Lokakuun lorinat

Jospa sitä omia kuulumisia kirjottaisi. :)

Raskaus etenee normaalisti, ei oo tullu mitään erikoista vastaan ja hyvä näin. Ja nyt on alkanut tuntumaan että toivottavasti tää raskaus menee vähintään laskettuun asti tai jopa yli, vauva on sitä valmiimpi selviämään mahan ulkopuolisesta elämästä mitä pidempään on masussa. Vaikka malttamaton oon ja haluaisin jo tytön syliin jo mutta parempi puhua järjen äänellä :D

Arki rullaa meillä normaalisti myös, mies on töissä ja me ollaan kotona esikoisen kanssa.

Sain jo kelan päätökset äitiysrahasta ja äitiysavustus tulikin rahana jo viime viikolla. :) Yllätyin ihan miten paljon sitä saa rahaa sitten kun äippäloma alkaa. Eka maksupäivä on vaan kuukauden päästä siitä kun äippäloma alkaa. Ja tää kannattaa muidenkin huomioida miettiessä raha-asioita et eka raha tulee tosiaan vasta kuukauden päästä äippäloma alkamisesta. Riippuu tietysti siitä et millon se alkaa. 

Piti vielä lisätä et ostettiin semmonen fleecelämpöpussi kaukaloon joka vaikuttaa todella hyvältä! On meillä toppapukukin mut luulen et tääkin tulee ahkeraan käyttöön.
 
Eli ei meille kummempia. Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumiset ja jatketaan täällä yleistä turinointia.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille!


 
:) Lokakuu!!
Täällä on asiat HIEMAN paremmin taas.. mies mukana kuvioissa jälleen, ainakin toistaiseksi ja mun mieli kohenemaan päin. Vatsassa myllätään todenteolla ja välillä jopa toivoisin pientä breikkiä potkimisesta :) Yksinollessa nämä muutamat vkot olen myös heräillyt paljon öisin vauvan remuamiseen, nyt miehen kainalossa taas nukun sikeästi yöt läpeensä.. joskin mies nukkuu vähän huonommin minä kainalossa ja ottaen vastaan vauvan potkut kylkeensä ;) koko homma alkoi aukeamaan eräänä su aamuna kun mies soitti jumalattomassa krapulassa ja oli siis niin huonossa kunnossa, että vietti koko su sängyssä oksentaen.. pitkä tarina, enkä viitsi vaivata teitä sepistyksellä :) pessimistinä mennään eteenpäin, painostamatta ja omaa kämppää varmuuden vuoksi sisustaen.. pieni toivon pilkahdus silti tulevaisuudesta!

Mä en oo saanu vielä lähetettyä noita kelan lappuja, pitäis ottaa oikein asiaksi.. mietin myös kovasti tuota vauvavakuutusta, kannatatteko? nyt on aikalailla viimoset päivät ottaa asia vakuutusyhtiön kanssa puheeksi.

Synttäreitä vietin vloppuna ja oli huippuhauskaa! Mut vietiin mammahierontaan (SUOSITTELEN!) ja lauantain riehuin KOKONAAN tyttöjen kanssa, ihanaaihanaaihanaa! <3 ah, nyt on kyllä jotenkin hyvä fiilis. Huolimatta siitä, että tämä maanantai alkoi melko surkeasti ikävillä uutisilla, on melko piristävä fiilis! =/

Vatsa on edelleenkin TOSI pieni, ei kukaan meinaa uskoa että olen jo näinkin "pitkällä" raskaudessa, eipä tuo enää kauheesti haittaa vaikka vielä muutama vko sitten hermostuttikin kun ei kasvanut mihinkään, ei ole ainakaan tiellä ja töissä pystyy tehdä hommia taas entistä aktiivisemmin! Perhevalmennukset pian käytynä ja sit varmaan seuraavaksi vois aloittaa tavaroiden hankkimisen.. Täällä on vauvalle ostettu vain muutama säälittävä kolttu, mitään pöytää/rattaita/kaukaloa yms ei vielä ole edes katsottuna.. ehtiihän tässä!

Teidän muiden kuulumisia siis odotellessa!! :)
 
Eipä täälläkään raskauden suhteen mitään kummallista, päivät ja viikot rullaa eteenpäin. Toisaalta esikko häkellyttää päivittäin kehityksen suhteen. Joka päivä tulee jotain uutta.

