Lokakuun leuanlouskutukset

Hieno juttu jos joku jaksaa sellaisen listan väsätä ja päivittää sitä. Sehän siinä juuri on isoin juttu varmasti, ettei riitä pelkän pohjan tekeminen, vaan on seurattava tilannetta säännöllisesti ja päivitettävä listaan syntyneet. Siksi en hirveästi ihmettele, että jossain on listoja, joita kukin päivittelee minne sattuu. Ekaa viestiä voi kuitenkin päivittää vain sen luonut ihminen. Ja Pääskynen ymmärrän 200 % hyvin, että sinä ainakaan, et tuollaiseen voi nyt ryhtyä. Sä olet kyllä sissi kun tuon kasvainjutun kanssa jaksat silti iloita raskaudesta ja elää arkea, ihailtavaa mun mielestä. Ja sitten kun se leikkaus tulee niin sinulla varmaan riittää siinä ja vauvassa ihan tarpeeksi keskittymistä ilman extrajuttujakin. :)

Ihan samaa olen miettinyt, että mitä mahtaa tättärälle kuulua. Voi kunpa hän saisi sen läppärin ja nettitikun sairaalaan, mistä hän etukäteen puhui... Toivon hänelle kuitenkin vielä montaa viikkoa.

Mä olen hiljalleen koonnut isyyspakkausta. Suunnitelma siihen alkaa olla valmis. Ostin jo "maailman paras isi" mukin, "vauvan huolto opas(?)" kirjan ja I <3 DAD paidan + housut (koko 62 cm). Tarkoitus on vielä ostaa tulevalle isälle joku sopivalla tekstillä varustettu t-paita tms. Lisäksi ostan pakkaukseen kahvipaketin, sisuja ja "onnenpastilleja", suklaata ja ehkä vielä jotain muuta... mutta näillä suurinpiirtein mennään. Isyyspakkauksen käyttöohjeet liitän mukaan ja selitän jokaisen tuotteen "käyttötarkoituksen".
 
Mä olen seurannut tuota lokakuisten palstaa siksi, että sieltä oli tosi moni Tampereen kolmannessa tapaamisessa ja siksi vähän tuttuja.

Mielestäni niiden syntyneet-listaus ei ole lainkaan vaikealukuinen, kyllä sellainen mulle kelpaa. Nythän mä kyllä roikun täällä, kuten moni muukin pitkin päivää, mutta luulenpa, että vauvan synnyttyä jää vähemmälle niin, etten minäkään uskalla ottaa mitään päivitysvastuuta, jos ei sitten kiinnostus ja aika riitäkään.

Tai sitten...
Voin tehdä sellaisen ketjun, kuin mitä oli meidän jäsenlistauskin Pääskysen tekemänä, mutta en ota vastuuta siitä, että sitä tulee päivitettyä, jolloin siihen voi vain jokainen pistää perään oman ilmoituksensa. Mutta mikäli ehdin ja jaksan, voin aika-ajoin käydä päivittämässä sitä ensimmäistä viestiä. Jos tällainen sopii ilman mitään "huhuu, ei ole päivitetty aikoihin"-kitinöitä, niin sitten voin ruveta. [:)]
 
Pajunkissa se on aivan varma että niitä kitinöitä tulee jokatapauksessa [:D] Ihan oikeesti kun mietitte niin niinhän se on. Elikäs, jos joku ei sitä rupea tekemään niin tehdään niin että jokainen lisää oman ipanansa listaan, eli helppo tarkistaa lista sitten sieltä vikasta viestistä.
Mutta tehdään nyt hyvänen aika kuville, onnitteluille ja synnytystarinoille oma lista ettei se turpoa kuin pullataikina se syntyneet lista! Vaikka tuskin sitä pystyy estään, kun sinne eka pistää vauvansa niin on siinä perässä kuitenkin satakahdeksankymmentä OI VAU IHANAA MÄ IHAN LIIKUTUN viestiä perässä [:D][:D][:D][:D][:D]

Mun on vielä sanottava sen verran että Pääskynen tiedä täysin mitä koet parhaillaan, siskoni siis käynyt saman läpi ja katselin sitä tiiviisti vierestä. Se aika oli todella karmeaa aikaa sen (ja munkin!) elämässä.
Ja nyt kun tilanteen piti olla jo ohi niin se on löytänyt taasen uuden kyhmyn kaulastaan. Että semmoista.
 
