Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iltaa [:)]

Mä nyt sit askartelen meiä neidin ristiäiskortteja [:D] Joudun vaa huomenna menee uudelleen Tiimariin, kun mies ilmoitti, että haluaa töistänsä kutsua pari kaveriaan ja haluaa ihan viralliset kortit heille antaa, eli pitää tehdä lisää...Onneks ei tartte ku yks uus arkki ostaa mis lukee "kutsu" ja kenties tollasta "tehostepaperia".. Eli siis mulla on kuva minkä liimaan fuksianpunaselle (=tehoste) paperille, ni saan sit vähä väriä, ettei oo pelkkä valkonen korttipohja [:)] Sit kulmiin mä leikkaan perhoset tollasella rei'ittimellä... En ookkaa hetkeen mitää askarellu, et salee joudun tekee monta koeversiota ennen ku onnistuu [:D]

Mä yllätyin suuresti tänää, ku kotiin tulin.. mies siis kotiutu aika pian mun jälkeeni ja kysy et lähetäänkö käymää kaupassa [:-] Se ei oo varmaa 4 kuukauteen käyny mun kanssa kaupassa! Ja sit ku päästii ulos talosta, ni se halus työntää vaunuja!! Vetosi siihen, et "pitäähän mun harjotella".. Oli siis kiva yllätys, mut pikkasen mä sain kattoa, et mitäs hittoa? Mut saihan se sitten niitä työnnellä [:D] Tosin ku kauppaan päästiin, ni yllättäen tuliki mun hommaks työntää vaunui, ku hän meinas törmäillä niillä jokaisee kulmaan [:D][:D][:D] En viittiny kuitata enää, et "nii eiks sun pitäny harjotella?" [;)] Mut sain rauhassa käydä Tarjoustalossa, kun mies oli vaunujen kanssa kaupan ulkopuolella [:D] Meiä Tarjoustaloon kun ei mahdu vaunuilla.. Tai mahtuu, mut on kyl sellasta sumplimista, et mistä saat vaunut menemään.. Sain saaliikseni sieltä tytölle sukkahousut, yökkärin ja ittelleni hiusvärin [:)] Eli huomenna pistetään maalit päähän [;)]

Iltaa,

Meillä on menny ilta pitkälti huutaessa, tänään kun ajattelin pitää cuplatonittoman päivän. Nyt poika vihdoin nukkuu niin kuin kaikki muutkin paitsi minä.

Purri täällä on kanssa yks jonka on pakko mennä ostaa väri päähän ja värjätä tupee huomenna. Soitin jo mun siskolle että laittaisiko mulle värin sillä tällä reuhkalla ei kuljeta saatika sitten juhlita.

Meidän pitäisi huomenna mennä miehen veljen häihin ja hieman jännittää että mitä siitä tulee tuon tississä roikkujan takia. En ole myöskään katsellut että olisiko mulla mitään juhliin päälle laitettavaa tai siis mahtuuko mikään päälle. Hätävarana mulla on siskon vaatekaappi johon turvaudun tarvittaessa.

Käytiin tänään itiksessä pyörimässä ja etsimässä miehelle kenkiä sillä vanhat on niin huonossa kunnossa. Helkutti eihän tuohon siroon 47 löydy juuri mitään ja kun ei viitsis yli 100€ laittaa. Pitää siis testata jos vanhat saa elvytettyä jotenki ja jos ei niin sitten vaan pikasesti kauppaan ostamaan ne yhdet ainoat jotka oli sellaiset mitkä kelpaisi ja mahtuisi.

Mulle tulee aina välillä hetkittäin sellainen joulu olo, entiennytkään odottavani niin paljon joulua. Jos vaikka johtuu siitä että on ensimmäinen joulu tässä meidän ok talossa , pääsee joulusaunaan, on aikaa askarrella ja leipoa esikoisen kanssa.... Tänä talvena voisi kyllä tulla hieman vähempi lunta sillä muuten joudun olee koko talven lumitöissä.

