Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heips pitkästä aikaa!

on ollut kiva  lukea hyvistä ultrakuulumisista/neuvolakäynneistä! [:)]

tervetuloa uusille odottajille!

täällä vieläkin ällöolo, viikkoja nyt 12+3. aamu alkaa oksentamisella, jonka perään on heti syötävä, jos haluaa sen pysyvän sisällä. muutenkin tulee vessassa vietettyä aikaa, kuopus (1v 2kk) tulee sinne silittelemään päätä. [:D] no, ei onneksi leiki oksentavansa pottaan, kuten esikoinen teki tytön odotusaikana...

sisällä on tullut muutenkin oltua ihan liiaksi, mies on vaan tyytyväinen kun en ole päässyt shoppailemaan. onneksi esikoinen on päiväkodissa 11 päivää kuussa, pääsee siellä sitten ulkoilemaan/leikkimään kavereiden kanssa pidemmän kaavan mukaan. typsy on vielä mun kanssa kotona, olenkin miettinyt, pitäisikö syksyllä tyttökin laittaa muutamaksi päiväksi päiväkotiin, että saisi kavereita, vai jatkaako sitten vielä kotona? mites muut lapselliset, onko teillä lapset vielä kotona/hoidossa, ja miten ootte meinannut tehdä, kun vauva syntyy?

itse olen siis kotona, kitkuttelen kotihoidontuella. alun perin piti nyt keväällä hakea töitä, mutta tällä ololla ei tehdä sairaalassa kolmivuorotyötä. mies on vielä kaiken kukkuraksi yrittäjä ja tekee pitkää päivää, joten jos alkaisin tekemään vuorotyötä, pitäisi lapsille hakea paikkaa vuoro-päiväkodista, ja sitä en halua tehdä, ainakaan muutaman kuukauden takia. alalta ei paljon päivätyöpaikkoja löydy, joten kotona ollaan ainakin ensi vuoden syksyyn, jos kaikki menee hyvin.

ei sais netissä surffailla yhtään... olen nyt stressannut tosta istukasta, kun lepää suoraan siinä kohdunsuun päällä. tiedän kyllä, että suurimmalta osalta se siirtyy siitä pois, mutta ois kyllä NIIN tyypillistä tuuria ettei mulla kuitenkaan siirtyis. netistä löytyy aiheesta kunnon kauhutarinoita. [8|] oloa ei yhtään helpota se, että rakenneultra on vasta kesäkuussa (ja sitä ennen ei oo ees neuvolakäyntejä). ei sais miettiä sitä, mutta mitäpä sitä muuta tekis, kun on pelkkää aikaa...

Ulpukka 77 Kävin eilen H&M:llä mamma-vaateostoksilla. Siellä oli paljon eri vaatteita ja malleja kokoon 48 saakka eli xxl-saakka. Joten varmasti sinullekin löytyy sieltä sopivia. Rintaliivejä en siellä katsonut, muuta H&M-nettikaupassa oli myynnissä ainakin 85E saakka imetysliivejä. www.belua.fi nettikaupassa oli rintaliivejä kokoon 95F sakka joissain malleissa jopa 90i-kokoon saakka! Joten suuri rintaisillekin löytyy imetysliivejä. Hinnat ovat kyllä tuolla belua-nettikaupassa siinä 50-55e/liivit, kun taas H&M:llä ne on 19,95/2kpl tai yhdet 14,95, nämä halvemmat ei varmaankaan ole suuririntaisille kovin tukevia ja hyviä.
Ostin itse eilen kolmet housut, kolme paitaa ja yhden neuletakin. Niillä pärjään varmaan tosipitkään. Ehkä jonkun topin vielä voisi kesällä ostaa ja ehkä hameen jos sellainen kiva löytyisi. Olen menossa ma 12.4. ensimmäiselle lääkärikäynnille ja silloin on viikkoja 13+4, jos silloin on kaikki hyvin uskallan varmaan ottaa kaikki mamma-vaatteet käytöön. Tyydyn nyt käyttämään vain kaksia housuja. Jos vaikka olisikin joku asia huonosti lääkärikäynnillä voisin vielä palauttaa myymälään kahden viikon sisällä ostamani vaatteet. Toivottavasti kaikki on hienosti, minua jännittää tuo ultra ja lääkäri käynti aivan kauheasti, kuten useimpia teistä. Hyvää vointia ja viikonloppua kaikille.
ALKUPERÄINEN: Ulpukka77

Normaalisti minulla on 44-46 kokoisia vaatteita joten varmaan pitäisi olla xl-kokoisia mammavaatteita. Ajattelin että mahtaako nuo tehdä edes minun kokoisilille äitiys-vaatteita vai pitäisikö sitä ostaa vain isojen naisten vaatteita (normaaleja) ne vain ei sitten istu päälle hyvin eikä ole minusta niin sieviäkään... Toivottavasti tuolta H&M:ltä löydän sopiviä vaatteita.

