Sarppiainen, otan osaa suruusi. Oma isäni myös teho-hoidossa viimeiset 2 vkoa ja sitä lopullista tuomiota odotellaan.. =/ Voimia!!
Mun etusivulla luki tänään: "Ihailevatko ihmiset raskaushehkuasi? Onko sinulla hyvä ja tasapainoinen olotila? Nauti kohteliaisuuksista ja hyvästä olosta!" Paskanmarjat sanon minä! :( Ensinnäkin minua ahdistaa kun ihmiset tulevat kysymään, tai itseasiassa ne eivät edes suoranaisesti kysy minulta vaan kuiskivat seläntakana ja tuumaavat olenko vain lihonut!?! Jostain saavat sitten kuitenkin kuulla että odotan vauvaa ja sitten tulevatkin kysymään millä viikolla olen ja kun sanon, he alkavat päivittelemään etten varmasti ole, en voi olla, kun minulla on niiiiiiiiiiiiiiiin pieni maha vielä.. Hitto soikoon! En kai minä nyt sellaisesta asiasta valehtelemaankaan rupeis.. MURR!! Olen varmaan myös äärimmäisen tylsä ihminen, kun en pidä siitä, että vieraat hiplaavat pienen pientä mahaani.. ahdistavaa.
Sais tulla se tammikuu jo, siitä huolimatta, ettei mulla ole mitään valmiina ostettuna, mutta mä sitten en yhtään tykkää, että mun hormoonit on ihan sekaisin ja olen rääkynyt raskausaikana melkein joka päivä tähän päivään asti. Tein mitä tahansa!! Eilen yritin "lämmitellä" miestä peiton alla (samperi näitä peitonheilutus-halujakin!!) ja kun hän totesi olevansa väsynyt niin aloin heti poraamaan!?! Voi apua, loppuis jo nää itkut, olo on niin säälittävä!! Me pidetään jälleen vähän taukoa miehen kanssa toisistamme, pakko antaa toiselle vähän tilaa ja ottaa taas omaa aikaa vasten omaa tahtoani. Näillä mennään. Nyt näyttää todennäköiseltä, että minä ja vauva muutetaan laitokselta mun asuntoon, joka ihanasti vielä sijaitsee kolmannessa kerroksesa (ei hissiä!) ja eri paikkakunnalla kuin miehen, mutta mies silti osallistuisi mahdollisuuksien mukaan lapsen elämään. Sitä aikaa innolla odotellessa... TAMMIKUU, tule siis jo!! =/ varmaan kyllä jälkeenpäin harmittaa ihan hirveästi kun en osannut nauttia tästä ajasta. Mua häiritsee ihan hirveästi myös joka öiset suonenvedot ja jalkojen päivittäiset puutumiset, inhottavaa! Ja sokerirasitukseen ensi maanantaina, jesss sillekin :D Harmittaa myös, kun tuntuu, että kaverit katoavat ympäriltä.. En enää pysty ramppaamaan baareissa tai juosta heidän kanssaan kaupungilla, eivätkä he ainakaan jaksa tulla istumaan iltaa luokseni.. Toivottavasti saan lapsen syntymän jälkeen edes niitä mammakavereita jostain!
Noniin, nyt loppui valitus, kiitos, että sain purkautua :D !!
Mä olen miettinyt niin nimi-kuin kummiasiaakin, mutta päätöksiä en ole vielä tehnyt suuntaan jos toiseen. Lapsi tulee saamaan 3 nimeä, joista 2 viimeistä määräytyy oman isäni ja miehen isän nimen mukaan ja etunimellekin on "rajoitteensa".. miehen suvussa on ollut jo kauan käytäntö, että kaikki sukuun kuuluvat pojat kastetaan T-alkuisella nimellä, taisin asiasta jo aiemmin mainita! Se rajoittaa aika paljon, mutta kivan nimen olenkin nyt jo löytäny ja se kuulostaa omaan korvaan sopivalta ja alkaa tuntumaan ns. omalta. Sitten vain toivotaan että lapsi ei näytä Pekalta syntyessään vaan mietitty nimi sopii myös hänelle :) Ja kävi miehen kanssa miten tahansa, haluan kunnioittaa hänen sukuaan ja sukua, johon lapsemme kuuluu, joten pidän kiinni heidän perinteistään. Toivon vaan, että ultratäti oli sitten oikeassa, eikä vauva ole tyttö, koska tytön nimeä en ole edes miettinyt :DDD
Kummeja pyydän vasta kun lapsi on syntynyt. Minulla on mielessä oma veli (hänellä on 1 aikuinen kummilapsi) avovaimoineen sekä siskoni 16-vuotias esikoispoika. Voi olla, että paras ystäväni olisi myös yksi varteenotettava vaihtoehto. 4 kummia taitaa olla maksimi täällä meillä. Mies haluaisi ystävänsä kummiksi, mutta tämä ystävä ei vain ole kertaakaan vaivautunut näyttäytymään minulle (ovat olleet vain kahdestaan tekemisissä) ja minua ahdistaa ajatus, ettei miehen ystävä ole ollut "raskausaikana" milläänlailla mukana. En usko siis, että on jatkossakaan. Kaikenlisäksi minä vähän epäröin noita ystävien pyytämisiä kummeiksi, sukulaiset kuitenkin aina on ja kuuluu perheeseen ja sitä kautta ovat lapsen elämässä mukana, kun taas ystävät voivat halutessaan mennä ja tulla......
Mun pitäisi siis todellakin ruveta jo ostelemaan jotain! Minulla on ehkä 10 vaatekappaletta valmiina, kelan kaikki laput lähettämättä, vauvavakuutus ottamatta, kaikki tarvikkeet hankkimatta. En ole vielä keksinyt millä rahalla tai ajalla tavarat hankin ja tuntuu niin uuvuttavalta kun pitäisi raahautua kauppaan tekemään päätöksiä =/ Ehkä tämä tästä siis!! :) Helpottaisi, jos olisi seuraa, täytyy ehkä kinuta siskoa mukaan, jos koskaan omilta lapsiltaan ehtii...
Tää oli nyt tälläinen negatiivinen purkautuminen tällä kertaa, joskus näitäkin! Pahoittelen siis, ensi kerralla toivottavasti jotain iloisempaa :))
Ihanaa loppuviikkoa kaikille! :)