Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaista sunnuntaita ja äitienpäivää äideille ja tuleville äideille[:)]

Täälä myös jano kulkee mukana ihan kokoajan...ja niinkuin on jo kommentoitu se ei ole sinänsä merkki raskausdiabeteksestä vaan kuuluu näihin normi raskausoireisiin...onneksi olen jo vuosia kulkenut vesipullo mukana joten siinä ei ole ollut opettelemista...ainut asia mikä häiritsee on se että aamuisin on ihan mahdoton pissahätä ja kova kiire vessaan ja meillä ei ole kuin ulkovessa niin melko ravia sinne saa tohottaa että kerkee...ehkä parin kuukauden päästä on sisävessa jos kaikki menee hyvin ja saadaan talon laajennus valmiiksi[:D]

Meillä päivät on niin kiiruisia ja touhua täynnä ettei kerkee masuansa päivänmittaan kuunnella,mutta iltaisin ennen nukkumaanmenoa alkaa ralli ja touhu...masu on kasvanut kivasti ja kovasti odotellaan rakenneultraa kuun lopussa[:D]

Nyt lähden touhuamaan...sisko miehensä kanssa ajelee tänään meille ja äitikin siinä samassa kyydissä tulee...ja poika lähtee sitten mummulaan muutamaksi päiväksi...nyt voileipäkakun päällystykseen ja myöskin täytekakun...ihanaista päivää kaikille[:)]

Oikein ihanaa ja mukavaa Äitienpäivää Kaikille Äideille ja Tuleville [:)]

TuuliEnkeli: Kiitos :) ehkä painosta on turha ottaa ressiä. Inhottaa vain kun nnykyinen neuvola-tätikin jo painottaa että tuo 10kiloa on normaali.

Airam: Hienoa, mukava tietää ettei ole sen vakavampaa! nyt siis tiedän mistä nuo "pyörryttämiset" johtuu :D

Onko muitten miehet, kuin Airamin, ottaneet huomioon jo tän äitienpäivän??
Meillä ei kuulema vielä ole äitienpäivä... [:(]

Minäkin sain äitienpäivälahjan. Kivan pikkumyy mekon oloasuksi kotiin ettei ainakaan kiristä massusta. Olenhan minä jonkilainen äiti kun meillä on koira ja lapsi tulossa. [:)]

Ja isosisko soitti minulle aamulla ja toivotti hyvät äiteenpäivät [;)]

Hyvää äitienpäivää kaikille mammoille (myös tuleville)!!!! [:)]

Kiva kun täällä on alettu tuntemaan enemmänkin liikkeitä!![:)] Ja kiva kun on muitakin jotka ovat tehneet hankintoja vauvaa varten, kun on ollut sellainen olo että olen kovin aikasessa mutta kun joka puolelta sukua saa kaikennäköistä [:D]

Hyvää äitienpäivää minunkin puolestani kaikkien koirien, kissojen, lapsien ja pikku tulokkaiden vanhemmille!

Mä en oo vielä tehnyt mitään hankintoja vauvalle. Ois kiva tietää, tuleeko tyttö vai poika, niin voisin ehkä katsella kirppikseltä jotain vaatteita sillä silmällä. Sen sijaan oon viime aikoina tutustunu maailman miellyttävimpään vaatekappaleeseen, äitiyshousuihin. Ai että, ovat mukavat! En ymmärrä, miten voin enää koskaan palata raskauden jälkeen normaaleihin housuihin.

Hyvää äitienpäivää kaikille nykyisille ja tuleville äideille!
Myös meillä vietettiin äitienpäivää, mies toi aamiaisen sänkyyn ikäänkuin kenraaliharjoituksena seuraavaa äitienpäivää varten [;)]

Huomenaamulla ois sitten rakenneultra! Jännittää kyllä melkoisesti... [:)]

Onnea Zenja ja Ulpukka ultriin! Tulkaahan sitten kertoilemaan. Itsellä vielä muutama yö nukuttavana ja jännittää täälläkin ihan hirmuisesti.

