Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin eilen iltana kääntymässä synnärillä... supparit alkoi puoli seiskan maissa, välit oli 5 minsaa ja alle. Seurailin kotona ensin semmoiset puolitoista tuntia, ja site matkaan. Matkalla sitten alkoivat harveta, mutta ajattelin että käyn kuitenkin näytillä kun tuo kohdunsuun tilanne on niin kypsä. Sanoin jo mennessäni, että taisi olla väärä hälytys, mutta halusivat hekin tarkistaa asian. Makoilin käyrillä, ja se oli ihan mukavaa kun supistuksia oli niin vähän. Alapäässä tilanne oli kaksi ja puoli senttiä auki ja kanava hävinnyt. Ei ne heti sit edes päästäneet pois, vaan kävelin puolitoista tuntia pitkin käytäviä toiveena, että supistukset reipastuisi, mutta ei oikein alkaneet kunnolla uudelleen, tuli vain kuuden-kymmenen minsan välein eikä olleet enää kovia. Sit yhdentoista maissa pääsin lähtemään kotiin nukkumaan. Ja nukuin ihanan sikeästi koko yön kun ei ollut tuo pikkulikkakaan pyörimässä ja yskimässä vieressä :)

Mut vähän tuntui kyllä tyhmältä tämmöinen väärä hälytys: luulisi neljännen kanssa jo tietävän koska on oikea hetki ;(

Tiiti  mutta nooh eihän tuo synnärillä käyminen rikollista ole [;)] harmi ettei ollut oikea hälytys tällä kertaa, mutta jospa se hetki pian koittaa.

Aamulla tuli ensimmäiset supparit joissa oli vähän kipuakin mukana. Sai meikäläisen hymyilemään kuin naantalin aurinko ja olin ihan fiiliksissä (eivät siis olleet kovinkaan kivuliaita). Mutta jotain edistystä kuitenkin! [:D] Ja housuihin oli valahtanut ilmeisesti limatulppaa, tuskin se lapsivettäkään oli.

Aurinkoista päivää ja jaksamista!

muilla tulee tulppia ja supistuksia. Mulla helevetinmoinen närästys. Yöllä herään siihen, että oksennan mahan nesteitä. Yeah![:'(]

Vointeja muille!!!

Peekoo: Joo ukon boxerit on hyvä keksintö. Olen ite käyttäny niitä varmaa puolet mun raskauden ajasta, niin ei tartennu hankkii mammahousuja. =)

Tuulienkeli: Hyvä idea toi johto kameranjohto. Eipäs tullu ees aateltuu [:D]

Zil: Näin varmaa. Nää oli mulle vaa iha uusii juttui ja toski sitä huolestui ku neuvolatätikin tutki sitä tooosi pitkää.
Ja toukka on alkanut olla tosi tosi aktiivinen. vaihtelee vähä väliä asentoa ja muljuu tuol yhtenään. Mut se oli kamala tunne ku vatsa hävis niin pitkält matkalt ja valahti tonne alas. [8|]

Ryppy: Kohdunsuun puudutus kuulostaa hyvältä kivunlievitysmenetelmältä. [:D] Kiitti vinkistä

Juopuska: Onnee!!!

Minduli: Teretuloa joukkoo! [:)]

Minsu: Huhuu? Ookko lähtenyt jakautumaan?

Ite olen alkanu vaa ajatella et toukkahan voi tulla vasta tän kuun lopussa. Kun laskettu aikahan on +-2vk...

Nyt käyttää koiria.

Tyttö tuli ja elämä muuttui. Aikaa tänne kirjoittelemiseen ei taida vähään aikaan olla, joten kollektiivisesti haluan onnitella kaikkia jo synnyttäneitä ja kaikkia tulevia synnyttäjiä, until then. Synnytystarinan kirjoittelen sitten joskus, mutta nopeasti etenevä ja kaikin puolin onnistunut tapahtuma. En olisi ikinä uskonut omalle kohdalle. Nyt kuitenkin takana vasta muutamia tunteja unta, joten keskityn nettielämän sijaan irl:iin.