Hankinnat on melkein pulkassa,vakuutus on jo hommattu... Vähän tylsää kun kaikki alkaa olla valmista. No toisaalta ollaan etsimässä uutta kotia, okt haaveissa ja toiveissa. Juostaan näytöissä ja toivotaan että se oikea okt sattuu kohdalle.

Hemppa: Mulla on samat fiilikset kuin sulla; toivottavasti syntyy vasta LA tai vaikka 2 viikkoa "yliaikaisena"! On se vaan taivaan tosi että paras paikka vaaville on masu, tulkoon ulos kun on valmis maailmaan. Ja olen siitäkin samaa mieltä että valmiimpia ne vauvat on jotka masussa viihtyvät LA asti tai yli.
 
minä täällä töissä hillun, tai siis ottaen kevyesti hoidan työtehtäviä ja oottelen vaan mammaloman alkua. laskeskelin, et enää ois 9 viikkoa mammaloman alkuun. viikot menee kyllä tosi nopeasti. olen tyytyväinen, että vaihdoin keväällä työpaikkaa saman alan kevyempiin hommiin, joten stressi ei ehdi puhjeta. lisäksi olen oppinut aikatauluttamaan työtehtävät ja tekemään kirjallisia töitä hieman etukäteen, joten deadline ei sekään enää stressaa :) sain tänään postia työnantajalta, että ois joku uusien työntekijöiden informaatiotilaisuus marraskuussa, mietin vain kannattaako mun mennä sellaiseen, kun jään kohta ainakin vuodeksi kotiin.

mulle tuli äitiyspakkaus perjantaina ja äitiysrahapäätöskin tuli. mun työnantaja maksaa ekat kolme kuukautta täyttä palkkaa, joten ihan heti ei tule talousahdinkoa ja saan maksettua ainakin osan lainoistani pois ennen putoamista kelan rahoille.

kotona menee hyvin, käytiin lauantaina uimassa miehen ja pojan kanssa vähän niinkuin palkintoreissuna pojalle, et oli viime viikon kunnolla koulussa ja hoiti sovitut asiat niinkuin pitää. toivon, että pojalla ois nyt mennyt jotain kohdilleen päässä, koska hän tuumasi, että jos hän ei hanki "yhtään viivaa" (mm. huonosta käytöksestä oppitunneilla) ja hoitaa läksynsä, niin voidaanko tehdä viikonloppuisin jotain kivaa. sanoin, että voidaan sopia niin. uimahallireissu oli kiva, vaikka jouduinkin yksin pulikoimaan "aikuisten altaassa", kun mies valitti kylmää ja kyhjötti ihan vapaaehtoisesti koko ajan pojan seurana lastenaltaassa.

mä toivon, että päästäis laskettuun aikaan asti. turhaan kai mä stressaan kun ei oo ollu mitään erityisiä tähänkään mennessä. nyt ei enää keskenmeno pelota niinkään paljoo, mutta kohtukuolema sensijaan pelottaa. yritän kyllä olla stressaamatta ja elää päivän kerrallaan, ja kyllähän tuo pikkuinen potkii kovasti tuolla mahassa.
 
Just_Pam ja Hemppa: Samoja tuntemuksia täälläkin. Esikko syntyi 10päivää yli lasketun, ja vaikka odotus tuntui pitkältä, niin esikko oli kyl todella "valmis" sit kun syntyi.. Kannatteli nopeesti jo päätään ja tomerasti otti vastaan maailman! :) Oli jotenkin heti jo niin läsnä.. Toivon tosiaan et laskettuun aikaan päästäis tän Piiperönkin kanssa vähintään! Tosin tällä hetkellä toivon eniten että pysyis tuolla vielä sen 10 viikkoa ainakin!! Mielummin enempikin! Kohtukuolema pelottaa ja kaikenlaiset komplikaatiot, joita toi istukka saattais aiheuttaa.. mut toivotaan parasta!