Ihanaa, että ootte alkanu tunteen jo liikkeitä. Niitä vielä itse odottelen :) Oli jo niin suuri yllätys kun sunnuntaiaamuna huomasin, kun puin vähän tiukempaa päälle, että MULLAHAN ON VAUVAMASU!!! JEI! Elämän pieniä iloja.

On ollut puhetta näistä tavaroista mitä on jo ostettu/saatu. Meillä on jo syöttötuoli (toukan isän lapsuudesta), hoitopöytä (myöskin toukan isän lapsuudesta) ja sitten pinnasänky, jossa on nukkunut toukan isä, sisko, mummu, mummun veli ja mummun veljen kaksi lasta. [:)] Eli lähes koko toukan isän puoli :)). Tota hoitopöytää ei kyl edes kotiin tuoda kun tällä hetkellä niin kamalan huonosti tilaa ja se pöytä on tosi iso. Ehkä sitten tuodaan sisälle kun on remontti valmis ja lisää lapsia tulossa (???!!!). Ja toi auton turvakaukalo ostetaan tutulta pariskunnalta. Muuten kaikki vielä on kaupoissa :) Mikäs hätä tässä? (Ja huomaan lokakuussa, että NIIN, niitä tavaroita toukalle tarvis... [8|] )

Ja mukavaa keväisen viikon alkua kaikille!

Kateellisena lueskelin että moni tuntee jo liikkeet! Itse en siis tunne mitään... Tai ehkä en vaan tajua että joku tuntemus masussa voi olla liike [;)]

Tänään aamulla oli neuvola ja kaikki hyvin. Tosin hemoglobiini on tippunut taas joten nyt pääsen sitten syömään rautatabletteja. Toivottavasti auttavat myös tähän päänsärkyyn joka tuntuu vierailevan vähän turhan usein. Ihana oli kuunnella pikkuisen sydäntä ja tömähdyksiä kun toinen potki doppleria <3
Eli selkeästi masussa liikutaan vaikka tuntemuksia siitä ei olekaan. Muuten jäi kyllä tosi hyvä mieli käynnistä kun sai taas kysellä kaikkea mahdollista ja terveydenhoitaja niin ystävällisesti vastaili.

Zenjalle ja Ulpukalle tsemppiä ultriin!

Oi täällä alkaa jo joillain olla rakenneultria.. Meillä vielä piiiitkä odotus sinne, tehdään 22.6 eli silloin kun mulla on viikkoja jo 21+3 [8|] Kaippa se johtuu siitä kun halusivat lääkärin sen tekevän ja jonot, jonot...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Koljosen artikkeli oli aika sekavasti kirjoitettu. Jotenkin se negatiivinen sävy rupesi ärsyttämään. Ymmärsin kuitenkin kirjoittajan pointin. Itse haluan uskoa, että mielikuvaharjoittelulla on hyvä tarkoitus (ehkä ehkäistä synnytyksen jälkeistä baby bluesia?). Ei sitä niin vakavasti kannata ottaa. Itselleni mahalle juttelu on sellaista leikkimielistä touhua, enkä odota konkreettista vastausta esimekiksi potkun muodossa. Meillä avomies ei pääse ekaan perheneuvolaan mukaan, jolloin aiheena on tämä mielikuvitusvauva. Itse ajattelin mennä.

Kun miettii millainen se tulokas on, tulee pohtineeksi enemmänkin kysymyksiä: Millainen itse olin pienenä tai millainen lapsen isä oli pienenä? Mitä piirteitä lapsi perii? Ja tietysti omaa suhdetta vanhempiinsa lapsena/nyt. Mitä en halua toistaa omassa äitiydessäni? Mitä haluaisin tehdä samoin kuin vanhempani? Miten rajat asetetaan jos/kun lapseni on hankala jne?

