Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja tuosta sokerirasituksesta vielä...mulla oli viikkoja 14+1 kun tehtiin...ja toinen pitäisi tehdä sitten myöhemmin...arvot oli hiukan kohollaan,ei laskenut ihan niin kuin olisi pitänyt,mut sen tiesin jo etukäteen.Viime raskaudessa oli sama juttu ja oltiin ihan varmoja että jättiläislapsi syntyy kun rasituksen perusteella kaikki asiaa kommentoivat.Koko raskauden ajan kotona mitattuna arvot oli ok,eikä kertaakaan ylittyneet,mutta jotenkin sitä ei huomioitu vaikka kuinka yritin siitä aina mainita.Noh,lapsi oli syntyessään ihan normaalin kokoinen eikä mitään muitakaan ongelmia meillä kummallakaan ollut,joten hieman turhaan tuosta asiasta silloin vaahdottiin...nyt on vain sanottu että katsoo mitä suuhun laittaa niin pysyy arvot kohillaan.Kaikki nämä jutut on aina paikkakuntakohtasia ja asiat hoidetaan hieman erilailla eri paikkakunnilla.Tuossa sokerirasituksessa tuo sokerin määrähän on päätähuimaava eikä kukaan kotioloissa luultavasti ainakaan tuollaista sokerimäärää suuhunsa laita kerralla,joten terve maalaisjärki tämänkin asian kanssa niin kaikki menee ok[;)]

moikka taas pitkästä aikaa! [:D]

sokerirasitukseen munkin pitäis mennä viikoilla 12-16. tänään tuli 14 viikkoa kasaan, pitäis varmaan alkaa varailemaan aikaa... joudun sitä varten jo nyt, että viime raskaudessa oli tosiaan rd. Silloin sitä katottiin myöhemmin, oisko ollut joskus ennen 30 viikkoa. ei vaan tekis yhtään mieli mennä juomaan sitä sokerilitkua, kun mulla aamut alkaa vieläkin sillä, että juon lasin vettä ja oksennan sen ulos... sit pitäis syödä jotain heti sen jälkeen, et tulis vähän ihmismäisempi olo. oon varma, että jos nyt menisin sinne rasitukseen, ne litkut tulis laakista ulos kun oisin juonut sen... sit hävettäis! [;)]

ton libero-sivujen testin mukaan ainakin aiemmat lapset on mennyt kyllä oikein, esikoinen on poika ja toinen tyttö. sen mukaan nyt ois tulossa tyttö, saa nähdä miten käy. tuntemuksia/aavistuksia ei oo vielä suuntaan eikä toiseen...

kohtu mulla on kunnolla kallellaan taaksepäin, aina siitä on mainittu kun oon käynyt gynellä. "sulla taitaa olla kohtu taakse päin kallellaan..." "joo niin ne on väittäneet." aina sama juttu.

meille ei kuulu vieläkään mitään uutta, paha olo ei vaan tajua lähteä, väsymys on sentään hieman hellittänyt. mahakaan ei oo enää ehkä niin turvoksissa kuin oli alussa. eli jos toi pahoinvointi vaan jäis pois, niin muuten ois suht normaali olo. [:)]

Minsu itse ainakin täyttelin sellaisen istukkaveriluovutus lappusen..menee hyvään tarkoitukseen ja muussa tapauksessahan se heitettäisiin vain roskiin! :)

Helou kaikille täältä Jyväskylän suunnilta!

Täällä olo alkaa olla pahoinvoinnin suhteen jo plussan puolella, mutta väsymys ei sitten millään ota helpottaakseen.. Voisin siis tosiaan nukkua päivät läpensä. Mitään velvoitteita (töitä tai koulua) kun tosiaan sairasloman takia ei ole..

Masu on aika kookas, omat housut eivät mene jalkaan sitten millään! Tosin kyllä lihoinkin tuossa loppuvuodesta niin, että oksat pois! Ja turvotusta on, sen huomaa! Ruokaa menisi alas vaikka millä mitalla, välillä sitä yllättää itsensä joka välissä jääkaapilta. Se onkin yksi tämän "kotielämän" haittapuolia.. Makkaroita itellä hyvinkin runsaasti, joten arvailujen varaan jää, miten iso se vauvamaha todellisuudessa onkaan..

