Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyi kamala[&o]
Onneksi en polta ja on aika tiukat mielipiteet muutenkin
koko kääryleestä vaikkei ois raskaanakaan...

Oma äitini poltti kun mua odotti..
En todellakaan ajattele ruusuisesti tässäkohtaa äidistäni.
Ei ollut hällä siihen oikeutta jos multa kysyttäs...vaan eipä ....[:@]

Terkuin tuolta elokuisista...

Tervetuloa munkin puolestani kaikki uudet. Kivaa kun meitä on täällä näin paljon!

Mua on alkanu huolestuttaan kovasti mun menkkamaiset mahakivut... onko muilla ollu sellasia?? Ne alko heikompina n. viikko sitten, mutta  nyt ollu 3 päivää aika voimakkat kivut. Tosin ne kestää kerrallaan 5-15min ja häviää sitten kokonaan. Öisinkin oon muutamaan otteeseen heräilly kipuiluun. Soitin äsken neuvolaankin, muttei se sieltä osannu oikein mitään sanoo.. kun että "jos et pysty enää käveleen nii mee sit sairaalan" Huhhuh!! Joskos nää sit olis vaan kasvu ja venymiskipuja, kun mitään vuotojakaan ei oo ollu. No, varhaisultra on onneks viikon päästä.

Muita oireita ei oo pahemmin ollu. Mitä nyt väliin pientä kuvotusta kun ajatteleekin ruokaa ja pitää aina kovasti etukäteen miettiä, mikä menis alas ja mikä ei[;)] Paino on pysyny siinä samoilla hujakoilla kun ennen raskautta, mutta vatta on edelleen iltaisin jalkapallo.

Heido,

Olen seurannut keskustelujanne kohta kaksi viikkoa. Vihdoin uskaltauduin mukaan. En ole koskaan aiemmin osallistunut tällaisiin foorumeihin, mutta kerta se on ensimmäinenkin monessa mielessä.

Meille siis on eka tulossa ja jos kaikki menee hyvin niin laskettu aika on 14.10.

Minsu: Hyh Helevetti!

Mä tosiaan poltin monta vuotta askin päivässä, ellen enemmänki joskus, mut kyl salamana ku tein positiivisen testin lens röökit Roskikseen ja sytkärit perässä. Ei olis tullu pieneen mieleenkää polttaa, ku tietää just ton, että miten se sikiö siihen reagoi.

Tunnen monia kyllä jotka kessuttelevat raskausaikanaankin, mutta en rupea heitä syyllistämään koska omapahan on heidän ongelmansa ja myöskin vauvansa. Tiedän kyllä kuinka tuskaista se on lopettaa ja sanon sen, että varmasti helpompaa niille jotka vain muutaman kääryleen päivässä polttavat (vaikkapa 4kpl) Se on vaan asenteesta ja mielen lujuudesta kiinni pystyykö siihen.

MOikka taas kaikille!!! Täällä etelä-ruotsissa vaan sataa vettä. [:'(] Sais kevät jo tulla!

Mutta inhottava kuulla että teistä jotkut kärsii ikävästä migreenistä. [>:] Itsellä ei onneks kokemusta moisesta.

Täällä ollaan sen sijaan hiukan huolissaan kun ei oikein mitään oireita...korkeintaan pientä ällötystä ja senkin luulen että kuvittelen...melkein alkaa huolestuttaa. [:-] Mutta hyvä huomata että sulla on sama "ongelma" Enna 79, Mulla oli kans aiemmin noita mahakipuja...mennään muuten samoilla päivillä!! [:D]

Ja hyvä toi teksi Minsu; saa varmasti motivaatioita niille jotka vielä polttaa. [:'(]

Mistä te muuten saatte ton laskurin tonne alalaitaan?

Nii ja mun mies tulee viimein kotiin tänään!!!! [:D] [:D] [:D] Pääsee taas rankumaan hierontaa joka ilta! JA Zenja; toi sun linkki oli tosi mielenkiintoinen -voin nyt käyttää sitä kun mies kuitenkin väittää et hieronta ei oo hyväks!!! [8D]

Mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!

Hei mammat!
Mulla on ongelma.
Mahdollinen hedelmöitys tapahtu 6.2
Siitä viikko eteenpäi alko maha reistailee samanlai ko esikoista oottaessani.
Eli tällee karkeesti sanottuna käyn paskalla keskimääri 5krt päiväs :D
Sit alko väsymys ja huimaus.
Sit ällö olo.
Nyt maanantaina alko tissit särkemään.
Eilen alkoi närästämään ja tänään meinasin oksentaa kahvin hajusta.
Menkat ei oo tullu. Laskuje mukaa niide olis pitäny tulla viimeistää kaks päivää sit.
(En oo pitäny menkoist kovi tarkkaa lukuu, mut nyt ne on kyllä varmasti myöhäs)

Epätietosuus on maailman ärsyttävin tunne, joten oon tehny jo kolme raskaustestii.
17.2, 23.2 ja tänään 25.2. Jokainen on näyttäny negatiivista.

