Lokakuun rupattelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kova aikomus olisi hankkia lahjat etukäteen. Mut mä vihaan shoppailua, niin ei tule koskaan lähdettyä :(
Isovanhemmille olisi tarkoitus tehdä jotain itse. Kun keksisi vaan mitä.

Emme mene mahakuviin tms.
Ne ei ole yhtään mun juttu. Pelkkä ajatuskin on vähän koominen. Eikä lähtisi mieskään ikinä. Ollaan ehkä rajoittuneita, mutta meille tulee jo vähän erikoisimpien hääkuvien katselusta vaivaantunut olo, saati mahakuvien, puhumattakaan että pitäisi ottaa omia
Mut ihan kivoja muistojahan ne on, jos tykkää.

onneks ei ol ongelmaa nimeltä joululahjat ku sukulaiset ei ol missää tekemisissä mun kans äippää lukuunottamatta. hälle pitäski laittaa piakkoin tuo paketti menemään ku siel pohjosessa alkaa olla kylmät oltavat ja oon neulon tänä vuonna hänelle huivikauluspuseron ja 2 paria sukkia iha muuten vaan ja terveyden vuoksi. mein perheessä (minä, mies ja esikko) ei vietetä joulua ku ei olla kristittyi joten lauantaina ois mein juhla eli Eid, tänä vuonna näyttää tulevan vaan aikas köyhä juhla sinänsä ku ei pysty mitään valmistamaan, no jos saisin mehua, maitoa, maissijauhoja ja perunajauhoja kaupasta sekä vispilän ni voisin tehä vaikka kerroskiisseliä jälkkäriks lauantaina, jotai poikkeuksellista herkkua :)

Mulla on la 20. joulukuuta, joten aika lähelle joulua menee. En aio stressata joululahjoista, mutta leipomisen olen jo pakkaseen aloittanut. Meinaan myös tehdä itse luumumarmeladia torttujen täytteeksi ja muuta mukavaa. Ruoka onkin mielestäni joulussa parasta, vaikka voi olla, ettei itselle ruoka maistu enää silloin, kun maha on jo niin iso, ettei paljoa pysty syömään. Ne tortut närästääkin niin pirusti!

6-vuotiaalle esikolle pitäisi kyllä keksiä jotain extrakivaa lahjaksi, ettei sitten harmittaisi pikkuveikan tulo niin paljon. Kuitenkin tottunut olemaan huomion keskipisteenä ja sitten se on aika vaikeaa...

Mie oon pikkuhiljaa ostellu joululahjoja. La 5.12. ni en enää marraskuulle jätä shoppailureissuja. Ja tänää ostin esikoiselle "isosiskolahjan". Eli pakkaan sen mukaan sairaalalaukkuun. Kun tyty tulee eka kerran sairaalaan kattomaan pikkuveikkaa, ni saa lahjan. :)

Kiva idea toi isosisko lahja, taidanpa matkia ja ostaa pojille isoveli lahjat :-)
Joulu lahjoja en tod ole kerenny viel miettiä, mut ajattelin et ostan vaan kummilapsille ja omille lapsille, pääsis vähän helpommalla nyt, mulla kun la 28.12 eikä tiedä ollaanko yhtenä vai kahtena kappaleena jouluna. Leipomiset aloitan heti kun pääsen lopettamaan työt, on sitten pakkasessa valmiina jos tulee vieraita mahdollisesti vauvaa katsomaan ♥

varmaan menee tääläki aikalailla nettishoppailuks nuo lahjat pari pakollista kauppaa on missä pitää käydä pyörähtää joulukuussa mutta muuten pidän hermoilun ja vaeltamisen kaupoissa joulukuussa minimissä...pitää ottaa ihan iisisti että sais masuasukin pysymään aaton vielä kyydissä...jouluaatto on tärkeä päivä meidän perheelle/suvulle..joten en vois kuvitellakkaan lasten surua jos äiti ja isä on jouluaaton poissa(synnyttämässä)..toivon niin ettei niin käy..jouluaatto ilta/yö kävis ku lapset nukkuu mutta kunhan sais sen päivän viettää normaalisti..

nyt on vaan ongelmana ku koitan selailla nettiä ja idoida lahjoja eksyn vaan vauvan vaate sivuille ihailemaan:rolleyes:vieläkään en ole yhtään hankintaa tehny ja vois ehkä jotain pientä koittaa vaikka tilailla..