Ihania lokakuun päiviä kaikille!

Tänään tuli uhmattua kotonapysymiskäskyä ja käytyä vierailulla opiskelukaverin luona. Hänellä on kohta 6 kk vanha tyttö ja siinäpä vasta herttainen energiapakkaus. Vauva leikki lähinnä itsekseen lattialla pyörien ja ryömien ja piti jatkuvaa "meteliä" eli selitteli käsittämättömiä. Tyttö ei itkenyt oikeastaan kertaakaan neljän tunnin aikana ja nukkui välillä 30 min pikaunet. Voi kunpa itsellekin osuisi herttainen pikkuinen!

Juttelimme mm. kestovaipoista ja synnytyksestä. Molemmista sain kuulla vain positiivisia juttuja. Tuli oikein hyvä mieli. Nyt olen omin silmin ja nenin nähnyt ettei märkä kestovaippa haise pahalle ja likavaipoista tulee 60 asteen pesussa putipuhtoisia. Mikä ihmeellisintä niin tuossa perheessä on otettu käyttöön vessaviestintä ja herättyään päikkäreiltä tytön vaippa oli kuiva ja pöntölle nostettaessa hän lorautti sinne kuin vanha tekijä. Pari viimeistä yötäkin heillä oli jo menty kuivin vaipoin. Eikä tyttö edes istu vielä! Ihmevauva...

Eilen olin tehokkaalla päällä ja leivoin muffinsseja Maarun ohjeella pakkaseen. Sain myös kolme purkkia makaronilaatikkoa pakkaseen. Yrtit tuli kuivattua, viimeiset vauvanpyykit pestyä ja yksi tossu kudottua. Viikonloppuna haemme vaunut ja kaukalon ja sitten alkaakin olla sillä tavoin valmista, että vauva saapi tulla. Vaikka kolme remppaprojektiahan on tietysti kesken. Tavarat on, mutta tekijä puuttuu...

Viime yönä supisteli jo ties kuinka monetta yötä kivuliaita aina herätessä. Vielä ei kuitenkaan mitään sietämätöntä tai edes säännöllisesti toistuvaa. Mutta juuri niin paljon, että nukkumisesta ei tahdo tulla mitään.

Mun on monta päivää tehny mieli tuoretta ananasta, mutta kaupassa on kaikki ollu homeessa ja nyt sitte illalla löyty kaupasta kunnollinen mehukas ananas.
 NAMI NAMI[8D][8D]

ja taas oli iloisia uutisia tuolla syntyneiden listalla! tyttoja vihdoin lisaa! :)

Ronkuli, makin vetaisin ananaksen eilen napaani, joku tyttokaveri sanoi etta tuore ananas olisi jonkinlainen synnytykseen kannustaja :) kassotaan. tanaan sain myos akupunktiota mun neuvolan tatilta ja kylla tuntui mielenkiintoiselta, juili oikein mukavasti, nukahdin syvasti sen jalkeen kotisohvalle :)
mina olen taas paattanyt ett josko huomenna tai viikonlopun aikana viimeistaan alkas sitten tapahtumaan. Tiiti72lle tsemia! kuulostaa hyvalta sun eteneminen :)

kaikille muillekin kaikkea hyvaa taas huomisiin koitoksiin :)

ainiin, haalari on valmis, taytyykin laittaa kuva kun siita tuli ihan sopo :)

Maaru

Ananashan on melko kirpeä hedelmä ja huvikseni luin netistä enemmän tietoa mitä kaikkea se sisältää ja on kuulemma melko tehokas turvotuksen poistaja. Siitä mä tykkään kun jalat on nyt ku sahapölkyt. [:D] Ja sormet ei välillä taho liikkua kunnolla.
Mutta sänkyyn vois painella maate ja toivoa että vaavi kyllästyis massussa oloon [;)]

Mä oon vetänyt ananasta viimeisen kuukauden turvotukseen. Ihan kauheet määrät [:D] Jalat on ollut niiiiin turvonneet,että en oo keksinyt muuta keinoa.