Ääh kai sitä pitäisi mennä nukkumaan jos vaikka huomenna jaksais yrittää näyttää hieman hehkeämmältä [:D]

Huomenta tai yötä tai mitä vaan..enihuu- imetyksen välistä aikaa[;)]

Meillä on aamuyön kukkuminen menossa ja klo 3:n kakkaherätys vaihtui 4:30 kakkaherätykseksi.(..varmaan äärimmäisen kiinnostava info[8D]) ja nyt tuossa kehdossa ähkitään ja puhkitaan. (ja minä heijaan jalalla samalla, kun kirjoitan[:D])
Ajattelin siis tähän väliin tehdä lehden luvut ym. surffailut.

uninen: Hauskoja pilleitä!

Purri: Kyllä ne miehetkin osaa yllättää positiivisesti!

Milamariaa: Päikkärit tekee poikaa! Mä kirjoitan ja kirjoitin jo silloin, kun pojat olivat pieniä, päiväkirjaa. En varmaan muistaisi rankimmasta ajasta mitään, jos en olisi kirjoittanut[8|]

Mitenkäs meni HaniMamin imetykset kaupunkikierroksella?

..jaaha..tutti tippui..

Meillä oli eilen miehen kanssa herkku-löhöpäivä.
Pojat ovat isällänsä sunnuntaihin, joten pitäähän sitä aikuisten saada rentoutua ja samalla syödä lapsille tuodut keksit ja herkut pois.[:D] ..eihän lapsille saa antaa sokeria kuin ihan kohtuudella, joten lasten parasta taas ajattelin ja uhrauduin.[:)]

Jahka tästä herätään tähän päivään, noin niin kuin oikeesti, lähdemme vaunulenkille ja pitäisi kait jonkin verran haravaa vilauttaa pihan lehdille.

Mukavaa lauantaita kaikille!

voihan tissien räjähdys!!!
-poika nukkui lähemmäs 10tuntia!![:D]

nyt istuskellaan soffal aamuimetyksellä ja tissit on kuin jalkapallot.[:o][:o][:o]
Isompi istuu tuossa viekussa ja kattellaan lastenohjelmia.
isukki koisii vielä ja saakin kroosaa ihan rauhassa kun raukalla ollut megarankka duuniviikko.

Mä kanssa painun lenkille, mut vasta aamutorkkujen jälkeen.
Sitä ennen pöhisen näiden isompien veikkosten kanssa![:)]

Kaika Täällä kanssa eilen herkkupäivä, oikein ällöttää (vaik eihän nyt oikeesti[;)]).
Oli muffinssia, irtokarkkia ja suklaatia... Ja kyllä, mä kanssa söin poikani karkit![8D]
... ihan marttyyrifiiliksillä, perheen edessä näin uhrauduin. Tää äiteys on uhrauksia täynnä...[:D]

Purrin ja unisen kanssa samoilla linjoilla, eli väriä elämään[:D][:D][:D][:D] Kun vielä keksis et mitä tekis... Mustaa, ruskeeta, punaista, raitoja...?!?!

PojanÄiti: Sattuneista syistä äänestän punaisen puolesta![:D][:D]
..ja juu on tää äitiys yhtä uhrautumista, mutta mitäpä sitä ei tekis lastensa eteen[8D][:D]

Laita pari tuntia yöunta tänne tulemaan pikalähetyksenä- 10 tuntia wau!!

PojanÄiti - voi mitkä mahtavat yöunet! [:)] (tietysti tissien räjähdys vähemmän mahtava juttu[8D])

Me yritettiin kovasti eilen illalla katsoa leffaa miehen kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut, kun poika valvoi ja kitisi klo 23.30 asti. Mies otti sitten yösyötön klo 4 ja mä nousin vauvan kanssa aamusyötölle ja aamukaffelle klo 7, mies jäi nukkumaan. Pitänee noita leffoja tästedes katsoa vuorotellen, ellei pikkuisen rytmi käänny niin että hän alkaakin nukahtamaan yöunille klo 20-21. Tämä lienee kyllä toiveajattelua, muistan että sain esikoisen rytmin käännettyä kun hän oli kolmekuinen - mutta jos edes silloin onnistuisi niin hyvä.

