Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aivan varmasti mahtava ja uskomaton tunne Mandariini!! Ite kanssa innolla odotan ultraa, joka on ke 3.3.

Huojentavaa kuulla, että teillä Taru80, Krista87 ja TuuliEnkeli on ollu samanmoisia kuukautiskipuiluja. Tässä on varmaan vaan niin vauhkona, että ihmettelee/pelkää joka ikistä pistosta kropassa.

Charlotta: Mä tein ekan haamun 11 päivää oviksesta ja selkeen plussan sain 13 päivää oviksesta, eli päivää ennen menkkojen alkua. 

Pelottaa hiuka et tää on valeraskaus ko niistä lukenu niin paljon juttui..
Viime kuus oli kans raskauden oireit mut menkat tuli ihan ajallaan.
Tällä kertaa on erilaista kun menkat tosiaan myöhässä
ja närästys iskee vähän välii mitä mul on ollu viimeks esikoista odottaes..
Voi tätä epätietosuutta.. :>

ginessa: Oon tehny kolme erilaist Clearbluen testiä; digitaalinäyttösen, viikkonäyttösen ja sen pelkkää +/- näyttävän. Mut ehkei sit raskaushormonii oo ollu viel tarpeeks..
Luulis vaan Clearblue testien näyttävän tosi herkästi, mut en sit tie :/

Tänään ostamaan uus testi, mut itseni tuntien teen sen sunnuntain sijasta jo lauantaina :D

Tervehdys tänne! [:)] Tuo menkkamainen kipuilu on ihan normaalia. Itselläni oli ihan hirveät alavatsakivut ja tuli vertakin jonkin verran. Viikon tiputteli sellaista tuhruvuotoa, mutta ultrassa näkyi elävä sikiö. Alkuraskauteen voi liittyä verivuotojakin ja on normaalia vaikka säikäyttääkin. Yleensähän moni (ikävä kyllä) lekuri toteaa kyseessä olevan keskenmeno. Mutta ei ne kivut ja vuodot aina sitä meinaa. [:)]

charlotta - nuo digimittarit ovat kyllä aika luotettavia, itse tein sellaisen samoihin aikoihin, kun menkkojen piti alkaa ja positiivista näytti, tein myös testin joka näyttää viikot ja aika tarkalleen viikot oli. Oireesi voivat myös olla ovisoireita... tsemppiä kovasti sinulle!

TuuliEnkeli, aivan ihana ajatus tuo maskukahvila![:D]

Ihanan lohduttavaa että kaikilla taitaa mennä hermot mieheensä ja tulee kohdeltua häntä miten sattuu. Olen jo ihan yleisesti tunnettu meidän perheessä kiukkupussina [&:] ja toisinaan taas saan kauheita halimispuuskia [;)]

Tupakastakin on kovin keskusteltu täällä... Olen itse polttanut 20 vuotta 10-15 tupakkaa päivässä ja yrittänyt aina välillä lakkoilla, tosin lakot ovat kestäneet max. pari päivää. Kun sain tietää raskaudesta lopetin kokonaan. Käytän Nicoretteä korvaushoitona koska olen niin fyysisesti siinä kiinni että kärseisin hirveistä vieroitusoireista. Ensin meni n. 8 Niksua päivässä, nykyisin enää n. 3. Siitä kun vähenee yhteen/pvä niin voikin jo kokonaan jättää ne pois. Enpä olisi itestäni ikinä uskonut kaikkien näiden röökivuosien jälkeen mutta kun syy on tarpeeksi motivoiva, se onnistuu! [:)]

Oikein onnellista viikonloppua kaikille! Itselle on tulossa vuoden vanha kummilikka kylään, pääsee harjoittelemaan [:D]

Äsken kävin vessas ja tuli pisara verta.
Aattelin et tulikohan ne menkat sittenki ja testasin tamppoonil et onks lisää verta tulos.
Tamppooni värjäyty vaaleenpunasest limast ja haisi ihan oudolle,
ei ollu tosiaa mitää menkkaverta :o

Taidan tehdä testin tänää jo uudestaa..

Tänne on tullut taas niin hurjasti tekstiä etten edes muista mitä kaikkea piti kommentoida!