Vuoto jatkuu edelleen.. Eilen illalla tuli hiukan enempi, ja tänään taas tosi vähän.. Inhottavaa.. Esikkoa odottaessa nautin raskaudesta, eikä miulla ollut mitään vaivaa!! Olin tarjoilijana  kiireisessä kahvilassa äitiysloman alkuun saakka, ja kantelin painavia tarjottimia, tiskalin, hoidin kassaa ym. eikä mitään ongelmia! Olo oli mitä mainioin.. ja nyt sit en sais nostaa mitään paria kiloa painavampaa (eh, esikkohan painaa ehkä sen 11-12kg, et ei helppoa!!), enkä rasittaa itseäni millään ylimääräisellä.. Esikkoa odottaessa kuuluin siihen ryhmään joka sanoi, että "raskaus ei ole sairaus ja kaikkea voi tehdä" ja nyt sit oonkin lepolomalla kun ei mitään saakaan tehdä.. :O On tässä ollu totuttelemista.. Mut toki otan iisisti, että Piiperö sais masussa kasvaa rauhassa.. :)

Mutta eipä meille muuta.. Esikon touhuja on ihana seurata.. ja ihana, kun sen kanssa voi koko ajan paremmin kommunikoida asioista! Neuvotellaan nykyään monesta asiasta esim. siitä mikä CD laitetaan kuunteluun! :D Hyvin löytyy mielipiteitä tytöltä! Huomenna mennään tytön kanssa taas mummolaan kyläilemään niin miulla on hoitoapua sen aikaa, kun mies on töissä..


 
Just_Pam, täälläkin kaikki hankinnat tehtynä, toki vaippoja pitää ostaa sit lähempänä ens vuotta mut kaikki isoimmat on hommattu. Malttamattomana ootan että saan tehdä pikkuiselle oman pesän meidän makkariin ja laittaa lipastoon hänen vaatteensa ja järkätä muutenkin niin että ei tarvii ku vauvan syntyä enää. :) Vielä ei ihan kehtaa rueta laittelee pikkuiselle valmiiksi kaikkea, taidan sängyn petauksen jättää suosiolla joulukuulle.

Riida, peukut on sulle pystyssä että vuoto loppuisi ja saisit nauttia loppuraskaudesta eikä tarvitsisi elää pelossa ja stressissä koko aikaa. Ja toivotaan että teidänkin pikkuinen pysyisi sinne ensi vuoden puolelle masussa.

Aibhlin, hyvä että asiat alkaa pikku hiljaa järjestymään ja miehesi alkaa tulla järkiinsä. Toivottavasti saat pedata vauvan sängyn teidän yhteiseen kotiin jne. :) Hyvää synttäriä myös!

Miten mandariinit voi olla niin hyviä! Nyt tuli eka mieliruoka vastaan tässä raskaudessa.
 
Mandariinit ON hyviä! Mä voisin kans vetää niitä vaikka kymmenen peräkanaa..
Tänään oli sokerirasitus. Ihan kivutta meni, joskin aikahan siinä käy pitkäksi kun pari tuntia vain pötköttää. Ja eihän se sokeriliemi mitään suurinta herkkua ole, mutta meni nopeasti kun oli jano ja nälkä. On sitä pahempiakin litkuja joskus kurkusta alas päästetty
Huomenna sitten tulokset, mutta enpä mä usko että mulla mitään on - paastoarvokin oli suorastaan matala 3.5.

Viikonloppuna iski halu alkaa valmistella murusen tuloa: selailin kaikenlaisista nettilehdistä kutomisohjeita ja päätin että ainakin nyt jotkut sukat/pipot/vanttuut teen vaunupeitteen lisäksi. Jos aloittais siitä peitteestä - edellisestä kerrasta kun tartuin puikkoihin on vierähtänyt varmaan se 10 vuotta...

Mua ei oikeestaan pelota tällä hetkellä mikään - en osaa pelätä synnytystä tai kipua enkä oikein mitään kohtukuolemiakaan. Ehkä mä vain blokkaan kaikki ikävät asiat mielestä, jotta en sitten öisin niitä murehtisi (olen yömurehtija, joka miettii pieniäkin ongelmia aamuyöllä suden hetkinä  klo 3-5 välillä). Murunen potkiskelee kovasti, tosin nyt on pari päivää ollut vähän rauhallisempi - ja sitähän mä tietty yks yö sitten mietin.. Mutta nyt juuri paraikaa taas antaa merkkejä itsestään, joten täytynee uskoa vain että voi hänkin olla välillä väsynyt - ihan kuin äitinsäkin!

