Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin! Nyt on sukupuolen arvailemisgallup sulkeutunut ja vastauksia tulikin hienot 24 kappaletta. Ilmeisesti yli puolet meistä siis uskaltautui arvailemaan.

Saldo 11 tyttöä ja 13 poikaa. Tyttöset ottivatkin hyvän loppukirin ihan viime metreillä. Nyt sitten jännäillään, kuinka käy. Äänestellään uudemman kerran tuossa rakenneultrien aikaan, kun indikaatiot sukupuolesta vahvistuu.

Mites muuten on, tahdotteko saada selville sukupuolen etukäteen vai ette? Itse haluan tietää sen etukäteen, mutta salaisuutena pidämme muilta.

Voikaahan kaikki hyvin ja hauskaa viikonloppua!

itse olen aina sanonut, että en halua missään nimessä sitten tietää kumpi sieltä on tulossa..mutta, alkanu mieli kyllä asian suhteen muuttua!..en vaan uskalla siitä es miehelleni mainita, kun hänkin on aina puhunut, että haluaa "jännittää" loppuun saakka, kumpi sieltä oikein tulee! Onneksi rakenneultraan on vielä kovinkin pitkä matka, keretään asiasta sitten keskustella vielä monetkin kerrat!

Ainiin..en nyt muista onko asiasta ollut keskustelua aikasemmin.. Mutta onko monella mahdollisuus monikkoraskauteen? :P on kyllä useimmat tainneet jo ultrassa käydä ja yksi siellä on vain ollut..
Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..

Oih, se onkin viikonloppu.. Pääsee pesemään pyykkiä ja josko sitä hieman jaksais vaikka siivotakin :P

Minä taas täällä.. Halusin vaan kysyä, että onko teillä tuntunu sellasia repäisyjä tuolla alavatsassa, esim. yskiessä tai aivastaessa, sillon kun olette makuuasennossa? Itellä ollu sellasta nyt pidemmän aikaa ja jännittää kyl kovin että mitä se tarkoittaa :S taidanpa varata ultran ens viikoks!

magenta: Itselläni joskus kun yskii niin voi vihlaista ja mekkamaista jomotusta on välillä ollut. Jos ei mitään vuotoja ole niin ei pitäisi olla mitään hätää. Ennemmin olisin huolissani jos mitään kipuja ei olisi, mokkulan koti siellä vaan kasvaa [;)]

Ei ole pahoinvointia ollut tänään laisinkaan, ei oikein tiedä miten päin olisi. On vaan naama hymyssä koko ajan, katsotaan kauanko tätä onnea kestää.

Aurinkoista päivää kaikille! [:D]

Hei, tulen uutena mukaan ryhmään. Onnea teille muille jo pidemmälle ehtineille. Erityisen suurella mielenkiinnolla lueskelin Kitty72 viestejä, kun on sekä ikää että raskauksia saman verran. Mun LA on vasta 31.10, joten taidan olla joukossa pienimmillä viikoilla.
Tein testin pari viikkoa sitten, nyt siis 6+0, ja aika oudot on vielä fiilikset.

Tämä pikkuolento on mulle jo neljäs lapsi, vanhimmat ovat yläasteella ja nyt nuorin on 4 v. Lisäksi miehelläni on kaksi tyttöä, eli meillä on uusperhe ja tämä pienokainen on ensimmäinen yhteinen. Vilinää siis riittää. Yritystä oli puolisen vuotta ja aloin olla jo vähän epätoivoinen, ehkä eniten siksi että kaikki edelliset raskaudet ovat tärpänneet viimeistään toisesta yrityksestä... No ehkä iällä on osuutta asiaan. Mulla siis ikää jo 38, ja miehelläni 40. Lapsille emme ole vielä kertoneet, mutta ehkä pian täytyy kun äidin ruokahalu on kasvanut selvästi.

Raskaus on mennyt tuttuun tapaan, pahoinvointi alkoi jo 4+3, ja on aikalailla jatkuvaa kuvotusta. Suolakurkku maistuu ja homejuusto maistuisi ;( Ja väsymys on aika armotonta, tosin aamuisin herään virkeänä ennen normaalia. Paino on noussut jo pari kiloa johtuen jatkuvasta syömisestä, joka ilmeisesti kerryttää myös nestettä. Aikaisemmissa raskauksissa painoa on tullut vain 5-7 kg, tosin yksikään raskaus ei ole vielä mennyt täyteen aikaan, lapset syntyneet 33+6, 38+0 ja 35+0. Eli jos tämäkin menee samaa kaavaa, niin supistuksia (ja sairaslomaa) on ehkä odotettavissa jo kesällä, ja syyskuun alussa saa jo laittaa sairaalakassin valmiiksi. Mutta tietenkin toivon että tällä kerralla raskaus etenisi mahdollisimman pitkälle.

