Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille vastauksista tuohon rauta kysymykseen! On se kyllä kumma miten joka neuvolassa neuvotaan asioita vähän eri tavalla... Juurikin tuon päänsäryn haluaisi saada loppumaan.
Mutta nyt on onneksi ollut parempi viikko. Vaikkakin pitkän tauon jälkeen jouduin taas tutustumaan lähemmin ystäväämme vessanpönttöön [:'(]

Mutta oikein hauskaa Vappua kaikille! Miehelle eilen naureskelin että taitaa olla ensimmäinen alkoholiton Vappu kymmeneen vuoteen [:D]

olisko siinä lisäraudassa sitten yksilöllistäkin harkintaa. Koska onhan se, jos hb alkaa laskea oikein kovasti, niin siitä on jo haittaa. Itsellä oli tosiaan se 102 ja oli kyllä aika selkeä ohje, että obsidania ja jos se ei imeydy, niin sitten nestemäisenä.

Täytyy sanoa, että veto on poissa, päätä särkee, voisin nukkua koko ajan, hengästynyt pienestä ja sydän hakkailee. Minkähänlainen vintiö tuolla mahassa kasvaa,kun noin paljon rautaa musta imee. [:-] Kuitenkin olen niitä, joilla on aina ollut hyvä hb aiemmin.

Mä oon miettiny itekseni, et mikshän mun hb on noussu..?! Se oli siis viimeks noussu 120 -> 128. Eli se on toiseks paras, mitä ikinä...
Ku kaikilla tuntuu vaan laskevan. Ainoa, mikä on voinu nostaa sitä, on Multivita raskaustabujen syönti.

Noo, kattoo sit, mitä se on parin vkon päästä...

Yöh...eka wappumunkkirinkula syöty [;)]

Hei meillä on kanssa la lokakuussa ja mukava löytää tälläinen ryhmä jossa on samassa veneessä matkustavia.

Onko teillä mitenkä muuttunut paino? Itse olen ollut normaalipainoinen ja nyt raskauden alusta paino on pudonnut 7 kiloa mistä neuvolantädin ei ollenkaan tykkää, mutta selittää en ole osannu kun elän ja syön tavallisesti.

Moikka kaikki,

Taalla islannissa kaikki hyvin. Eilen oltiin syomassa ystavien luona libanonilaista ruokaa ja meni aika myohaan, tanaan on ollut kamala vasymys. Multa ei tosiaan halunnut mitata HBta viime neuvolassa kun se ei taalla ole tapana. Mullakin on ollut paansarkya ja aika kova vasy, voisi johtua HBsta tietty myos. taytyypa pistaa lisaa kasviksia ja lihaa lautaselle :)

Mulla on painoa tullut viime puntaroinnista viikolla 10 2,5 kg lisaa, mika on ihan ok. Ei sita juuri muuten huomaa kuin tuossa mahan ja lanteiden suojana. Toissa olen kuullut jo useammalta etta mulle on tulossa tytto kun "naytan nuoremmalta" ja hehkun. haha :) saas nahda. Me ei aiota ultrassa katsoa sukupuolta, kiva kun on jotain mita jannittaa!

Mina olen tehnyt ekaa kertaa tanne muuton jalkeen sima vappua varten ja aion paistaa munkkejakin! :) Taytyykin toiden jalkeen kauppaan, kun huomenna taitaa olla kaupat kiinni. Taalla vappu ei ole suuri juhlapaiva, mutta musta on kiva vahan juhlistaa varsinkin kun ei nyt tule muuten juhlittua.

Hyvaa Vappua!
[:)]
Maaru

heipsan! Nyt on vaput vietetty ainekin tän maman kohdalla ;D munkkeja tuli pari syötyä ja makoisaa simaakin sai.<3 on se vaan niin hyvää, kun joku jaksaa sen itse tehdä!...kaverilta siis pullon sain, ite en saanu aikaseks alkaa soppia keittelee :P eipä ollu muuten kummonen vappu, mutta enpä kamalasti kaipaakaan mitää baarissa juoksemista ja krapulaa ;P~

toivottavasti kaikilla on ollu hauska vapunvastaanotto ilta!..nyt pääsee toteuttamaan illan kohokohdan, ja pääsee nukkumaan :D <3

Iloista vappua vaan kaikille! Meillä meni muuttaessa eilinen, tänään olisi tuo tavarat-paikalleen-ruljanssi sitten. Asunto nähtiin ekan kerran kun sisälle käveltiin, mutta kyllä on hieno! Kunnan vuokra-asunto mutta löytyy takka ja terassi! Yllätyin kyllä positiivisesti. Onkohan raskaustodistuksella ollut vaikutusta kun näin hieno saatiin.. ;)

Nyt sitä ei voi enää kieltää, tarkkasilmäinen huomaa jo pienen pienen kummun joka on alkanut tuolta lonkkaluiden kohdalta muodostua. Tiukat farkut voipi jo unohtaa..

