Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan kaikille vanhoille ja uusille lokamasuille! [:)]

En oo saanu pitkään aikaan aikaaseks kirjootella tänne mitään, mulla ahkerasti oon kyllä teidän juttuja lukenu.
Osanotot ja jaksamiset keskenmenon kokeneille [:(]
Huomenna olis meillä eka neuvola, täti on onneks sama mikä oli esikoista odottaessa. Ja sama ku itte oon äitin mahas ollu [:D]
Tosi rento ja ihana ihminen!

TuuliEnkeli
mulla on rinnat tosi kipeet ja arat lähes koko ajan.. Öisin pirän urheilutoppia, se helpottaa vähä ku nukun kyljellä, nin ei tissit roiku ja veny [:D]
Kamala väsy iltaisin! Nukkumaan olisin valmis menemään jo kuudelta [:-] Sitte jos yöllä pojan takia joudun heräämään niin ei pysty enää nukkumaan [>:] viime yön valvoin 1-5 ja pyrörin vaan sängys, välillä piti käydä juomas ja veskis [:@] Oksentaa ei oo tarvinnu, huh! Elikkäs mulla on aika samat oireet ku esikko oli mahas.
mitäs vielä... Ainiin tuosta vauvamahasta sen verran että mulla alko HIRVEE turvotus rv 3+ !! nyt on parin viikon aikana turvotus laskenu ja tullu ihan oikea pieni pötsi näkyviin [:)] mulla näkyi ekastaki tosi aikasin vauvamaha. Oon kyllä suht pieni 162/52 Että se ehkä osasyy miks maha näkyy niin aikasin..[:-] 

KEVÄTTÄÄ!! [:)]
 8+5

TuuliEnkeli - täällä myös LA 3.10 [:)] auttaisko joku oikein tiukka paita yöllä, siis sellainen pehmeästi tiukka? Mulla ei rinnat varmaan siitä syystä ole kipeät, kun imetän.

Meiltä saa kasan pojan vaatteita, jos meille tyttö tulee.[:D] Olisi yksi Emman sitterikin kotia vailla, sininen nallekuvioinen. Jos joku Espoossa asuu, niin eikun hakemaan sitteri pois kuleksimasta. Kuvaakin voin laittaa, jos joku olisi kiinnostunut.

Eikä niihin vauvanvarusteisiin kauheasti rahaa mene, jos ei kaikkea "muka" tarpeellista haali ja katsoo hieman hintoja. Kaiken muun voi hommata käytettynä paitsi turvakaukalon. Ellei se tule jostain niin läheltä, että voi olla varma ettei ole kolaroitu. [:)] Kirppareilla on pienillle vauvoille(ja isommillekin) ihan julmetusti vaatetta, sittereitä yms.

Mukavaa päivää kaikille! [:)]

Sunnuntaipäivää arvon naiset[:)]

Tääläpä on tullut tekstiä paljon...heti täytyy kommentoida tuohon rintakipuun...mulla rinnat on ollut tosi kipeet jo ainakin kuukauden...olen kokeillut urheiluliivejä,kaarituettomia ja ties mitä, mut mulle niistä ei ole ollut apua..täytyy vain kestää niin kauan kun tämä kipuilu jatkuu...

En ole ehtinyt käydä täälä paljon kirjoittelemassa kun on tän talon myynnin kanssa aika kulunut...katsojia on käynyt mahdottomasti ja voi olla että toukokuun alussa asustellaan sitten vallan toisissa maisemissa.Mahdottomasti on touhua ja mietittävää ja koko raskauskin on hetkittäin päässyt unohtumaan.Ensiviikon sokerirasitus siirtyi kun glukoosijuomassa oli todettu virhe ja koko erä vedettiin pois markkinoilta, mutta ihan normaali neuvola sitten olis ja seuraavalla viikolla sitten np-ultra.
Tässä odotellaan talonkatsojaa ja nautiskellaan sunnuntaipäivästä.

