Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nii rengas ei varmaan venytä niin paljoa [:)] tuo toinen napakoru ei oikeastaan enään ollut navassa vaan iholla sen alapuolella kun tuli niin ahdasta navassa [:D]

Nanatin mulla oli tappi ja otin pois joskus viikolla 16 kun alko jotenki vihloon navan vierestä :/

Hei vaan, olen ainoa akka koko maailmassa, joka on nalkuttava ja muutenkin hankala.

Sain niin hirveet kilarit äsken ukolle, et huh! Huusin ihan kurkku suorana, et painuu vi**uun kattomaan jääkiekkoa, ku oli menossa kaverilleen naapuriin. Että, jätä vaan mut yksin, jne...

Oon jotenki niiiiin väsyny ihan kaikkeen. En tiiä edes, miks. Eilenkin ukko siivos auton, tänää öljys ulkokalusteen, on tiskannu joskus pikkutiskit...

Mua alkaa todellakin ahistaan, ku tuo maha alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Mä niin inhoan vauvamahoja!!! Musta ne näyttää jotenki luonnottomilta...alien tai jotain.

Aaagh...kunpa tää olo menis ohi, ja osais nauttia. Ku en edes äitienpäivänä saanu mitään, siitä tää oikeestaan alko, ku nyt mietin...tää ketutus siis, tai siis lisäänty entisestään [:(]

hei Annie74....et sä oo tosiaan ainut nalkuttava ja hankala akka.Meistä varmaan jokainen on joskus sellanen ja varsinki tässä tilassa vielä tihiämpään,ainaski minä.Mielialat vaihtelee välillä niin tiuhaan tahtiin,että hyväkö ite pysyy perässä mut sit välillä on taas niin hyvä olla eikä ahista mikään [:)] Toivottavasti meijän miehet kestää meitä naisia mut pitäähän meijän naisten kestää niitäkin [:)][:)]

annie74 ; heh, kuulosti ihan mun kirjotukselta..lisäisin vielä että kyllä rasittaa kun ihmiset tulee hipeloimään vatsaa ja kysyy "mitenkäs siellä voidaan" HITTOAKO MINÄ TIEDÄN [:D] ja antakaa mun makkaroiden nyt olla! en mäkään mee niiden kroppaa hiplailemaan..hehee..
eli parempi pysyä täällä omalla terassilla, eipä tule rähjättyä kellekään.
mieskin on nyt töissä..tosin kivempi olisi jos olisi täällä [8|]

mutta nyt kaikille upeaa lauantai päivää ja nauttikaa päivästä..
itse otan nyt jäätelön, lehden ja sulaudun osaksi terassia [8D]

Hei kaikille lokakuisille!

Minäpä liityn kans mukaan ja kertoilen jottain alkuodotuksesta. Elikkäs menossa 6. raskaus (4km ja yksi enkelityttö) ja vieläpä kaksoisraskaus. Paljon on ollut vaikeuksia aikaisemmissa raskauksissa ja tottakai ne pelottaa nytkin. Me on odotettu omaa pienokaista jo 5 vuotta, mutta jospa vihdoin olisi meidänkin aika saada omamme ja vieläpä tuplana kerralla :)

Tämä raskaus alkoi ivf:llä ja alku viikot meni ihan hyvin, paitsi kauhea väsymys vaivasi. Pahoinvoinnilta olen onneksi välttynyt. Varhaisultrassa rv 7+3 todettiin sitten että kaksi alkiota oli alkanut kehittymään. Molemmat ovat omissa pusseissa ja omat istukat, eli ei identtiset.
Np-ultra oli rv 11+5. Aluksi lääkäri ei löytänyt kuin yhden vauvan, mutta toinen oli niin toisen takana piilossa ettei kunnolla näkynyt. Ehdittiin jo säikähtää että nyt me on menetetty toinen. Molemmat olivat kasvaneet hyvin ja oli pari päivää edellä kehitystä. Nt A vauvalla 1.3.mm ja B vauvalla 1.4mm. Molemmilla istukat takaseinässä.
Sitten rv 13+6 tuli pelottava järkytys. Veristä vuotoa tuli lorahtamalla. Päästiin samana päivänä päivystykseen ultraan, jossa molemmat sikiot liikkuivat vilkkaasti ja mitään hätää heillä ei ollut. Vuoto tuli A vauvan istukan läheltä. Istukka oli lähellä kohdun reunaa, mikä oli ilmeisesti aiheuttanut vuodon. Siitä alkoi sitten sairasloma, ponnistelu- ja nostelukielto. Vuodelepoon lääkäri ei kuitenkaan määrännyt. Vuoto kesti pari päivää ja loppui.
Eilen oli sitten kontrolliuä (rv 16+0), jossa A vauvan istukka oli siirtynyt kohdun reunalta kauemmaksi. Pieni hematooma näkyi kohdun ja kalvojen välissä, joka saattaa vuotaa pois. Molemmat oli oikein vilkkaita liikkumaan, päät vastakkain näkyi ruudulla [;)]. Lääkäri ei kuitenkaan uskaltanut päästää mua vieläkään töihin, joten saikku jatkuu kesälomaan saakka. (tuskin tarttee enää töihin mennä) Äippäpolilla on sit jatkossa ultrakäynnit, ja toivottavasti ens viikolla tulis rakenne uä:n aika. Kiva kuitenkin että pääsee usein käymään ultrassa [:)]
Meillä on kotidoppler, jolla ekat sydänäänet kuultiin jo rv 10+3. Siitä on kyllä ollut meille suurta apua ja helpotusta kun saa kuulla vauvojen sydänäänet. Kovasti potkivat laitetta vasten [:D]. Vauvat sijaitsee ihan vastakkaisella puolella, joten kuuntelulla on helppo erottaa kumpi vauva on kyseessä [;)]

