Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Normaalisti minulla on 44-46 kokoisia vaatteita joten varmaan pitäisi olla xl-kokoisia mammavaatteita. Ajattelin että mahtaako nuo tehdä edes minun kokoisilille äitiys-vaatteita vai pitäisikö sitä ostaa vain isojen naisten vaatteita (normaaleja) ne vain ei sitten istu päälle hyvin eikä ole minusta niin sieviäkään... Toivottavasti tuolta H&M:ltä löydän sopiviä vaatteita.

Ilmoittelehan Ryppy sitten löysitkö mitään.
Olen myös 44-46 kokoa normaalisti ja haluaisin löytää kivan näköisiä ja halpoja mammavaatteita. Mulla on yksi H&M:n mama farkkuhame kokoa XL. Ostin sen mukavuus syistä reilut 10kg lihavampana. Pari päivää sitten kaivoin sen kellarista ja tuntui toistaiseksi aika väljältä vyötäröstä (hyvä vaan...)

Kaveri suositteli innoissaan H&M:n imetysliivejä ("on hyvät&halvat").
No, netistä selvisi että suurin koko on D-kuppi. Mulla on nyt jo E/F.
Vaan onhan niitä lehmillekkin nykyisin liivejä... *huokaus*

Ps: Jos joku osaa suositella edullista liivimerkkiä jossa riittää kokoa,
niin vinkkaa ihmeessä. Vielä on puoli vuotta aikaa etsiä :D

Moikka pitkästä aikaa !

Onnea ja tervetuloa uudet lokapoikasten odottajat[:)]

Ulpukka77, minä käytän kanssa kokoa 46-48 vaatteita ja tänään tein tilauksia useammasta verkkokaupasta, joissa oli osassa jopa kokoon 60 äitiysvaatteita. Laitan muutaman linkin tähän jos haluat käydä katsomassa [;)] ei mitään halpoja, mutta minä ainakin tarvin siistejä vaatteita töissä.
http://www.belua.fi ja http://verkkokauppa.malaika.fi toivottavasti linkit toimii.

Jännityksellä odottelen perjantaita ja np-ultraa, verikoetulokset olenkin jo saanut S-Pappa oli 1105 ja se vapaa Hcg 61, viikkoihin nähden täysin normaalit (kävin vernerin sivuilla katsomassa mitä pitäisi olla)

Ulpukka - ennen muinoin Lindexillä oli hyviä imetysliivejä... en tiedä mitä kokoja ja mikä tänä päivänä on tuo valikoima, ainakin kannattaa käydä katsastamassa jos mahdollista. [:)]

Noist alusvaatteista...
mä sain ihan lähiprismasta ainakin mammahousuja, en kattonu oliko liivejä.
Ja ite kun käytän kokoo 48/50 ja siel oli tosiaan munkin näkövinkkelistä niit
ISOJA kokoja!!! :) Ja ovat olleet jees käyttää vaikka ovatkin susirumat erotiikantappajat [:D]

Kiva lukea ultrakäynneistä ja uusista tulokkaista, tervetuloa! :)

Huomenna olis sitten "uusinta" ultra kun viime viikolla ei vielä otettu mittoja kun masuasukki oli viikon jäljessä aikataulusta.. :) jännittää taas niin että en tiedä tuleeko nukuttua yöllä..

Kiitos vastauksista. Vaikuttaa siltä että valikoimaa on, pitää käydä tutkailemassa kunhan tietäisi mihin ulottuvuuksiin sitä paisuu. Vatsa on ollut turvoksissa usein. Nyt näyttää kuitenkin uhkaavasti siltä, että tila olisi pysyvä. Taitaa olla se maha siellä läskin alla kun kasvaa? Mutta kun mäkin haluun sellasen hassun pinkeän pallon!!! :)

Koitahan Nanatin saada unta...

Tervetuloa mukaan kaikki uudet [:)] Lujasti on taas etiäpäin menty.

maamukka: Onnittelut!! Täällä tuo hetki koittaa kesällä :/

Ulpukka77: Samaa mietin minäkin, ensin oli niin turvonnut olo. Nyt pullottaa vatta tuossa edessä(enemmän kuin yleensä [:D] ).

