Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ei ihme kyllä ole ikinä sanottu ylipainosta mitään. Usein sitä kuitenkin hämmästellään kun sanon paljonko painan.
Paino on jakautunut suht tasaisesti ympäri kroppaa ja olen reilut 170cm pitkä. Aina olen liikkunut paljon, mutta myös syönyt ja usein en niin kovin terveellisesti. Oletan että paino tulee isoista luista, ok lihaksista ja paljosta läskistä.
Koitin tässä mennä sellaiseen kehonkoostumusmittaukseenkin, mutta varmistin ja kysyin onneksi vaikuttaako raskaus. No enhän mä siihen sitten voinut mennä, kun siinä lähetetään sähköä kehon läpi! Hups.
Toivottivat kuitenkin tervetulleeksi kunhan olen synnytyksestä toipunut ja valmis aloittamaan liikkumisen. Sitten kyllä menenkin ja otan tarkkaan selvää mistä olen tehty. Öö... sokerista :)

Mulla on aika tatuoituja kavereita. Raskausiakana harrastivat rasvausta aika lailla, jotta iho venyisi kuvien päältä eikä repeäisi. En ole kuullut että olisi tullut kuviin isompia pysyviä muutoksia. Ja ne venyvät kuvat olivat kyllä metkoja!

Maaru, aiheuttaakohan raskaus vähän tavallisesta poikkeavia unia?..[:D] Itsekin näin pari yötä sitten unta, että minä ja useampi muu vähän aikaa sitten päättyneellä kurssilla olleista naisista synnytti samana päivänä ja kätilöinä toimi meidän kurssin kaksi naisohjaajaa.. Se oli sellaista liukuhihnatouhua, yksi synnytti ja toinen heti perään. Itse sain kaksostytöt.. Ja molemmilla oli kirkkaansiniset silmät, jotenkin jäi mieleen sekin. No kaksosia ainakaan ei ole tulossa, saa nähdä tuleeko sitten tyttö. [;)]

Joo onhan noita kaikenmaailman lekureita sattunut kohdalle, mutta onneksi tällä hetkellä omalääkäri on ihan järkevä ihminen. Ja neuvolassakin ovat ihan cool tämän painoasian kanssa, ja onneksi nyt onkin pysynyt suht aisoissa raskauden aikana.
Flunssaa ei ainakaan vielä ole ilmaantunut, aamuisen niiskutuksen jälkeen, mutta monta päivää mennyt tosiaan jo viluisena, en tiedä miksi. Ehkä se flunssa yrittää koko ajan tulla.. Tuntuu että villatakki päällä saisi olla himassakin..[:o]

Olipa vaan hienoja nuo äitiyspakkauksen vaatteet. Innostuin ja aloin neulomaan itse villamyssyä kun sellaista ei siellä näkynyt. Mukavaa touhuta tollaista pientä näin viikonloppuna kun vielä kerkeää. On tuo neulominenkin niin tuulella käyvää juttua että joskus jaksaa vaikka kuinka sitten taas puikot ja langat vuodeksi piiloon heheh :D

Kävimme niskapoimu-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Vedethän siinä silmiin tuli kun pikkuinen siellä käänteli kylkeään ja heilutti kättään välillä aivan kuin olisi vilkuttanut. Nauratti jo kuvista että nenä on kuin isällänsä. Ja hauska että kuvien perusteella näytti jostain syystä pojalta (ehkä tuosta nenästä johtuen)? Äitini sanoi nähneensä itse jo ekoista ultrakuvista onko se tyttö vai poika ja aina oli oikeaan veikannut! Onko teillä muilla tullut tälläistä tunnetta? [:D]

On alkanut tälläine kummallinen unettomuus. Herään keskellä yötä ja saatan olla hereillä pitkän tovin ihan virkeänä ennen kuin uni tulee uudestaan. Mitähän lie jotain jännitystäkö tämä on?

Noh, nyt hyvää yötä vain menen odottamaan sitä unta!

Ilmoittaudun myös tähän ketjuun. Laskettu aika neuvolan mukaan 5.10, mutta on ehkä muutaman päivän liian "aikainen". Itse ajattelin tähdätä tuohon 10.10.10. [:D]

Eli 28 on ikää ja ensimmäistä odotellaan. Nyt vasta alkaa tulla asia todelliseksi, kun hiukan alkaa vatsa pömpöttää... Jännittäväähän tämä on!

Hyvaa sunnuntaita!