Ilmoittelehan Ryppy sitten löysitkö mitään.
Olen myös 44-46 kokoa normaalisti ja haluaisin löytää kivan näköisiä ja halpoja mammavaatteita. Mulla on yksi H&M:n mama farkkuhame kokoa XL. Ostin sen mukavuus syistä reilut 10kg lihavampana. Pari päivää sitten kaivoin sen kellarista ja tuntui toistaiseksi aika väljältä vyötäröstä (hyvä vaan...)

Kaveri suositteli innoissaan H&M:n imetysliivejä ("on hyvät&halvat").
No, netistä selvisi että suurin koko on D-kuppi. Mulla on nyt jo E/F.
Vaan onhan niitä lehmillekkin nykyisin liivejä... *huokaus*

Ps: Jos joku osaa suositella edullista liivimerkkiä jossa riittää kokoa,
niin vinkkaa ihmeessä. Vielä on puoli vuotta aikaa etsiä :D

taru80 kiitos kullanarvoisista vinkeistä dopplerin kanssa!

Eilen kuultiin siis ensimmäiset äänet dopplerilla ja oli kyllä niin ihanaa ja jännää! [:)]
Nyt osaa olla ehkä hieman rennommalla mielellä tiistain neuvolaa odotellessa. Pahoinvointikin alkaa olla kohta taltutettu joten hyvillä mielillä mennään!

Tosin nyt on tainnyt tulla uusi kaveri närästys... Närästääkö muita ja voiko siihen tosiaan syödä Rennietä ilman haittavaikutuksia?

Hei,

olin myös tällä viikolla ultrassa, jossa kaikki oli hyvin, lapsi vastas laskettua aikaansa ja liikkui ihan hulluna. Sain kuulla myös ensimmäistä kertaa hänen sydänäänensä. Olipa suloista! Nyt sitten suunnittelen siirtyväni kesälomalta suoraan äitiyslomalle elokuun lopussa. :)

Noista verenvuodoista muuten: Mullakin oli muistaakseni viikolla 8 ihan kamalaa veristä vuotoa, mm. kirkkaita verisiä klönttejä, jolloin uskoin jo saaneeni keskenmenon, mutta kun soitin silloin sekä neuvolaan että lääkärille, siellä vain kehotettiin ottamaan rauhallisesti ja seuraamaan tilannetta, vaikka eivätkään osanneet sanoa, mistä johtuvat. Sanoivat, että vuodot ovat jopa yleisiä ja mikäli niihin ei liity mitään kipuja, eivät kuulemma ole vaarallisia. Mistä senkin voi tietää? No, onneksi vuodot sitten lakkasivat eikä niitä oo enää sen jälkeen tullu...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Lisko oli kysellyt ilmeisesti hieronnassa käynnistä. Itse kävin juuri aamulla puolihieronnassa (eli alaselästä-päähän saakka), ja tuntui niin ihanalta ja rentouttavalta. Olen kertonut hierojalleni heti raskaudesta kun olen testin tehnyt. Hän tietää nyt sitten vähän rauhallisemmin ja kevyemmin hieroa alaselkää. Minulla on nyt viikkoja 13+1 ja vielä pystyin maata mahallani hierontapöydällä, vähän massu jo tuntui mutta mahallaan olo ei tuntunut vielä pahalta. Puhuinkin hierojan kassa jatkosta että sitten kun massu kasvaa hän hieroo istuma-asennossa. Kävin tällä samalla hierojalla ennen raskautta vyöhyketerapiassa toista kymmentä kertaa kerran/viiko, vyöhyketerapia piti lopettaa heti kun tiesin raskaudesta, siispä vaihdoin hierontaan.
Pilatesta olen harrastanut pari talvea, nyt oli kolmen viikon väli edelliseen pilateskertaan ja voin sanoa että todennäköisesti se jäi viimeiseksi kerraksi tänä keväänä. Pilates edistyneessä ryhmässä ei tuntunut enää hyvältä. Mikään ei varsinaisesti tehnyt kipeää, mutta jotkut liikkeet olivat kauhean epämukavia tai sitten en vain enää niitä pystynyt tekemään. Ajattelin että voin tehdä pilatesta kotona oman voinnin ja tahdin mukaan itekseni. Ryhmässä aina pitää mennä vähän ryhmän mukana vaikka pilateksessa pääasiassa kaikki tekevät oman rytminsä mukaan, mutta samoja liikkeitä.
Soutua olen talven mittaan harrastanut kotona Consept2-laitteella (Ergo), siinä pidin taukoa 2kk pahoinvoinnin takia. Tällä viikolla kokeilin sitä uudelleen ja varmaan tästä eteen päin voin sitä taas tehdä niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Pahoinvointi on helpottanut joten tuollaista edestakaisin vetoliikettä pääkin taas sietää. Aamuisin käyn koiran kanssa sauvakävelyllä 40min. ennen töihin lähtöä. Se piristää aina kummasti. Toivottavasti myös pitää noita kiloja kurissa. Minulla on niitä valmiiksi jo niin paljon. Taisi neuvolan puntari viimeksi näytää jo 90 kg! Apua tuo näytää tosi kauhealta luvulta. No kunhan pysyisi loppuun saakka alle 100 kilossa niin olisin tyytyväinen. Painoa ei ole vielä onneksi tullut lisää kuin 1-2kg.
Painoindeksi on 30 eli ylipainoa on, mutta onneksi olen liikkunut paljon että on myös lihaksia ja ryhtiä.

