Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi voi, mulla taas alkoi pahoinvointi [:'(] Ollut poissa joku nelisen viikkoa, ja nyt tuli takaisin pahempana [&o]
No kenties tämä menee pois [:D] Toivottavasti [:D]
Piti vain tulla avautumaan, kun ei tuo mies mun ruikutusta jaksa kuunnella [:)]

Helou masun kasvattajat! Tohon doppleriasiaan olenkin joskus jo mielipiteeni sanonut ja Riikka33 kanssa samaa mieltä.

Onkos täällä muita, jotka toisen kolmanneksen "virtapiikki" on yllättänyt. Itse olen täynnä tarmoa ja energiaa. Huhtikuu on ollut niin kiireinen, ettei oikein mitään ole kotona ehtinyt tekemään, mutta jos tämä puuska jatkuu vielä eteenpäin, niin pian alkaa koti ja pihakin jo muuttua kesää vasten valmiiksi. Mielessä on niin monta projektia jo vauvankin varalle, että ei tule tekemisen puutetta kesälläkään. Pientä pintaremonttia täytyy tehdä talossa ja pihaakin vähän rakentaa. Toivossa on hyvä elää, jos saisi tulevilta isovanhemmilta pari käsiparia avuksi.

Vielä kolme viikkoa rakenneultraan. Vitsi, pian sekin alkaa jo jännittämään!

Minsu - täälläkin virtaa riittää vaikka muille asti... on sellainen pesänrakentamisvietti päällä. Kyllä mulle päikkäritkin maistuu ja olen niitä aina välillä nukkunut, kun poika nukkuu. Ajattelin vielä herkutella, kun pystyy... kun tämä pienokainen syntyy, niin ei varmaan tarvii kuin haaveilla nukkumisesta. [:)]

mahiiw - kurjaa pahoinvoinnin takastulo... [&:] ei muuta kuin kylmää mehua hörppimään, jos se auttais.

Minulla taas aivan toisinpäin...veto on koko ajan ihan jossain muualla....väsyttää jatkuvasti.

kämppää pitäis löytää, rahat on loppu....siispä ei muutenkaan ehkä parhaimmilla fiiliksillä....

Onneksi me kaikki ei olla tälllaisella olotilalla varustettu.

TuuliEnkeli, jaksamista sulle! Itsekin joudun koko ajan venyttämään senttejä, kuntoutustuella kun elelen.. Aina pitää miettiä, mihin rahat riittää vai riittääkö pakollisten menojen jälkeen mihinkään muuhun. Jää ainakin äitiysvaatteet varmaan hankkimatta, sen verran kallista näyttää olevan itselle sopiva tarjonta.. Onneksi siskolta sain pinnasängyn ja hoidopöydän, sekin jo helpotti. Katsotaan sitten mitä muuta pystyy hankkimaan. Kirppareita kiertämään syksyllä!

Virtaa riittää aina välillä, sitten on päiviä, jolloin on akku ihan totaalisen tyhjä.. [X(] Vähän sellainen tyhjäkäynti jotenkin, kun ei  mitään ihmeellistä raskaudenkaan suhteen just nyt "tapahdu" ja aikaa on ihan liikaakin käsissä mutta ei oikein kuitenkaan inspistä mitään erikoista tehdä. Plääh... Ja välillä iskee suunnaton ärsytys ihan ihme asioista.. ehkä ne on niitä hormoneja sitten. [:@]

Sokerirasitus oli tänä aamuna, paastoverensokeri eli se mikä heti alkuun mitattiin, oli 4,5. Kuulemma ihan ok. Yli 8 ei saa mennä tai rasitusta ei tehdä lainkaan.. Glukoosijuoma oli ihan yöks.. viime vuonna kun kävin testissä, ei maistunut yhtään näin pahalta. [:'(] Sitten tunniksi odottamaan, onneksi pistivät omaan huoneeseen sai mennä makuulle jos halusi ja hoitaja peitonkin toi. Paha olo iski ensimmäisen tunnin alussa, meinasi ylös tulla juoma, mutta n. 10 minuutin kuluttua olo parani. Hoitaja sanoi, että jos tulee oksennus, tule sanomaan, en tiedä oisko sitten juotu uusi annos? Sitten otettiin toinen verinäyte ja takaisin omaan koppiin odottamaan.. Ja taas tunnin kuluttua se vika näyte ja sitten saikin lähteä. Hirveä jano iski odottaessa, olisi tehnyt vettä mieli niin hirveästi, mutta se oli kielletty. Huomenna voi sitten kysyä tuloksia neukkarista. Mielenkiinnolla odottaen!