Nyt ekaa neuvolaa ja tietysti sitä ultraa odotellaan ja yritämme totutella ajatukseen. Hyvältä tuntuu -pahoinvoinnista huolimatta.

Tervehdys taasen.

Mua kävi aamulla hirvittämään ihan kunnolla, kun tuli hiukan sellaista rusehtavaa vuotoa. Olen sitten koittanut lepäillä ja rentoutua (ei onnistu, yllättäen) ja ajatella postiivisesti. Mies kuukkeloi aamulla nettiä ja sanoi että pienet vuodot ovat aika yleisiä alkuraskaudessa, älä murehdi. Vaan mun kokemuksella se vuoto ei ole hyvä asia koskaan.. Koitan silti pitää lipun korkealla.

Tsemppiä muillekin. :)

Meillä oli varhaisultra 4.3 ja kaikki ok :) Sydän sykki kovasti ja saatiin kuvakin mukaan. Koko vastasi oletettua (8+2), eli LA on edelleen 13.10. Mies oli mukana ja sillä oli hyvä ilme, kun lääkäri puhutteli sitä isänä. Mehiläisessä varhaisultralle tuli kuvineen hintaa 132 euroa, mutta tuo nyt on pieni hinta mielenrauhasta ja tiedosta, että kaikki on hyvin.

Mulla on koko ajan nälkä ja tekis mieli tietenkin hampurilaista ja muuta suolaista ja rasvaista. Tänään taas päivällä miehelle valitin jatkuvaa nälkääni ja hän ihmetteli, että miten niin pieni voi kuluttaa niin jo paljon. Totesin sitten siihen, että valitettavasti tässä ei taida olla kyse kummankaan meidän todellisesta energiantarpeesta ;)

Ollaan lähdössä muutaman viikon kuluttua isolla kaveriporukalla jo perinteiselle laskettelureissulle pohjoiseen ja siellä oli tarkoitus julkistaa, että odottelemme perheenlisäystä. Viime viikolla saimme tietää, että eräs mukaan tuleva pariskunta on juuri saanut tiedon, etteivät tule koskaan saamaan lapsia. Tuntuu ihan kauhealta ja tosi epäreilulta mennä nyt kertomaan meidän tulokkaasta... Pakko se on kuitenkin sanoa, kun en tietenkään pysty osallistumaan kaikkiin "aktiviteetteihin" ihan entiseen malliin...  Kamala tilanne. Olisko kenelläkään neuvoa, miten asiassa kannattaisi menetellä??

Moikka.
Täällä vietettiin rentouttava viikko mökillä, teki todella hyvää! Jännä että huono olo unohtui täysin koko viikoksi :)

Huomasin että täällä on sattunu myös ikäviä asioita eli elianille halauksia ja voimia!

Huomenna olisi sitten itsellä neuvola edessä vähän jännittää, vaikka eipä sieltä taida vielä mitään varmuutta saada mistään.

Painosta, itsellä on tuo 3 kg tullut ainakin jo [&:]

Ja kyllä se ehkä olisi kiva tietää kumpi tulee jos ultrassa vain mahdollista se nähdä.

Mutta oikein hyviä jatkoja kaikille, taidamme lähteä kyläilemään jonnekkin päin ja palailen taas kun kerkeän paremmin.

Onnea ja tervetuloa Tiiti, mukavaa että tulee vieläkin uusia!