Joo eli tosiaan vatta tuntuu kasvavan liian nopeasti ja älytön nälkä on väillä jopa rasittavaa!! Tosin joskus joku minulle taisi sanoa että kun olen niin lyhyt niin vatsa tulee nopeasti esiin, tiedä sitten pitääkö paikkansa.
Olo on muuten jo hyvä mutta väsymys tulee kyllä esiin, pitkät yöt pitäisi nukkua.

Voi täytyy taas mennä, neitinen hirveässä flussassa ja yskässä, huutaa tuolla yskäänsä [&:]

Hyviä vointeja kaikilla!!

käpy niin se voi olla että lyhyemmillä masu tulee nopeammin näkyviin kun tilaa on vähemmän.. [:)]

Ultrakuulumisia: päästä peppuun pikkunen oli 5,6 cm ja np 1mm. Liikkui niin kovasti että oli todella vaikea saada kuvia otetuksi ja jouduinkin tyytymään vain yhteen. Kuulemma tulee ongelmia pysyä perässä kun pikkunen oppii eräänä päivänä kävelemään! [:D]

Heips[:)]

Kiva kuulla hyvistä ultrakuulumisista[:D] Vaavit kasvaa ja mammatkin alkaa voimaan paremmin.

Eipä tänne ihmeempiä..
Väpätykset ja pulputukset masussa voimistuvat ja tunnen ne jo useammin, eikä tarvi enää kippurassa niitä tutkailla[:)][:)] Täällä kans ootellaan, että alkais päällepäinkin tuntumaan, et perhekin pääsis niistä nauttimaan.

Allerginen nuha on sit vissiin päällä, joka keväinen riesa katupölyn aikaan. Kaupungissa liikkuminen pitää rajoittaa minimiin kuivina päivinä. Eilen oli aikas kauheeta!

Huomenna ois kampaajareissu ystävän luo. Lupasi tehä prinsessahoidon ja sitten leikataan. Ois vissiin aika, kun lokakuussa on viimeks leikattu. [;)] Otsista on vaan välillä fiksaillu, ken on ehtiny.. Värit mä laitoin jo ite viime viikolla, kun oli pippalot sunnuntaina ja kahden sentin tyväri loisti keskellä päätä[:'(]

Olin eilen duunissa ekaa kertaa vartalonmyötäisissä vaatteissa sitten plussauksen. Muutamat askat tuijottelivat, mutta kukaan ei kysynyt mitään, ainakaan suoraan. Kyselivät kesälomista ja pari varasi jopa kaksi seuraavaa aikaa. No jotkut tekevät niin muutenkin, mutta hetihän mietin et testaavat, oonko vielä kesällä töissä.

Mites teiän lomasuunnitelmat.. Ootteko lomilla just mammiksen alla?
Oon laskenu,et mun mammis alkais just elokuun viimesinä päivinä, mikäli seuraavassa ultrassa nykynen la pysyy. Ois ihana pitää loma just ennen siinä, mut lasten lomien takia pidän osan heti koulujen loputtua ja osan just ennen koulujen alkua. Eli näillä näkymin meen typerästi kaheks viikkoo töihin, mut senhän vois järjestää sit saikulla[;)]
No, ei pitäs maalailla piruja...[&:]

Tervetuloa kaikki uudet! Kivaa, että porukkaa tulee lisää.

Kävin tänään uudessa ultrassa. Ultrattiin sekä alakautta että vatsan päältä. Viikossa oli tullut paljon pituutta ja nenäkin näkyi nyt selvästi (en muista näkyikö viimeksi). Mutta kaikki hyvin, ja turvotus taisi olla 0,8 mm. Viikkoja oli nyt 11+4, mutta laskettu aika pysyy samana.  Verikokeiden tulokset tulevat parin viikon sisällä, mutta jotenkin ne eivät niin jännitä.

Kitty72: minä pidän kesäloman heinäkuussa kun tuo äippäloma alkaa kait vasta syyskuun loppupuolella. Mutta jos alkaisi elokuun lopulla niin varmasti pitäisin putkeen. 

Lisään ultra kuvia tuonne toiseen osioon..

Heippa taas pitkästä aikaa!

