Lokapoikasten odottajia?

Tervehdys kaikille...kävin jo tuonne ultrakuulumisia puolelle kirjottelemassa...on ollut hiljaiseloa tän kirjottelemisen kans kun aika menee kuin siivillä ja tuntuu et kesken vuorokaudet loppuu...ei jouda koneella istuskelemaan[:)]Ultra oli viime torstaina ja aivan ihana reissu...Oulussa käytiin ja kätilö oli tosi kiva ja tarkasti kattoi kaikki mitä pitikin[:)]"Kirsikalla" oli kaikki loistavasti...kasvanut oli niinkuin pitikin ja kovasti liikuskeli.Istukka on edessä joten vähän haittasi näkyvyyttä eikä sukupuoli selvinnyt,mutta pääasia oli et kaikki oli hyvin[:D]Hyviä kuvia saatiin matkaan ja rutkasti hyvää ja iloista mieltä[:D]Samalla reissulla käytiin ostamassa yhdistelmävaunut...muuta ei sitten tarvitse hankkiakaan kun kaikki on tullut säilytettyä ekasta lapsesta[:D]

Täälä on alkanut univaikeudet...jatkuvaa heräilyä ja kaiken pahan lisäksi niinsanotut levottomat jalat...noi jalkahommat oli viime raskaudessakin, mut kylläkin ihan loppuvaiheessa ja vähän oon ihmetellytkin et miten tuo vaiva on jo tässä vaiheessa iskeny...se on tosi rasittavaa ja vaikeuttaa nukahtamista iltaisin...välillä tuntuu et tekis mieli kirveellä hakata jalat irti kun on niin vaikee olla eikä hyvää asentoa löydy ollenkaan...toivotaan et on vain väliaikaista ja menis ohi pian[:D]Muuten kaikki meillä on hyvin...mies tuntuu pikkuhiljaa sekoavan ja höperöityvän entistä enemmän ja mä nauran ja nautin kun se on niin onnellisen hassu[:D]

Oikein aurinkoista päivänjatkoa kaikille[:D]
 
Moikka! Joo kirjotin tänne taas hirveen pitkän sepostuksen mutta tietenkin poistin sen sitten lähettämisen sijaan... eli uusi pika komemntointi. [8D]

Jenna09; tsemppia ultraan! Toivotaan että siellä on kaikki hyvin ja onhan ne! Mun kummitytöllä kans vakava sydänvika ja on käynyt läpi todella vaikeita leikkauksia. [>:] Tosi reipas tyttö kuitenkin ja nyt jo 4 vuotias, pysyy muiden leikeissä mukana ihan yhtälailla.

Hankinnoista; eilen käytiin tutkimassa vaunuja eikä tule olemaan helppo homma! [:D] Paljon oli valinnanvaraa eikä mitään kokemusta pohjalla! Pitää varmaan käydä lomalla suomessa kattelemassa niin voi kysyä ihan kaikkea ja varmasti ymmärtää myös vastauksen. [8D] Mutta mitään ei olla vielä osteltu; katseltu ainoastaan. turvaistuin, sänky, hoitopöytä sekä ehken sitteri tulee ainakin sukulaisilta. Mikäli siis saadaan ne jollain tänne meille raahattua. Vatteita ole käynyt vaan hyvpistelemässä, jotenkin ei vielä ole uskaltanut ostella... mutta nyt jo kyläilijät tuonut tuliaisina vauva kamaa. [:D] Meidänkin kaveri piirissä melkein ensimmäinen ja molempien perheissä ensimmäinen pikkuinen.

Nii ja arvatkaa; kävin siis TOKASSA neuvolassa tossa perjantaina. Eikä siellä mitättu yhtään mitään. Painoa ei siis ole mitattu kertaakaan ja hempparia ei katottu, eikä myöskään verenpainetta. Se täti kyseli et onko meillä kysyttävää ja taas se 15min ja ulos! [:-] Mutta vaadin itelleni sokerirasituksen ja se sentään on huomenna. Tämä siksi että haluan varmistaa et ei oo mitään sekaisen kun vettä menee 5-10 litraa päivään. Mikä ei oo normaalia.