Tällä viikolla sitten on nukkuminen ja liikkuminen vaikeutunut. Kauheita mahakipuja; vihlaisua, repäisyä ja välillä tuntuu kuin joku puukolla pistäis. Lääkäri sanoi että kohtu kasvaa näillä viikoilla vauhdilla ja aiheuttaa kipua. Kyllä se aina säikäyttää kun ei tiedä onko jokin vialla vauvoilla. Viime yönä sai pitkästä aikaa nukuttua, ettei vatsakivut vaivanneet.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, ehkä sitä rakenne uä:n jälkeen uskaltaa jotain pientä alkaa ostelemaan.
Mutta tässäpä jotain tietoo näin aluksi. Oikein lämmintä lauantai päivää lukijoille. [8D]

tervetuloa helsqu! toivotaan että odotus kaksiossasi asuvan kummankin pikkuisen osalta menisi paremmin kuin hyvin! =) kaikella on tarkoituksensa :) onnea ja tarrasukkia.<3

annie74 TODELLAKIN VEIT SANAT SUUSTANI!!!! itelläki on tullu sellasia ylikiehumisia viimesen parin viikon aikana, että voi mies parkaa!! kamalaa, kai se nää hormoonit sit on?! :D tulee kyllä käskettyä välil miehen painuvan sinne mistä on tullukki, eikä takas tarvi (ainaka vähää aikaa ;D) tulla!

ite ostin tänää ihka ensimmäiset vaatteet ja tarvikkeet mein babylle <3 hupparin, parit pökät, haalarin ja pari tuttia :P

Hiki täällä ainakin on.....ja ihan jumalaton:D..

Tämä tankkilaiva kävi kuumeisesti metsästämässä toppia itselleen eilen ja tänään ja totesi sitten sovituskopissa että mä olen ihan julmettu sotanorsu, mun maha on levinny jokaikiseen suuntaan ja näytän aika julmalta. Nyt mulla onkin sitten ihan kamala kriisi ton mahan kanssa ja eilen sitten päästin itkutkin ilmoille, kun rupes ahdistamaan. Mun mahaani ei koske kukaan....mies saa koskea jos annan luvan...mutta muuten en ole päästänyt ketään lähelle ja tuskin tulen päästämäänkään, mulla on niin tiukaks nyt tullu toi oma "suojaympyrä".

Meilläkin kiukutellaan ja huudetaan ja nalkutetaan lähes joka päivä. niinkuin moni muukin, minäkin olen niin loppu ettei mitään järkeä.

Ehkä se tästä, kun vaan jotenkin osais iloita tästä kaikesta.

HUOH...onneks en olekaan ainoa äkkäilijä ja räjähtelijä. Toisin, kuin ukko luulee,heh!!

Tuntuu vaan, et tää pahenee päivä päivältä. Äsken, ku ajelin autolla, ja näin ukon kylillä kamunsa kyydillä, menin juttusille, kun olin puutarhalta tulossa. Jotain taas sanoi väärin, ni lähin täysiä paikalta, ja isolla tiellä ajattelin, että vi**u, ku tulis rekka, ni ajasin alle, ni pääsis kaikki musta eroon... [:(]

No, sen verran on kuiteski järkeä vielä, etten oikeesti ajais, mutta aika pelottavia ajatuksia...

Maanantaina on neuvola. Ajattelin kysästä, määräiskö ne jotain rauhottavia tms... Tässähän menee parisuhdekin pilalle, vaikkei se nyt nii pilvilinnoissa pyörimistä oo ollukaan, tavallista arkea vaan, mut kuiteski. Vähä yli 3v on oltu yhessä.

