Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
TuuliEnkeli: Tarkoitin lähinna huumori mielessä että miksi kukaan ei ole enne kertonut minulle miten mukavia ne ovat, varmaan vaikea siirtyä taas perus housuihin [:D] 

tuulienkeli kun sanoit "Ne jotka ei vielä ole omaa rakenneultra-aikaa ilmoittaneet Omaan osioonsa,
voisivat käydä sen ilmoittamassa ja mukana myös pienimuotoinen arvuuttelu lapsen sukupuolesta..."
niin missä ja mikä se oma osio on? oon taas ihan hukassa [>:]

piiuska Siistiä! Ite oon kanssa haaveillu tommosta päästä vedettävää meirän toukalle. Ja kyllähän minä ainakin ennemmin maksan 190€ jostakin mistä oikeasti pidän ja joka on kaunista kun 190€(tai enemmän!!!) jostain kököstä. Jaa, että pohjanmaalta löytyy...Tarvinneekin sitten laittaa omat vanhemmat kanssa vähän katteleen huutokauppoja yms. Nyt kun kuitenkaan ei sitä kiirettä ihan vielä ole !!! :D

Huomenia,
täälläkin innolla odotetaan muiden ultrakuulumisia. Eilen kävin pariin otteeseen katsomassa, josko olisi tullut jotain raporttia. Oikein itsekin hämmästelin, että miten paljon jännitän muiden puolesta.

Muuten mennään entisellään. Liikkeitä olen tuntenut päivittäin, tosin ovat vielä melko heiveröisiä. Vatsa menee sekaisin rautatableteista (eli syön jotain raskausmonivitamiineja), ajattelin että otan vain joka toinen päivä niin ei ehkä niin vaikuta.

Ensi viikolla olisi neuvola. Ja varasin yksityiselle ultran parin viikon päähän kun tuli kauhea pakokauhu, että onko kaikki ok. Osittain tuohon kauhuun vaikuttaa, että ensi viikolla olisi ollut keskenmenneen laskettuaika (ja juuri ensi viikolla tulee 17 viikko täyteen tässä raskaudessa eli sama viikko kuin viimeksi meni kesken). Tilanne toki nyt eri, eli en nyt ole niin huolissani kun tämä ei ole ollut "riskiraskaus", mutta jotenkin yhteensattuma hämmästytti.

Mutta muiden kuulumisia jännittelen sitä ennen....

Heissan!
Terkut eilisestä ultrasta! Jännää oli [:D]

Kaikki on kunnossa, aivot normaalit, sydän, sydänäänet, munuaiset, vatsa, kaikki elimet. Ei huulihalkiota. Hänestä tulee hoitajan mukaan kuulema pitkä ja painoa tällä hetkellä 329 g.
Vauva ei halunnut näyttää sukupuoltaan vaan napanuora oli hällä jalkojen välistä ja nilkat yhdessä eli selkoa ei saatu.

Kova oli liikkumaan joka on hyvä juttu.

Aivan ihanaa oli taas katsella sitä touhua! [:D]

Zenja mukavia ultrakuulumisia sinulla, hieno juttu!!!![:)]

Hiljaiseloa viettää nyt meidän mönkijäinen tuolla masussa...Ei siis kunnolla ole nyt sen vapun jälkeen liikehdintää ollut tai sitten se on sellaista mitä en huomaa[:D] Kohtu ja muutenkin lantio tuntuu kyllä kasvavan ja venyvän...alaselkä paukkuu välillä kävellessä ja liitoskipuja(ilmeisesti) tuntuu myös ajoittain. Jotenkin noita vauvan liikkeitä niin kaipaisi joka päivä, mutta kovinhan ne taitaa vielä olla hentoisia tässä vaiheessa[;)]
Rakenneultraa odotellessa(24.5) ja uutta kotia kuumeisesti etsiskellen päivät kuluu...

