Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea drilli onnistuneesta icsistä ja tervetuloa!

Ulpukka, meillä kun on samainen synnäri, niin lienet menossa myös samalle äippäpolille. Itse kävin eilen, rv11+4 ja yllätyksekseni teki ultran mahan päältä. Sanoi, että alakautta vain, jos ei mahan päältä näy kunnolla. Suolen ja rakon tilalla ei ole väliä, mutta toki siinä on mukavampi maata ultra-anturin paineltavana, jos ei ole rakko ihan piripintaan täynnä :) Hurjan paljon onnea huomiseen!!!

Eilisestä lähtien on tullut elettyä ihan uskomatonta onni-humalaa. Jotenkin ei voi käsittää, että jospa meille tällä kertaa syntyisikin elävä pieni kullannuppu! Toki edessä on vielä pitkä matka, mutta isoimmat sudenkuopat taitavat olla pikkuhiljaa takana. Nyt vain täytyy yrittää nauttia ja toivoa parasta! On tämä vain ihanaa, kaikkine raskausvaivoineen!

Ja kiitos magenta kauniista sanoistasi *sniff*

Tervehdys kaikille tasapuolisesti...Ulpu...tuo rakko täynnä/tyhjä riippuu käytännöstä...jos masun päältä ultrataan niin rakossa pitäisi olla pissaa ja jos ei näkyvyys ole masun päältä riittävän hyvä niin sitten tehään alakautta ja siinä välissä saa käydä tyhjentämässä rakon...mulle tehtiin ensin masun päältä ja rakko oli täys ja tarkistettiin vielä alakautta ja sillon rakon oltava tyhjä...eli kannattaa kuitenkin varautua molempiin.Ja tervetuloa uusille mammoille[:)]

Itsellä oli tänään neuvola ja kaikki oli ok.Hb oli 138...eli hyvä ja verenpaineet oli ok.Sydänäänetkin saatiin kuuluville vaikka neuvolantäti varoittelikin että heidän laitteillaan ei vielä välttämättä kuulu.Nyt jännitellään ensviikon ultraa ja sitten helpottaa näitten kummituksien kanssa jos kaikki on ok ja papunen on kasvanut normaalisti.

Mukavaa päivänjatkoo kaikille[:)]

Tervetuloa Drilli, meillä pötkö lähti aluilleen ivf-hoidoilla ja meillä onkin sama laskettu aika kun teillä :D Onnea onnistuneesta hoidosta, mukava on aina kuulla hyviä uutisia, erityisesti hoidoilla plussanneista kuin muistakin.

Eilen oli erityisen huono olo illalla mutta sinnittelin vastaan enkä mennyt oksentamaan :) Tietenkin tämä kamala yskä ja flunssa vielä pahentaa oloa, huomenna kuitenkin pitäisi taas jo kouluun ja töihin mennä eikä olo ota helpottaakseen [>:]
Eilen sitten alkoi kunnon nyyhkyttely. Olen ollut ihmeen rautainen tähän mennessä jota jopa itsekkin olen ihmetellyt. Ennen ivf-hoitoja olin hyvin itkuherkkä ja koiranäyttelyidenkin katsominen sai vedet silmiin Eilen luin neovolasta saamaani vauvan odotus vau-kirjaa ja nyyhkyttelin sängyssä :D

Kaapissa on läjä lantiofarkkuja joita en enää pysty käyttää, tai en ole punktion jälkeen pystynyt käyttää kun olin niin turvonnut. Nyt tuntuu pahalta niitä käyttää joten ajattelin ainakin osasta tuunata mammafarkkuja itselleni. Ammattitauti taitaa olla tämä vaatteiden tuunaus ja valmistus, varmaan raskauden loppuvaiheessa ompelukone laulaa ja paljon :D

Hei kaikki yummy mummys!!

Olen seuraillut teidän keskustelua nyt parin viikon ajan, ajan ajattelin uskaltautua omiakin kuulumisia pistämään. On ollut tosi ihana seurailla kuulumisianne, oppia uutta ja löytää vertaistukea vaikka vain lukemalla! Itse olen pääkaupunkiseudun kaveripiirini ainoa/ensimmäinen (vaikka ikää jo 28v) tuleva äiti, joten siinäkin mielessä ihanaa että tätä kautta on mahdollista vaihtaa kuulumisia!