Tänään kummipojan synttärikutsuille, jee! Ihanaa kun saa laittaa päälle jotain nättiä vaatetta (muita kuin äitiysvaatteita!) ja vähän meikata ym., vaikka kyseessä vain lastenkutsut :) Odotan myös että saan esitellä vauvelia kaikille ja kanniskella häntä ostamassani Manducassa (hyvä kantoreppu, suosittelen!)

Terve!

Nyt on "vaaleanruskea" väri päässä [;)] Siis tummanruskeahan siitä tulee, kun mun pohja on jo valmiiks nii tumma [:D] Mut taka-ajatuksena mulla oliki, ettei tartte olla kuukauden välein värjäämässä juuria pois.

Juu, meiä mies päätti sitten olla taas upealla tuulella ku heräs. Me noustii neidin kanssa siis joskus 9 kieppeillä ja mä söin aamupalaaki ihan rauhassa, ku neiti maltto sitterissä ihmetellä maailmaa.. No sit me siirryttii vielä takas makkariin jotai "leikkimään" (mies kun siis edelleenki nukkuu sohvalla) ja sit ku aattelin, et voidaa hyvin kattella telkkaria äänettömällä, ni eiköhä mies sit heränny ja mulkoillu, et oltais herätetty hänet.. Ja ihan hiljaa oltiin!! Siinä meni mun hyvä, iloinen aamuni sitten!! Onneks sentää neiti on ollu ihanalla tuulella koko aamun ja nukkuu päikkäreitä kiltisti [:)]

PojanÄiti: Mitä, jos vedät mustan pohjan ja siihen fuksianpunasia raitoja? (Mun lemppari väriyhdistelmä [:D][:D]) Tai sit pojan kunniaks vetäsisitki sinisii raitoi päähän?[;)][;)]

Mä heräsin yösyötölle kuudelta aamulla.. En kyl tiiä moneltako mies on neidin nukkumaan laittanu.. Se on taas ylisyöttäny tytön [&o] Mä en tajuu, miten se ei ymmärrä, et jos neiti on syöny jo ja suu hamuaa edelleen, että se ei tarkoita automaattisesti sitä, että sillä on vielä nälkä!! Antais tutin suuhun, ni tyttö nukahtais siihen! Mut joo.. kuuden jälkee neiti nukku sit vielä yhdeksään, et ihan nätisti anto mun nukkua...

Ja kutsu käy...

Heippa vaan!

Milamariaa: onnea päikkäreistä[:)]

Kaika: nauratti sun kertomus jalalla kehdon heiluttamisesta, kun aamulla täällä kävin lueskelemassa ja tyttöä keinuttelin sitterissä siinä samalla[:D]

PojanÄiti: Purrin ehdotus sinisistä raidoista on aikas magee[;)] Tänne kanssa voisi ottaa noita pidempiä unijaksoja, kun yleensä sillä 2-3, maks 4 mennään[&:][:-] Ymmärrän kyllä, että tisseissä tuntuu noin pitkä väli.

Eilinen kaupunkireissu meni oikein mallikkaasti, kun neiti on vieraskorea, eikä pahemmin itke kyläreissuilla tms. Viime yö olikin sitten 3-7 ikeskelyä, kakkailua, tissiä, juttelua, kakkausta, tissiä[:o] 7-8.30 nukuttiin. Sitten hereillä 12 asti, kunnes lähdettiin vaunuilla, mistä asti nukkunut ja nukkuu edelleen.