Äitiysvaatteita olen jo vähän joutunut ostamaan, viime viikonloppuna miehen kanssa oli pakko miehen kanssa mennä H&M:lle kun ei tosiaan housut menneet jalkaan. Kolmet mammahousut nappasin matkaan. Lisäksi olen yrittänyt Huuto.netistä huudella äitiysvaatepaketteja. Äippäpaitoja tuskin tulee hirveämmin erikseen osteltua, kun nyt on tosiaan myynnissä huomattavasti halvemmalla kaiken maailman tunikoja sun muita. Ja itselläni on kaapissa muutamia hyviä, venyviä ja pitkän mallisia paitoja..

Itsellä rintojen kasvu loppui vissiinkin parisen viikkoa sitten. Hyvinkin arat ovat edelleen. Nännit tuntuvat irtoavan pienimmästäkin kosketuksesta.. En ole vielä ehtinyt uusia liivejä käydä ostamassa (se kun ei koon puolesta itselle ole aina se halvin eikä nopein kauppareissu, metsästys tapahtuu siis hintavissa rintaliiviliikkeissä).. Ennen raskautta koko oli 80F, nyt se onkin sitten 80G:tä tai ehkä jopa suurempaa.. En tohdi edes arvata.. Mitäs siihen sanotte? Itseä ei ainakaan naurata kovin hirveästi, aristaa, hölskyy ja on koko ajan tiellä. Mies onkin sitten eri mieltä..

Minullekin sokerirasitusta povattiin, tosin mitään tarkempia ohjeita ei annettu viime neuvolakäynnillä (viime viikolla, seuraava 20.5.). Sanottiin vaan että sun ois siellä käytävä. Johtuen siitä, että suvussa on, ja joku reilu kk ennen raskautta kans kävin sokerirasituksessa, ja siellä selvis että (meneeköhän ihan hakoteille) adrenaliinia erittyy runsaasti, muttei se tehoa ihan niinkuin pitäisi. Vielä ei kuitenkaan mitään hälyttävää. Kuulemma sit parinkymmenen vuoden päästä diabetes..

Nyt siis itellä muistaakseni 15+2 (en ole tainnut muistaa mihinkään sitä päivittää).. Dopplerilla olen kuunnellut nyt pariinkin otteeseen mieheni kanssa toukan sydänääniä kotosalla. Kyllä meni aikaa ennenkuin löytyi, mutta oli se kyllä sen arvoista! <3 Mitenkäs muiden dopplerkokemukset?

Alaselkä kipuilee mahdottomasti! Haluaisin hierojalla käydä, mutta en sitten tiedä onko se jotenkin haitaksi vauvalle.. Onko muilla ollut selän kanssa pahoja jumeja tai kipuja? Itselläni kun selällään makaaminenkin jo tekee tuskaa.. Apua, auttakaa!

Morjentes taas kaikki.

Kiva lukea, että alkaa jo äireillä olot helpottaan. Tänään aamulla huomasin että se linea negra oli tohon navan alle heikkona ilmestynyt. Mieskin sen näki ja sitä ihmetteli... Nyt siis viikkoja 14+2.

Paha olo jatkuu, onneksi hieman lievempänä. Tilalle on tullut sitten armoton hedari. Nauroinkin siskolleni, että jos maailmassa on jokin raskausoire keksitty niin mulle se tulee ja vähän vielä lisukkeitakin. Mutta onneksi mieli on edelleenkin positiivisen puolella. Kait nämä kaikki pasqeet olot kestää kun tietää miksi niitä kärsii. Neuvolassa huomattiin, että verenpaine laskenut aika paljon ja hb 120. Mulla kun on aina liikkunut hb siellä miesten rajoissa 140-160. Ihmekös tuo jos hieman heikottaa ja päätä pakottaa [:-]

Mulle neuvolantätsy laittoi heti ekalla käynnillä tohon neuvolakorttiin lyijykynällä muistutuksen, että noin viikolla 22 ois se sokerirasitus. Eli ilmeiseti sitä hajontaa todellakin on!!

