Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nukuttua ei oikein meinaa saada kun herään aina siihen että sattuu ja sopivaa asentoa on aivan liian vaikea löytää. Nukuin kyllä suht pitkät unet mutta oli niin katkonaiset että tuntuu kuin olisin ollu unessa kaks tuntia jos sitäkään. Noo täytyy yrittää jossain vaiheessa nukkua jos kerkeää.

Oisin vaan tänään halunnu olla pirteenä kun on kihlapäivä mulla ja miehellä... [:(]

Mä otin niitä sairaala"pikkareita" mukaani, ne vaan roskiin, niin ei tarvinnut pyykkäillä jos ylitse vuosi. Samoin otin nipun niitä siteitä ja käytin alkupäivinä. [:)] Että näin kiinnostava tilitys...[:D]

Ronkuli - onnea päiväänne! [:)]

Hurjasti voimia mahiiwille ja peekoolle!helsgulle myös huomiseen sektioon!
oispa mukava kun jo oman nyytin sais mutta eipä oo tietookaan,että ootellaan vaan..
mun piti tänään vain lepäillä mut vaikeetahan se on kaikkea pientä on tullut tehtyä[:D]
sisällä ja ulkona!
Ronkulille mukavaa kihlajaispäivää,vähän lepäilet niin jaksat juhlistaa tärkeää päivää!
Tsemppiä kaikille muillekkin..nautitaan auringosta,hetkistä vauvan kanssa ja maha-asukkien viimme hetkistä tuolla yksiössä[:)][8D]

Heissan taas kaikille,

olen ollut vähän kiireinen enkä sen vuoksi paljon ole ehtinyt kirjoitella. Mutta jos nyt muutaman sanan kirjoittaisin.
Nyt on sitten noi pukamat pahasti ärsyyntyneet...eilen oikein teki kovasti kipeää ja vertakin tuli hieman.
Supistelee edelleen monta kertaa päivässä ja viimeviikolla olikin jo kaulaa nimeksi jäljellä ja auki 2 sormelle...ei varmaan mennä ihan laskettuun aikaan.
Vointi muuten ihan mukava, nukuttua saan suhteellisen hyvin ja iltasella käyn kävelyllä sen 30min. Iskias on vaivannut jonkin aikaa ja siihen sain onneksi ohjeita ja niin ne ovat helpottaneet. Illalla isäntä hieroo molemmat pakarat ja laittaa kylmägeeliä niin saa oltua.

Tänään sain koulutehtäviäkin lähetettyä ja ens viikolla jos kasassa ollaan niin olisi vielä yksi arviointi keskustelu mentorin kanssa.

Mahiiw, voimia sinulle kovasti, poika on muuten tosi söpöläinen [:)]

Vielä jaksaa kantaa vatsaa...heh tulipas runollisesti.

Aurinkoista päivää ja palaillaan

Otan muuten koneen mukaan sairaalaan, voin sitten päivittää tietoja jos vaan jaksan.

Tsuba

Mahiiwille ja peekoolle jaksuja! Ja helsqulle tsemit huomiseen. Niin ja leenulle onnittelut.

Tänään oli poli aika, jossa sitten päätettiin sektioaika ensi viikon torstaiksi. Outoa tietää, että juu, ens torstaina
se meidän toukka on tossa parkumassa. Ei ihan vielä oo "valunu" tajuntaan taas tämäkään...
Kauheesti tossa muutama minuutti sitten oli vielä asiaa, mutta jotenkin toi pää yhtäkkiä taas pimeni.

No, mut ei muuta kuin ihanaa syksyistä päivää kaikille!