Tervehdys kaikille ja tervetuloa uudet[:)]Kiva kun tulee uusia ihmisiä joukkoon pulisemaan[:)]

Minsu..tääläkin virtapiikkejä on ollut ja ollaan pari päivää menty niinku "tie sonnalla"[:D]Loppukiri muuttotouhujen kanssa ja lauantain suurta ruljanssia varten rupee olemaan tavarat sievästi paketissa[:)]Vähän varovaisesti täytyy ottaa kun liikaa rehkii niin sydän kyllä muistuttaa lisälyönneillä et tarttis rauhottua[:)]Innolla lähdetään uutta kotia remontoimaan ja suunnitelmia on ihan mahottomasti[:D]

Täälä on masu ruvennut mukavasti kasvamaan ja tuntuu et muutamassa päivässä olis ollut joku kasvupyrähdys kun yhtään ei kärsi masullaankaan maata.5-vuotias poika ihanasti käy taputtelemassa masua vähän väliä ja antaa iltaisin vauvalle hyvänyön suukkoja.

Maaru...saako olla utelias ja kysyä et mites olet Islantiin eksynyt?Se olis käymisen arvoinen maa...tosi kaunis[:)]

Tämä mamma yrittää taas jatkaa vielä hetken noita pakkailutouhuja...mukavat päivänjatkot[:)]

Moikka taasen! [:D]

Chr1sta: Mä sain eilen mieheltä yllärilahjana doplerin!!!! Ihana tunne kuulla itse pikkasen sydän. Ja hyvin kuultiin! Eli hyvin toimi! Meillä sydän pompotteli siinä 156 lyönnin tienoilla. [:)] Kyllä vekotin tuntuu ainakin nyt ihan rahan arvoiselta, näin ekakertalaisena ajatellen. Itse olen aina pitänyt itseäni melkoisena hössöttäjänä ja stressaajana, mutta ehken se sitten rauhoittaa sydämen kuuleminen. Jos vaan asennoituu, että ei aina ehken niin selvästi kuuluisikaan...

Kiitti Upukka77 noista loiskahdus vinkeistä. [8D] Niitä me kuultiin sillä kotidoplerillakin ja ihmeteltiin et mikä tää ja tää ääni oikein on...

Kahvista....puolikas kuppi menee aamussa ihan vaan rutiinilla. :) Joskus enemmänkin.

Maaru; tervetuloa! Täällä myös ekoja kokemuksia nettipalstoista, mutta täällä olen viihtynyt hyvin. [8D] Itse asustelen täällä Ruotsissa ja sama ide oli kun sulla. Mukava on myös vertailla vähän maidne eroja kun ei kokemusta oikein ole tosta suomenkaan neuvolasta. Eka kun tuloillaan.

Idamaria123; tervetuloa!

Minsu; Täällä on kyllä tullut tarmopiikki. [:D] Nyt taas jaksaa ja tuntuis kun ei mitään "estettä" oiskaan esim. jumpissa.

Tuli myös kutsu ultraan toukokuun puoleenväliin. Sitä sitten odotellaan.

Niin ja onko teillä jatkuva jano??? Mulla menee varmaan 3-6 litraa vettä päivässä....neuvolassa ei kommentoitu oikein mitenkään...

Jei ja lisää väkeä pukkaa, tervetuloa uudet äireet!!!

Ite on oon ollu tosta dopplerista sitä mieltä, että turha vehe mutta nyt kun lukee toisten viestejä niin vähän on semmonen haikee olo.....pitäiskö sittenkin...?
No ehkä mä jaksan kuitenkin ilman. Tulis varmaan ihan kauhee fiilis jos sit ei sais mitään kuulumaan.

