Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, olen ollut poissa koneelta muutaman päivän, hirveästi tullut tekstiä lisää. Mukava kuulla teidän ihania ultrakokemuksia. Mä oon ollut vain siinä todella aikaisessa ultrassa rv7. Eka neuvola oli viime viikolla ja otettiin verikoe sitä sikiöseulontaa varten ja laitettiin aikaa siihen n-p ultraan. Hassua että aika meni vasta 14.4 ja viikkoja mulla on silloin jo 14+2. Hieman nyt tuntuu että onko sielä tullut joku kämmi vai mitä? Noh, odottelen rauhassa aikaani, ehkä ne asiat sielä sitten selviää.... toivottavasti.
Sydän ääniä ei ekassa ultrassa kuulunut mutta joku sielä näkyi jyskyttävän. Innolla odotan seuraavaa ultraa.. kunhan vain maltan odottaa...

Huomenia[:)]

Ihania ultrakuulumisia teillä!
Toivoisi vaan, että tutkimus tehtäisiin rauhassa. Se on kuitenkin ihmeellistä kateltavaa ja kuvasta ei välttämättä heti saa selvää, varsinkaan ensikertalaisena.

Mun kätilö oli ihana, esitteli sormia ja aivopuoliskoja ihan rauhassa. Selkäranka oli hienosti kehittynyt (huh) ja niskaturvotuskin ok. Masu toimi ja rakossakin oli pissaa[:)] Istukka etuseinämässä ja valitettavasti myös kohdunsuun päällä, mutta onneksi vain vähän. Sen pitäisi siirtyä siitä pois. Pää-perämitta oli 58mm ja vastaa viikkoja, oli kolmen päivän heitto, mutta ei muutettu LAikaa.
Pikkuinen nukkui ensin ja kun piti saada hereille, niin ultraus vaihdettiin vatsan päälle, että sai pikkasen tökkästyä hereille. Sitten kamu olikin koko ajan jalat ojossa "kattoa kohden". Hän oli niin Pieni, niin Ihana ja niin Rakas.
Sydän löi tasaisesti, mutta muuta siitä ei voinut kommentoida tässä vaiheessa. Rakenneultrassa näkee sitten sen.
Siihen sain ajan 12.5

Kävin myös neuvolassa eilen. Oli lääkärin tutkimuskerta. Hänkin oli tosi kiva, hoiti muuten syksyllä pari isojen poikien tapaturmaa. Jännä juttu, kun lääkäri on mukava, niin silloin kehtaa helpommin kysyä myös näitä ns. tyhmiä kysymyksiä..[8|]
Kuunteli myös sydänääniä ja hämmästyi miten heti ja hyvin ne kuuluivat. Ihmetteli, et mitä ne mun viikot olivatkaan..

Kotidopplerillakin oon jo kuunnellut ääniä. Tilasin sen raskauskeiju.fi:stä. Kristako sitä kyseli..? Jostain sai halvemmallakin, mutta täältä tulee geeli mukaan

Ensikolla aikasta erikoinen neuvola. Ihankuin ei tietäis missä mennään.. Ultrattiinko sua neuvolassa vai oliko tuo se np-ultra? Eka lääkärikäyntikin pitäis olla noin viikolla 13-14.

Taijanpa lähtee pian hangille hippasee ja juoksuttaa koiria, on niin ihanan upea aamu!

Lisko - mun papereissa ainakin seisoo niin, että: Ensimmäisen tutkimuksen tekee äitiyspoliklinikalla raskausviikolla 10+0 - 13+6, eli sinuna ottaisin sinne yhteyttä ja ainakin tarkistaisin, että ovatko nyt ihan oikeasti antaneet kyseiseen tutkimukseen ajan vasta niillä viikoilla. [:)]

Täydet 12 viikkoa tänään ja aika eläimellinen meno!

Suden nälkä,
lehmän ruuansulatus ja
vihikoiran nenä.

Terveyskeskuksen aulassa olisin voinut luetella mitä kukin on syönyt, ulkona kävellessä yllätyin: "Hmmm... täällä haisee hevonen." <- Olivat 500m päässä!

hei, minäpä taidan ilmoittautua tänne myös. Elikkäs 3. raskaus ja yksi synntys päälle 5kk sitten. Eli la olisi 20.10 ja viikot tasan 10. nyt alkaa olla jo tosi kivaa odottaminen ku voi vertailla viime raskauteen, niin samoilla viikoilla menin vuosi takaperinkin :) tai viime lokakuussa la oli 12.10..
Täällähä on eritavalla porukkaa ku viimevuonna lokakuun odottajissa. :O mukava lukee kaikkien ajatuksia ja kokemuksia ja kun aikaa ni kirjoittelee itekki tänne vähä tuntemuksia. Pahoinvointia ei ole ollu sitte ku aivan alussa ja nyt vaan pientä tuntemusta alamahassa välillä. Ekassa ultrassa jo käyty ja siellä oli kaikki hyvin, pikkunen toukka räpisteli jo kovasti menemää :)<3

Johan nyt on ollut paljon ultria! Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista ja näkymistä [:)] Jännä miten nuo ultratkin taitavat erota paikkakunnasta tai tekijästä riippuen. Meillä ei sydänääniä saanut kuulla ollenkaan vaan ainostaan ruudulla näki sydämen sykkeen. Odotaan niin sydänäänien kuulemista!

