Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maanantaipäivää naikkoset[:)]
Joku tuola aiemmin kommentoi sitä kun rinnat eivät ole vielä ruvenneet kasvamaan..mulla ensimmäisessä raskaudessa rinnoissa ei ollut mitään muutosta,ei suurentumista,ei kipua kuin vasta sitten kun poika oli syntynyt ja maito rupesi rintoihin nousemaan...ja nyt sitten tässä raskaudessa ovat olleet jo kuukauden ainakin tosi kipeet ja kasvaneet hurjasti...eli ihan erilaiset kun ekassa raskaudessa...välttämättä niitä muutoksia ei tule vaikka yleensä niin käykin..[:)]

Meillä tuo np-ultra sitten huomisaamuna ja jos kaikki on ok niin taatusti sitten lakkaan hermoilemasta ja keskityn vain nauttimaan raskaudesta...en olisi koskaan uskonut että aiemmin koettu keskenmeno voi näin rankasti vaikuttaa uudessa raskaudessa...ei millään anna itselleen lupaa uskoa että kaikki voi kuitenkin vauvalla olla hyvin aiemmasta keskenmenosta huolimatta.Kai sitä yrittää suojella itseään pettymyksiltä.No, pitäkäähän peukkuja meille huomisaamuna ja toivottavasti sitten palaan kirjoittamaan pelkästään hyviä ultrakuulumisia[:D]

Mukavaa maanantain jatkoa[:)]

Onnea ultrassa käyneille!
Cassandra: np-ultra voidaan tehdä 10+0 alkaen eli jos varhaisultrasi pitää paikkansa niin saat kyllä tuloksen. Näissä toki voi olla paikkakuntakohtaisia eroja, mutta saat varmasti uuden ajan, jos viikkoja pitääkin olla enemmän, tai varhaisultran aika heittää.

Jemppi: minulla on doppleri. Itse en vielä kuule mitään (testasin sunnuntaina) yleensä kait mahdollisuudet kuulla ääniä 10+ viikoilla. Kannattaa aloittaa etsintä todella alhaalta (vaatii hiukan etsintää eli ei ole niin helppoa). Ja riski keskenmenolle on todellakin pieni, minusta kaikki tärkeimmät rakenteet ovat jo kehittyneet viikolle 10 mennessä, eli jos silloin kaikki hyvin, niin voi ottaa jo rauhallisemmin.

Ulpukka: ensimmäisessä raskaudessa liikkeet kait tunnistaa muutenkin myöhemmin. Yleensä vasta kait vasta viikoilla 18-20 tuntee liikkeet. Jos taas raskauksia ollut aikaisemminkin, niin monet tuntevat liikkeet jo huomattavasti aikaisemmin (eikös täälläkin jo pari uskonut tunteneensa liikkeet:tosin eivät odota ensimmäistään).

Mieheni työkiireiden takia päädyttiin yksityiselle np-ultraan. Meillä tuttu gynekologi yksityisellä eli sinne aika varattu ensi viikolla. Käyn sitten yksin tuolla kunnallisella puolella (ja silloin toki labrassa).

Nyt taas voimaan pahoin, ja töitä pitäisi jaksaa tehdä.

Huh, onpa kauheasti tullut tekstiä! Tosi kiva kun täällä on meno vilkastunut. Aluksi kun tuntui, ettei tänne ketään tule...

Kyllä mä uskon kanssa Cassandra, että toi on jo ihan hyvä aika mennä sinne np-ultraan. Mulla oli niin, että varhaisultrassa kirpun mitat vastasivat vähemmän, kuin mitä viimeiset menkat antoivat olettaa. Np-ultrassa taas pikkuinen oli kirinyt ja oli useita päiviä isompi, kuin mitä menkoista laskettuna. (Olipa monimutkaisesti, toivottavasti tajusit.) Ties, vaikka sinullakin kävisi samoin.

Mä pidän chaos hirveesti peukkuja, että kaikki menee hyvin! Mä olin kanssa kauhean pessimistinen ennen np-ultraa (joka oli viime torstaina). Ja sitten siellä kaikki olikin hyvin. Sittemmin olen pitänyt kiinni lupauksestani lopettaa ainaisen stressauksen.