Jeps, tänään kävin lääkärillä kun toi päänsärky ja huimaus ei ota laantuakseen eikä töissä pysty oleen. Keskiviikkoon asti sitten lepäillään ja sit uudestaan lekuria tapaileen. Mä sit oikeesti tykkään tosta meidän lääkäristä. Ihan oikeesti huippu tyyppi ja semmonen, että sanoo suoraan olematta mitenkään töykeä. Eikä kyllä mikään hattaratätikään joka kaiken saa näyttään ja maistuun vaalenpunaiselta. Ja oikeesti se kuuntelee eikä vain vahtaa tietokonetta ja mutise omaan kainaloonsa. Ja täytyy sanoo vielä sekin, että neuvolan tätsykin on aika hieno tyyppi. No, sehän on pohjanmaalta joten voiko muuta odottaa [:D][:D][:D]

Mites teillä muilla? Onko se palvelu mitä ootte saanut neuvolasta/äippäpolilta ollu ok? Vai onko sillä edes välii et mimmonen vatipää siellä heiluu kunhan hommansa tekee?

Niin ja sit on pitäny jo jonkin aikaa udella, että onko täällä ketään joka on ollu siellä perhekerhon toiveilijat palstalla tossa viime syksynä?

Vuoden 2010 pakkaus oli niin ihania vaatteita täynnä, että taidankin ottaa pakkauksen rahan sijasta. Oli tarkoitus ottaa rahana, kun on vuoden takainen pakkaus... Olihan siellä ihan turhiakin härpäkkeitä, mutta ne nyt voi antaa sitten eteenpäin. [:)]

Tervetuloa uusille!

Täällä alkaa pikkuhiljaa taas oireita olla uudestaan pienen hiljaiselon jälkeen. Jotain liikettä jo tuntuu ja hyvän nukkumisasennon löytäminen tuottaa jo hankaluutta. Tähän asti olen vielä pystynyt olemaan osittain vatsallaan, mutta eipä onnistu enää[;)] Kyljellään on aseteltava tyynyjä jalkojen väliin ja selällään ei onnistu ollenkaan nukkua....Jaa mitähän se on myöhemmin, kun nyt jo näin? Tekisi kovasti mieli jo ostella vaunuja ja kaikkea, mutta jospa sitä kuitenkin hillitsisi vähän itseään kun ei tässä vielä kiirettä ole [:D]

Uusi äitiyspakkaus on kiva, tykkään kyllä!

maamukka, mä oon ainakin ollut tosi tyytyväinen sekä neuvolaan että äippäpoliin, neuvolassa varsinkin on ihana ihminen, jonka kanssa on helppo jutella ja saa hyvin informaatiota jos tarvitsee.

Eilen oli tosiaan se sokerirasitus, ja tänään sain tulokset, 4,4 (aloitus), 5,7 (1h) ja 4,1 (2h). Kuulemma ihan huippuhyvät, ei tarvitse siis sen suhteen nyt huolehtia ainakaan. Seuraavan kerran sitten loppuraskauden aikana, tai sitä ennen, jos pissakokeissa jotain näkyy. Helpotti omaa mieltä, koska asiasta niin kovasti aina puhutaan ja itsellä kun on ylipainoa se lisää riskiä. No ei multa ennenkään ole mitään kohonneita sokeri- tai edes kolesteroliarvoja saatu, vaikka lääkärit aina yrittävätkin saada aikaiseksi ihan periaatteessa.. Kerran olin sairaalassa jonkin aikaa ihan muun asian takia, ja lääkäri pisti kolesterolilääkitykselle ilman, että edes tarkasti arvoja. Kun kyseenalaistin sen niin vastaukseksi tuli, että ylipainoa kun tuon verran niin varmasti on kolesteroliarvotkin huonot.. Pyysin tarkistamaan, ja arvot oli todella hyvät. Aikamoista yleistämistä siis tapahtuu lääkäreidenkin parissa..

Muuten kohti viikonloppua tasaisesti, nyt on vähän ollut muutamana päivänä jotain nivuskipuja lieneekö sitten niitä liitoskipuja? Välillä liikkuessa vihlaisee silleen ikävästi.[>:] 
Mukavaa perjantaita kaikille, hyviä vointeja!

Onpa tullut paljoin tekstiä sitten kun viimeksi kirjoitin, ja tästäkin tulee varmasti pitkä (olen kyllä käynyt lukemassa, mutta ei ole oikein ollut aikaa kirjoitella).

