Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hoitajankin neuvo oli sairaalasta lähtiessäni että raskaana oleva nainen saa syödä mitä haluaa nyt kunhan vain syö. Ja miehelleni hän sanoi että silloin kun naisella on johonkin mieli teko niin miehen tehtävä on käydä kaupasta hakemassa. [:D]

Mutta minulla kun on tälläinen elimistö niin pitäisi koko ajan vain juoda juoda juoda. Lenkillekkään ei saisi enään lähteä ilman vesipulloa, mutta ei se pullo onneksi paljon mukana paina.

Ja minä itse olen tehnyt vatsalihaksia seisaaltaan tai jumppapallon päällä istuen. Käden niskan taakse ja ylävartaloa kierretään, mutta lonkan on pysyttävä suorassa. Tämä auttaa myös kantamaan omaa selkää paremmin kun raskaana ollessa se yleensä joutuu melko koville.[;)] Ja tässä asennossa vatsaa ei tarvitse rutistaa kun joillekkin se voi tuntua epämukavalta raskaana, kuten minulle.

Ronkuli vähäks kiva ku joku "ulkopuolinen" on vähä ns. käskyttäny miestäs, tottahan se on et niitten todellaki pitää mennä HETI kauppaa ku sitä pyytää, ku eihän siit tuu mitää jos jotain tekee kamalasti mieli, etkä saa sitä :(( ei kyllä meillä ole toiminu, vaikka oon yrittänyki :S

onko joku muukin huomannu, että suu kuivuu yllättävän äkkiä..?? siis se on raivostuttavaa.. mua ei niinkään janota, mulla vaan saattaa vetää suu kuivaks ihan yhtäkkii :D

hei muuten.. meinasin kysästä, että onhan se normaalia, että pötkö on toisella puolella muutaman päivän putkeen?? :D ku mein pötköttelijä on viihtyny jo muutaman päivän vasemmalla puolella, ja mie en sillee oo tuntenu vieläkä mielestäni mitää liikkeitä varmuudella, ni tietenki mie nyt panikoin, että onko se kunnossa, ku ei se tosta paikasta suostu liikkuu mihinkää :SS kai mulla on sit se kohtu ihan vasuris ;D

Hei kaikille...eilen käytiin uudella paikkakunnalla neuvolareissulla...reilu tunti meni kun tutustuttiin puolin ja toisin...kaikki oli hyvin...hb oli noussut 132:een mikä on hyvä asia...paino oli tippunut puoltoista kiloa, mikä johtunee tästä muuttotouhusta...sydänäänet melkeimpä kokoajan 160 ja täti kovasti veikkaili että tyttö olisi tulossa[:D]Oli kiva yllätys että neuvolassa oli ultralaite...vanhahan tuo oli,mutta ajoi asiansa ja taas saatiin lisää ultrakuvia...mukava oli touhuiluja katsoa ja potkut tuntui ihan selvästi jo ja tätikin sitä kommentoi että kun noin kovasti liikkuu niin varmasti jo tuntuu[:)]

Magenta...kyllä se ihan normaalia on jos pirpana pötköttelee toisella puolella...vielä sielä kohdussa on tilaa liikkua ja hyvä että käyttääkin koko "majatalon" tilan hyväkseen...meilläkin on täs muutaman päivän vasemmalla pötkötellyt[:)]

Nyt jotain touhuilemaan...aurinkoa kaikkien ¨päivään[:)]

magenta mun pikkunen on mun mielestä ainakin melkein koko ajan viihtyny oikealla puolella.. sieltä ainakin aina löytynyt sydän äänet [:)]

tänään olikin jännä päivä! tunsin ensimmäisen potkun!! [:)] tai se oli sellainen hento sipaisu.. vähän kuin kala olisi sielä polskahtanut [:D]

Taas yksi neuvola takana ja pulssi löi tasaisesti 160. Liikkeet tuntuu jo kivasti muksahteluna, toki varmaan vielä 95% jää tuntematta. [:)]

Vielä mietityttää vähän tahtooko tietää sukupuolen rakenneultrassa. Ensin tuntui että joo tottakai, mutta nyt kun päivät lähenee niin sitä miettii että haluaako sitä tietääkkään vielä. Hmmm....