Kävin muute taas ostamassa rintsikat...8cm on rinnanympärys kasvanu, pylly pysyny samassa ja vyötärö jotain +10cm. Painoa on tullu ehkä 2kg.
Maha siis suhkot pieni vielä, verrattuna joihinki, mitä oon kuvia kattonu. Mut silti mullaki on mahastaKIN kriisi...en halua isoa mahaa!! Toisaalta mietin, et kasvaakohan se kunnolla. No onneks tosiaan ma näkee neuvolassa ultralla [:D]

Aaah...olipahan kiva "vähä" purkautua [;)]

kiva lueskella noita kiukuttelutarinoita, täälläkin suunnassa on pientä hikeentymistä havaittu. Oikeastaan en ole ollut yleisesti pahalla tuulella, mutta jos joku käy ärsyttämään niin kyllä kiehahtaa yli helposti. Kaupat on oivia paikkoja missä kiehahtaa.

Tänäänkin rupesi pikkupuodissa kaksi asiakasta ärsyttämään niin kovasti että menin kaupan ulkopuolelle puhisemaan ja odotin että nämä tädit häipyisivät, ja menin sen jälkeen ostoksille.

Niin ja toki vähän risoo jo tuosta raskaudesta puhuminen, samat kysymykset käydä kaikkien kanssa läpi. Mahaa ei onneksi ole juurikaan hiplailtu.

kasvavalle mahalle ollaan miehen kanssa vielä naureskeltu, eikä ole vielä mitään suurempia kasvukipujakaan ollut. Eihän tässä kauhean seksikkääksi itseään enää tunne mutta positiivisella asenteella lyllerretään etiäpäin.[:D]

Joo, tosiaan hauska lukee kiukkutarinoita...vaikka ei varmaan hauskaa itse tilanteessa. Täällä ei kauheesti olekiukkuiltu, mutta pillitetty kyllä. [:(] Töissä on pitänyt muutama ekstra tauko ottaa kun on ollut niin mukavia ( oikeesti) asiakkaita. [:)] Ja tässä jokunen päivä sitten mies pyysi vähän siistimään sen tukkaa kun kasvaa niin nopeesti... suostuin sitten. Mutta ei todellakaan ole mikään parturi ja mm pikkuveli ei enää anna edes ajaa itteensa siiliks. [8D] No sen hiukset olikin kasvaneet melkoisesti ja hommaa olikin sitten ihan kunnolla. Melko hyvin onnistuttiin mutta viimeistelyä konnella ajaessani saatoin ehkä yhdestä kohtaa ajaa "pikkaisen" liikaa... mie sitten tokaisi että keskity nyt vielä vähän aikaa. Ja mäkös sitten pillahdin ja tuhersin itkua melkein puol tuntia. [&:] En suostunut edes syömään siinä, kun ei ruoka maistunu. Ja lopulta "jouduttiin" tilaa pitsat. [:D] Mutta pahin tähän mennessä.

itse ainekin kovin haluaisikin, että maha viel kasvais lisää ja lisää, koska olen aina ollut läski niin haluaisin nyt näyttää raskaanaolevalta,enkä vaan yhtä läskiltä ku aina ennenki! :D

Valtavasti onnea helsqu! Ymmärrän tunteesi hyvin, enkelin äitinä minäkin. Sitä epäuskoa ja pelkoa on aika vaikea selittää. Ihanaa kuitenkin, että uskaltauduit joukkoomme. Täällä on meitä muitakin hoidoilla plussanneita ja/tai muutoin pitkän tien kulkijoita.

annnie74, mulla oli hermot todella kireällä pariin otteeseen raskauden alussa. Johtui ehkä siitä, että olin niin hirmuisen peloissani, että jokin menisi pieleen. Nyt toinen kolmannes on ollut ihan normaalissakin mittakaavassa rauhaisaa ja mies on onnistunut olemaan kiehauttamatta kattilaani. Mutta ihan jännityksellä odottelen, että milloin hormonit taas pistää ruutia pyssyyn.

tinztinz, mulla taas maha on työntynyt pelkästään eteenpäin. Välillä mä skitsoan sen kanssa, kun kuvittelen sen näyttävän läskimahalta, vaikkei se siltä näytäkään. Mulla on aina ollut jonkinlainen pömppämaha, joten varmaan tää on jotain traumaa siitä. Mä en myöskään voi sietää sitä, että joku tulisi mun mahaa lääppimään. Vielä ei ole tullut, mutta odotan vain... Huoh! Ehkä mä saankin siitä sitten sen kunnon rähinän aikaiseksi, kun nyt muuten on ollut niin rauhallista :D 

Nyt on taas ollu ihan hyvät mielet eilen ja tänään. Toivottavasti ne "kohtaukset" ois ohi...ainaki noi pahemmat...