Mukava kuulla Tsubastakin,oon miettinyt mitä sulle kuuluu ja ootko viä yhtenä kpleena,kun meillä oli niin vierekkäiset LA:T.
ikävät varmaan nuo pukamat,mut tuo isännän pakarahieronta kuulostaa mukavalta[;)]
oonkin pohtinut voiko synnärille ottaa oman kannettavan mukaan..että kaitpa sit voi kun tsubakin aikoo niin tehdä!
[:D]

Kannettavasta!!
Omasta kokemuksesta esikoisen kanssa muistan vaan sen, etten olis jaksanu konetta ajatella sairaalassa. Aika meni pitkälti uuteen tulokkaaseen tutustuessa, imettäessä, nukkuessa tai sit vieraita viihdyttäessä. Ei siis ollut "luppoaikaa" tai voimia ainakaan mulla sairaalassaollessa[:D]
Toki tämäkin asia tosi yksilöllistä!!![:)]

Mamma+Masuasukki 38+3 (Esikoinen syntyi 38+4, toiveajattelua, et poitsu seurais isosiskon jalanjälkiä[;)])

netistä sairaalssa...

jorvissa ei ainakaan ollut langatonta nettiä. onneksi kännykällä pääsee nettiin..olisin muuten niiiin hajonnut ensimäisenä yönä
kun mies lähti kotiin ja olin kahdenhengen huoneessa. muutenkin kun nukun todella huonosti niin 6 tuntia olisi ollut todella pitkä aika vaan katsella lentokoneiden nousua ikkunasta ja kuunnella naapurimamman kuorsausta.

seuraavana päivänä kun sai perhehuoneen niin tilanne oli toinen, mutta tuli silti kännyllä käytyä välillä netissä

moi!Tietääkö kukaa mitää tällasest jutusta.. kun mulla äsken suihkussa istuessani ylävatsan kumpu hävisi n.10-15cm matkalta pystysuunnas. Säikähin ihan sikana et mitä nyt tapahtuu!! Nii säikähti ukkoki. Onko kellää muulla käyny näin? Ja tänää käytii neuvolas ja sykkeet oli tipahtanu vajaas viikos 140stä 125:tee.. Jep jep. Kyl siin pieni huoli tuli toukasta.Vatsa on myös ummetuxen sijaa kirjaimelisesti löysäl ja tunteiden vaihtelut on tosi rajuja. Ja tosi tosi levoton olo on ollut.
Muttakohta nukkumaan.

Jospa se ois nyt tulollaan...?!!? En oo kyl ikinä tollasesta kuullu, mut ekakertalainen oonkin, ni ei kauheesti tietoa.

Jihuu,ehkäpä vauva vain vaihtoi asentoa,mulla vauva oli viimme neuvola käynnillä ylenpänä ku edelliskerralla ja muutenkin könötti jotenkin kummasti,ja sykkeet on vaihdellu kovasti neuvolakäynninkin aikana esim edelliskerralla vaavi tais nukkua autuaasti ja kun neuvolan täti tunnusteli mahaa niin reppanahan ihan säikähti et sykkeet oli jossain lähenpänä 200[:D]mutta siitä sitten rauhoittu..ehkäpä teidän vaavi oli unessa,mutta jos asia vaivaa niin ota yhteyttä neuvolaan..rauhaisaa yötä!

[:)] niin se kai teki. Oli niin hurja juttu ettei millää malttais käydä nukkuu mut pakko ku viime yönä nukuin vain 2tuntii..

Jihuu, josko vaihtoi asentoa reippaammin. Ainakin jos lapsivettä on hyvin, niin voi vielä vaihtaa.
Nuo sykkeet on meillä vaihdellu tuossa 120-150. Oikeestaan sen perusteella, että miten aktiivinen vaaveli on vatsassa ollut. Ja kun on oikein potkinut, niin sydän on hakannut niin että meinasin että se laukkaa sieltä ulos. Ja sitten kun on vaan nukkunut, niin syke on ollut tuota 120. Ja sitten mittaushetkillä ollut vielä runsasta vaihtelua, mikä on kuulemma hyvä.
Mutta ymmärrän kyllä, että tässä vaiheessa säikkyy ihan hirveesti. Mustakin tuntuu koko ajan että kuulostelen enemmän, onko vauva kunnossa ja liikkeitä tarpeeksi. Ja olen vähän väliä  huolissani...

