Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Tiztinz, Chaos, Piiuska, Lenita, Mandariini, Zenja, Kitty, Riikka, (Jemppi, varmasti kaikki hyvin joten onnea etukäteen). Olipas paljon ultrassa käyneitä. Ihanaa, että kaikilla iloisia uutisia.

Tervetuloa: Iita83 ja Stardust.

Voimia Stardust (sinulla ollut kanssa rankat kokemukset) ja onnea uuden asunnon etsintään.

Ellis: kyllä minulla on liikunta vähentynyt. Lähinnä harrastan juoksua ja kävelyä (tennistä satunnaisesti). Ajattelin, että pitää tässä nyt aktivoitua kun jatko-opinnot hellittävät (eikä tarvitse töiden jälkeen opiskella). On ollut niin kiire ja väsy, että en vain jaksa hinata itseäni ulos liikkumaan. Kiitos vinkeistä Ulpukka. Ainakin minulla olisi tarkoitus liikkua loppuun asti, tosin keventäen ja kuunnellen kroppaa.

Ensikko87: sinulla on ilmeisesti neuvolassakin ultra eli eri kuin np/rakenne-ultra (taitavat olla se ”tehoseuranta”). Tosin luulisi, että lääkäri osaa np-ultran tehdä.  Harvassa neuvolassa on ultraa, joten me muut kuuntelemme siellä vain sydänääniä. Käymme sitten sairaaloissa ultrissa.

Chaos: tsemppiä remonttiin. Ilmeisesti remontoitte vanhaa taloa ja rakennettako jotain uutta? Pintaremontointi on minustakin kivaa (yksi huone meillä vielä remontoimatta, muutettiin syksyllä), uutta en osaakaan rakentaa.

Minua jännittää ensi viikon ultra (viikolla 7 oli toki kaikki hyvin kun viimeksi ultra). Sitten siitä reilu viikko on taas kunnallinen ultra, ja rakenne-ultra on sitten kesäkuun alussa (tuli eilen lappu kotiin). Olen nähnyt pari yötä painajaisia, että verenvuoto oli taas alkanut (siis tässä raskaudessa ei ole ollut). No toivotaan parasta, että ultrassa kaikki hyvin.
Nyt syömään kun kuolen kohta nälkään.

Torstai päivää! Kirjottelin tuolla aikaisemmin, että neuvolalääkäri viikolla 7 tunnusteli kohtua ja tuumasi, etä hyvinpä on suurentunut ja että oliko viimeiset kuukautiset kovin niukat. Epäili, että raskaus saattaisi kohdun koon perusteella olla jo pidemmällä kuin kuukautisista laskettuna. Kuunteli sitten sydänääniä, ja sanoi, että ei kuuluisi vielä kuulua, mutta jos on pidemmällä jo, niin voi kuuluakin. Sydänääniä ei silloin kuulunut ja takaraivoon hiipi ajatus kaksoisraskaudesta, joita suvussamme on joskus esiintynyt. Varhaisultraan en ollut aikeissa mennä, mutta kuinka ollakkaan, en raaskinut odottaa np-ultraa, joka on vasta 12.4 vaan varasin ajan yksityiselle selvittääkseni montako vauvelia meille on tulossa. Tänään aamulla koitti ultra... ja kuinkas ollakaan, kaksi pientä sydäntä siellä jyskytti. Voi apuva. siis kaksi. Esikko on lasketun ajan tietämillä 2v 9 kk, joten sittenpä meillä vilinää riittää. Kohta meitä on sitten viisi. Nyt on totuttelemista. Tarkoitus oli säästää vauvauutinen äitienpäivään, mutta voipi olla, ettei silloin tarvi enää mitään kertoa, kun saattapi näkyä jo melkolailla selvästi niihin aikoihin. Taitaa pääsiäisenä isovanhemmat saada YLLÄTYSmunan.

Nyt on niiiiin paljon mietittävää. Asunto, auto, vaunut(joiden piti nyt siirtyä esikoiselta syntyvälle vauvalle, mutta nyt tarvitaankin vähän leveämpää sorttia), kaukaloT, SängyT... Niin ja nuo äitiysavustusten määrä. Mahtaako muuten tuplista saada saman 10 kk äippälomaa kuin yhdestäkin. Tuntuu epäreilulta jos näin on. Ei tästä tekstistä edes saa mitään järkevää kokonaisuutta, kun on niin paljon ajatuksia.

Nyt pitäis keskittyä töihin. Voin kertoo, ei onnistu, mitenkään. Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille :)

Moikka!!

