Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vinkeistä SinnaH... tuli melkoisia naurunpurskahduksia ja luinkin sitten niksejäsi ääneen teini-ikäiselle pojalleni [:D] Olen itsekin huomannut että syöminen on kaikkein mukavinta kun on oksentanut ensin, mutta mulla ei vielä ole ollut 'munaa' käydä tahallaan oksentamassa, kun inhoan sitä puuhaa aika tavalla. Puuro mullakin menee hyvin, vaikka tavallisesti en sitä juurikaan pysty syömään. Toinen mikä tekee hyvää on oikein tulinen nuudeli. Mut sitä jääpalajuttua täytyy kokeilla: ensin paljon vaatteita päälle ettei tule kylmä.

Hellou!
Nyt on NP-ultra takana. Kaveri oli 55mm pää-perään ja NT-mitta oli 0,7mm. Eli tarkoittaa, että verikokeitten tulokset huomioon ottaen Down-riski on 1:14 000 ja kromosomit 3 ja 8 ovat 1:100 000. Eli erittäin pienet mahdollisuudet sanoi kätilö. [;)][;)] Jyväskylän Gravidaan siis piti ottaa tuo verikoe 2 vkoa ennen ultraa, ni sai siksi tulokset heti mukaan.

Jännää oli katella miehen kanssa ruudulta liikkeitä ja nukkumista. Piti vähän herätellä, että sai kätilö mitattua. On kuulema normaalia, et nukkuu suurimman osan, ja jumppailee sit välillä...harjottaa kuulema lihaksia jne..hih! Piti oikeen kysyä, ku ei liikkunu eka...

Eli kaikki on jees. Keskiviikkona on sit oma neuvola täällä kotikaupungissa.
Niin...ja LA on 10.10.10 [;)]

annnie74: Olipas mukava lukee tosta ultrasta [:)] itseä kun alkas jännittämään. Keskiviikkona olis sit oma vuoro. Toivottavasti kaikki olis hyvin. Verikoe jäi nyt sit iteltä väliin [&:] Olis ollu ihanaa jos todellaki olis saanu kuulla miten pienet mahdollisuudet olis, toisinpäin se ei sitten olisi ollukkaan yhtä mukavaa.

Pääsinpäs toitottamaan kuinka ei ole tarvinnu vielä mamma housuja hakea, olo oli parantunu jne.
No parissapäivässä vatta turpos urakalla, naama ei kestä yhtäkkiä mitään puhdistus aineita mitä ennen enkä löydä rasvaa mikä ei polttaisi naamaa ja kuivattaisi. Eli täällä yksi ihana näppynaama ihanan korppuihon kanssa [:D]

Tervetuloa taas kaikille uusille, tuntuu että vahemmat nimet onki jääny aivan jalkoihin [:D]

Hyvää iltaa.....nythän se sitten myrkyn lykkäs

ei ehkä mitään niin pahaa kuin aloitus vois antaa ymmärtää...mutta...juurikin iloitsin muutama viikko sitten siitä että pahoinvoinnit on taakse jäänyttä elämää...No ei näköjään ole,
viime viikon lopusta asti melkein joka päivä tulee sellaset norjan harjoitukset ettei mitään järkeä...aivan totaalinen vatsan tyhjennys, vatsahappoineen kaikkineen, jotain aivan sairasta. oksennustautia tämä ei ole koska oksettais koko ajan, nyt ei okseta jatkuvasti vaan kun olo tulee niin juoksutahti saa luvan olla ennätysvauhtia. aivan sairasta.

Muuten kyllä kaikki menee ihan hyvin eikä hirveästi raportoitavaa ole, paitsi että on niin hassun tuntuista kun kokeilee alavatsaa ja se on sellanen omituisen pinkeä:)...

annnie_74, ihanko nyt maanantaina ultrassa kävit Jykylässä? Me käytiin tänään :) Oli mahtavaa nähdä "vauvan" liikkeet! Hirmu pitkät jalat sillä oli ja kovasti niitä tykkäs heilutella! Pikkunen oli änkenyt päänsä ihan kohdunseinämään kiinni, niin meinasi olla vaikeuksia saada kunnon mittoja otettua. :) Oli hurja huomata, miten pikkunen reagoi yskimiseen (hoitaja käski siis minun yskiä, että saadaan mato liikkumaan)! Pituuttakin oli jo huimat 54,9mm!