Niin, mun mielestä vois tehdä sellaisen ketjun syntyneistä, että sovitaan, että sinne kirjoitetaan aina, pelkästään mallin mukainen viesti. Eli esim. syntymäpäivä, rv, paino, pituus, synnytystapa. Ja ei mitään muuta siihen ketjuun, ei kommentteja tai onnitteluita muilta syntyneeseen liittyen. Se selkeyttäisi mun mielestä kovasti. Sitten olisi erikseen juuri ketju kuville, onnitteluille ja kommenteille.

Sitten asiasta kukkaruukkuun... Onko kukaan joulukuisista pk-seudun odottajista menossa tuohon tapaamiseen (kts. tammikuiset 2011) 18.10.? Mun mielestä olis kiva mennä jos vaan suinkin vointi antaa periksi.
 
Ja mähän tosiaan jo vietän mammalomaa [:D] En tajunnu ollenkaan kun muutenkin olen vaan ollut kotona..Jos menis nyt vielä opinnäytetyö läpi niin olis kiva[:)] Sais pitää valmistujaisetkin sitten tässä..Ja ens viikolla synttärit,mahtavat 20v[:D]
 
Noni, jos ette huomanneet, ni mä väsäsin nyt sen Syntyneet keskustelun. Sinne sitten jokainen itse käy omansa lisäämässä. Ja VAIN ne tiedot, joita siinä ohje-viestissä pyydetään, niin pysyy jossain kuosissa se koko. [:)] Tehdään sit erikseen ne onnittelu- ja kuva-keskustelut yms.

meemi: mähän asun Espoossa, eli pk-seudulla ja mun mielestä ois kans ihan kiva mennä johonki mammatapaamiseen, mutta mun mies kun on toista mieltä, niin todnäk mä en sit ainakaan mee...[8|] Katotaan sit joskus myöhemmin, jos sillä vaikka mieli muuttuis...
 
Eve, miks mies ei "anna" sun mennä mammatapaamisiin? Anteeksi jos tungettelen. Ja kivaa kun teit ton syntyneet-ketjun!

Ööö...nyt lyö tyhjää... mitähän tulin tänne tekemään?? No sen voin ainakin kertoa, että mulla on nyt todellakin toi unirytmi tullut säännölliseksi. Ainakin toistaiseksi. Menen nukkumaan 22-23, ekan kerran herään noin puoliltaöin, sitten kahden aikaan, neljän huitteilla ja lopulta 7-7.30. Tunnin mittaiset päiväunet, jos mahdollista, nukun sitten iltapäivällä joskus neljän aikaan. Hullua. Sitähän on ihan kuin vauva [:D] Paitsi etten nuku yhteensä niin paljon. Tähän on nyt sitten totuttava, vielä ei väsymys paina ihan älyttömästi, mutta kyllä toi tenttiin lukeminen on aika haastavaa.

Sitä paitsi mua laiskottaa tänään ihan hirveästi.
 
Kiitosta Eve kun teit, tuo näyttää hyvältä [:)] Sithän sen tekstin missä ilmoittaa voi värjätä joko punaiseksi tai siniseksi niin on kivan näköistä ja voi vähän laskea nopeesti että mikä on tilanne, kummat johtaa tytöt vai pojat [:D] (Voi olla että oli ihan tyhmä idea mutta hei, mä oon taasen vaihteeksi aiiiikas väsy)

Ja meet tapaamisiin ja lähetät miehes vaikka baariin tai autoja tuunaan tms mistä se tykkää[:D]
 
Kiitos Eve78 kun pistit listauksen alulle. :)

Palasin just äitipolilta lääkäristä. Voi että kuin paska fiilis jäi tuosta käynnistä! Lääkärinä oli joku vanha ukko, jonka puheesta en saanut mitään selvää. Tiuski kätilöille ja hoputti niitä ja oli jotenkin tosi inhottava koko ajan. Määräsi mulle jotain lääkettä, mutta jäi kyllä ihan epäselväksi, että mihin se edes on tarkoitettu tai miten sitä pitäisi käyttää. Vastaanotolla mulla oli migreeni päällä ja pahoinvointi melko runsasta. Puheen tuottaminen sen takia mulle vaikeeta ja ajatus kulki hitaasti. En jaksanut/ymmärtänyt siinä tilassa edes juuri kysellä. Ja pelkäsin koko ajan lääkärin reaktiota jos jotain kysyn. Se kaivoi esiin mun koko sairashistorian ja sitten veti johtopäätöksensä melko hätäisesti sen perusteella. Mulla kun siis on tosi pitkä sairashistoria syömishäiriöiden ym. osalta. Ne kaikki nyt yllättäen nousikin sieltä pääosaan koko lääkärikäynnille ja kun tuossa aikataulussa ei kukaan pysty niistä asioista selkoa ottamaan, niin pelkäänpä, että hyvin virheelliset tiedot lääkäri kirjasi tämän hetken tilanteesta. Otti ihan älyttömästi päähän sieltä lähtiessä. Kätilöt kyllä oli tosi ystävällisiä. Uusi käynti kahden viikon päästä. Tsekataan kohdunsuu taas silloin.

