Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miksi, oi miksi, kaikkialla on just nyt kaikkia surullisia tarinoita lapsettomuudesta, keskenmenoista ja kätkytkuolemista!? En todellakaan tarkoita etteikö aihe olisi tärkeä, mutta itselle tässä epätietoisuuden tilassa piinaavaa luettavaa. Hesari, Kodin Kuvalehti ja kaikki yhtäkkiä kirjoittavat aiheesta. En osaa jättää lukematta, sitten itken ja hermoilen.
Eka ultra on vasta 18.3. Toivoisin että olisi jo ja toisaalta pelkään ettei kaikki olekaan sitten hyvin.
Talviloma on ohi ja yritän nyt saada vauhtia valmistumiseni suhteen. Vähän muuta ajateltavaa!
Miten te muut käännätte ajatukset muualle huolista?

Voihan masennus!!!
Kävin just ekassa neuvolassa ja katsottiin ultralla vatsan päältä, näkyykö ketään. Eipä näkynyt!!! [:(]
No terkkari kyl sanoi, et koska viikkoja on nyt 8, ni ei välttämättä vielä näykään, että voi ollakin oletettua vähemmän viikkoja. Sain uuden ajan kahden viikon päähän.

No...minähän tietty aloin heti etsimään yksityisten tietoja netistä, ja sain kuin sainkin jo tälle päivälle ajan!!! Eli saanpahan mielenrauhan, että turhaanko tässä onkin oltu... Maksakoon 130e, ei haittaa!!

Mutta, voitte kuvitella, kuinka matalaksi veti mielen... Toivottavasti iltapäivä tuo valoa elämään [:D]

Voi kuinka kurjaa annie! Mutta kyllähän ne neuvolassa helposti osaa sössiä, terkkarit on terkkareita. Nyt pääset ammattilaiselle. Toivotaan parasta!

Itselläkin tullut viime aikoina ajatuksia että onkohan siellä sitten kuitenkaan ketään. Olo on kyllä ollut niin kurja että jos olo ei parane niin haen sairaslomaa. Onhan tässä tämä viikko ihan oikeaa lomaa, mutta makaillessa on mennyt. Eilen pakotin itseni kävelylle, ei ollut hyvä idea. Koiranpaskat haisi kivasti nokkaan, olo ei parantunut tippaakaan. Onneksi mies on toteuttanut kaikki kauppatoiveet mukisematta [;)] Harmi vaan ettei ole niitä mielihaluja, pakko vaan koittaa syödä vaikka ei mitään tee mieli.

Täällä on tullut hurjasti uusia odottajia ja tarinointia sitten viime kirjoitukseni. Hienoa, että kaikilla vaikuttaa pysyneen kyytiläinen mukana [:)]. annniellekin pidän hurjasti peukkuja, että pikkuinen löytyy. Itse uskon niin (en edes tiennyt, että noin aikaisessa vaiheessa mahan päältä ultraten voi mitään näkyä). Tulehan sitten kertomaan uutiset!

Tänään oli eka neuvola. Oikein mukavalta se neuvolatäti vaikuttikin. Lupaili mulle jo sokerirasitustestiä sitten myöhemmin (suvussa 2. tyypin diabetesta) ja painotti muutenkin tuota ruokavaliota. Ihan hyvä. Tässä onkin lähtenyt tuo syöminen vähän lapasesta tän äklötyksen kanssa.

Mulla oli tuossa viime viikolla varsinaista kauhun tasapainoilua. Pahoinvointi loppui kuin seinään perjantaina. Se jo itsessään aiheutti hurjasti huolta. Ja sitten tietenkin juuri samana päivänä tuli ruskeaa tuhrutteluvuotoa! Olin jo ihan varma, että nyt menee kesken [&o]. Oltiin kylässä, ja yritin olla mahdollisimman normaalisti, mutta kyllä oli apea mieli. Vuoto onneksi loppui melkein saman tien. Vielä lauantai oli täysin normaali olo, aivan kuin en raskaana olisikaan. Eilen alkoi taas pieni ällötys ja viime yö menikin taas aika pitkälti valvoessa oksuolon kanssa.