Kuulemma "niskajuttujuttunen" oli normaali, mutta riskeistä ei osannut muuta sanoa nyt, vaikka verikokeen tulokset olivatkin jo tulleet, sillä tietokannassa oli joku häikkä. Täytyypä toivoa, ettei huomenna tule epämiellyttävää puhelua.. :/

Meillä siis maanantaina 12+1 pituuden mukaan, mutta eivät lähteneet LA:ta muuttamaan.. Kolmen päivän heitto alkuperäiseen arvioon, eli saa nähdä jos meilläkin sattuisi tuohon 10.10.10! :D Siihen tähdätään!

Ihan itku meinas päästä kun kuuli sydänäänet ja kaikkea! On se hurjaa, miten se toinen siellä elelee!

Harmitti vähän, kun saatiin aika huonoja kuvia matkaan, parempiakin kun olisi varmasti ollut tarjolla.. Nooh, ei auta valittaa! Rakenteetkin kuulemma näytti olevan ok.

Sitten vielä yksi kysymys np-ultrasta... Ultrattiinko teidät alakautta vai vatsan päältä? Täällä saatiin näkymään hyvin masumakkaroidenkin läpi :)

Niin ja kiitoksia Ulpukalle lonkerovinkistä! Varmaan lähdettävä metsästämään tuota jostain! :)

Hei pitkästä aikaa![:)]

Stiina Aivan upeeta.. kaksi![:D] Tuplaonnea.. ihanaa! Onnittelut [:D][:D][;)]

Stardust nanatin blinga ja juapuska Tervetuloa. Kiva saada yhä uusia turisijoita[:)]

Miss Piggy Mulla on ollu raskauksissa tosi koviakin vatsakipuja. Kävin esikon aikana lääkärissä kun ihan tuskanhiki valui, eikä voinut edes kävelläkään. Hän sitten sanoi että voi johtua suoliston uuden paikan hakemisesta. Kohtu siirtää sitä tieltään ja "uudet mutkat" tekee kipeää. Puhui suolisolmusta tai jotain. Mutta taisi olla vähän myöhäsemmässä vaiheessa. Mun vatsa pullahti silloin vasta lähellä puoltaväliä.
Muissakin raskauksissa on ollut kipuja ja viimeks söin ihan antibioottikuurin suolistotulehdukseen neljännellä kuulla, eli näihin aikoihin. Oli vissiin sillon taas niitä kipuja..

Annie Lapselle voi hankkia yksityisen hoitajan vaikka ihan heti. Kaikkihan eivät ota hoitoon ihan pieniä, että on ihan hoitajasta kiinni. En osaa sanoa noista ansiosidonnaisista yrittäjänä mitään. Vanhempainrahahan on suuruudeltaan sama kuin äitiysraha. Itse koen sen ihan mukavan suuruiseksi summaksi..
Kun jättää hoitomaksut ja työmatkoihin kuluvat bensarahat pois, niin aika lähelle nykysiä tuloja pääsee.

Chaos Kyllä sua on koeteltu! Toivottavasti eivät yleisty nyt odotusaikana.

nanatin Mulla tuli jossain vaiheessa vähän väliä kuumia aaltoja. Kesken asiakkaankin saatoin lehahtaa punaiseksi ja hikeä pukkas ihan kamalasti. Ihan istuessakin yht'äkkiä hikikarpalot helmeili otsalla. Ihmettelin työkaverillekin, että eikai mulla ala mummokuume jo tässä vaiheessa tulla![:-]
Tota kesti pari päivää. Siinä vaiheessa en osannut yhdistää hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen. Kun plussasin ja laskin yks + yks, niin tajusin et noi aallot tuli just tohon aikaan. [:)]

Täälläpä ei ihmeitä muuten.. Paitsi eilen olin ihan varma, että kyllä siellä masussa möyritään jo[:)]
Kesän futiskausi julistetaan alkaneeksi[;)] Olin koneella ja istuin kippurassa ja ihan selvät liikkeet!![:)][:)]

Pahat olot ovat historiaa ja fiilis mitä mahtavin. Veriseulan kirje tuli ja tulos normaali. Eli ei kohonnutta riskiä. Sieltähän voi tulla mitä vaan, mutta rakkaudella otan vastaan[:)]

Ootteko kuulleet sellasesta, että tyttösikiön syke olisi korkeampi, kuin pojalla. Kahta vanhempaa odottaessa neuvolassa oli puhe ja ihan äpolillakin kätilökin kertoi siitä KTG:ssä makoillessani.
Mun pojilla on aina ollut syke 120-130[:)]

Hitsi, nyt lähti JO 14. vko käyntiin.. Alkuun tuntui, että aika matelee. Nyt kun ei raskaus oo enää mielessä 24/7, niin aikakin kulkee nopeemmin..
Mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille [:D]

annie74 ja Cr1sta, mukavaa lukea teidän ultrakuulumisia. Itellä ois torstaina ultra ja kanssa Jyväskylässä[:D]. Malttamattomana sitä tässä jo oottelen, mutta onneks aika on menny tosi nopeesti lomaillessa. Saiko tuolla Jyväskylässä kuulla myös sydänäänet?