Ostin kantoliinan, kun vauva haluaa olla iltapäivät sylissä, katsotaan kuinka onnistuu. Saanko kädet vapaaksi ja vauvan tyytyväiseksi. Oon nyt opetellut sen laittamista tässä, katsotaan kuinka sujuu vauvan kanssa, kun pehmolelun kanssa kyllä onnistuu[:D]

Nyt syömään itse, kun kuitenkin kohta kutsutaan.

Lauantain jatkoa!

IltaPäivää!

Huh,ja Puh! Pääsinpäs irtautumaan ihan Lauantain kunniaksi täälläkin käymään. Tänään sain vasta laitettua rippijuhlista kiitoskortti tilausta ja muita valokuvia. Ei vaan ole ollut aikaa istua koneella...
Meillä menee yöt suht koht hyvin. Suurin unelma tällä hetkellä on kuitenkin Klo.2-6.30 (4,5h) unet tuolla aika välillä, joka on mulle se tärkein univaihe.
*Huokailua* Meibii someday[:)]

PojanÄidillä on ollut oikein Luksus yö! Mutta Autsh!Tuo tissitilanne ei kuulosta kovin ihanalta.

Täälläkin heilutellaan ja keinutellaan millon milläkin tyylillä, kaikenlaiset keinot sallittu [:D]

Tuota kantoliinaa haaveilen, tai oikeastaan kantopussia. Mulla ei kärsivällisyys riitä opettelemaan mitään sidontoja just nyt, saatika kun kiireessä pitäs napero saada veivattua rinnalle..ARG!
Nii ja sitten huomasin,ettei meillä oikeastaan ole mitään virikkeellisiä leluja tuolle pojalle!! Toinen kovasti jo seuraa,kuuntelee ja pitäs koko ajan olla katselemassa(kantaa ympäri kämppää) ja höpistä toiselle.
Pehmo tikru on alkanut ottamaan herraa pannuun,kunnei se vastaa mitään,vaikka kuinka yrittää höpöttää
Saattaa hetken aikaa äännellä ja katsella mutta kohta jo saan kuunnella kun poika "komentaa" *nyt riittää, äiti tule viihdyttämään mua*.
Eli ei tuo jäbä oikeestaan itke, vaan komentaa mua, on aika tempperamenttinen lapsi...Huh, mihin soppaan olen itseni lykännyt...[:D][:-][8|][;)]

Hymyt,ilmeet ja ääntelyt saa mun sydämmen aina muljahtamaan sillai ihanasti, ja pakottava tarve iskee suukotella tuo ihuna päästä varpaisiin [:)]

Noniin! Johan se JOULU- fiilistely on tarttunut muihinkin mammoihin [:D] Hih!Mulla se taisi alkaa jo joskus Elokuussa?vai...

Ja nyt taidan köllähtää pojan viekkuun pienille iltapv.tirsoille... jaksan taas ens yönä X_o

ALKUPERÄINEN: Kaika

Näin ne päivät menee; just toistepäin kuin olit ajatellu..tai no ei ihan kokonaan, mutta vaunulenkin sijaan nukahdin neidin kanssa päiväunille[:)].
Ja mikä lie kiukuttaa tyttöä, kun toinen on ollut kovin itkuinen pitkin päivää...pidän siis peukkuja, että yöllä ei enää ihan noin paljon itketä pikkuista.
Noh- huomenna on päivä uusi, tää päivä alkaa olla jo paremmalla puolella[;)].

Mua kans toi Kela-juttu kiinnostaa..siis toi, mitä HaniMami mietti kans..anybody?
"Kelasta piti vielä kysyä, että jos toinen lapsi tulee ennen ensimmäisen 3v, niin voiko siinä välissä olla töissä tai opiskella, että saa saman äitiyspäivärahan kuin ensimmäisestä, vai pitääkö olla koko ajan kotona? "

Voi olla töissä, koska sitä käytetään tuloina mikä on paras = nykyiset tulot, edellisvuosi vai edellisessä päätöksessä käytetty tulo

Hyvää iltaa!