Mulla tuli 10 viikkoa täyteen pitkäperjantaina, ja olo oli ihan erilainen kuin edelllisenä päivänä, eli pahoinvointi tuntui olevan tiessään. Monta päivää sitä onnea kesti, mutta nyt on taas pari päivää mennyt huonommin, nyyh. Mutta kai tässä kuitenkin jo parempaan päin ollaan menossa.

Aamulla en vain pystynyt istumaan koneen ääreen töihin, joten tein radikaalin liikkeen ja lähdin ulkoilemaan. Ulkona kuvottava olo ei tunnu niin paljon. Olisi niin ihanaa päästä jo rapsuttelemaan kukkapenkkejä, mutta vielä on joko lunta tai ainakin märkää. Krookukset kuitenkin jo kurkistelevat...

Innolla olen katsellut teidän ultrakuvianne, itsellä se on edessä maanantaina. Jännittää.

Ja tuleville isovanhemmillekin kerrottiin uutinen. Leivoimme pääsiäiseksi suklaakuorrutetun kakun, jonka keskellä oli suklaamuna (etukäteen tuunattu). Taata (mieheni isä) sai kunnian avata munan, ja sen sisältä paljastui pikkuinen muovivauva kädessään lippu, jossa luki 29.10 tavataan. Hetki meni ennenkuin yllärin merkitys paljastui, ja sitten sateli halauksia. Mieheni sisko laittoi heti pari kassillista vauvanvaatteita mukaamme ja oli iloinen kun sai kaappejaan vajutettua. Äidilleni lähetin kuvan kakusta, ja hän oli tosi iloinen etenkin siitä, että saa kaksi lapsenlasta näin lähekkäin (siskoni saa vauvan kesäkuussa).

Voimia ja tsemppiä kaikille!

Mulla on tosi paljon raskausoireet hellittäneet. Pahaa olo ei pahemmin enää ole, paitsi jotkut ruokaaineet tökkii todella. Väsyä ei sinänsä ole, voin kyllä nukkua vaikka kuinka mutta ei koe sitä tarpeelliseksi ja jaksan päivät ihan normaaleilla yöunilla.
Minulla kiukuttelee iskias todella, tai on kiukutellut jo koko alun ajan eikä meinaa hellittää ollenkaa. Nyt vain pahenee, aamuisin en meinaa sängystä ylös päästä ku sattuu ja kramppaa niin. Päivän aikana kipu helpottaa kun liikkuu, paitsi töissä kun pitää kyykkiä mutta mutta yön aikana taas kipeytyy kamalasti. Kipu on vain oikeassa pakarassa ja välillä joudun vähä ontuen kävellä kun sattuu niin. Oon koittanut venytellä mutta vain pahenee. Saiskohan hieroja helpotettua tuota kipua? Ja onko hierojalla käyminen ihan ok näin raskaana?

Voi miten teillä osalla jo tuntuu liikkeet, mä oon ihan kateellinen ja teillä on vain viikko enenmmän rv ku mulla :) Eilen töihin ajaessani tunsin ehkä jotain pientä, mutta olen hyvin epävarma tuntemuksistani, ehkä vain kuvittelin..?
Voi, jospa minullakin tuntuisi jo liikkeet ensi viikolla <3

Hei kaikille..[:D]Kitty72...mä olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että olen "kotirouvana" joten saan rauhassa kotona nauttia kasvavasta masusta ilman työpaineita- ja kiireitä...tosin parin viikon päästä on muutto ja uuden kodin mittava remontointi,joten ei tämä arki mitään lomaa sinänsä ole[:)]Innokkaasti olen selaillut sisustus-remontointilehtiä ja surffaillut kaikenmaailman blogeja läpi et jos vaik löytys jotain sellasta mitä vois ajatella uuteen kotiin...mahdollisuudet on rajattomat[:)]
Sitten itse asiaan...mäkin olen nyt muutamana iltana tuntenut hennon hentoja hipaisuja masusta...nyt voi olla jo varma,enää en epäile ilmakupliksi[:D]
Ruokahalu on edelleen kadoksissa ja se kyllä näkyy puntarissakin...5 kg on paino tippunut...mikä ei sinänsä haittaa kun on varaa pudotakin,mutta olis se kiva kun elämä rupeis maistumaan ruuankin muodossa[:D]Muuten olo on ok...ei pahoinvointeja eikä mahdotonta väsymystäkään...repäisykipuja jonkin verran.Tasaisen rauhallista on ollut ja ensviikolla olis sitten sokerirasitus ja neuvola.
Mukavaa päivänjatkoa[:)]