Hieman minusta muuta: eli laskettu aika 22.lokakuuta, nyt siis rv 8+5. En ole aiemmin rohkaistunut tänne kirjoittamaan myöskään sen vuoksi, että tämä vaavi ilmoitti tulostaa hieman yllätyksenä. :) Käytössä oli siis ehkäisy,ja lisäksi olen kärsinyt syksystä lähtien pahoista migreeneistä jonka vuoksi söin alkuraskauden aikana (ennen kuin tajusin tilanteen) Diapameja, kävin aivojen magneettikuvauksessa jne. joten ensimmäiset tietoiset viikot meni uutista sulatellessa, ja hirvittävän huolen vallasssa, välillä miettien että miksi juuri nyt...

Mutta nyt siis jokainen huolen aiheuttaja käyty yksi kerrallaan läpi (teratologisen tietopalvelun, neurologin ja neuvolatädin kanssa), ja lopputulos on että mitään syytä ei ole miksi ei tervettä vauvaa olisi tulossa, paitsi samat riskit kuin muillakin. Eli ensimmäistä ultraa (np) odotellessa, pitäisi olla tuossa pääsiäisen aikohin. Sitten tulee ensimmäinen syvä huokaus jos kaikki kunnossa ja voi alkaa jo miettimään että millaisia ihania äippävaatteita sitä ostaisi..:D

Ihanaa viikon jatkoa kaikille!

Ps. Sain tänään hankittua Seaband rannekkeen tähän jatkuvaan kuvotukseen, ehkä jopa vähän helpottaa..

Onpas meitä tosiaan paljon...syntymärikas kuukausi [;)]

Mä kävin tänään parturissa, nyt on taas mamman värit päivitetty. Ensi viikolla olisi vielä kynsihuoltokin....ihanaa!!

Mittailin aamulla ympärysmittoja...muut on samoja, kuin ennenkin, paitsi rinnanympärys kasvanut 5 cm!!! Heh!!

Mä jäin miettimään tota NP-juttua. Mun ainakin pitää käydä 14 pvää ennen alkuraskauden ultraa kromosomiseulaverikokeessa. Lukee tossa ohjeessa, että mikäli alkuraskauden seulontaverikoetta ei ole otettu, kromosomipoikkeavuusseulontaa ei ultran yhteydessä voida tehdä. Ja viikot oltava 11+0 - 13+6.
Sit lukee kyl myös, että sikiön niskaturvotus mitataan alkuraskauden ultran yhteydessä. Mikäli verikokeet on otettu 14 pvää aikaisemmin, voidaan riskisuhde ilmoittaa heti. Öööö...?!

Mä jäin miettimään tota NP-juttua. Mun ainakin pitää käydä 14 pvää ennen alkuraskauden ultraa kromosomiseulaverikokeessa. Lukee tossa ohjeessa, että mikäli alkuraskauden seulontaverikoetta ei ole otettu, kromosomipoikkeavuusseulontaa ei ultran yhteydessä voida tehdä. Ja viikot oltava 11+0 - 13+6.
Sit lukee kyl myös, että sikiön niskaturvotus mitataan alkuraskauden ultran yhteydessä. Mikäli verikokeet on otettu 14 pvää aikaisemmin, voidaan riskisuhde ilmoittaa heti. Öööö...?!

Hieman sekavaa tosiaan! En ole ollut missään seulonta- tai muissakaan verikokeissa. Muistelen että joku täällä kirjoitti että verikokeiden tulos ilmoitetaan myöhemmin. Oisko sitten niin että voi käydä verikokeissa aiemminkin, mutta jos ultran yhteydessä niin sitten tulee tulokset vasta myöhemmin kotiin. Mulla on huomenna 11+1, mutta neuvolakortin mukaan paria päivää aiempi kun niiden koneet ei huomioi 32pv kiertoja.

Kiitos kaikille ihmettelyihini vastanneille :)
Luotan että huomenna Naistenklinikalla kaikki selviää. Jos kaikki ok, niin soittelen sitten neuvolaankin että koskahan sopii tulla...

Tervehdys ja tervetuloa uusille... ja ONNEA! [:)]

Täällä meillä päin ei ainakaan verikokeeseen voi mennä kuin vasta np-ultran jälkeen. Ilmeisesti taas, kuten niin monessa muussakin, ihan paikkakuntakohtaista tämä...

