Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä vielä yksi uusi. Ensimmäistä odotellaan. Laskettuaika 20.10.
Sunnuntaina kerroin vanhemmilleni ja siskolleni sekä hänen miehelleen. Eilen toiselle siskolle ja hänen miehelleen.

Tervehdys kaikille ja tervetuloa joukkoon Riks[:D]

Tänään oli sokerirasitus ja sain ensimmäisten joukossa uutta glukoosinestettä jonka oli tarkotus maistua appelsiinille...se oli ihan kamalan makusta ja jouduin yökkimään kun sitä join vaikka kovin herkästi ei yökkimisrefleksiä tällä mammalla ole..no siitä selvittiin joskin hieman väsynyt olo ja pääkipu jäi ja on edelleen...ilmeisesti arvot oli ok koska neuvolatäti ei soitellut perään[:)]Samalla reissulla kävin myös neuvolassa ja kaikki oli hyvin.Hb oli laskenut 123:een joka selittää tätä väsymystä...normaalisti arvot on 150:n paikkeilla.Sydänäänet kuului myös hienosti,joskin "kirsikka" melkoisesti pakoili dobleria...syke 150-160...kuulemma tietää että tyttö olisi tulossa kun tytöillä on korkeampi syke kuin pojilla..mene ja tiedä[:)]Tuossa kun iltapäivällä otin rennosti sohvalla niin masussa alkoi melkoinen mekastus...liikkeet ei tuntuneet selvästi potkuina vaan muljahteluina pitkin poikin...hassu tunne[:D]Muuten kaikki ok meillä...ensi viikon lopulla on meillä muutto edessä joten touhua tässä riittää...mukavaa illanjatkoa kaikille[:D]

joopa joo...

Taas on tullut pahoinvointi paikalle. Oon nyt parina päivänä päästäny sateenkaarinaurut tonne kaupungille kun oon lähtenyt töistä. Ja pyörryttää lähes jatkuvasti. Saas kattoo mitäs huomenna neuvolassa sanotaan. Onko sokurit korkeella, hb alhaalla vai mitä ihimettä? EI JAKSAIS ENÄÄ KIITSPLIIS!

Äh, ja eilen huomattiin että meidän puntari onki ollu rikki. Painoo onkin tullu sitten hilppasen enemmän kun se vajaa kaks kiloo. PRKL!

Ja paskat sanon minä "seesteinen toinen kolmannes" [:'(] 

Niin ja tervetuloa Riks!

Keväinen Tervehdys kaikille!

Tässä istun suu turtana, kun kotiuduin juuri hampaanpoistosta. Tehtiin alhaalle takimmaiseen juurihoitoa ja se täytettiin maanantaina...Tiistai-iltana hammas kipeytyi purenta-araksi, eilen aamuna se oli jo melkoisen kipeä eikä kärsinyt purra ollenkaan. Pääsin hammaslääkäriin käväisemään, hioivat vähän matalammaksi paikkaa ja kirjoitti penisilliinikuurin. Eilen otin kuurista jo kaksi tablettia ja panadolin kanssa yritin lievittää kipua. Viime yö meni lähes valvoessa ja aamulla soitin että nyt ottakaa tämä hammas pois. No hammaslääkäri oli aivan samaa mieltä asiasta ja niin sitten menin pelon sekaisin tunnelmin sitä poistattamaan. Puudutusta jouduttiin laittamaan useamman kerran, se oli sen verran kipeä ja sitten iski sellainen tärinä/vapina päälle...
Pulssi oli varmaan pilvissä kun lääkärikin sanoi että sydämesi hakkaa. Eipä ole koskaan tuollaista ollut, mutta jännitin kyllä aivan kamalasti. Meinasi itkukin tulla väkisin. Hammaslääkäri(nainen) oli aivan ihanan rauhallinen ja sanoi että et ole ensimmäinen jolla tulee sellainen, antoi vettä ja sain istua ja hengitellä rauhassa...avasi ikkunankin. Siinä sitten rauhotuin ja sanoin että aletaanhan hommiin...5min. ja hammas oli irti!!! Voi sitä helpotuksen aaltoa joka kulki koko kehossa[:D]
On minulta ennenkin hampaita poistettu ja olen kova jännittämään hammaslääkärikäyntejä...Mutta tämmöistä reaktiota ei ole ennen ollut! Hammaslääkäri sanoi että puudutusaine lisää adrenaliinia ja laukaisee stressiä ja siitä tämä....Ja tietysti raskaana on herkempi reagoimaan!
No nyt sitten parannellaan ja odotellaan että puudutus lakkaa, toivon että selviän vähäisellä panadol määrällä jälkituntemuksista...Tiedän ainakin että se kipu mitä oli ennen poistamista oli varmasti kovempi.

