Lokakuun rupattelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies lähti pojan kanssa reissuun ja jäin pariksi päiväksi yksin kotiin, kun on vielä 2 työpäivää jäljellä. Ajattelin vähän hemmotella itteeni ja ostin pussillisen irtokarkkia... Ehkä kymmenen karkkia mennyt ja nyt jo yököttää. Ei sovi karkit mulle ei. Eipä ole pahemmin tullutkaan herkuteltua tän raskauden aikana, mutta silti massu on kasvanut niin isoksi, että moni on kysynyt ootanko kaksosia... Ehkä sittenkin syön vielä pari karkkia, kun yökötys meni jo ohi.

Hei oletteko ottaneet influenssarokotteet? Mulle ei siitä ole neuvolassa puhuttu sanallakaan, huomasin vaan poislähtiessäni ilmoituksen siitä että olisi mahdollisuus se ilmaiseksi saada.
Lähinnä hyötyjä ja haittoja näin raskausaikana otettuna haluaisin kuulla.

En halua mitään ylimääräisiä lääkkeitä nyt raskaana. Eli en ota. Tosin en ole ikinä aiemminkaan ottanut kausirokotteita.

Meidän perheestä ei ota sitä kukaan. Luotan tässäkin siihen, että kun on ruokavalio kunnossa ja tarpeeksi ulkoilua ja liikuntaa, niin influenssa(kaan) ei niin helposti iske, ja jos iskee, niin siitä myös toipuu.
Vaikka ollaan riskityhmäläisiä, niin en koe että tarvitaan rokotetta. Jos lapset sairastelisivat usein ja olisi syytä epäillä ettei suolisto ole ok tai vastustuskyky olisi jostain syystä alentunut, tai olisi huonossa kunnossa tms, niin harkitsisin rokotetta.

Mulla on ollut influenssa pari kertaa enkä enää halua sitä hirveää kuumetta ja kuolemanpelkoa, joka mulle siinä kuumeen keskellä jostain syystä tulee. Viimeksi sairastin sen opiskeluaikana ja olin parannuttuani vielä kuukauden päivät todella heikkona. Kysyinkin tänään neuvolassa rokotuksesta, ja sen voi hakea avoimesta neuvolasta marraskuun puolivälistä alkaen täällä Helsingissä. Olen ottanut kausi-influenssarokotteen jo muutaman kerran, kun sen on saanut ilmaiseksi työterveyden kautta. Pari kertaa siitä on tullut vähän päänsärkyä mutta viimeksi ei sitäkään :)

Voi kauhistus! Kattelin painoarviokäyriä ja jos vauva kasvaa käyrien mukaisesti, 4kg tulisi täyteen jo vkolla 37-38. Lääkärin kaa ollu puhe, että käynnistetää synnytys ennen sitä neljää kiloa. Tämähän tarkoittaa, että käynnistys ois jo marraskuun puolessa välissä!!! :eek: ja :happy093 Huisia! Toki enempi selviää sitte marraskuussa, ku tehään se magneettikuvaus ja uus kokoarvio. Joulukuu tuntuu niin kaukaiselta, mutta tuohon marraskuun puol välii enää vajaa kk. :happy093.

Täällä alkoi äippäloma tänään. Kävin sen kunniaksi törsäämässä hieman rahaa itseeni pitkästä aikaa. Miksei kukaan kertonut mulle että Indiskassa on ihania tunikoja, mekkoja ja neuleita, jotka sopivat täydellisesti raskausaikana ja sen jälkeenkin?! Hirveissä ryysyissä oon tähän asti kulkenut, mutta eipä tarvii enää. Ihanaa!

Ystävä on laskenut, että 64 päivää jouluaattoon eli enää siis 62 päivää jäljellä laskettuun aikaan! Sieltä se tulee :)

Nyt kun äitiysloma alkoi tulin ajatelleeksi, että pitäisköhän tehdä jotain tavallisuudesta poikkeavaa ja sellaista mitä on haaveillut tekevänsä sitten, kun on oikeasti aikaa? Siis eihän sitä aikaa perheenäidillä itselleen oikeastaan ikinä ole, mutta jos yrittäisi tässä ennen lapsen syntymää edes jotain pientä irtiottoa arjesta. Ajattelin käydä teatterissa, kun edellisestä käynnistä on ainakin 10 vuotta ellei enemmänkin. Toisaalta vois käydä myös päiväsaikaan (kun esikoinen on eskarissa) ihan itsekseen kaupungilla. Ei ole paljoa shoppailtavaa, enkä ole shoppailuihmisiä muutenkaan, mutta jos vaan kävis kahvilla jossain mukavassa kahvilassa ja kattelis näyteikkunoita... Olishan se kiva jos joku kaveri pääsis mukaan näille "riennoille", mutta mulla on aika vähän kavereita ja varsinkin sellaisia, jotka pääsisivät arkena mihinkään tuosta vaan lähtemään. Parin viikon päästä on työpaikan pikkujoulut, mutta ne ei hirveästi innosta, kun se on sitä ryyppäämistä ja remuamista. Ei ole enää niin herkkua keikkua korkkareilla koko iltaa tai syödä jouluateriaa, kun pelkkä ajatuskin saa närästyksen nousemaan. Toisaalta se on ehkä viimeinen mahdollisuus käydä jossain juhlissa pitkään aikaan...