Täytyy taas pikaseen piipahtaa seurailemassa mitä kaikille kuuluu ja huomasin että Kaikki on käyny jo np-ultrassa, oonko mä jääny jotenki jälkeen??:D
Ihana oli lukee ja huokailla kuinka jokaisella on menny hienosti ultra, omaa aikaa ootellessa 31pv :(

Nolottaa ihan hirveesti mun piti viime viikolla käydä sielä verikokeessa, vapaa ehtoisessa missä seurataan ties mitä, en kerenny enkä muistanu.. Pitääköhän siitä ilmottaa neuvolaan ennenkö menen sinne ultraan??

Äippävaatteita ei täällä ole tarvittu vieläkään, olo on (koputan puuta) hyvä, eli olo ei ole ollenkaa sellanen että raskaana oltais, vatta vähä turvonneen oloinen :/ No kerkee sitä varmasti vielä valittaa tukalaa oloa, täytyy nauttia :)

Stardust: Tervetuloa mukaan ja onnittelut sinne :)

Nyt täytyy lähteä reippailemaan ulos, hyvää päivänjatkoa kaikille!

Stiina, voi jee! Aikamoinen pääsiäisyllätys sinulle sulateltavaksi. Tuplasti onnea!
Mua jäi vaivaamaan äitiysloman pituus monikkoraskauksissa, mutten löytänyt siitä mitään tietoa... sen sijaan eksyin tuonne -> http://www.hmp.fi/
Sen verran osui silmään, että lääkärintodistuksella voi jäädä varhennetulle äitiyslomalle (yleensä rv26?).

Stiina - oujee, kaksoset tulossa, huiman ihanaa, onnea hurjasti! [:D] Onneksi on tätä odotusaikaa jonkin verran edessä, niin on aikaa sulatella uutista ja sopeutua ajatukseen, että kerralla tulle kaksi. Esikoisenne on jo reipas ja omatoiminen kaveri, kun saa pikkusisarukset. En toki kiellä etteikö hulinaa ja sutinaa riitä, mutta se on sitä elämää. [:)]

Meillä on tämä nuorimmainen 1v1kk, kun pienokainen syntyy, paitsi jos ottaa mallia veljestään ja tulee etuajassa saman verran, niin sitten ei välttämättä ole vuottakaan. Kaksi vanhempaa ovat sitten 13 ja 10.

Käpy - vaikea sanoa tosta verikoe - ultrahässäkästä, koska meillä on eka ultra ja sit verikoe. Soita neuvolaan tai äitiyspolille ja kysäse asiaa, saat varman vastauksen.

Meitä on niin monta odottajaa, että en mitenkään muista kuin vasta muutamia... ja kun vielä kirjoittelen noilla muillakin palstoilla, niin ei jää vielä uudet nimimerkit muistiin. Vuosi sitten meissä lokakuisissa oli huomattavasti vähemmän odottajia... Joidenkin kanssa kirjoittelemme tuolla "sitä sun tätä vauvaperheen elämästä"-palstalla. Tosin aika paljon facebookissa tänä päivänä, niin on palstan käyttö jäänyt vähemmälle.

Kiitoksia onnitteluista :) Ulpukka77 oli oikein nähnyt vaivaa ton äitiysloman suhteen. Sen verran itsekin kelan sivuilta katselin, että näyttäisi äkkiseltään, että kahdesta vauvasta saa pari kuukautta pidemmän äitiysloman kuin yhdestä vauvelista. Ei kuitenkaan kaksinkertaista määrää, höh ;) Niin ja äitiysavustus on ensimmäisestä lapsesta yks pakkaus ja toisesta kaksi pakkausta eli yhteensä kolme. Voi valita ottaako rahana tai pakkauksina tai sekaisin. No selvinnee nämäkin asiat tässä vähitellen. Niin ja katselin myös, että usein sairaslomalle kaksosista jäädään jo tuossa rv 26 aikoihin. Mulla itselläni kummittelee edellisestä raskaudesta hepatoosi riski. Eka raskaus jouduttiin käynnistämään rv37. Yleensä hepatoosiin taipuvaisilla (ei siis välttämättä uusi, mutta on kuitenkin riski olemassa) testataan maksa-arvoja tuossa rv30 paikkeilla. Mullekin lääkäri kirjoitti sinne jo lähetteen. Nyt vain mietin, että voisiko olla, että raskaushormoni, joka kait niitä maksa-arvoja mun tapauksessa nostattaa, nousisi myös tuplasti suuremmaksi tai aikaisemmin kuin yksösraskauksissa. No en tiedä, toivottavasti ei. Äitiyspoli käyntejä tulee jokatapauksessa nyt useammin, kun tuplaraskaus on normaalistikin riskiraskaus. Ehkä parempi, etten niin asiaa etukäteen murehdi. Lääkäri saa sitten tehdä omat asiantuntevammat arviot.