Joo, Blinga, kylla nayttaa hieman vaikuttavan unimaailmaan raskaana olo. mutta taytyy kylla sanoa, etta ainakin unien muistamiseen vaikuttaa kylla myos se etta heraan useimpina oina kerran pissalle, ja siina se uni sitten katkeaa ja sen muistaakin aamulla. Mutta onhan noissa kovasti symboliikkaa usein (vesi, vaaranpelko,.., ..).

Zil, tervetuloa joukkoon! :) Sulla onkin sama laskettu aika kun mun miehen veljella ja vaimollaan. Meidan sukuun on siis tulossa viikon sisaan kaksi vauvaa, jannaa sekin! Ja molemmat kaksikielisia vauvoja! (Islanti-Suomi ja Islanti-Espanja)

Me taidetaan kokeilla tanaan museoon menoa (Reykjavikin Taidekorkeakoulun paattokoe naytos, aina jotain mielenkiintoista, arkkitehtuuri, kuvataide, vaatepuoli, ..), jos tuo nuorempi pipanakin jaksaisi mukaan, flunssa ainakin helpottaa eika lampoa ole ollut.

Huomenna on neuvola ja jannittaa hieman etta onhan kaikki varmasti kunnossa. huhuh. no, raportoin huomenna siita sitten! :)

Jatin ilmoituksen nettimarkkinoille siita aitiyspakkauksesta, mutta ei vastauksia viela. joskohan ma kehitan tasta pakkomielteen?? hahah. mutta siis jos joku haluaa myyda pakkauksensa, niin mina ostan mielellani tanne islantiin! :)

Mukavaa sunnuntaipaivaa kaikille!

Maaru[:)]

Heh, tulipa noista unista mieleen, että mä nään ihan ihme unia! Useimmiten niissä ei ole päätä eikä häntää tai sitten vedän pään täyteen ja monta askia tupakkaa [:D] Neuvola oli maanantaina ja hemoglobiini oli tullut ryminällä alas (nyt 102, viimeksi 138) joten rautakuurille. Myöskin antibiootin antoivat virtsatieinfektioon, vaikka infektiota ei löytynyt. Lääkäri oli silti sitä mieltä, että olisi hyvä syödä, kun oireet viittasivat niin vahvasti siihen. Masu alkanut vihdoin näkymään ja alan tuntea olevani raskaana, enkä vain lihonnut ;) Äitiyspakkaus oli ihan kiva, mutta oli ehkä hieman pojalle suunnattu värimaailmansa puolesta, silti ihan tyytyväisiä ollaan :) Eipä tänne muuta. Päivitellään tässä taas kuulumisia :)

juuri katselin tuota uutta äitiyspakkausta ja en malttaisi odottaa että saan sen pengottavaksi [:D]
muutenkin jo hirvee hinku alkaa ostamaan kaikennäköistä..[:)]

Täällä on alkanut liikkeet jo tuntua. Voi, mikä ilo! Mahakin on pullahtanut nyt reilusti tuohon esiin (ei epäilystä, mikä se on) ja nyt alkaa tuntua oikeasti siltä, että totta tämä on. Vielä reilu pari viikkoa rakenneultraan ja olenkin luvannut itselleni, että sen jälkeen saan aloittaa pesänrakennuksen. Sitä ennen ehtiikin pestä ja puunata talon kesäkuntoon.

Minulla on selässä isohko tatuointi ja sitä varmaan pitäisi alkaa rasvailemaan, vaikka ei sen siellä puolen pitäisi kovin pahasti venyä, niin kyllä se kuitenkin joutuu antamaan vähän periksi etupuolen kasvulle.

Nyt se sitten alkoi - raskausdementia. [8|] Menin äsken kauppaan ja sain sitten palata tyhjin käsin takaisin kun en ollut muistanut maksuvälineitä ottaa mukaan. Huoh.

Muuten täällä nautitaan auringonpaisteesta ja kasvatellaan masua. Kun on valmiiksi jotain muuta kuin hoikka, niin on hyvin pysynyt piilossa tämä raskaana oleminen. Luulisin kuitenkin ettei mene enää kauaa että muutkin kuin asianlaidan tietävät saattavat hoksata massun kasvun.