Päivä kerrallaan, se riittää - enempään ei pysty meistä kukaan.
Mukavaa lokakuuta kaikille!
 
mä sain eilen illalla päähäni, et haluan macadamia-pähkinöitä (piti ihan googlella etsiä et ne on just niitä oikeannäköisiä eikä esim. jotai muuta). mies lähti illalla siwaan etsimään niitä, mut eikai siellä sellaisia ole. lupasi, et tänään haetaan niitä cittarista (ja tarkemmin ajatellen, nyt kun mainitsitte mandariinit, haluan niitäkin :D)

mullaki oli lauantaina stressiä uimahallissa, kun vauva ei juuri "sanonut mitään". kotona sit antoi tuntua ja eilen oli kans meno päällä. ja nyt sit oon saanu päähäni keskellä yötä, että pitää wc-reissun jälkeen valvoo vähän aikaa, et tuntee vauvan liikkeet ja sit voi vasta nukahtaa uudelleen (monesti tosin oon kesken kaiken nukahtanut käsi vatsalla). ei hyvä, kun miettii, et töissäkin pitäis jaksaa. vauva liikkuu ja tuntuu pitävän siitä, kun silittelen vatsaa, mut jos mies laittaa käden vatsalle, vauva lopettaa hetkellisesti liikkumisen. meidän vauva tuntuu punkevan itseään ympäri/venyttelevän kovasti tuolla mahassa, kun vatsanahka pingottuu välillä hetkellisesti.

löydettiin eilen varastoa penkoessa miehen vauvakirjat 3 kpl (hän on perheensä esikoinen, kuten minäkin, joten vanhemmillaan ollut varmaan aikaa täytellä kaikki kolme kirjaa yhtä tunnollisesti :D ) ja niitä sitten illalla luettiin ja naurettiin :) mä en edes tiedä, missä mun vauvakirja on, liekö mun exä ilkeyttään pimittänyt sen itsellään, kun me erottiin :( meidän pojan vauvakirja on ilmeisemmin ollut hänen biologisen äitinsä hallussa (poikahan asui siellä ennen meille muuttoa) ja tämän äidin kuoltua pojan äidinäiti varmaan vei sen kirjan mukanaan ja sitä ei saada takas (toivottavasti antavat sen pojalle, kun hän itse päättää haluta sen). päätettiinkin miehen kanssa, että meidän vauvalle perustetaan oma vauvakirja ja niitä on yksi kappale.
 
Täälläkin kaikki edennyt paremmin kuin hyvin, masuasukki kasvaa ja voi hyvin. :)
Normaalia arkea elellään edelleen, töissä käydään ja vapaa-aika menee koirien ehdoilla.
Tosin meinasin enää tämän viikon olla töissä ja sitten jäädä kotia masun viereen lepäilemään, alkaa henkisesti käymään niin rankaksi toi työ että oon kokoajan vaan huonolla tuulella. :/
Muuten ei kummempia, odottelen että pääsee ekan koneellisin pienen pieniä vaatteita pesemään. <3 Ja tosiaan enää 3kk!!!!
 
Moi taas kaikille!

Tosiaan lokakuu jo ja vastahan tuo syyskuu alkoi. Jos tämä odotus menee tätä vauhtia, niin se ei ole pitkä aika synnytykseen - tietenkin toivottavasti LA tai sen jälkeen - eli tammikuun lopussa. Loka-, marras- ja joulukuu.. enää koulua jäljellä siis noin kaks ja puol kuukautta, minkä jälkeen joululoma koulusta ja siitä sitten suorilta äitiyslomalle. Aikas hurjaa!

