Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissan kaikille!!

Onnea jo vauvautuneille, perässä tullaan[:D]. Mul taas semmonen päivä et tuntuu ku seinät kaatus päälle ja kaikki v*******[:@][:@]Haluis jo niin kovasti päästä tositoimiin.
Supistuksia ollu täs muutamana päivänä päivittäin ja kivuliaitakin , mut sit lopahtanu. Tänään ollu semmost aaltoilevaa särkyä myös alavatsalla ja selässä ja alapäässä kirvelee, josko se tarkottas jotain??[:)] Sitä vaan on joissain asioissa "pikkasen" malttamaton. Häätöyritys täällä ahkerasti käynnissä, siivota oon yrittäny (huonolla menestyksellä kipujen takia), saunonu, kävelly rappusia ja ylämäkiä ym...
Sairaalakassi on vihdoin pakattu ja esikoinen kovasti odottaa milloin pääsee sairaalaan käymään ja näkemään ensimmäisen kerran kätilön[:)] Meille siis perhehuone tulossa ja esikoinen heti mukaan vauvelia hoitelemaan ja yöksikin sairaalaan, kun ollaan synnytyksestä selvitty...

Syksyisiä loppumetrejä kaikille ja ihania vauva-aikoja teille joilla kääryle jo sylissä tuhisee!! <3

Mamma+Masuasukki 38+4

Heivain kaikki odottavaiset.
Mä olen jo monta kuukautta tiiraillut lokakuunodottajienjuttuja, mutta ekaa kertaa vasta itse kirjoittelen. Tänään raskausviikkoja 39+5 ja laskettuaika ylihuomenna. Jännää!!
Tänään oon saanut aivan järkyttävän energianpurkauksen. Kämppä kiiltää ja vähän ylikin, kaupassa käyty kävellen ja vieläkin riittäisi energiaa vaikka ja mihin. Kerrassaan mahtava olotila. Jospa saisi vauveli vauhtia tähän maailmaan tuloon. Eipä mulla muuta kuin oikein aurinkoista syyspäivää teille kaikille! [:)]

Onnea jakaantuneille!

Täällä laskettu aika huomenna, eikä mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta :( Ei ainoatakaan supistusta, ainoastaan aamuisin alapäätä särkee ja jomottaa aina kun liikkuu. Saas nähdä paljoko menee yli...
Neuvolassa arvioivat eilen lapsen painoksi 3,7 kg.

On tää kyl jännää aikaa...välillä vituttaa kaikki ihan täysiä, kuten täällä eilinen. Makkarissakin vaan makasin pimeessä lähemmäs tunnin, ku ukko katto olkkarissa telkkua. Muutenki otti päähän ihan kaikki!!!

Tänään on ollu onneks jo parempi olo. Tässä sohvalla lojun ja kattelen digiboxilta nauhotuksia. Lasagne on uunissa ja ukko tulee puol 4 töistä. Iltasella vois ehkä käydä kaupassa.

Eilen neuvolassa koitti taas alakertaa. Vaavi laskeutunut lisää, on kuulema jo tosi alaalla, mut silti se sama sentti jotain edessä, sano että taaksepäin kääntynyt kohdunsuu..?! Lapsivesi on kuulema vähentynyt. Se on kait ihan normaalia..?!

Viime yönä supisteli muutaman kerran kipeesti. Ne tuli sen jälkeen aina, kun olin käynyt vessassa ja pääsin takas sänkyyn. Oli aika ilkeen tuntusia...aaagh sit, ku ne alkaa oikeesti [:)]
Lonkat ollu muuten kans kipeenä aina yöllä, ku liian kauan nukkuu samalla kyljellä. Nyt ekaa pvää jomottaa ihan näin päivälläkin.

Eipä ihmeempiä...ootellaan vaan!! Onnea jo nyytin saaneille [:D][:D]

kyllä alkaa ihmiset pikkuiljaa täällä jakautumaan..aika lähdön tunnelmaa..mahtavaa [:)]

nyt tuntuu että menipäs se raskausaika nopeasti, vaikka välillä usko olikon loppua.

mies meni töihin jälleen ja ihmettelen täällä miten pärjää..eiköhän sitä aina jotenkin [8|]

nyt poika heräsi, lähdenpä seurustelemaan <3

jaksamisia loppurutistukseen kaikille mahoille.
ja onnea kaikille jo pienen ihmeen saajille [:)]

Heippa kaikille! Tuolta syyskuisista tulin täälläkin vierailemaan kun tosiaan lokakuun puolelle tämä oman nyytin syntymä onkin venynyt jo aika reippaasti [:)] Saa nyt nähdä milloin malttaa oikeasti alkaa syntymään, kun mennään jo reilusti yli lasketun ajan.

