Hei taas ihmiset ihaNAISET[:D]
Annie Aika kummallista, että ottavat vatsan päältä ultraa näin aikasessa vaiheessa. Muistaakseni np- ultrakin tehdään emättimen kautta, koska vatsan päältä näkyvyys on huono. Mutta ihanaa kun todellisuus selvisi[:)].
Samoin kun nuo sydänäänet dopplerilla, vasta 12-13 viikon jälkeen voi kuunnella varmuudella äänet.
Sikarokotteesta kuulun riskiryhmään ja oisin saanu rokotteen jo syksyllä, mutta sairastinkin taudin jo elokuussa. Ja en kyllä koskaan oo ollu niin kipeä. Itse tauti oli noin viikon ja lisäksi toipumiseen meni pari-kolme viikkoa.
Kausi-influenssaan ei rokotetakaan koko väestöä, vaan riskiläiset. Toki sen saa korvausta vastaan kuka vaan. Se ei ole varmasti vaarallisempi, kuin sikalensu. Rokotteet saa pienempi ryhmä väestöä ja influensaan sairastuu muutenkin vain noin 5% väestöstä per kausi. Samaa ennustettiin muistaakseni sikalensullekin, vai oliko vähän enemmän. Rokotteet sai aika moni enemmän kuin kausilensuun.. Eli suhteessa kuolleisuus menee kuitenkin samoihin, about.
Kausi-influenssa tappaa lähinnä pitkäaikaissairaita ja vanhuksia, sikataudissa riskit ovat eri ryhmällä.
Ite oisin ottanu rokotteen ehdottomasti, jos en ois sairastanu sitä.
Itekin poltin ennen esikoista kuin korsteeni kymmenen vuotta ja oisko jonkun pari ekaa kuukautta menny kahella-kolmella tupakalla per pvä. Sitten vaan päätin että saa riittää. Naapurin lapset kysyivät multa, että miksi poltan, kun se tappaa. Mietin sitten, että joku päivä oma lapseni kysyy samaa. Ja todellakaan en voisi valehdella, ettei äiti sairastu tai kuole tupakkaan. Päätin että seuraavana päivänä loppuu ja niin se jäi sitten siihen. Enkä oo polttanu sen jälkeen ja oon pirun ylpee siitä!![8D][8D][:)][:)]
Appiukko ja kolme sukulaista ovat kuolleet keuhkosyöpään ihan tässä lähiaikoina, että eipä todellakaan ois auttanu puolustella mahdollista tupakointiaan[X(]
Mielitekoja.. hmm.. Mandariinit ehdottomasti. Pikkasen hapokkaat raikkaat mineolat auttaa pahoinvointiin. Rypäleitäkin tulee popsittua kaksin käsin. Lisäksi kalaa tekee mieli ja irtotavarana ostettavaa maustekurkkua. Nyt tosin sanoin miehelle, ettei kurkkuja saa enää ostaa, kun ei löydy kaapista, niin ei tule syötyäkään. Suola-sokeri-etikkayhdistelmä liiaksi ei oikeen oo hyväksi.
Oikeestihan saa syödä vaikka mitä. Jopa maksamakkaraa saa syödä pieniä määriä.. Suomen laki velvoittaa pastoröimaan maidon ennen jalostusta, niin juustotkin ovat ok. Ulkomaisten kanssa pitää olla varovainen. Ja kun graavaa itse kalansa, niin se on ihan turvallista syödä. Ne kaupan tyhjiöpakatut kannattaa jättää hyllyyn.
Ja musta joku sanoikin, että maalaisjärki on sallittu. [:D]
Mitäs vielä omasta navasta, täällä olo ihan jees. Vuotoja ei oo tullu muutamaan päivään. Lepo teki terää[:)][:)]
Lisäksi päätin,että alan nauttimaan tästä raskaudesta. En voi elää joka hetkeä peläten. Jos vaikka tämä oisikin viimeinen raskauteni, eikä muistoks jää muuta kuin epätoivoa.. Ei voi surra asioita, mitä ei edes vielä ole tapahtunut[:-]
En tiiä, miten tuon saliharrastukseni nyt käy. Neuvolassa sanoivat, että tietty voi jatkaa. Ettei vuoto siitä johtunut, mutta...
Niin kävin ekan neuvolankin tuossa ennen lomaa. Perusasioiden läpikäymistä ja lappusten täyttelyä. Ja nyt laukussa kuumottaa se neuvolakortti. Se jotenkin on sellanen konkreettinen todiste tästä kaikesta.
Neuvola"Täti" oli aivan ihana. Erityisesti tykkäsin, ettei ollut asenteella, et tiiän jo kaiken, kun oon ennenkin ollu raskaana. Puoltoista tuntia turistiin kaikkea, eikä mitään jäänyt epäselväksi. Seuraava onkin neuvolalääkärillä käynti.
Np-ultrankin varasin tuonne kuun loppupuolelle. Lisäksi tuli jo kutsu perussairauden takia äpolille kesäkuussa. Huh, aika varhaista ja tuntuu niin kaukaiselta koko kesä..
Mukavaa viikon jatkoa kaikille[:)][:)]
Olen niin onnellinen!