Ja painoa on tullut raskauden alusta jo 4 kg, huhheijaa, huomaa että ruoka on viime viikkoina maistunut. Joka on toki ihanaa raskauspahoinvointien jälkeen. Pitää nyt kuitenkin vähän yrittää skarpata ainakin herkuissa.

Kiva jos Elmiira selvisit pahemmilta pahoinvoinneilta, itselleni jäi vähän traumoja siitä ajasta vaikka ei pahimmasta päästä ollutkaan.

moikka!

täällä on selvitty hengissä sokerirasituksesta, eilen olin siellä ja tänään soittelin neuvolaan tuloksista. taas oli tunnin arvo 0,1 liian korkea, eli raskausdiabeteksena menee... perjantaina pitää hakea neuvolasta sokerimittari kotiin kotimittauksia varten, ja samalla terkka antaa vähän ruokavalio-ohjausta. luulin jo, että selviäisin tällä kertaa rasituksesta kunnialla (viime raskaudessa kävi rasituksessa samalla tavalla kuukautta ennen tytön syntymää), mutta se tais taas olla toiveajattelua. höh.

oon tässä nyt miettinyt, että mahtaiskohan noilla sokereilla olla jotain tekemistä tän pahan olon kanssa, joka edelleen jatkuu... lähes koko päivän on sellainen ihmeellinen olo, vähän heiveröinen ja kuvottava. onneksi ei tarvi yleensä oksentaa kuin sen kerran aamulla ennen aamupalaa...

monet tuntee jo likkeitä... sitä itsekin odotan, että alkais tuntemaan kunnolla! nyt tuntuu välillä sellaisia, joista miettii mahtoko ne olla liikkeitä vai ei. [:)]

mullakin suu kuivuu välillä nopeastikin, sitten tekisi mieli juoda litrakaupalla vettä! yöllä kun herää vessaan, suu on rutikuiva, ja on pakko ottaa samalla vettä, että sais suun vähän kosteammaksi. nyt kun juomista vaan miettii, tuntuu suu kuivalta ja tekis mieli jääkylmää vettä... [:D]

mutta nyt syömään, kun ruoka taitaa olla just valmista!

SinnaH 16+1

Meidän neuvolassa alkoi tänään perhevalmennus. Menin itekseni, kun ukkoa ei kiinnosta. Nooo, eipä tuolla tungosta ollu...kaks pariskuntaa ja yks toinen tyttö itekseen.
Psygologi ja terkkari höpötteli jotain, kyseli tuntemuksia ja silleen. Aika turhaa, mut meen kait silti ens kerrallakin. Näitä on vielä 3 iltaa tästä eteenpäin viikottain.

SinnaH, kurja juttu tuo raskausdiabetes. Suun kuivuminen on ymmärtääkseni yhteydessä juuri diabetekseen eli johtunee varmaan siitä.

Hienoa, että tänne vieläkin on ilmestynyt uusia. Tervetuloa!

Mitään erityisiä kuulumisia minulla ei ole. Huomaa kyllä, että keskustelukin on täällä aika hiljaista nykyään. Mutta ehkä se taas vähän piristyy, kun rakenneultrat alkavat.

Ai niin, sen halusin sanoa kaikille meidän keskustelijoille, että onpa TODELLA ihanaa, että täällä vau.fin palstalla on näin hyvä henki. Erehdyin katselemaan muita keskustelupalstoja ja järkytyin nähdessäni keskusteluja, joissa kanssasiskoja suoranaisesti haukuttiin huonoiksi äideiksi ja kelvottomiksi kantamaan lasta. Se oli aika tyrmistyttävää.