Mukavat päivänjatkot kaikille[:)]

TuuliEnkeli Kannattaa ihmees ostaa ja testata, mulla ainakin auttoi nukkumiseen aika paljoki :)
Riikka33 Poika on nyt 2v5kk[:)] Ihana ikä ku puhuu ja höpöttää kaikkea hassua koko ajan [:D]

Täytyy nyt jonnekkin päästä kertomaan, nyt tästä ei tiedä vielä ukkokullan lisäksi muut kuin harrastukseni ohjaaja, jolta mun oli pakko kysyä koska mun pitää lopettaa laji.

Esikoinen haaveissa, viikot 8+3 ja LA 21.10.2010.

Eka neuvola oli tällä viikolla, aika turhan oloinen käynti. "Ootko hoitanu lapsia?" - joo en oo, mitä sitten.
Lääkäri aika ja ultajuttu kai siellä sitten kahden viikon päästä. Sitten pitäisi tietää se niskapoimu-juttuun osallistuminen.

Jotenkin tätä ei vielä tajua tai usko. Töissä en uskalla puhua vielä mitään eikä lähisukulaisille olla puhuttu, koska koko ajan on mielessä lähipiirissä sattuneet jutut. Vakkarityötä ei oo, mutta näinä päivinä pitäisi saada jatkopaperi vielä eteenpäin työssä. Ikää on 27v. Ehkä kaikki selkiintyy tuolla ultrassa. [8D] Paha olo ja väsymys sekä rintojen arkuus kyllä muistuttaa asiasta päivittäin.

ps. olen vielä sellainen kummajainen, että karppaan jo kolmatta vuotta. Ja linja jatkuu.

Hoiiii kaikille uusille ja vanhoillekkin! =)

:D Omaa napaa: Mulla nyt vk 9 tasan ja paha olo alkanu hellittää. Välillä tulee ällöttävä olo, mut kyl ruoka jo maistuu huomattavasti 2 viime viikkoa paremmin. Masu on mulla ainaski jo alkanu pyöristyy vähäsen, mut ei mitenkää radikaalisti. On toi nahka edellisestä raskaudesta ( vajaa 10kk sitten) viel nii löysällä, et varmaa näkyyki aikasemmin.

Sikiöseuranta Ultraan varattu aika 30.3. joka samalla miehen syntymäpäivä =)

Moi vaan kaikille! Uusiakin tullut vaikka millä mitalla, hienoa [:)]!

En ole vähään aikaan kirjoitellut, mutta olen käynyt lukemassa juttuja ahkerasti. Voimia huonoja uutisia saaneille [:(]. Voin vaan kuvitella... Ja sitten taas HURJASTI ONNEA kaikille uusille ja muutoin hyviä uutisia saaneille [:)]! Toivotaan, ettei kukaan enää täältä tippuisi.

Mulla epävarmuus vielä vaivaa, ehkä johtuu tästä oireiden vähyydestä. Olen päättänyt, että jos torstaina nt-ultrassa (niin, siihen on enää kolme yötä, ja silti se on niin kaukana) kaikki hyvin, alan ihan oikeasti nauttia tästä raskaudesta ja lopetan murehtimisen. Väkisinkin vaan käy mielessä, että entä jos ei olekaan kaikki hyvin... Toivotaan, toivotaan... Kuka muuten osaisi kertoa, kuinka kauan on varattava kyseiseen käyntiin aikaa? Käyn ultran jälkeen myös labrassa antamassa verta. Hirveän vaikea arvioida, kun ensimmäistä kertaa menossa. Mun täytyy ottaa töihin sijainen, ja olisi hyvä tietää moneksiko tunniksi sille on käyttöä.

Työt taas kutsuu. Hyvää viikkoa kaikille! 

Onnea hurjasti täältäkin uusille odottajille! [:)]

Ellis - aika vaikea sanoa kuinka kauan kannattaa varata aikaa...sanoisin, että kauan. [:D] meillä ultrassa meni reilu puolituntia, kun kätilö halusi nähdä sydämestä kaikki mitkä pitikin katsoa, mutta poika oli eri mieltä asiasta ja siitä syystä homma kesti. Toisaalta taas ajat ovat rajallisia, kun seuraavaa asiakasta pukkaa... labrasta taas, että riippuu kuinka paljon porukkaa on sua ennen, voi olla että pääset pian ja voi olla, että joudut pitkäänkin odottamaan. Aamuisin on yleensä labrassa huiske. Itse sanoisin töissä, että tarkkaa aikaa ei pysty sanomaan, mutta pari tuntia vois olla sellainen lähellä totuutta + tietty matkat. [:)]