Eve78: Et kai oikeesti anna mihesi estää sua tulemasta mammatapaamisiin! Eihän sun miehen sinne tarvitse tulla ja sun edustahan siinä on kyse, että saat tavata muita mammoja raskaanaollessa. Toivottavasti pääsette asiasta yksimielisyyteen.
 
[:D] juu baariin... me ei käytetä alkoholia (ei, ei olla uskonnollisia, ei siksi, eikä myöskään olla entisiä alkoholisteja, ei siksikään, vaan ihan vaan muuten vaan, kun se on niin turhaa[:D]), eli baari ei toimi houkutteena. Ei myöskään auto, kun mies on vasta autokoulussa (vaikka onki vuoden mua vanhempi, eli jo 33v), eikä sitä autot kiinnosta [:D][:D] muuten kyllä hyviä ideoita Ang1! Se ei oikeestaan tykkää muusta ku jalkapallosta, ja sitä on täällä niin heikosti tarjolla, että ei silläkään oikein voi houkutella. Ja sit se on kaiken muun ajan töissä.

Ja Pääskynen: joo, siis mun mieshän ei siis oo suomalainen, joten sillä on joskus (ja joskus vähän useamminkin) vähän kummallisia päähänpinttymiä... mun mielestä kummallisia enkä aina niitä ymmärrä... [8|] Tää kyseinen kulttuuriero (siis mun mielestä kulttuuriero, mut hänen mielestään MIKÄÄN asia ei ole kulttuuriin liittyvä!) on siis sellanen, että mies on sitä mieltä, että vanhoilla ystävillä ja kavereilla tulee toimeen vallan mainiosti, eikä uusia kavereita tarvi tehdä.
Eli toisin sanoen, jos mä sanoisin meneväni johonki tämmöseen tapaamiseen, niin sen ensimmäinen kysymys on miksi? johon mä tietty vastaisin, että no että tapais uusia ihmisiä, jotka on samassa elämäntilanteessa ja vois löytää muutaman uuden kaverinkin. En mä ite mitään muutakaan syytä keksi, miks menisin semmoseen tapaamiseen... [:D] Mies sitten siihen vastaisi, että no mitä hyötyä/semmosta sä saisit näistä uusista ihmisistä, jota et voi saada vanhoista kavereista, enkä mä kyllä osaa sanoa mitä.
Ja kuten "-isi"-muotoisista sanoista huomaatte, niin en ole edes kysynyt, kun en viitsi aloittaa älytöntä riitaa tyhjänpäiväisestä asiasta (tai siis sellaisesta, josta ei ole aivan pakko taistella, kun en mä kuole, jos en pääse mammatapaamiseen, you know? [;)]).

Ja Ang1: munki mielestä ois kivat ne värit [:)] taidanki laittaa sen vielä sinne ohjeeseen... (jos ei tuu kovaa vastustusta)

Ja Pääskynen: saa laiskotella, anna mennä vaan! [:D]
 
Auts.. harmi juttu mutta ei se toisaalta sua kauheen surulliseksi tee vaikket tapaamiseen pääse joten ei siinä sitten mitään. Jos se olisi sellaista öykkäröintiä ja toisen alistamista jne sun mieheltä niin sit olis eri mutta eipä tuossa nyt ole mitään ongelmaa [:)]
Ihan mielenkiinnosta, mistä maasta sun miehesi on lähtöisin?

Sit vielä että voihan sitä vielä jos väki innostuu niin luoda sillekin oman sivun tai äänestyksen että kumpi sitten tuli ja että pitikö ennuste paikkansa.
 
Juu, en mäkään semmosta älytöntä alistamista kestäis, tällä nyt vaan on jotain omituisuuksia, niiden omien ihanuuksiensa lisäksi. [;)] Ja ilmeisesti olen nämä omituisuudet päättänyt kestää, kun kerran jo perhettäkin perustetaan ja yhdessä ollaan. Ja ei, en siis tosiaan kuole suruun, kun en pääse tapaamiseen, eli siinä mielessä ihan sama [:)] Mun mies on siis nigerialainen, mutta se ei siitä kovin paljoa kerro, koska tää on NIIN erilainen kuin kukaan muu nigerialainen, joita oon missään tavannut. Eli ei mitään ennakkoluuloja ja sensellaisia nyt kenellekään päähän, okei!
 