Ulpukka: Mä olen samaa mieltä, joka paikassa törmää lapsen menetys-artikkeleihin ja vastaaviin! Vai huomaako ne vaan nyt helpommin? Musta alkaa jo tuntua, että on todennäköisempää menettää lapsi kuin saada terve vauva. Jos joku tietää, miten saada huolet pois mielestä, niin minäkin tahdon vinkin [;)].

käpy: Ei ainakaan meillä ole neuvolassa ultraa (Espoossa), kaikki kuulemma käyvät Jorvissa ultrattavana (tai muussa Husin paikassa).

TuuliEnkeli: Mun muutamalla kaverilla kävi ihan samanlailla - ne meni jotenkin ihan shokkiin kun niille kerroimme. Pikkuhiljaa siitä sitten tokenivat. Itsellä oli hauskaa [:D].

Vielä voisin kommentoida vaikka ketä, mutta töissä ehkä pitäis tehdä vähän töitäkin... Omituista. Mukavaa viikonalkua kaikille!

annnie74: Älä vielä huolestu, ei vatsan päältä ultratessa näillä viikoilla useinkaan mitään näe. Sisäkautta pitää ultrata. [:)] Tsemppiä iltapäivään, eiköhän se matkustaja sieltä löydy kun oikeilla laitteilla ammattilainen katsoo.

Ulpukka77 ja Ellis: Itse oon myös kiinnitäänyt huomiota samaan juttuun... ja saanut taas lisämurheita kun oon alkanut murehtimaan vielä enemmän onko täällä vatsassa kaikki hyvin... Vinkkejä en kyllä osaa antaa kuinka saada huolet pois mielestä. Mutta vastaanottaisin mielelläni myös vinkkejä siihen! Anyone?! [:)]

Lenita: Toivottavasti sun olo helpottuu...

Omaa: Mä oon joutunu oleen jo kohta pari viikkoo saikulla oksentelun ja matalien verenpaineiden takia. Meinaa vähän väliä pyörtyä... höh ja pöh... [8|] Mutta mielummin sitä on sitten ihan hissuksiin kotona kun että ottaa riskiä yhtään... Voi kun tulis jo torstai ja ultra äitipolilla...

Kiitti jenna09, Minsu ja Ellis. Mietin vaan kun neuvola täti itse sanoi että kuunnellaan ultralla, mutta ehkä tarkotti tuota toista sitte :)

annnie74 : Älä hei vielä hätäile, ite kävin ekan kans utras rv12 ja sielä kauhisteltiin kun oliki niin pieni..mentiin sitte 3viikkoa taakse päin. Kyse on varmasti jostan tälläsestä :)

Lenita Täällä sama olo, hain apteekista jo rautatapletit, d-vitamiinia ymym josko mieli yhtään piristyis, nyt kun lomaviikot alkaa niin ajateltiin kyllä reissunpäälle lähteä, toivottavasti ei ihan pilalle mene reissu :/

Ulpukka : Päätin tytön aikana etten voi lukea uutisista mitään lapsiin viittaavaa, en katsoa tv.stä ja jos joku aloittaa keskustelun kuten "luitteko kun ne tyypit oli lähteny baariin ja jättäny muksut" Keskeytn en halua kuulla. Voin sanoa ettei tuo ikävä tunne tule loppumaan..ainakaan minun kohdallani varmaan koskaan :/

Ellis : Voin vain kuvitella tuossa tilanteessa pelkoa, mutta onneksi sitä kuivanutta verta voi tulla ulos :)
Tietysti on hyvä olla aina tarkka noissa sokerirasitustesteissä.

Katsotaan onnistuiko nuo tummennetut nimet ollenkaa!! Pientä opettelua [&:]

Annnie74: älä hätäile, mullakin edellinen raskaus oli alkanut pari viikkoa odotettua myöhemmin, toivottavasti sullakin kyse jostain vastaavasta. Tosin meilläpäin ultraillaan niskapoimu-ultrakin alakautta, kun ei kuulemma vatsan läpi näy.