Aurinkoista viikkoa jokaiselle! [:)]

Riikka33

Huomasin just että teillekkin on tulossa pienellä ikäerolla lapset, niinkuin meillekkin.. [:)] Joko oot kertonu raskaudesta muille?
Itse ollaan vielä pidetty melko salassa tämä, ennekun oon päässyt käymään ultrassa (joka toivottavasti katsotaan perjantaina), sen jälkeen voi sitten hehkuttaa ja katsoa ilmeitä, mitä isovanhemmat tuumaa [:D]

jenna09 - mä täällä huutelinkin joku kerta "kohtalontoveria"... ja fiiliksiä kyselin. [:)] Me ei olla vielä kerrottu kuin yhdelle mun hyvälle ystävälle ja sitten miehen äiti tietää. Varmaan ultran jälkeen(joka on 24.pvä) kerrotaan vanhemmille lapsille ja muille sitten joskus. [:D]

Kunhan nyt eka itse tottuu tähän ajatukseen, että sitä tosiaan ollaan raskaana(TAAS) ja syksyllä meitä on sitten kuusi!!

Paljon onnea taas uusille!

TuuliEnkeli, kun olit tehnyt noin ison työn meidän laskemiseksemme, satuitko ottamaan ne tiedot samalla muistiin? Ehkä voisi tehdä ihan uuden odottajien listan, jos Zenjasta ei kuulu mitään?

HEi! Minäkin olen seuraillut vain kaukaa teidän keskusteluja. En oikein ole vielä rohjennut itse kirjoittaa aiemmin mitään. Minulla tällähetkellä viikkoja n. 9+3. Minulla on kolme lasta ennestään 1996, 1998 ja 2000 syntyneet. Nuorimmaisen jälkeen on ollut 3 todettua keskenmenoa vuosina 2003, 2004 ja 2006. Eli en ole uskaltanut vielä kovin paljon raskaudestani hehkuttaa enkä olla kauhean onnellinen kuin hetkittäin. Nyt on kyllä mennyt ihan hyvin, neuvolassa kävin pari viikkoa sitten ja vauvan alku siellä oli ja sydän löi kuten aikaisemmillakin kerroilla. Minulla ne vauvan alut vain on kuolleet jostain syystä. Keskenmenot ovat olleet viikoilla 6,7 ja 10. Eli kriittisiä aikoja tässä eletään vielä. Silti jokaisesta päivästä olen kiitollinen ja etenkin pahoinvoinnista ja väsymyksestä, siitä tiedän että kohdussa on vielä elämää. Minulla on uusi neuvola-aika tällä viikolla perjantaina ja sitten äiti-polille on aika 12.4. NP-ultraan en halua mennä, minusta se lisää vain stressiä. Kuitenkaan missään tapauksessa en päätyisi aborttiin. Rakenne ultraan olen ajatellut mennä siellä 20. viikolla, jos siinä on jotain häikkää niin tietää sitten valmistautua niin itse henkisesti kuin hoitohenkilökunta synnytyksen yhteydessä. Ikääkin on jo melkein 38v. mutta se hyvä puoli on tässä iässä, että osa otaa asiat jo rennommin, enkä stressaa turhilla kotitöillä. Minulla pahoinvointi on keskittynyt lähinnä iltapäivään ja iltaan joten töiden ja syömisen jälkeen olen sitten pötkötellyt sohvalla enkä ole kauheasti alkanut huushollaamaan kuten aiemmin. Tietysti tietyt hommat on pakko hoitaa ja isompia lapsia joutuu harrastuksiin kuskaamaan. Eli raskaus oireita on mutta niiden kanssa olen ainakin vielä hyvin pärjännyt. Töissä pahinta on jatkuva väsymys, eikä voi kesken kaiken laittaa maata vaikka välillä haluaisi. Mutta jos vielä 4-5 viikkoa jaksaa niin sitten varmaan helpottaa. Toivon että saan teidän seurassa tuonne lokakuun alkupuolle olla. Minulla on aiemmat lapset syntyneet kaikki vähän etukäteen viikoilla 37+5, 39, 36+4. Eli syyskuun lopulla saa jo valmistautua sairaalaan lähtöön. Ps: Olisi kiva laittaa tähän viestin loppuun näkymään tuollainen viivain jossa näkyy lasten iät ja nyt meneillään olevat viikot, osaako joku neuvoa miten se laitetaan näkyviin?