Tämä päivä on ollut täydellinen.
Vauveli on ollut tyytyväinen, hymyillyt leveästi, nukkunut ja syönyt ja jaksanut seurustella.
Lisäksi saimme miehen kanssa nauttia dinnerin kaksin, rauhassa ja nauttien. (oikein oli piffit, valkosipuliperunat, soosit, viiniä ja miehen tekemä suklaajälkkäri kaffen kanssa)[8D][8D][8D].
Jos oikein kaivamalla kaivaa niin;
tupakanhimon voisin vaihtaa seksihaluihin[8|].
En kuitenkaan polttanut (enkä pannut). Sitten vasta tuprutellaan, kun ei tarvitse imettää muutaman tunnin sisällä.

Mamma: Jos nää kolmannet lapset vaan on tempperamenttisia..
Suosittelen lämpimästi jonkin kantoavun hommaamista!

Mitenkä HaniMamilla sujuu sidonnat?

No nyt pitääkin jatkaa Mad Men season 3:sen parissa.

muoksmuoks: kiitos Tiko infosta!

Mamma_76: Me ostettiin tuollainen Baby Lodger kantopussi - vielä emme ole päässeet kuin sovittamaan kun neiti on alle 3,5 kg mutta ehkäpä ensi viikolla. :0) Ihastuimme tähän kun tämän saa kiinni kaukaloon ja siitä voi nukkuvan naperon napata kantoon sulkemalla lukko olan taakse. Meidän neiti kun tulistuu nanosekunneissa niin kantoliinojen laittoon ei ole aikaa - tämä pelastaa, mikäli neiti tottuu siinä olemaan.

Meillä on myös hankittu virikkeitä kun tyttö kävi nopeasti tylsistyneeksi sylissä tuhisemiseen ja parin kirjan katsomiseen. Tosin sanomalehden värikkäät mainokset ovat hänen mielestään aamiaispöydässä sangen mielenkiintoisia ennen kuin mobilet rantautuivat. Ensi viikolla pitäisi tulla sitten ihana viidakko-leikkimatto . Huuto.net:lle kiitos - on lisännyt valinnanvaraa suuresti kun Lohjan kaupoilta ei mieluisaa löytynyt!

Hiljalleen elämä palautuu uomiinsa sektion jäljiltä. Vielä en ole satulaan takaisin päässyt, joten tammasta on pitänyt käydä juoksuttamassa ja ohjaamassa "varapersuksia" - sen mitä syötöiltä ennättää. "Helmi" kun on aikamoinen rinta-apina. Meillä ei ole tutti käytössä ja sinnittelemme vielä ilman, joten "lohtutissi / unitissi / halitissi" on sujuvasti käytössä. Josko se tästä lähtisi rauhoittumaan. Sittenhän se arki vasta alkaa kun isäntä aloittaa jälleen työt... Ihmetellään sitä sitten.

Loistavaa viikonloppua kaikille mammoille ja vauvoille - oli ne vielä sisällä tai jo käsivarsilla. Nautitaan alkaneesta joulusesongista... ;0)

Maya kiitokset kantopussilinkistä!!! Mies Pani heti tilaten sellasen meidänkin talouteen.
Vaikutti meinaan aikas näppärältä vekottimelta.
Raportoin sitten kun saadaan koeajettua![:D][:)]

Häät meni upeasti, poika oli todella nätisti ja nukkui melkein koko ajan. Taitaa tykätä vain kun on kova hälinä ympärillä, musiikki soi ja muut lapset riehuu, huutaa ja kiljuu. Poika söi myös ensimmäistä kertaa Nania sillä minä en imetä keskellä tuntemattomia ihmisiä. Kotiin kun päästiin niin oli pakko ruveta heti imettämään ja pumppaamaan tissejä sillä tuntu että ne räjähtää.