Eve78: laita siihen syntyneet ketjuun vielä sukupuoli ja synnytyksen kesto. Mua ainakin kiinnostaisi se, miten kauan minkäkin vauvan pakertaminen on kestänyt.

Mitä mieltä olette, voisiko nuo tiedot vielä laittaa silleen peräjälkeen, niin tulisi "matalampia" viestiruutuja. (Esim. syntymäaika/sukupuoli/rv/...jne).

Ja että tulisi mahdollisimman vaikeaa [:D], niin jokainen voisi aina copy-pasteta edellisen viestin ja liittää omansa siihen, niin silloin viimeisimmästä näkisi koko listan. Sillä tavalla tulee koko lista yhteen viestiin, eikä kenenkään tarvitse päivittää mitään. Silloin tietysti noihin kirjattaviin tietoihin tarvitsee laittaa myös oma nimimerkki.

(Esim.
Pajunkissa/3.12.2010/tyttö/rv 40+0/...
Pääskynen/4.12.2010/poika/rv 39+5/...
jne...)
 
Oi kiva tuo uusi syntyneet ketju, toivottavasti sinne nyt ei ihan vielä vastaile kukaan [;)] olipa ihana neuvolakäynti ja samallä kävin viemässä kaikki turhat romukultani myyntiin, huimat 2 sormusta ja kaulaketju ja niistä tuli 160 euroo...ja olin niitä paiskomassa roskin....
huh huh....

ihanaa löysin villakangastakin kaapista, joka menee mulle ilmeisesti vielä loppuraskausajan, jee! ei tartte mennä shoppailee parin kk:n takia :) Koirankusetus lenkeillä kyllä saa miehen ylisuuri toppatakki kelvata [:D]

vitsi tänään on jotenki tosi kiva päivä, hirmu hyvällä tuulella olen [:)] ja se tuntuu olevan harvinaisuus näinä päivinä. [;)][:@]

Ja meemi sulle on näemmä sattunut kaikki pölvästit tän raskauden aikana [>:] toivotaan, että pieni sun kohdussa jaksaa vielä hetken kasvaa ja samaten, että sinä jaksat noiden migreenien sun muiden kanssa.
 
[:D] Pajunkissa, tein muutokset. Hyvä huomio tuo, että laittaa peräjälkeen, niin tulee matalampia bokseja. Mä kyllä muutenkin aattelin niin laittaa, mut jos ohjeessa on päällekkäin, niin automaattisesti sitä varmaan itekin ois laittanu ne tolleen... [:D][:D]

Ja siis tosiaan, sehän oiskin hyvä tapa, jos kaikki aina copy/pasteis ne aikasemmat omaan ruutuunsa, niin sit ois aina viimisin tieto viimisessä ruudussa...
 
Hyvä Eve78 [:)]
Psst...laita siihen ohjeeseen vielä ihan ensimmäiseksi nimimerkki, niin näkyy sit, kun copy-pastetaan, et kenen ne aikaisemmat rivit ovat.

Eiks oo hauska, et kun vaivaudut tekemään ketjun, niin kauheesti tulee muilta vaatimuksia sen suhteen. [:D][:D][:D]
 
Kuule Eve, mä luulen, että kyse ei ehkä niinkään (ainakaan pelkästään) ole kulttuurierosta, vaan sukupuolierosta [:D] Tollanen päättelyketju kuulostaa mun mielestä niin miehiseltä ku voi vaan olla, tai ainakin mun mieheltä. Itse asiassa, musta tuntuu, että oon käyny ton keskustelun oman miehen kanssa [:D] Ulkomaan matkustelu on muuten ainakin yks sellanen:
mä: ois kiva joskus lähtee jonnekin
mies: minne?
mä: no vaikka jonnekin lämpimään, palmujen alle
mies: miks?
mä: näkis uusia paikkoja
mies: samanlaista on joka paikassa, turhnapäivästä tollanen matkustelu
jne.

Muutenkin musta tuntuu tosi usein, että meidän elämä on yhtä Viivi&Wagner-sarjakuvaa [:D]

meemi, repesin ku luin tota sun juttua, että sait lääkettä mistä et tiedä mihin se on ja miten sitä käytetään [:D] Jotenkin tohon kiteytyy mun mielestä hirveen hyvin terveydenhuollon yks suurin ongelma: potilas on sivuosassa lääkärin ja potilaan kohtaamisessa. Toivottavasti et muuten traumatisoidu nyt tämän raskauden myötä terveyspalveluiden suhteen. Sulla on käynyt ihan älyttömän huono tuuri, ei kaikki lääkärit yms. oo dorkia.