Niin ja unohdin kertoo, että edellisessä neuvolassa sitten ne sydänäänetkin kuunneltiin. <3 Toukka puksutti 150.  Ja tämän kunniaksi uskalsin kirpparilta ostaa "muutamat" potkarit [:D][:D]

Kauniita kevätpäiviä kaikille!!!

chr1sta meillä on kyllä myös positiivisia kokemuksia dopplerista. Tosin muutama viikko meni ennen kuin saatiin äänet kuuluviin. Yllättävän alhaalta ne sitten kuuluikin. Melkein teki mieli neuvolassa opastaa että kuuntele sieltä alempaa kun ei meinannut saada ääniä kuuluviin [;)]

Täällä alkaa olla pahoinvointi kutakuinkin selätetty. Uutena "vaivana" tuli sitten niskojen jumiutuminen ja päänsärky joka jyskytti lähes koko viime viikon. Sen takia ei ole tullut täälläkään juuri käytyä kun tietokonen katsominen on ollut tuskaista... Voi olla että tuolla päänsäryllä on jotain tekemistä hemoglobiinin kanssa joka oli tippunut ja on nyt 114. Harmi ettei raudan syömistä voi vielä aloittaa... Pitää varmaan yrittää vaan miettiä ruokia josta rautaa saisi hyvin. Ja onneksi neuvola määräsi miehen hieromaan niskoja päivittäin, heh!
Mutta sama tilanne taitaa siis olla kun maamukalla.

Rakenneultraan on vielä neljä viikkoa ja se tuntuu kyllä ikuisuudelta. Haluisi niin kovasti jo nähdä että masussa on kaikki hyvin. Melkein tekisi mieli soittaa ja kysyä että löytyisikö aikaisempaa aikaa... Mutta kai sitä pitää vaan odotella maltilla! Osaako joku sanoa että kuinka yleistä on että tuossa rakenneultrassa löytyy jotain niin vakavaa että raskaus joudutaan keskeyttämään??

Niin ja pakko vielä kertoa että tänään töissä ensimmäinen tuli kysymään että olenko raskaana. Jotenkin oli niin ihana vastata että kyllä [:)]

3h 45min niin pääsee neuvolan doppleriin! Jännittää.

Mulla on alustava päänsärky. Johtunee siitä, etten ole juonut kahvia aamulla. Koitan lopettaa sen. Ehkä kuitenkin keitän vähän teetä nyt muutaman ekan päivän aikana.
Jumituspäänsärkyyn olen saanut apua uimahallista. Seison 5min sellaisessa vesiputousmaisessa niskahierontapisteessä, niin johan lähtee veri kiertämään. Ihana lämmön tunne leviää niskaan ja yläselkään.

Hei kaikki lokakuun lasten onnelliset odottajat!
Tama on mun eka nettikeskustelu kokemus, mutta ajattelin etta etenkin ulkomailla odottaessa suomalaisten naisten vertaistuki saattaisi helpottaa eparoivaa mieltani :)
Ensimmainen raskaus nain pitkalla ja siis upouutta aitia taalla leivotaan. Mulla on takana 29 vuotta, yksi abortti ja kaksi keskenmenoa viikoilla 5-7. Nyt nayttaisi kaikki olevan kunnossa tahan mennessa! Ultrassa nakyi 12 viikkoinen reippaasti potkutteleva pieni vauva ja ensi viikon maanantaina olisi katilolle eli paikalliseen (Islanti) neuvolaan aika ja niita sydanaania varmasti paastaan kanssa kuuntelemaan. Jannattaa, kun jotenkin nuo keskenmenot kaivertaa takaraivossa ja kaikki nama tuntemukset vatsassa ovat uusia ja ihmetysta herattavia.
Mulla on kanssa ollut paansarkya jossain maarin, hormonaalista, ymmarsin, tuntuu etta silloin kun masussa tuntuu kunnon kasvuspurtti niin sitten sarkee myos paata. Mahaa nipistelee silloin talloin, ja olen jo kuvitellut tuntevani lapsenkin valilla, mutta hankalahan tuosta on sanoa. Kovasti vauva on ajatuksissa kokoajan ja jotenkin tuntuu etta ehka jopa enemman kuin normaalisti, kun on ollut noita keskenmenoja muutama.
No, kuinkas se Ulpukan doppleri meni?