Mandariini toivotaan että ei ole mistään vakavammasta kyse, ei aina muista kenellä oli keskenmenoja takana ja kenellä ei. Ihanaa että mies kaivaa tietoja ja on kiinostunut [:)]

Kiva kun oli mukava ultakokemus Cinnamon, niitä on mukava lueskella! [:D]
Ikävä kyllä tuo lapsettomuuteen (jos eivät adoptoi) diagnosoitu pariskunta tulee kuulemaan elämänsä aikana vielä monet raskausuutiset, eikä sille oikein mitään voi. Varmasti se tuntuu heistä ikävältä, en oikein keksi muuta kuin ottaa osaa jos uutinen on heille uusi. [&o]

Hassua että eilen kehuskelin hyvää oloa ja päivä päättyi ensimmäistä kertaa kunnon oksennukseen. Kivisti mahan yläosaa koko illan ja nyt olen tajunnut että se on ilmeisesti närästystä. Hampaiden harjaus sai sitten oksennuksen lentämään, eikä edes ollut paha olo. No nyt sitten tiedetään että oksentaminenkin on mahdollista ilman pahoinvointia. No nyt on maito vaihtunut piimäksi. Yölläkin heräsin mahan kivistykseen, piimä helpotti.

Tuli kerrottua yhdelle kaveripariskunnalle raskaudesta. Vastaanotto oli sitä mitä ajattelin. "aijjaa! Vai että semmosta", mutta ei mitään onnitteluja. Olivat ehkä vähän vaivautuneita. Muistan etten itsekään tajunnut onnitella muita aikaisemmin, kun ei lapset olleet hankintalistalla. Nyt kun on raskautunut niin ymmärtää jo onnitellakin jos joku tuollaisen uutisen kertoo.

Moi!

Tulen kanssa uutena ryhmään, ja katselin, että ihanan paljon olette ehtineetkin turista:)
Laskettu aika on meillä 3.10 ja kolmatta odotellaan. Ikäeroa edellisiin on kyllä ehtinyt kertyä jo 10- vuotta, joten iltatähti tulossa. Olen kohta 36-vuotias, eli ikä hieman mietityttää.

Huomasin, että monet olivat kommentoineet neuvolassa käyntejä, ja haluaisinkin laittaa omani. Kävin neuvolassa viikolla 5, jolloin tehtiin kaikki papertyöt , ei muuta. Mutta sitten yllätyinkin, seuraava neuvolakäynti on vasta toukokuussa (viikolla 20)!!!! Ultraääni on viikolla 12, mutta muuten olen oman onneni nojassa tuohon asti. Ensimmäinen lääkärintarkastus on heinäkuussa, joka on viikolla 28! Kuinka tämä on mahdollista? Kukaan ei ole edes tarkistanut onko kaikki hyvin masussa, ja mennää viikkoa 11. Mites teillä muilla?

Mietin tota homejuustoa. Neuvolatäti sanoi, et kyl suomalaista juustoa, oli missä muodossa vaan, saa syödä...koska ne on pastoroituja.

Ite ainakin tilaan pitsaan auraa ja syön salaattijuustokuutioita raakana.

Mulla on ollu muute tissit aika järkyn kipeet yöllä ja aamulla...eli ku ne lepää [:D]...ja isontunu!!!

Painoa ei onneks oo tullu vielä lisää. Äsken tuli kyl syötyä aika iso annos uuniranskiksia ja eilisen kebabsalaatin loppuja..hih!

Mut, muuten typerä olo jatkuu. Ainainen krapula...

Tervetuloa uusille!

Cinnamon: itse lapsettomuuden epävarmuuden ja pelot eläneenä antaisin sinulle tällaisen ajatuksen tuota kaveripariskuntaani ajatellen. Itselleni raskausuutiset olivat aina todella vaikeita ja päin naamaa ne olivat kaikista vaikeimpia, kun ei päässyt "karkuun" omia tunteitaan. Siksi ehdottaisin, että kertoisitte uutisen tälle pariskunnalle etukäteen, jottei heidän tarvitse ottaa uutista vastaan koko ison porukan edessä.

Lapsettomuus on sellainen mörkö, että vaikka kuinka haluaisi olla onnellinen toisten onnesta, ei se aina ole niin helppoa. Kukaan lapseton ei varmasti ole ylpeä noista tunteista, eikä todellakaan tee sitä tarkoituksella. Aikoivat he adoptoida tai eivät, se ei muuta asiaa. Uskon, että pariskunta kuitenkin arvostaa rehellisyyttänne, kun kerrotte asiasta. Esim. tekstari tai sähköpostiviesti voisi olla hyvä tapa. Antaa aikaa sulatella.