Tervetuloa uudet, teitäkin on tullut useampi sitten viime kirjoitukseni.

Stardust: onneksi pääsit eroon hammassäryistä. Pitäisi varmasti itsekin käydä hammaslääkärissä (kävin tammikuussa eikä silloin ollut mitään). Mutta neuvolassa suositteli että kävisi myös nyt.

Airam: oli varmasti ihana reissu. Raskaana matkustamisessa ei taida olla muita ongelmia kuin juuri nuo tietyt estolääkkeet ja toki ruokahygienia (kesäkuuksi varattu kaupunkiloma ja kesälomamatkaa vielä mietimme).

Maaru: piti vain kommentoida kun Islannissa asut. Sitäkin matkakohteena mietitty usein. Ainakin kun televisiosta tulee kuvaa Islannista (ja viime aikoina on tullut paljon uutiskuvia sieltä :), niin aina toinen meistä sanoo, että tuonne pitää vielä joskus päästä käymään. Tosin ehkä sitten lapsen kanssa (luokittelen maita aina: helppo matkustaa lapsen kanssa: ei lapsikohde).

Lenita: meilläkin on tulossa häitä touko-, elo- ja syyskuussa. Tosin toinen viimeisistä häistä olisi ulkomailla, kauheasti sinnekin haluaisin lähteä, mutta pitää toki katsoa tilaa (lentää saa kait viikolle 36 asti lääkärinluvalla). Vaatteita olen minäkin miettinyt. Toukokuuksi ehkä sama ratkaisu kuin sinulla, ostan vain siistit housut: paidat eivät niin tuota ongelmia.

TuuliEnkeli: tsemppiä, kyllä ne asiat aina jotenkin järjestyvät. Kirjoituksistasi päätellen, onneksi osaat vaatia, pyytää ja kysyä, niin ne asiat ratkeavat. Sekä on positiivinen asenne, se auttaa monesti.

Neuvolalääkärillä käyty tänään. Painoa tullut pari kiloa lisää lähtöpainoon, mutta kuulemma vain hyvä kun melko laiha olen. Sydänäänet kuuluivat hyvin (155-157), tosin epäili että istukka olisi edessä. Paineet matalat ja hemoglobiini vielä ok 122 (kuulemma 120 on raja). Neuvola-aikoja on nyt touko –ja kesäkuussa. Rakenneultra on kesäkuun toisella viikolla. Seuraava neuvolalääkäri on sitten heinäkuussa (aika varattiin jo nyt: kesälomien takia). Perhevalmennus alkaa kait sitten elo-syyskuussa (olisiko viisi kertaa, ja mies tulee toki mukaan), vielä eivät ole ajat selvillä.

Vauvalle emme ole vielä ostaneet mitään, mutta uuden äitiyspakkauksen kuvia kävin netissä katsomassa. Riikka33: minustakin vaikutti kivalta, tosin en ole niitä aikaisempi ikinä nähnyt.

Nyt lattea juomaan ja salaattia syömään lounaaksi. Viikonloppuja kaikille.

Moi kaikki!
Perjantai, mukavaa kun on viikonloppu edessa! Meidan uusioperhe kokoontuu taas taysissa lukemissaan, kaksi isoa poikaa (11v ja 17v) tulossa kotiin! :)

Chaos74 & Taru80: Islantiin paadyin nelja vuotta sitten tuon saman "tonne pitaa joskus paasta" johdattamana. Nuoruusavioliiton parahdettya kiville alkoi maa poltella jalkojen alla ja hankin toita taalta ja kampan kesaksi ja muutin Reuykjavikiin. Vitsailin kavereille mennessa etta taytyy lahtea rikastuttamaan islantilaisten geeniperimaa. No Nelja vuotta vierahtanyt ja kaikenlaisia tapahtunut ja nythan sita tosiaan rikastetaan sita geeniperimaa. Loysin ihanan miehen (Haraldur), jonka kanssa on oltu yhdessa liki 3,5 vuotta ja tasta muksusta tulee siis islannin suomalainen :) Halli on lupautunut menemaan yliopistoon opiskelemaan suomea niin osataan sitten kumpainenkin toistemme kielia. Mun perhe on kaynyt taalla useamman kerran ja ovat kylla ihan otettuja islannin kauneudesta ja erikoislaatuisuudesta! niin minakin, vaikka metsa-jarvi maisemaa onkin toisinaan ikava (keski-suomen tyttoja). ja kunnon puusaunaa!