Minä olen haaveillut Manducasta, tää meidän kakkonen on kunnon sylivauva. Helpottaisi paljon kun olisi kädet vapaana silloin kun vauva on hereillä ja pitäisi tehdä esim. ruokaa.

Kaika tai jos se on että nää syysvauvat on tempperamenttisia? just aamulla naureskeltiin miehen kanssa että jos meidän esikoinen (synt. 4.10.) on tempperamenttinen niin tää kakkonen vasta onkin. Molemmat siis syksy lapsia.

Täällä värjättiin tupee suklaa nimisellä värillä ja tuli todella tumma, ei ollut ihan näin tummaks tarkoitus värjätä mutta tää on kyllä loppujen lopuks ihan jees. Piti muuten ostaa 3 purkkia väriä että sai koko pään värjättyä.

Ainomieli oli kyllä todella kiva pitkästä aikaan laittautua nätiksi ja pukea päälle muuta kuin äippävaatteet.

Nyt on kyllä pakko lähteä nukkumaan sillä huomenna tulee vieraita kahvitteleeman esikoisen synttäreidenkunniaksi mikä tarkoittaa sitä että imurointi ja leipominen olisi edessä huomenna. Illalla tosin on hetken ihana rauha maassa kun mun täti ja äiti vie pojan sirkukseen [:)]

Temperamentista: Meilläkin löytyy [:D] Lapsuudenkaveri eilen kyseli, onko jäbällä sitä yhtä paljon kuin äidillään [;)] Saapi nähdä kummalla sitä sitten onkaan enemmän [:D] Jos horoskooppeihin taas on uskominen, niin pojalla Neitsyt.. JEP [:D]

Jälkivuoto: Taitaa loppua vihdoin! JES!

Kyselin jo aiemmin, että voiko kantoreppua käyttää jo nyt? Kun eihän lapsi osaa vielä kannatella päätään, niin joutuuko sitä päätä sitten koko ajan tukemaan.. hmmhmmhmm. Olisi kyllä helpottavaa, mulla kun tuli 2006 rasitusvammaa tuohon oikeaan käteen, kun hoidin silloin koko kesän siskoni vaippaikäistä ja joutui sitä kanniskelemaan ja taisin liikaa jännittää tuota kättä aina silloin..

On kyllä hauskaa huomata, miten Pieni alkaa kiinnostumaan enemmän ja enemmän ympäristöstään.. <3 Aina kun on sylissä niin itse työntää itsensä niin, että pääsee katselemaan ja ihmettelemään enemmän [:D]
Tänään naurettiin ekaa kertaa tissi suussa, oli huvittavaa kun ei poika tiennyt syödäkö vaiko nauraa [:D] <3

Nyt ollaan syöty päivisin ja öisin melkein tasan 3 tunnin välein.. Silti väsyttää [:D] Nukahdan todella helposti, kun syötän pojua sängyssä. Sitten herää ja katsoo, että apua.. Onkohan poju syönyt kauan, vaiko yhtään imaissut [:D] Vähän vielä kitistään masua (öisin helpottanut).. Etenkin ensimmäisen aamusyötön aikana, kun tekee silloin kakkaa.. [8D]

Oli teillä hienoja kortteja tehtynä!
Ja ihanaa lukea taas teidän miehistänne :') Facebookissa ihailen yhden pariskunnan odotusta ja kun vielä suht nuoria ovat, niin on kiva nähdä miten vanhemmuus muuttaa isääkin (kun en sitä itse ole päässyt näkemään) [:)]

Pikashower! Tänään tulee kummini ja hänen porukat vauvaa katsomaan.. Vähän taidan lakaista taas noita villakoiria.. [:D]

Huomenta täältä tissittelyn merkeissä..
Vasemmalla kädellä koitan naputtaa [:D] Ja nyt vasta huomasin/tajusin nuo väri höpötykset..miten niin myöhänen sytytys [;)]
Siis punainen, ehdottomasti...itsellä odottaa väri vielä parempaa hetkeä. (omaa rauhaa)