Kaikille ihania keväisiä vauvapölyjä [:)]

Kirjoittelen taas pitkästä aikaa.. Olen käynyt kyllä lukemassa teidän juttuja, vaikka itse en keskusteluun osallistukaan.

Voi mahtavaa Zenja, varmaan tosi ihana tunne nähdä pikkuinen "hieman kehittyneempänä" kuin ekassa ultrassa!
Meillä on aika ensi viikon maanantaina ja jännittää aika paljon. Sukupuolta ei haluta tietää ja sekin jännittää, ettei se vaan paljastuisi missään vaiheessa.

Jossain vaiheessa joku puheli ja kyseli vatsalihasten tekemisestä raskausaikana. Mulle sanoi fysioterapeutti, ettei suosittele pitkien/suorien vatsalihasten tekemistä, kun ne vatsalihakset siirtyvät tosta edestä sivuun. Voi palautuminen synnytyksen jälkeen kestää kauemmin, koska kudokset venyneet siitä lihasten välistä normaalia enemmän tai jotain. Vinottaisia vatsalihaksia saa tehdä ja syviä kanssa.

Zenja - jospa sieltä tytöntyllerö tulis, kun niin siveästi oli napanuoran laittanut jalkojen väliin... [;)]

Synttärionnittelut Tuulienkelille!! [:)]

Olipa mukava lukea ultrakuulumisiasi Zenja! Omaa odotellessa (31.5.) [:)]

Mäkin taas tänne edistyn kirjottelemaan pitkästä aikaa!

Elikkäs; täällä tullut vasta + 2kg mutta maha kyllä löydetty. [:D] Ainakin tiukkoja vaatteita kun pitää...ja omat farkut ei kyllä ole enää mukavat istumatyössä ja napit on pidettävä auki. Noloo. Ja eka kysi jo töissäkin että onko vauva mahassa... Onneks on kuitenkin legginssi muoti meneillään. [8D] Yritin kyllä käydä kiertelemässä kauppoja viikonloppuna ja ettiä hyviä mamma farkkuja mutta en löytänyt sopivan kokoisia. [&:] Hm.ssäkin kaikki alkaa 36.sista ja nekin roikkui pepusta. No onneks on kesä ja hame kausi tuloillaan! Uskaltaisikohan tilailla netistä? Miten te muut pienikokoiset olette löytäneet?

Me ei olla hankittu vielä mitään tarvikkeita, tosin sänky, hoitopöytä ja turvaistuin ois sukulaisilta tilauksessa. Jos ne vaan jollain ihmeellä saataisiin kuljetetuksi tänne...pitää varmaan tehhdä autoretki suomeen loppukesästä. Ja cassandra meillä on molempien äidit ihan samanlaisia. [:D] Vaikka mitä ne ois jo ostamassa...

Niin ja ULTRA ois vihdoin huomenna!!! Jänskättaa. [:)] Aiotaan kysyä sukupuoli...ei tosin vielä olla varmoja sanotaanko sitä sitten eteenpäin muille... tulen sit tänne kertoman kuulumisia. Ja doplerilla kuuluu iltaisin kamala rummutus! AIka hauskaa. Ja luulen tunteneeni pieniä potkaisuja...ihan varma en kyllä ole kun ei vertailtavaa löydy - eka kun on.

Samoin kun monella teillä muilla, on myös mulla jatkuva jano. Vielä kun puhuu työkseen niin vettä kuluu useampi litra päivän aikaan. Maini´tsin tästä silloin ekassa neuvolassa ja myöhemmin sit sokerirasitukseen. vissiin vk 28. Täällä meidän kaupungissa tehdään kaikille...( joku testi meneillään) Huimaa myös jatkuvasti.

Niin ja Zenja; kiva kuulla ultra kuulumisia ja hyvä että kaikki oli kunnossa!