Mietin et onks tää valeraskaus, kohdunulkopuoline raskaus vai eikö muka raskaushormonii oo kehittyny
vielä tarpeeks positiivista tulosta varten?

Laskurin mukaan oisin ny pääl neljännel viikol.

Jossei menkkoja oo sunnuntaihin mennessä kuulunu niin teen taas testin.

Osaatteko auttaa? :)

Paljon onnea teille positiivista tuloksista! :))

Apteekista Clearbluen testei oon ostellu.. :>

Lisäoireina on armoton nälkä, lisääntyny pissaamise tarve, mielialojen ja lämpötilan heittelyt.
Et luulis ny raskaana olevan :D

Sunnuntain sit uus testi ja maanantain varmaa terveyskeskukses vierailee :)

Muutaman hiljaisen päivän jälkeen täällä taas... [:)]

Kylläpäs meitä alkaakin olla jo mukavasti kasassa! Tervetuloa kaikille uusille. [:)]

Mulle ei ainakaan vielä ole ilmenny mitään outoja mielihaluja, lähinnä tilanne on se ettei oikein mitään tee mieli syödä. Ihan joutuu pakolla yrittää jotain pistään suuhunsa... sen verran etova olo edelleen... [:'(]
Onneksi ei oksennus ole enää pariin päivään lentäny! [:D] Mullakin on välillä ollut sellaisia ns. menkkakipuja, mutta tosi nopeasti mulla ainakin menevät ohi. Siltipä sitä aina ihan vainoharhaiseksi tulee kun olo muuttuu, tulee uusia erilaisia olotiloja, tai joku oire katoaa... [;)]

Mulla on 4.3. se varhaisultra Äitipolilla, ja sitä nyt odotetaan kuin kuuta nousevaa. Tuntuu tosiaan olevan valovuosien päässä, vaikkei sinne oo kun viikko aikaa...[:)]

Mulla muuten palaa hermot taas tohon mieheeni... (vaikkei todellakaan mitään syytä!) tuntuu ettei se osaa edes hengittää oikein! [:D] Vissiin hormoonit vähän tekee musta raivohullun... Voi ukko parkaa...

bantsu79, tuolla on Mitä mielessä-osiossa Yleinen sana on vapaa --> viestiketju "liliepie.com". siellä on tosi hyvä ohjeet miten ton allekirjotuksen saa toimimaan.

Charlotta: Tohon on ihan pakko vastata, että et ole ainut :D
Samana päivänä kun menkat ois pitäny alkaa itelle alko tulla "kohtauksina" semmosta et teki hajut ja kaikki pahaa. Vatta reistailee ehkä vieläki vähä mut testin tehtyä ravasin vessassa kun tuntu et olis paska hätä :D Kaikki kuulostoi tosi tutulta, nyt on hieman hellittäny onneksi! Uskon et kaikki kuuluu asiaan :)

Ja röökistä keskusteltiin: Ekan kanssa oli tosi helppo lopettaa röökin poltto kun eto ja kuvotti.
Nyt "jouduin" lopettaa tosta vain, ei tehny pahaa ja tietyllä tapaa nautin siitä röökistä, oon aina polttanu aika paljon.
38 tuntia pahin röökin himo päällä ja se loppuu kun seinään, sisua tai muuta pastillia "korvikkeeksi".
Uskon että kuka vain pystyy sen lopettaan jos tahtoo kun syy on se pieni kasvava, yllätyin itekkin kuinka helppoa se loppupeleis oli.. Nyt en hitsi alota enää!

Miss Piggy: Missä vaiheessa ja miten teit testin, jos oot vast viidennel viikol?
Mulla tosiaan viikkoi pitäs olla neljä eikä testeis näy.. (jos sit ees oon raskaan :/ )

Kertokaa muutki toki kuinka varhases vaihees teitte testin?