Eli tämmöisiä kuulumisia tähän, eikä ollut kyllä tarkoitus säikytellä teitä. Hyvä kokemus jäi tästä hammaslääkärireissusta jokatapauksessa ja apu tuli.
Raskausoireet on olleet nyt muutaman päivän aikalailla pois, pelkästään tissit kipeänä[;)] ja yöllä saa kyllä vessassa juosta 3-4 kertaa, niin eikä pelkästään yöllä vaan päivälläkin useammin.
Uusi koti hakusessa ja muutto edessä viim. kesällä[:)]

Paljon tsemppiä kaikille odotukseen ja kevääseen!

Stardust ja mönkijä 14+1

Päivää kaikille ja tervetuloa uudet tulokkaat!

Täälläkin on vihdoin päästy käymään np-ultrassa. Kaikki oli hyvin. Pikkuinen liikkui todella paljon. Saas nähdä millainen vipeltäjä meille on tulossa. Verikokeissa ei ollu mitään hälyyttävää ja niskaturvotus oli millin luokkaa. Pituutta löytyi 6,6cm.

Pahoinvointi ei tunnu laantuvan millään. Mahakin on ihan hirveen iso, isompi kuin kaksoisraskaudessa viikolla 20. [8|]

Hyviä vointeja kaikille odottajille!

Miten teillä se maha kasvelee, mulla ei oikein mitään näy (VIELÄKÄÄN)ja oon nyt 13+pari pv. Missä vaiheessa teillä on alkanut näkymään? Itse olen hoikka mutten lihaksikas tai laiha tai mitenkään siro, pömppis löytyy omasta takaa joten siitäkään ota hemmetti selvää että onko se vauva vai luontainen vararavintoni.

Musta ei vielä näe, että olen raskaana.
Maha on isompi, mutta näyttää lähinnä turvonneelta. Ruuansulatushan on nyt paljon hitaampi, joten voipi olla että on vain turvotusta. Tänään kyllä housut puristivat ikävästi vyötäröltä.
Olen luonnostani iso ja rintava (172cm, 44-46, e/f-kuppi), mutta pömppömahaa mulla ei ole ennen juurikaan ollut. Ehkä tämä on jo sitten vauvamaha, mutta kun on tota ylimääräistä niin ei näytä sellaiselta kiinteältä pallolta kuin toivoisin. Ääh, en tiedä. 16.viikko alkoi jo...

Joo eipä vielä täälläkään maha ole juuri kasvanut.. eikä varmaan vielä hetkeen kukaan ulkopuolinen arvaisi että oon raskaana. Se on niin yksilöllistä..
Selkä on vihoitellut parina viime päivänä kun oon kulkenut kaupungilla ilmeisesti liikaa. Huono kunto, siinä sen nyt näkee![:@] Muuten on olo ihan ok, ei mitään "oireita" oikeastaan suuntaan eikä toiseen. Mies saa välillä hymyilemään, kun se yhtäkkiä sanoo jotain, että sun täytyy olla nyt varovainen et sä voi miten vaan ympäri kaupunkia lampsia, ei koskaan tiedä mitä tapahtuu... No vaikka voi jäädä auton alle tai ilmeisesti suorilta jaloilta kaatua (oon antanut itsestäni ilmeisesti aika kömpelön vaikutelman! [:D]). Onhan se jotenkin söpöä kun joku noin huolehtii..

Maanantaina olis seuraava neuvola, sitä odotellessa tässä mennään. Vointeja kaikille!

Täällä masu pumpsahti ihan muutamassa päivässä esiin ja nyt olen siihen yrittänyt totutella. Sf-mittakin oli neuvolassa jo 14cm eli kyllä tuo kohtu kasvaa ja nousee. Mutta vielä pystyy peittelemään löysillä paidoilla, varsinkin, kun ei ole mikään lauta tämä maha koskaan ollutkaan. Jonkinlaista möyrimistä tuolta masusta myös on alkanut tuntumaan, joten eiköhän se raskaus ihan oikeasti ala näkyä ja tuntua pian.

Hei! Täällä ilmoittautuu 22-vuotias ensimmäisen odottaja! Laskettu aika on 31.10 eli juuri pääsin tähän palstalle.