Sitä kolumnia en vielä edes ehtinyt lukemaan - kuullostaa kyllä varsin mielenkiintoiselta teidän kommenttien perusteella! No ompahan sitten tekemistä huomenna töissä. ;)

Ootteko te muuten ehtineet jo miettiä mammalomaa? Milloin ajattelitte aloittaa? Meinaako kukaan aloittaa jo aiemmin esim tekemään 50% työviikkoa? Mä ehken meinasin jo aloittaa ainakin puoliks siinä elokuussa kun päivä melkoisesti ja en tiedä ehdinko niitä kaikkia edes täällä "kulutta". No pitää kai katsoa vähän olon mukaan. [:D]

Iltaa,

Aamulla oltiin rakenneultrassa. Jännitin ihan kämmenet hikisinä. Onneksi ei tarvinnut kätellä kätilöä.

Kaikki rakenteet olivat pikkuisella ok. Samoja mittailtiin mitä Zenja tuolla mainitsikin. Päänmitat, selkäranka, iho, sormet, varpaat, huulet, sääriluun pituus... vastasivat kaikki mittoja 18+6. Kaverilla mittaa nyt noin 19cm. Sydän tutkittiin tosi tarkkaan kaikkine kammioineen. Oli kivaa katsella sitä sykettä.

Kaveri vilkutteli meille ja pisti käden/sormen suuhuun. Siitä saatiin kuvakin. Kuvat eivät ole kuitenkaan yhtä tarkkoja kuin np-ultrassa, jossa kaveri näkyi joka kuvassa lähes kokonaan runsaassa neljän sentin mitassaan :)

Kätilö onnistui nappaamaan ruudulle oikein tarkan ja hyvän pysäytyskuvan toukan haarusista. Sitäkin sitten tiirattiin biologi -henkisesti. (Kätilö ilmeisesti uteluistani huomasi, että rakanteet kiinnostavat ja kaikki nippelitieto...) Ei siellä kyllä mitään poikaan viittaavia osia näkynyt. Sen sijaan sarja pikkiriikkisiä luita, joita kätilö veikkasi häpyluiksi. Sanoi ettei raastupaan suostu lausunnostaan lähtemään ja että totuus selviää synnytyssalissa. Jää siis hiukan edes jännitystä tällekkin uteliaalle mammalle :)

Ja juu, kävin sitten kaupungillakin. En ostanut toukalle prinsessamekkoa, vaan itselleni vihdoinkin äitiyshousut. Ah, mukavuutta! Ostin myös pitkähihaisen raitatrikoomekon ja legginsit rentoon kotioleiluun.

Ihana päivä!

Tsemppiä Krista87 huomiseen ultraan!

Ai niin ja mammalomasta. Mulla on kesätyöt 1.6-31.8. Äitiysrahaa alan saamaan 30 arkipäivää (ma-la) ennen laskettua aikaa 6.10 eli mammaloma alkaa sitten 1.9. Toivottavasti hyvä vointi jatkuu ja jaksan tehdä töitä koko pitkän kesän.

Onnea Zenja ja Ulpukka noista hienoista ultrakuulumisista! On se vaan niin ihana katsoa sieltä ultraruudulta pienen touhuja. Voi kun meidänkin kaverilla olisi kaikki kunnossa perjantaina. Jännittää niin, että painajaisiakin on tullut nähtyä.

On kyllä kiva lukea, että noi ultrat on menny hyvin!

En ite oikein osaa jännittää ja ajatella negatiivisesti. Miten usein tulee negatiivisia yllätyksiä rakenne ultrassa? Itse en tosiaan tiedä ketään, jolla olisi niin käynyt. Siksi en varmaan osaa omalla kohdallakaan pelätä muuta.

Moikka pitkästä aikaa!

Mä pääsen vihdoin nauttimaan tästä raskaudesta. Tänään kerroin asiasta esimiehelle[:)] Pelotti, koska esikoista odottaessa oli sellainen esimies, että varmasti olis antanu potkut, jos en olis ollu vakituinen. Tällä kertaa tiedon vastanotto oli aivan erilainen. Jäi todela hyvä fiilis.

