Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
SinnaH: Jeps. Siinä yhtä aikaa odotti ultraan aika isomasuinen nainen, ja hän meni toiseen huoneeseen, jossa ei ainakaan ollu lääkäriä, joten varmaan kätilö. Eli jospa se rakenneultra olis sit kätilön tekemä [:)]

Moikka!
En ole kerinnyt täällä käymään. Nytkin vain tulin pikaiseen kertomaan kuulumisia.

Ultrassa LA siirtyi ja onkin vasta 13.10. Eipä se haittaa. Pääasia, että kaikki oli kunnossa. Mä ehdin jo pelästyä, että jotain oli sattunu, kun ainoa raskausoire (väsymys) poistui rv9 aikana.

Vielä ei olla hirveemmin raskaudesta kerrottu, mut muutaman viikon päästä kerrotaan. Tai siis kerrotaan tytölle, joka varmasti puhuu siitä sit kaikille [:)]

Nyt pitää lähteä valmistautumaan retkelle pääsiäiskokkoa katsomaan. Muutaman vuoden ajan ollut perinteenä täällä meidän kylällä.

Pirkkis ja UrhoKyllikki 12+3

Sunnuntaipäivää kaikille[:)]
Nyt on ensimmäinen muuttokuorma viety uuteen kotiin...kyllä tuntu mukavalta vaikka tietää että on tosi paljon touhua edessä[:)]
Huomasin että täälä on paljon pulistu vitamiineista...itse olen syönyt raskauden alusta asti multivitan raskausvitamiinia...syön kyllä normaalisti terveellisesti ja monipuolisesti mutta näin raskauden aikana kun tuo ruoka ei oikeen meinaa maistua..on kuitenkin tärkeetä että kaikki vitamiinit kropasta löytyy.
Raskauden suhteen on menossa hiljaiselo...tasasta...ei huonoja oloja eikä muutakaan mainitsemisen arvoista,joten kaikki ok.

Mukavaa päivänjatkoa[:)]

Sunnuntaipäivää täältäkin! [:)] Siirtelin tänään vähän huonekaluja täällä meillä, kun huomenna sisko tuo hoitopöytää ja pinnasänkyä (haluaa ne omista nurkista pois..). Piti miettiä mihin ne laittaisi, ja ainakin nyt tässä vaiheessa makkariin menevät ja ehkä sinne jäävätkin. No eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ennen syksyä muutto oliskin edessä, mutta nyt mennään näin. Sisko olisi tuonut tavarat jo monta viikkoa sitten, mutta mä en suostunut ottamaan vastaa ennenkuin eka ultra oli takana...
Muuten ihan tasaista oloa mulla myös, ja hyvä kai niin. Vointeja kaikille!

Heippa pitkästä aikaa.

Heti omaan napaan, tässä nyt on sattunut ja tapahtunut...
Täällä ollaan hieman eletty hiljaiseloa, pitkänä perjantaina puolen yön jälkeen alkoi verinen vuoto. Se vain hulahti muutaman kerran, ei nyt kamalan paljoa kun pikkuhousunsuoja riitti. Sen jälkeen jatkui pienenä tiputteluna, lähinnä pyyhkiessä tuli hieman paperiin. Ei mitään kipuja, eikä hyytymiä, vaanihan kirkasta verta. Säikähdettiin oikeen toden teolla, soitin yöllä yöpäivystykseen ja juttelin kätilön kanssa joka vain kehoitti rauhoittumaan ja menemään nukkumaan. Jos tuli kesken niin mitään ei ole tehtävissä. Itkuhan siinä tuli. Yön nukuimme molemmat todella huonosti. Kerkesi jo vaikka mitä ajtuksia vilistä päässä ja tuntui että kaikki vain vilahti silmien ohi, tässäkö tämä nyt oli.
Aamulla soitin heti terveyskeskukseen päivystykseen aikaa ja sainki heti tunnin päähän ajan. Lääkärissä ei ollut ultraa mutta hän kokeili että kohdunsuu on kiinni ja kiinteä, massusta ei ole mitään tullut ulos vain vuoto oli jotain muuta. Syytä vuotoon ei oikein ollut mutta ovat kuulemma melko yleisiä näin raskauden alussa. Mietin että olenko tehnyt jotain mikä tuon aiheutti mutta olen ollut ihan rauhassa, en ole nostellut mitään painavaa, eikä seksiäkään olla harrastettu...
Nyt on ollut enää kuin ruskeaa tuhruvuotoa jota tulee vain pyyhkiessä paperiin, semmosta vanhaa verta.
Tiistaina soitan kuitenkin heti neuvolaan ja vaadin ultraa, että kaikki varmasti on ok. Pääsiäinen on mennyt nyt sitten vain lepäillessä, sain sairaslomaa muutaman päivän ja lääkäri käski ottaa rauhallisesti.