Aitiyspakkaus on musta tosi kiva ja haluan sen kylla itselleni ostaa! jos joku ei halua sita ottaa, niin mina mielellaan maksaisin sen 140€ tai vaikka vahan enempikin etta saisin hieman halvemmalla! ottakaa yhteytta! :)

Uhhuh.. mahassa ollut aika rauhallista viimepaivat, olisko keskiviikko ollut touhukkain paiva tallaviikolla. musta valilla tuntuu etta tunnen lapsen mahassa, mutta toisinaan taas mietin etta kuvittelen vaan. Aika samanlainen meno kuin Stardustilla, toisinaan tuntuu toisinaan ei.

Maanantaina on neuvola ja paastaan kuuntelemaan taas niita sydanaania, mika on mahtavaa. pitais muistaa kayda ostamassa pissanaytteelle kuppi apteekista (taalla laman keskella ei saa edes pissanayte kuppia neuvolasta mukaan!! hehe, kaikki on kustannettava itse! hyva ettei omia liukkareita ole tarvinnu kantaa) tanaan, etta saa sen aamupissan mukaan.

Kylla tama neuvola asia (siis terveyskeskusessa mina kayn katiloa moikkailemassa) taallakin ihan toimii, mutta hieman harmittaa valilla etten paase ihanan suomisysteemin piirissa ensimmaista pykaamaan :) Ja kylla taalla naistenlaakareiltakin on samaa kuullut etta suomen systeemia pidetaan ensiluokkaisena muihin pohjoismaihin verrattuna, ja ettei taalla ole samaa osaamista ja kokemuksia kuin meilla kotona :) Ylpea suomalainen postasi tanaan FBhen aitiyspakkauksen kuvat islantilaisten nahtavaksi! :)

Josko hieman toita taas!

Maaru

Maaru...rohkea teko lähteä vieraaseen maahan,nostan kyllä hattua koska itsestäni ei ehkä olisi muuttamaan vieraaseen kulttuuriin ja lisäksi kielipääni ei ole paras mahdollinen joten siinäkin olisi työstämistä...sielä on varmasti tosi kaunista...toki jokaisessa maassa on omalla tavallaan kaunista,täytyy vain osata katsoa[:D]Nyt meidän perhe on tosiaan muuttamassa miehen kotiseudulle reilun kahdensadan kilometrin päähän ja siinäkin on kotiseuturakkaana ihmisenä mulle tekemistä...luulin nimittäin etten koskaan kotikonnuiltani lähtisi...vaan niinhän siinä kävi että kun ihanan miehen löysi niin sitä on valmis mihin vain[:)]

Meillä on poika flunssassa,eilen tauti iski päälle ja kohta pitäisi lähteä viemään poitsua mummulle viikonlopun ajaksi hoitoon niin tuo muuttaminen sujuisi ilman ylimääräistä energiaa[:D]

Illalla tunsin ensimmäistä kertaa vatsan päältä kun "kirsikka" touhusi masussa..sitten kun yritettiin uudestaan odotella josko liikkeitä tuntuisi että mieskin tuntisi ne niin jopa vaavi rauhottui[:D]Mahdoton möyriminen kyllä jatkui vielä pitkän aikaa[:)]

Oikein mukavaa perjantaita kaikille ja levollista viikonloppua...palaan linjoille jahka ollaan saatu tietsikka jälleen toimintaan uudessa kodissa[:D]

Chaos74: onhan tassa se ikava puoli etta oma suomalainen perhe on niin kamalan kaukana! Kylla mullekin tulee kotiseutua ja vanhempia ja veljea ikava. Nyt varsinkin kun sen aitin neuvoja varmasti olisi ihan mukava kuunnella :)
No, mutta, nama on naita elaman valintatilanteita. Ehka me joskus sitten muutetaan suomeen valilla! (tosin ei ihan heti, tolla mun Hallilla on talla kaksi muksua joista nuorempi on 11v, eika ihan ilman iskaa viela parjaa pidempia aikoja, Halli onkin jo veteraani lapsi-asioissa vaikkei ole kuin 35 v, vanhempi poika on 18v tana vuonna :)
Koittakaahan selvita flunssasta siella! :)

Ma taidan lopettaa paivan lyhyeen ja lahtea kotiin viikonlopun viettoon! :)
Palataan astioille piakkoin!