Tervehdys...luin tuossa aika ihmeissäni kartsun juttua nuista neuvolakäynneistä...ensinnäkin lääkärikäyntejä on raskauden alussa 3...alkuraskaudessa,keskellä ja lopussa...alkuun käydään neuvolassa kuukauden välein ja lopussa tahti tihenee...toki on paikkakuntaisia eroja mutta ei kai sentään ihan noin suuria eroja...vaatisin ainakin itselleni kuukauden välein käynnin jos ei automaattisesti tarjota...

...ja sitten noista syömistouhuista...aurajuustoa saa kyllä syödä...kunhan on lämmitetty kunnolla..esim. pizzassa,kastikkeissa ym...itse en sen kummemmin varo syömisiä muuta kuin esim.lohen ja maksan kohdalla...tosin maksaakin saa jonkin verran syödä...ja sit nuo pellavansiemenet on kieltolistalla...Suomessa on kuitenkin melko puhtaita elintarvikkeita ja aika luottavaisin mielin maalaisjärjellä niitä sitten käytän...tosin edelleenkin ruokahalu on tipotiessään eikä mikään oikein maistu.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille[:)]

Tickerin testausta....ja näköjään sain toimimaan[:)]

Tervetuloa uusille[:)] Ja kiva saada ikätovereitakin joukkoon [;)][;)]

Tuuli enkeli Minäkin oon astmaatikko ja musta laitettiin heti lähete äpolille sen vuoksi. Pääsen loppuraskaudessa synnytystapa-arvioon astman takia, tosin nuorimman kiiresektion takiakin sinne meen.
Lisäksi sain käskyn mitata pef-arvot ennen seuraavaa neuvolakäyntiä, joka on lääkäri tossa kahden viikon päästä.
Jos sulla on allerginen astma, niin onko se kausiluontoinen vai "koko ajan"? En tiiä noista, kun mulla on ollu tää vasta vähän aikaa.[8|]

Mä tein uuniperunaa tossa yksi päivä ja kastikkeeseen laitoin viola- tuorejuustoa. Tsekkasin että oli pastöroitu.. Homejuustojen kanssa sama.

Minsu Oot ihan oikeessa. Itekin esikkoa ootellessa, tuntui kuin puukkoa olisi käännetty rinnassa aina kun joku ilmoitti vauvauutisestaan. Me ei lapsettomuudestamme kellekään puhuttu, surimme sitä vaan keskenään. Siksi ei kai kukaan osannu varoa hehkutuksiaan. Tottakai sitä oli loppupeleissä iloinen toisten uutisista, vaikka itkuksi se aina ensin päivän päätteeksi muuttui[:(]

Aih, mä lähen tästä nukkumaan pitkän rankan päivän päätteeks. Makselin tossa laskuja ja aattelin vain pikaisesti lukea (ja kommentoimeiseksihan se sit meni) hih
Onneksi saa huomenna löhöä, kun on vapaata

Mukavaa alkuviikkoa kaikille[8D]

Maanantaihuomenia kaikille!

En olekaan taas toviin kirjoitellut mitään. Raskausoireet ovat helpottuneet tosi paljon ja on oikeastaan ihan normaali olo. Arvaattekin varmaan, että olen ollut tosi huolestunut kirpusta ja jotenkin valmistan itseäni koko ajan huonoihin uutisiin... Vaikka järki sanoo, että eihän noi oireet vielä mitään pakosti tarkoita! Varsinkin kun varhaisultrassa oli vielä kaikki ok, niin todennäköisempäähän se olisi, että kaikki on vieläkin hyvin. Nt-ultra on vasta ensi viikon torstaina ja tuntuu, että siihen on ihan kamalan pitkä matka. En tiedä miten saisin ajatukset käännettyä positiivisiksi.

Minsu, en vastannut arvailemisgallupiin ihan siitä syystä, että mulla ei ole minkäänlaista aavistuksen häivääkään pikkuruisen sukupuolesta. Osaako joku todella aavistaa tuollaiset asiat? Aika noituutta. Itse kyllä tahdon tietää sukupuolen sitten, kun se on mahdollista.

Äh, mun piti kommentoida vielä vaikka ketä, mutta nyt on kiire sorvin ääreen! Oikke ihanaa maanantaita kaikille!

Tervetuloa uusille!
Enna79: onnea ultrasta!
Cinnamon1: onnea, ja kimurantti tilanne. Olen samoilla linjoilla Minsun ja Kittyn kanssa, jos pariskunta on läheinen ja ovat vasta äsken saaneet tietää lapsettomuudesta, niin kertoisin ensinnä heille ja jo ennen matkaa. Jää aikaa sulatella.