Zenja, mulla sama juttu, maha tuntuu kasvaneen ihan kauheasti. Vaikka ticker näyttää nyt 11+6, ultran mukaan mulla olisi nyt 12+3. Tosi outoa, mutta kai tää sitten normaalia on, että voi jo näin aikaisessa vaiheessa alkaa pömpöttää [8|]. Tosin näytän siltä, että olisin vaan lihonut.

ON: Eilen kävin moneen viikkoon jumpassa (olen väsymyksen ja olojen takia käynyt vain kävelyillä). Huomasin, että musta on tullut ihan kamalan arka ja koko ajan vaan mietityttää, että voikohan tätä nyt oikein tehdä ja onkohan tuo nyt ihan hyväksi vauvalle... Sykemittaria vilkuilen koko ajan, ettei kovin usein ylittyisi se 150. Eilen oli syke käynyt hyvin hetkellisesti jopa 180, ja pelästyin kovin (vaikka ihan vähästä ajasta tosiaan oli kyse) [8|]. Mikään liike ei varsinaisesti vielä tunnu pahalta, mutta oletteko te muut rajoittaneet liikuntaa jotenkin?? Olenko mä taas vain ylihuolehtivainen? Sitten kuitenkin haluaisin jatkaa jumppailua pitkällekin raskautta, jos se vähän auttaisi ehkäisemään ylimääräisiä kiloja eikä kunto ihan lopahtaisi. Olen minäkin vaikea tapaus [:D].

Aurinkoista maanantaita kaikille ja tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Hei vaan hei kaikille.
Huomenna sitten olis se jännä päivä kun pääsee ultraan:)...Näillä näkymin meillä mies ei pääse ultraan mukaan ollenkaan, josta petyinkin aivan suunnattomasti. Aina vaan töitä töitä ja töitä
Mä olen väsynyt aivan koko ajan ja tekis mieli nukkua kaikki pienetkin hetket mitä eteen tulee. mutta eihän sitä ihminen aina voi nukkua:D

Pienenä stressinä tämän kaiken päälle vuokralaiset irtisanoutuivat ja nyt sitten onkin kuukausi aikaa etsiä vuokralaiset ettei aivan rahat mene nollille.

tinztinz...meillä molemmilla huomena ultra ja näköjään melkein samoissa päivissäkin mennään...mulla oli alkuun ihan hirmuinen väsy,mutta nyt on jo hellittänyt mukavasti ja varmasti myös tämä kevätaurinko on tehnyt oman osansa väsymyksen poistumiseen...mut omaa kehoaan sitä on kuunneltava ja jos tuntuu että on väsynyt niin levättävä mahdollisuuksien rajoissa[:)]Toivottavasti löydätte hyvät vuokralaiset ettei tarvi ruveta raha-asioista murehtimaan[:)]

Omaa kommenttia tuohon mahan kasvamiseen...mä jouduin luopumaan omista farkuista jo raskauden alkutaipaleella mikä varmasti johtui silloin turvotuksesta...mut nytkin joutuu kyllä tarkkaan katsoa mitä päällensä laittaa,sillä tulee ihan mahdottoman epämukava ja huono olo jos yhtään housut painaa...mulla ylipainoo on ennestäänkin joten mahan kasvamista ei vielä huomaa muuten kuin vaatteissa...onneksi paino ei ole vielä noussut yhtään...poikaa kun odotin niin painoa tuli koko raskauden aikana vain 7 kg ja niistä pääsi heti eroon synnytyksen jälkeen ja muutenkin paino tippui pienen ajan sisällä sitten 20 kg...oli mukavan kevyt olo[:D]

Nyt jatkamaan siivousta...kuuntelin tuossa äsken radiosta uutisia:talven ennustetaan loppuvan tällä viikolla,sillä paikoin lämpötila nousee +10:een asteeseen....vouh...ihanaa[:D][:D][:D]

Niinpä näköjään mennäänkin:D....