MUute täällä kaikki loistavasti! [:D] Typy potkii minkä ehtii. Ei pystytty kuuntelemaan edes sydänääniä kun ei edes sekunttia pysy samassa paikassa.
 
Krista87, toipa kuulostaa omituiselta neuvolatouhulta! [:-]
Minä olin puntarilla heti viikolla 9 ja samoin hembat ja verenpaineet on seurattu joka kerta. Kolme kertaa olen käynyt. Seuraavan kerran heinäkuun alussa. Ja siitä sitten tihenee taas.
 
noista neuvolakäynneistä niin en minäkään ole käynyt kuin kaksi kertaa ja niistäkin toinen oli "ylimääräinen" kun itse vaadin sen ajan [:D] mutta molemmilla kerroilla kyllä katsottu paino, rr ja hemppa ja jälkimmäisellä myös vauvan sydänäänet..

hankinnoista kun on ollut puhetta niin en ole vielä ostanut kuin muutamat pienen pienet vaatteet..mutta sukulaisilta ja tuttavilta on tulossa paljon kaikkea käytettynä kuten kaukalo ja rottinkinen ensi sänky lainaksi.. ja sitten kun se sänky jää pieneksi niin vauva siirtyy minun vanhaan pinnasänkyyn [:D] erillistä hoitopöytää en hanki vaan jonkinlaisen lipaston mihin laitan vauvan vaatteet yms. ja siihen päälle hoitoalusta. vaunuja en ole vielä juurikaan katsellut..kesälomalla sitten ehtii kierrellä kauppoja [:)] sitteri ja leikkimatto myöskin tulevat sukulaisilta käytettynä.. ja varmasti paaaaljon vaatteita!! eli ei itselle jää oikeastaan ostettavaksi kuin vaunut ja lipasto..ja tietysti tutit ja pullot yms. eiköhän niihin mene ihan tarpeeksi rahaa!! [:D]

tuonne rakenneultra osioon jo kirjoittelinkin että täällä odotellaan tyttöä [:)]
 
Tuli vielä mieleen noista neuvolakäynneistä, että multa jopa kysyi ensimmäisellä kerralla (vko 9), että kokeillaanko kuuluuko jo sydänäänet. Se oli vaan ylimääräinen juttu, jota ehdotti mutta sillä ehdolla että en säikähtäisi jos mitään ei kuulu. Ja tulikin kyllä niin paljon konkreettisemmaksi asia, kun mitään ei näkynyt tai tuntunut vielä, mutta sydän sielä jo tykytti.
Ja tosiaan tässä vaiheessa yksi lääkärikäynti takana. Meillä tais olla ensimmäinen tarkastus viikolla 12-13. Kaikille "ohjelmoitu" siis. Ja seuraava L-tarkastus viikolla 26.

Täyttelin tässä kelan lomaketta. Miten niistä saadaan niin mutkikkaita? En tiedä miten merkitsen sinne, että joo haen vanhempainrahakauden itselleni mutta viimeiset 12 vrk isälle, kun ei siinä selkeästi sitä erotella. Taidan vaan kirjoittaa sen omavaltaisesti siihen rivien ja normien ohi. Ymmärtävät ainakin kun varmuudeksi väännän rautalangasta.[8|]
 
Hyppään heti suoraa omaan asiaan, sori [&:]

Onko kellään tässä vaiheessa pahoinvointeja vielä??
Itselläni tulee silloin tällöin hyvin voimakkaita pahoinvointeja, no noista en ole niin kovin vielä huolestunut mutta nyt kun toistamiseen yö meni oksentaessa ja ripuloidessa, aloin huolestua oikeesti!!
Seuraavana päivänä pikkuhiljaa alkaan syömään ja kaikki on taas hyvin, saattaa närästää päivän.
Eli ei ole vatsatautia ja sitä en ole ikinä sairastanu ainakaan oksentamalla.