Hyvää loppuviikkoa kaikille.

Kiitos Taru80 ja Käpy[:)]

Aivan mahtavaa oli lukea Stiinan yllärikaksosista, Onnea kovasti! Täälläkin aluksi vähän jännitettiin että montako asukkia masusta löytyy, kun molempien suvusta kaksosia löytyy[:)] Mutta ainakin yksi vain näkyi ultrassa.

hei kaikille!

tervetuloa kaikille uusille!

Ihanaa että täällä on näin paljon aktiivisia odottajia ja ihanan paljon iloisia ultrauutisia!!!

Käpy ja Maamukka, lohdutuksena mullakin se ultra on vasta melkein 3 VIIKON päästä 15.4. ja todellakin, odottavan aika on piiiiitkä!!

olen aikaisemmin sanonut ettei mulla oikein ole mitään oireita... noh, eilen se sitten loppu, sillä eilen töistä tullessa vatsaani sattui niin kuin isommatkin menkat olisivat alkamassa. Hyvä että sain auton ajetteua kotiin. Illan mittaan vatsaan koski, mutta pystyin kuitenkin toimimaan. Illalla kun menin nukkumaan heräsin tunnin jälkeen ihan hirveeseen kipuun. Ihan kuin menkkakipu, mutta ehkä noi 5 kertaa pahempi. Jos vuotoa olisi tullut se olisi kyllä ollut niin selvä merkki keskenmenosta. Onneksi mitään vuotoa ei ole tullut... Onko teillä muilla ollut tosi pahoja alavatsakipuja? Onneksi olen käyny jo yhdessä ultrassa, niin sen mukaan toukka olisi ihan kohdun sisällä eikä ulkopuolella. Kai nämä kivut on ihan normaaleja. Mutta kertokaa jos teillä on ollut samanlaisia kokemuksia?

Hei taas!

No olipaha tas päivä.... Nyt sitten joo kävin neuvolassa (taas, kun viimeksi olin maanantaina) uudelleen ultrattavana, kun kukaan ei ole osannut sanoa, että milläkäs viikolla sitä ollaankaan...? No Harmikseni kerron kaikille ihanille "kollegoille" että minä stten varmaankin siirryn tuonne Marraskuun puolelle, kun tämän kertainen mittailu näytti että La olisikin 8.11... Niin no eihän se ole kuin kolmas kerta kuin se päivä vaihtuu[:D]... No itse olen asennoitunut siten, että se syntyy kun on valmis siihen (toivottavasti ei ainakaan kesken[8|]) Mutta Kiitos kakille ihanista kertomuksista ja ONNEA kaikille tasapuolisesti! Saas nähdä josko vielä tulen takaisin... :D

kohta se on taas viikonloppu ovella, mahtavaa :D
Stiina, tuplasti onnea, on varmasti suletettavaa aluksi[:D] itse muistan kun pikkuveljelleni ja hänen vaimolle selvisi että tulokkaita on kaksi, aika ihmettelyä oli aluksi mutta mahtavasti kaikki on sujunut <3

kiva kun moni on niin aktiivinen kirjottaja, monta juttua on itselle valjennut kun näitä lueskelee [:)]

Eilen vasta kerroin raskaudesta vanhemmilleni ja veljeni perheelle.
äitini ei pystynyt iloltaan puhumaan puhelimessa.vollotus oli sen mukaista.isäni ei vielä tiedä kun on työmatkalla.kirje odottaa kotona ;) järkytyksenä (positiivisena onneksi)on kaikille kyllä tullut, olen ollut koko elämäni sellainen tuuliviiri ja ikää kun kuitenkin on 29 niin äitini oli ainakin "menettänyt toivonsa"

pikkuhiljaa aika kertoa ystävillekin, muutama harva jo tietää. tosin pikkukylässä kaikki kun tietää toisensa niin kyllä juttu leviää, ei tarvitse kun yhden juoruavan ihmisen.heh..

edelleen ihmettelen missä kaikki pahoinvoinnit ja muut ovat..ainoa mikä muistuttaa on toooodella kipeät rinnat ja tiukat housut ( hamekausi on alkanut )

mutta mukavaa iltaa kaikille nyt tämä lähtee syömään[;)]

Tuplasti onnea Stiina, kyllä siinä puuhaa taitaa riittää. Serkkutyttö synnytti muutama viikko sitten kaksostytöt vain 2 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille, vaikkakaan en ole niitä aktiivisimpia kirjoittajia täällä.