TuuliEnkeli: Jos täs ny raskaan ollaan niin yksin taidan kans odotella :>
Ei sekään varmaa viel, en tie miten miekkonen mahtaa reagoida..
Mut ennemmi kyl yksin ko miehen kans jolle alkoholi ja kaverit menee kaiken edelle..
Yksin oon esikoiseniki kasvattanu, joka täyttää pian 3 :))

Hei taasen

Mulla oli ensimmäinen neuvola tänään ja siellä löytyi ultrassa sikiö ja kuului sydämensyke. Aivan mieletön tunne! Voi hiukan huokaista helpotuksesta tämän suhteellisen vähäisen oirehdinnan suhtaan. :)

Tsemppiä muillekin neuvolaa odottaville.

mandariini

Oi ihanaa Mandariini että sait hyviä uutisia ultrasta! [:D] Aivan hurjasti onnea siitä. Mun pitäis malttaa vielä viikko odottaa... Hitto että tuntuu NIIN pitkältä ajalta... [8|]

Minulla ei ole oikein muita mielihaluja kuin peruna. Siis tätäkään en syö ylen määrin, mutta riisiä ja pastaa ei tee mieli oikeastaan olleenkaan. Viimeksi teki mieli suolaista, ja kahvia en oikein pystynyt juomaan ja karkkikin ällötti. Nyt taas ei tee erikoisemmin mieli suolaista, mutta kahvia ja karkkia pystyn syömään. Jonkun testin/uskomuksen mukaan mielihalut määrittävät sukupuolen...

Enna79: minulla ollut kanssa noita menkkamaisia kipuja. Ovat juuri niin kuin kerroit, tosin minulla ei ole ihan noin voimakkaita. Epäilen että kohdun kasvusta johtuvia (jännä kun en muista millaisia olivat viimeksi).

Charlotta: itse testasin nyt jopa kaksi päivää ennen menkkoja, näytti melko voimakasta plussaa. Eikä ollut herkin testi. Mutta kannattaa ostaa apteekista ehkä niitä herkkiä testejä. Minun käsittääkseni vaikka olisi kohdun ulkoinen raskaus, niin testi olisi positiivinen.

Mandariini onnittelut!! Minunkin pitää odotella vielä 1,5 viikkoa (9.3). Tosin eilen ajattelin, että olisin soittanut Kättärille, ja vaihtunut ajan 5.3. Tänään taas tuntuu, että maltan odottaa.

Nyt lähden juomaan minun jo haaveilemaa Lattea!

5+4
(km 12/2009: myöhäinen sellainen) 

Miss Piggy: Kiitos ohjeista, nyt näyttää toimivan. [:)]

Charlotta: Tein testin kun oli menkat 3 päivää myöhässä ja näytti plussaa.

TuuliEnkeli: Kyllä on kova temppu olla alusta asti "yksin". En varmaan ite kyl pystyis siihen, eli hattua nostan!

Viime menkat oli n. 26.1 eli yli 30pv sit.
Mun kierto kun on keskimäärin 26 - korkeintaa 28
et kyl ne ny on myöhäs, mitä ne ei oo koskaa enne ollu
(paitsi tietysti esikoista odottaes)
Ja oireet vaa pahenee päivä päivält.

On kyl ihme ettei testeis näy..
Kunhan ei nyt sit oo valeraskaus :(

Charlotta,huutelen elokuisista..

Mä tein testin 5 pv aiemmin syystä että ois pitänyt ottaa aika vahva relaxantti,
sepä jäi välistä kun testi oli jotenkin suhruinen,ehkä viiva[;)],-no seuraavana
päivänä tein tavallisen testin ja digitaalisen ja plussaa näytti sekä digi näytti
1-2 vkoa raskaana.[;)]
Millaisella testillä sä oot testannu??

Testaamisesta: itsellä on myös suht säännöllinen kierto 26pv.+/- 1pv.ja tein raskaustestin kp 28, oli neg.Ensinmäisen kerran näytti kp31 plussaa.

HenniK  6+3

Tunnelmat on tänä aamuna jostain syystä katossa. Olen valtavan onnellinen ja kiitollinen tästä raskaudesta. En voi kieltää pelkoja, joita esikoisen menettäminen mielessäni päivittäin nostattaa, mutta juuri nyt on vain suuri onnellisuus päällä. Hormonit! Tänään alkoi 10. raskausviikko ja vau'kirja lupailee olon helpottavan. Saa nyt sit nähdä. Np-ultraan on vielä matkaa reilut kaksi viikkoa.

Charlotta, on ilmeisesti aika yleistä, että monilla plussa saattaa tulla vasta pitkälläkin viiveellä. Kannattaa siis käydä verikokeessa selvittämässä tilanne, jollei plussa sunnuntaina näy. Itselläni plussa näkyi hoitojen jälkeen pp9.

Voi kumpa maaliskuu lähtisi reippaasti käyntiin ja oltaisiin jo pian huhtikuulla. Sitten me kaikki olemme jo vähän turvallisemmilla vesillä. Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!

Takaisin