Saishan toi talvi jo loppua....aivan älytöntä kun ensin sulaa ja kappas taas illalla tuleekin lunta....ei jaksais sellasta, se oliskin hyvä jos aurinko sulattais eikä sitten tulis vesisateita....kuivuis niin paljon nopeammin:).

Nyt täällä mietitäänkin kuumeisesti että mitä sitä pääsiäisenä tekis kun apit ja anopit ja omat äiteet ja mummot odottaa kylään ja kaikkihan toki asuu eri suunnissa...ja molempien meidän sukulaiset tuntien joku ottaa aina nokkiinsa jos ei juhlapyhiä käydä kaikkien luona viettämässä. miehellekin sanoin puhelimessa että ens pääsiäisenä me ei mennä mihinkään, vaan vietetään perheen kesken:)

Ellis,
Olin odottavien äitien fysioterapiassa. (Hieman ajoissa, mutta tulipahan käytyä). Siellä se fyseoterapeutti (ja neljän lapsen äiti) totesi, ettei kannata huolestua jos syke nousee HETKELLISESTI vaikka kahteensataan. Sanoi että se valmistaa lasta siihen suureen koetokseen. Toki hyvä pitää syke alle 150 ja liikunta tasolla "vähän rasittavaa", mutta bussiin voi juosta jne. Tosin siihen moni ryhmästä totesi, että seurauksena huono olo bussissa/junassa.

Jossain vaiheessa kannattaa kuulemma suosiolla lopettaa jumppaliikkeiden selällään tekeminen, kun kohtu painaa verisuonia ja voi tulla heikko olo. Samoin vatsalihasrutistusten teon voi lopettaa jossakin(!?) vaiheessa.
Kovasti kehotti pitämään mielen virkeänä ja itsensä hyvässä kunnossa molempien takia. Ja ne välipohjan lihakset, huh... en edes lähde siihen tässä.

heippa kaikki [:)]

mukava lueskella teidän muiden juttuja, itse kun olen hiukan huono
kirjoittelemaan.
kävin perjantaina ulrassa, ja kovasti toukka liikuskeli ja kaikki näytti olevan hyvin.
laskettu aika siirtyi päivällä aikaisemmaksi.
kai se vihdoin on omalle äidille kerrottava uutisista..jotenkin kaikki tuntuu yhä niin epätodelliselta
kun oireetkin onvat niin vähäiset mitä nyt tätä elopainoa tuntuu kertyvän hiukan liikaakin [8|]

jaksamisia kaikille ja mukavaa maanantain jatkoa

Ja omaan napaan heti:
Ihana ultra takana. Masusta löytyi kuin löytyikin yksi ihmisen näköinen otus. Oli niin vilkasta laatua ettei lääkäri meinannut mittoja saada, veti semmosta jumppaa. Se oli kyllä mahtava kokemus!!! [:D]

Ensin katsottiin sisäkautta ja sitten masun päältä, molemmissa näkyi hyvin. Hymyssä suin sitä ruutua tuijotti ihmeissään, mieskin oli kovasti tohkeissaan pikku kaverista.

Nyt on isovanhuksille ja kavereille pistetty viestiä.

Heippa taas kaikille!

Taas täällä koko päivä pyöritty ku töissä ei parempaakaan tekemistä [8D] No ei sentään - vieläkin töissä kun paljon hommaa, en siis ole tänne ehtinyt kirjottelmaan vaikka lukea sentään ehtii teidän kuulumiset!

Tosin eipä tässä omassa olossa ole juurikaan raportoitavaa. Edelleen ei oikeen mitään oloja; tosin mies yrjöili koko viikonlopun että yritän nyt kovasti yrittää kiertää sen taudin... Ei varmaan ole kovin hyväksi yrjötauti tässä olotilassa.