Jna: mulla se kysta on jo sen verran iso että ne jo mietti että voiko leikata tähystyksellä vai pitääkö leikata ihan avoleikkauksella... kyllä paljon mietityttää... pitää käydä myös googlettamassa.

chr1sta: juu meilläkin oli sama homma sikiö reagoi nauruun [:D], heti rupesi pomppimaan... harmi kun ei vielä tunne ite mitään, tuntui niin epätodelliseta kattoa ruudulta miten jumppas!

meillä ultrattiin vatsapeitteitten läpi, tosi hyvin näky ja myös tuli hyviä kuvia.
sitten lääkäri kun sita kystaa tutki niin emättimen kautta.

meillä oli ihana se hoitaja joka teki sikiö tutkimukset hirmuisesti kerto kaikkee ja "hassutteli" mittaili kaikkee [:)] korvalehdet esim 2-4mm[:)]

Niin ja ihanasti otatte uudet aina vastaan ja onnittelette [;)] niin kaikille vanhoillekkin siis paljon onnea ja Stiinalle tuplasti!

Tervetuloa kaikille uusille ja muutoinkin Tsempitykset ihan jokaiselle [:)]

Tänä aamuna oli neuvola jälleen ja nyt ensimmäiset sydänäänien kuuntelut...Jännitti aivan valtavasti ja verenpaineetkin oli ekalla mittauksella 139/83[&:] Sitten mitattiin uudestaan ja laski jo omille lukemille 117/79. HB 144 ja paino pudonnut -800g. Uusi virtsanäyte on vietävä aamulla labraan, kun oli vähän valkuaista...arveltiin kyllä johtuvan siitä että oli aika niukka näyte ja sitten juominen oli eilen ja tänä aamuna aika vähäistä. Mutta tarkistetaan, niin ei tartte huolehtia.

No sitten siihen sydänäänien kuunteluun...Minulla oli hyvä tuuri, kun neuvolaan oli juuri tullut aivan uusi tuliterä masiina sitä varten[:D] Ja niinhän sieltä vahvasti kuului jumpsutus, pikkuisen mönkijän syke 155!! Itku tuli siihen paikkaan ihan väkisin ja neuvolatäti sanoi että "taitaa olla hyvä tunne, täällä taidetaan nyt tarvita isiä" Ja mies siirtyä sieltä etäämmältä viereen ottamaan kädestä kiinni. Mahtava tunne tosiaan ja helpotus.
Näillä tunnelmilla siis onnellisina pääsiäispyhien viettoon pikkuhiljaa [:)]

Stardust ja pikku mönkijä 11+6

Tällaista tuli mieleen...
Ekassa neuvolassa 15.2 kerroin ettei ole ollut mitään pahoinvointia, niin neuvolan täti sanoi että siitä voi olla kiittäminen tota Cardiosania mitä olen popsinut siitä asti kun toivoin raskautuvani. Siinä on magnesiumia ja se kuulemma ehkäisee pahaa oloa. Muut aineet ovat b6, b12 ja foolihappo. Syön sitä edelleen ja voin hyvin. Tota voi siis kokeilla, vaikka aika tuuripeliähän nämä olotilat taitavat olla.

Ja se aiemmin mainitsemani alkoholiton Kopparsbergin herkkujuoma on siis siideriä, eikä lonkeroa valitettavasti. Kovasti kaloreita mutta viikonloppuna saunanjälkeen saan juoda yhden... tai ehkä kaksi :)

Nyt tiskaamaan ja sitten lopputyön kimppuun! Mukavaa minityöviikkoa niille joilla sellainen on.

Mulla oli eka ultra perjantaina 26.3. kättärillä, siellä kaikki ok. [:)] Keskiviikkona oli ollut neuvola ja siellä kuulin eka kertaa sydänäänet, mikä oli myös aivan ihana juttu.. ja rauhoitti omaa mieltä aika lailla. Mutta silti ultraan meno oli jännä paikka!