Oli kyllä aikamoinen shokki. Mieskin säikähti tosissaan. Onneksi kuitenki nyt toistaisesti kaikki tuntuisi olevan kunnossa. Äitinikin murehtii minua kovasti, soitti vielä tänäkin aamuna että onhan kaikki edelleen hyvin ja onko vielä ollut vuotoa.
Aika monilta olet nyt parin päivän aikan kuullut että on ollut alkuraskauden aikana vuotoa ja kaikki kuitenkin mennyt hyvin loppuun saakka. Onko täällä kellään ollut vuotoja, ainakaan en tästä ketjusta löytänyt??

Ai niin, meiltä meni se n-p ultra sitten ohi, en saanut enää aikaa muutettua. Mutta eipä tuo muuten harmita muuta kuin että olisi jo pian kiva nähdä pikkuinen, toivottavasti pääsemmen ensi viikolla ultraan katsomaan että kaikki tosiaankin on hyvin.

Voi Lisko,
Varsinainen pitkäperjantai :(

Mulla oli vähäistä veristä vuotoa alkuraskauden aikana kahteen kertaan. Molemmat suunnilleen samoihin aikoihin, mutta eri kuukausina. Epäilen että oisko ollut valemenkat. Niitä voi kuulemma tulla.
Mulla nämä vuodot ajoittuivat muistaakseni vkoille 4 ja 8. Niihin ei liittynyt kipua ja vuoto oli niukkaa. Sellaista että pyyhkiessä jäi paperiin pari kertaa saman illan aikana ja seuraavana päivänä sitten sellasta rusehtavaa vanhan näköistä.
Olin minäkin ihan paniikissa. Yritin rauhoittua ajattelemalla, ettei asialle voi mitään. En ollut mielestäni minäkään tehnyt mitään, mikä olisi voinut aiheuttaa vuodon. Oli ihanaa kun ultrassa selvisi, että kaikki on oikein hyvin ja kunnossa. Helpotus oli suuri!

Ehkä tämä vähän rauhoittaa mieltäsi. Koeta tosiaan saada aika ultraan. Toivottavasti selviät sinäkin säikähdyksellä.

Pääsiäistä kaikille.

Lisko: huh on tosiaan ollu hermoja raastava perjantai teillä. Itse olen vuodoilta säästynyt, mutta monet tuttavat varsinkin aivan alussa kertoilivat omia tarinoitaan ja mitä olen itse ymmärtänyt se on aika yleistä, mutta vähemmän puhuttu aihe.

Omia kuulumisia sitten.  Hirveää hiljaiseloa viettänyt ja migreenejäkään ei ole tullut moneen viikkoon, tilalle tosin vaikka ja mitä [&:] Tälläkin hetkellä aivan kamala flunssa.Keuhkoja repivä yskä ei ollenkaan miellyttävä varsinkin kun pahoinvointi on aika voimakas. Kyllä ensimmäiset 12 viikkoa menivät ilman hajuherkkyyttä ja oksurefleksiä, mutta pitään täällä hieman standardeista erota ja aloittaa pahoinvointi heti kun muilla se pitäis pikkuhiljaa helpottaa. Hajut,ajatukset,kuvat,telkkaripätkät ja omat mielikuvat, kaikki saavat niin helposti kakomis reaktion että ei tälle voi kuin nauraa[:D]  Onko muilla vielä kamalasti pahoinvointia?
Noh ehkä tämä tästä eipä tässä enää pahemmaksikaan voi hirveästi mennä (tulen niin katumaan tuota lausetta)
Nytten puunailemaan uunin nappuloita, ukko laittoi imurointi kiellon näin aamuksi, tuossa 3 aikaa kun kotiin viime yönä löysi [8D]

Joo moro taas kaikille ja kait vieläkin voi toivotella hyvää pääsiäistä!
Tervetuloa vaan kaikille uusille tulokkaille, kyllä näköjään lokakuisiin vielä mahtuu!?
Paljonhan meitä jo onkin.