Ekat vauvavaatteetkin ostettu! Kirpparilla oli mahottoman hyviä esim bodyja hintaan 0,30-0,80 e. Niitä lähti mukaan useampi :)

Ensi viikon neuvolaa odotellessa... Oletteko muut käyneen hammaslääkärissä? Reikiä ei ollut vieläkään mutta ikävän ientulehduksen oli pukannut päälle :/ Kuulemma raskaudesta johtuu kun ikenet herkemmässä. Suuhygienistiä odotellessa..

Ihanaa päivää kaikille!

Huh kun meni kauan lukea kaikki uudet kirjoitukset. Olen nyt vähän vähemmän käynyt täällä, on ollut muuttokiireitä ja vastaavaa. Hienoa kuulla, että täällä kaikilla menee ihan mainiosti [:)]. Hyvää vappua muuten kaikille! Ensimmäinen krapulaton vappupäivä pitkään aikaan, IHANAA! Eilen ihan pikkasen harmitti, ettei voinut kuplivaa maistella, mutta nyt ei harmita enää ollenkaan [;)].

Viikkoja kohta jo täynnä 18, eikä liikkeitä tunnu vielä laisinkaan [&:]. Alan jo olla kärsimätön. Toivottavasti pian ilmaantuvat. Täällä on ollut tosi mielenkiintoinen rautakeskustelu! Mulla oli viikolla 16+0 neuvola, ja siellä hb oli 116 (viikolla 9+0 oli vielä 136). Neuvolatäti määräsi mut automaattisesti rautakuurille, vaikka syön lisäksi vielä Ladyvita Mamaa. Nyt alkoikin mietityttää, että onkohan ihan järkevää syödä tuota kaikkea... Voinko oma-aloitteisesti nyt alkaa vähentää raudan syöntiä vai kannattaakohan ottaa yhteyttä kuitenkin neuvolaan? Seuraavaan neuvolakäyntiin on vielä nelisen viikkoa aikaa, enkä viitsisi ihan sinnekään asti odotella... Taidan ainakin vähentää Ladyvitojen määrää.

Painosta on myöskin keskusteltu. Mulla on paino noussut ihan kamalasti - koko raskauden ajalta yhteensä jo 6-7 kiloa. Ylimääräistä oli jo ennen raskautta... En ihan tajua, mistä tuo kaikki paino tulee, koska mielestäni elän aikalailla samanlaista elämää kuin ennen raskauttakin. Ettei tämä vaan sitten kielisi puhkeavasta raskausdiabeteksesta? Olen varmaankin menossa sokerirasitukseen joskus (ainakin silloin 9+0 viikolla oli siitä puhetta neuvolassa, sen jälkeen ei). Kieltämättä ahdistaa tuo painonnousu enkä osaa siihen suhtautua mitenkään ihanana raskauteen liittyvänä juttuna. Samapa tuo, vaikka joku pitäisi minua nyt pinnallisena. Tiedänpä vaan, että painonpudotus ei mulle mitenkään helppoa ole ja se hirvittää jo valmiiksi.

Oho, tulipa nyt omanapaista tekstiä! Mutta ihana että täällä saa avautua. Rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille!

Mahdottoman mukavaa Vappupäivää kaikille!!!!!!

Täytyi tulla kertomaan että pikkuinen masuasukki innostui myös vapunjuhlinnasta eilen ja antoi minun tuntea musiikkia kuunnellessani sellaista kuplivaa rummuttelua [:)] Olin tosi hyvällä mielellä ja fiiliksellä eilen, eikä siihen tarvittu kuin vähän herkkuja(jäätelö ja vaahtokarkit)[;)] Ei siis edes tehnyt mieli kuplivaa, eikä harmittanut vaikka jäi väliin tältä vuodelta. Nuo liikkeet oli päivän ykkösjuttu!!! Nyt ne siis pikkuhiljaa alkaa sieltä tuntumaan ja juuri silloin kuin vähiten kuulostelee.

