Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kerrottu mun omalle äitille ja anopille uutiset ja täytyy sanoa, että kyllä siinä ensin loksahti suu auki molemmilta, kun tuo esikoinen kuitenkin on vasta 7kk [:D]  mutta äkkiä se onnitteluks ja avun tarjoomiseks siitä muuttu [:)]

Täytyy nyt vaan toivoa, että kaikki on hyvin.. en ole käynyt varhaisultrassa ja aika tuli ultraan 8.4.. Mutta ens perjantaina olis aika sairaalaan naistenpolille ja ainakin esikoiselta katsoivat siellä onko eloa masussa, täytyy toivoa, että nyt myös katsoisivat, niin ei tarvii ihan sinne huhtikuulle asti odottaa [;)]

Tänään sitä sitten ekaa kertaa piti käydä oksentamassa, en tykkää yhtään jos pahoinvointi alkaa [:'(]

Meneekö täällä muuten kaikki siihen niskapoimu ultraan?

Me ei mennä, ei menty esikoiseltakaan..
Tuttavaperheellä kävi niin että tulokset kertoivat että on vammainen lapsi tulossa, mutta äiti ei voinut raskautta kuitenkaan keskeyttää ja syntyi terve tyttö.. samassa perheessä tuli toisen tytön kohdalla normaalit tulokset siinä ultrassa ja syntyi vammainen tyttö, joten en halua tietää ollenkaan asiasta, ensinnäkään kun en pystyisi raskautta keskeyttämään.. mieskin on ollut ihan ehoton, että siihen ei mennä...

Ens viikko menee varmasti NIIIIIN hitaasti kun odottaa vaan sitä perjantaita ja sairaalakäyntiä, hitto jos ne ei katso, niin painelen heti jonnekin yksityiselle [:D]

Niin ja jotain oli puhuttu varhaisultran viikkojen luotettavuudesta, niin ainakin esikoisen kohdalla sanottiin että se on kaikkein varmin, koska katsotaan alakautta, rakenneultrassakin sanoi, että varmin aika on se ensimmäinen joka katsottiin siis alakautta..

Tervetuloa kaikille uusille, mukava kun väkeä tulee edelleen lisää :)

Henrikalle paljon jaksamista ja voimia, vaikea löytää sanoja lohduttamaan :(

Minulla on välillä pelkotiloja että jotain sattuu, toivon vain että aika menisi nopeaa kriittisen rajan yli vaikka eihän sekään mikään tae ole. Tätä on odotettu ja toivottu niin kauan että tuntuu ettei tästä ole vielä ehtinyt nauttia kun pelkää vain että jotain sattuu.
Minulla on maanantaina eka oikea neuvola aika. Tuolla lapsettomuus klinikalla oli se varhasiultra viikolla 7. Mä en oikein tiedä mitä sielä tehdään, ainaki pissanäytteestä se neukkis täti puhui. Mä oon jotenki ihan pihalla, onneksi aika on jo maanantaina niin asioihin tulee selvyyttä. Neukkis täti oli kunnon toope ja mua alkoi oikeen kunnolla kiukuttaa ku se ei ymmärtänyt. Alkoi laskemaan mulle uutta Laskettua aikaa vaikka se laskettiin jo klinikalla. Tivas vain että milloin on ollut viimeinen vuoto eikä ymmärtänyt vaikka koitin puhua että raskaus on saanut alkunsa ivf-hoidoissa, koeputkihedelmöityksenä! Mulla nyt ei oo tuon lasketun ajan kanssa mitään ongelmaa koska tarkka hedelmöittyminen on varmasti tiedossa. Toivotaan että tämä täti ei meitä palvele koska ei jäänyt kovin luottavainen mieli. Lähinnä vain hermostutti turhanpäiväinen rautalangasta vääntäminen, luulis nyt ammatti ihmisen tietävän mikä on ivf-hoito.
Täällä oli vissiin muitakin Pohjalaisia, ite oon Etelä-Pohjanmaalta, varmaan jo kirjoitus tyylistäkin paljastuu [:)]

Joku kyseli että sattuuko La olemaan joidenkin syntäreiden lähellä. Oma äitini täyttää muutama päivä ennen 50v ja anoppilla on myös muutama päivä ennemmin synttärit. Äiti jos povas ittelleen 50-vuotis synttärilahjaa :D
Meillä tietää jo lähipiiri. Hoitojen takia ollaan sanottu koska ovat tietäneet hoidoistamme. Äidilleni soitin heti testin tehtyäni sekä muutamalle muulle. En mä varmaan muutenkaa olisi pystynyt olla hiljaa. Äitini on kovaa jo etsinyt mulle äitiys vaatteita, se on semmonen hössöttäjä mutta mun mielestä se on vain ihanaa :D Tämä on vanhemmilleni ensimmäinen lapsen lapsi ja sitä on odotettu jo kauan koska minä en ole sisaruskatraasta edes vanhin.