Tässä olis siis noin 10-11 viikkoa vielä kouluaherrusta jäljellä. Mulla oli ennen koulun alkua hirvee into päästä kouluun, mut kun on joutunu koulun aikana viikon saikkua pitämään ja sitä ennen olin puol viikkoa koulusta flunssan takia poissa, niin nyt jo on paniikki päällä, että kuinkahan tästä ekasta jaksosta ees selviää, kun kuukaus on jo koulua käyty ja en oo vieläkään päässy lukemisissa ja laskemisissa alkuunkaan!!? Täytynee vaan tehdä yks kuvio kerrallaan ja ottaa ihan rauhallisesti joka tapauksessa. Kyllähän se on tosiasia, että lomien jälkeen ja kun lapsi on tarpeeks vanha hoitoon ym. niin kerkii ne opiskelutkin hoitamaan kunnialla alta pois - jos ei nyt pian ala inspaamaan tämän syksyn opinnot.

Tosiaan koulun ohella sitä olis muutettavakin, kun löytyi sellanen mukava iso asunto nyt vihdoin ja kaupatkin tuossa tehtiin. Kuukauden päästä päästään uuteen asuntoon.

Olen koittanut kovasti olla ostamatta mitään lapselle ja varsinkaan mitään isompia varusteita. Jo tässä vaiheessa kuitenkin olen saanut lahjotuksia sukulaisilta ja ystäviltä pussikaupalla ja on pitänyt roudata tänne kerrostaloon niin sitteriä kuin leluja ja vaatteita ym. varustusta. Mies ihan käski, et en osta vielä vaunuja, kun ne joutuu ihan kohta sitten taas muuttamaan. :) Ja tietenkin mä metsästän jo tässä vaiheessa White tai Creme Leatherette vaunuja, eli jos ja kun vaan löydän niin heti ostan. Luulis et kun muutto on kuitenkin alle kilometrin säteellä niin paljoa haittaa tuollanen ostos siinä.

Se on kyllä varma, että tässä nämä pari kolme tulevaa kuukautta tulee menemään ihan siivillä, kun on koulua, harrastuksia (joissa toimin valmentajana) ja vielä toi muutto. Lisäks tosiaan pitää hommailla vielä kaikenlaista lapselle ja kun päästään uuteen kotiin niin laittaa sen huonekin ihan upeaks. (Jos ei mieti, että koko talokin tekis mieli siinä sivussa sisustaa)

Tosissaan sit kun pääsee tammikuussa äitiyslomalle, niin otan kyllä satakymmenenvarmana lepoa niin paljon kun mahdollista. Sillon kaiken pitää olla valmiina ja sairaalaan varusteet on kyl oltava pakattuna jo joulukuun lopussa, että tilanteen tullen sitten voi vaan suorilta lähteä tosihommiin *no panik*. :D

Onks täällä muutes muita, ketkä rakastaa kaikkia vuodenaikoja? Kevät ja kesä olivat ihan mahtavia, mutta kyllä sitä kuumaakin kun riitti, niin odotti jo raikasta syksyä - mikä on muutes nyt ruskana kauneimmillaan ihan näinä lähiviikkoina. Seuraava mitä mä tässä jo ootan on ensilumet! Ja kylmeneehän ne kelit täällä keskellä Suomeakin jo ihan ens viikonloppuna - menee kuitenkin varmaan vielä kuukaus kun tänne lumet sataa. Kun ensilumet tulee, tietää että ei mene enää kauaa, kun lapsi on maailmassa meidän seurassa, poissa ahtautuneesta yksiöstään. <3

Nyt muutes jo rv 24 eli 23+1 ^^ 
 
Hankinnoista: Täällä on melkein kaikki hommattuna, paitsi lipasto vauvan vaatteille. Tarttisi Ikeasta käydä ostamassa samanlainen lipasto mikä esikollakin on. Nyt se vaan ei vielä mahdu minnekään, kun yläkerrassa on lastenhuoneen ja meidän huoneen remppa täysin kesken, joten pitää vielä odotella sen ostamisen kanssa. Kaikki muu melkein onkin esikolta, ja vaatteitakin on tutuilta saatu ja esikolta jääny jtn neutraaleja värejä, joten niistä riittää. Toppapuku saadaan vielä yhdeltä tutulta. Niin ja sellainen rottinkikehto saadaan alakertaan Piiperölle miehen suvulta. Helpompi sitten hoitaa päikkärinukuttelut ym. kun piiperö voi nukkua samassa tilassa missä mie esikon kanssa touhuan. Ei kait siinä. Jotenkin stressasin enempi hankinnoista ekaa odottaessa. Nyt ajattelen, että kaiken puuttuvan voi hommata vielä sittenkin kun vauva on kotiutunut.. No stress! :D