Mietin että soitanko neuvolaan vai hysterisoinko nytte ihan turhasta???
Kiitos jos joku viittii antaa jonkimoista kommentia!!
 
käpy minulla ei ole eikä oikeastaan ole missään vaiheessa ollutkaa pahoinvointeja (pelkkää närästystä) niin olen varmaan vähän huono neuvomaan..
mutta eihän siitä mitää haittaa olisi jos soittaisit neuvolaan? saisit ainakin mielenrauhan! [:)]
 
Näyttää olevan maakohtaisia eroja neuvoloissa, Suomessa kait melko hyvä neuvolakäytäntö (Kristahan asusteli kait Ruotsissa).
 
Zil: kauhulla itsekin odottelen noita KELA:n papereita, eivät varmaan ole kovin yksikertaiset täyttää. Itse tekisin samoin: kirjoita vielä erikseen vaikkei tilaa olisi, niin onpahan selvempi asia.
 
Käpy: ei ole ollut noin pahaa oloa kertaakaan raskaudessa. Jos olet juuri aloittanut rautakuurin, niin sehän voi pistää vatsan sekaisin (kait voi ihan oksettaa). Tai sitten voi olla joku vatsapöpö tai vain raskauspahoinvointi jatkuu. Neuvolaan voi aina soittaa, sanovat sitten jos asialle ei voi mitään tehdä, mutta tuleepahan kysyttyä.


Nyt töihin, vaikka väsyttäisi niin... onneksi on perjantaina lomaa.
 
Niin tosiaan mullahan ei alkuraskaudesta ole ollu tota pahoinvointia pelkkää kuvotusta nyt on sitte täs myöhemmällä ajalla alkanu tuo et välillä maataan sängyssä liikkumatta ja välillä majaillaan vessassa.
Voisin pois sulkea tuon mahataudin, mutta sitten alkaa epäilykset voisko kahvi tai jokin ruokalaji, vai painaako vaavi vaan mahalaukkua tai tosiaan unohtunu juominen, voisko olla noin voimakasta *huoh*
Pitää tänään koettaa soittaa toki neuvola tätini ei ole kaikista paras mahdollinen että saattaa olla kun puulle puhuis [&:]
Tosiaan ( rv 21+1)

taru80: Raskaus tapletit oon alottanu pari kuukautta sitte, voisko kuitenka niistäkää enää johtua..
 
käpy - toisillahan pahoinvointi kestää läpi raskauden... tosi kurjaa, jos niin on! [&:] oletko muistanut juoda riittävästi?
 
käpy, tosiaan sen olen myös kuullut, että on mahdollista että pahoinvointi kestää paljon pidempään kuin sen perinteisen ensimmäisen kolmanneksen. Se on hyvin yksiköllistä ja jokainen raskaus on erilainen. Älä liikaa huolestu, vaikka toki pahoinvointi kuluttaa varmasti!
 
Tuonne toiseen paikkaan jo kirjoittelinkin että rakenneultra on onnellisesti ohi ja kaikki vaikutti olevan oikein hyvin [:)] Muutenkin olo on alkanut normalisoitumaan pahoinvoinneista ja päänsäryistä. Ja kyllä siitä olosta osaakin nyt nauttia!

Onko täällä kukaan menossa 4d-ultraan?? Meillä olisi hieman mietinnässä että kävisi vielä nyt kun saa kelalalta korvauksen siitä. Kuuleman mukaan pitäisi olla hienoa kokemus [:)]
 
jemppi olisi hieno mennä siihen 4D ultraan ja varmistaa että vauva on tyttö mutta se on kelankin jälkeen minulle hieman liian kallis [&:] kuulemma jää itselle maksettavaksi joku 170e 
 
jemppi, mä olen miettinyt tuota 4d-ultraa myös ja kovasti tekis mieli. Sehän pitäis tehdä siinä ennen rv30, että sais parhaat näkymät. Mulla on ensi viikolla neuvolalääkäri ja hän ultraa kuulemma, joten riippuen miten hyvät ultralaitteet siellä on ja miten hyvältä tilanne masussa silloin näyttää, niin sen pohjalta päätän sitten, että kulutanko pennosiani tuohon 4d:hen.
 
niin ja se taitaa mennä vielä niin että kelakorvauksen saa vain 24 viikolle asti tai jotain.. voi toki olla myös paikkakuntakohtaista..?
 