Henriikka: olen todella pahoillani teidän puolesta. [&o]

Lisko: Meillä la aika sattuu miehen siskon syntymäpäivään. Anoppi on syntynyt viikko aiemmin ja miehen toinen sisko viikkoa myöhemmin. [:)]

Omaa: Meillä oli eilen eka neuvola; mutta kuten arvelinkin vähän turha käynti, jos näin voi sanoa... sain kaikki samat materiaalit mitä viimeksi ennen keskenmenoa, ja täyteltiin miehen kanssa siellä vaan sellaiset alkoholin käyttö kyselyt. Mutta täällä ne nyt haluaa ensin kaikille tämän keskustelu kerran,jossa voi kysellä ja pähkäillä mitä mielessä on. Jäi muutenkin vähän huono kuva siitä kun neuvolan täti tyrmäsi suoraan mun tälle päivälle tilaaman varhaisultran. Mutta muuten se "täti" oli kyllä mukava.

Niin tänään on sitten se varhaisultra ja jännittää. [&:] Mutta tottakai meidän tuurilla mies ei tietenkään pääse mukaan kun viimetipassa "töistä" ilmoitettiin, että just sille ajalle on järkätty jotain tärkeää. Normaalisti niillä ei todellakaan ole 12-14 yhtään mitään päivisin. Mutta just nyt kun meillä ois tärkeää menoa,järjestetään jotain ja vielä molemmille päiville! Eli eilen mies pystyi sieltä luistamaan muttei enää tänään... No toivotaan että kaikki hyvin mahassa niin ehken sieltä yksin selviää...

Hei!

Aamu alkoi taas pää pöntössä... eikä ne pahoinvointirannekkeet tulleet vielä eilenkään postissa, ehkä sitten tänään.
Mun lapset on syntyneet 1995,1996 ja 2006, ja mun miehellä on sit vielä tytöt (meillä joka toinen vkl) 1998 ja 2001, eli hulinaa riittää [;)] Noilla mun vanhimmilla on ikäeroa 1 v 5 kk, ja vaikka oli tietysti rankkaakin, niin oli kuitenkin tosi ihana kun saivat leikkikaverin toisistaan, eikä mun ole ikinä tarvinnut keksiä niille tekemistä. Nytkin olisin halunnut pienemmän ikäeron näille nuoremmille mutta tuli mutkia matkaan (mm. miehelle kivessyöpä, sen hoidot ja varoajat), mutta onneksi raskaaksitulo onnistui sentään.

Nyt täytyy alkaa töihin, mukavaa viikonloppua kaikille!

Lisko: neuvolassa taitaa olla sellaiset ohjeet, että LA menee näin aluksi kuukautisten mukaan, vaikka olisit käynyt useita kertoja yksityisellä ultrassa, ja vaikka ivf-hoidoissa saanut alkunsa. Sitten np-ultrassa tarkentuu aika, ja LA aika muutetaan, jos heittoa yli viikko arvioon.

Muuten neuvola on pissanäytteiden ottoa, sydänäänten kuuntelua, hemoglobiinin ja painon tarkkailua: ainakin näin alussa.  Minun mieheni ei tuonne suotu lähtemään, enkä häntä sinne oikein haluakaan. Minulla ”neuvolatäti” on minua hiukan vanhempi todella mukava ja empaattinen nainen. Tulemme todella hyvin juttuun, ja hän auttaa niin paljon kun voi: kiva jutella vain kahdestaan.

Krista87: Onnea ultraan. Miksi ne neuvolassa suhtautuivat negatiivisesti ultraan?

Nyt pitää palata töiden pariin. Mukavaa viikonloppua kaikille.