Maaru

blinga: on se jännä kun lääkäri näkee että ihminen on ylipainoinen niin sillä on automaattisesti sokeritauti tai vähintään pirun huonot kolesteroliarvot. Ja sitten ollaan ikään kuin ihmeissään ettei asia niin olekaan. Itellä ollu aina pirun hyvät kolesteroliarvot ja joka Jumalan kerta niitä sitten ihmetellään ja Jeesustellaan. Toisaalta... sitten onkin helppo hymyillä ja olla et "mähän sanoin" [:D][:D][:D]

maamukka, totta on joo että kun oot ylipainoinen, sulla luonnollisesti on kaikki mahdolliset vaivat.. Mut viime vuonnakin pistettiin kaksi kertaa sokerirasitukseen, kahden eri lääkärin toimesta, kun olivat varmoja että kyllähän se diabetes nyt varmaan on. Ekan kerran kävin tammikuussa ja toisen kerran muistaakseni viime kesänä, kun tämä toinen lääkäri mietti, että ehkä puolessa vuodessa oli muutosta tapahtunut. Ja itsellä paino putosi viime vuonnakin parikymmentä kiloa, mutta siitä huolimatta, "eihän sitä koskaan tiedä". Mulla on lanko, joka on ihan hoikka, mutta hänellä kolesteroliarvot hipoo kattoa, eikä niitä olis varmaan epäilty, ellei sisko sattuis olemaan itse labrassa töissä, joten huvikseen joskus otti verikokeet mieheltä.
No kyllähän mä tiedän ylipainon aiheuttamat riskit, mutta ärsyttää vaan se, että ennen kuin edes tsekataan mitään, niin sanotaan, että tilanne on nyt näin.

Muutaman päivän ollut hirveä vilu päällä, tänä aamuna heräsinkin sitten aivastellen ja vähän niiskuttaen, saas nähdä iskeekö joku flunssa.[:'(] Ja monta viikkoa mennyt vailla pahoinvointia, ja tänä aamuna sitten ihan yökkö olo, ehkä sekin johtuu muuten huonosta olosta..

Huomenta kaikille!

Jaahas, meidan perheessa on nyt sitten kanssa yksi rakatautinen pikkupoika. No, toivotaan etta menee pian ohi ja ettei tartu! Ei huvittaisi yhtaan olla kipeana nyt kun aurinkokin on alkanut paistaa.

Mies huomasi eilen illalla etta mun masulla oleva lintutatuointi (sydamen muotoinen paaskynen navan alla) on alkanut kasvaa! Huisia! Sita olenkin vuosia miettinyt etta miltahan mun lintukuva tulee nayttamaan jos kay niin onnellisesti etta tulen raskaaksi :) aika hauskaa :)

On toi aika rankkaa etta ylipainosta, pienestakin, noin kovasti sorsitaan. musta tuntuu etta siita on suomessakin tullut aikamoinen kirosana! Kunhan muistaisivat etta viela vaarallisempaa on laihduttaa itsensa kamalaksi anorektiseksi tikuksi. Ja musta paa-asia on etta ihmisilla on oikeanlainen, terve suhtautuminen ruokaan. Onko silla nyt niin valia jos on vahan ylimaaraisia kiloja kunhan on tyytyvainen ja sinut itsensa kanssa?

Nain viime yona unta etta mut oli jostain syysta lennatetty joidenkin naisten kanssa (ainakin yksi tuttu raskaana oleva mukana) Irakiin. En oikein ymmartanyt miksi, mutta ihmettelin siina vaan etta tamahan saattaa olla nyt vahan vaarallista raskaana olevalle naiselle. Majapaikassa tarjolla oli sangyksi yhden maattava vesisanky, sekaan ei miellyttany mua, kun en mahtunut siihen kunnolla :) haha. kaikkea sita!

Hyvaa paivanjatkoa teille sinne suomeen ja ruotsiin! :)

Maaru

Takaisin