Meillä on viikon päästä ultra ja alkaahan tässä jo odotella sitä... [:)] Olen siis käynyt ultrassa jo kaksi kertaa ja silloin on ainakin elämää  ollut.

heippa[:D]
olen tiiviisti  lukenut täällä vain muiden juttuja ja ilolla seurannut teidän uusia ihania uutisia
..hirmusesti on kaikkea uutta ja ihmeellistä..itselläkin kun perjantaina on ensimäinen ultra.
kauheesti te ootte kaikkea miettinyt, mä vaan olin ajatellut että menen sinne ja niiin..
en sen enempää oo ees ajatellut..lähinnä vaan pelotellut itseäni mitä on tulossa.
onko kaikki kunnossa ja jne...
ihmettelen kun itsellä ei ole ollut mitään pahoinvoitia tai oksentelua...
ainoastaan väsymystä ja tunteiden myllerrystä..ehkä pitää vain olla tyytyväinen[;)]

no mutta mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille ja jaksamisia <3 [:)]

multa on otettu jo kahdet verinäytteet.. ensimmäisessä neuvolassa ja sitten ensimmäisessä ultrassa. ultran jälkeinen oli lähinnä sellainen seulonta, että kuuluuko down-lapsen riskiryhmään.. tjtn..? :o

Heips, en oo jaksanu kirjotella ku ei mitään uutta vauva-asiaa oikein ole. Siellä se taitaa kölliä ihan rauhassa.

Mulla lääkärikäynti tiistaina, ja siitä viikonpäästä se np-ultra.

Vähän huonot fiilikset ollu tässä pari viikkoa, tuo mies kun päätti ottaa ja lähteä...

Äitiysvaatteita kaivattais täällä jo, kun vaan tuulihousut ja hameet menee päälle. Tai lähinnä haluaisin noita alaosia, kun tuntuu että näytän ihan pummilta tuulihousut jalassa (oon aika tarkka ulkonäöstäni yleensä).

Joku puhui, että on vasta toukokuussa neuvola(en vaan millään muista, että kuka) ja ihmetteli sitä...

Mulla on myös toukokuussa seuraava neuvola ja se on siitä syystä, että olen kaksi kertaa käynyt jo ultrassa ja np-ultra on 24.pvä. Toki olisin päässyt aiemmin neuvolaan, mutta en näe siihen mitään syytä. Aina voi soittaa neuvolaan, jos on jotain epäselvää ja sen mukaan katsoa onko syytä varata ihan aikaa.

Täällä Espoossa ei ainakaan ole vähennetty neuvolakäyntejä, eikä myöskään useamman lapsen äideiltä vähennetä käyntejä. Voi olla, että olen väärässä, mutta muistelin, että joku/jotkut tätä pohtivat. [:)] Silloin, kun sikapiikityskausi oli kiireisimmillään, jouduttiin täällä päin aikoja perumaan, koska kaikki kynnellekykenevät olivat rokottamassa.

Siitä tulikin mieleeni, että pojalla on tänään se rokotus edessä ja toivon vaan, ettei kovasti sivuvaikutuksia tule. Tämän kuun enää piikkiä saa ja sitten se loppuu.

Katsoin tuota TuuliEnkelin raskaustickeriä ja ihmetys on suuri, kun huomasin että eroa raskauden kestossa on yksi päivä, mutta jäljellä olevia päiviä sinulla 199 ja mulla 218 [:D]

sormustin - sulle paljon jaksamista!

H&M:llä on ihania äitiysvaatteita(tai on sielläkin sellaisia kuvotuksia jotkut[:D]) tai ainakin uppoaa mun makuun.. lähinnä housuvalikoima. Mulla on edellisestä odotuksesta kaikki äitiysvaatteet tallessa, joten kauheasti ei tartte ostella, ellei sitten kiloja tule oikein ropisemalla... [:@]

Moih!

Kiva kuulla mukavista ultrakuulumisista![:)][:)]

Täällä kanssa on tuo ensin ultra ja sitten labra-tyyli. Sanoivat ettei pääse verikokeeseen, ellei ultra oo ensin tehtynä. Mulla se oiis maanantaina edessä.

Ainaskin edellisen kerran, kun jouduin käymään polilla tutkittavana sen vuodon takia, niin lääkäri passitti vessaan ennen tutkimuspöydälle nousemista.

Maamukka kiva kuulla, et on muitakin itkupillejä.. Tämä kans kyynelehtii mitä kummallisimmista asioista..[:D]

Drilli Tervetuloa joukkoon!

Mä oon jotenkin laiskistunut ton alakerran suhteen. Oon aiemmin pitäny paikat ihan puhtaana, mut jotenkin kyllästyin jatkuvaan höyläilyyn.. ja siihen kutisevaan sänkeen. Siistin rajat ja oon ruvennu ajelee vanhalla hiustenleikkauskoneella aikas lyhyeks. Kestää aika kauan, kun tarvii ajella uudelleen, sit kun taas pusikot rehottaa, niin kone käymään...[;)][8D]

Tosi kiva, täs on fiilistelly kun ei oo tarvinnu enää yökkäillä. No tänä aamuna tulikin sit kaarella vedet ulos. Join vissiin liian nopeeta, samoin hampaita pestessä tulee välillä yökkörefleksejä..[:'(]

Mä tilasin kotidopplerin. Eka mietin, et ihan turha laite, mut sit kävin tutkii, millasii ne on ja sit päätinkin tilata. Onhan se ihan kiva päästä kuuntelee "laukkaa" ihan kotioloissakin[:)]

Tämmösii tähän päivään..