jemppi: itellä tosiaan kaverina närästys ja ja oon huoletta ottanu Rennietä. Ei mulle ainakaan mitään sivuvaikutuksia tullu. Isosisko suositteli koska hänelläkin oli melkein koko raskauden ajan närästysvaivoja. Ja jos hirveesti mietityttää se Rennien käyttö niin kannattaa kysellä neuvolasta mikä olisi hyvä vaihtoehto :)

jemppi - niitä saa sen(muistaakseni) 8 kappaletta päivässä syödä... mä ainakin ihan surutta vetelin niitä, kun närästi. Nyt ei ole vielä tarvinnnut. Piimä on kyllä hyvä närästykseen, kannattaa kokeilla... [:)]

Mulla on refluksitauti ja kun nyt raskauden aikana ei kovempia lääkkeitä voi syödä niin sellanen kun Balancid novum on ollu mun kohdalla ainakin huomattavasti tehokkaampi kuin rennie ja sitä voipi syödä raskauden aikana...[:)]

jemppi täälläkin yksi, joka veteli viime raskaudessa pakettikaupalla rennieitä. joissain muissa merkeissä oli, ettei saisi raskausaikana syödä, mutta nuo ovat sallittuja. [:D] itsekin taas odottelen, koska närästys tulee mukaan kuvioihin, ja saa taas hakea apteekista vanhan tuttavan kuvioihin...

Chaos74 onko toi sun mainitsema lääke käsikauppatavaraa, vai tarviiko siihen respan? itse tulen varmaan tarvitsemaan jossain kohtaan jotain parempaa, kun viimeksi lopussa piti vaan kärsiä, kun ei renniet enää tehonneet...

Nukkumisesta; meikäläinen nukkuu ainakin ihan normaaliin tapaan vielä, tosin mahallaan en ole koskaan nukkunut.. kylkiasennossa lähestulkoon aina. Ei ole vielä mitään univaivoja.. Alkuraskaudessa huomasin sellaisen oudon jutun, että välillä öisin hikoilin tosi paljon, heräsin keskellä yötä ja yöpaita oli ihan kostean tuntuinen.. [:'(] Se on onneksi jo jäänyt.

Just tuli ihmeteltyä eilen, että ei mitään oireita. No tänään tietty sitten kaupungilla kun olin jonkun aikaa, niin armoton pahoinvointi iski, meni ihan voimat ja piti ostaa ekasta vastaan tulevasta kaupasta sämpylä ja mehu että sai vähän energiaa peliin. Ja tänään myös vatsa ihan turvoksissa, piti laittaa mikälie babybelt (sellainen pieni versio) farkkuihin kun olis muuten nappi lentänyt irti varmaan.

Mun mies ei ole mitenkään hirveästi odotuksesta puhunut eikä intoillut, mutta eilen illalla se kyseli mikä on vointi ja kuinka iso se lapsi nyt on.. aamulla se halusi koskea vatsaan, mikä on myös Harvinaista! [;)] Ihan kiva kun vähän edes on mukana..

