Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa että sormustin teillä oli ultrassa kaikki hyvin. Itsekin olen aika helpolla päässyt kaiken kaikkiaan. Yhden viikon ajan oli kamala olo ja arvaa vaan kuinka hermona olen ollut, kun se on välillä loppunut! Nyt aina välillä tulee ällötyksiä ja se hetkeksi rauhoittaa mieltä. Melkein ottaisin sen kaamean olon takaisin kuin hermoilisin koko ajan. Vaikka nauttiahan tässä pitäisi [;)]. Nt-ultraan vielä matkaa kaksi viikkoa ja yksi päivä [8|].

Ulpukka, mua kanssa kala inhottaa ihan kamalasti tällä hetkellä! Vaikka pitäisi sitä aina välillä syödä... Harmi. Samaten tupakanhaju ällöttää, vaikka lopetin (vähäisen poltteluni) vasta plussattuani, luulisi että ihan himottaisi koko kääryle. Ei siis ole onneksi tehnyt ollenkaan mieli.

Kiitos taru peukuista. Mä kanssa toivon, ettei se pieni vuoto mitään tarkoita. Se ei ole onneksi tullut takaisin, eikä ollut laisinkaan punaista edes. Ja jotkuthan vuotaa kuin seulat ja silti on kaikki ok.

Nyt sukulaisiin pullakaupan kautta (ja vielä ihmettelen kun paino nousee). Palaamisiin.

Tervehdys lokakuiset...siirryn tänne tuolta syyskuulaisten puolelta...alunperin oli LA 19.9, mut tänään ultrassa sitten siirtyi aika huikeesti tuonne 10.8...alunperin sitä uumoilinkin että näin kävisi eli on hedelmöittynyt myöhempään.
Eli olen 36 vuotias...ennestään 5-vuotias pojankloppi ja ihana aviomies...takana on puoltoista vuotta sit tuulimunaraskaus.
Kirjoittelen sitten paremmalla ajalla ja lueskelen teidän juttujanne kunnolla läpi...nyt mukavaa päivänjatkoa kaikille[:)]

Moikka, nyt pelottaa... tänään kävin varhaisultrassa ja sydämen sykettä ei näkynyt...=( menkkojen mukaan lääkäri laski että olisin viikoilla 7+3, mutta ultran mukaan vasta 6+2...sikiö oli 4,9mm
Eli joko raskaus keskeytynyt ja sikiö kuollut tai sitten hedelmöitys tapahtunut myöhempään... viikon päästä uusi aika, jolloin syke pitäisi varmasti näkyä ja pituutta tulla runsaasti lisää, pelottaa aivan älyttömästi... voi itku...=( tsemppiä muille...

Voi henriikka kuinka harmillista voi ollakaan kuulla tuollaisia uutisia :( mutta onneksi asialla on vielä toinen puoli, että kaikki voi olla aivan mainiostikin, hedelmöittyminen on vain tapahtunut tosiaankin myöhemmin! Toivotaan että asia on todellakin niin! :) joten, niin helppoa ku tämä on sanoakaan, jäitäl vaan hattuun ja malttia nyt ensi viikkoon sekä voimia. <3

Henrika: voi ei, toivotaan parasta. Jos sinulla ollut epäsäännölliset kuukautiset (tai jos kierto pidempi/lyhyempi), niin voi hyvinkin olla mahdollista, että hedelmöitys tapahtunut myöhemmin.

Viikko on pitkä aika odottaa, mutta jaksamista.

Itse syön foolihappoa, jota määrättiin ensimmäisen keskenmenon jälkeen.

Ihania ultrakuulumisia teillä! [:)] Onnea niistä teille kaikille! Toivottavasti tänne saadaan samanlaisia ihania sydämenlyöntejä, huomenna on nimittäin se kauan odotettu ultra...

chaos74: Tervetuloa tänne lokakuisten pulolelle! :) Sulla tosiaan sitten hieman siirtyi toi LA. Niin onko se LA 8.10. vai oliko sun tarkoitus siirtyä elokuisiin kun tossa oli että 10.8... [:D] 

¤henrika¤:
Toivotaan että sullakin on hedelmöityminen tapahtunut vain vähän myöhemmin. Tsemppiä sulle!

Omaa: OISPA JO HUOMINEN!