Perjantaina mulla yliaikakontrolli Naistenklinikalla ja sitten selviää kuinka tästä jatketaan jos ei mitään itsestään ala ennen sitä tapahtua. Viimeistään kuitenkin ensi maanantaina sitten käynnistellään, jos tarvetta sille vielä silloin on.

On tämä hurjan jännää, kun lähtö voi tulla milloin tahansa. Tsemppiä kaikille loppumetreille! [:)]

annie74: Täällä kans oli lapsivesi vähentynyt, mut neuvolakorttiin merkattiin määräks normaalin. Että kai se sitte tosiaan on ihan normaalia että se on vähentynyt :D Mutta minne sitä sitte on kadonnu? en ainakaan ite oo huomannu että olis lorissu [:D]

Custos: Mä oonkin seuraillu sua ja jotain toista, että te taidatte olla viimeset aktiiviset kirjottajat syyskuisissa, ketkä vielä oottelee. Mahtaa olla hermot välillä kireenä [;)] Ite tässä muka tuskailen, et tulis jo, vaik oon vasta 39+3 [:)] Tsempit sulle!!

Carinat: Oon kans miettiny, et mihin se lapsivesi sit häviää..?!?? Täytynee kysyä neuvolatädiltä ens ti....ku sinne kuitenki meen...[:D]

Raskausarvista: Oon nyt vasta huomannu, et tohon navan ylle on tullu tollasia jälkiä, ja siinä on ihan ohut iho. Nyt lopussa onkin maha kasvanu aika paljon. Kuukaudessa näkyy olevan +4cm ympärys ja +2cm sf.

Pannari uunissa...njamiii!!! [:D][:D]

Mun naama on menny nyt sellaisen ruskean sävyiseks. Oon lukenu että saattaa tulla niitä ruskeita läiskiä raskaana ollessa, mutta nyt iha tänään mieski sano että mun naama on iha oudon värinen... Ja huomasin itekki kun peiliin sitten ekan kerran vilkasin tänään..

En pitäny näkyä mitenkään kovin kauniina [:D]

Nyt tajuaa kuinka pitkä aika kuukausi oikeasti on! Osalla täällä jo nyytti sylissä ja monella "lähtö lähellä". Itsellä sen sijaan la vasta kuun lopussa ja jotenkin kaikki vielä ihan levällään. Lastenhuone ihan sikin sokin, sairaalakassi pakkaamatta ja isyyspakkaus isukille vasta työnalla. Kaikki hankinnat on on kyllä tehty ja vaatteet pesty ja lipastossa. Pitäis vaan ottaa itseä niskasta kiinni, että sais loputkin hommat hoidettua. Eihän sitä koskaan tiedä kuin kiireellä se pikkunen sit loppujen lopuksi päättää ulos tulla. Vielä ei kyllä toistaiseksi ole ollut merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä. Tai no tänään on supistellut (kivuttomasti) aika paljon koko päivän. Mutta mikäs tässä odotellessa, kun mihinkään ei koske eikä aikakaan ole vielä käynyt äitiyslomaillessa pitkäksi. Tosin kuukauden päästä voi jo olla toinen ääni kellossa, jos ei mitään ala tapahtua [:D]

40+1... vauva vatsassa. ääääh... ja mä kun toivoin että olis tullut jo ennen laskettua. No, ultran mukaan laskettu oliskin vasta huomenna.
Tänään kokeilin leikata nurmikkoa, jos se saisi supistukset alkamaan. Okei, ehkä pari kertaa tuntui jotain alavatsassa. Tänään oli neuvola. Pää on tiukasti kiinnittinyt sentään. Maanantaina seuraava neuvola, jos en vauvaudu sitä ennen.  Mä niiiiiin toivon, että hän tulisi sitä ennen. En jaksa enää odottaa ja jännittää. [&o]

Jaksuja zil!! Iteki tääl jo kovasti oottelen, vaik vasta sunnuntaina laskettu. Jotenki oon heittäny toivoni, että tulis tässä kohta...mun tuurilla menee yli ja paljon...