Itsellä viimeisen viikon aikana tapahtunut niin kamalan paljon. Neidistä tuli siis rouva<3
ja häämatkallakin käytiin. Loma teki kyllä meille molemmille enemmän kuin hyvää. Ollaan
tässä eletty jo aikasta pitkään remontin keskellä, joten ihan mukavaa päästä pois kotoa.
Ja tänään taas remontti jatkuu. No, mitäs muuta. Ilmeisesti toi toukka tuolla kasvaa tasaiseen
tahtiin. Mitään erityisiä oloja ei onneksi (kop, kop) oo ollu. Vähän on ollu tossa kohdun seutuvilla
semmosta repivää kipua kun esim, aivastelee tai tekee äkkinäisiä liikkeitä. Jumppapalloni
ajattelin taas pitkästä aikaa täyttää ja alkaa vähän venytteleen noit selän lihaksia.
Ja VIHDOIN JA VIIMEIN huomenna on ensimmäinen ultraääni. Voi luoja, miten tätä on odotettu.
Vaikka toisaalta; mitä lähemmäs pääsee sitä enemmän rupee panikoimaan. Sanoin jo tänä aamuna
miehelleni, että mä soitan sinne äippäpolille ja sanon etten tuu koko ultraan, kun sielä on kumminkin
vaan helevetin iso pieru! Ehkä toi äijä mut sitten kuitenkin saa kauhusta kankeana huomenna sinne raahata.

Ai niin, mä sain aika ihanan huomenlahjan; semmosen bola-korun!!! <3 <3 <3

niin ja vielä... STIINA: ihania uutisia!!!! ONNIAx2

Lisko, täälläkin yksi, jolla ollut veristä vuotoa välillä, ja ainahan se pelottaa aika lailla. Mutta kuitenkin tuntuu tosiaan olevan aika yleistä.. itsellä tosiaan lääkäri neuvolassa sanoi, että on joku "hetula" siellä limakalvoilla joka voi aiheuttaa välillä vuotoja. Toivon että sullakin jotain täysin harmitonta!

Paani, pikaista paranemista sulle... kevätflunssat voi olla tosi ikäviä..

maamukka, PALJON onnea rouvistumisen johdosta!! Itsellä oli ennen ekaa ultraa ihan samanlainen "ei-siellä-mitään-kuitenkaan-ole"-fiilis. Uskoo kun näkee, niinhän se usein on!

Toivottavasti kaikilla pääsiäinen muuten sujunut hyvissä merkeissä.[:)] Taas palataan arkeen sitten.. innostuin eilen parvekkeen siivoamaan kevätkuntoon, kun ei ole mitään lasituksia, niin on aina talven jäljeltä vähän sottainen. Mies sanoi tosin, että eihän se kesä vielä ole, mitä sä turhaan.. Mutta omaksi iloksi!

Lisko  Mulla oli kans sellainen pieni säikähdys tuossa torstaina, kun vessareissulla jäi paperiin sellaista ruskehtavaa tuhrua. Se oli hyvin hyvin vähäistä, mutta huolestutti silti. No mulla oli onneks neuvolaan aika silloin, koska virtsasta löytyi vähän valkuaista aikaisemmin niin meinasi ottaa uuden testin ja samalla valkkaritestin. Kun menin sille niin kerroin tuosta tuhrusta ja neuvolatäti järjesti että pääsin lääkärille ultraan. Kuunneltiiin siinä ensin sydänäänet ja ne oli ok. Valkkaritestiä ei sitten otettu ja tuo neuvolatäti kyllä lohdutteli että voi hyvinkin olla sellaista vanhaa tyhjentyvää vuotoa, kun ajoittui lähelle oletettuja menkkoja. No odottelin lääkärille pääsyä ihan levollisesti aika kauan, kun oli ruuhkaa ja hän otti minut sinne väliin ylimääräisenä. Ultrasi alakautta ja sanoi kyllä että veriseltä näytti tuolla välillä, mutta kohdussa kaikki ok. Ainut mikä siinä huomattiin oli se että istukka on kohdunsuun reunalla ja lääkäri sanoi että sekin voi aiheuttaa vuotoa. Kun kohtu kasvaa se varmasti nousee sieltä ylemmäs tai niin ainakin toivotaan. Seksikielto tuli toistaiseksi ja muutoinkin kaikenlainen ponnistelu[;)] Jos olisin töissä, niin saikkua olisi kirjoittanut.
Kun sitten tulin kotiin, niin sen jälkeen ei ole jäänyt tuhrun tuhrua paperiin! Siksi uskonkin enemmän siihen että vuoto oli pekästään tuolla välillä pois tulevaa ja se tuli sitten sen ultraamisen yhteydessä sieltä loputkin. Eli siis varmaankin "vanhat menkat". Nyt olo on oikein hyvä ja luottavainen[:)]

Tsemppiä ja Halauksia kaikille!