Henrika - kun kävin ultrassa(viikkoja piti olla 7+) ei siellä näkynyt mitään ja lääkäri sanoi, että joko kyseessä on tuulimuna tai sitten viikkoja huomattavasti vähemmän. Viikon päästä tilanne oli toinen ja kohdussa oli elämää. Eli ainakin viikolla 5 on aika mahdotonta lekurin mukaan nähdä juuri mitään. Eli voi olla, että kerta kaikkiaan sulla on viikkoja huomattavasti vähemmän kuin mitä luulet. Kovasti tsemppiä! [:)]

elian...todellakin oli tarkoitus kirjoittaa että laskettuaika on 8.10..eli siis kuulun tänne lokamammoihin[:D]Mikä lie oikosulku[:D]
Tosiaan tänään käytiin ultrassa ja viikkoja menkkojen mukaan olisi pitänyt olla 11+2 mut sikiön koon mukaan sitten olikin 8+5...eli tosi paljon siirtyi aika...plussasin vasta kiertopäivänä 44/28 joten vaavi on saanut paljon myöhemmin alkunsa kun ensin ajateltiin...ja mulla on aina säännölliset kuukautiset ja tuo kierto tasan 28 päivää,mutta tutkimattomat ovat hedelmöittymisen tiet...no kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja tuulimunaraskauden pelot pois kun konkreettisesti itse näki vauvan ja kuuli sydämen lyönnit...mutta matka jatkuu ja toivottavasti meillä kaikilla sujuu hyvin[:)]

Kiitos paljon kannustuksista... ihmettelen vaan että tein postitiivisen raskaustestin jo 7.2 (tosin todella haalea viiva) voiko testi näyttää jo plussaa jos hedelmöittyminen on tapahtunut vain reilu viikko testiä ennen... vitsi että pelottaa, mulla kierto ollut 31-33 pvä ja vikat menkat 10.1.2010 jos joku osaa jotain laskea =) mulla pää tällä hetkellä aika tyhjä.
Kiitos vielä kaikille...

Hei kaikki me!
[:)]

Sellanen juttu tuli mieleen että mistäpäin Suomee meistä kukin on? Olis kiva tietää. Me asustellaan Seinäjoella, mutta ite oon kotoisin Pirkanmaalta.

Chaos74: No niin mä arvelinkin, mutta kato pakko oli piruilla! [:D][:D] Mutta kiva kun tulit tänne meidän joukkoomme. [:)] Mutta hedelmöitymisen ajankohdasta riippumatta, aivan mahtavaa että kaikki on kunnossa pikkusella muuten. Mä kauhun sekaisin tuntein odotan huomista ultraa...

Tervehdys Imatralle TuuliEnkeli! [:)]

Me ollaan tulossa nyt viikonloppuna sinne hieman pohjoisempaan itarajan pintaan, nimittäin Tohmajärvelle.(tokikin on eri maakunta!) Suku"juhlat" on tiedossa, elikkä rakas mummini poistui keskuudestamme, ja nyt hänet hautaan pitäisi saattaa. [:(]

Alakauttahan nämä ensimmäiset ultrat aina tehdään. Vielä np-ultrakin tehdään alakautta. Vatsan päältä ei nimittäin saada luotettavasti vielä kuvaa.

Elian: onnea ultraan! Ja pahoittelut mummista.
Chaos: Tervetuloa!
 Henrika: koska kiertosi on melko epäsäännöllinen, ja jos et tiedä tarkkaa ovulaatiohetkeä, niin on vielä mahdollista että kaikki onkin hyvin. Tosin henkisesti kannattaa ehkä varautua myös siihen negatiiviseen uutiseen, ei tule sitten niin yllätyksenä. Tai ehkä se on vain minun asenne, että pessimisti ei pety.

Asumme tällä hetkellä Espoossa, kotoisinkin olen Helsingistä eli ei nyt niin pitkällä ole päässyt ”kotiseudulta”.

Ihmeellistä miten vatsa turpoaa, pitää ruveta pitämään noita löysempiä mekkoja ja tunikoita, ei niin helposti näy.  Kaikki housut jo kiristää eli ei niissä tee mieli istua koko päivää.