Sukupuolesta: itse kysyn. Olen muutenkin ajatellut, että menemme 4D r-ultraan, silloin tuon sukupuolen huomaan kyllä itsekin nopeasti. Ja kun sukupuoli tulee miehen puolelta, niin 90 % varmasti on poika.

Eilen minullakin tuli tuhruvuotoa paperiin vessassa (tosin niin vähän, että ei sitä olisi pakosti olisi huomannut ellen joka kerta tarkista). Hiukan olin paniikissa, että tästäkö nämä vuodot taas alkavat, tai keskenmeno. Mutta kun illalla ei sitten lisää tullut, ja tänään ei ole tullut mitään, mieli hiukan levollisempi. Tosin otin tämän päivän sairaslomaa, ihan vain varmuudeksi.

Huomenna on se ultra, ja varmasti jännittää siinä odotushuoneessa ihan kauheasti. 

Iloista viikkoa kaikille.
7+0

Hjee! Hyvää Naikkostenpäivää vaan kaikille =)

Tänään mennään kontrolliultraan, kun edellisessä ultrassa ei vielä sydäntä näkynyt kun viikkoja oli vasta 6+0, niin nyt 8+1 sovittiin tää uus käynti ja kattellaan, et se sydän kans sieltä löytyisi =)

Tervetuloa uusille!

Minsu täällä kyllä halutaan tietää sukupuoli etukäteen jos sen vaan näkee selvästi ettei ole pelkkä ultraajan arvaus.

magenta ihme repäisy tuntemukset ja nippailut vatsassa on tuttuja. Toivottavasti ne tosiaan ovat ihan normaaleja...

Ellis itsekin taidan olla koko ajan huolestunut jostain. Kovasti toivon että pahoinvointi loppuisi mutta sitten kun parempia hetkiä niin iskee heti pelko että miksi se pahoinvointi loppu! Meillä on myös ensi viikolla ensimmäinen kunnon ultra mutta tuntuu että sinne on vielä niiiin pitkä aika.

Cassandra mies on ollut mielettömän ihana tämän alkuraskauden ajan. Ymmärtää että pahoinvointi imee kaikki mehut enkä jaksa/pysty tehdä oikein mitään enkä ole ihan oma itseni. Joten hän sitten hoitelee kotihommat yms. ja passailee tarvittaesa. Mielettömän kiitollinen olen ollut tästä suhtautumisesta! [:)]

Tässä vastausten muodossa taisikin tulla viimeiset kuulumiset. Ihanaa naistenpäivää kaikille!

Hyvää naistenpäivää!!

tervetuloa ja paljon onnea kaikille uusille!

Meillä ainakin mies on sitä mieltä että poika on tulossa, mutta kyllä varmaan ollaan menossa katsomaan 4D ultralla jos vaan mahdollista.

Mies on kyllä ollut mukana tosi hyvin koko ajan. Vielä ei hirveesti ole mitään tukea tarvinnut, kun oma energia taso on ollut samanlainen kuin aina ennenkin. Onneksi ei väsytä ja ole paha olo, saisivat pysyäkin poissa. Tuosta miehen kanssa yhdessä odottamisesta, niin itseäni vähän harmittaa ettei hän pääse ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Olisi ollut niin kiva että oltais menty yhdessä, mutta eihän sille mitään voi jos toisen työt ei anna periksi.

Jna ja Taru80 paljon tsemppiä ultraan! Tulkaahan taas sitten heti kertomaan kun tiedätte lisää. Niitä onnellisia ultra-tarinoita on aina niin mukava lukea tippa linssissä. <3

Itse varasin myös tänään ajan varhaisultraan ja sain sen heti huomiselle. Ihanaa saada tietää onko tuolla masussa mitään, ku ei oikein ole vieläkään niitä tuntemuksia, paitsi mahasta vihloo nyt vähän enemmän kuin yleensä. Luulisi että menkat olisi alkamassa, mutta onneksi ei mitään siihen viittaavaa vuotoa ole ollut.

mukavaa ja oikein hyvävointista viikkoa kaikille!

Ultrassa käyty ja hyvin oli kasvettu ja sydänki selvästi havaittavissa =) Vk 8 nyt siis menossa =)

Häpi häpi <3

Takaisin