Kävin neuvolassaki tänää...19+1. Luulin, ettei toi tuolla jotenki kasva kunnolla, ku maha ei nyt nii älytön vielä oo.....ni yläkäyrillä mennään sf-mitassa,heh!!! Se oli 18cm, ympärys 89cm.
Mun pituus, 176cm, peittää kuulema mahaa aika hyvin...jee!! Paitsi sanoi, et se sit yhtäkkiä pullahtaa vkon parin sisällä...a-p-u-a! [:D]
Onneks painoa ei oo tullu, ku +2kg.

Noo, jospa kävin apteekissa kyselemässä rautatabuja, ku laskenu 128-> 107. Sanoi, ettei ihan joka pvä edes tarviis syödä, mut nyt ois hyvä alottaa.

huh hellettä!! [:)]

noista kiukkuiluista kun on puhuttu niin kyllä niitä aina välillä tulee..joista lähinnä äitini sitten joutuu kärsiä kun ei ole miesti siihen hommaan.. ja itkukin on herkemmässä kuin normaalisti..

en millään malttaisi odottaa rakenneultraa joka on 31.5 kun en nyt muutamaan päivään ole tuntenut mitään liikehdintää masussa [&:] voihan se toki olla että vaavi on vain viettäny hiljaiseloa helteiden kunniaksi..hope so!

tääläkin odotellaan tämän päivän ultrakuulumisia kovasti!!! [:D]

Tämä piti saada jakaa täällä: ensimmäiset kolme pientä "pusukalan pusua" eli pikkuisen liikettä tuntui tänään!! Loppupäivä on mennyt hymyssäsuin.. kun en edes osannut vielä odottaa... Kivaa!

Kylläpäs vauva nautti loikoilusta ulkona kun mätki ja kieri minkä kerkesi koko ajan kun otin aurinkoa [8D] Välillä iski oikein kovaakin!

Nautin tänään kahdenkeskeisestä ajasta vauvan kanssa kun olen voinut vähän kehnosti ja joutunut olemaan keskussairaalassakin viime viikolla.[:@] Jouduin aloittamaan lääkityksen ja käymään taas kaikenlaisissa tutkimuksissa, mutta onneksi mikään niistä ei enään ole haitaksi vauvalle kun se kolme kuukautta on kulunut.[:)] Yrittäny sitten vain loikoilla ja hieroa massua jotta pikkuisella olisi oikein mukavat oltavat läskien alla. [;)]

Hei taasen

Tänään on puoliväli, iik! Aika huimaa ajatella että nyt tosiaan voi laskea alaspäin niitä numeroita että kuinka kauan vielä.

Ylihuomenna on sitten se ultra, enkä meinaa pysyä nahoissani enää. Nyt kun hormoonit vielä pysyisivät tasaisempina niin olisi mieskin tyytyväisempi. Nimimerkillä Pekka Puupään Justiina-frouva on vielä pientä muhun verrattuna..

http://www.nicehouse.fi/lapsinfo/03/3_painon.htm

Tuollaisen suuntaa antavan painonnousu diagrammin löysin netistä jos jotain kiinnostaa [:)]
Itse jäin työttömäksi vähän aikaa sitten niin on jäänyt aikaa liikkua pari tuntia päivässä, siten on saanut "turhan" painonnousun kuriin. Vaikka en nyt mitenkään hysteerisesti ajattele painon noususta mutta en nyt vaan halua liikaa niitä turhia kiloja, kun ei niillä oikein mitään tee. Ja kaippa se tekee vauvelille ja äitylillekin hyvää raitis ulkoilma ja kesäinen aurinko.

Meikäläinen hypistelee kestovaippoja innosta piukeana, kun on vähän tälläiseen eko-hörhöyteen taipuvainen. Saas nähdä romuttuuko pilvilinnat kun pääsee tositoimiin[:D]

Huomenta vaan kaikille!

Onneksi olkoon uusille ja tervetuloa mukaan minunkin puolesta!

Mulla on napakoru, tappimallia, jota en ole vielä ottanut pois. Ehkä parin viikon päästä tulee se eteen. Kiukkuilua ei mulla kauheesti ole ollut, mutta itku tulee herkästi sekä hyvässä että pahassa. [:)]

Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki oli hyvin/normaalisti. En oikein osannu kysellä mitään reisiluiden mittoja ym. No, ehkä neuvolassa pyydän tulkkausta tuloksiin. Oli sen verran vilkas vauva siellä, että mittojen ottamisessa meinasi lääkärillä olla haastetta [:)]
Saatiin liuska kuvia mukaan, mutta ei oikein kunnon kasvokuvaa. Jalanpohjista otettu kuva oli aika hauska, kun tosiaan ne varpaat on siinä täysin laskettavissa.

Takaisin