Mutta yritän nyt vastailla vähän kaikille sekasin;
eli- mustakin tuntuu ettei tissit ihan kauheasti ois ainakaan turvonneet, vähän vaan tursuu yli rintsikoista... maha vaan pien pömppis vaikka kovasti himoittas jo mamma-vaatteet. Onneks on farkkulegginssejä kaapissa niin niillä pärjätään. [:D]

Mutta ihana tosiaan kuulla kaikkien hyviä ultra kuulumisia! Hyviä kommentteja neuvolatädiltä sulle ulpukka77.Varmasti helpotti! Samoin nuo fysioterapeutin. Kiitti että laitoit tänne! Itse yritän täällä olla myöskin optimisti ja uskoa että kaikki on hyvin. [:)] Kun kerta kerran on vahva sydän löydetty! Mutta on totta että keskenmeno kummittelee varmaan koko raskauden ajan. Nii ja mäkin haluisin sellasen doplerin...rauhottais varmaan kovasti. Mistä sellasen voi tilata/ostaa?

JA tinztinz; Täällä on kyllä edelleen ihan tajuton - miehen sairastaessa viikonloppuna nukuin itsekin melkein vuorokauden ympäri. Nii ja Meillä kans ei mies päässyt varhaisultraan kun "töitä", mutta kyllä sitä harmittikin... Tuntuu vähän silti ettei se osaa vielä edes tajuta tätä tilannetta ( ei sillä en itsekään vielä täysin...) ja sen "höösääminen" on loppunut siihen alku innostukseen. No kait se sitten taas on enemmän mukana kun masu alkaa vähän näkyä ja muutenkin tilanne realisoitua. [:)] Mites teillä muilla?

Toivotaan nyt että tuo kevät tuolta vähitellen saapuisi että päästäisiin kunnolla sitten esittelemään mamma masuja! [8D]

Tervehdys kaikille[:)]

Np-ultra oli sitten aamulla ja kaikkihan vauvalla oli hyvin...hyvin oli kasvanut ja oli melkoinen aamujumppa menossa kun ruvettiin ultraamaan...heilutteli käsiään ja hyppelehti ihan mahdottomasti ja poseerasi niin hyvin että kaikki saatiin mitattua[:)]Nt oli 0,8 mm eli hyvä.Nyt on mahdottoman paljon parempi mieli sekä mulla että miehellä...oli tosi mukava kätilö ja jäi hyvä mieli kun puhui kauniisti vauvasta...mieskin meinasi lentoon lähteä kun oli niin innoissaan...latailen kuvia kunhan tässä joudan[:)]Oikein mukavaa ja aurinkoista päivänjatkoo[:)]

Ultrassa käyty... pituus vastaisi nyt viikkoja 12+0, eli eihän me nyt parin päivän takia lähdetty muuttamaan laskettua aikaa. Kaikki hyvin...kaveri oli vähän turhankin rauhallisesti mahassa eikä ,millään meinannut kääntyä kun sivusta olis kuvaa pitäny saada. Ai niin, niskaturvotusta oli vaivaiset 1,1mm eli kaikki niin hyvin kuin vaan voi olla

Ultrakäynti oli karsea.....ihan kuin olisin liukuhihnalla maannut ja nopeesti siirrytään seuraavaan,mitään ei ehtiny kysellä kun jo käskettiin vetää housut jalkaan.......ärsyttävää.

Mieskin sitten loppuviimein pääsi mukaan ultraan, sanoi vaan jälkikäteen että kyllähän se nyt pisti hymyilyttämään kun sieltä kuulu kauhee tykytys:D:D:D

Mitenkähän minut tyrkättiin ultraan jo nyt, kun ennakoivien lakujen mukaan olis vasta 8+5? Te muut olette ilmeisesti odottaneet viikolle 12? No Jännä päovähän se eilinen kuitenkin oli..vaikkakin Oli mieltäalentavaa käydä eilen neuvolassa, kun sitten lopulta täti ei tiennytkään montako viikkoa sitä nyt ollaan hautomassa veikkaukset oli laskurin mukaan 13+4 ( !!!!!) omien laskujen mukaan 8+5 ja ultra näytti sitten jotain n.8 rv.... No mene ja tiedä.. Torstaina pitää sitten mennä ihan lääkärin tutkittavaksi, josko se saisi meille päiviä selville. No neuvolan täti kertoili tästä raskaus "teho" seurannastakin, johon saa mennä jos siltä tuntuu, Mutta kannattaako? Toki eihän se pahitteeksikaan ole... mutta onko vaivan arvoista, kun minullakin tutkimuspaikalle tunnin ajomatka? No onneksi ultrassa kaveri kuitenkin piiitkän hakemisen jälkeen löytyi (meinasi jo pahat ajatukset hiipiä mieleen) ja kaikki tuntui olevan hyvin. Mutta nyt vain askarruttaa, että missähän sitä sitten lopulta mennäänkään. Jos kuitenkin nyk. aika ei pidä paikkaansa, siirtyy aika joko syyskuulle tai Marraskuulle....