Minä jouduin olemaan tänään keskussairaalassa tiputuksessa elimistön kuihtumisen takia ja kun vauva veti kaikki energat itseensä mitä vain onnistui keräämään elimistöön niin eihän siinä muu auttanut.

Mutta onneksi kaikki kuitenki on vauvalla hyvin ja äiti saa nyt kerätä voimia näin kotona. On tämä melkoista taivallusta välillä [:D]

Heipä hei,

15 + 2 menossa ja maanantaina taas neuvola. Masu on pieni pömppö muttei svielä haittaa vaatteiden pitoa tms. Ehkä joku hame on semmonen ettei mee enää, mut farkut jne on ok edelleen.  Paino ei oo lisiny ollenkaan, jee. Pitkälle kyllä oon sitä mieltä että tuo karppaaminen on mun pelastus. Onko tosi ettei kukaan muu meistä täällä karppaa tai noudata jotain VHH-tyyliä?

Olen hyvillä mielin ja toivon että tällä tyylillä säästytään mm. raskausdiabetekseltä. Olen tosi hyvin pystyny syömään vhhruokia kun esim. rasva ei ole ällöttänyt ollenkaan. Vehnäjauhot ja hedelmätkin saa aikaan närästystä että ilman niitä todellakin on hyvä olla. Pahin väsymyskin on väistyny ja olo on nyt ihanan odottavainen. :)

Kävin kirpparilla ja pikkusia bodeja tarttui matkaan. Tutulta saataisiin edulliset kärrytkin vauvalle, kunhan uskaltaa suunnitella ostamista sitten kesän jälkeen. Kestovaippojakin sain jo kaverilta. Tuntuu että pikkusen on liian aikaista, mutta pikku hiljaa. Tuntuu hyvältä tällainen perheiden välinen solidaarisuus, jeesataan tosia. Ja tuntuu että lähenee monen ystävänkin kanssa kun heillä jo on lapsia.

Tsemppiä vapun lopetteluun kaikille! :)

Tänään oli aivan ihanaa kun ensimmäisen kerran sain tuntea potkuja massussa [:)]

Oli kyllä niin mahtavaa että koko päivän on vain hymyilyttänyt.

Tunkku82 Täällä on yksi karppaaja. Vaikka täytyy sanoa, että raskauden ajan oon ajatellu asian niin, että syön mitä pystyn. Mutta koska mieskin karppaa niin kyllä siinä tulee sillai automaattisestikin karpattua. Ruisleipää olen kyllä syönyt ja toisinaan nuudeleita. Jostain syystä kaikki thailainen menee, ilman oksennusrefleksiä.

Kertokaas lissää tosta karppaamisesta... jotain lueskelin, kun googletin, mutta kuten niin monesti olemme täällä palstoilla todenneet:tämä "sisäinen" google on ihan paras. Varsinkin, kun mä olen aika hurjan laiska etsimään tietoa netistä. [&:]

Mä olen aika paniikissa painoni kanssa, kun edellisestäkin raskaudesta on vielä kiloja jäljellä. Nyt ei ole tullut kuin 200g painoa, mutta eipä mulle ole ennenkään tässä alkutaipaleella paino kauheasti noussut. Viimeksi lohduttelin painonousuani sillä, kun olin lopettanut röökinpolton. Lopetin siis reilu vuosi sitten, kun tein positiivisen raskaustestin.

Eli siitä asti olen ollut polttamatta, enkä taida enää alkaakaan siihen touhuun. Kahden vanhemman odotuksen jälkeen aloin lipsumaan siitä, että voi polttaa kun ottaa drinksua... sitten polttaminen alkoikin olla jo melkein jokapäiväistä jne.

Tässä välissä ehdin kaksi kertaa nauttia siideriä ja yrityksistä huolimatta röökinpoltto ei onnistunut, maistui sikapahalta. [:D]
Mutta olen kyllä ylpeä itsestäni, kun polttaminen jäi! [:)]

Onko muuten kellään jotain vinkkejä tuplarattaista, omakohtaisia kokemuksia minkä merkkiset olisi hyvät/huonot ja perusteluja. Mä olen kattellut näitä http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1274 en tiedä toimiiko tuo, mutta siis Brion Double Wave tuplarattaat.
On kuitenkin tämä nuorimmainen silloin vasta reilun vuoden, niin seisomateline tai sisaristuin ei tule oikein kuuloonkaan.