Tänään tultiin tosiaan tähän miun äidille esikon kanssa majailemaan. Esikko kävi päikkäreille ja miulla on aikaa surffata ja jos vaikka itsekin koittais torkahtaa kohta hetken.. :) Jotenkin tylsä ilma ulkona.. Tykkään syksystä jos aurinko paistaa, mutta tää sateen paljous jotenkin kyrsii.. Ei oikein pääse ulkoilemaan ja puistoilemaankaan.. :/ No jospa se tästä iltaa kohden paranisi?! ;)
 
Hankinnoista myös mä en oo vielä ehtinyt hommata mitään tai no ei niitä hankintoja nyt ihan hirveesti oo kun esikon vanhat on. Sellasen pussimaisen toppahaalarin oon ostanu mut on alkanu epäilyttää et onkohan se ihan liian ohut. Kaksplussas oli tänään aivan ihana rieman uus untuvahaalari mut melkein 90e on vähä turhan suolanen hinta vauvan haalarista jota tarvii ehkä pari kk:/ Mut hankintoja mitä nyt pitäis vielä tehdä niin jos vaan jostain löydän käytettynä niin toinen telakka meidän kaukaloon et saadaan molempiin autoihin esikon aikana oli lainassa mutta se keneltä oli lainassa niin sillä nyt myös toinen lapsi niin et sit sieltä saada.Sit sellasta kaukalopussia oon kans käytettynä kattellu en tiedä tarkotanko nyt samaa mistä joku jo mainitsi.Hoitopöytä on vielä lainassa veljen perheellä mutta oon toivonut jos joskus joulukuun alkupuolella sen sais niin saa alkaa täytellä:)myös vaatteet on vielä heillä lainassa että en sitten tiedä paljonko pitää niitä talvisia vaatteita vielä ostella sitten kun saa vaatteet takaisin täytyy tutkia:) Sellaisia ei niin tärkeitä-hankintoja olis sit vielä uus itkuhäytin ja tärinäsitteristä oon haaveillu, mutta ne nyt ei pakollisia ennen vauvan syntymää jompikumpi ainakin voitais pyytää sit vauva-lahjaksi:)

Mutta hyvää viikkoa kaikille!
 
Kaukalopussin alle laitettavista vaatteista. Olen itsekin sitä miettiny että minkälaiset vaatteet sinne alle sitten laittaisi. Ja vaikka toinen tulossa, ei kyllä hajuakaan että mitä sitä tarttis pukea sinne alle. Esikoisesta ei ole kokemusta kun hän syntyi elokuussa niin ei tarvittu tätä kyseistä pussia.

Mut luulempa et body ja potkarit riittää ja siihen päälle sit joku haalari vaikka fleece. Kun auto on kuitenkin lämmin ja sen pussin saa sit auki niin ei sinne ihan hirveesti viiti vaatetta tunkee alle, vauvahan tukehtuu.
 
Ihana kuulla teidän kuulumisia ja päivät senkus menee eteenpäin.. mä oon myös miettinyt noita pukeutumis-juttuja, mutta en jaksa niitä ressata sen kummemmin, katsotaan sitten kun on ajankohtaista, josko pukisin lapseni "oikein" ihan vain äidinvaistolla :D Mä en ajatellut edes kamalasti rampata vaatekauppoja läpi, taidan pyrähtää vain siskon luona käymään, ja kaivella hänen vauvatavaroitaan ja valkata sieltä omani :)
Mä oon yrittäny ettiä itelleni mamma-housuja ja tilasinkin h&m:ltä mutta nyt on menny jo 3 vkoa eikä niitä kuulu, eikä näy.. alkaa jo ketuttamaan!! tarvisin niitä niinku NY!! Nelly.comistakin tilasin jotain, mutta kaikki aivan liian isoja =/

Oletteko te jo miettineet erilaisia nimivaihtoehtoja?? Täällä on melkeinpä jo nimi päätettynä :)

Täyttelin eilen noita kelan lappuja ja raksitin yksinhuoltaja-kohdan, koska se tuntuu nyt varmimmalta ja turvallisemmalta vaihtoehdolta.. katsotaan miehen kanssa rauhassa miten tämä tästä etenee, mutta on kai mun järkevintä rakentaa omaa kotia mulle ja lapselle, ettei vain jäädä toisen kerran tyhjänpäälle.. muutama pvä on jo mennyt siis reippaammassa mielentilassa ja nyt alkoi taas masentamaan ajatuskin yksinolosta, vuoristorataa siis mennään pvästä toiseen..