Hymyja taalta Islannin auringonpaisteesta! Kylma on ku mika!

Maaru

Ja hei Chr1sta, yks kysymys sulle: mista ja minkahintaisen & merkkisen kotidopplerin hankit?
Onko kellaan muilla taalla kayttokokemuksia?

Kiitos :)

Hei kaikille! Täällä paljon muutoksia tapahtunut, uusi asunto saatiin ja uusi työpaikka! Ja jos ei ne vielä jännitä tarpeeksi niin huomenna niskapoimu-ultra.. Siitä on jo monta viikkoa kun pienen utuisen hahmon näimme ja sydämen sykkeen.. kuuluviin ei sydämenääniä ole saatu vielä kuulemma taaksepäin kallistuneen kohdun takia. Eli toista "kontaktia" odotellessa... :)

Minua varoiteltiin silloin 10. viikon tienoilla että voi tulla kovia pistäviä kipuja ym.. No, silloin niitä ei tullut, mutta nyt viimesen 5 päivää erittäinkin kivuliaita "pistoksia". Onneksi kestävät hyvin vähän aikaa kerrallaan niin ei kai tässä ole syytä huoleen. Joutunut kyllä vähän tinkimään esim. moottorikelkkailusta niitten takia :/

Ja kahvista, minä juon sen 2-3kuppia päivässä. Ja hyvin maistuu kun lantraa kunnolla maidolla. Mustana en voisi kuvitellakkaan juovani [:D]

Jaahas, huomenna sitten varmaan ultra-kuulumisia.. :)

heippa kaikki[:D]

chr1sta, puhuit noista selkäkivuista. itselläni niitä on todellakin..
 tosin epäilen myös osaksi johtuvan työstäni ja olin vielä viikonloppuna kirpputorilla myymässä
ja kun kantelin painavia laatikoita niin tuskin ainakaan autto asiaa..

Airam, minullakin noita pistoksia on ollut mahassa, ja tänään on koko päivän särkenyt todella paljon.
onneksi oli neuvola juuri tänään niin kysyin. pistokset ovat aivan normaaleja ja käski vain seurata kipua jos pahenee niin sitten lääkäriin..

tuosta kahvin ja teen juonnista on ollut keskustelua. itse olen aina juonut teetä, siis mustaa teettä( vihreä tee maistuu mielestäni nurmikolla) niin myöskään teetä ei saisi juoda kun korkeintaa 3 kupillista päiväsä. ei tee sen terveellisempää ole.. tietysti kahvissa on rasvaa paljon mikä on epäterveellistä kofeiiniä ei ole paljoa enempää loppujen lopuksi..
kahvi n. 60-80mg ja tee 40-50mg..tietysti tee on hiukan terveellisempää mutta ei päätähuimaava ero [:)]

ihana oli kyllä tänään käydä neuolassa ja kuulla toukan sydänäänet 150 oli tahti [:D]

minullakin oli hemoglobiini laskenyt ja käskettiin syödä rautatabletteja..eli ei muuta kun popsimaan niitä.
ehkä uskallan jo ostaa ensimäisen ostokseni toukalle, kehdon...joka on juuri kivasti alennuksessa..
haukaranpesä vai mikä nyt olikaan nimeltään <3

mutta mukaavaa rilluntaita kaikille

TuuliEnkeli: Kiitos kommentistasi, katselin tuota netista, tanne Islantiin saisi katevasti tilattua amazonista 35 dollarilla AngelSoundin doppleri, en vaan nyt osaa paattaa etta onko sille sitten oikeasti tarvetta. Taallakin on rahat tiukilla ja juuri pahkailin etta mites viimeinen 10 paivaa ennen palkkaa selvitaan. Itse olen pyrkinyt ajattelemaan, etta kylla tama tasta ja lippua korkealle! Ala sakaan stressaa liikoja (sun tilanteesta sen kummemmin tietamatta ja sita vahattelematta), ei ole terveellista sulle eika vauvalle, ja loppuenlopuksi onneksi asioilla on tapana jarjestya! Toivottavasti neuvola menee sulla hyvin ja paasette ratkaisuun!