Ajattelin lähteä kuuraamaan alttaria, että on taas puhdas kumarreltava [:D]

Mukava kuulla ultrakokemuksia chaos74 ja
TinzTinz
. <-Taitaa olla Turussakin vauvabuumi ja sitä myöten kiire ultrassa. Mä kyselin väkisin kovasti ja joutui sitten vastailemaan se kätilö. Olisi mennyt varmasti nopeammin muuten ;)

Ensikko87
Minä uskoisin ainakin ultran antamaa aikaa, mutta ei mulla kyllä tarkempaa tietoa ole näistä...

TuuliEnkeli
Me nähtiin sydämenlyönnit ultrassa, mutta ei siinä mitään ääniä kuullut. Neuvolassa varmaankin sitten kuulee dopplerilla. En ole vieläkään saanut sovittua seuraavaa kertaa. Pitää aktivoitua asian suhteen.

TuuliEnkeli: täällä ei vielä ultraa EIKÄ sydänääniä. Ja vielä on ekaan ultraan odotettava melkein kaksi viikkoa ja viikot on huomenna 12. Että täällä mennään ainakin ihan vain oman kropan kuuntelulla :/

Eli kateutta riittää.... [&:]

Ja mitä lähemmäs ultra aika rupee tuleen sitä enemmän pelkään, että kaikki onkin ollut vain jotain liian kaunista kuvitelmaa [:o]

[:D] Ihanaa, mullakin vihdoin jotain uutta jaettavaa tänne.

Kävimme tänään ultrassa ja lapsen iäksi vahvistui 12+1, joten laskettu aika on siis 4.10. Kyllä helpotti oloa kun niskaturvotuskin oli 1,06mm ja muutoinkin paikat kohdillaan. Se sydämensykkeen kuuleminen on aina niin ihanaa, saa myös mukana olleen miehen herkäksi aina. <3 

Näköjään täällä Turussa on kaikki tehtailtu paksuksi just kun mie yllätyksenä huutelen tällasen tiedon ilmoille:D:D
voinkohan mä vaihtaa ens kerraks ultraajaa?:D...mie en halua enää tommottiselle kovakouraselle liukuhihna äijälle tökittäväksi.

TuuliEnkeli: Ehdin minäkin käydä kahdessa ultrassa vain näkemässä sykkeen, ennenkuin perjantaina pääsin ääntä oikeasti kuuntelemaan neuvolan dopplerilla.

Eipä ole ollut mitään raportoitavaa, joten ei ole tullut kirjoiteltuakaan tänne. Päivät menee ja raskaus muistuttaa olemassa olostaan aina välillä, mutta olo on hyvä. Liikkeitä alan odotella muutaman viikon sisällä. Esikoisen kanssa kun tunsin ensimmäiset kuplinnat jo rv14 ja liikkeitä pari viikkoa myöhemmin.

ULPUKKA77 : No mene ja tiedä siitä neuvola tädin ottamasta ultramitasta, kun siitäkin se sai joka kuvaan erimitan!!! No onneksi To on ihan lääkärineuvola, jolloin pitäisi olla ihan vieraileva lääkäri paikalla, josko se sitten jotain tietäisikin...

Ultrailuja oli tänään ollut monella, kuten myös itselläkin nt-ultra tänäaamusta. Siellä oli hyvin vilkas kaveri vastassa, myös karkaili ja yritti piiloutua häpyluun taakse niin ettei mittoja tahtonut saada. Sitä olisi kyllä katellut monta tuntia sitä leffaa [:D]

Mitä CRL-mittoja teillä muilla oli? Meillä 63 mm, ja viikot 12+3. Niskaturvotus 0,9 mm.

Takaisin