7+4

Henrika, valtavan paljon voimia sinulle ja miehellesi tähän hetkeen. Olen kovin pahoillani.

Jenna: Itse olemme kyllä menossa np-ultraan ja seulontaan, sillä emme ole valmiita synnyttämään kovin vaikeasti vammaista lasta, kun olemme jo yhden lapsen kerran menettäneet. Np-ultrasta sen verran, että eihän se yksin mitään varmaa tietoa anna vammaisuudesta tai ei. Se on vain tutkimus, jossa arvioidaan niskaturvotusta. Tutkimus yhdistettynä veriseulaan antaa sitten riskiluvun, joka sekin hälyttäessään osoittautuu useimmiten virheelliseksi. Varma tieto kromosomivirheistä saadaan vain istukka- tai lapsivesibiopsiassa, mutta sekään ei vielä kerro mistään rakenteellisesta tai muusta poikkeamasta.

TuuliEnkeli pohti tuossa, että paljonkohan meitä jo on. Aika iso joukko varmaan.
Zenja: Liekö olet ollut lomailemassa, kun tuo meidän odottajien lista ei ole vähään aikaan päivittynyt? Toivottavasti ehdit sitä taas päivittämään, niin saadaan kokonaissaldo porukasta :)

Taru80: Niiden mielestä varhaisultra on vähän turha ja väärää tietoa antava????? Tämä meidän neuvolatäti ainakin tykkäsi niin ja sanoi, että pitää ennemmin luottaa omaan kehoonsa kun ultraan. Ultrassa voin olla kaikki ihan hyvin mutta seuraavan tunnin sisällä kaikki voikin mennnä huonosti ja jotain sattua. Ja päin vastoin. Aika oudosti sanottu, minun mielestä. Varsinkin kun olin ensin hänelle selvittänyt, että olen saanut keskenmenon syksyllä, joka alkoi oireettomuudella ja pienenllä vuodolla. Nythän mulla oli ihan sama tilanne viimeviikolla ja tämän vuoksi ihan paniikissa tilasin nyt sen ultran että saan tiedon onko mahassa elämää vai ei. JA tämän sanon myös hänelle, samoin kun että minulla ei ole ollut kummoisempiakaan oireita. Tähän hän vaan totesi mitä totesi ja että voidaanhan varata vaikka ultra kolmesti päivässä loppuajaksi????Tulee vaan vähän kalliiksi. Totta.

Aika erikoisia päästelee suustaan Krista87:n neuvolatäti :/

Mä tajusin just etten tiedä yhtään koska mulla on seuraava neuvola.
Eka kerta oli kuukausi sitten ja eka ultra on to 18.3.
Tuleekohan sieltä neuvolasta kirje tai puhelu koska seuraavaksi?
Muistelisin että tässä oli pitkä tauko ennen tokaa tapaamista. Sanoikohan se jotain huhtikuusta? Hmm...
Tässähän voi tietty sattua mitä vain ja ehkä siksi ei vielä sovittu seuraavaa kertaa?
Annettiinko muille ekan neuvolan yhteydessä päivämäärä seuraavalle kerralle?

Liitynpä minäkin tänne lokakuun odottajiin. Plussattu ollaan jo monta viikkoa sitten ja ekassa neuvolassakin käyty tällä viikolla, mutta jotenkin on vielä niin epätodellinen olo. Mielialat heittelee laidasta laitaan ja oireet vaihtelee. Jotenkin sitä kaipaisi ihan konkreettista todistetta siitä, että tässä nyt ihan oikeasti ollaan raskaana, eli ensimmäistä ultraa odotellessa siis...

Kenellekään ei olla vielä kerrottu, mutta onneksi mies on ollut kovasti tukena ja turvana tässä :)

Lilypie Pregnancy tickers[/align][/align]

Tervehdys kaikille! Uutena ilmoittaudun joukkoon :). Mulla laskettu aika 26.10 ja tässä siis rv 7+3 menossa. Olen ehtinyt itse hiukan jo mielissäni "maistella" tätä raskausuutista ennen kuin tohdin jonon jatkoksi tulla. Olen kyllä kovasti käynyt monien päivityksiä tässä jo jokusen aikaa katselemassa ;).