äh,kitinäkätinä tahtoo taas...joten palailen myöhemmin[8|]

Huomenta!
Niin ihana yö takana ettei tosikaan...poika sammu vatsa pullollaan klo22jälkeen ja heräs aamulla klo6 syömään. Siinä sitä sitten tissiteltiin sängyssä pötkötellen ja poika nukahti aamu unille ja minä sain nousta rauhassa syömään aamupalaa. Isäntä heräs neidin kans 7aikaa ku vähän annoin eilen palautetta että apuakin joskus kaipaan ja edes sen yhden aamun viikossa ettei tarvi nousta tytön kanssa kuuden jälkeen vaan saisin pötkötellä/torkkua poijan kanssa vähän pidempään.

Tänään saa hirvenlihapaistia ja lohkoperunoita kun vanhempani ja veljeni kihlattunsa kanssa tulee syömään. Ajattelin jotta tämä viikonloppu vielä mässätään ja maanantaina alkaa hyväskä lakko ja pääsee onneksi ulkoilemaankin niin jos saisi nuo ylimääräiset kilot pois lanteilta. Tuo suklaanhimo on käynyt ihan hirviäksi ja jos tätä tahtia vedän makiaa naamaan niin jo karisseet kilot kyllä paukkuu nopsaa takas.

Maya: Kiitti vinkistä, tuollaisen kantoliinan minäkin voisin hommata. Niitä sidottavia jotenkin arastelen kun jos en osaakkaan niitä sitoa kunnolla niin olisiko turha ostos.

Uninen: Kiva, että häät sujui mallikkaasti ja täälläkin jo jotenkin kaipaa sitä että saisi itseään laittaa nätiksi.

Sunnuntain jatkoja itse kullekin [:)]

Kyllä musta tuntuu välillä, että olisi paljon helpompaa olla yksin. Ei olisi kuin omat sotkut ja itsestä ja vauvasta huolehtiminen. Tänäänkin isäntä sai nukkua 12, kun hoidin vauvan vaipat, imetykset jne. ja sitten lähdettiin lenkille. Keittiössä on tiskit hoitamatta astianpesukoneeseen. No tullaan 1,5h lenkin jälkeen niin isäntä on edelleen kalsareissa, pelaa pleikkariaan edelleen unisen näkösenä. Voisi joskus ajatella muutakin kuin omaa napaansa ja omaa unen tarvettaan. Aamulla 9 haki tytön viereensä, kuulemma väsytti niiiiiin kamalasti kun on nukkunut katkonaisesti. Aha. Mites mun nukkuminen, katkonaista kenties[;)] Ei siinä muuta, mutta voisi muutaman mielipiteen pitää joskus omanaan ja tehdä kotonakin jotakin pientä ilman, että tarvii siitä huomauttaa. Nyt se tuolla kiukuissaan laittaa asioita.
Arghh.. Anteeksi valitus. Onneksi tänne saa purkaa, niin v-tutus käyrä vähän laskee. Niin ja pahin on kun tyttö itkee, niin se ei edes yritä sitä lohduttaa, vaan sanoo, että ottaisitko tämän, kun korviin sattuu[:D]

Kirsikka: nam.. hirvelihapaistia

Kantoliinan kanssa meni ihan hyvin. Vähän pikkuinen oli hämillään, sitten nukahti tyytyväisenä ja vähän ajan päästä oli aivan hiessä ja sitten tuli huuto. Ajattelin seuraavaksi kokeilla, että laitan itselleni t-paidan, ettei olisi ihokontaktissa, jos pikkuinen ei siten hikoilisi niin kovasti siinä, kun tuntui muuten viihtyvän. Yllättävän helppo oli se taittelu ja asettelu. Liina jäi ekalla kertaa vähän löysäksi, että ei tukenut tarpeeksi päätä, mutta eiköhän harjoitus tee mestarin[;)]

