Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elian : ei näihin ole koskaan niitä oikeita sanoja. Otan osaa. Voimia ja haleja. Toivottavasti saat läheisiltä tukea.

Itselleni ollut tärkeintä juuri läheisten tuki. Ei sitä tarvitse sanoa mitään, mutta välittäminen ja huomioiminen. Viime keskenmenon jälkeen, mieheni oli aivan yli-ihana (samoin parhaat kaverini ja äitini). Mutta juuri mieheni tuki, ja se läheisyys mitä tarjosi auttoi eniten. Meille hetki oli kuin uusi  honeymoon (10 vuotta ollaan oltu yhdessä hyvin menee, mutta tuo aika oli jotenkin extra hyvää).

Apua rupesi itkettämään, onneksi töissä ei ole muita.

Elian, olen todella pahoillani. [:(][:(][:(] Paljon voimia ja jaksamista, sinulle ja miehellesi! Olen todella pahoillani [:(]

Toivottavasti kaikilla muilla asiat on hyvin, tähän maailmaan ei mahtuisi yhtään enempää keskenmenoja hyville ja lastaan rakastaville vanhemmille. Elämä on välillä liian epäreilua.

omaa: itselläni ei hirveästi vieläkään ole mitään oireita, paitsi rintojen herkkyys ja nyt uutena tunteiden heittely. Itku on koko ajan todella herkässä. Itken jatkuvasti ja on vähän vaikea tehdä töitäkin kun ääni värisee ja kyyneleet virtaa... ehkä tämä tästä...

hyviä vointeja kaikille!

elian otan osaa. Hurjasti voimia surun keskelle. Ei tiedä mitä sanoa... Kyyneleet tulee väkisin silmiin.

Hurjasti voimia elianille. Ihan älyttömästi olisin toivonut onnistunutta raskautta sinulle [:(]. Toivoo sitä TIETENKIN kaikille, mutta erityisesti sellaisille, joita on jo kohdannut useampi epäonni näissä vauvajutuissa. Vetää ihan sanattomaksi, tosi surku.

Toivottavasti muille ei enää vastaavaa kävisi. Alkuraskaus tuntuu tosiaan olevan tosi riskialtista aikaa. Itsekin pelkään ja stressaan, niin kuin moni muukin. Ei kai auta muuta kuin toivoa parasta... Raskasta torstai-iltaa kaikille!

Olipa ikäviä uutisia Elianilta...ihan kyynel vierähti [:(]

Omaa...mulla on tosi ällöttävä olo TAAS ja vaihteeks. Kun mikään ei oikeen maistuis, mut väkisin yritän jotain syödä, on nääs paino lähteny lievään laskuun.

Oon 176cm ja painoa 72kg. Tavotteena olisi, että max kympin nousisi kilot koko aikana. En tietenkään ala laihduttelemaan, mut yritän katsoa syömisiäni, sit ku joskus alkaa ruoka maistumaan [;)]

Mulla on kaveri, joka on pari kk edellä, ja hänellä paino on noussut JO 6kg...aika paljon?!

Missä mitoissa muut ovat?

elian: voimia teille, kokemuksesta tiedän et suru on suuri.

annni74: oon aika tuhdissa kunnossa, 169/86, hui. Jotenki vaan päässy kiloja kertymään ihan liikaa.

Mulla oli eilen neuvola, ja kas kummaa, tulinkin tädin kanssa hyvin juttuun. Eli turhaan huolehdin siitäkin. Kaikki oli ok, tosin hemoglobiini oli alhaalla, mutta rautatabletit saan vasta seuraavalla käynnillä. Lääkäri olis kolmen viikon päästä, ja viimenen päivä se np-ultra....

Moikka taas!

Elian:   VOI EI!!!!! Ihan tulee paha mieli teidän puolesta... tiedän tasan miltä tuntuu.... [&o][&o][&o]  Kauheesti voimia sinne! Mulla kans läheisten tuki toi paljon voimia. Tämän vuoksi olen siis kaikista tärkeimmille kertonut nytkin. Musta on tärkeää jakaa ilot ja surut.

Mä olen alkujaan Savonlinnasta ja sit Helsingin kautta tänne Ruotsin Helsingborgiin päätyny. [8D] Hyvin olen kaikkialla viihtynyt.

Lenita: Mä kerroin perheelle ihan vaan tylsästi puhelimessa. Parille parhaalle ystävälle ihan kasvotusten. MUtta kaikki oikeestaan osanneet odotellakin... ois kyllä ollut ihana kertoa jollain erityisella yllätyksellä. [:D]

Henrika: Kyllä se pienoinen sieltä vielä näkyy. Peukkuja sinne.