Minäkin kävin sokerirasituksessa joku aika sitten ja sieltä tuli sellainen tuomio, että nyt se on raskausdiabetes ja tuomionkellot vaan kalkkasivat. Paastoarvo oli 5.6 kun se saisi olla 5.3 tai alle. No, minäpä sitten olen hakenut sellaisen kotimittarin ja nyt suorittanut itseni tökkimistä jonkun verran. Mun sokereissani ei ole mitään häikkää ton mittarin mukaan, 5.1 on keskimäärin paastosokeriarvo ollut. Katsoimme myös diabeteshoitajan kanssa paljonko ylöspäin tuo mittari heittää ts. sama arvo labratasoisella mittarilla ja sitten tuolla mun mittarilla. Tuo mun mittari näyttää jopa kolme kymmenystä isompaa arvoa kuin sitten laboratorio-koneen arvot ovat, joten mä pääsen sanomaan todellakin "Lällällää" sille terkkarille ensi viikolla. Lihavuus ja sukurasitteet eivät aina takoita sitä että potilaalle/asiakkaalla olisi diabetesta. Todennäköisesti se koholla ollut mittausarvo johtui valtavasta stressistä ja edellisen illan hyvin hiilaripitoisesta tankkauksesta, se stressi kun kohottaa sokeriarvoja. 

Kiva kun tänne on vielä tullut uusia odottajiakin mukaan. :)

Seuraava etappi on ensi viikon neuvola ja 19.5. oleva rakenneultra. Sinne asti tuntuu todella vaikealta odottaa ja varmaan jänskätän ihan kamalasti koko päivän ennen iltapäivän aikaa.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille tasapuolisesti.

Heippa kaikille!

Minä kävin vierailevana tähtenä tuolla marrasmurujen puolella ( kun LA oli ensin tänne lokakuulle, sitten se olikin marraskuulle, ja nyt sitten np-ultra palautti minut takaisin tänne lokakuisin) oleilemassa muutaman viikon, mutta kuten mainitsín tämän päiväinen ultra näytti LA:n taas lokakuulle... Joten siis Tervehdys jokaiselle tasapuolisesti [:D]

Kävin tänään neuvolassa. Kaikki oli hyvin! Hb oli jopa noussut, nyt 128!!! Enpä muista, milloin se niin hyvä olisi ollut. Varmaan auttanu nuo Multivitat [;)]

Sydäntä kuunneltiin ja ultralla katottiin. Pää-pyllymitta oli 9,4 cm, eli arveli jotain 15 senttiseks.

Tupakasta kysyi, montako menee. Sanoin, et vähän noussu, ku huonot olot meni, eli nyt about 6 pvässä. Eipä tuo siihen mitään sanonu [:D]

Onpas taas vierähtänyt viime kirjoituksesta..

Maarulle ja muille dopplerjutuista kiinnostuneille.. Itse tilasin eBaysta. Ihan uus juttu oli mulle, mutta onnistuinpas. Aika tarkalleen 30€ maksoi rahteineen, täysin käyttämätön siis. AngelSound joku, öö, en muista mikä oli malliltaan kun heitin jo pakkauksen pois. Mutta ihan tollanen halpa perusmalli, johon saa kahdet kuulokkeet, ei näyttöä, mutta nauhotusta varten piuha löytyy..

Ensimmäisenä iltana en saanut kuulumaan ääniä, tosin en säikähtänyt ollenkaan, sillä päivällä neuvolassa kuunneltiin joku 10s mikä ehdittiin, ennen kuin vaavi kääntyi, eikä enää saatu kuulumaan. Alkuun itsellä oli vähän ongelmia löytää oikeaa kohtaa, mutta nyt löytyy melkein heti! :) Onhan se ihana kuulla pienen sydänäänet ja potkut, tosin pärjäisin kyllä ilmankin.. Itse en ole mitään stressaajatyyppiä tässä suhteessa. Jos ääniä ei kuulu niin sitten ei kuulu, vika on mitä todennäköisimmin laitteen käyttäjässä tai vaavin asennossa kuin huonoissa uutisissa..

Itse olen päättänyt ottaa äitiyspakkauksen, oli siellä sitten minkäväristä tahansa.. On se kuitenkin sen verran arvokkaampi, kuin se säälittävä rahasumma.

Ketkä teistä on opiskelemassa? Itse olen tällä hetkellä sairaslomalla opiskeluista, sairaspäivärahoilla siis elelen.. Onko kukaan tietoinen, mistä tässä tilanteessa saa rahaa synnytyksen jälkeen ja paljonko? Tai onko minun ennen LA:ta pärjättävä tuolla vaatimattomalla 300€:lla kk:ssa vaunuja sun muita hankkiessa, vai tuleeko sossu tai joku muu laitos vastaan? Onhan meillä tietysti nuo miehen tulot ihan kohtuulliset, mutta välillä tuntuu kohtuuttomalta vaatia häntä maksamaan kaikki..

Täällä yksi opiskelija. Tällä hetkellä ei minkäänlaisia tuloja. Kaikki opintotuet käytetty ja avomies laskeskeli ettei mun sossusta kannata hakea. Hänen tuloistaan jää just sen varran meille molemmille, etten sais mitään.
Kesäksi on sentään töitä. Palkka ei tule olemaan kaksinen, mutta tyhjää parempi.