Temperamenttia löytyy ja hyvät keuhkot[:D] Tyttö on tosin nyt oppinut, että kun yöllä imetän makuulteen ja laitan hänet tiettyyn kohtaan sohvalle pötköttään, niin hiljenee heti. Suu käy ja kieli lipoo, mutta kiltisti on alkanut odottamaan, että mami saa tissin paljaaksi ja suuhun, mutta ei siinä pitkää aikaa voi silti odottaa, tai tulee komennus vauhdittaa toimia. Vähänkö on fiksu plikka[;)]

Imetys väli on edelleen 2,5-3h yhdet 4h unet päivässä. Toistaiseksi riittä, kun ne 3-4h unet ajoittuu yöhön.

Milamariaa: meilläkin kakataan aina aamuisin. Joskus tuntuu, että ähinää ja puhinaa jatkuu tunteja[:D]

Tiko: kiitos tiedosta!

Nyt alkaa jo helpottamaan miehen aiheuttama ärsytys.

Ostin tänään sellaista väriä, millä saan painettua vauvan jalan ja käsien kuvat paperille. Saas nähdä millainen sotku siitäkin tulee. Täytyy varmaan tuo mies pyytää apuun kuitenkin, vaikka ajattelin mm. isänpäivä kortin tehdä niistä jäljistä. Sitten ostin sellaisia vauvan päähän laitettavia joustavia pantoja sekä yhden vaaleanpunaisen pinnin, missä on rusetti[:D] Voi pientä, kun ensi viikolla joutuu kuvattavaksi ja mami laittaa kaikkea kummallista hiuksiin. Pakko nyt kuvata hiuskuvat, kun joka päivä neidin haivenet harvenee.

Nyt äkkiä jotakin ruokaa naamariin, ennen kuin parvekkeelta käy kutsu muihin puuhiin..

Mukavaa sunnuntaita teille!

Huomenia!

Onpas taas nättiä ulkona[:D]
Pikaseen minäkin, ja ihan vaan omia horinoita.

Meillä on tänään neukkula, mulle ja vaavelille jälkitarkastus.
Jostain syystä jännää ihan hirmusti?!?!
Ja pitäis pisunäyte saada vietyä.
Tällä pidätyskyvyllä, saas nähä joutuuko ne rutistaa pissin mun housuista...[:-][:-][8D]

Meillä on isompi poika alkanut kastelemaan sänkyynsä ja itkeskelemään öisin.
Oikein sydäntä raastaa... [:o]
Vaikka onkin ihanaa kun on uusi ihminen talossa niin silti se tekee pahaa kun näkee kuinka se on
kova pala esikoiselle, vaikka hirmu urheasti yrittää olla asoiden kanssa.
Päivisin kyllä jaksaa olla innoissaan pikkuveikasta ja peuhataan kaikkea yhdessäkin, mutta noi yöt kertoo että siellä sisällä kuitenkin on prosessi käynnissä.
Vaikka olen pitänyt huolen että halailen, leikin, juttelen, kuuntelen ja huomaan häntä nyt mahdollisimman kokoajan[:D] Niin silti tuli semmoinen tunne että pitäisi vielä enemmän antaa rakkautta, vaikka jo nyt isäntä jää aikalailla ilman rakkautta, kun en vaan enään jaksa enempää halata ja rutistaa.[&o] Rakastaminenkin voi mennä duunista[8D].(tai lähinnä stressi siitä "rakastanko tarpeeksi")

No mut näitä asioita pitää miettiä...

Nyt sinne neukkulaan! Siitä lisää illemmalla.

PojanÄiti: Samaa minäkin mietin jotta rakastanko tarpeeksi ja siis huomioinko tyttöä tarpeeksi. Hienosti meillä on mennyt mutta iso muutos tämä silti on tytölle. Toivon vain että en tekisi mitään "väärin".

Takaisin