Ronkuli mistä päin oot? Pisti vaan silmään ku oot saman ikänen ja synnytät samassa paikassa ku minä. Ja sama laskettuaikaki :D

Carinat Joo itse asiassa minunkin pisti silmään että mite voi olla sama paikka ikä ja LA mutta en siinä ehtinyt alkaa sen enempää kyselemään. Olisin kyllä kysellyt, mutta ehdit ensin [;)]

Minä asustelen täällä Kaustisella. [:)]

TuuliEnkeli: hienoa jos tiellä pidetään vauvanruokakurssi. Piti heti katsoa, miten täällä etelässä pääsen kurssille (opistosta löytyy eli ilmoittaudun syksyn kurssille).

Meillä neuvolan perhevalmennus on vasta syksyllä (mies tulee toki mukaan, tai pakotan sen [:)]). Ja lisäksi kait Kättärillä jotain valmennusta. Sillä jos r-ultrassa kaikki hyvin, niin emmeköhän ilmoittaudu Haikaranpesään. Järjestävät siellä sitten jotain valmennusta.

Onkos täällä palstalla ollut juttua rattaista/vaunuista? Itse olen jo vähän katsellut vaihtoehtoja. Tilataan kyllä vasta heinä-elokuussa (toimitus voi kait olla useita viikkoja eli hiukan ennen lokakuuta pitää ostaa).

Vaihtoehtoja on niin paljon. Tällä hetkellä harkitsen Gesslein F6 Fi yhdistelmiä, jos kokemuksia niin otan mielelläni vastaan. Näitä harkitsen lähinnä: vaihdettavat etupyörät (ja kun käyttöä on sekä kaupungissa että lenkkipoluilla) sekä voisin laittaa turvakaukalon rattaisiin (joku liitäntäkappale toki tarvitaan) . No katsellaan. Pitää mennä kesä-heinäkuussa testailemaan.

Viikonloppuja kaikille tasapuolisesti…

Kirjautuminen onnistui taas. Huh, ai minäkö koukussa tähän foorumiin? :)

Me saatiin jo pinnasänky ja tuolla se on jo makuuhuoneessa. (Ei mahtunut varastoon.) Ei ois ollut kiire, mutta sattumalta kuultiin tutulta että ois tarjolla. Ilmaiseksi tuotiin kotiovelle. Ei kieltäydytty. Ylläri oli miten kiva se olikin sitten, sellanen retropinnis puupalloilla. Tykkään kovasti!
Pakko myöntää, että olen katsellut vaunujakin. Ei ole kuitenkaan oikein rahaa ennen kesätöiden alkamista. Pitää siis malttaa mieli. Avopuolisolla menee rahat meidän vuokriin ja laskuihin.
Aluksi ajattelin että ei sen oo niin tarkkaa kunhan on ehjiä ja hyviä ne tavarat. Nyt huomaan kuitenkin vertaavani ihan hulluna malleja, ominaisuuksia, hintoja ja värejä. Ois pitänyt kokemuksesta tietää, ettei mulle mikään ole koskaan ihan sama. Tarkkaa on! Toivottavasti sopivat löytyvät ennen lokakuuta.

Tiistaina on rakenneultra. Ei enää montaa päivää. Hurjan jännää. Olen tuntevinani muljahteluja masusta. Yritän olla luottavainen, että kaveri siellä jo treenaa meitä varten :)

heih taas...

Meille on jo tuttavan kautta siunaantunut amme,rattaat,pinnasänky, sitteri ja vaikka mitä leikkivehkeitä:D....ihan hyvä niin sillä ei tuota rahaa nyt aivan julmetusti ole tyrkyttää joka paikkaan.