Moikka jälleen kaikille.
Onpas tänne vielä hyvin outo kirjotella ei vaan tunnu että tässä olisi perheenlisäystä tulossa, aivan ihanaa että se äklö olo on helpottanut ja innostus remppaamiseen palannut :) V.loppuna saa keittiö uuden värin, kaikkea haluaisin tehdä mutta, raha ei aina riitä, eikä aika [&:]

Tehdäänkös noita verikokeita muuten ylimääräisiä kun sitä että tutkitaan downsyndroomaa yms mahdollisuutta? En muista että olis muuten piikitelty kuin neuvolas.

Niin moni oli jo ostellu äitysvaatteita, toivottavasti ei tarvi hetkeen..mulla odottaa vanhat kulahtaneet vaatteet varastossa [:@] säästöä [:D]

TuuliEnkeli: Ootkos muuten mistä päin tuon murteen perusteella?

Mutta täytyy jatkaa touhuja kotosalla.

Noist neuvolakäynneistä ja piikittämisestä. Meillä (HML) siis laitetaan ensin verikokeisiin ja sitten saa vasta tilata ajan ultraan. Eli hyvinkin paikkakuntakohtaista näyttääpi olevan.

Kiva lukee, että muillakin on jo ostosvimmaa [:D] Normaalisti kun en vaatteita juurikaan ostele niin nyt tuntuu niin oudolta kun on "törsäilly".

Eilen oli oikein kunnolla itkupillipäivä. Ensin ruokkiksella itkin kun luin lehdestä Helge Heralan hautajaisista, sitten itkin kun luin mitä hassua lapset on suustaan päässeet, hieman myöhemmin porasin kun sain kuulla että hääkakun tekijä ei voikaan meidän hääkakkua tehdä. Ja illalla sitten itkin sitä kun kissat makoilivat niin "ihanasti" vierekkäin. Ah tätä autuutta. Tänään olikin sitten silmät turvonneina kiva lähteä töihin.

Niin ja joku taisi kysellä meidän hääsuunnitelmista. Eli ensi viikon perjantaina on maistraatissa tahtomistilaisuus ja sitten pienet jortsut kotona. Ja lauantaina tulee sitten kavereita kakkukahvittelemaan. Alkuperäisen suunnitelman mukaan oltais pidetty isohkot häät ensi kesänä ja sitten häämatkalle Nykiin ja Miamiin, mutta nyt tarvi sit hieman kiristää...Lähdetään sunnuntaina Tallinnaan viideksi päivää [:D][:D][:D][:D]
Että uhrauksia....

Ja edelleenkin tervetuloa kaikki uudet odottajat!

maamukka...onnittelut tuosta ihanasta tapahtumasta siis naimisiinmenosta...mekin menimme miehen kanssa vajaa kaksi vuotta sitten maistraatissa naimisiin ja se sopi meille kyllä oikein hyvin...tilaisuuden jälkeen me,lähimmät sukulaiset ja todistajat suuntasimme ravintolaan nauttimaan hyvästä ruuasta ja jälkeenpäin pidimme luonamme keskiajan turnajaiset jotka olivat myös jonkinlainen juhla naimisiinmenomme johdosta...kaikki olivat pukeutuneet keskiaikaisiin vaatteisiin ja myös tarjolla oleva ruoka jäljitteli keskiaikaista tarjontaa...kaikilla oli mukavaa ja juhla jäi mukavana muistona mieleemme[:)]

Tänään on ollut itsellä melko kehno päivä...tajuton väsymys on vaivannut ja huono olo on tehnyt melkein sänkypotilaaksi...nyt hieman parempi olo jo mutta vieläkin hirmuinen väsy...luulin jo että tuo väsymys olisi kaikonnut kun ei moneen moneen päivään ole sitä ollut...mut tulipahan sitten takaisin...kaikki muuten ok.Mieskin kummasti piristi kun heti kotiin tullessaan kosketteli massua ja kyseli vointeja...vaikka on kurja olo niin se kyllä helpottuu kun on ihana, huolehtivainen ja hellä mies vierellä[:)]

Mukavaa torstai-illan jatkoa[:D]

Voimia sormustin, toivottavasti sinulla on muuta tukiverkkoa lähellä.

maamukkako se "naimiaisiin" oli menossa, kovasti onnea! [:D] Maistraattireissu on varmasti mukava, itse kävin reilu vuosi sitten, yllätyin positiivisesti.