Lisko, samaa täällä just ajattelin, että kateeks käy kun itsellä ei kyllä mitään liikkeitä masussa tunnu.. [:o]

Muutenkin olo on "kuin ei mitään". Pahoinvointi 99% jäänyt pois, joskus jos ei syö säännöllisesti niin sitten vähän etoo. Väsymys on haihtunut samoin, nyt on energiaa enemmän kuin ties milloin, yöunetkin meinaa jäädä liian lyhyiksi, ja koko ajan pitäis touhuta jotain, siivottua on tullut liiankin kanssa. (No, voi olla että kun itsellä on tuo "bipolaari" niin hypomania vaan uhkaa..). Oikeastaan ei ole mitään oireita tässä vaiheessa, ja eipä siinä mitään.. alussa olikin ihan tarpeeksi.

Hei!! Täällä olisi yksi ensiodottaja :) Rv 12+5, LA 16.10 :) Luin tuolta noista pahoinvoinneista. Itsellä ei ole ollut oikein minkänlaasta pahoinvointia koko aikana. Hieman öisin. Mutta sitten taas n. viikko sitten alkoi närästys vaivaamaan :( Np-ultra oli 1.4 ja kaikki näytti olevan hyvin :) oli todella liikkuvainen kaveri, sai aivan nauraa kun pikkukaveri ei meinannut pysyä paikallaan :D Onneksi muutama hyvä kuva saatiin otettua. Maha näkyy jo hieman ja odotan innolla että se siitä kunnolla rupeisi näkymään :)

Tsemppiä kaikille odotukseen :)

Joopa joo...täällä on oltu tiistaista lähtien taas töissä, taimitarhalla. Välillä vähä vihlasee masuun, koska nostelemme päivittäin kolmen kilon painoisia kennoja parituhatta kipaletta hyllyköihin. Nooo, sitä kestää enää 3-4 vkoa, et kyl sen jaksaa. Muutenki käy selän päälle tuo homma, joten on kyl ollu venyttelyt tarpeen. 9 tuntista päivää on nyt tehty. Sit, ku tuo homma loppuu, pääsenkin onneks helpompaan hommaan...paperihommia ja toisten komentelua [:D]

Mä en todellakaan oota, et maha kasvaa. Ku luin tosta jostain, et jotkut oikeen oottaa sitä... Aamulla näytti puntari +0,5 kg...silti painan sen, mitä yleensäkin. Maha muuten on malliltaan jotenki ällön iso..turvoksissa.. Oon 176cm, ja aamupaino oli 72kg.

Mun työkamu on kans raskaana. Hän on vkolla 23, ja hänelle on tullut jo 10kg lisää painoa, masu ei silti kovin iso oo.

Mut, palataan. Mentävä nukkuun jo ennen ysiä, ku aamulla soi kello taas 04.30

Tervehdys taas vanhoille ja uusille!

Täällä lokakuisten etunenässä tuntuu ihan uskomattomalta, että jotkut jo tuntevat noin hyvin liikkeitä ja masu näkyy. Niin se vain on erilaista tämä raskaus meillä kaikilla. Täällä ei ole mitään varmoja liikehavaintoja vielä tehty, vain sellaisia ehkä supistuksia tai sit vauvan muljauksia, ja masukaan ei näy. Mutta onneksi kohdun sentään jo tuntee pinkeänä pallona, kun masua painaa.

Kitty kyseli lomista: Mulla mammis alkaa kans elokuun lopulla, mutta aion pitää lomat pois aiemmin kesällä elokuun alkuun mennessä. Katsoo sitten, miten töissä jaksaa/pystyy enää olemaan, mutta näin olen ajatellut. Haluan nimittäin nauttia kesästä, koska olen ihan totaalinen kesäihminen.