Jaahas, huomenna olisi vapaata ja taidankin jattaa nuo doppleri hommien miettimiset huomiseen!

Hyvaa paivan jatkoa kaikille!

Maaru

Tervetuloa Maaru,
Täällähän tätä porukkaa riittää ja pääset vaihtamaan ajatuksia. Löytyy myös keskenmenon kohdanneita. Aloittivat tänne Lokakuisiin oman ketjunsakin mm. siitä, miltä nyt tuntuu kun onkin lapsi tuloillaan.

Neuvolakäynti meni mukavasti. Pieni sydän tykytti tu-tum-tu-tum-tu-tum... sataaviittäkymppiä menemään. Välillä kuului loiskahduksia, tai niin neuvolan täti ainakin sanoi "Jotain se siellä häärää". Liikkeistä: ++
"Kohtu on mukavasti kasvanut". Oli hyvä kuulla tuo, kun ulospäin ei oikein mitään vielä huomaa. Kuulemma enää viikko niin alkaa varmasti näkyä.
Oli myös harvinaisen mukava vaaka. Paino oli noussut helmikuusta vain 700g! Jee, olin stressannut tota koska olen pahasti lipsunut ruokavaliostani.
Verenpaine 117/68 eli sama kuin ennen ja sokerikin sama eli 125.

Hu-raa! Mies lähetti päivällä tekstarin, että kaveri tarjoaa pinnasänkyä fb:ssä. Olin mielissäni lähinnä siitä, että hänkin selvästi huomioi että meille on joku tulossa. Tähän mennessä lähinnä itse hössöttänyt hankinnoista. Oletteko muut jo ostaneet jotain isompaa? Musta oli hauska se helistin-juttu :)

Päätä on särkenyt vähän nyt koko päivän. Jos kahvista johtuu niin saapa nähdä miten huomenna aamulla... Neuvolassa sanottiin, että "kyllä meidän ravintoterapeuttien mukaan voi sen 3kuppia/päivä juoda". Voi olla että palaan siihen yksi iso maitokahvi aamuisin tyyliini.

Kun siitä kahvista nyt on keskusteltu....niin terve järkihän se saapi kaikessa olla, ja minä kyllä juon sen kahvin tai kaksikin jos mieli tekee...kun aina ei tee.
En vaan näe mitään järkeä siinä että kaikkea syömistä ja juomista pitäisi rueta kyttäämään kuin hullu.....eih.

Kunnon vauvamahaa odotellessa muuten mennään, hikottaa ja närästää välillä aivan huiman paljon:)

vastahan täällä kaikki kirjoitteli että plussa tullut ja nyt jo rupeaa kaikilla maha kasvamaan oikein kunnolla:)...nopeasti aika mennyt

Huomenna sitten sokerirasitukseen.. piti syödä tänään vähän tavallista aikaisemmin, kun meillä yleensä ruoka syödään vasta yhdeksän maissa. Nyt pitää olla se 12 tuntia syömättä ja klo 8 aamulla rasitus.. Kirja mukaan että jaksaa odotella.

Kovasti on täällä tosiaan kahvista ja teestä puhuttu, taitaa olla sellainen ikuisuuskysymys.[:)] Piiuskan kommentista sen verran, että ei suodatinkahvissa rasva-aineet kulkeudu kahvin sekaan, ne jää siihen suodattimeen. Pannukahvi on asia erikseen, se voi nostaa kolesteroliarvoja, jos sitä kovasti juo. Näin mulle ainakin on aikoinaan opetettu..