Kitty72 ihana kuulla että siellä on kaikki hyvin!

Charlotta itse testasin täysin puhtaan negan silloin kun kuvittelin menkkojen alkavan ja viikko siitä tulikin sitten plussa.

mandariini onnittelut mukavista ultra kuulumisista!

Täällä vaan pahaolo jatkaa kulkuaan... Tiistaista asti on ollut käytössä SeaBand rannekkeet. En tosin osaa sanoa onko näistä apua vai ei mutta ilmankaan en uskalla olla.

Ellis ehkä sunkin kannattaisi kokeilla näitä?

Aikamoista kärvistelyä on esittää töissä että kaikki on normaalisti. Tänään jo kysyttiinkin että onko mulla jotain huolia kun vaikutan aika kireältä... Teki mieli vastata että olisit itsekin varmaan kireä jos sulla olisi pahoinvointia 24/7 [;)]
Mutta edelleen toivon että tämä tästä helpottaa!

Tämä voi olla jo aika käsitelty aihe mutta kysäisisin kuitenkin teidän mielipidettä sikarokotteesta?
Itseni piti se ottaa samalla viikolla kun plussasin mutta peruin homman sitten. Neuvolasta sanottiin että ei ainakaan vielä kuukauteeen kannata sitä ottaa. Mutta vahvin vaihtoehto taitaa olla se etten ota rokotetta ollenkaan. Olen käsittänyt että muissa maissa rokotetta ei edes anneta raskaana oleville?
Toki mietityttää että mitäs sitten jos sairastun... Vaikka uusimman ennusteen mukaan seuraava aalto olisi tulossa kevään sijasta vasta syksyllä. Vaiketa on! Mitä te muut meinaatte?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Taas tuli pari veritippaa. Hitto ko voi vaan jossitella ja odottaa..

jemppi: Mun mielipiteeni sikarokotteest on että se on täysin turha.
Suomessa siihen flunssaan tais kuolla vuoden sisäl jotain 40 ihmistä ja niistäkin suurinosa pitkäaikaissairaita.
Normaaliin kausi-influenssaan kuolee Suomessa 500-1000 ihmistä, joten flunssa on selvästi vaarallisempi
mut kuinka moni on juoksemassa hakemaan siihen rokotetta?
Sikaflunssa on täysin median paisuttelema juttu ja rokotetta on aivan liian vähän testattu
et ite luottaisin siihe.. Ja mitä oon kuullu ni ihmiset jotka on ottanu rokotteen on tullu kipeemmiks kuin
ne jotka sairastivat itse sikaflunssan..
Mielipiteensä kaikilla, mut mä en ainakaan ottais :>
Varmaan ainoastaan jos sairastaisin jotain diabetesta tms.

Heissan kaikille!

Tervetuloa taas uusille ja tarrasukkia taas jaossa.

Eli eilen oli sitten se ultra. Menkkojen mukaan viikkoja 6+2, mutta ultrassa olisi ollut 6+6, 8,8mm kokoinen alkio siellä oli ja sydämensyke näkyi tosi selvästi. Hintaa tuli kelan jälkeen 77€, enpä ennen ole ollut gynellä joka halasi kun oli meidän puolesta niin onnellinen [:)]

Nyt on tosi hyvä mieli vaikka pahoinvointi pahenee edelleen.

Tsuba

Charlotta, mä tein testin 2 päivää ennen arvioitua kuukautisten alkamispäivää ja plussasin selkeän viivan, ei ihan yhtä vahva kuin kotrollinviiva, mutta kuitenkin selvä plussa, eli silloin raskausviikkoja 3+5. Mutta niin kuin täälläkin on sanottu, plussaaminen on yksilöllistä, joltain palstalta luin että joku olisi plussannut kaupan testeillä vasta rv 8 vai oliko se jopa 10 tienoilla, mutta verikokeessa raskaus oli todettu jo aikaisemmin.

mandariini, Onnittelut neuvolakäynnistä ja erityisesti että kaikki on hyvin. On varmasti ihana tunne saada tietää että kaikki on hyvin ja sydän sykkii vahvana!!! Loistava homma!

itselläni neuvola vasta 2vkon päästä, maltan ehkä just ja just odottaa sinne. Ollaan sovittu miehen kanssa että kerotaan muille vasta tuon neuvolan jälkeen jos sydämenäänet on todettu. Neuvolan täti lupasi lähettää infoa raskaudesta ja tulevista ultrista, mutta postiluuksta ei ole vielä mitään tipahtanut. Olen vaan niin hukassa kaiken kanssa [:D] mutta aika näyttää, aika näyttää....

hyvää viikonloppua ja kannustetaan Leijonat voittoon tänään!!!