4d-ultrasta... varmasti hienoa nähdä pienokainen niinkin, mutta kyllä mä ennemmin rahani johonkin tarpeellisempaan laitan. Kunnallisen kautta pääsee kuitenkin ultraan tarvittaessa, eli en "mielenrauhani" takia sellaista summaa olisi valmis siihen laittamaan. [:)]
 
Tänään ollu kurja päivä. Sattuu mahaan ja selkään eikä tiedä mitenkä päin olisin.. Kaupassa olisi pakko käydä ja jalat ovat tällä hetkellä ainoa käypä kulkupeli. Yritän vain miettiä mikä helpottais kipua.[:@]
 
Asiasta kuudenteen [:D] Mulla on ihan kamalan kipit nivuset [:(] Kuuluu kyllä varmaan asiaan ;D Vatsakin on muutamassa päivässä oikein pulpahtanut esille [:)]
 
Heippa kaikki!

Kyllapa taas oli luettavaa kun on ollut toissa niin kiire etten ole kerinnyt foorumia lueskelemaan ja iltaisin kotona en ole jaksanut roikkua netissa. Niin ja meilla on yha asunnon etsintahommat kaynnissa ja siihen se sitten meneekin se iltaenergia, asunto nayttoihin (vuokra).

Jenna 09: Toivottavasti kaikki kaantyy parhain pain :) Me pidetaan peukkuja taalla :)

Kapy: kays ny ihmeessa juttelemassa neuvolassa mahavaivoista! Alaka ajattele etta olet turhasta valittamassa :) Mielenrauha on puoliruokaa.

Mulle tuli kova huoli kaksi iltaa sitten kun vauva joka on pitkaan jo ollut kovin aktiivinen ei ollut liikkunut, tai en ollut tuntenut mitaan, useampaan paivaan. Pullotin huolta muutaman paivan ja sitten kun paatin soittaa neuvolaan tai siis itseasiassa aitiyspolille tuli itku ja katilo sanoi muutaman kysymyksen jalkeen, etta luultavasti kaikki on hyvin, mutta tule kaymaan (sairaala on 5min kavelyn paassa) niin kuunnellaan sydanta ja mitataan verenpaineet. Kello oli jo lahempana yhtatoista illalla, mutta katilo oli oikein mukava ja sanoi etta jos on huoli niin sitten on parempi katsoa kuin katua! :)

Tuli hyva mieli siita.

Minahan tilasin sittenniin sen angel sounds dopplerin kiinasta saakka ja se oli tullut viime viikolla, koitin perjantaina hakea sita tullista mutta olivat lahettaneet sen jo keskustan postiin. maanantaina sitten. mukavaa. 20 euroa maksoi toimituskuluineen kiinasta ja siihen tullit paalle seitsemisen euroa. ihan ok kun en kaytettyna loytanyt.

Mina kylla tykkaan tuosta lasituttipullo ideasta. onko ne kamalan raskaita? hakkaako se vauva sita sitten paahansa jos on kovin painava? hmm? taytyykin selvitella hieman :)

Krista 87: huomasitko etta aitiyspakkaus sivulla oli tarjottu yhta aitiyspakkausta! :)

Mussukka potkii kovasti nyt mahassa ja me taidetaan lahtea ulos nauttimaan kesakeleista. tanaan ei ole juuri tuhkaakaan ilmassa niin on kiva olla ulkona!

terveisia ja hyvia vointeja kaikille

maaru[:)]
 
Tuosta 4D-ultrasta....mulla oli onni matkassa, sillä itse sain 4D-ultran polimaksulla...Meillä nimittäin on Lohjan sairaalassa 4D-laite, mutta jos olis ollu joku ennen minua olisin taatusti "joutunut tyytymään" normaaleihin ultrakuviin...
 
Takaisin
Top