Kylla ma tiskeja tiskanneena sanoisin, etta kylla suodatinkahvissakin rasva-aineita on. Mutta niinhan sita on lahes kaikessa! Aika paljon saa kahvia juoda ennenkuin silla saa kolesterolin koholle :) Juodaan tytot kohtuudella seka kahvia etta teeta :) Mina olen tee-ihminen henkeen ja vereen, mutta nyt ei kylla edes tee teeta mieli juuri kuin hyvin harvoin. Eika makeaa, mika on hyva. Ruisleipaa tekee mieli sitakin enempi, mielellaan venalaisilla suolakurkuilla ja metukalla maustettuna, ja oltermannilla![:)] ..ja taaltahan sellaisia herkkuja ei saa![:(] Taytyy varmaan tehda hapankorpuista juuri ja leipoa itse!
Ajattlin vapuksi tehda simaa ja munkkeja islantilaisten ihmeteltavaksi, sehan pitaisi panna viikonloppuna tekoon viimeistaan se simakin! :)

ma yha sita kotidoppleria mietin, sanokaas muutki ny mielipiteitanne!?

Maaru

Täällä on ollut suhkot hyvä olo nyt muutaman viikon. Paitsi äsken tuntu, ku tein eväitä huomiselle, et ei jaksa seistä, sydän tykyttää ja pää on ollu kipeenä kans mulla päivittäin.
No, tuo maksamakkaravoileipä oli niiiin hyvää, et olo vähä tasottu.

Oon muutenki miettiny tota mun syömistä. Kuinka suureksi arvioisitte oman kalorimäärän päivässä??
Mä oon karkeasti laskeskellut, et ei kyl yli 1500 nouse monenakaan päivänä. Varmaan lähempänä 1200. Oon kuiteski "iso", 176cm ja 72kg.
Ei vaan kerkee syömään enempää, kun on päivät töissä, ja alkaa nukkuun jo ysiltä. Mulla menee päivän mittaan töissä 3 leipää ja ruokatunnilla joku ruoka. Sit töitten jälkeen jotain lämpöstä kotiruokaa ja illalla leipä. Maitoa ehkä 6dl. Karkkeja ei tee mieli...ällöttää makeat!!

Tuli telkasta suklaalevyistä tarjous, ni alko oikeen pahaa tekeen, ku mietin, et pitäs syödä suklaata!! Aika hullua,heh... [:D]

No, neuvolaa ootellessa. Se ois vasta maanantaina, ja kk päästä rakenneultra, vasta. Jännä nähä, paljonka hb on, samoin paineet.

Maaru,
Samaa mieltä kahvista ja teestä, kohtuudella sopii nauttia. Tämä onkin sitten vika kerta kun mainitsen koko aihetta :)

Dopplereista: On varmasti ihanaa kuunnella kotona niitä ääniä. Vähän meinasi kateus iskeä kun kuuntelin Tuulikellon kertomusta iltarutiineistaan.
Nettikaupan 35e ei ole mielestäni kovin paha hinta ja saisit varmasti myytyä laitteen myöhemmin eteenpäin.
Itse olen kuitenkin päättänyt että neuvolakerrat saa riittää. Tekee mulle hyvää, kun oon hieman stressaava vouhottaja välillä. Haluan uskoa, että papusella on kaikki hyvin ilman että tarkastan. Rv 26-> voi kuulla esim wc-paperihylsyn avulla jo isäkin/kaveri vatsan läpi sydänääniä.

En ole ikinä elämässäni laskenut kaloreita. Ei oo oikein noi numerot mun juttu. Vaa'an lukuja sentään tajuan ;) Koitan syödä sopivasti ja liikkua.
Suklaa ei maistu enää ihan samaan tapaan kuin ennen, mutta kaikki muut karkit kyllä menee ja niitä myös menee :/  Ehkä jopa 3pss/vko. Yritän korvata makeannälkää appelsiineilla, melonilla ja viinirypäleillä.