Mulla on huomenna varhaisultra, ja nyt oon kehittäny päähäni mitä kamalimpia mielikuvia siitä että sydänääniä ei löydy ja pikkuinen on ollut kuolleena jo viikon ja niin eteenpäin. Johtunee varmaan siitä, että mulla on kaikki oireet hävinny pikkuhiljaa. Ei oo pahoinvointia, ei rintojen arkuutta eikä mahaa edes nipistele ollenkaan. Mutta mitään kipuja tai vuotoja ei ole ollut.

Sanotaan, että nainen joka toivoo raskautta, voi "keksiä" itselleen raskausoireita, voikohan toimia myös toisin päin? Jos kovasti pelkää lapsen menetystä niin oireet muka häviävät?

Ja voi argh, pääsin jo tupakasta eroon viikkoja sitten, mut nyt oon taas polttanu ku oon ollu niin hermoheikko.

No, huomenna sitten saa tietää josko siellä kyydissä joku vielä on. Toivotaan parasta :) Yhdeksäs viikko pyörähti käyntiin tänään...

Okkei...Nyt on käyty Jyväskylässä Lääkäriasema Gyne-Praxissa varhaisultrassa. Oli oikein asiallinen mieslääkäri. Juttuhan ei kestänyt, kuin vartin verran ja hintaa tuli 106e, mutta nyt olen todistettavasti raskaana [:)]

Ja viikotkin oli 8+0, kuten pitikin. 1,65 cm tulokas siellä oli, eikä mitään epäilyttävää näkynyt.

Tottahan se on, ettei neuvolan ultralla mitään vatsan päältä nää. Ärsyttää vaan, et anto näin aikaseen ajan ja heti ekana ultraamaan.

Huh! En ollut moneen päivään käyny täällä lueskelemassa ja nyt luin sivutolkulla kuulumisianne [:)] Älkää pitäkö itsekkäänä, mutta tässä heti omat:

Alussa ollaan, niinkun alhaalta näette. Eilen mulla alko kovat kramppimaiset vatsakivut, joihin heräsin yölläkin ja ne jatkui aamulla. Välissä tuli niin kovia, että oli vaikee hengittää. Varasin lääkäriajan, koska halusin varmistuu et kaikki on hyvin. Siellä ultrattiin ja siellähän se nykerö oli ihan kaikessa rauhassa! Hullun pieni, vain 4,7mm. Mutta sydän silläkin jo löi, mikä on aika hurjaa. Mä en kuvailisi tunteitani mitenkään mielettömän onnelliseksi tai euforiseksi ja tuleekin omituinen olo, että mussa on jotain vikaa.. Tietysti olen onnellinen, että kaikki on hyvin, mutta silti. Ei tullut edes kyyneltä. Olen outo.

Ehkä mä tarviin vaan aikaa kaiken sulatteluun. Kaikki on käynyt niin äkkiä.

Hei taas ihmiset ihaNAISET[:D]

Annie Aika kummallista, että ottavat vatsan päältä ultraa näin aikasessa vaiheessa. Muistaakseni np- ultrakin tehdään emättimen kautta, koska vatsan päältä näkyvyys on huono. Mutta ihanaa kun todellisuus selvisi[:)].
Samoin kun nuo sydänäänet dopplerilla, vasta 12-13 viikon jälkeen voi kuunnella varmuudella äänet.

Sikarokotteesta kuulun riskiryhmään ja oisin saanu rokotteen jo syksyllä, mutta sairastinkin taudin jo elokuussa. Ja en kyllä koskaan oo ollu niin kipeä. Itse tauti oli noin viikon ja lisäksi toipumiseen meni pari-kolme viikkoa.
Kausi-influenssaan ei rokotetakaan koko väestöä, vaan riskiläiset. Toki sen saa korvausta vastaan kuka vaan. Se ei ole varmasti vaarallisempi, kuin sikalensu. Rokotteet saa pienempi ryhmä väestöä ja influensaan sairastuu muutenkin vain noin 5% väestöstä per kausi. Samaa ennustettiin muistaakseni sikalensullekin, vai oliko vähän enemmän. Rokotteet sai aika moni enemmän kuin kausilensuun.. Eli suhteessa kuolleisuus menee kuitenkin samoihin, about.
Kausi-influenssa tappaa lähinnä pitkäaikaissairaita ja vanhuksia, sikataudissa riskit ovat eri ryhmällä.
Ite oisin ottanu rokotteen ehdottomasti, jos en ois sairastanu sitä.