Kiva että meitä vieläkin tulee mukaan uusia! Ja tännehän mahtuu! [:D]

Omaa; Meillä meni perjantain ultra ihan mahtavasti, vaikka mies ei mukana ollutkaan. Oli kyllä tosi helpottavaa nähdä että mahassa oli elämää ja että pikkuinen liikkuikin paljon. [:)] JA kyllä siitä mulle oli apua, että laakäri sanoi pinellä olevat erittäin vahva sydän, vaikka neuvolassa muuta sanottiinki. Varsinkin kun hän myös totesi kaiken olevan niinkun pitäisikin. Melkein jo harkitsin siirtymistä sinne yksityiselle kun siellä porukka ainakin vaikutti tosi mukavalta, toisaalta ei oikein kehtaisi taas aloittaa alusta ja perua edellistä. JA kiitos kaikille kannustuksesta ja samaamieltä olemisesta!

Niin ja kiva oli huomata, että Tuulienkeli on jaksanut nähdä vaivaa meidän eteen ja laskenut meidät sekä aloittanut uuden Massukuva osion. Pitäis varmaan itekin yrittää skannata kuva koneelle ja tänne.

Riikka33 ja Lenita: Mä en ole ainakaan vielä huomannut suurta eroa mahassa, paitsi ehken jumppahousut vähän puristaa. Painossa en ole huomannut sen suurempaa eroa edelleenkään - yritän joka aamu samaan aikaan punnita, mutta kork 500g heittoja.

Meissä vaikuttais olevan monta, jotka on menossa np-ultraan. Tarjotaanko sitä Suomessa ihan automaattisesti vai vaan riskiryhmille? Meillä on seuraava, taa varsinainen eka neuvola vasta 6.4, eikä mun tietääkseni täällä normaalisti tarjota sitä kellekään jos ei kuulu mihinkään riskiryhmään. Tollon mulla on kuitenkin viikkoja jo 12.

Niin ja puhetta on ollu tarvike hankinnoista...millon te meinasitte aloittaa? Ei ehken vielä uskalla kuitenkaan... vaikka mieli kyllä jo tekis! Kannattaa muuten kattoo tuolla yleisellä raskauskeskustelulla, hyödyllisiä linkkejä keskustelun alla oleva Jasmiinin laittama linkki. Siitä pääsee tutkimaan vaikka mitä ihania sivuja.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville. Toivotaan että piaan helpottaa. [:'(]

Tervetuloa uudet!
Riikka33: pitänee käydä ostamassa maitohappobakteereja: minulle uusi tieto.
Lenita: raskaus näkyy jo minussakin. Vaikka kohdun pitäisi olla taaksepäin, niin on jo sellainen kovapallo tuossa vatsassa. Eikä taida olla kokonaan turvotusta, sillä on siinä vielä aamullakin. Olen melko laiha, niin ihmiset varmasti luulevat, että olen vain lihonut eli huolta.
Miss Piggy: kyllä olen kuullut, että jotkut ovat vaihtaneet neuvolan tätiä, jos eivät ole tulleet yhtään toimeen. Mutta voi olla hankalaa, eikä ehkä aina edes mahdollista.

Kertomisesta: äitini ja 5 hyvää kaveria tietää asiasta. Muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen (siihen varmasti vielä 3-4 viikkoa).  
Tavarat: meillä tullaan ostamaan vasta ihan loppuajasta. Katson kaikki tarvittavat mallit jo etukäteen, mutta hankinnat tehdään vasta elokuussa (haluan olla varma ettei mikään mene vikaan, että ei hankita turhaan). Lasten vaatteita saan kavereilta eli niitä ei nyt niin paljoa pidäkään ostaa (minulle on se ja sama onko tyttö puettu vaaleansinisiin: kun kavereiden poikia: jos nyt sattuisi tulemaan tyttö).