Mä tänään jopa vakavasti harkitsin mahakuvan ottamista, vähän harmittaa kun ei aloittanut ajoissa kuvien räpsimisen, olis niitä varmaan ollut ihan kiva katsella sitten myöhemmin!
 
Nimistä: Meillä on nimet olleet kovasti jo mietinnässä.. 2.nimi on jo valittuna, mut etunimestä ja 3.nimestä on vielä vähän "kiistaa".. Oon miehelle ehdotellu vaikka mitä nimiä, mut tuo on vähän hitaasti lämpenevää sorttia.. :D 2.nimi tulee miun vaarilta pienelle. Etunimeksi en halua mitään kovin yleistä nimeä, koska ei tuo esikonkaan nimi ole mikään yleinen.. Etunimen pitää olla lyhyt ja ytimekäs.. Katsotaan nyt mille nimelle tuo mies sitten lämpenee.. :D

Pukeutumisesta tosiaan, että kerrospukeutuminen varmasti toimii.. ja sitä joutuu kyl katsomaan sit ihan, et mikä riittää. Esikko kun syntyi keväällä, niin ei ihan pakkasvaatetta tarvinnut pukea vasta kuin seuraavana talvena. Tänään haettiin kaverilta se toppapuku, ja onkin sellainen, että sen saa myös pussiksi, joten pussina varmaan sitä tulee aluksi käytettyä vaunuissa ym. Sinne sit vaan väliin joku fleecehaalari tms. :)

Viikon kuluttua oiskin esikon 1,5v neuvola ja sit seuraavana päivänä miun lääkärikäynti ja ultraus siellä Koksissa. Niitä odotellessa.. :) ihana saada esikostakin pitkästä aikaa mitat tietoon.
 
Heippa!

Täällä on syksy mennyt vähän surullisissa merkeissä 22v siskoni kuoli yllättäen tuossa syyskuussa. :,( On ollut todella rankkaa aikaa. Onneksi nyt alkaa suru helpottaa pikku hiljaa, päivä kerrallaan. Tämän lisäksi vaarini sai aivoinfraktin viime viikolla (onneksi selvisi siitä suht hyvin) ja eilen sain sitten kuulla että meidän toimipiste lopetetaan ja mut irtisanotaan tai pitäisi siirtyä 80km:n päähän paljon huonompiin hommiin, huonommalla palkalla. Olen nyt ollut aika pitkään sairaslomalla ja nyt sit taidan jäädä työttömäksi, tosi kiva näin pari kk ennen äippäloman alkua. :(
 
Ja tämän lisäksi sain viikko sit lääkärissä kuulla että kohdunkaula on lyhentenyt (tosin kokeili vaan sormella) eikä olllut pehmentynyt eikä avautunut. mutta paljon lepoa eikä saisi stressata (mikä on tosi helppoa tässä tilanteessa). :( Eilen olin sokerirasituskokeessa ja huomenna on sitten keskiraskaudenlääkäri jollon myös kontrolloidaan tuota kohdunkaulan tilannetta ja jos vielä näyttää lyhyeltä niin sit uv:seen tarkistamaan asia.

Jos positiivisia asioita niin meidän tyty pyörii tuolla mahassa kovasti ja se auttaa kaiken tämän keskellä jaksamaan ja saa nauramaan ja hymyilemään kun miettii kuin iso onni on meille tulossa sitten tammikuussa <3 ja meidän talo valmistuu kovaa vauhtia ja jo parin viikon päästä päästään muuttamaan kotiin ja sit saa alkaa enemmän valmistelemaan kaikkea tytyä varten. :)

mut en tiedä miten oisin jaksanut tästä syksystä ilman miestäni, perhettäni, ystäviäni ja ennen kaikkea ilman tätä pikkusta prinsessaa joka tuolla myllertää. :)