Hyi hitto kun ahdistaa ajatuskin joululahja ostoksista :eek: joulua tykkään kyllä laittaa, ruuat yms. mutta ostoksille meneminen on ihan kauhee ajatuskin jo :oops:

Kävin tällä viikolla sukuloimassa toisella puolella Suomea. Huomaa kyllä, että ei pitkään paikallaan istuminen ole enää yhtään mukavaa. Seitsemän tunnin junamatka/suunta on todella puuduttavaa! Haaveilen nyt kotimatkalla sängystä ja tekis mieli oikasta vaikka tohon junan käytävälle! :P Univelkaakin on kertynyt varmaan koko viikonlopuksi, kun mummon rytmi on sellainen, että aamulla klo 6-7 ylös ja illalla nukkumaan 22-00. Ei siinä paljoa raskaanaolevaa massiivisesta väsymyksestä kärsivää keritty huomioida, kun piti kaikki mahdolliset sukulaiset/mielenkiintoiset paikat kiertää, kun kerran sinne asti olin saapunut...
Edellisviikolla tein muutaman päivän pyrähdyksen Helsinkiin, johon matka oli bussilla noin 4h/suunta. Kyllä saa nyt olla pidemmät reissut reissattu! Puuh!

Lokakuu lähti juu liikkeelle!
Tänään aamusta suuhygienistillä, kun neuvolassa sanoivat että kannattaapi käydä. Noh siellä oli kaikki hyvin, ei oo koskaan ollut reikiä eikä ole tulemassakaan. Hammaskiveä se nirskutteli pois ja sanoi, että seuraava tarkastus voi olla vasta 2-3 vuoden päästä. Muistutti, että kun lapselle ensimmäinen hammas ilmestyy niin sitten jo ahkerasti aamuin illoin hampaita harjaamaan, jotta ruutiniin tottuu.

Joulusta en ole stressannut, mutta suunnitellut että karjalanpiirakoita yms. teen etukäteen pakastimeen. LA olisi 21.12 ja toivon todella että kotona oltaisiin pikkuisen kanssa jo aattona. Pääasia ettei tarvitsisi aattoa sairaalassa maata.

Koulusta olen kylläkin stressannut. Kokeita olisi nyt seuraavilla viikoilla, esitelmiä, raportteja ja harkkatöitä myöskin.
Noh onneksi ammattikorkeakoulussakin on syysloma, joka on jo 2 viikon päästä!

Äippäloman aloitan joskus marraskuussa. En meinaa teoriatunneilla istua! mutta labroissa kyllä voin käydä, mutta joulukuussa nekin jätän ja suoritan sitten keväällä!

Ihana sää ulkoilla. Haettiin hoitopoikien kanssa tyttö kävellen kerhosta. Sain aamulla siivottua, kun heräsin jostain syystä jo klo 6.00. Päikkärisikaan sain leipastua viikonlopun leivät ja pullataikina on kohoamassa. Viikonloppuna ei tarvitse tehdä mitään pakollista. Ihanaa!!!! Mä niiiiiin rakastan perjantaita!
Hyvää viikonloppua kaikille <3

Eilen tein ylläriksi kakun ystävälle, jolla on marraskuun alussa laskettuaika :)
ImageUploadedByVau Foorumi1412334158.869717.jpg

kivan kakun oot leiponu rosita :) sulla sitä energiaa tuntuu riittävän vaikka muille jakaa mashaAllah.

hulina noi pitkät reissut on kyl niin raastavia, muistan ku joutu välillä pohjosesta etelään reissaan junalla, niin rasittavaa silloki ku ei ol raskaana ja talviaikaan vielä kauheempaa. jaksamista ja koitaha levätä.

täällä lambi saapui meille tänään. oma olo on väsyny ja tosi tukala, pala kurkussa olo suunnillee jatkuvasti mikä ärsyttää jo lisäksi ummetus vaivaa.

Mitä? Apua, joululahjoja!? En suostu miettimään moisia lokakuussa. Taidan muutenkin tehdä kaikkeni, jottei tarvitsisi joulua viettää. :D 14.12. la, joten eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi joulun ihmettä. :)

3 viikkoa ja sitten minä olen niiiin lomalla! :) kiva vaan kun ei tiiä kuka tulee mun sijaiseksi, olis kiva keretä perehdyttämään kunnolla.
Joka vuosi mä suunnittelen miten minä tänä vuonna aloitan kaikki jouluhommat ajoissa, mutta joka vuosi huomaan et kortit jäi lähettämättä ja lahjoja ollaan paniikissa ostamassa pari päivää ennen joulua :D
Kyl tuo rautatablettien syöminen on peestä kun pitää miettiä monelta voit ottaa että tulee tarpeeks pitkä väli maitotuotteisiin..plaah.

Loistava idea! Eipäs olis kyllä tullu mieleenkään moinen. Täytyy ruveta itekin tekemään niin.

Asiasta kolmanteen, minkä verran aikaisemmin laskettua aikaa sektio tehdään? Itellä synttärit marraskuun lopussa niin vois toivoo sille päivälle ;)

Mulla on ollut rv 39 ja rv 39+2 suunnitellut sektiot.
Tosin ovat lähteneet spontaanisti tulemaan aikaisemmin.

Lisäksi rautatabletit kantsii vaikka silloin yölläki ottaa appelsiinimehun kanssa! C-vitamiini edistää raudan imeytymistä. ;)

Takaisin