Meille syntyi poika sunnuntaina 3.10. iltapäivällä. Ihana pieni kullanmuru niinkuin kaikki vauvat oman äidin mielestä. Pääsimme kotiin eilen iltapäivällä ja nyt on yksi levoton yö vietetty kotona. Sairaalassa olimme kaksi yötä. Maitoa alkaa pikkuhiljaa herumaan enemmän ja enemmän. Nyt sitten vain harjoitellaan tätä vauvanhoitoa ja syöttöä kymmenen vuoden tauon jälkeen. Onneksi mies on kotona ja auttaa kotitöissä, itse on sen verran väsynyt ja selkä kipeä että ei kauheasti jaksa mitään tehdä lapsen syötön ja hoidon lisäksi.
Synnytys meni ihan hyvin vaikka se pelottikin taas ihan mahdottomasti mennessä. Avautumisvaiheesta teki siedettävän ilokaasu, sähköinen lämpötyyny selänpuolella ja loppuvaiheessa kohdunsuun puudutus. En ole koskaan kokenut noinkin kivutonta avautumisvaihetta, kipuja oli mutta noiden em. juttujen avulla pärjäsin oikein hienosti. Kohdun suun puudutusta suosittelen kyllä kaikille, loisto homma että sellainen oli saatavilla. Puudutuksen jälkeen en tarvinnut ilokaasua lainkaan (aluksi otin sitä yhtäaikaa varmuuden vuoksi mutta sitten jätin pois ja kivut olivat miltei tyystin hävinneet).
Ponnistusvaihe kesti 7 min. oli kivulias (ehkä sen vuoksi että ne muut kivut eivät tuntuneet puudutuksen vuoksi). Vaati taas rohkeutta voittaa oma kipukynnys työntää kauheasta poltteesta huolimatta. Onneksi kaikki meni hyvin ja on nyt takana päin.
Haluan vain rohkaista toisia joilla homma on vielä edessä, turhaan ei kannata kärsiä ottakaa kaikki apu vastaan mitä tarjotaan ja mikä on hyväksi synnytyksen kannalta. Rohkeutta ja uskoa omaan suoritumiskykyyn!

Kiitos Ryppy synnytystarinastasi ja rohkaisusta ja oikein kovasti onnea pikkuisen johdosta ja tsemppiä kotona oloon![:)]

Mää oon nyt saanu ihan hyvin unen päästä kiinni ku oon sänkyyn menny, MUTTA uni on iha helkutin huonoa. Heräilen ja pyörin tuskaisena koko ajan. Sitten aamulla herään ennen 8 kun 2 jälkeen oon saanu itteni sänkyyn rauhallisena. Sitte kämpän seinää alkaa hakkamaan kaks TIKKAA yritäppä siinä sitte nukkua. 9 jälkee mies herää niihi ja se käy loukuttamassa ikkunaa ja hätistää ne pois. Mutta eihä minua enään siinä vaiheessa nukuta! [:@][:@][:@][:@]

Ja sitte vähän positiivisempaa asiaa et ku veskissä kävin tuossa niin, kun on ollu  nyt jonkin aikaa melko limaista vuotoa niin iha kuin ois pöntössä ollu sitten vähä isompi limainen klöntti. LA on huomenna niin ihan hyvin sais kyllä synnytyskin lähteä käyntiin. [:)]

Kiitos Ryppy, kiva kuulla että meni hyvin! [:)]

Jospa se toukka tulis täältäkin ulos joku kaunis päivä. Nyt on pikku hiljaa alkanut tuntumaan jotain pikku muutoksia hormoneissa. Vähän sellainen fiilis kuin olis menkat alkamassa ja hirmuinen nälkä. Hiuksetkin ovat alkaneet taas rasvoittumaan. Eilen illalla hikoilutti ja tuli harjoitussupistuksia aika tiuhaan.

En ajatellut lähteä häätämään urheilemalla ulos, en oikein jaksa uskoa sellaiseen. Otan ihan levon kannalta ja nukun niin paljon kuin tekee mieli.

jee! onnee kaikille vauvaantuneille, mahtavaa. meillä meni lapsivesi puolen yön jälkeen ja nyt osastolla ootellaan klo 15 käynnistys jossei mitään tapahdu... suppareitakin on ollu jonkin verran :) aika jännää...

Onnia Ryppy ja hyvä kuulla, että kaikki sujunut hyvin.
Ronkulilla ja Lenitallakin kuulostaa jo aika lupaavalta. Ja juapuskalla ei enää montaa TUNTIA!!!
Jossain vaiheessa täällä tuskailtiin kuukausia, viikkoja.... [:)]

Takaisin