Itekin poltin ennen esikoista kuin korsteeni kymmenen vuotta ja oisko jonkun pari ekaa kuukautta menny kahella-kolmella tupakalla per pvä. Sitten vaan päätin että saa riittää. Naapurin lapset kysyivät multa, että miksi poltan, kun se tappaa. Mietin sitten, että joku päivä oma lapseni kysyy samaa. Ja todellakaan en voisi valehdella, ettei äiti sairastu tai kuole tupakkaan. Päätin että seuraavana päivänä loppuu ja niin se jäi sitten siihen. Enkä oo polttanu sen jälkeen ja oon pirun ylpee siitä!![8D][8D][:)][:)]
Appiukko ja kolme sukulaista ovat kuolleet keuhkosyöpään ihan tässä lähiaikoina, että eipä todellakaan ois auttanu puolustella mahdollista tupakointiaan[X(]

Mielitekoja.. hmm.. Mandariinit ehdottomasti. Pikkasen hapokkaat raikkaat mineolat auttaa pahoinvointiin. Rypäleitäkin tulee popsittua kaksin käsin. Lisäksi kalaa tekee mieli ja irtotavarana ostettavaa maustekurkkua. Nyt tosin sanoin miehelle, ettei kurkkuja saa enää ostaa, kun ei löydy kaapista, niin ei tule syötyäkään. Suola-sokeri-etikkayhdistelmä liiaksi ei oikeen oo hyväksi.
Oikeestihan saa syödä vaikka mitä. Jopa maksamakkaraa saa syödä pieniä määriä.. Suomen laki velvoittaa pastoröimaan maidon ennen jalostusta, niin juustotkin ovat ok. Ulkomaisten kanssa pitää olla varovainen. Ja kun graavaa itse kalansa, niin se on ihan turvallista syödä. Ne kaupan tyhjiöpakatut kannattaa jättää hyllyyn.
Ja musta joku sanoikin, että maalaisjärki on sallittu. [:D]

Mitäs vielä omasta navasta, täällä olo ihan jees. Vuotoja ei oo tullu muutamaan päivään. Lepo teki terää[:)][:)]
Lisäksi päätin,että alan nauttimaan tästä raskaudesta. En voi elää joka hetkeä peläten. Jos vaikka tämä oisikin viimeinen raskauteni, eikä muistoks jää muuta kuin epätoivoa.. Ei voi surra asioita, mitä ei edes vielä ole tapahtunut[:-]
En tiiä, miten tuon saliharrastukseni nyt käy. Neuvolassa sanoivat, että tietty voi jatkaa. Ettei vuoto siitä johtunut, mutta...

Niin kävin ekan neuvolankin tuossa ennen lomaa. Perusasioiden läpikäymistä ja lappusten täyttelyä. Ja nyt laukussa kuumottaa se neuvolakortti. Se jotenkin on sellanen konkreettinen todiste tästä kaikesta.
Neuvola"Täti" oli aivan ihana. Erityisesti tykkäsin, ettei ollut asenteella, et tiiän jo kaiken, kun oon ennenkin ollu raskaana. Puoltoista tuntia turistiin kaikkea, eikä mitään jäänyt epäselväksi. Seuraava onkin neuvolalääkärillä käynti.
Np-ultrankin varasin tuonne kuun loppupuolelle. Lisäksi tuli jo kutsu perussairauden takia äpolille kesäkuussa. Huh, aika varhaista ja tuntuu niin kaukaiselta koko kesä..

Mukavaa viikon jatkoa kaikille[:)][:)]

Olen niin onnellinen!

Moikka taas kaikille!

Ompas taas tullut kivasti juttua! Kaikille ois kommentoitavaa! [:D]
Mutta nyt itsekkäästi omaa hätää kun tartteisin preppausta....