Olin ajatellut etukäteen, että varmasti sisäkautta joutuvat ultraamaan, meikäläisellä kun on noita vatsanpeitteitä ihan vaikka muille jakaa.. ja neuvolassa sanottiin, että varmasti sitä kautta tehdään. Mutta kätilö (aivan hurjan mukava nainen) sanoi, että eipä tässä mitään ongelmia ole, ja vatsanpeitteiden päältä onnistui loistavasti. Nt oli ok, ja pituutta vauvalla n. 49 mm. Laskettu aika siirtyi pari päivää aikaisemmaksi, eli 11.10. aikaisemmin ja nyt 9.10.
Aika vikkelä oli kaveri siellä, liikkui kovasti nyrkki pystyssä.. Oli kiva kun kätilö selosti mitä kaikkea näkyi, itse ei välttämättä olis tajunnut mitä katsoa.
Ultran jälkeen otettiin sitten putkikaupalla verta, kromosomiseula, rhesukset, veriryhmät, tarttuvat taudit.. minä kun en edes omaa veriryhmää tiedä.. [8|] Nyt sitten odotellaan uteliaana, mitä tuloksia saadaan..

Huh, ensimmäisessä ultrassa tuli käytyä tänään! [:)] Siellä se pikku kaveri kovasti heilutteli käsiä ja jalkoja!!
Oli vaan kovin pieni vielä 39,9mm ja vatsan peitteet eivät olleet vielä kokonaan kiinni mutta se on kuulemma ihan ok kun kokoakin on vielä noin vähän...[8|] Varattiin ensi viikon keskiviikoksi vielä uusi ultra niin saadaan mitattua np (vielä ei voitu kun ei ollut tarpeeksi kokoa..).. Helpottavaa päästä niin pian uudestaan niin ollaan varmoja että kaikki on hyvin.. LA siirrettiin 22.10. (oli 17.10).. Hieman jäi kuitenkin käynistä pahamieli kun jäin miettimään että kasvetaanko sielä tarpeeksi [8|] Niin ja ultrattiin masun läpi seka sisäkautta.

Ensi viikkoa odotellessa![:)]

NT-Ultra takana ja nyt voi taas olla turvallisin mielin <3

Masussa kaikki siis niinkuin pitääkin, ja täysin viikkoja 11+1 vastas. Pituutta 4,48 cm.
Hieman uneliaalla päällä oltiin, mut pienen töykkimisen jälkeen taas jäseniä heiluteltiin =)
NT vaan 0,3mm eli tuskin on riskiä downiin tms.

nanatin - sulla luultavasti vain vähemmän viikkoja, eli ei paniikkia. Mulla oli menkkojen mukaan 12+3 ja kun ultrattiin tuli viikkoja 11+1, eli aika hurjasti siirtyi laskettuaikakin. Elä panikoi, vaikka panikoitkin... [:D] ja hienoahan on se, että pääset pian uudestaan.

Chr1sta, ootko kokeillut nikotiinivalmisteita? Ite poltin 20 vuotta kunnes tuli tieto raskaudesta. Lopetin kuin seinään. Ei oikeestaan pahemmin ongelmia kun käytin nikorettea. Nyt menee sitäkin enää korkeintaan 2 päivässä.
Meillä np-ultra tehtiin sekä päältä että alakautta. Vauva tunki päätään häpyluun taakse piiloon niin oli pakko ottaa alakautta että sai päänkin kuvaan. [:D]

Nanatin, en oo tuntenut raskaaksi tulemista. Oikeestaan olen ollut enemmän raskaana olotilan mukaan kaikkina niinä kertoina kun tulos on ollut nega [;)]

Ihania ultrakuulumisia on taas tullut monelta, onnittelut niistä! Ja merkillinen pahoinvointiaalto on iskenyt pinoomme, toivotaan sen poistuvat samantein! [;)]

Oikein mukavaa pääsiäisen odotusta kaikille!

Riikka33 kiitos! helpotti kuulla etten ole ihan poikkeus! [:)] ensimmäistä kun odotan niin olen ihan pihalla kaikesta ja panikoin koko ajan! ehkä ensi viikolla rauhallisempi mieli.. [:)]

nanatin - kyllä minäkin panikoin aina silloin, kun on aikaa, mutta näin kolmen lapsen äitinä ei ole juuri aikaa siihen... mistä olen aika tyytyväinen. Toisaalta taas, kun se panikoiminen ei mitään auta. Täytyy vaan uskoa siihen, että kaikki menee hyvin ja kaikki järjestyy kyllä. [:)] Mä alan ehkä vasta tuolla loppupuolella panikoimaan sitten oikein tosissani.