Heips taas kaikille[:)]
Kävin eilen alkuraskauden ultrassa. Jännitti vähän etukäteen mutta onneks kaikki oli hyvin. Alkio oli 14,9mm pieni möhkylä ja sydän löi selkeästi. Oli uskomatonta nähdä masun asukas vaikka se vielä niin pieni onkin. Ens viikolla sitten eka neuvolakäynti. Jotenkin helpotti kummasti oloa tuo ultrassa käynti kun sai tietää että kaikki on hyvin. Onhan tässä tietysti vielä matkaa tuohon kriittiseen 12. viikkoon. Nyt viikkoja 8+1 ja kaikki mennyt ainakin tähän asti melko oireettomasti. Takiaisia kaikille odottajille[:D]

Tilanne tiivistettynä;

Laskurin mukaan oisin  nyt rv 4+5.
Menkkojen piti tulla alkuviikosta, eivät tulleet ajallaan.
Tänään on alkanut tulla verta, mutta on selvästi normaaleista kuukautisistani poikkeavaa.
Pöntössä veri näyttää oranssiselta/ruskealta, paperilla vaaleanpunaiselta
ja sitä tulee normaalia vähemmän.
Menkkakipuja ei ole lainkaan :o

Tissit ovat edelleen arat ja muutkin oireet jatkuneet.
(yleensä jos ennen menkkoja on ollut tisseissä arkuutta, on päättynyt saman tien kun menkat
ovat alkaneet)
Kuitenkin tänään testi edelleen negatiivista..

Sori et mä vaivaan teitä näillä mun vaivoilla :D

Jos oireet jatkuu yli viikonlopun niin maanantaina meen terveyskeskukseen kyselemää tarkemmi..
Tää tilanne on kyl niin ahdistava..
Ollako vaiko eikö olla.. :>

Ou jee...eli oon siis ainoa PAHA täti tääl, joka siis polttaa. Voi jeesus......

No onnea teille pyhimyksille!!

[:(][:(]

Jna: ei kun Kirkkonummeltahan minä, ei tämä kunta ilmeisesti omista ultra-laitteita. Jorvissa on kuulemma uudet vehkeet joilla saa hyvät kuvat.

annnie74 eiköhän täällä muitakin polttajia ollut, ainakin sellainen muistikuva [;)] Tsemppiä kuitenkin kaikille jotka pystyvät lopettamaan tai vähentämään reilusti. Onkohan kukaan kokeillut hypnoosia, itse voisin kokeilla jos polttaisin. Kaverini poltti raskausaikana ja olin aika vihainen ja tyrmistynyt, mutta en nyt sen takia välejä lähde pistämään poikki, suututti vaan niin pirusti. Kyllä se alkoholistikin jatkaa viinan vetämistä, vaikka sille sanoisi, että henki menee jos jatkat. Hirveän helppo on vierestä moralisoida, tuskin kukaan mamma nyt hymyssä suin sitä röökiä vetää. Riippuvuudet on syvältä, voimia niiden kanssa taisteleville!

Itsellä ei ole mitään himotuksia vielä tullut. Pahoinvointi tuli rymisten takaisin, olihan se melkein viikon pois. Onneksi alkoi loma. [:'(] Nyt sitä taas pohditaan että mitähän saisi alas. Pakko on koko ajan syödä, hampaathan tässä kohta menee. Kohtu on ollut aika hiljaa. Välillä sen on tuntenut, mutta ei mitään suuria kipuja tai vihlaisuja vielä, eiköhän ne jossain vaiheessa ilmaannu.

Hyviä vointeja, päivä kerrallaan!