Ellis - mä söin sekä raskausvitskuja, että rautapillereitä samaan aikaan. Niissä (muistaakseni) raskausvitskuissa on aika vähän rautaa... Tosin olen aloittanut raudan syömisen vasta reippaasti yli 20+ viikoilla.

Heips!
Jos kirjottais välillä tännekin. Töiden vuoksi täytyy raskautta salata vielä jonkin aikaa, joten nauttimaan en tästä ajasta ole vielä täysin päässyt.

Neuvolassa kävin 1,5 viikkoa sitten. Kaikki hyvin. Liikkeitä tuntuu, tosin aivan alhaalla (istukka osittain etupuolella). Seuraava neuvola 20.5. ja rakenneultra 28.5. Ei millään jaksais odottaa, että näkee taas meidän pienen [:)]

Pitäis siivota, mut ei huvita yhtään [:'(] Pakko se on lähtee jatkamaan, niin pääsee vit pihalle.

Pirkkis - sulla samana päivänä tuo rakenne kuin mullakin... [:)] Ja ajatteles sitä siivoamisen lopputulosta, siinä jos missä näkee heti työntuloksen. [;)]

Hei,

Jos karppaaminen tuntuu hankalalta tätä kannatta koittaa:
http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/ravinto-ja-laihdutus/helppo-gi-dieetti

Toi GI-dieetti vastaa hyväkarppia eli syödään hiilareista vain niitä "hyviksiä". Mulla putosi ennen raskautta ton avulla paino ja voin tosi hyvin. Loppui närästykset ja muut. Tossa kirjassa on ohjeet myös terveelliseen GI-syömiseen eli ei vain laihduttajille. Ne sopii siis myös raskaana oleville. Kasvissyöjillekkin on omat ohjeet. Lainasin ton opuksen kirjastosta ja otin kopiot :)

Tunnustan nyt heti kuitenkin, etten ole jaksanut viimeaikoina noudattaa kirjan ohjeita. On ollut niin paljon painimista opintojen kanssa, etten ole jaksanut kokata vaikka ohjeet aika simppeleitä olikin. Onneksi painoa ei ole tullut takaisin juuri yhtään. Ehkä noin kilo.

Jee, löytyihän karppaajia.  Tietty itelle tää on jo moni vuotinen elämäntapa jolla on saatu aikaan monia hyviä muutoksia elämään, niin ei tää oo vaikeeta "noudattaa". Jos repsuaa, keho ei voi hyvin ja olen varma että se vaikuttaa vauvaankin. :)

Karppaamisesta löytyy paljon tietoa esim:
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Alakarppausi
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Pikaohje

TuuliEnkeli: hienoa kuulla, että kaikki hyvin. Itseäni näillä viikoilla huolettaisi kanssa verinen vuoto, ja varmasti menisin heti päivystykseen (tosin minun sinne kait pitääkin mennä kun olen rh- ja mieheni rh+). Ja kun pienestä ei ole varmuutta, niin testaavat vasta-aineet (joudun käymään labrassa taas perjantaina).

Ronkuli: voimia ja yritä nyt syödä sekä juoda paljon. Pari tuttua on joutunut raskaana olemaan useamman viikon sairaalassa pahoinvoinnin takia, jolloin myös paino tippui. Se ei kuulemma ollut niin kivaa aikaa.

Vatsa kasvaa ja töissä kerrottu raskaudesta. Järjesteltiin kesälomia, niin ajatteli että on hyvä hetki kertoa, että jään syyskuussa pidemmälle lomalle.

Täälläkin tunnettu liikkeet parina iltana, mutta ovat vielä kovin kevyitä. Mutta eivätköhän ne tästä voimistu.

Olen myös alkanut hiukan urheilemaan: lähinnä sauvakävelyä ja jumppia. Voiko vatsalihaksia tehdä vielä normaalisti? En ole tehnyt kun en ole varma. Selkälihakset teen seisten kun ei tunnu hyvältä maata vatsalla.

Kivoja mahakuvia olette lisänneet tuonne toiseen ketjuun (pitää ottaa itsestäkin kuva).

Takaisin