pahoittua. Meidankin vauva oli linkkuveitsena jalat pitkallaan paan yli, unisena viela, ei ollenkaan kiinnostunut filmaamisesta. vahan se koitteli kaantaa kylkeaan, mutta ei juuri tykannyt poseerata. kaunis lapsi ja kaikki omilla paikoillaan :) 46mm oli paan lapimitta ja 37mm reisiluu, mutta en ma kylla koko mittaa saanut edes. laakari sanoi etta aika samankokoisia ovat tassa vaiheessa, joku 25 cm ja 300g. ihanan suurpiirteista :)
Istukka on tuossa mahan etuseinamassa vaimentamassa potkuja, silla ma en olekaan tuntenut potkuttelua kuin ihan mahan sivulla :) Kaikki siis kunnossa :) mahtava fiilis. ja ultran jalkeen mies sanoi heti etta, kylla se taitaa tytto olla, sen mielesta asento ja olemus oli jotenkin enempi tyttomaisia :) ja en mina tuota mielipidetta vastusta, viime yona nain unenkin jossa lapsi oli tytto :) no saas nahda :)[;)]

Annie74, surku kun on noin kurja meininki. jos on kamala vasy ja paansarky niin kysy ihmeessa saikkua, kunnes fiilis kohenee! :)

Ohhoh :) No, taidan alkaa keittaa riisipuuroa, sain ruisleipalahetyksen suomesta ja aion nauttia ruispaloja, metukkaa ja riisipuuroa kunhan mies tulee kotiin! Ja euroviisuja, hehe :)

Voikaa hyvin!

Maaru[:)]

Tota mä olen ihmetellyt, kun teille monelle on neuvottu ottamaan rautaa vain satunnaisesti...  Mä olen ymmärtänyt, että se pitäis syödä kuuriluontoisena, siitäkin syystä, että sen vaikutus on todella hidasta.

Eli ei todellakaan vaikuta välttämättä vielä viikkoihin. No, sitten jos sitä syö vain kerran tai pari viikossa, niin onko siitä oikeasti mitään tarvittavaa hyötyä? Sori, kun hämmensin soppaa, mutta en ole koskaan kuullut moista ja olen joka raskaudessani joutunut niitä syömään. Joten valaiskaa mua. Toki suosituksetkin muuttuu joka hetki... [:D]

Takaisin