Huomenta neitokaiset[:)]...Ihan ensiksi,me asutaan kruunupyyssä...tämä on täysin ruotsinkielinen kunta ja me olemme umpisuomalaisia joten hauskoja tilanteita on kerinnyt vajaan kahden vuoden aikana syntyä...nyt kuitenkin laitellaan talo myyntiin ja muutetaan miehen kotiseudulle Vaalan kuntaan...sieltä on katsottuna jo talo jota sitten laitellaan kuntoon...[:)]

Mullakin tämä raskauden alku oli aika piinaavaa...kuukautiset eivät alkaneet,testit näyttivät negaa ja kuitenkin olin varma että raskaana ollaan...sitten kävin hcg-verikokeissa ja tulos oli alle 1...en antanut periksi vaikka lääkäri sanoikin mulle että et sä mitään raskaana kyllä ole...hiljaa tupisin mielessäni että sinä et tiedä mitään ja taatusti olen raskaana...siinä oli sitten muutama päivä väliä kun tein kotona raskaustestin ja positiivinenhan se oli...muakin pelotti että jotain on vialla kun niin myöhään näytti plussaa,mutta oli vain hedelmöittyminen tapahtunut myöhään...kaikki ei aina mene niinkuin oppikirjassa lukee...ovulaatiosta sun muusta...joskus asiat menee ihan toisin...[:)]

henrika...toivon tosiaan että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin niinkuin munkin kohdalla...kaikki varmasti ovat hengessä mukana ja toivovat että pikkuisellasi on kaikki hyvin.

Mulla tehtiin ultra eilen sekä mahan päältä että vaginaalisesti...molemmista näkyi mutta täti halus vielä varmistaa mitat alakautta...vajaan kolmen viikon päästä on sit np-ultra ja sekin tehään ensin vatsan päältä ja jos ei näy tarpeeksi niin sitten vaginaalisesti...toi on vähän kuntakohtanen juttu...ei aina tehdä ainoastaan alakautta.

Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista[:)]

elian: Mä oon syntynyt Los Angelesissa, kolmen vanhana Suomeen muuttanut. Muutaman vuoden välissä Thaimaassa asustellut ja työskennellyt meiän perheyrityksessä, nyt jo pari vuotta taas Suomessa. Salossa tällä hetkellä.

henrika, paljon voimia sulle odotteluun. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

chaos, tervetuloa joukkoon!

Täällä kärsitään lamaannuttavasta väsymyksestä ja aamusella kävin antamassa seitsemän!!! testituubillista verta, kun tutkitaan syitä tähän. Toki oletus on, että johtuu vain raskaudesta, eikä mitään muuta syytä ole, mutta varan vuoksi kuitenkin verikokeita. Olipa todella kurjaa olla syömättä aamulla, kun sokeritkin mitattiin ja piti olla 12h syömättä. Selvisin kuitenkin.

Huomenna tulee kymmenen viikkoa täyteen ja sikiövaihe alkaa. Onneksi aika ei enää matele ihan niin hitaasti, kuin ekoina viikkoina. Vielä kun päästäisiin sinne np-ultraan ja kaikki olisi hyvin, niin voisi pikkaisen henkäistä.

Hei ihaNaiset!

Valitettavasti joudun hyvästelemään teidät. Ultrassa löytyi tänään viikkoja 7+1 vastaava kuollut matkustaja. [:(][:(][:(]

Lääkkeellinen tyhjennys aloitetaan sunnuntaina hautajaisreissun jälkeen, ja lopulliseen tyhjennykseen sitten tiistaina. Olen aivan miljoonina palasina... [:(]

Tsemppiä teille kaikille ja kiitos näistä viikoista.

T: elian

Henriikka: Toivottavasti kaikki on hyvin, pidän sulle peukkuja.

Me asutaan suht pienessä kaupungissä Turun lähellä.
Meillä on eka neuvola ens maanantaina. Olen ymmärtänyt, ettei täällä meillä ole neuvolassa ultra-välineitä. Harmi! [&:]
Neuvolassa varataan ilmeisesti aika vasta siihen np-ultraan. Millä viikoilla niitä yleensä on?

On ollu hieno lukea, miten moni on jännittänyt ja ekan ultran jälkeen huokaissut helpotuksesta. Varmaan ihana tunne, eli sitä samaa tunnetta odotellessa..

Voi ei, elian! Olen niin kovin pahoillani :( Voimia sinulle ja miehellesi. Toivottavasti näemme sinut vielä jossain tulevassa odottajien listassa.

Otan osaa Elian.
Keräile itseäsi rauhassa mummon hautajaisten jälkeen. Nyt voit rauhassa surra. Toivottavasti jo kevään kuluessa saat iloisia uutisia uudesta tärpistä.

Minä kirjoittelen Helsingistä. Muuttoliike alkoi vuonna 1977 Vantaalta, josta suuntasin Vihdin kautta Helsinkiin. Sitten vuorossa Rovaniemi ja nyt taas täällä etelässä. Tulevaisuudessa pysytään varmaankin täällä, ainakin jos avomies saa päättää. Minua hieman koukuttaisi myös naapurikunnat. No, katsotaan nyt miten tänne juurtuu.

Takaisin