Ukolle äsken sanoin, et miten mä sit jaksan vaavin kaa, ku ei saa nukkua paljoa mitään, ja se on töissä. Se heitti: "helppo homma" AAAAGH.....[:@][:'(][:@][:@] No, tajus se sit, et nyt tais heittää "vähän" liian pahan...
Meillä ei nääs pidetä isyyslomia. Yhden pvän saa olla töistä pois kuulema, et silleen...

Erittäin paha turhautuneisuus kera itkun ja käsittämättömän vaikean olon!!!!!
 [:(][:(][:(]

voi meitä,kyllä mäkin tänä iltana kans tuskailin etten jaksa tätä palloa kanniskella,mies totes etten ainakaan huomenna voi synnyttää koska hällä on sellanen työpäivä ettei voi lähteä kesken pois niin et kai täsä täytyy pysyy yhdes koos![:D]

Rypylle viela kerran onnittelut ja Juapuskaakin saa jo varmaan onnitella!? hienoa kun naita vauvoja tuntuisi nyt tulevan joka paiva melkein :) antaa toivoa omaankin yritykseen.
taalla on kylla sellainen olo ettei enaa pitkaan mene, ihan hyvin ollut supistuksia ja sita paljonpuhuttua limaa ja vaan sellanen fiilis etta kohta..
mies sitten sairastui flunssaan ja on kuumeessa, mua jannittaa etta paaseekohan se synnyttamaan mun kanssa jos on kipeena? luulis ny kai jos me ollaan kuitenkin omassa huoneessa.. en tiia, mutta olen sita yrittanyt hoitaa ja toivoa etta pian paranisi, ja etten ma sais tota flunsaa! se nyt olis kamalaa synnyttaa kuumeisena!

lapsivedesta
se lapsivesihan vaihtuu tyyliin kolmen tunnin valein uuteen mahassa, lapsivetta imeytyy imusuoniston kautta takaisin aidin verenkiertoon ja sielta me sitten puhdistellaan munuaisissa nesteet jne, niinkuin omatkin kuonat (lapsivedessahan on vauvan alkukuona-aineita kait, kun se juo ja pissaa kuitenkin masussa), sillai se vesi siis vahenee hieman loppua kohden kun vauva kasvaa ja tila masussa alkaa kayda tiukaksi. :)

vauva on ollut kovin tyytyvainen illan korvapuusteihin ja hengaukseen, hikka nyt tuntuis olevan. neuvolassa eilen oli verenpaine noussut hieman ja on nyt 130/90 joka oli sitten juuri sen hyva/huono rajan yli. kun mulla on niin kovasti turvotusta nilkoissa ja kasissa, antoi uuden ajan huomiselle etta katsotaan vauvan sydakayra ja mun paineet hieman tarkemmin pidemmalla seurannalla ja tehdaan sit samalla akupunktiota, koitetaan saada silla kohtu avautumaan, vaikka eihan meilla ole edes tietoa josko se olisi lahtenyt jo aukeamaan naiden supistusten voimasta, taalla ei turhaan tutkita ;)

kaiken kaikkiaan, ihan hyva meininki taalla, aiti on ihan hermona suomessa, lahettelee viesteja joka paiva ja odottaa ekaa lastenlastaan kuin kuuta nousevaa :)
ma ostin tanaan tuoretta ananasta, yks ystava sanoi etta siina olis jotain "kaynnistavaa" :) kokeiluun!

kaikille voimia ja hyvaa mielta, pian meilla on kaikilla pienet vauvat höösattavana :)

haleja

maaru[:)]

Nyt on merkattu päivä vaavin ulos tulolle, mutta tuntuu niin siltä että jää haaveeks. Vaikka mikään ei oo mahotonta.

Mies sanoi tuossa illalla että siellä se vaavi massussa kikattelee ja on että lälläslää emmää vielä tuu.. <3 [:)]

Kiitos maarulle lapsivesi selvennyksestä [:D]

Miehen pomo meinas että mä synnytän vasta 20.10. ja mies saa ostaa hänelle viskipullon jos niin käy.. Mut pomo ei osta miehelle pulloa jos lapsi syntyyki jo tänään laskettuna päivänä [:D]