Meillä oli eilen np ultra ja kaikki näyttäisi olevan tosi hyvin. Verikokeiden tulokset tulevat kyllä vasta noin kolmen viikon päästä.
Aivan mahtava ja jotenkin niin epäuskoinen tunne, kun mieheni kanssa sitä ruutua katseltiin. Eilen olinkin sitten yhtä hymyä, oli vaan jotenkin niin onnellinen olo!

Me ei olla kerrottu muille tästä raskaudesta muille kun mun yhdelle siskolle. Pitäis varmaan pikkuhiljaa kertoa molempien perheille ilouutinen.
Joko ootte kertonu töissä pomolle? Missä vaiheessa ja minkälainen vastaanotto teillä oli?
Itse en ole vielä kertonut, enkä oikein tiedä miten sen edes tekisin.

Ihana päivä ulkona ja viikonloppu taas tulossa! Ihanaa!

Kiva kun saatiin tänne yksi tuplaraskauskin, Stiinalla onkin kohta enempikin maha pömpöllään [:D]

Elämä alkaa olla jo kivaa, pahoinvointia enää silloin tällöin.

Painaako teillä jo toukat/kohtu virtsarakkoa, mulla tuo painaminen alkoi kun tuli 10 viikkoa täyteen. Varsinkin istumisen jälkeen kun lähtee kävelemään niin huhhuijakkaa, joku tuntuu istuvan virtsarakon päällä. Välillä taas ei tunnu yhtään mitään, että ehkä se osin on siitä kiinni missä mokkula milloinkin on(?).

Miss Piggy: Kivuista en osaa sanoa muuta kuin joskus 9-10 vikkojen aikaan minulla oli enemmän menkkamaista kipuilua, mutta se oli kuitenkin aika lievää. Välillä jos yskäisi jotenkin vinossa asennossa niin saattoi vihlaista kunnolla. Mutta nämä jututhan vaihtelee kauheasti. Jotkuthan tuntee kovaa kipua siitäkin kun alkio kiinnitty kohtuun.

Mukavaa viikonloppua kaikille! [:)]

Hei,

minäkin ilmoittaudun seuraanne. Odotan ensimmäistä lastani, ja laskettu aikani on 23.10. Onnea kaikille muillekin odottajille! Tämä viestiketju oli jo kovin pitkä luettavaksi.

Welcome Fleur!!

Tänään kävin sit kynsien huollossa ja kulmavärissä. Olipahan reissu, etten sanoisi. Oli nimittäin tosi tosi hilkulla, etten pyörtynyt!! Alko ehkä puolen tunnin istumisen jälkeen nii kauheesti sumeneen, et huh hei. No, tilanne meni ohi, ku pidin päätä alaalla ja kosmetologi anto vettä ja suklaapalan. Toistu tosin ehkä tunnin päästä, muttei enää nii rajuna. Oon kerran parikymppisenä pyörtyny, ni tuli just sellanen sama olo. [:'(] Nooo, kuuluu kait "asiaan"

Oon muute miettiny, et minkä ikäsenä voi vauvan viedä hoitoon yksityiselle? Kaupungille voi viedä 9 kk:n ikäsenä, luin netistä, mut en löytäny yksityisten ikärajoja.
Ku oon miettiny, et jos ens keväänä menis esim kuukaudeks töihin samaan paikkaan, mis alotan pääsiäisen jälkeen kuudetta kautta. Kausityötä nimittäin, keväästä loppusyksyyn.
Sitäki oon jo miettiny, et onko niin, et jos menisin vuoden päästä keväällä vaik vaan kuukaudeks töihin, ni eikös sit työttömänä saakin ansiosidonnaista...eikä vanhempainrahaa tai jotain muuta huonoa??!?

Ymmärtiköhän kukaan... [:D]

Perjantaita!