Ei kuulunut soittoa tänään, eli ilmeisesti riski on pieni..? Huh..

Mulla ei masu vielä omasta mielestä näy (on sen verran rasvaa tuossa edessä :)), mutta mies se jaksaa hokea, että on se eri mallinen kun ennen :D tiedä sitten.. ihan oikein innolla ootan että se kasvaisi! toisaalta kammottaa ajatus lähteä shoppailemaan kalliita mammavaatteita, kun ei niitä tunnu juuri mistään löytyvän.. Olen kirppareita kierrellyt jo sillä silmällä ja muutamat mammahousut tarttuneet jo matkaankin! Myös huuto.netistä olen katellut, siinä tietysti huono puoli se, ettei saa kokeiltua.. Itse olen sen verran rintava, etteivät mitkään paidat tunnu olevan sopivia, ja housujen kanssa jenkkakahvat ovat monesti ärsyttävästi tiellä! :D Mutta vielähän tässä on aikaa kirppareita kierrellä, ei se maha ihan vielä ole räjähtämässä.

Jokos te muut mammat olette vaatteille tms. uhranneet ajatuksia? Mä olen jo vaunujakin katellut. Hirveän hintaisia näin opiskelijabudjetille. Tarkoituksena olisi hankkia yhdistelmävaunut, jotka sais näppärästi Audin takakonttiin. Vaikea vaan netissä arvioida kokoa kasattuna.. Pitäisi ihan käydä kaupoissa katselemassa.. Lastenhuonejuttuihin en ole vielä perehtynyt, saa nähdä sitten kun tietää sukupuolen.. :) Toisaalta meillä alkaa pian talonrakennuspuuhat (eikä mitenkään valmistu lokakuuhun mennessä), ettei tässä vuokrakodissa siihen niin jaksa panostaa.. varmasti oleellisinta, että kaikki toimii hyvin, eikä tarvitse päätään moisilla asioilla vaivata kaiken ruljanssin keskellä.

Kirppareilla olen myös törmännyt aivan ihaniin lastenvaatteisiin! Harmi vaan, ettei sukupuolesta vielä ole varmuutta (vaikka voisin väittää, että tyttö tulee), muuten olisin ostanut jo kaapit täyteen! ..kaikkea pinkkiä ja punaista, aijjai <3

Moniko teistä omistaa dopplerin? Ja monellako tarkoitus hankkia? Itse kuulin koko jutusta vasta n. viikko sitten, nyt sitten olen netissä yrittänyt vertailla hintoja ja malleja. Meille varmaan riittäisi ihan perusmallikin, tosin mies haluaa välttämättä sellaisen, jossa on näyttö.. Hänen mielestään kaiken pitää olla aina parasta, eikä mistään saa tinkiä. Itse kun olen lähinnä sitä mieltä, että turvallisuudesta ei saa tinkiä, mutta kaikesta muusta tarvittaessa.. Tottahan itsekin haluaisin vain parasta, jos rahaa olisi yhtään ylimääräistä. Mutta taloprojektien sun muiden keskellä veikkaan, ettei kovin montaa euroa huvita kankkulan kaivoon heittää..

Zenja, meillä on miehen kanssa nikotiinipurukumia, josta itse en koe saavani hyötyä, mutta mieheni kylläkin. Taitaa minun riippuvuuteni perustua ennemminkin tapaan kuin nikotiiniin. Ja maku on toinen, mitä jäin kaipaamaan (saattaa tupakoimattomista kuulostaa hullulta!). Miamista ostettiin sellainen elektroninen tupakka, joka ladataan verkkovirralla ja siihen kiinnitetään ikäänkuin filtteriksi sellainen makuhässäkkä. Ei sisällä tervaa, häkää, tms. vaarallista, ainoastaan nikotiinia. Tuntuu ja maistuu oikealta tupakalta, ja vielä kun suuhun saa "savua" eli vesihöyryä :D tiedä sitten tuonkaan täydestä turvallisuudesta, mutta uskoisin menevän samaan kategoriaan kuin nikotiinipurkat yms.. Vai onko jollain tarkempaa tietoa? Itselleni tästä "tupakasta" ollut mielettömästi apua. Makujutut tosin kalliimpia kuin oikeakin tupakka, mutta niinhän ne lääkekuurit ja muutkin.. Itse onnistuin joskus reilu vuosi sitten lopettamaan champixin avulla, se kun sai tupakan maistumaan pahalta.