Suru puserossa ja tippa linssissä olen joutunut näitä keskeytymisuutisia lukemaan. Todella rankkaa varmasti heille ja paljon jaksamista. Eipä niihin osaa mitään lohduttavaa sanoa. Aika parantaa, sanotaan, mutta eipä taida paljon lohduttaa tässä vaiheessa.

Omaa napaa:

Eilen oli jo ensimmäinen neuvola. Hassua, kun niin monilla se tuntuu olevan vasta joskus rv10 tietämillä. Mulle laitettiin jo lähete äitiyspolille np-ultraan ja painotettiin, että jos ei pääsiäiseen mennessä ole kuulunut aikaa, niin sitten yhteys sinne. Toista neuvola aikaa ei vielä sovittu, vaan soittelen ja varaan sitten ensimmäisen ultran jälkeen. En siis ole menossa varhaisultraan.

Eilen oli samalla jo ensimmäinen lääkärikäynti. Näin aikaisin, sillä mulla on e-pillerit aiheuttaneet vähän maksa-arvojen nousua kun ensimmäisessä raskaudessa oli hepatoosi, jonka takia käynnistettiin. Niin siis toinen raskaus tämä minulla. Esikko täytti juuri 2v. Lääkäri tunnusteli kohdun kokoa. Ensin tuumasi, ettei varmaankaan vielä ole havaittavissa mitään kasvua, mutta kokeillessaan tuntui itsekin hämmästyvän suurentunutta kohtua. Kysyi varovasti, että minkälaiset olivat viimeiset kuukautiset: niukat? Ajatteli, että raskaus saattaisi olla jo pidemmälläkin. Kuunteli sitten sydänääniä, ja sanoi, ettei kuuluisi kuulua mitään vielä näillä viikoilla, mutta jos kuuluu, niin on todennäköistä, että raskaus onkin jo pidemmällä kuin kuukautisista laskettuna. No eipä kuulunut sydänääniä. Itsellä heräsi tietysti nyt epäilys kahdesta sikiöstä. jaiks. Tuo np-ultra sai nyt vielä uutta jännitettävää. Lisäksi oireet on ollut paljon selvemmät kuin ekassa raskaudessa ja vatsa on jo mielestäni turvonnut. Ekassa raskaudessa saatiin pidettyä raskausuutinen salassa tuonne viikolle 19 saakka. Nyt ei taida onnistua. Tarkoitus oli, että äitienpäiväkorttiin voisi merkitä yhdeksi onnentoivottajaksi papun, mutta saattaa kyllä tällä paisumisella paljastua jo pääsiäisenä. Nälkä on jatkuvaa. Voisin syödä koko ajan, eikä todellakaan mitään pieniä annoksia. Väsymys on ennenkuulumatonta. Mitään en saa aikaiseksi. Tuo entinen lempijuomani, kahvi, saa minut voimaan pahoin. Kuitenkin sitä väkisin lipitän töissäkin, etten vielä jäisi kiinni raskaudestani. Olen oppinut kulkemaan kuppi kädessä ja välillä kaatamaan kahvia salaa viemäriin ;) Hoopoa puuhaa, tiedetään. Iltaisin vatsaa turvottaa niin, että on vaikeaa olla ja nukkua. Etova olo on alkanut jo vähän helpottaa. Taidan olla siinä suhteessa aika onnekas. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut niin mitään raskausoireita, ei niin yhden yhtäkään oiretta. Kuinka onnekas silloin olinkaan ;)

No tulipa melkoinen romaani näin ensimmäiseksi viestikseni. Hyvät viikonloput kaikille!

Krista87: minulle Kättärin jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi: ”tulet sitten ensi raskaudessa jo viikolla 7 ultraan, sillä tuohon np-ultraan on niin pitkä aika odottaa. Onhan se kiva tietää tulos jo ennen sitä”.  Eihän tuo varhaisultra mitään 100 % varmuutta anna, mutta kyllä se ainakin minun oloa helpotti. Jotain voi toki vielä tapahtua, niin tapahtui viimeksikin, mutta jotenkin saan luvan nauttia raskaudesta.  Tiedän, että tuolla jotain kehittyy, ja voin vain toivoa parasta.

Minullakin neuvolassa sovitaan aina seuraava käynti.

Me käymme ainakin kaikissa np- ja rakenne-ultrissa, mutta tämähän on jokaisen henkilökohtainen valinta: samoin päätös jos siellä jotain ikävää ilmenee.