Sain tänään leikkausajan. Meillä olisi sitten syntymäpäivä 22.10 jos ei jostain syystä aiemmin tule. Jos mulla mennä holahtaa vedet niin pitää kuulemma ambulanssilla mennä sairaalaan. Ei ole kiire, mutta täysin makuullaan kun vauva poikkitilassa ja istukka silleen tyrkyllä että voi luiskahtaa ulos jos ei pysy makuulla.... En kyllä halua ambulanssiin. Toivottavasti näin mennään leikkauspäivään tai sitten alkais syntyy vaan suppareilla. :) Mut vielä kaikki paikat kiinni. Ja taas sain insuliiniä lisää.
Viime yön nukkusin kaks tuntia tänään onkin sit itkuttanu ihan turhankin vuoksi. Nyt vihdoin väsyttää ihanan raukea olo. Tuli kyllä paikat alapäästä melko kipeäksi kun lääkäri ja kandi vuorotellen ronklasivat. Käväsin katsomassa kaverin kaks päivää vanhaa poikaa IHANA!!! Pari viikkoa niin on omakin sylkyssä:) Mulla supistellu kipujen kera jo ainakin kaks viikkoa eikä ole muuttanut alapäässä mitään, mut ehkä vaikuttaa se kun tyttö poikittain milläs työntyy alemmas. Likka nukkui kun menin tänään sydän äänille ja sykkeet oli sillä hetkellä 100-124. Sitten kun heräsi niin mentiin lujaa yli 150. Ja pitkiä supistuksia tuli käyrällekin.

Saatiin tänää ihana kehto setä teki tumman ruskea ja vihreä muumi lakana ihana. Sisustelin muutenkin tänään lisää meidän vielä vähän keskeneräistä makkaria. Kyllä siitä taitaa tulla viihtyisä.

Meillä isä on kotona heti kolmeviikkoa ja vielä viikon pekkasilla päälle[:)]. Se on mulle kyllä luksusta. Edellisten lasten kanssa jouduin aina olemaan yksin ei sitä isää[:@] kiinnostanut olla kotosalla. Se oli kätevää kun leikkauksen jälkeen ei saa nostaa kun vauvaa ja kotona oli vielä 1v 3kk joka nukkui tietty pinnasängys ja ois pitäny syödä syöttötuolissa. Nyt on siis uus iskä ja uskon että kaikki menee hyvin.[:)]

Huomenta kaikille ja onnittelut uusista tulokkaista[:D]...huomenna olis se laskettuaika...ja mä kun olin ihan varma että tämä neito tulis ennen laskettua aikaa...vaan eipä tunnu kiirehtivän...eilen oli neuvola ja kaikki oli ok...painoo on alusta alkaen tullut nyt 1900 g...eli eipä ole sitten paljon pudotettavaa synnytyksen jälkeen...toissapäivänä iski flunssa...yskä on ihan kamala ja keuhkot rohisee...tulehusarvotkin oli noussu muttei vielä tarpeeks antibioottikuurin saamiseksi...toivottavasti tässä ei nyt kovin huonossa kunnossa tarvi synnyttämään lähteä...ihanan kaunis ja aurinkoinen syyspäivä on tulossa ja ensiviikolla luvattiin jo lunta tänne meidän lakeuksille...ihanaa[:)]

Oikeen mukavaa päivää kaikille[:D]

Huomenta kaikille!!
Tänään vähän taas parempi mieli[:)], vaikka yö meni supistusten kanssa pyöriessä. Koht olis mentävä leipomaan pikkupizzoja kasa, illalla tulee vieraita ja ajattelin osan pakastaa pahan päivän varalle kun laiskottaa vauvelin kanssa[:D]. Supistellut on ja eilen ekan kerran kipupiikkejä alaselkään ja alavatsaan+ kirvelyä alapäässä ja semmonen tunne kun joku möntti aina humahtais kun käy pissalla, onkos muilla ollu samanlaista kirvelyä tai tunnetta??????[:-] Ehkä se on poitsun pää mikä siel niin painaa alhaalla ja tuntuu et tulee pihalle kun käy vessassa...

Esikoinen (3,5v) kovasti odottaa pikkuveikan syntymää ja ihanasti kysyi eilen, et näkeekö ihan oikeesti kätilön sairaalassa ja saako mennä moikkaamaan niitä kätilöitä[;)][;)][;)].

No, mut kai se olis otettava pienet päikyt ja ruvettava sit kokkailemaan...

Aurinkoista ja ihanan ruskaista syksyä kaikille!! Pian on kaikilla kääryleet sylissä!!!

Mamma+Masuasukki 38+5

Takaisin