Eli tänään alkoi tuhruvuoto... ja samoilla päivillä kun viimeks! Nyt olen ihan paniikissa että tästäkö se taas alkaa ja viikon lopulla sairaalaan... [:(] ja tämäkin kaveri ulos viikolla 8. Jotenkin tuntuu että on kaikki vähäisetkin oireet kadonneet tässä parin päivän aikana. Nyt siis 7+0. Olen jo viimeviikon intoillut, että nyt edes pientä äklötystä ja voin sitten tällä viikolla soittaa viimein neuvolaan...Huoh. No ei kai tässä voi muuta kun odottaa. Kattelen nyt tämän viikon jos tää ei tästä pahenis...soitan sitten neuvolaan vasta ensi viikolla jos kaikki ok. Odotan nyt edes SIIHEN päivään 8+1 kun viimeks tyhjennettiin... voi hitto taas. [:@]

Toivottavasti muilla kaikki hyvin. [:)]

Paljon jaksamista Krista87:lle.

Täällä panikoitiiin turhaan ton oireettomuuden kanssa, varhaisultrassa kaikki hyvin. Sydän löi hirmuiseen tahtiin ja vastas viikkoja, joten jee :)

Huomenna neuvolaan, hui...

Onnea: Tsuba, Katsu80, Annie74, Sormustin (myös muille jotka viime aikoina ilouutisia saaneille, jotka tästä unohdin)

Ellis: pikkuvuoto ei varmasti merkitse mitään, mutta varmasti pelästyttää. Pidän peukkuja!
Krista87: jaksamista. Jos taloudellisesti mahdollista, niin suosittelen ultrassa käyntiä (jos et ole ollut varhaisultrassa). Sieltä saa ainoan varmuuden tilasta. Vuotojen syytä ei voida oikeastaan koskaan selvittää (olen itse veristen-vuotojen-asiantuntija: tuli viime raskaudessa selvitettyä kaikki). Mutta ulrassa saa varmuuden tilasta. Peukut myös sinne!

Monesti vessassa, olen ihan varma, että nyt tuli verta (tuntuu jotenkin siltä). Sitten kun sieltä ei tule mitään, olen aina ihan hämilläni. Viime raskaudessa vuoto alkoi viikolla 8. Vuosin kuin seula. Mutta en nytkään jännitä alkaako vuoto (toki toivon, että sitä nyt olisi), vaan jännitän sitä että löytyykö tuolta sydänääniä. Vielä viikko olisi jännitettävää. Ehkä sitten ulran jälkeen, jos siellä kaikki hyvin, rupean jännittämään alkaako vuoto [;)]

Oireita ei ole ollut kovin, eilen tosin oli pahaolo. En nyt oireettomuudesta murehdi, kun ei niitä oireita ole ollutkaan (tilassa ei siis muutoksia).

Sikarokotteen otin jo marraskuussa, joten en joudu sitä nyt pohtimaan. On jokaisen oma valinta, eikä siinä taida olla sitä oikeaa ratkaisua.

Onnea nyt kaikille ultraan!! Kiva lukea muiden ilouutisia, tulee heti parempi mieli. Väsymys on ainoa oireeni, mutta ei ole konkreettinen. 

6+1

Hei

Muutamaan päivään tullut hurjasti viestejä, enkä millään töiden lomassa ehdi kaikkia lukemaan, joten menen suoraan omaan napaani ;)

Meillä tilanne 7+6 ja varhaisultra ylihuomenna. Hieman jänskättää!!

Kauhea nälkä piinaa koko ajan ja tekee mieli pullaa ja pinaattilettuja. Viime viikko meni jatkuva yökötyksen kourissa, mutta tällä viikolla ei taas ole ollut pahaolo. Valkosipulin ja vanhan viinan (bussissa taas aamulla joku haisi) haju saavat aikaan kuvotuksen.

Muutoin on kaikki mennyt ok.

Ihan kiva lukea täältä palstalta muiden kuulumisia (sitten kun välillä ehtii). Tzemiä kaikille!!