Kyllä tämä ajatustyö on aika omanapaista vielä. Kuulin tuttavalta, että odotahan vain kun lapsi syntyy. Sitten ei kukaan ole kiinnostunut sinusta, vaan lapsesta. Itse ajattelet myös vain ja ainoastaan lasta. Aika kärjistetty kommentti häneltä, mutta ehkä siinä on totuuden siemen.

Nyt meilläkin ollaan aloitettu vauvatarvikkeiden hankkiminen, tai pitäisi sanoa että vastaanottaminen.  Mutta hyvä alku on nyt kun vastasyntyneelle on mukavasti vaatteita ja toppapuku.  Tietystihhän otamme äitiyspakkauksen, että siinähän saa hyödyllisiä tarvikkeita sitten vähän lähempänä. Ja naapurilta saimme peittoja tulevalle Lepakolle (heidän nimitys tulevasta vauvasta[:D])!

Nyt kun on maha jo ihan selvästi näkyvillä ja alkaa olemaan oikeasti raskaana oleva olo niin koira on ollut vähän häkeltynyt kun äiti ei enään painikkaan lattialla. Meillä on siis iso saksanpaimenkoira narttu joka on vasta kaksi vuotias eli erittäin leikkisä. Mutta koirat tajuavat milloin nainen on tiineenä kuten tämäkin ja naurattaa oikein kun koira painaa pään massun päälle. Siitä tulee aina niin hyvä mieli!

Mielenkiintoisinta luettavaa Koljosen kolumnissa lienee siihen tulleet vastaukset. Ihanaa, kun melkein jokainen vastaaja on aina ehdottoman oikeassa. Kolumnin tarkoitushan on varmaan ollutkin keskustelun herättäminen ja siinä onnistuikin. Äitiyttä käsittelevä keskustelu kun yleensä on muurahaispesän sohimista tikulla. 

Kaikella on puolensa ja siksi yhdyn muidenkin mielipiteisiin kolumnin ärsyttävyydestä. Aika yksikantainen näkemys. Vaikka uskon, että monelle tuollaisesta ohjatusta mielikuvaharjoittelusta voi olla hyötyä, itselleni se tuskin sopisi. En ole ainakaan vielä muodostanut mitään mielikuvaa lapsesta, vaikka joka päivä lasta mietinkin (lähinnä hänen hyvinvointia masussa). En myöskään halua luoda mitään mielikuvia hänen luonteestaan tai siitä, millaista meidän vauva-arkemme voisi olla. Olen ihmisenä sellainen, että mietin kyllä joskus liikaakin asioita, mutta en suunnittele elämää liian tarkkaan. Se kun ei tunnu menevän koskaan minun suunnitelmieni mukaan :)

Sitten noihin hankintoihin. Meillekin tavaraa on alkanut siunaantua ystäviltä ja muutama vaatekappale on tullut itsekin jo ostettua (kun ne on niin söpöjä). Yhdistelmät ja turvaistuin tuli ostettua jo esikoista odotellessa, joten kalleimmat ostokset olikin jo valmiina. Joku taisikin kysyä jotain yhdistelmistä: meillä on siis Gessleinit. Vankkaa tekoa ja kunnon pyörillä eli niillä voi viiletellä hyvin vaikka pitkin metsiä. Kevyemmät matkarattaat sain kaverilta käytettynä, joten ne sopii sitten paremmin vaikka shoppailureissulle (jos sitä sitten kotoa osaa enää pois lähteä, hih).

heippa kaikilla pitkästä aikaa

olen lueskellut kyllä muiden juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua.

Fleur; itse  sovitin myös ensimäistä kertaa äitiyshousuja,miksi näistä ei ole puhuttu aiemmin!?!?
aivan älyttömän mukavat [:D] heh.