Sikarokotteen otin rv 7+5, mutta olin kyllä suunnitellut sen ottavani joka tapauksessa, vaikken olisi tullut raskaaksikaan. Ymmärtääkseni sikaflunssa on aika häijy pienille lapsille, joten tätä kautta toivon myös, että syksyn kakkosaallossa pikkuisellani on vasta-aineet valmiina, eikä siten niin suurta vaaraa saada tautia heti synnyttyään. Mutta nämä siis vain mun ajatukset asiasta. Täysin satavarmaa vastustuskykyähän ei mistään rokotteesta voi saada.

voi gsus, mitä peliä eilen Leijonilla...

Mä otin sikarokotteen n. 4-5 päivää ovulaation jälkeen (joku muukin oli täällä ottanut samoihin aikoihin, tai vähän aikaisemmin jo, mutta tästäkin voisi päätellä että sikarokote aiheuttaa sivuoireena raskautta [;)] ). Vielä kun mitään tutkimuksia ei ole tehty niin ei voi tietää onko kaikki hyvin... Olen kyllä tyytyväinen että rokote on jo otettu. Meillä oli töissä todella laidasta laitaan mielipiteitä rokotteen vaikutteista yms. Oli aika kiihkeät "keskustelut" onko rokote turvallinen vai ei.... No nyt se on otettu ja ei tartte enää sitä omalla kohdalla miettiä.

Moikka vaan,

annie74
ite polttelen kyllä normaalisti mutta heti kun plussasin vähensin radikaalisti että poltin vain 2-3 tupakkia päivässä, ja sitten kun parisen viikkoo sitten jätin kokonaan pois. Tuskin täällä kukaan itteään pyhimyksenä pitää... [:D]

Tsemppiä sulle kuitenkin lopettamiseen, TIEDÄN kuinka hankalaa se välillä on...[&:]

Jos sitä tällä kertaa olis niin fiksu ettei raskauden jälkeen enää uudestaan aloittaisi. [;)]

Elämän pieniä huumorinjyväsiä. Tänään piti mennä anopin kanssa teatteriin katsomaan teatteriesitystä. Peruin kuitenkin lähtöni kun "on vähän maha sekaisin ollut" ja hyvin meni läpi. Katsoin jääkaapin ovessa olevia lippuja ja silloin vasta tajusin ironian; näytelmän nimi oli Odotus. [:D]

Tulikin tuossa mieleen kun ultrista on puhuttu että onko neuvolassa sama tyyli ultralla kuunnella sydän äänet kuin sairaalalla?? Tuntuu tooodella tyhmältä mutta ei viimeksi millään ultralla kuunneltu [&:]

Kuin edellinenki sanoi oli mukava lukee noita ultrassa käyneitten kirjotuksia..se olisi itelläkin edessä 4pv. Ehkäpä tämä alkaa tuntumaan edes vähän todelta vaikka olo ei paras olekkaan niin tuntuu hirmu "tyhjältä".
Mielihaluja on tosin senkin edestä :(

käpy meillä neuvolassa ei ainakaan ole ultralaitetta, joten sydänääniä kuunellaan vasta n.vko:lta 12 eteenpäin, semmosella kuuntelulaitteella.. se on siis yksillöllistä millon kenelläkin ne alkaa kuulumaan, mutta siis sen jälkeen kuunnellaan joka kerta.. Meilläpäin joutuu käymään sairaalassa ultrassa :)

Hauskaa maanantaita!

Tyttö vai poika? -äänestykseen on osallistunut 19 arvailijaa, ja poikia olisi "enteissä" tällä hetkellä enemmän. Äänestys on voimassa vielä perjantaihin asti, joten käykäähän loputkin intuitioidenne kimppuun ja äänestäkää! Voidaan sitten myöhemmin pohtia, miten äidinvaistot toimi!

käpy, kuten jenna tuossa jo sanoikin, niin neuvolassa ei ultrata. Äippäpolilla vain. Joissain paikoissahan ne on samassa, mutta harvemmin. Neuvolassa kuunnellaan dopplerilla sydänääniä, mikä tapahtuu samaan tapaan kuin vatsanpeitteiden läpi ultrattaessa, mutta kuvaa ei tietysti tule. Vain se ihana jumputus :)

Takaisin