Asuntokin saatiin,eilen varmistui se asia, yksi stressaava asia vähemmän:D...nyt vaan on itten edessä se muuttoruljanssi:D:D....Haluaako joku tulla muuttamaan meidät??:)

Maha voi aika tylsästi, siis hiljaiseloa, välillä potkii kuin vimmattu, mutta ei siitä oikein uutta ole.
Ainoa mikä mulla nyt on ruennut reistailemaan on rintaranka, en meinaa saada kunnolla henkeä ja välillä siihen sattuu aivan julmetun paljon.se on inhottavaa.

moikka kaikille pitkästä aikaa [:)] Ei oo hirveesti kerinny kirjotteleen ja välillä ei oikein jaksakaan ku käydä vaan lukemassa muitten juttuja mut jospa sitä nyt aina välillä jotain tänne sais rustattua.

SinnaH:Mä oon kans joutunu käymään sokerirasituksessa ja mulla oli se tunnin arvo koholla,en muista ny et paljonko mut kuitenki.Sain sit neuvolasta kotiin kans sen mittarin ja nyt oon sit mittoilu sokereita ja vielä ainaski ollu tosi hyviä lukemia,kaippa sitä sit jotenki osaa syödä oikein [:)] Mulla oli eka raskauden aikana diabetes ja oon ihan varma,että tulee se vielä tänki raskauen aikana.Mulla myös tota suun kuivumista,käynki monta kertaa yön aikana veskissä ja aina samalla vesiryypyllä.

Onko täällä muuten ketään toista,jolla on ollu eka raskauen aikana veritulppa ja nyt oottaa toista ja on jo joutunut raskauen alusta asti pistämään klexanepiikkejä ja pistelee niitä sit ihan raskauen loppuun saakka tai joku jolla on jo tälläsia aikasempia kokemuksia???? Itse olen tässä tilanteessa ja ei ole kyllä kovin hääppöstä mut onpa siihen pistelyyn jo tottunut.

17+1

Voiko yöllinen juomistarve siis johtua raskausdiabeteksestä? Toivon sen olevan ihan tavallinen raskausoire!

Neuvolassa sanottiin, että joudun sokerirasitukseen kun omalla äidillä aikoinaan oli sokerit koholla minua odottaessa (kuulemma perinnöllistä). Vielä ei ainakaan kutsua ole tullut, muistaakseni puhuivat raskauden puolivälistä.

Mietityttää, kun tosiaan öisin ja muutenkin on hirveä jano ja vessassa saa juosta ihan koko ajan. Arvelen, että heikotus ja paha olokin ovat johtuneet sokerin heittelystä?

Ihan on pakko tähän väliin heittää, et taisin tänään tuntea ensimmäisiä liikkeitä!!!!!!! Nyt siis 17+6. Sellasia kuplan tapasia tuntemuksia...

Luin jostain, et sellasia ne kait vois olla...

Annelse - kyllä se jano on myös ihan asiaan kuuluvaa, ei siis välttämättä raskausdiabetekseen liity. [:)]

annnielle onnittelut tuntemuksista, se on ihanaa. [:)]

Moikka! Jeah rv 17+5
Taas on aika viertähtäny hurjaa vauhtia, käyny pikaseen päivittämässä tietouttani missä kaikki on mennyt enkä ole kerenny sitten kirjotella.

Tuosta painosta kun puhuttiin olin niin ylpeä kun oli tullu vaan 4kiloa eli 1kg kuukautta kohden, menin lukemaan noita juttuja ja alko harmittaa niin pirusti. Hain ananasta ja koetan dieettiä. Jos toiset laihtuu vielä tässä vaiheessa. Vaikka epäilen että omalle kohdalle tuo on täysi mahdottomuus, ekan aikana oli tullu kiloja tuplat tähän aikaan mennessä. koko raskaudelta tuli n.25kg. Ehkä ei kuitenkaa tule ihan niin paljoa [:@]

Niin ne liikkeet kuin monimuukin niin minäkin olen nyt tuntenu tuota ihanaa polkkaa, nyt jopa tunnistan ne [:)] Mukavaa että tietokoneella ollessani saan välillä tietoa mikä on naperon meininki [:D]