SinnaH...ihan ilman reseptiä saa...maku on aikalailla samanlainen kun renniessäkin mut huomattavasti tehokkaampi eikä niitä saa ottaa ku kaks vuorokaudessa...kannattaa kokeilla.Mua tosin ei ole kovasti närästänytkään kun toi syömispuoli on muutenkin ollu vähän heikkoa..mut tarvittaessa on auttanu[:)]Nyt suloisia unia kaikille[:)]

nanatin: Kiitti toi lohdutti hieman, eli en vaan liho lihomista [:D]

chaos74: Täällä nukutaan selällä aina, nut jo välillä tuntuu että saa juosta vessassa hyvin usein. Mutta asennostani luovun sitte vasta kun on pakko :D

Riikka33: En kärsi ihottumasta mutta tämän raskauden aikana iho on kauttaaltaan kuivempaa kun koskaan ja todella herkkä, ärsyttävää
[&:]

SinnaH: Voi ei, ei kuulosta ollenkaa mukavalta :( Ihanaa että tyttö lohduttaa :) Meillä vain yksi vähä alle 2v tyttö ja sehän menee toivottavasti tuossa sivussa kun vauva syntyy [:)]

blinga: Tiedätkö olin sovittelemassa pukua yks päivä ja itelle kävi just noin, tuntui että silmissä sumeni, piti hetken olla kyykyssä ja sen jälkeen koettaa päästä autoon(nolotti hirveästi), sisko haki mulle juotavaa ja se auttoi. Tuon jälkeen olen kulkenu vesipullo mukana. Koska tuota oloa on tullu monesti paljon "lievempänä" ja tahdon todella tietää neuvolassa että miksi nyt jo..ja miksi noita tulee [:@]

Tosiaan moni on alkanu tuntemaan liikkeitä ja melkein kaikki on tainnu ekan ultranki käydä läpi, ja mikä hienointa kaikilla on ollu kaikki hyvin [:)]
Onkohan täällä taas istukka edessä, en tunne liikkeitä vielä 18viikollakaa [:D] No josko malttais odottaa.

Mutta hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!

jemppi täälä myöskin yksi rennien popsija!! [:D] joudun ottamaan oikeastaan joka aterian jälkeen kun muuten polttelee niin kovasti [&:] ihan huoletta sitä saa ainakin apteekin tädin mukaan syödä [:)]

Heips
Hittolainen, nyt tuntuu siltä, että kaipais naprapaattia. Oon heränny monena yönä kauheeseen rintakehän puristavaan tunteeseen ja lisäksi on koko viikon ollu kauhea jännityspäänsärky. Mut en tiiä miten turvallista tuo niksauttelu tässä tilassa on....?!
Pitää maanantaina soitella paikalliseen fysikaaliseen ja kysyy..
Siihen asti mies joutuu (SAA) toimia ensiavun antajana ja hieroa tota lapaluitten välissä olevaa kananmunan puolikasta pois...
Ärsyttää, kun ei haluis jatkuvasti särkylääkkeitäkään napsia.
Kunnon reipas kävelylenkkikin saattas auttaa.
Meiän hieroja mietti, et närästyskin voisi aiheuttaa noita puristavia tunteita, mutta mua ei oo koskaan aiemmin pahemmin närästänyt. Joskus ihan loppuraskaudessa roskaruuan jälkeen.
Toivottavasti ei oo mitään sydänjuttuja. Kun oon kuullu et raskaus vois tehä rytmihäiriöitä. En kyllä tiiä miten sellanen oireilis...

No tänään on kolotuksia lukuunottamatta ihana päivä. Arska paistaa ja linnut laulaa. Tosi keväistä[:D]

Hyvää viikonloppua kaikille!!

käpy, sama juttu mulla, nyt kyllä muistaa aina ihmisten ilmoille lähtiessä ottaa mukaan vähän juotavaa ja jotain purtavaa, koska ilmeisesti olotila voi keikkua miten vaan..