Mä olen päättänyt puskee tämän ulos nyt viikonloppuna. Soitin jo äitini tänne. Tulee tänään hoitamaan eläimet. Mä lähden sitten viimeistään sunnuntaina sairaalaan. Vauvalle en anna vaihtoehtoja. [;)]

Zil, mulla ihan samat fiilikset... sunnuntaina tämä syntyy -ja kaikkeni aion tehdä sen eteen. Suunnitteilla on aktiivinen lauantai, illalla saunaa ja seksiä. Viimeksi seksillä alkoi tosi napakat supistukset, ja eiköhän sama tule nytkin! Meillä on koko lapsikatras paikalla, joten saavat sitten sunnuntaina nähdä pikkuveljensä, ja sunnuntaina myös vedetään lippu salkoon Aleksis Kiven kunniaksi. Ihan täydellinen syntymäpäivä siis!

Toivottavasti vain äidillä on tähän jotain sananvaltaa... Mut pakko on johonkin uskoa, muuten ei jaksa!

Tiiti, ok! Näille voi tulla sitten sama komee synttäripäivä. 10.10.10.
Siihen tähdätään! [;)] Kovin paljon en suutu vauvalle, vaikka tulisi jo tänään tai huomenna. Mutta ehdoton eräpäivä on tuo kymppi. Lähden maratonille, jos ei ala kuulumaan. [>:]

Meille kans vauva 10 päivä, jookos [:)]
Tänään aavistuksen verran turhalta tuntuva lääkärikäynti. Ei osannut lääkäri tehdä painoarviota...hhmmm...pätevää, eikö? Laskeskelin sitten itse erään laskurin kanssa, että noin 3500g. Tiedä sitten, mikä on loppu tulos. Kohtahan sen näkee, kun alkaa mennä jo yliaikaisuuden puolelle.
Taidanpa napata lapset kyytiin ja lähteä HopLoppiin pomppimaan [:D][:D][:D]

49 tunnin lopputulos onnistunut lopputulos, mahtavaa tämä! tsemppiä kaikille koitokseen, on se sen arvosta!

Zil, mä ajattelin maratonin sijasta lähteä kävelemällä sairaalaan (n. 15 km) [;)]

Joo, mäkin ajattelin liittyä "kymppikerhoon"...10.10. Ois oikeen laskettukin päivä [:D]

Ihan julmetun kipee on muuten alapää, nivuset ja häpyluu...tai se suunta. Lonkat ollukin jo jonkun aikaa kipeenä, mut nyt viime yönä alkoi toi uusi kipu...jatkuen koko ajan. Supparit kyl vaan puuttuu...höh!!

Hyvä, kootaan kymppikerho. [:D]

Mäkin voisin sen kävelyn tehdä sairaalaan maratonin sijaan. Meillä jotain 30km. [:D]

Minä pistän paremmaks... meiltä sairaalaan n. 65km.. Ei muuta ku kävelylle [:D]

Mulla kans tuntuu että alapää repeää, kun käy välillä niin kipeetä :(

Taas yksi repaleinen yö takana... Täälläkin toivotaan viikonlopuksi äsöniä!
Kerrataas vielä ne poppakonstit, mitä kukakin on kuullut joilla käynnistää synnytys. Jooko?
Joistakin seuraavista en edes tiedä mihin perustuu, mutta mulle tuli mieleen nämä:
-Sauna
-Seksi (orgasmi+siemennesteen vaikuttava aine)
-Siivous
-Liikunta
-Tulinen ruoka
-Tuore ananas
-Nännien ja päänahan hierominen (endrofiinit)

Muistuuko teille mieleen jotakin muuta?

Sitten vielä sellainen kysymys, kun aika myöhään jätin tämän välilihan öljyämisen ja venyttelyn. Onko joku teistä kokeillut? Mulla tuntuu niin epämiellyttävältä pienikin varovainen venyttäminen, ettei oikein tee mieli enää kokeilla. Sattuuko muilla? Täytyyköhän tyytyä vain kyykkimään? Sekin kuulemma auttaa.

Takaisin