Painon kehityksestä kirjoiteltiin myös. Itsellä paino aluksi laski -2kg ja nyt saldo näyttäisi olevan suurin piirtein +/- 0kg alkutilanteeseen nähden. Vähän painoindeksi on koholla, joten pyrkimys onkin pitää paino edes jokseenkin kurissa koko raskauden ajan. Oma äitini lihoi minua odotellessaan vain vajaan 10kg, joten toivon pysyväni samoissa raameissa.

Mitäpä muuta. Olo on ihana, ainakin verrattuna ensimmäiseen kolmannekseen, joten täytyy ainakin omalta kohdaltani todeta, että huhut toisen kolmanneksen mukavuudesta ei ole ihan tuulesta tempaistuja. Välillä vihlaisukipuja tuntuu ja liitokset venyy, mutta mitäpä noista pienistä. Nukkuminen on ehkä se haasteellisin juttu, kun selällään ei olisi enää suotavaa nukkua (eikä se kyllä hyvältä tunnukaan), mutta muutkaan asennot ei oikein tunnu mukavilta ja kovasti pyörivänä ihmisenä kaikki tyynyviritelmät on hetkessä huonosti.

Mutta summa summarum - kaikki hyvin täällä. Voikaahan muutkin ihanasti!

Perjantaihuomenta kaikille[:D]...nyt olis 14 viikkoa täynnä ja 15:sta alkais...Minsu tuossa mainitsi nukkumisesta...miten teillä muilla...löytyykö vielä hyviä nukkumisasentoja vai onko jo joutunut luopumaan jostain asennosta?Itse en pysty nukkumaan masullaan, mutta kaikki muut asennot kyllä sopii...viime raskaudessakin nukuin melko pitkään selälläni eikä ollut hankalaa...vasta loppuvaiheessa kun masulla oli kokoa ei enää pystynyt.
Mies odottaa malttamattomana että vauvamasu kasvaisi ja niin minäkin...tämä on miehelleni ensimmäinen lapsi joten kaikki mitä tapahtuu on hänelle uutta ja jännittävää...itselläni on poika edellisestä suhteesta.On mukavaa katsoa kun mies on niin innostunut tästä kaikesta...on kuin pikkulapsi joka odottaa malttamattomana joulua[:D]

Nyt toivottelen mukavaa perjantaipäivää ja alkavaa viikonloppua[:)]

Lisko: Ainakin minä uskaltaudun vielä hierojalle.. Kattelin netistä (ah, tämä kaiken tiedon varma lähde) että ei pitäis olla vaaraa kun ei hulluna alaselästä lykitä. Tosin varmasti jalkojen hieronta on vaarattomapaa. :) Vielä pystyn hyvin menemän mahalleen hierontapöydälle, mutta kohta en varmaankaan. Sitten täytyy neuvotella että hieroisiko hieroja pystyssä, niskat ja hartiat kaipaa jo ihan migreeniin littyen hierontaa.

Omat viikot nyt 12+1. Np-ulltra eilen ja ei ollut huomautetttavaa siinä. Tuloksia nyt odotellaan. Edelleen paino samassa kuin koko talven jee. Mitä karpimpi ruokavalio sen parempi olo, sokeri tai vehnäjauho saa närästyksen aikaan. Ja paha olo talttuu ihan neljällä ruualla per päivä. Koputan puuta, mutta ihmeen hyvä olo on pahasta olosta huolimatta. :)

Mahallaan en ole viime raskauden jälkeen nukkunut tai siis näillä viikoilla loppui mahallaan nukkuminen. Synnytyksen jälkeen oli rinnat niin kipeät, että turha toivo nukkua mahallaan, vaikka siihen muuten pystyisi. [:)]

Onko muilla ilmennyt sellaista, että jos kärsii ihottumasta, niin se ois pahentunut? Mulla viime raskaudessa oli iho tosi hyvässä kunnossa ja nyt kädet ihan kauheessa kunnossa ja päänahka kuiva kuin saharan autiomaa [:@] Lävistys alkanut temppuilemaan, kun aiemmin ei ole ollut mitään.. on siis ollut jo kymmenisen vuotta lävistys.

Pahoinvoitia ei ole ollut enää muutamaan viikkoon, sitä ennen  oli 24/7.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! [:)]

Takaisin