Kerronpa hieman taustoja tähän mennessä: tein positiivisen raskaustestin (ja toisenkin) kaksi päivää ennen kun oli tarkoitus lähteä Kaakkois-Aasiaan reppureissulle! Siinä tulikin sitten kova kiire selvitellä ties ja mitä asioita malarialääkkeistä alkaen. Laosiin ja Kambozaan ja Thaimaaseen oli matkan tarkoitus, mutta juuri malariariskistä johtuen (lääkkeitä ei siis saanut syödä) päädyimme olemeen "vain" Thaimaassa. Matkalla olin avomieheni kanssa. Rinkka selässä kuljimme 4 viikkoa bussilla ja junalla pitkin Thaimaata, metsästimme edes jotain aamupalaksi kelpaavaa minulle kylmään vesisaaviin odottamaan aamupahoinvointia, asustelimme bambumajassa välillä, välillä hotellissa. Ja saimme rauhassa sulatella tätä vauvauutista kahdestaan! :) Tämä lapsonen on siis saanut aika vauhdikkaan alun elämäänsä jo kohdussa :D

Ensimmäisen kerran kerkesin soittaa neuvolaan kun olin jo 10. viikolla. Muutama päivä ja päästiin jo ihailemaan ultrassa ruudulta pienen sydämen sykettä! Eikä itkettänyt, vasta sitten kotona sitä kuvaa tuijottaessa ymmärsi että mikä siinä on. Nyt odottelen ensi viikolla olevaa seulontaa josko sieltä sitten näkyisi jo paremmin.. :)
Ihanasti tuo reissu opetti olemaan stressaamatta turhia. Mieleni on raskauden suhteen luottavainen, (tosin turvonnut maha ärsyttää ja ärsytti siellä uimarannalla ollessa kahta kauheammin hahah)tapahtuu mitä on tarkoitus tapahtua, tärkeintä on iloinen mieli ja luottamus omaan kehoon minulle tällä hetkellä.

Ihanaa odotusaikaa ja onnittelut teille kaikille muillekin! Toivottavasti meillä on vielä monta mukavaa "juttuhetkeä" täällä ennen sitä jännittävää lokakuuta!

Tervetuloa vaan kaikille uusille! Meitä alkaakin jo olemaan ihan mukava joukko! [:D]

Pömppöanalyysistä; eli normaalisti olen melko hyvässä kunnossa ja ei pömppöä. Varsinaista vauva mahaa ei kyllä vielä ole mutta huomaa, että jotain on tapahtunut. Hyvin saa kyllä peitettyä, mutta tiukempia paitoja/mekkoja käytäessä kyllä varmasti tutut huomaa... että onkohan muutama liskäkilo tullut vai? [;)] Eräs kysyikin töissä jo että, et ole vissiin päässyt treenaamaan kunnolla nyt pariin viikkoon? Olin siis kunnolla kipeena sen pari vk... Joo siitä tää turvotus johtuu. Eli helppo vastaus. [8D]

[font="times new roman"]Heips!! Täällä yks mamma, jonka laskettu aika olis 16.10. Pikkukakkosta odotellaan, esikoinen on 3v reipas typy <3

-Mamma rv 13+5-[:)]

Mua jotenkin stressaa tosissaan tämä mahankasvuhomma, en edes tiedä tällä hetkellä että mihin suuntaan se stressaa. Nyt on menossa 14. viikko eikä tunnu mitään näkyvän, mutta 17. viikolla pitää tavata sukulaisia ja mietityttää miten valmistautua siihen, joko se maha rehottaa kaikelle kansalle... Vai näytänkö vain äkkilihoneelta...

Tiukunen!! Mä oon susta ihan vastakohta, mulla viikkoja vast 13 ja masu on todella iso, isompi kun esikoisen kanssa...Kyllä se sunkin masu pian paisuu, kun pullataikina..Mulla esikoisen kanssa kesti pidempään kun alko vauvamasu näkyä, vasta joskus  rv 17 tasainen pömpötys...Tsemppiä sulle!!!![:D]

Mamma+masuasukki 13+5

Mä laiton mahan koon ensin turvotuksen piikkiin, mutta enää en kyllä ole niin varma. Tuntuu, että se kasvaa ihan silmissä ja vanhat vaatteet ei kyl enää mee päälle. Ekan raskauden kohdalla maha ei meinannu kasvaa millään.
Mulle kyl sanottiin neuvolassa, että esim. tokassa raskaudessa maha kasvaa alussa yleensä nopeammin kuin ekassa. Kaikki paikat kun ovat jo kertaalleen venyneet, niin maha pääsee kasvamaan nopeammin.

Tervetuloa uudet odottajat!

Mahasta:Täällä ei ole havaittavissa mitään kasvua,mutta eiköhän se joskus tuolta makkaroiden alta plumpsahda,malttamattomana kyllä odotan [:D]

Hikoilua:Olenko ainoa ketä hikoilee kuin pieni porsas?Tuntuu ettei mikään ennen pitänyt dödö enää tehoa.....

Joogaajia?Itse olen vielä käynyt ihan tavallisessa joogassa,ja ajattelin jatkaa niin kauan kuin vaan pystyy,sitten siirryn äitiysjoogaan.