Meidän Doppleri on ostettu e-baysta. Oli huomattavasti halvempi siellä kun suomalaisissa verkkokaupoissa. Tosin geeliä ei tullut mukana. Mistäköhän sitä saisi ostettua?

Cassandra mulla oli ihan sama tilanne että varhaisultran mukaan kesto oli viikkoa vähemmän kun neuvolan laskema. Ja niinhän se sitten olikin. Yritin aikaa varatessakin sanoa etten usko olevani vielä niin pitkällä mutta kuukautisten mukaan mentiin. Mulla taisi olla sillon ultrauksessa juuri 10+2 ja millistä jäi tosiaan kiinni. Sulla voi kyllä olla aika rajoilla että onko pikkuinen tarpeeksi iso vai ei...

Huomenna onkin sitten uusi ultra. Toivottavasti nyt olisi mitat kohdillaan ja kaikki kunnossa [:)]

Kyllä mulla visiin oli ihan normi ultra... ei se täti ainakaan mistään np:stä mitään puhunut... kyseli vain haluanko ruveta siihen seulonta tutkimuksiin yms... mutta joskosta tuota huomenna olisi taas viisaampi ja tietäisi missä sitä oikeasti ollaankaan menossa..

Näin se minäkin kävin ultrassa ja on se niin mahtava tunne, kun näkee sen pienokaisen ekaa kertaa... [:)] LA oli menkkojen mukaan 3.10, mutta siirtyi ultran mukaan 12.10. Sanoinkin kätilölle, että hyvä vaan, saan lisää aikaa kasvattaa tätä toista vauvaa isommaksi. [:D]

Jihuu! Veriseulan tulos tuli jo viikossa, eikä hälyttänyt! Vaikken osannut kunnolla pelätäkään, niin on se helpotus silti.

Nyt hyvillä mielin odotellaan vain seuraavaa neuvolaa kolmen viikon päästä, että pääsee taas kuulemaan pienen sydämen tykytystä. Tämä alkaa olemaan nyt kai sitä raskauden parasta aikaa, toinen kolmannes :)

Mihin tämä aika oikein on mennyt? Aluksi se kun ei edennyt ollenkaan...

Moikkelis[:)]
Zenja.....noita mittoja...meillä siis viikot 11+4,pituus 50 mm ja nt oli 0,8...eli ok[:)]

Kyllä on tosi paljon levollisempi mieli nyt kun parin päivän päästä tulee tuo 12 vko:a täyteen ja ultrassa oli kaikki hyvin...tämä nyt menee täysin omaa napaa...mut mut...meil talotouhut alkaa olla siinä vaiheessa et perjantaina on kosteusmittaus tässä meidän talossa ja jos kaikki ok niin sitten ensviikolla kirjotellaan kauppakirjat...jostain syystä tuo kosteusmittaus jännittää vaikka kaiken pitäisikin olla hyvin[:)]Eli mulla alkaa pakkauspuuhat ja pääsiäisen aikaan viedään jo sellaisia tavaroita mitä ei tarvita sinne uuteen kotiin parinsadan kilsan päähän...pikkasen jännittää koko touhu ja se mahdoton rakentaminen ja remontoiminen mikä tuola uudessa paikassa alkaa, mut toisaalta nautin remontoimisesta ja pintojen uusimisestä ja entisöimisestä,joten ei pitäisi olla ihan mahdoton urakka...[:)]

Hienoa on ollut lukea ultrakuulumisia ja tsemppiä teille jotka ette vielä ole ultrassa käyneet tai sydänääniä kuulleet...toivotaan että kaikilla on suojelusenkeli mukana ja meidän kaikkien taaperot sitten loppusyksystä pullahtelevat maailmaan[:)]
Oikeen mukavaa ja aurinkoista päivänjatkoo[:)]

Tänään löysin nämä sivut ja tämän foorumin...vaikuttaa että täällä on paljon positiivisempi ja rennompi tunnelma, kuin tuolla toisaalla[:)] Saanen siis esittäytyä ja liittyä mukaan tähän lokapoikasten porukkaan?