Ronkuli: Voi kuulosti ihanalta!!

magenta: Neitimme asusti koko raskauden "toisella"puolella ja tuota jouduttiin aina herättelemään ja liikuttelemaan, oli todella laiska [:D] Mutta nyt menee senkin edestä [&:]

Täällä jatketaan flunssan parantelemista, ikävä tuo tauti [&o]
Mites muuten muilla nuo ylä/ala paineet on menny??
Neuvolassa kun normi 118/65 ja 113/59, yleensä jänitän hirveesti noita neuvola käyntejä. Nyt sain äitin mittarin lainaan kotiin ja mitannu tutussa ympäristössä 93/58 ja 92/53..aloin miettiä että onko nuo nytte ihan ok??

Käpy: Mulla verenpaine oli tällä viikolla neuvolassa 58/102, ennen raskautta oli suunnilleen 48/100.. Ja kuulema oikein hyvät oli nuo 58/102. Helpottanut pyörryttämistä paljon kun on tuo alapaine noussut :D Ei niistä muuta haittaa ole kuin että istumisen kautta nousta ylös makuulta ettei silmissä mustene!

Toinen neuvola oli tällä viikolla, nyt kuultiin sydänäänet ekan kerran, 148 oli syke ja mahottomasti liikkui karkuun koko ajan :) Kaikki hyvin ja uusi asuntokin saatu jo kuosiin. Huomenna sitten appivanhemmat tulevat kylään ja tarkoitus äitienpäiväruoka tehdä. Mieheni osti mulle kukan huomista varten kun mut kuulemma lasketaan jo äitienpäivän viettäjäksi :)

Niin että hyvää äitienpäivää teille kaikille!

Moikka taas kaikki!
Laiska viikko takana ja sitten ei paassyt kirjautumaankaan sisaan foorumiin. No nyt toimii. :)
Vauva potkii hennosti silloin talloin, janottaa niinkuin teita muitakin, mutta meneehan niita nesteita enempi tosin myos. Olen totutellut kulkemaan vesipullo laukussa kokoajan, kun en muuten muista juoda riittavasti ja sitten on heikko olo.
Painoa on tullut raskauden alusta varmaan se 4kg taallakin ja minusta se on varsin hyva maara :) maha kasvaa ja musta tuntuu etta tasta mahasta tulee jattimainen kunhan paastaan kunnolla vauhtiin. En ole uskaltanut tahan mennessa alkaa arvailemaan sukupuolta, mutta nyt on sanottava ette tytto se varmaan on, enempi sellanen hytina. Tanaan mittailtiin lastenhuonetta etta kuinka sinne saadaan mahtumaan 11 vuotias ja vauva kumpainenkin. Mies totesi mun tuskailuihin, etta pienemmissa kodeissa on kasvatettu isoja laumoja vuosisatoja :) mutta tatahan on aikaa pohtia.
Kiva kuulla etta moni on saanut tarpeellisia sankyja ja muita tuttavilta. Ma luulen etta meidan taytyy kylla ostaa kaikki ite, ei oikein ole tuttavia kenelta liikenis kaytettyna. mutta siis, ainakin vaunut ostetaan kaytettyna, kamalan hintaisia taalla islannissa (kruunu on niin heikko ja kaikki tuontitavaraa). Ikeassa on ihmetelty sankyja ja muita. ja paikallisilla foorumeilla :)
malttamattomana odotan kesaa ja suomen reissua. ihanaa nahda perhetta ja paasta saunaan ja mokille! :) ..Kunhan toi tulivuori nyt rauhottuis!!
Mahtavaa etta kaikilla tuntuisi menevan aika kivasti hommat :) hyva meno taalla siis :)
Ihaninta aitienpaivaa kaikille suomeen, ensi vuonna paasen juhlimaan minakin! :)
Palataan pian[:)]
maaru

Takaisin