Jokin hormoniryöppy yrittää pistää tätä rouvaa taas kanveesiin, ajattelin jo että nämä kurjat olotilat olisi jo lusittu. Äh. [:'(] En suostu tähän...kele. Oli jo muutama ihmisen oloinen päivä. Eilen tirahti itku kun söin herneitä, siitä tuli mieleen 10 vuotta sitten kuollut koira, kun lapsena söin sen kanssa pellolla herneitä, no joo... Koirat on mun heikko lenkki [;)]

Yes! 12. viikko pärähtää käyntiin! Enää jotain tsiljoona jäljellä [;)]

Tuulienkeli: Joo, syyn tiedän, ehkä parempi jollen tietäis. Muutti kimppaan mun hyvän kaverin kanssa. Eivät kuulemma tahdo mulle pahaa, mutta eivät voi tunteilleen mitään. Huoh, miks mun elämä on kuin salkkareista?

sormustin - mutta sullapa on maailman mahtavin aarre kasvamassa siellä mahassasi. Sitä eivät voi exäsi ja (mitä ilmeisimmin) entinen hyvä kaverisi pilata. [:)] Hirveän tempun tekivät silti.... [&:]

Minäkin täällä lähettelen jaksuja sormustin. Aikamoista, itse olisin varmaan ihan raivona... Vaikka eipä se auta ketään.

Ja taas omaan napaan. Kävin eilen siellä nt-ultrassa JA KAIKKI HYVIN [:)]!! Niskaturvotus oli millin luokkaa, Kirppu oli vähän isompikin kuin päivät antoivat olettaa (nyt siis olisi jo 12+0 neuvolakortin mukaan, 11+3 tuon tickerin mukaan), mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. (Paitsi että se heittää täällä tiedoissa yhden päivän. Onkohan mun käyttötaidot noiden laskinten kanssa vähän ruosteessa [:D].) Kova oli pikkuinen jumppailemaan. Olen niin helpottunut! Jännitti mennä sinne, varmaan enemmän kuin omana hääpäivänä. Nyt päätin, että lopetan kaikki vainoharhaisuudet ja alan nauttimaan. Ihan turhaan jännitin, kun oireet välillä hävisivät ja olo oli ihan normaali.

Ostin ensimmäiset äippäfarkutkin. Nyt harmittaa, että taisin ostaa liian pienet. Ovat nimittäin nyt jo aikas napakat ja jos tuota painoa vielä tulee... Hyvä olisi jos ei kovin tulisi, mutta on se nytkin noussut vaikka syön mielestäni ihan normaalisti... Onko kenelläkään muulla samanlaista? Mulla siis tullut odotusaikana jo 2,5 kiloa, vaikka ylimääräistä olisi jo valmiiksi.

Viikon viimeistä työpäivää kohti. Hyvää perjantaita ja viikonlopun odotusta kaikille! Tsemiä mahdollisille ultraan menijöille, tulkaa kertomaan kuulumisia!

Huomenta äipät[:)]...onneksi olkoon Ellis hyvästä ultrareissusta[:D]Minäkin odotan tuota nimenomaista ultraa joka on ens tiistaina ja onneks vielä aamulla kahdeksalta..ei kerkeä jännittämään ja jos tosiaan kirsikalla(poikani antama nimi vauvalle)on kaikki hyvin niin sitten annan itselleni luvan nauttia tästä raskaudesta.Ensimmäisessä raskaudessa olin rauhallinen enkä pelännyt keskenmenoja,mutta sitten tuon viimeisen raskauden jälkeen joka sitten meni kesken, on tullut mahottomat pelot...jotka tietysti hellittävät mitä pidemmälle päästään.Viime kerrasta kyllä oppi sen että mikään ei ole varmaa. Millaisia pelkoja teillä muilla on/on ollut?Kaks kertaa tän raskauden aikana on totisesti itkuhanat auenneet just noiden pelkojen takia, mutta helpottanut sitten kun on saanut kaiken ulos.
Tänään on 11 vkoa täynnä ja kohti 12:sta mennään, se on sellainen merkittävä rajapyykki ja tietysti tuo ensiviikon ultra.

Mukavaa perjantaipäivää ja hyviä ultrareissuja niihin meneville[:)]

Takaisin