Stardust ja mönkijä 12+5

Heipsan taas pitkästä aikaa...

Mulla ultrasta aikaa jo melkein viikko, kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja. Nyt seulan tuloksia odotellaan :)

Väsymys on vieläkin ihan uskomatonta, voisin vaan nukkua kellon ympäri :)

Tervehdys vaan kaikille piiiitkästä aikaa. Hurjasti tullut tänne uusia, hieno homma [:)]! Maamukalle onnea rouviintumisen johdosta! Muakin kiinnostaisi sellainen bola-koru, oli varmaan mieleinen huomenlahja.

Täällä maha vaan kasvaa. Välillä mulle naureskellaan, että olenko todella varma, että siellä on vain yksi... Toisaalta kiva, että näkyy jo selvästi. Toisaalta taas hirvittää, että minkähän kokoinen sitä on sitten syksyn tullen [8|]. Kohta olen menossa lääkäriin sitkeän flunssan takia. Muuta tänne ei sitten oikein kuulukaan, tavallista arkea.

Kaikille mukavaa viikkoa, pysykäähän te muut terveinä!

Kateeks käy, kun ei itsellä näy vielä yhtään mitään... Siskon kanssa eilen juteltiin asiasta, ja se lohdutteli, että hänellä eka raskaus alkoi näkyä vasta puolenvälin jälkeen, että jos yhtään samanlaisia ollaan, saa vielä reippaasti odottaa. [8|]

Minulla on ollut vuotoa edellisissä raskauksissa juuri 12 tai 13 viikoilla, juuri sellaista että pikkuhousunsuojalla on pärjännyt. Vuotoa on ollut parina päivänä ja kolmantena juuri ruskeaa tuhnua ja sitten sekin on loppunut. Olen silloin ottanut vähän kevyemmin, lepäillyt paljon jos on ollut mahdollista. Minulla ei ole aikasemmassa vaiheessa (aikaisemmilla viikoilla) ollut vuotoja niissä raskauksissa joista on lapsi syntynyt. Keskenmenot on ollut eri juttu.
Nyt ei ole vielä ollut mitään vuotoja, onneksi. Tuo veren näkeminen säikäyttää aina, vaikka teitääkin että se voi kuulua asiaan. Minulla on aamusta ollut pahoinvointia, toisina päivinä enemmän kuin toisina, vatsa kasvaa ja isompia housuja on saanut kaivella kaapista esille. Olen miettinyt mamma-housujen ostamista tällä tai seuraavalla viikolla kun menen Kokkolaan käymään. H&M:llä on kauniita äitiysvaatteitta kohtuu hintaan. Toivottavasti löytyy kokoja muutenkin XL-kokoiselle äidille. Kävin Kärkkäisellä (tavaratalo) Ylivieskassa, siellä sovittelin L-kokoisia mamma-malliston vaatteita (suurin mahdollinen koko heidän mallistossaan), vaatteet eivät sopineet päälle tai olivat epämielyttävän tiukkoja. Normaalisti minulla on 44-46 kokoisia vaatteita joten varmaan pitäisi olla xl-kokoisia mammavaatteita. Ajattelin että mahtaako nuo tehdä edes minun kokoisilille äitiys-vaatteita vai pitäisikö sitä ostaa vain isojen naisten vaatteita (normaaleja) ne vain ei sitten istu päälle hyvin eikä ole minusta niin sieviäkään... Toivottavasti tuolta H&M:ltä löydän sopiviä vaatteita. Minä olen toimisto töissä asiakaspalvelussa joten pitäisi olla kuitenkin siististi puettu, en voi töissä olla verkkarit jalassa ja joku iso T-paita päällä. Hyviä vointeja teille kaikille![;)]

Moi kaikille,täälläki ois yks uus lokapoikasten odottaja[:)] viikkoja ois nyt 12+4 ja eka ultraki takanapäin,kaikki oli niin hyvin ku tässä vaiheessa pitää ollaki[:)][:)] Meillä on jo 3-vuotias pellavapää ja nyt ootellaan sit toista lasta [:)][:)][:)]

Tervetuloa Meema, mukava kun edelleen tulee uusia mukaan :)

Kotiuduin juuri neuvolasta. Soittelin sinne aamulla tuosta vuodosta. Kaikki on masuasukilla hyvin. Sydän löi ja ultrassa pikkuinen näkyi jo tuosta vatsanpäältä. Siellä se venkoili, keikkui ja heilui. Heilutteli sormia, voi niin pieniä somia sormia. Lopulta päätti kääntää selän :) Kuvaa en harmikseni saanut mutta parin viikon sisällä viimeistään on ultra. Koitan vielä huomenissa soittaa tuonne keskussairaalle siitä np-turvotus ultrasta, että voisiko asialle vielä jotain tehdä.