Neuvola torstaina, muuten perustyöviikko odotettavissa. Väsyttää ja nälkä yllättää melko usein, mutta paljoa ei voi kerralla syödä, muuten tuntuu, että oksennus tulee.

8+0

Np-ultra tarjotaan kaikille halukkaille, kuin myös rakenneultra. Eka ultra on viikoilla 10 - 13+6 ja toinen 18-21. Rakenneultra voidaan tehdä myös viikoilla 24-26, mutta siinä vaiheessa ei raskautta enää voi keskeyttää, vaikka sikiöltä löytyisikin rakennevika.

Meillä on jo lähes kaikki hankinnat valmiina, kun tuo edellinen pötkylä on tosiaan vasta puolivuotias, joten hankintalistalla ei ole kuin sänky, vaunut ja auto... [:D] toki jos tytöntyllerö on tulossa, niin vaatteet menis osittain uusiksi.

Niin ja tervetuloa uusille! [:)]

Heips! Minäpä tänään kävin siellä ultrassa.! Yksi pötkylä sieltä löytyi käsiä ja jalkoja heil.uttelemasta! Kamalasti se siellä riehui ja sydänkin löi miljoonaa. <3 ihanaa!
Mies oli kyllä ultra reissun jälkeen ihan puulla päähän lyöty. <3

laskettuaika aikaistui muutamalla päivällä, mutta silti pysyn täällä lokakuisissa :)

anteeksi, en tällä kertaa innostukseltani malta kommentoida keskusteltuihin aiheisiin :( :D

Tänää oli sit uusi yritys ensimmäiseen neuvolaan...ja sekin oli nyt sit toisella paikkakunnalla, koska oma neuvolatäti oli sairas.
Sain ukon "pakotettua" mukaan, ni eihän siellä ollutkaan ultraa. No, hän lähti sit kahville odottelemaan.

Mulle tehtiin sit neuvolakortti, mitattiin verenpaine ja otettiin pissa- ja verinäytteet. Hb oli 123, epäili, että tippuu lähemmäs sataa.

Huomenna taas verikokeisiin, omalle paikkakunnalle, kromosomiseulontaa varten. Soittavat sit Gravidasta ajan jonnekin kahden vkon päähän. Sit vasta ukkokin näkee ultran ekaa kertaa, ku ei ollut varhaisultrassa mukana.

Vähä ärsytti, ku ei ollutkaan ultraa...ois ollu ihan kiva nähdä, miten on kahdessa vkossa kehittynyt.

Ai niiiiin...paha olo meinaa jo vähän helpottaa. Mutta, vielä väijyy...

Tunkku 82: mikähän ihmeen kysymys tuo oli, että oletko hoitanut ennen lapsia? ihme neuvolatäti, huh.

Hyvä kun tulee lisää porukkaa, älkääkä loukkaantuko jos en jaksa kommentoida tai toivottaa tervetulleiksi ihan kaikkia, luen kyllä kaikki tekstit. On mukava lueskella teitä kaikkia [:)]

Kiva masuosio joo, en malta odottaa että saan oman ultrakuvan tai paisuneen masun sinne [:D]

Ihania ultrauutisiakin saa lukea, ihanata!

Mulla tuo masu on pikkasen törröllään jo heti aamusta että kaippa tässä on jo muutakin kuin turvotusta pikku hiljaa. Ja mokkula muistutti olemassaolostaan aamulla kun sain järkyttävän matkapahoinvoinnin junassa ja tuntui että yrjö lentää ihan just [:'(]. Hirveen huonosti on ihmisille järjestetty paikkoja oksentaa, oletteko huomanneet? [;)]. Onneksi muuten ei ole ollut pahaa oloa. Voih, viikko vielä ultraan, noh nopsaan se aika varmaan menee...

Mies on ihana kun se siivoaa jääkaapin vanhoista ruuista ja sitten huikkaa että nyt ei kannata tulla, ja vie bioskan heti pois jos on jotain pilaantunutta. Miehille vois askarrella omia ansiomerkkejä näistä pikkuasioista ja kerätä merkkejä jääkaapin oveen [:D]

Takaisin