Tänään kävin neuvolassa ja toukka tuntui hyvin porskuttavan, sydänäänet löivät hurjasti; 154 [:)]
eipä ihmetytä enää miksi olen näin väsynyt kokoajan,hb oli vain 106 eli lisää rautaa naamariin, neuvolan täti jo uhkasi verikokeilla.

ens torstaina 20.5 olis sitten rakenneultra..hurjaa, sitten (toivottavsti) saa tietää onko tulossa tyttö vai poika.jänskättää hurjasti..mutta mieheni taitaa jännittää enemmän[:D]

olette paljon puhuneet noista tavaroiden hankkimisesta. itse olen yrittänyt toppuutella itseäni.on kuitenkin vielä aikaa..eikä tilaa ole liiemmin ylimääräistä kun asumme kaksiossa.nyt lähinnä suunnittelen mihin jemmaan tavaroitani että saisin tilaa..kun luonne on tälläinen " mistään ei voi luopua ja tuota voi vielä tarvita" heh.. kaappiin olen kyllö ostanut jo sellaisen haikaranpussi kehdon..kun halvalla sain[;)]

ja lauantaina kavin hakemassa huutonetistä huutamani päästävedettävän talonpoikais sängyn jota tosin en tarvitse vielä muutamaan vuoteen ( kyllä sitä on hölmö) tosin vein sen mieheni isovanhempian luokse odottamaan..
kesällä sitten olisi tarkoitus hioa ja maalata se...niinpä niin..projektia löytyy...aina..olen toivoton.

oho, tulipas lässytettyä..jos sitä söisi taas jotain (neuvolatäti käski [;)]), ja jumittaituisi sohvankulmaan

mukavaa viikkoa kaikille!!  ihana kun torstai on vapaapäivä ja on luvattu niin mahtavaa ilmaakin <3

piiuska: Kateellinen tosta talonpoikaissängystä. Onko se ihan semmonen vanha vai semmonen uusvanha? Paljon maksoit?

Minä myöskään ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella ollenkaan...

Oma napaa: koska painoindeksini on korkea niin olen onnellinen 4kg painonlaskusta. Lisääkin saisi laskea, mut jos se tähän jää niin jääköön. Neuvolassa on kaikki ollu tähän mennessä ok, niin kuin kuuluukin [:D]. Rv 15 Hb oli 139, paineet omasta mielestä koholla, mut n.tädin mielestä hyvä 138/75, sykkeet paukutti 140-146.
 Väsymys vaivaa, mut sekin johtuu pelkästään työstä. Teen keikkaa koulujen keittiöissä ja kiire on kova...

Hankinnoista:kamalasti ei tarvitse hankintoja tehdä, kun meidän -08 tammikuussa 2-vuotiaana menehtyneeltä pojalta jäi 2xrattaat, turvaistuin sekä autoon että fillariin, pinnasänky ja lasten sänky +Vaatteita jonkin verran. Kesäkuu-08 keskenmenoa ennen oltiin ehditty ostaa sitteri ja kaukalo.... Jonkin verran olen antanut itselleni periksi ja olen ostanut vaatteita, pääosin unisex-vaatteita[;)]

-surusydän77 ja rv 16+5 

heips maamukka

osatamani sänky on ihan aito vanha.n.1800-luvulta kunto oli tosin huonompi kun luulin mutta kyllä siitä vielä siisti peli tulee. laittaisin kuvan jos osaisin [:D] maksoin siitä mielestäni hiukan liikaa 190e mutta kun jotain niin tahtoo niin minkäs voin, heh.

rakastan talonpoiskais antiikkia todella paljon.mutta kuten sanoin asun kaksiossa ja todellakin unohdan sen aika-ajoin. minua ei niin kiinnosta vanhojen tavaroiden rahallinen arvo.kunhan huonekalut ja tavarat ovat kauniita ja minua mielyttäviä.

harmittaa kun suurinosa kiinnostavista huonekaluista on pohjanmaalla, ja sinne on niin hurjan pitkämatka täältä pääkaupunkiseudulta.

Takaisin