Vauvalle ei hankita paljon mitään uutena. Kaikki saadaan ilmaiseksi tutuilta lainaan tai ainakin halvalla. Käytettyihin yhdistelmävaunuihin kuitenkin satsataan n.200e, ja toivon että siihenkin summaan isäni antaisi hiukan avustusta.

Saan sitten äitiyslomalla sen minimirahan, mutta muutos opiskelijaelämään ei tule olemaan suuri. Hoitovapaalle meillä kannattaa jäädä avomieheni, sillä hoitovapaan rahat lasketaan kotiin jäävän palkan mukaan. Itse olen siihen mennessä saanut paperit eli työelämään vaan mentävä. Kääk! Apua :)

Itsekin opiskelija, joten minimirahoilla mennään, kun vauva tulee ja tosiaan suurta muutosta ei näihin opiskelijan tuloihin tule. Avopuolisokin opiskelija, joten avustusta saadaan sossusta, mutta aika heikosti. Meillä on sossuun aika kesäkuun alusta ja ajattelin tällöin kysäistä avustusta vaunuihin yms. Tosin meille ei jää itse ostettavaksi (tavaroista) kuin turvakaukalo, kun vanhemmat on luvannut sponssata yhdistelmät ja sängyt ym tulevat sukulaisilta ja kavereilta :) 

Miten musta tuntuu että muut mammat käy kokoajan neuvolassa? Itselläni oli ensimmäinen käynti 2.3. ja eilen soittelin sinne varatakseni aikaa nii sanoivat että ei minun vielä tarvitse!! [8|] Antoivat ajan viikolle 22+ 21.6.
Kai ne minut sinne ottaa jos oikein tahdon mutta tälläinen käytäntö täälä että ei kovin usein noita käyntejä..
Olisi kiva saada edes hemppa yms. tietää että pitäisikö alkaa ottaa lisärautaa..[8|]

en ole käynyt kuin sen yhden ainoan kerran neuvolassa.. [&:] ja muistan jostain lukeneeni että tuo lääkärintarkastuskin tarvitaan joitain kela juttuja varten.. täytynee varmaan vielä soittaa sinne mutta tuntuu että hermostuvat kohta kun koko ajan itseni sinne tyrkytän..[&:]

kiitos vastauksista! ehkä nyt voin rauhallisin mielin odottaa sinne kesäkuulle että pääsen neuvolaan [:)]

koitahan lepäillä TuuliEnkeli!

Kiitoksia noista vinkeistä! Täytyykin olla yhteydessä sossuun ja kysellä. Jos ei sieltä, niin varmasti jostain muualta apua kai löytyy.

Mä olen käynyt nyt kolmesti neuvolassa.. Eka tais olla viikolla 7, toinen viikolla 9 ja kolmas viikolla 14. Toisella neuvolakerralla oli omalääkäri mukana. Seuraava viikolla 19 muistaakseni.. Siitä sitten viikko niin pääsee rakenneultraan [:)]

Hei!
Täällä 19 vuotias esikoistaan odottava nuori nainen. Tällä hetkellä viikkoja 16+5 ja laskettu aika 7.10. Ensi kuussa olisi rakenne ultra, jännittää tosi paljon. Itse veikkaan että tulossa on tyttö, mutta avomiehen mielestä poika [:)]
Maha pomppas esiin pari viikkoa sitten niin että ulkopuolisetkin huomaavat.

Tervehdys tänne! [:)]

Itse olen ainakin ongelmatilanteissa varannut akuuttiajan terveysasemalle ja sieltä ovat laittaneet lähetteen eteenpäin, jos on ollut tarvetta. Eli en ole neuvolan(paitsi jos on ollut aika neuvolalekurille) kautta asioita hoitanut, jos on ollu supistuksia, epämääräisiä vuotoja jne. Sillä täällä meillä ainakaan ei neuvolalekurille pääse ilman ajanvarausta ja on tuo neuvolantätikin niin täystyöllistetty.

Mulla oli viime viikolla neuvola ja seuraava on 9.6, samalla myös neuvolalekuri. Se olis ollut oikeasti vasta myöhemmin, mutta ollaan just niihin aikoihin reissussa, niin siitä syystä aiemmin. Nanatinko se siitä kirjoitti, että olis hemppa kiva tietää... ei ne muutenkaan sitä mittaa joka neuvolakäynnillä. [:)]

Ja uusille tulokkaille tervetuloa joukkoon! [:)]

Takaisin