Tervetuloa uudet! Mukaan vielä mahtuu.

On kyllä kaunis ilma, toivotaan että jatkuu viikonlopun. Voisi vaikka lähteä juoksemaan tai sauvakävelemään.

Vali vali...nari nari...mutta, eikö tää paha olo voisi jo loppua!!!??!!

Luojan kiitos, ettei tarvi olla töissä. Olen nääs kausityössä, ni talvet vapaata...onneks!!!

Mittasin verenpaineen anoppilassa...alapaine oli 60...ei kait silti vielä hälyyttävä. Täytyypä tutkia netistä. Muuten olo on ihan k-a-m-a-l-a. Kaikki muut vaivat, paitsi ei tule oksennusta.

Tätä on nyt kestäny varmaan jo kolme viikkoa...enpä laittanu ylös, millon alko...tuntuu puolelta vuodelta,heh!

Painoa lähteny kilo tällä viikolla, ku ei pysty paljoo syömään. Väkisin syön...

[:'(][:'(][:'(]

Stiina: heh, saas nähdä montako tyyppiä sieltä masusta löytyy :)

TuuliEnkeli:: täälläkin on ollut monta hyvää päivää putkeen, mutta kaipa sitä vielä raskaana ollaan. Joku tutkimus tuli mieleen missä oltiin kai todettu että jos on Helico-bakteeri ja syö maitohappobakteereja niin silloin raskauspahoinvointikin voi helpottua. Epäilen että itselläkin bakteeri on, mutta vaivat puskee pintaan jos stressaa ja silloin maitohappobakteerit auttaa heti.

Toisaalta kun pahoinvointi iskee kunnolla kanveesiin niin siinä ei kyllä mulla ainakaan mitkään bakteerit helpottaneet. yöks.

Annnie74: Voimia, toivotaan että pian helpottaa. Yritä vaan väkisin punkea jotain naamariin, ei siinä muu paljon auta, se on hirveää varsinkin kun on paha olo koko ajan [:'(]

Itselläni on tosiaan hyvä kausi menossa ja uskon ja toivon että pahoinvointi ei tee enää vastahyökkäystä. Töissä piti eilen vetää vatsaa sisään kun lähti käytäville kulkemaan, kun tuo turvotus on jotain ihan hirveää. Näyttää niinkuin olisi pitemmälläkin raskaana. Kun on tikkulaiha niin huomaa kyllä jos vatsan kohdalla on kauhea (ilma)pallo.

Neuvolatäti sanoi, että raskaus alkaa näkyä vasta siinä viikon 16 tienoilla, yeah, right! Mulla sattuu olemaan vielä eteenpäin kallistunut kohtu että jotenkin vaikea uskoa, ellei tämä turvotus helpota. [:D]

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua! [:)][:)][:)]

Oletteko muuten odottajat tietoisia siitä, että jos syö maitohappobakteereita raskausaikana se voi ehkäistä lapsella atooppista ihottumaa... Mä olen niitä popsinut, kun en pojan aikana ollut tiotoinen asiasta. Poika on syönyt RELA-tippoja pariviikkoisesta asti ja meillä on ainakin säästytty vatsavaivoilta. Tiedä sitten johtuuko jostain muusta kuin reloista, mutta en ole niitä uskaltanut päivääkään olla antamatta. [:D] Tosin ne ovat öljypohjaisia, eikä siis kaikille sovi. Mutta kannattaa pistää korvan taakse...

Lenita - joillakin raskaus näkyy jo paljon aiemmin, yksi tuttava yritti salata raskauttaan kriittisillä viikoilla, ja hänestä jo huomasi siis ennen viikkoa 13. Aika yksilöllistä siis... Mulla varmaan näkyy vasta viikolla 30 tämä raskaus, kun on tätä mahaa ennestään ja edellisiä raskauskiloja. [:D]

Täällä on kovasti ollut keskustelua, että kenelle olette jo kertoneet tai missä vaiheessa meinaatte kertoa raskaudesta läheisille/työpaikalla... Minulla on sen verran nurinkurinen tilanne, että olen joutunut pakon sanelemana kertomaan työpaikalla, eli kaikki n. 40 työkaveria tietää raskaudestani. Työssäni joutuu jäämään pois niin monesta työtehtävästä välittömästi kun raskaaksi tulee, että ei jää ainakaan kenellekään siellä asia epäselväksi... Vähän harmittava tilanne sinänsä, koska jo meidän työporukassa on sitten tullut ilmi monet keskenmenot jne. Kukaan ei sitten siellä oikein enää uskalla edes onnitella näistä uutisista niin varhaisessa vaiheessa. Itsellänikin oli viikkoja vasta vajaat 4 kun jouduin töissä asiasta kertomaan. Työporukan lisäksi yksi minun parhaista kavereista tietää, mutta kukaan muu vielä ei. 