Ulpukka, kiitos vinkistä, vaikkei se ihan lonkeroa olekaan. Varmasti helpottaa tuskaa yhtä lailla! :) Toivottavasti löytyy Jyväskylän marketeista..

Ihana oli lukea Stardustin ultrasta :) Mä en itse ihan itkenyt, vaikka välillä tuntui kyllä, että silmäkulma meinaa väkisin kostua. :) Ihan sanattomaksi veti ne äänet, liikkeet ja kuvat! Mies ei mistään muusta ole tässä parin päivän sisällä puhunut kuin siitä "viiden ja puolen sentin tyypistä". Tää samainen tyyppi näytti mun mielestä ihan ufolta yhdestä kulmasta! :D Täytyy laittaa kuvat tonne kunhan saan aikaseksi skannata ne! Meijjän matosen syke huimat 160! Vanhan kansan mukaan tytöltä vaikuttas sen suhteen! :)

Ja Enna, niinkuin jo tuossa kirjoitinkin, niin sydänääniä kuunneltiin myös :)

Kitty, ihanko oikeasti tunsit jo liikkeet? Epäreilua! :) Saispa itekkin ne tuntea! Vaikea oli ultrassakin uskoa miten paljon pieni siellä jumppas kun mitään ei vielä tunne! :) Ja kyllä mäkin jostain olen kuullu ton sykejutun, skeptiset eivät jaksa lainkaan uskoa, mutta minusta saattaa hyvinkin joissain tapauksissa pitää paikkansa! :) ..ja itse tyttöä toivon, niin mikäs siinä :D

Mites, sanottiinko teille ultrassa, että seulojen tulokset ovat vain 80%:sti luotettavia? Tai jotain sinne päin..

Hyvät pääsiäiset kaikille ihanille mammoille!

[&o] Huoh. Olen nyt ollut pari tuntia jo hereillä eikä uni vaan tule millään enää. Tätä on nyt pari viikkoa esiintynyt ja kyllä se alkaa jaksamisessa jo tuntua. Koita siinä olla skarppina ja fiksuna päivisin kun aivot käy puoliteholla. Höh.

Nyt puoli kahdeksan alkaisi sokerirasitus ja yletön verenvuodatus. Kolmesti parin tunnin sisään on aika ikävä homma, mutta kaiken kestää kun ajattelee sen olevan pikkuisen voinnin kannalta hyväksi. Samaa mä koitan ajatella sitten sen rasituksen jälkeen lääkärillä ronkittavana ollessani. :D

Ihanaa pääsiäisen aikaa!

Tänään alkoi 13.raskausviikko ja kohdun pitäisi olla greipin kokoinen.
Miten en muka yhtään huomaa jos alavatsalleni on ilmestynyt greippi?!
Onkohan mulla jotain "tyhjää tilaa" tuolla sisuksissa jonne se on piiloutunut... :D

Olen harrastanut liikuntaa 3krt vko noin tunnin kerrallaan ja vähän yrittänyt katsoa mitä syön, ettei paino nousisi ekan kolmen kuukauden aikana. Olen tainnut hyvin siinä onnistuakin. Mun bmi on 31, joten tsemppaan että voitaisiin vauvan kanssa hyvin.

Vielä en ole siis joutunut ostamaan mammavaatteita, mutta ehkä sekin on pian edessä. Mulla on verkkokellarissa yksi kiva h&m maman:n farkkuhame, jonka ostin ollessani yli 10kg lihavampi. Peitti silloin kivasti makkarat :) Nyt pääsee oikeaan tarkoitukseensa. Kivaa!

Täälläkin siis opiskelijaäiti, joka retuutti tyytyväisenä kaksi isoa kassillista vauvanvaatteita siskoltaan kotiin. Mitään tarvikehankintoja ei olla tehty, mutta toivotaan että hoituvat ainakin osittain samaan tapaan kuin nuo vaatteet. Ei ole nyt yli 500e laittaa yhdistelmävaunuihin ja mitä muuta kaikkea... Uskon että kaikki kuitenkin järjestyy. Kesäksi on onneksi töitä. 

Takaisin