Hei vaan kaikille..
Eilen oli neuvola, kaikki siellä ok, verenpaine joka kerran matalampi kuin edellisellä kerralla (ehkä sitä rauhoittuu raskauden edetessä, alussa oli pieni paniikki päällä koko ajan...). Vauvan sydän löi 145 kertaa minuutissa, ja ihan normi sekin kuulemma. Neuvolatäti sanoi, että voi mennä hyvin vielä kuukausikin, ennenkuin mitään liikkeitä tuntee, joten en sitten henkeä pidätä sen suhteen. Ja kohdun asennosta ei ole hajuakaan, ei siitä kukaan ole missään vaiheessa mitään sanonut... [8|] Kohdun mittaakin alkavat ottaa vasta raskauden puolivälissä.
Kuntoneuvolaan ja perhevalmennukseen sain puhelinnumerot, perhevalmennus tosin vain naisille (mutta ei mies sinne olis lähtenytkään..) ja kuntoneuvolasta saa fysioterapeutin apua, jos alkaa vaikka selkäkivut vaivata.
Sokerirasitukseen myös mentävä, kun olen riskiryhmää kilojen puolesta (ja on tautia molempien suvussa). Olis kuulemma pitänyt jo edellisellä kerralla neukkarin siitä sanoa, mutta oli unhoittanut.. 12-16 viikoilla kun eka rasitus otetaan. Nyt ei sitten meinannutkaan saada enää aikaa mistään labrasta, mutta onneksi yhdessä paikassa tekivät tilaa vähän vuoroja järjestämällä... kiva kiva!! [:)] (Viime vuonna multa otettiin myös rasitus vaikken raskaana ollutkaan, mutta lääkäri halusi muuten vaan testailla, joten sikäli tuttua puuhaa eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut, mutta saa nähdä miten käy..)
Mahasta, mullakin tosiaan noita omia makkaroita joten sieltä seasta vaikea nähdä mikä on vauvamaha. Mutta nyt sen kyllä jo erottaa itse, koska se tuntuu niin erilaiselta. Niin kuin TuuliEnkeli sanoit, kun tökkää vähän tiukempaan paikkaan.. [:D]
magentan testin mukaan olis sitten poika tulossa.. [8D]
Äiti oli käynyt Valtterin kirppiksellä ja ostanut ison kasan pienenpieniä vauvanvaatteita. Mutsi on ihan hurahtanut kun odottaa pitkästä aikaa vauvaa hoidettavaksi.. siskon lapset kun on jo 18- ja 12-vuotiaat.
Pigmenttiläiskistä puhuttiin neukkarin kanssa, kun mulla viime kesänä ilmestyi naamaan ekaa kertaa, muuten on lähisuvussa sitä myös esim. äidillä ja siskolla. Saa nähdä miten tänä kesänä käy, kun on vielä raskaana ja se lisää riskiä ennestään.