Sormustin, mulla on ollut ihan sama fiilis että onko asukasta vatsasta ollenkaan, eilen neuvolassa dopplerilla kuunneltiin ja kyllä sieltä edelleen asukas löytyi. Tuntuu vaan niin uskomattomalta aina välillä kun tosiaan mitään tuntemuksia ei ole =)

Toissapäivänä koin omituisen "pörinän" alavatsalla jollaista en ikinä ennen ole kokenut. Kysyin neuvolassa lääkäriltä että missä vaiheessa aikaisintaan voi tuntea MITÄÄN vauvan liikkeitä ja kerroin "pörähdyksestäni". Lääkäri sanoi että kyllä hoikat ihmiset voivat herkimmillään tuntea jopa viikosta 12+ liikkeen jos vauva oikein kunnolla ponkaisee. Tuntuu sellaiselta kärpäsen surinalta. Huh! Onko joku muu tuntenut moisen? TuuliEnkeli ainakin, mutta millaiselta se susta tuntui?

Stiina, onpa hurjaa! Onnea tuplaonnesta! [:D] Saatiin ekat kaksoset meidän pinoon!

Bantsu79, kerroin töissä jo maanantaina, lähimmille työkavereille sekä pomolle koska heti piti ilmoittaa kaksi aamua tällä viikolla että tulen myöhässä töihin, ultraa ja neuvolaa. Uutisesta ovat kaikki olleet todella onnellisia, pomoa myöten [:D]

Moikka!
Täällä ilmoittautuu mukaan vielä yksi onnellinen odottaja. Viikkoja on nyt 12+4 eli laskettu aika 5.10.
Ensimmäistä lasta odotellaan Turun suunnalla.

Eka ultra oli keskiviikkona, ja sen jälkeen vasta uskaltauduttiin kertomaan tuleville isovanhemmillekin, ja puhelin on sen jälkeen soinut aika usein. On sen verran iso suku mun puolella pohjoisessa, että onnittelijoita riittää [:D]

Mutta mukavaa ja onnellista odotusaikaa kaikille kanssasisarille! [:)]

Riikka33: Niin se varmaan on järkevintä soitella neuvolan suuntaan [:)]

Stiina: En kerenny viimeksi huomaamaan tuota sun kirjotusta, eli oikein lämpimät onnittelut. Kaveripiirissä myös kaksoset, aivan ihania pakkauksia [:D]

Miss Piggy: Mahtavaa etten ole ainut :D Odottavan aika on todella pitkä, toisaalta alkaa pikkuhiljaa jännittää.

Ensikko87: Ehkäpä näemme, toivottavasti se noin päivä varmistuu vai oliko se sitten tuo. Kaikkee hyvää sinulle [:)]

bantsu79: Esikon aikana kerroin hyvin nopeasti pomolle ja sihteerille, sain anteeksi palkasta neuvola ja ultra käyntiä [:)] Eli jos on hyvissä väleissä kaikkea kannattaa kokeilla.

TuuliEnkeli: Voi liikehdintää, ihanaa [:)]

annnie74: Itse saan ainakin liitonrahaa, eli mun kannatti "jäädä" työttömäksi kuin että kelan 240e kuukaudessa, huh. Ja olinpas nuo rahat ansainnu 5vuoden työnteon jälkeen [:D]

Jospa sitä itse käpertyisi hetkeksi sohvalle tämä pääkivun, hartiakivun ja väsymyksen kanssa, ehkäpä sitte jaksais alkaa siivoamaan [&o]

Moikka kaikille!
Liitympä myöskin tänne :) Elikkä laskettuaika näillänäkymin 15.10. ja esikoista odottelen. Ensimmäinen neukku käynti oli 2.3. ja ensi tiistaina 30.3. olisi ultra! :)
Hieman ihmetyttää kun ekalla neukku käynnillä sanottiin että seuraava aika on vasta ennen toista ultraa (joka on 31.5.). Soittelinkin vielä takaisin ja kysyin onko asia todella näin mutta täti tokaisi vain että jos voin ihan hyvin niin ei tarvitse käydä mutta aina saa mennä jos siltä tuntuu.. kai se sitten menee niin? :)

Olen ehkä hieman hätäinen mutta ostin tänään ekat mammafarkut!! :D Normaali farkut puristaa jo kovasti alamasua ja yksi päivä jouduin avaamaan napin ja vetskarin kaupungilla, onneksi oli pitkä paita! :D Varmasti kyllä vielä pelkkää turvotusta..

Hei taasen

Mua kävi vaivaamaan yksi ajatus. Huomenna olisi tarkoitus käydä lillumassa uimahallilla enkä kuollaksenikaan muista oliko uimiselle rajoituksia näin alkupuolella raskautta. Muistaako kukaan muu?

Muuten täällä mennään kuin ellun kanat. Yövuorojen jälkeen nukkuminen on huonolaatuista päiväseltään, mutta muuten olo on hyvä. :)

Takaisin