Nyt kivi vierähti sydämeltä, on helpottunut olo että saan jatkaa matkaa teidän muiden lokapoikasten odottajien kanssa :)

Pääsiäinen vietetty, ihanaa että oli pari päivää lomaa: se teki hyvää.
Vitamiineista: pitää käydä ostamassa jotain yleisvitamiineja. Nyt olen syönyt vain kalkkitabletteja (mukana D-vitamiinia) sekä foolihappoa. Rautakuurille joudun varmasti seuraavan neuvolakäynnin jälkeen (hemoglobiini taisi olla viimeksi 126, mutta varmasti laskee).

Vuodoista: Lisko hienoa että kaikki hyvin. Yleensä pelkkä vuoto ei ole vaarallista (jos ei ole kipuja). Tosin aina se pelästyttää.  Minullakin tuli pientä vuotoa lauantaina, mutta vain sen verran että vessassa jäi paperiin verta. Senkin jälkeen välillä jäänyt vessassa paperiin rusehtavaa tuhrua (mutta siis todella vähän). Toki ensinnä huolestuin todella paljon, ja aloin miettiä että jatkuuko vuoto: onneksi ei. Minulla vuodon syy varmasti suursiivous, jonka tein torstaina ja perjantaina, tai sitten peittojen heiluttelu, kun vuotoa tuli sen jälkeen. Mutta kun oli niin vähäistä, en kauheasti huolestunut.

Torstaina on uusi ultra, jossa voi varmistaa että kaikki hyvin. Samoin pitää varmistaa, että ei ole hematoomaa (verihyytymää). Veikkaan, että ei ole, kun vuoto oli niin vähäistä.

Oikea aika: 11+0

Heipä hei kaikille! [:D]

Täälläkin uusi odottaja joukkoonne. Laskettuaika on 23.10 (alunperin oli 17.9, mutta siirtyi ultrassa hurjalla viidellä viikolla). Itselläni on ikää 25 vuotta ja mies täyttää 25v lokakuussa. Ennestään meillä on kaksi lasta, 3-vuotiaat kaksostytöt.

Tytöt syntyivät rv 32+6 fetofetaalitransfuusiosyndrooman seurauksena. Toiselle tytöistämme se aiheutti cp-vamman. Alkuun lääkärit ajattelivat, että itsenäinen liikkuminen ei onnistu välttämättä ikinä, mutta tyttö yllätti kaikki. Tällä hetkellä ottaa jo hieman itsenäisiä askeleitakin. [:D]

Makasin TAYS:ssa  viisi viikkoa ennen tyttöjen syntymää. Osastolla näki vain raskauksia, joissa kaikki ei mennyt hyvin. Ajattelin, että siitä ei itselleni mitään traumoja jäänyt, mutta plussatestin tehtyä huomasin, että pelottaa todella paljon, että kaikki ei välttämättä menekään hyvin. Toisaalta tiedän kyllä, että suurin osa raskauksista menee luonnostaan hyvin.
Eiköhän pelot hälveny pikku hiljaa viikkojen karttuessa.

Moikka tänne pitkästä aikaa!

Tervetuloa jälleen kaikille uusille tulokkaille ja onnea matkaan! [:)]

Näin ne päivät menevät kuin siivillä.... ymmärrän oikein hyvin niitä, joilla tuntuu aika matelevan ja sinne h-hetkeen matkaa niin pirusti! [:D] Yksi pienimies pitää huolen kyllä, että tekemistä piisaa päivisin. Kaksi isompaa sitten pitävät huolen virikkeistä, kun koulusta kotiutuvat.

JEI! Toukka on nyt nähty ja suu messingillä.
LA muuttui melkein kahdella viikolla. Nyt LA 18.10.
mutta ihan sama kunhan siellä pönkii!!!

PARHAUTTA!

<3 <3 <3

Takaisin