Annnie74: Täällä ollaan kans painoa seurailtu päivittäin. Tosin nousussa ois. [8D] On kyllä ihan hyvin maistunut ruoka kun oloja ei juurikaan ole. Pituus 158 ja paino noussut 50,7. Melkein jo kilon. Mutta oma tavoite on pysyä siinä +10kg mutta tosiaan siis en ala laihuttaa!!!

SE päätavoite kuitenkin vielä pitää pikkanen matkassa loppuun asti. Alkuviikon paniikista on rauhoituttu ja vuotoja ei sen enempää ONNEKS tullut. Mutta oireita ei edelleenkään oikeeen mitään... ehkä pientä kuvotusta mutten tiedä kuvittelenko vaan. Rintojenkin aristus on mielestäni kadonnut; välillä kun paineleee niin tuntuu muttei muuten. Väsymys lähtenyt lähes kokonaan. Jaksan jopa valvoa kymmeneen nykyisin. [;)] Ehken pientä tunnetta alavatsassa ollut tänään.
Stressi tästä tietämättömyydestä kuitenkin vaivaa mielettömästi.

No varasin viimein ekan neuvolan ( to 11.3) ja ultran yksityiselle ( pe 12.3) eli viikko pitäis jaksaa! Toivotaan että siellä näkyis jotain hyvää. [:)] Niin ja täällä onkin sellainen systeemi, että ton yksityisen ultran jälkeen voin aloitaa "neuvola" käynnit siellä ihan maksutta. Eli toisin sanoen ihan sama menenkö yksityiselle vai kunnalliselle. No ton neuvolan olen jo varannut kunnalliselle... pitää kattoa miten mukava täti sinne sattuu.

Niin ja onnea ja tervetuloa kaikille uusille!!!

ai painosta täällä ollaa puhuttu... Vaaka näyttää täällä reilua 70, ja pituutta on vain 160 cm.. Tietenkin neuvolassa sanottiin, että liikaa painoa, pitäisi liikkua. Sokerirasitustesti edessä siis jossain vaiheessa raskautta. Itse toivon, että tulee vain se 10 kiloa, mutta siihenhän ei voi vaikuttaa, välttis :D ylipainoinen siis olen ja onkin kymmenisen kiloa tullu viimeisen vuoden aikana :S huono työ, epäsäännölliset ruokailuajat ja usein kovin epäterveelliset ruoat, ja kun on pelkkää seisomatyötä, niin ei siinä kilot karise :P

kuinka paljon teillä on jo sellasia ruokia, mitä tein tekee mieli ehdottomasti? :P tai onks mitää outouksia? mulla ei ole hirveästi tullu mitää sellasia viel.. Onneks!

Moro!

Tulin vaan nopeesti sanoon, että hengissä ollaan ja toukka menossa mukana. Oksennan sisukalujani ulos ja paineet laskenut. Nyt siis tämä ja ens viikko saikulla.
Menen takaisin vaakatasoon.

Teretulemast kaikki uudet.

Elian *rutistus*[:(]

ELIAN Isot voimahalit raskaaseen aikaan[:(]

Mulla todennäkösesti paino tulee nousemaan sen nippanappa alle 20 kiloa, niinkuin kaikissa aiemmissakin raskauksissa. Tosin ristiäisissä oon ollu jo ihan omissa mitoissa ihan ilman mitään laihduttamisia. Imetys ja pitkät vaunulenkit on vieny ylimääräset.
Nyt oon 163/55-57, riippuen treenin määrästä ja rankkuudesta. Mitä enemmän on ollu treeniä, niin painookin sitten vähän enempi. Mulla ei oo vaakaa ni en tarkkaan tiiä[:D]

Ihankuin pahin äklötys alkais jo helpottaa. Vain pieniä ällötysaaltoja tulee jos ei pidä vatsaa puolitäynnä koko aikaa.

Mä oon uudeltamaalta.

Tällä hetkellä mulla on himotus ihanaan mehevään sisäfilepihviin. Syön punasta lihaa tosi harvoin, mutta jotenkin raskausaikana on aina tehny pihviä mieli. Pitänee käydä vaikka viikonloppuna ulkona syömässä. Tai sit ostais filepötkön kotiin ja tekis koko perheelle ihanan juhlaillallisen[:)][:)]
Toinen, mitä tekee mieli, on kalaruuat. Ehkä se kertoo jostain puutostilasta.
Mitään kauheen outoja ei toistaseks oo himotellu. Esikon kanssa herkkua oli jackyn maitosuklaavanukasta ja siihen sekoitettuna maustekurkkukuutioita[:'(] yäk

Mullon vapaapäivä, taian ihan pyhittää levolle.. mukavaa viikonloppua kaikille ja maamukka yritähän jaksaa, eiköhän ton pitäs jo kohta helpottaa

Huomenia,
no nyt ovat oireetkin tulleet: huono olo. Eilen ja tänä aamulla olen yökkäillyt, mutta en oksennellut. Eikä tee mieli kuin vain tiettyjä ruokia, muut oksettavat (koko päivän hiukan pahaolo, mutta aamut pahimmat).