Ehkäpä siksi tuli tämä tännekin kirjoitettua, kun olen kovasti miettinyt, että pitäisikö jo kertoilla raskaudesta muillekin. Ettei sitten käy niin että esim. minun omat vanhemmat kuule uutiset jotain muuta kautta (maailmahan on yleensä tällaisissa asioissa yllättävän pieni). Kuitenkin minulle olisi aika tärkeää kertoa ne ihan itse [:)] Mutta toisaalta vielä on niin aikaista... Ja se ensimmäinen ultrakin on vasta huhtikuussa... No, tällaisin miettein tänään. Nautiskellaanpa auringosta [:D]

Meillä ollaan kerrottu jo aika pitkälti kaikille läheisimmille ystäville ja kummankin vanhemmille, ollaan sen verran menevä pariskunta oltu ettei se pitkään salaisuutena kuitenkaan olisi säilyny. Itse olen myös töissä joutunu pakostakin kertomaan "hyypiöstä" sillä olin vielä ennen raskautta ainut joka kykeni nostamaan kaikki painavat esineet, on nimittäin työkaveri raskaana ja muutamalla selkäkipuja yms. Ollaan kyllä töissä aika läheisiä työkavereita että en kokenut sitä ongelmana.
Kyllähän sitä välillä tosiaan miettii että olisi pitänyt yrittää salata asia mahd. pitkään jos kaikki ei olekaan hyvin, mutta sittten heitän ajatuksen pois, sillä olen sen verran avoin ihminen etten pystyisi olemaan kertomatta niin ilosia tai surullisia uutisia läheisille. Kyllä moni tosiaan tuntui hieman ihmettelevän kun selvisi kuinka alussa olen, koska muut perheelliset ovat uutisen kanssa odotelleet kriittisen vaiheen yli, mutta sitten kyllä kaikki meiät(minut) tuntevat ja ymmärtävät millasia hätähousuja ollaan. [:D]

Heissan kaikki! Tervetuloa uudet odottajat!![:D][:D]

Isot halit menetyksen kohdanneille, järkyttäviä uutisia.

Riikka33 Juu, noi maitohapot ilmeisesti vaikuttaa ihan yleisestikin syntyvän lapsen vastustuskykyyn. Oon kuullut samasta tutkimuksesta.

Mikäli joku kärsii helicosta, niin siitä kannattaa yrittää hankkiutua eroon sitten kun vaavi on onnellisesti maailmassa. Se on yhteyksissä vakavimpiin vatsasairauksiin. Laitoin yrittää, koska se ei ole helppoa. Äidilleni häätöä tehtiin neljästi ennenkuin onnistui..

Täällä tuo turvotus on jo helpottanut, mutta alavatsa on kyllä selvästi pömpöllään. Eli kyllä siellä joku on[:)] Kävin vähän ostoksilla tossa viikolla, tosin mammavaatteisiin en vielä koskenut. Muutama tunika, pidempi toppi ja legginsejä. Löysin kaapista jotkut vanhat tosi matalat farkut, jotka menee kivasti päälle puristamatta mahaa. Tosin huomasin duunissa kynsiä tehessä, että se vyötärö kyllä painaa vähän.. Sittenkuin vatsa on isompi voikin pikeutua ihan näyttävästi vartalonmyötäisestikin[8D]

Esikosta vatsa pullahti esille joku viikko 18 ehkä. Olin käymässä Lontoossa viikon kurssilla. Kun tulin takas, ni mies vitsaili, et jumalauta muija lähti Lontooseen ja tuli paksuna takasin..[:D][:D] Nää muut onkin sitten pullahtaneet paljon aikasemmin.
Tosin esikoisen vatsa oli koko ajan siinä alakäyrillä. Pieni ja siro. Kun jäin mammikselle, niin jotkut asiakkaat seuraavaa aikaa varatessaan kysyivät, et meenkö opiskelee kun en enää oo paikalla. Yritin kauheesti pullistella, et oon raskaana.[&:]

Voimia kaikille huonosti voiville! Jos yhtään lohduttaa, niin pian se on ohi. Muutama viikko tai jopa enää päiviä.