Tänään vietin aurinkoisen päivän kaupungilla taas, käytiin äidin kanssa kierrätyskeskus Hietsussa tsekkaamassa, ja löytyihän sieltä jotain pientä vaatetta tosi edullisesti, ja hyväkuntoista. Valikoimat ei mitenkään suuren suuret, siellä oli talvivaatteiden ale ja niitä eniten esillä, kuulemma kun ne on myyty pois niin laittavat muuta tavaraa tilalle. Siellä oli nytkin kuulemma 25 rullakkoa vaatetta odottamassa myyntiin tuloa... tulevat sitten pikkuhiljaa kun ehtivät hinnoitella.
Sitten istuttiin aurinkoisella terassilla, tosin mun juomana oli vaan karpalomehu, mutta oli aika paljon porukkaa liikkeellä.
Mullakin iski tänään närästys aamupäivästä, ekaa kertaa raskauden aikana. Renniellä se talttui mullakin.

kitty72
, mulla joskus ollut tosi pahoja närästyskohtauksia, ja niihin melkein aina liittyi just rintakehän puristava tunne, refluksitaudiksi sitä lääkäri joskus sanoi. Meillä suvussa sitä paljon, ja useampi leikattukin sen takia. Mutta siis yleinen oire närästyksessä. Ja sappivaivoissa myös, mikä toinen sukuvika, sitä kipua usein kuvataan just noin, että puristaa kovasti rintakehästä, ja moni luullut että on ollut sydänkohtaus menossa, kun on ollut sappikohtaus. Äidiltä, siskolta, enoilta.. jne. kaikilta leikattu sappikivet, joten itse toivoo ettei niitä tule.. [:@]

Itse en ole vatsan huomannut yhtään kasvavan, mutta tänään äiti sanoi, että onhan sulla jo vähän masua.. [:-] kai sen sitten muut huomaa paremmin kuin itse..

Blinga Ääh, mun äidillä leikattiin vatsalaukkua just ton refluksitaudin takia. Kiva, kun tuntuu pikkuhiljaa kaikki samat taudit oireilla, kun äidilläkin. Astma jo on, ahtaat poskiontelot ja sit tää ja noita niveloireitakin tuntuu olevan.. Mitäs sitten ottais vastaan...?

heippa kaikki
kylläpäs viikon lomailu on maistunut,vielä olisi kyllä tahtonut jatkaa.
olen lueskellut ahkerasti teidän muiden juttuja itse vaan olen niin huono mitään kirjottamaan.
tänään kävin apteekissa ihmettelemässä allergialääkkeiden ihmeellistä maailmaa.
aika masentaa kun luki laatikoita. kysyin apua ja lääke mitä hän suositteli oli minulle täysin uusi,
ja siinä myös luki  ei raskaana oleville.
en sitten tiedä.ostin kuitenkin, muuten tämä kevät tappaa minut vaikka niin ihanaa aikaa muuten onkin.
jotenkin tuntuu kun kaikki allergiat olisivat nyt paljon herkempiä..en sitten tiedä, päässä varmaan viiraa [:D]

tiedättekö muuten kukaan mistä saisi ostettua sellaista kankaista kettoon laitettavaa kehtoa?
olen yrittänyt etsiä netistä, tuloksetta. näin jossain lehdessä kuvan mutta en enää yhtään muista missä [:@]
sellanen olisi tilanpuutteen vuoksi aivan loistava. asumme mieheni kanssa rivitalo kaksiossa ja minulle on aivan älytön kynnys muuttaa pois täältä.
pitäisi löytyä todellinen unelmakämppä (muutama on löytynyt, mutta ensiksi odotan lottovoittoa.heh )
eli vielä saamme luvan mahtua asuntoomme :D

taidanpa lähteä teen kettoon ja lopetan tämän jaarittelun  [8|]

mukavaa sunnuntaita kaikille ja jaksamisia, varsinkin niille joita pahoinvoinnit ovat rassanneet

Moikka kaikille pitkästä aikaa! Mulla on ollut aikamoisia kiireitä, enkä ole täällä ehtinyt tarpeeksi lueskella teidän kuulumisianne, enkä kirjoitella itse mitään. Halusin vaan tulla kertomaan, että meidän ensimmäinen ultra on onnellisesti takana ja perjantaina näimme meidän pienen polksuttelijan ruudulla! Fiilis on hieno ja lapsi terve ja tietysti - maailman ihanin!

Tsemppiä, voimia, iloa ja jaksamista kaikille leideille.

heippas
itsekin noita nappeja mietin,mutta farmaseutti tarkisti koneelta, ensiksi joltain apteekin"omilta sivuilta" ja sitten vielä jostain toisest.ajattelin vielä kysästä neuvolasta mutta sinne on vielä muutama viikko.millään en viitsisi ravata lääkärillä.
on tääkin kun apteekissa käynti on hankalaa, heh[:D]

Takaisin