Mä oon niin miettinyt ihan samaa. Tekis mieli laittaa rahaa itseensä oikein kunnolla, haluaisin mennä kosmetologille kasvohoitoon ja miksei jalatkin samalla. Olen nyt saikulla ja sit ku äitiysloma virallisesti alkaa niin mun 4- vuotias jää kotihoitoon, sit en enää pääse mihinkään paitsi leikkipuistoihin ja perhekerhoon! Se pitäis hoitaa nyt sit saikun aikana jos meinaa itseään hemmotella :grin

Mulla on samat suunnitelmat. Kasvohoito, jalkahoito, kampaaja ja hieronta nyt ainakin ois toteutettava. Kampaajalla kävinkin jo.

Tosin tän kuun vika päivä mulla on virkavuosijuhla,10 vuotta firmassa ja saan juhlaillallisen ja jonkun palkinnon,joten jotain kivaa tiedossa :p harmi vaan ku oon jo aika iso, ei meinaa olla mitään kivaa päällepantavaa eikä kuvista tuu varmaan kauheen nättejä ja jaksaako sitä keikkua korkkareissakaan..äh, onkohan se sittenkään niin kivaa?o_O

Teki mieli kiljua onnesta ku katsoin tänään kelan sivuilta äitiys- ja vanhempainrahapäätökset. Kun on ollut viimeset 2 vuotta ensin työtön ja sitten opiskelija, niin meinasin tuolilta pudota ku näin että tulot KAKSINKERTAISTUU! Näyttää tulevaisuus jälleen hivenen kirkkaammalta.

Hih, joo, kiitos! kävin tänään työpaikalla viemässä saikkutodistuksen,naiset siellä sanoivat ettei takaapäin huomais mitään kun oon kuulemma niin siro...no kun kääntyy niin sieltä se totuus sitten paljastuu :grin vitsailivat että olen nielaissut rantapallon :grin

Mä oon kuullut kahdenlaista täysin ristiriitaista palautetta vatsastani, joka on kyllä omasta mielestä tosi iso :D
Aika pitkälti oon kyllä huomannut että itsekin joskus raskaana olleet sukulaiset/tuttavat kommentoivat kuinka huomaamaton tää on vielä ja lapsettomat taas kauhistelee kuinka suuri olenkaan, eräs vanha koulukaveri tuossa muutama viikko sitten taaksepäin tiedusteli tosi tahdikkaasti muun muassa että olenko ihan varma etten odota kolmosia.

Päivystyksessä kun kävin viikko sitten ja aloin selittämään että mulla on kipeitä ja säännöllisiä supistuksia, niin hoitsun ensimmäinen kysymys oli hämmentynyt "Ai ootsä raskaana?" :D Mun mielestä tätä palloa ei kyllä voinut olla huomaamatta..

Mä oon saanu useilta eri ihmisiltä jo parin kuukauden ajan sellaista palautetta, että "jokos kohta on aika" ja "ootko ihan varma ettei tuu kaksoset" ja "oot jo aika iso"! Eli tunnen itseni valaaksi jo nyt, vaikka vielä on vajaat kaksi kuukautta jäljellä... Toisaalta sf mitta on menny ihan yläkäyrillä koko ajan, että oon mä varmaan aika iso sit kuitenkin. En oo kuvaa kehdannu tälle foorumillekaan laittaa, enkä laita.

Aiempaan hemmottelukeskusteluun täytyy vielä lisätä, että kävin pari päivää sitten 90min jalkahoidossa ja oli mahtavaa, suosittelen!! Olin ostoksilla ja kävelin vaan hetken mielijohteesta sisään kauneushoitolaan. Todella harvoin tulee tehtyä itselle moisia "ylläreitä", mutta nyt teki kyllä niin hyvää! Mulla jalat väsyy kasvaneen painon alla ja kynsien kunnollinen lakkaaminenkin on ollut hiukka hankalaa kun on pallo edessä.. Nyt on jalat kunnossa, tuntuvat ja näyttävät taas hyviltä. Oli joka euron arvoista :grin

Takaisin