HenniK ja "Ilona" 13+1

Hei kaikille ja tervetuloa uudet mammat[:D]
masuasiaa...täälä on ruvennut masu kasvamaan ja viikkoja on nyt tasan 15...tosin tuota pömppistä on omastakin takaa mutta kyllä se vauvamaha sieltä vain nousee[:D]

Henni kyseli tuossa hikoilemisesta...mulla oli tuo hikoilu silloin alkuraskaudesta...enään en hikoile.

Tänään kävin sairaalassa laitattamassa Holter-sydänseurantalaitteen joka nyt sit vuorokauden rekisteröi sydämen touhuiluja.Saapa nähä mitä sitten löytyy kun tuo nauha puretaan.Toivottavasti nämä rytmihäiriöt ovat vain tämän raskauden aiheuttamia...kovasti on povattu että tyttö olisi tulossa kun näin voimakkaasti nuo hormonit runtelee[:D]

Tänään olisi tarkotus vielä pakkailla ja huomenissa lähteä ajelemaan kohti uutta kotia ja viedä vähän tavaroita sinne taas...ensviikolla onkin sitten kaikenlaista paperinpyöritystouhua jne.

Mukavaa illanjatkoa kaikille[:)]

Masuasiaa täältäkin, nyt alkaa reilusti jo olemaan vauvamasu. Omat makkarat ovat ihan selvästi muuttaneet muotoaan [:)] Vielä kuitenkin olen mennyt vanhoilla housuilla kun paino on sen verran pudonnut, että mahtuvat vielä...ehkä ensiviikon[;)]

Ensiviikolla olis taas neuvola, siis toinen vasta, mutta tuntuu että taas kun olen siellä neuvolalääkärissä käynyt ja ultrassa ja verikokeissa.

Lapset ottivat uutiset ilolla vastaan ja tytär muistaa joka päivä halata masua ja jutella vauvalle.
Poika ei ihan niin paljon hehkuta, mut alkaa olla siinä iässä ettei äitiä enää niin paljon voi halailla[;)]

Muuten olen voinut nyt hyvin, pahoinvointi poissa ja väsymys samoin vähentynyt. Viikko sitten olin vielä ratsastamassakin kahtena päivänä, tuntui ettei enää sitten uskalla/voi mennä, hieman tuntui epämukavalta.

Viikonloppuja kaikille !

Mulla maha ei oo kasvanu vielä onneks...on vaan jotenki turvoksissa tai jotain. Painokin on heitelly kilon ylös ja alas. Eilen olin jo kauhuissani, et nyt oon lihonu kilon, mut tänä aamuna olikin laskenu samaan, mitä alkuviikosta.
Ukko yrittää rauhotella, et sehän kuuluu asiaan, et sun pitää lihoa, mut mä en haluu..... Syön siis kyllä ihan, kuin ennenkin, välttäen ylimääräsiä herkkuja, kuten yleensäkin. Niistä tulee nii paska olo, makeesta ainakin, ettei onneks paljoo pysty syömään.
Nooo, pikkuhiljaa yritän sisäistää sen, et mulle tulee iso maha jne...

Tänään lähden varmaan baariin. Kaverin tytöllä on ristiäiset, ni lähen heitä kuskaan. Mukava mennä, viimeks olin 2 vkoa sit. On niin paljon tuttuja, ketä ei muuten nää, kuin baarissa. Taas menee light-limua ja vettä litratolkulla,heh!

Jeps...ei muutaku saunaan, ja sit laittautumaan iltaa varten. Mitähän laittas päälle... [:D]

Juu nyt kyllä tuntuu taas mokkulan liikkeet, mutta vaan jos se mukiloi virtsarakkoa, aika muikeeta. En tiedä mitä voltteja se välillä vetää. Luontoäidin julma pila laittaa virtsarakko ja kohtu vierekkäin! [;)]

Miehen firman juhlat olis ensi kuussa. Ahdistaa nuo vaatehommelit kun on liian pitkä ja liian laiha. Jos on joku muu pitkä kukkakeppi joukossa niin http://www.missymom.net/ verkkokaupasta löytyy hyvillä lahkeenpituuksillakin (jopa 90cm!). Maksaahan ne mutta minkäs teet, tosin noi minun housut "vain" 40 egeä ja ne sopii myös vähän juhlallisimpiin tilaisuuksiin. Jospa menis kesän kekkereihin kun en ole mitään hame-ihmisiä.

Ihme kyllä en ole hikoillut normaalia enempää, vedin eilen aika kovan jumpan mutta en hikoillut juurikaan. Vielä on pystynyt tekemään kaikki liikkeet normaalisti. Kai se kroppa kertoo jossain vaiheessa kun pitää hiljentää.

Miehenkin kiinnostus raskauteen tuntuu kasvavan mahan myötä. Illalla toi sänkyyn voileivän kun mainitsin että on nälkä. Oli aamulla lukenut netistä jotain kestovaipoistakin.

Takaisin