Minulle tämä raskaus on toinen ja viikkoja on nyt tasan 11, la olisi näillä näkymin siis 13.10. Ensimmäinen raskaus päättyi enkelivauvan synnyttämiseen rv22, kolme vuotta sitten. Kokemuksena se oli järisyttävä, mutta olen siitä selvinnyt  ja saimme sen tapahtuman käsiteltyä. Tuo pikkuinen ei olisi selvinnyt elämään laisinkaan. Aina säilyy muisto sydämessä ja tällä hetkellä suuri luottamus uudesta pienestä elämästä. Aika pian annoimme mahdollisuuden uudelle raskaudelle, mutta se antoi odottaa tänne saakka[;)] Olimme aloittamassa lapsettomuushoitoja, mutta niitä ei nyt sitten tarvittu ja sehän oli meille valtavan iloinen yllätys. Tätä raskautta on siis todella odotettu ja kaivattu!
Ensimmäinen ultra on käyty ja siellä jo pieni sydän sykki vahvana, ensi viikolla olis neuvola ja sydänäänien etsiskely[:)]
Oireet on olleet alusta asti vahvat ja kuvotus onkin päällä 24/7[:'(] Siitäkin yritän olla mielissäni, että ainakin tunnen tosissaan olevani raskaana[;)]
Niin olen 33v. ja mieheni 32v.

Paljon Hyvää mieltä ja positiivisia ajatuksia teille kaikille ja Voimahalaus niille joilla on uusi yritys edessä!

Hei Stardust ja valtavan paljon onnea! Kyllä tänne lokapoikasten odottajien joukkoon mahtuu. Täällä toinen samanikäinen odottaja, jonka esikoinen syntyi myös enkeliksi toista vuotta sitten. Ihana kuulla, että myös sinä olet päässyt yli tuosta koettelemuksesta.

Kiitos kohtalontoverit neuvoista, pitääkin soittaa sinne huomenna ja varmistaa asia...

Tästä sain päivän naurut, ihanaa Ulpukka77
"Suden nälkä,
lehmän ruuansulatus ja
vihikoiran nenä"

Nyt täytyy mennä syömään ennenkuin huono olo yllättää :)

Tervetuloa kaikille uusille.

Eilen kävin neuvolalääkärillä, sydänäänet kuului ja kaikki oli muutenkin ok. Rautakuuri aloitettiin alhaisen hemoglobiinin takia.

Onneks kuului noi sydänäänet, alko jo usko loppumaan että onko siellä ketään... Oireita kun ei ole. Paitsi omituinen tunne välillä, että napa repeäis. Juttelin työkaverin kanssa, joka on viikon pidemmällä, ja hän oli ihmetelly myös tuota :)

Tiistaina olisi sitten ultra, sitä odotellessa :)

Nyt äkkiä nukkumaan, aamulla koiran kanssa lääkäriin.

Ainiin, kerroin äidilleni, oli kovinkin innoissaan. Tänään shoppailtiin "melkein äitiysvaatteita", sellaisia collegeja yms. mitkä menee sitten vähän pidempään.

Mut nyt joo tosiaan sinne nukkumaan...

Huomenta kaikille[:)]

Toivottavasti tuo ilma tosiaan lämpiää tänään niin kun kerran lupasivat[:)]
Tuli mieleen tuosta Riikan lasketun ajan siirtymisestä...kun mähän olin alunperin tuola syyskuulaisissa,mut laskettu aika siirty sit melkeen kolmella viikolla ja hilpasin tänne puolelle...en voi kyl väittää etteikö olis vähän pelko tullu et miten niin paljon voi muuttua mutta tuntemattomat ovat hedelmöityksen tiet eikä asiat aina mene oppikirjan mukaan...on mukava olo kun ei ole enää pahoinvointeja eikä tuota väsymystäkään hirmusesti...ainut asia oikeestaan mistä tietää et raskaana ollaan on tuo kasvava möykky tuola masussa ja edelleenkin nuo hirmu kipeet meijerit[:)]
Huomena tulis sit 12 vko:a täyteen ja huomenna myös se kosteusmittaus...[:)]Nyt lähen viemään tuota pikkumiestä hoitoon ja itse suuntaan tilaamaan ainakin miljoona pahvilaatikkoo muuttoa varten...aurinkoista aamunjatkoa[:)]

Minsu Olemme siis kokeneet saman ja nyt samanlailla onnellisesti uudelleen raskaana[:)] Halaus sinulle!

Kiitos muutoinkin vastaanotosta teille.
Eilen saatiin kuulla että olisi aika etsiä uusi koti, vuokrasopimus irtisanotaan...No muuttamisesta on kyllä keskusteltu muutoinkin viimeaikoina, joten ihan sopivaa saumaanhan tämä tulee. Toiveissa löytää pysyvämpi koti ennen lapsen syntymistä. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn, että se ihana koti löytyy mutkattomasti ja oikeassa ajassa.
Onko muuten porukassa muita jotka ei noihin sikiöseulontoihin lähtenyt, kun tuntuu että useimmat nykyään niihin haluaa?

Aurinkoista päivää kaikille!

Ihana kun ootte niin aktiivisia kirjottelijoita! Mukava lueskella uutta juttua ja mukavia uutisia!

Kiiitti Kitty72 ja Jeppi doplerin osto neuvoista! Pitää miettiä jos sellasen sitten hankkis kun mies ei aina kuitenkaan pääse mukaan neuvolaan. [:)]

Keväistä päivää kaikille!

Takaisin