Ihania ultrakuulumisia. Mulla on ens viikolla neuvola ja 28. päivä ultra. Jännittää, saadaanko tälläkään kertaa sukupuolta selville etukäteen [;)]

Tulen paremmalla ajalla kirjottelemaan lisää. Nyt menen kaivelemaan ne mun vähäiset odotusvaatteet ja heitän nämä löysät T-paidat kaapin perukoille[:D]

Pirkkis ja UrhoKyllikki 18+0

No niin; nyt on ultra käyty! [:D]

Kaikki siellä hyvin, tosin oltiin vähän liian aikaisessa ( kuten vähän itse arvelinkin) ja kaveri oli melkoisen laiskalla päällä ja kölli vaan mahan alaosassa, niin ei oikein saatu mitattua kaikkea...
Ei myöskään nähty siis onko tyttö vai poika.

No uusinta sitten 25/5. Niin ja la siirtyi muutamalla päivällä; eli ois nyt sitten 23.10.2010

Oli kyllä aika ihana ja jännä kokemus!!! Nähtiin että siellä se pikkainen köllöttelee! Ehken mieskin nyt tajuaa vähän paremmin. [8D]

Onneks tänään saa huilata!! Oon tehny nyt 9 tuntista päivää töissä kera stressin. Nyt se onneks helpottaa vähän, ku työkaveri palasi saikulta takas [:D]...samalla siirryn 8 tuntiseen,huh.

Eilen olin hölmö!!! Postiin/Siwaan oli tullut paketti Hopparista, jossa ulkokaluste. Painoa "vaivaset" 26 kg... Menin sit itekseni hakemaan sitä, raahasin parkkipaikan poikki sen autolle, ja nostin peräkonttiin. AUH...kylläpä vihlas aika ikävästi mahaan alueelle poikittain!!!

Tänään on nyt tuntunu kipua tuolla vasemmalla puolella, ku äsken fixasin kukkapenkkiä. Eli...huilaan kyl loppupäivän!!

Mitä siitä voi seurata, noista nosteluista?

annnie74 minä kyselin myös neuvolassa tuosta nostelusta, koska työn puolesta tulee nosteltua kaikkea painavaa, enkä aina jaksa rassata muita pyytämällä apua.niin tosiaan neuvolantäti sanoi että nyt rupeat pyytämään apua[:)] 
jos kaikki on sujunut ok niin 12 kg on maksimi mitä saisi nostaa, ja nostamiset pitäisi sijoittaa tasaisesti pitkin päivää.

ihana kun on vapaata tämäpäivä.verhot vihdoinkin silitetty ja ikkunassa, tuolilla uusi päälllys..nyt kun on draivi päällä niin mitä vielä keksis..jos tekis juustokakun isukille synttäreiden kunniaks..hmm...

no juu..ensiksi jotain syötävää, voisi syödä omalla terassilla kun aurinkokin alkaa näyttäytyä. mahtavaa <3

mukavaa helatorstaita kaikille [:D]

Onko täälä muilla napakoruja? Milloin olette ajatelleet ottaa pois? vai onko korut saaneet lähteä jo?
Itse otin tänää toisen pois kun on napa pullahtanut niin pahasti ulos..mutta toista en raaskinut vielä ottaa [;)]
Varmaan kuitenkin ihan fiksua ottaa ajoissa pois ettei sit ala repeilee..? Ja ainahan voi käydä ottamassa uuden sitten myöhemmin..[:)]

heippa nanatin
minä en ainakaan vielä ole ottanut pois.
neuvolantäti sanoi että ei haittaa vielä jos on rengas,mutta jos on tappi niin parempi
jo poistaa.itsellä on rengas koska tapistani syksyllä katosi pallo enkä ole saanut aikaiseksi ostettua uutta:D

Takaisin