Vaik en ite joutunu useita kertoja yrjöömään, niin se kokopäivä-ällötys oli aika ärsyttävää. Nyt on huomattavast parempi olo, tosin silloin tällöin on oksettanut hetkellisesti.

Ootteko miettiny jo vaunuasioita?

Vielä viikko ultraan. Aion mennä seulaankin, tosin en tiiä meenkö sitten punktioon, jos aihetta tulee. Se on sitten harkittava erikseen.

Mukavaa sunnuntaipäivää leidit[:D][8D]

Vaunuasioita... meillä on uudet vaunut, mutta mitäpä niillä enää tekee, kun tämä palleroinen syntyy. Poika silloin vasta vuoden ikäinen, niin pakko olla tuplavaunut. Niitä jo hieman silmäillyt, mutta nähtäväksi jää millaiset sitten loppujen lopuksi tulee hankittua. Hankinnassa vasta sitten joskus loppukesästä. [:)]

Krista87, no onpa outo neuvolatäti sulla. Ei ihan kuullosta ammatti-ihmisen puheilta. jotenkin kyl vähän "out of the line" ne sen kommentit. Tsemppiä sulle tosi paljon että jaksat ainakin seuraavan 6kk tollasen tyypin kanssa, toivottavasti sillä oli vaan joku huono päivä ja se olis ens kerralla vähän asiallisempi.

Toi on muuten tosi ikävää jos sattuu sellanen neuvolätäti jolla on vähän liian tiukat mielipiteet tai ei muuten vaan tuu toimeen. sillä sen kanssa vaan joutuu tulemaan toimeen jotenkuten ja hampaat irvessä, ku ei sitä oikein kai voi vaihtaakaan?? Mä olen muilta äideiltä kuullut että ekaa neuvolaa jännittää just sen takia ku ei tiedä minkälainen natsi siellä on vastassa. Onneksi omalla kohdallani siellä oli tosi asiallinen ja mukava henkilö. On ainakin yksi tressinaihe vähemmän.

Ulpukka77, mä ainakin sain heti neuvolassa seuraavan ajan joten kannattaa soittaa neuvolaan ja kysästä koska sulla on seuraava aika.

nannuli ja Stiina, TERVETULOA!!!

TuuliEnkeli, Kiitos oikein paljon että olit nähnyt niin paljon vaivaa ja laskenu meidät täällä palstalla odottavat [:D] Mä ainakin tykkään ja arvostan tosi paljon että joku tekee listaa ja tilastoja!

Riikka33 ja Lenita, mullakin on ollut sellaisia kavereita joilla on heti maha näkynyt jo joskus viikolla 6! osa ihan laihoja että sen takia mut osa ihan normaalipainoisia. Niillä normaalipainoisilla ei ehkä niinkään se itse kohtu vielä näy, mutta turvotus on niin valtava että näyttäis että raskaus olis pidemmälläkin. Se on niin yksilöllistä. Olen kuullut että ekan kohdalla on yleistä että maha jää pieneksi koska kohtu ei ole koskaan venynyt niin isoksi, mutta seuraavien kohdalla se venyy helpommin, vähän niin kuin uudelleen puhallettu ilmapallo [:D] Mulla ei ole maha kasvanut mut toivoisin jo että se vähän jo pullottais, sellanen on mun mielestä niin kaunis.

täällä on puhuttu myös siitä että kelle on kerrottu. Me ei olla kerrottu ku vasta vanhemmille ja sisaruksille. Mies on kai lipsauttanu jollekin kaverilleen. Oltiin juuri kaveriporukan kanssa ulkona ja kukaan ei epäillyt mitään ku join alkoholittomia drinkkejä. suosittelen greippimehua, sitä voi kaverikin maistaa ja on niin väkevää että luulisi että siinä on giniä mukana. Ja kun mulla ei toi väsymyskään painan niin hyvin jaksoin olla mukana aamunpikkutunneille asti.

Takaisin