Oikein hyvää lokakuuta ja odotusta kaikille <3
 
Täällä hankittu vauvalle vaatteita mielinmäärin ja jos tuleva masuasukki on tyttö saadaan miehen siskolta vaateita montamonta laatikkoa joten ei hirveästi viitsi hamstrata :D kyllä sittenkin kerkii lähtee kaupoille jos tulee poika :) oikeestaan muuta ei oo hankittu kun vaunut, turvakaukalo sekä vaatteia. Sänky pitäis mennä metsästään tässä joku pv ja sitten vois sittereitä samalla katsella, tosin sekin varmaan saadaan miehen siskolta :) ei oikeen tiijä mitä pitäs hankkia, mikä olis nyt välttämätöntä.. kerkiää sitä mammalomallakin kun nyt tuntuu että aina töissä ja sitten perheenjäsen menehtyi muutamia viikkoja sitten joten hänen asioita pitää hoitaaa pois. inhottavaa ja samalla niin ihanaa aikaaa... kovasi masuasukki liikkuu, joinain päivinä enempi ja joinain vähempi :) selkä on kipeä kun mikä ! johtuu työstäkin, kyykistelyjä ei voi välttää tällä alalla... ja vielä kun töissäkään asiasta ei tiedä.. no kuukauden kun kitkuttaa tän selän kanssa vielä ja sitten voi alkaa reilulla kädellä pyytämään apua ja kertoa syynkin :) kovasti odotetaa täällä et saaatais pikkanen jo meidän kanssa kotiin, onneksi enää kolme kuukautta <3 rautaa syön kun hb oli viime neuvolassa, n. kaks viikkoa sitten 102 enää.. mut kaipa se on noussut. sokerirasitukseen pitäis varailla aikaa tässä kun sattuu usemman päivän vapaat putkeen :) jaksamisia kaikille !
 
Moi!

Pakko pistää hieman välistä kommenttia tännekin.

Tosiaan viime viikolla putkahti kriisi, kun tajus, et miten pitkä "loma" on luvassa, ja en saa opintorahoja, jos opiskelisin etänä kotoa käsin kun lapsi kasvaa isommaksi - eli siis turha opiskella äitiysvapailla millään muotoa. Eli kelalta sain tämän tiedon ja kun palasin koulun penkille, niin inspiraatio oli kadonnut täydellisesti jo seuraavana päivänä opintoihin.

Näinpä päätin, että hoidan raha-asiani tässä kuntoon ja varailin akuuttiajan työkkäriin. Lisäksi pyysin kesätöistä todistukset. Palauttelen tässä opintotuen ja lainat tältä syksyltä takaisin ja eikun vaan suosiolla keskittymään yhteen ainoaan elämän mullistavaan asiaan: Äitiyteen. Onhan siinäkin jo tekemistä, kun miettii, että on muutto + lapsen huoneen sisustaminen ja laitto ja kaikki lapsen tuloon liittyvä.

Täytyy kyllä myöntää, että elämäni upeinta aikaa tähän mennessä :)
 
^^ Tuli kyllä upee lisättävä asia tähän ekstraks.. Just kävin hakemassa kesätyöpaikasta todistuksen. Määräaikasen työsopimuksen aika umpeentu ja sain työtodistuksen, jossa palvelualalta kiitettävän paperit koko työnkuvasta, mitä oon tehny. :) ^^

Mahtavin uutinen siinä suhteessa, että tiiän että kykenen myös ravintola-alan töihin ja nyt voin oikeesti myöntää, että kun aiemmin sain potkut yhestä toisesta ravintola-alan työpaikasta aika perustelemattomasti, niin se johtu tasan siitä, että esimies oli oikeasti ja valehtelematta itse pimeä tapaus. (Kaikki duunarit siellä haukku sitä suorin sanoin sen selän takana ja se haukku meitä kaikkia työntekijöitä vähintään huutamalla) Ja minä kun en sanallakaan sanonu pahaa sanaa siitä pomosta ennen potkuja.. vasta kun sain kuulla muualtakin, mitä kaikkee se oikeesti on tehny. (Jos esim ois tienny mun sairaudesta, ois vissiin julkisesti häpäissy mua siitä siellä työpaikalla ym.)
 
Takaisin
Top