Voi että ku sais mennä nukkumaan, mutta ihan kohta lähetään kaveriporukalla syömään. Sekin on kivaa, mutta ai hitsi miten uni maittais.

Ai niin, hassu juttu: meidän ulkovaraston ovi on hajonnut mystisesti. Ilmeisesti se on mieheltä jäänyt raolleen ja tuuli on sitten repinyt siitä toisen saranan irti. Hassua siksi, että ei oo mikään ihan kevyin ovi, eikä täällä oo ollu mitään supertuulta. Yritin paketoida sitä kiinni, ettei herättäis hämärähemmojen huomiota (ei täällä kyllä sellasia hämäriä hirveesti taida ollakaan), mutta tuolla se kuuluu taas paukuttelevan. Täytynee mennä järeämpien aseiden kera katsastamaan tilanne, ennen kuin lähden. Tässä käy kyllä vielä huonosti, oon niin sählä [:D]
 
^[:D] joo... sillon ei naurattanut, mutta nyt ei enää jaksa juuri kuin nauraa tuolle. Harmittaa vaan, että tuntuu taas, että maksoi ihan turhasta. En mä tuosta mitään irti saanut. Niin ja mä olen traumatisoitunut terveyspalveluiden suhteen jo ennen raskautta. Luotto varsinkin julkisiin terveyspalveluihin on mulla ihan pohjalukemissa. Niin paljon on mun kohdalla tehty hoitovirheitä ja oltu huolimattomia. Mutta on niitä onneksi hyviäkin lääkäreitä olemassa, ei siinä mitään... Pitää varmaan kaverille soittaa ja kysyä, että mitähän tuon lääkkeen kanssa pitäis tehdä...

Eve78: Mä oon Pääskysen kanssa ihan samaa mieltä siitä, että tuollaisia kommentteja saa kyllä ihan suomalaisiltakin miehiltä. Mutta jos miehesi kysyy, että mitä sellaista saisit mammatapaamisesta, jota et saa vanhoilta kavereiltasi, niin sano vaikka että vertaistukea. Samassa tilanteessa oleva odottava mamma ymmärtää kuitenkin kaikkein parhaiten niitä juttuja (ja jaksaa parhaiten niistä jauhaa...). Niin ja ei nigerialaisuudessa mun mielestä mitään pahaa ole. Tai siis kun nigerialaista mietin, niin ei mun mieleen ainakaan tule mitään stereotypiaa siitä, millainen on nigerialainen... Ihminen siinä missä muutkin. Niin ja kuitenkin, ymmärrän sen, ettet halua turhia riitoja. [;)]
 
Ihan taas mun mielipide eikä tartte huomioida jos on vaikeaa mutta sanonpa silti, mun mielestä se kopioiminen on vähän tyhmää tai näyttää typerältä kun sitten siihen menee niin älyttömästi tilaa ja se on oikeesti TOSI iso se lista viimeisillä jo.. kun kyllähän sen muutenkin näkisi että kuka on punnannut ja mitä maailmaan kun ne on peräkkäin jokatapauksessa sivulla.. mutta siis, ihan miten vaan pääasia että se lista on olemassa ! !

Niin ja sama oli tuo nigeariastereotypia, mullei oo ainakaan harmaintahajua millainen kulttuuri tms heillä on! Että en tod kuvittele mitään.
Itse olen seurannut koko ikäni vierestä Suomi-Sveitsi avioliittoa ja kuullut tarinoita jne ja kyllä olen muuten sitä mieltä että kulttuurierojen kanssa eläminen ja toisen tapojen kunnioittaminen on oikeesti haastavaa. Itse en tiedä siis omalta kohdalta mitenkään, joskus toki seurustelin kreikkalaisen kanssa mutten ole elänyt avoliitossa tms.
 
Tutuilta kuulostaa nuo teidän yökuviot. Mä kans nukun turhan katkonaisesti ja kääntyminen on aina projekti, jonka jälkeen ei meenaa saada unta enää. Vessassa ei niinkään tartte käydä, mutta öisin janottaa aika usein. Eniten kuitenkin hankaloittaa nukkumaan käydessä (ja välillä muutenkin) tunne, että ei saa happea. Kai kohtu painaa jotenkin keuhkoja ja siks on välillä vaikea hengittää ja pitää nukkua ikkuna auki (vaikka on kylmää), että sais hengitettyä. [&o]

Yöllä on kyl hassua, kun on pitkään maannut toisella kyljellä, niin vauva on valunut sille puolelle ja pullottaa niin hassun näkösesti toisessa kyljessä. Siitä tulee aina hyvälle tuulelle. [:D]
 
Takaisin
Top