Painoa en itse niin pelkää, lähinnä alkujärkytys oli kuin tuntui että vain nousee ja nousee (taisi olla 56,5, mutta nyt laskenut 55,5). Lähtöarvot 167/55 (tuo painoa noussut viime raskaudessa, enkä jaksanut laihduttaa keskenmenon jälkeen).  Tavoite olisi että paino max 65-70 kg raskauden loppupuolella.

Outoja eroja noissa lääkäri/neuvolakäynneissä, puhumattakaan miten paljon eroavat jos asuu ulkomailla. Lääkärikäynneillä on kait merkitystä vasta raskauden loppupuolella, tosin TuuliEnkelillä ensimmäinen lääkäri vaikuttaa olevan melko myöhään (Espoossa kait vk. 14-15).

Ultra olisi tiistaina ja siihen asti pitäisi jaksaa odottaa. Ajattelin jo malttamattomana että menen yksityiselle tänään, mutta nyt maltan odottaa tuohon tiistaihin (ehkä näiden oireiden tulo hiukan vahvistanut uskoa, että kaikki hyvin).

6+4

Nyt loputkin uskalikot veikkaamaan sukupuolta tuonne galluppiin! Viimeinen äänestyspäivä menossa :) Pojat ovat edelleen edellä tyttöjä. Saas nähdä, kuinka meidän mammojen arvausten oikein käy!

Hedelmät ja tuorekurkku on tässä osoitteessa ihan ykkösruokaa. Salaatit maistuvat hirmuisen hyvin sekä lounaaksi että illalliseksi. Kaikki kevyt, joka ei täytä mahaa nopeasti, tuntuu hyvältä. Raskas ruoka alkaa närästämään. Suklaa on ollut aina heikkouteni, eikä raskausaika tunnu tekevän poikkeusta. Viikolla 6-7 teki kovasti mieli punaista lihaa, vaikken sitä yleensä syö. Vettä tulee litkittyä vähintään kaksi litraa joka päivä. Muita juomia ei pahemmin tee edes mieli.

Painon nousu saisi minullakin pysyä kurissa, koska suvussa on aikuisiän diabetestä ja se lisää raskausdiabeteksen riskiä, kun tuota painoakin on vähän liikaa. Mutta se tulee, mikä tulee.

Kiitos kaikille teille, lämmittää matalaa mieltä kovasti kun myötäelätte mukana.

Ei kai tässä muukaan auta kun nostaa nokka pystyyn, suoristaa selkä ja jatkaa elämää. Yksi kaunis lapsi meillä onneksi on, joten keskikytään nyt sitten taas häneen enemmän. Rakkautta ei onneksi puutu, ja mies tukee ihanasti, vaikka murheen murtama hänkin tietysti on. [:(][:(]

Siirryn tuonne kuumeilijoiden puolelle, vaikka taitaa jonkin aikaa olla stoppia tässä asiassa... mutta sehän ei tietenkään estä kuumeilua... eihän? [;)]

Käyn varmasti lukemassa myöhemmin teidän kuulumisianne. Olette mahtavia! Rutistus ja roimaa kasvua kyytiläisille! [:D] Toivottavasti mä olin nyt se lokakuisten kiintiökeskenmeno, niin saatte te muut kasvatella mahojanne rauhassa ja rakkaudella. [:)]

Voimia Elian! Halaukset ja rutistukset!

Täällä on painosta puhuttu jonkin verran, minä olen 180/57, tämmönen sirorakenteinen ollut aina, joten ei hirveästi kannata painoindeksejä välttämättä tuijotella. Mutta neuvolatäti sanoi että painoa saa hyvin tulla lisää, ettei sitä tartte stressata. Ajattelin kyllä liikkua runsaasti, heti kun pahoinvointi hellittää. Ei ole tavoitteena jäädä sohvan pohjalle makaamaan, haluaisin pysyä suht timmissä kunnossa ja tykkään liikkua. Mutta saas nähdä kuinka sitä paisuu ;)

Cassandra:niin se vaan itselläkin on että syödä pitää koko ajan ja minulle 2 tuntia on jo melkein liian pitkä aika. Välillä on ollut henkisestikin aika rikki kun on syönyt koko ajan väkisin, muuten on pahoinvointi noussut potenssiin kymmenen ja alkanut yökkö-refleksit. Miehelle olen useasti valitellut että EN JAKSA, ENKÄ HALUA SYÖDÄ ENÄÄ!

Maamukkalle voimia kanssa, ja kaikille muille sohvan pohjalla makaaville! Päivä kerrallaan!