Jaahas, leffailta takana ja tulipa taas itkettya :) hehe

TuuliEnkeli: No ei se ole helppoa sinullakaan! Kuulostaa kuitenkin etta neuvola visiitti olisi ollut hyodykas ja jos vaikka paaset sairaslomalle niin saat ehka paremmin apusia! :) Mutta hyva etta jaksat hymyilla hyville hetkille ja kultareunoille, kuten vaunu- ja sanky- tuille :) Mina olen kovasti katsellut etta mitas kaikkea sita loytyisi 2nd handina netista taalta Islannista, vahan on pienet markkinat, mutta eikohan sita sentaan jotain! Pidetaan tytot paat pystyssa eikos vaan! on tama vaan kuitenkin aikas mahtavaa, raskaana olo nimittain! [:)]

Ulpukka77: Tata minakin olen miettinyt etta onkohan se nyt tarpeen tallaselle hossolle niinkuin mina, se doppleri siis! Tosin jotenkin mua nauratti kun just saunassa tolle mun islanninhevoselle (elikkas ukolle) juttelin etta voidaanko ostaa kotiin joku hilliton ultra-aanivehje ja naurettiin yhdessa paalle etta joojoo, totta ihmeessa. Ajatuksissa siis ettei mitaan vastaavaa myyda millaan tapaa kohtuu hinnoilla. hah, vahanpa tiedettiin. 35 euroa ei ole kova hinta ja taalla siita saisin varmaan jopa voittoa jos myyn eteenpain, mutta enpa tieda sittenkaan. josko siihen jaisi koukkuun?? etta ei pysty nukkumaan jos ei kuule sydanta? olispa kamala tilanne! (on muuten ollu koko illan kamala meno kaynissa mahassa, joskohan siella ollaan kasvuspurttia pukertamassa?)

No, ma suosittelen kaikille sanotaankos nyt sitten vaikka elokuvien ystaville kahta viimepaivinani nakemaa leffaa: Rudo y Cursi (mexicolainen veli kertomus, tosi hauska) ja Nowhere Boy (John lennon nuorena poikana, britti tuotantoa, oikein koskettava).

Hyvaa yota :)

Maaru

Heipsis tänne pitkästä aikaa! [:)]

Juttujanne olen lueskellut, mutta enemmän kirjoittelen nuissa missä olen reilu vuosi sitten aloittanut kirjoittelun. Ja tämä raskaus menee jotenkin tässä sivussa, niin ei ole kauheasti kertomista.

Nuorimmaisella pojalla on korvatulehdus ja lääkekuuri päällä.

Neuvolassa kävin tiistaina ja sydänäänetkin ekaa kertaa kuulin, huisin liikkistä joka kerta. Pelkopolille saan seuraavalla kerralla lähetteen ja kun enemmän viikkoja, menen kätilön kanssa juttelemaan.

Meillähän tämä nuorimmainen poika syntyi viikolla 35+3(35+2 hulahti varoittamatta lapsivedet) ja heti syntymän jälkeen joutui hengityskoneeseen ja vauhdilla Lastenklinikalle. Viikon sairaalassolon jälkeen saimme pojan kotiin ja sen jälkeen käyneet kontrolleissa. Tiistaina kävimme ja lääkäri totesi, että tämä oli tässä ei tarvitse enää tulla.

Eli tuon tapahtuman takia pääsen pelkopolille, koska tuleva synnytys kyllä tulee rassaaman, kun viikkoja enemmän täynnä. Vaikkei olekaan sanottu, että tämä pienokainen tulisi ennenaikaisesti, niin mä itse kyllä ajattelen niin ja pelkäänkin, että mitä jos kaikki ei mene niin onnekkaasti kuin viime kerralla.

Kotidoblerista - mä en itse ole ollenkaan sen kannalla, hirveä huoli jos ei saakaan joku kerta niitä sydänääniä kuulumaan ja jos ne jossain vaiheessa loppuu, niin siihen ei kotidoblerilla enää apua saa.

Ja vielä tervetuloa uusille, voimia matkaan! [:)]

Mukavaa päivää kaikille!

Takaisin