Kiitos TuuliEnkeli, Sormustin ja Taru80. [:)]

Ei ole onneksi vielä muuttunut pahemmaksi tästä...mutta tottakai ajattelen heti pahinta. Mutta päätin, että soitan huomenna ainakin neuvolaan ja kysyn sitä kautta ensin lähetettä varhaisultraan ja sitten soitan yksityiselle. Rauhoittuisin edes vähän. [&o] Kait tää kuitenkin ihan normaalia on - vaikka niin ajattelin viimeksikin...

Ja kiva kuulla sormustin että teillä on mennyt ultrassa kaikki hyvin. Vaikka oireita ei ole liiemmin ollutkaan... Samaa vaan tänne!![:D]

Voimia Krista! Toivotaan että pikkuinen pysyy mukana! Luulisi että pääset julkisen kautta tutkimuksiin jos on jo keskenmeno takana.

Onko kukaan ajatellut miten kertoa uutisesta esim. vanhemmille? Omat vanhemmat ovat 500 km päässä, joten päin naama en uutista pääse kertomaan. Äitillä kun pysyy neulomapuikot kädessä niin ajattelin lähettää paketin missä on kasa villalankoja, neuleita perheen pienimmille-kirjan ja ultra-kuvan. Ja sitten pienen saatekirjeen "mokkulalta".

Vanhemmat kun eivät ole mitään parhaita tunteidensa näyttäjiä niin paketti tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin puhelinsoitto. Saattaapa äiteeltäkin tulla tippa linssiin jos ei ole muita näkemässä.

Mies oli nähnyt vauvasta unta viime yönä, oli kuulemma rauhallinen kaveri.[:D]

Vointeja kaikille! Oli kiva lukea noita ultratarinoita :)
Käyn välil tsiikailees mikä tääl on meininki, ja kuinka voitte :)
itsellä ei ole mitään kirjoitettavaa, kun ei mitään kummempia oloja/tapahtumia ole ollut :P

palaillaan :)

Huomenta,
meillä bussilakko, ja vain yksi auto käytössä. Päätin jäädä tekemään etätöitä, kun se on minulle mahdollista.

Cinnamon1: Onnea ultraan. Eilen kun luin viestisi, rupesi minunkin tekemään kauheasti mieli pinaattilettuja. Kun sitten menin kauppaa, ja olivat loppuneet, meinasi kiukku tulla.

Lenita: samoin meillä minun äitini tietää. Meillä on todella läheiset suhteet. Nytkin kyseli, että pääseekö mieheni varhaisultraan, jos ei niin hän voisi tulla. Miehelläni paljon ulkomaanmatkoja ja ”palavereja” joista ei voi olla pois. Varataan toki myöhemmät ultrat siten, että pääsee mukaan (tuleekin niihin mielellään).

Muille vanhemmille kerromme vasta sitten myöhemmin.

Parille hyvälle kaverille olen jo kertonut, mutta muille odotan tuota varhaisultraa.

Nyt syömään ja töitä tekemään.

6+2

"Raskautesi on kestänyt 9 viikkoa!" Jee.

Himotuksen kohde nro 1: appelsiinit!
Inhotuksen kohde numerot 1-3: kala (valitettavasti),
                                           hajut (tupakka),
                                           kahvi (enimmäkseen).

Sormustin:  Mullakaan ei ekassa raskaudessa ollut minkäänlaisia oireita. Korkeintaan vähän väsyneempi kun tavallisesti, mutta mitään pahoja oloja yms. EI ollu ollenkaan. Mulla oli kyl tunne jo ennen menkkojen alkamista, et nyt taidetaan olla raskaana ja niin kävi, mut kyl muaki kummastutti ja pelotti suorastaa ku mitn oireita ei ilmenny. Pienen pieni väsymyskin kaikkosi reippaasti ennen puoliväliä =)

Muuta: Nyt onki sit ollu pahaa oloa ihan edellisenki raskauden edestä :D Ihan tajutonta ku herää nii 2min ja alkaa järjetön paha olo mikä kestää iltaan asti, mutta ei kuitenkaa oksettava. Jos vois ees oksentaa ni sehän helpottais oloa, mutku ei vaan tuu. Sit on kiva ku ei pysty mitn syömää ku ällöttää kokoajan :D

Takaisin