Itsellä on ollut yllättävän hyvä päivä tänään, taidan lähteä kävelylle ja nauttia auringosta. Pitää nauttia näistä hyvän olon hetkistä täysillä, kohta voi olla taas eri fiilikset. [:D]

Voi ei, olen pahoillani elian! Koittakaa jaksaa ja voimia eteenpäin!

Painosta sen verran, että olen 171 pitkä ja painoa 75 kg. En ole nyt pariin viikkoon puntarilla käynyt, mutta varmaan paino on nousussa. Rinnat ainakin sen verran kasvaneet, että ne jo pelkästään ottaa kilon kappale lisää [;)]
Jumpassakin voi käydä vain, jos laittaa kahdet sporttiliivit päällekkäin. Muuten ei tod. tulisi mitään, rinnat ovat tosi arat.

Olisin kysellyt tosta neuvolasta, eli ultrataanko siinä ekalla käyntikerralla vai täytelläänkö siellä neuvolakorttia ym.? Vai miten ne yleensä menee?

bantsu79 Meillä ekalla kerralla neuvolassa vaan juteltiin ja täyteltiin tietoja. Otettiin myös pissanäyte ja hemoglobiini. Mukava käynti oli kaikin puolin!

Täällä tosiaan odotellaan Espoossa. Meitä taitaakin olla ainakin muutama pk-seudulta [:)]
Niin ja painoasiasta niin mitat ovat 163/53. Aika paljon olen kuullut ja lueskellut että neuvolassa puututaan todella paljon painon nousemiseen yms. Mutta ainakin oma terveydenhoitaja oli sillä linjalla että "laitetaan nyt tämä painoindeksi tänne korttiin kun pitää." Joten ei vaikuta henkilöltä joka siitä painosta sitten napisee joka kerta.
Pakko vielä tähän keskusteluun kertoa että katsottiin miehen kanssa neuvolasta saatua dvd:tä jossa mainittiin että myös miehen paino voi herkästi nousta raskaus aikana. Nyt siis mieskin voi hyvällä omalla tunnolla kasvatta mahaa [:D]

Joko teistä alkaa tuntua että kropasta näkyy raskaus? Itsellä tuntuu housut vähän kiristävän ja sain kommenttia että rinnat olisi kasvaneet... Ehkä se tästä pikkuhiljaa!

Mulla oli tosiaan se ikävä eka neuvolakäynti, vkot oli 8+0.
Mulla ei ollut mitään hajua, et mitä tehdään. En tiennyt, et rakko olisi hyvä olla täynnä, et mahanpäältä ultraus onnistuisi paremmin.

No, menin neuvolaan. Terkkari ohjasi mut eri huoneeseen ja kysyi, jännittääkö...mä huuli pyöreenä, et ei... No, eikun pöydälle ja ultraus käyntiin. Sittenpä siellä ei tosiaan mitään näkynytkään. No, mentiin terkkarin huoneeseen, hän antoi läjän materiaalia ja sanoi, et katsotaan 2 vkon päästä uudelleen. Sanoi vielä, et jos tulee verenvuotoja, mene päivystykseen.

Jäi tosi paha mieli koko hommasta. Yleensä tämä terkkari on ollut ihan jees, mut ei nyt. Miksi pitää edes yrittää ultrata mahan päältä, jos ei ole toivoakaan, et näkyis!!! [:(]

Keskisessä suomessa mennään siis näin.

No, kuten aiemmin kerroin, yksityisellä sit sain varmuuden, että kaikki ok. Tehtiin alakautta ultra. Ja viikot oli, mitä pitikin.

Mullakin olis viimein ultrakuulumisia[:)] Alunperin sen ultran piti olla keskiviikkona, mutta siirsivät sen perjantaille. Tuntu tuskaselta odottaa kaks lisäpäivää, kun oli niin levoton ja epätietoinen olo. Noh, kaikki oli kuitenkin hyvin. Pikkunen vastas viikkoja eli gynen mukaan 7+4 ja omien laskujen mukaan oli 7+3, mittaa oli 12,9mm ja sydämenliikkeet näky. Oli se vaan uskomaton tunne!! Joteskin ollu vaikeeta käsittää että tuolla mahassa kasvais oikeesti jotain...

Sain käynnin vielä puoleen hintaan, koska gyne ei pystynykkään tulostaan mulle ultrakuvaa, vaiks pyysin sitä heti alkuunsa. Eipä sekään sitten enää harmittanu[:)]

Eka neuvola mulla oli 4.3 ja siellä vaan juteltiin ja täti mittas verenpaineen ja punnitsi. Verikokeita ei otettu, koska osallistun seulaan ja meen antamaan ens viikolla siihen näytteen.

Takaisin