Lokakuun leuanlouskutukset

Hmph, mä oon ollut liian kauan poissa täältä mielestäni:( oonhan mä käynyt täällä mut vaan satunnaisesti lukaisemassa teidän juttuja.. Mut ku mul ei oo mitään jännää kerrottavaa ikinä koskaan.Mulla vaan menee asiat yleensä päinvastoin ku teillä muilla; siinä missä te heräilette öisin ja ootte silti pirteitä iltaan asti niin mä pidän itteäni pirteenä ehkä pari tuntia heräämisen jälkeen ja sit alkaa väsyttää. -.- Päiväunet on tullu rutiiniks eikä ne yöuniin vaikuta. Välillä tuntuu et  vois nukkuu 24/7:D
 
Käytiin justiinsa testailemassa rattaita ja ihan hyvin tuntui toimivan!!! On se hyvä, että kokeiltiin autoistuimen kiinnittämistä autoon nyt, oli meinaan sen verran stressaavaa hommaa miehelle, et jos se olis jäänyt siihen, kun sairaalasta lähdetään kotiin niin ei siitä olis sillon tullut mitään!!
Mun mies kun ei ota sitten yhtään ohjeita kun se ite yrittää tehdä jotain....yritin varovaisesti sanoa, et jos laitat sen istuimen tähän asentoon, niin on sun helpompi saada se turvavyö kiinni...no ei..kun piti tiuskia mulle ja naama punasena ja hiki virraten ite yrittää sen 10min ennenku tajus sen mitä yritin selittää [:D]
 
^ Heh, miehet... Meillä kans on välillä asioihin se mentaliteetti että Kyllä Minä Tiedän, ja mitään käyttöohjeitahan Ei siis tarvita, ja sit kun meet jotain sanomaan et miten jos koittasit näin, ni kauhee jurputus vastaan, ja kohta tullaan sanomaan et joo näinhän se kävikin, nythän mä hokasin... Eli se neuvo pitää saada kääntää Omaks ideaks, ja sit se on hyvä ja toimiva... [:D][:D][:D] Ei tuo mies mikään sovinisti ole, vaan hieman itepäinen sillon tällön [;)][:D]
 
Tiedättekö, mut yllätettiin tänään ihan todella! Ja ihanasti!

Olin sopinut erään ystäväni kanssa, että hän tulee meille tänään haravoimaan ja kahville. Hän saapuikin sovitusti, mutta juuri, kun olin hakemassa hänelle haravaa, porhalsi pihaan joukko naisia, muita ystäviäni siis, mukanaan täytekakut, pasteijat, piirakat, keksit, karkit ja muut herkut.

Yllätysvauvajuhlat!

Ensin he toki kaikki porukalla haravoivat suuren pihamme puhtaaksi, mutta sitten siirryttiin sisätiloihin herkuttelemaan. Pöytä notkui herkuista! Täytekakku oli vaaleanpunainen, samoin Domino-keksit. Vauva sai lahjaksi kahdet värikkäät sukat ja pehmeän oloasun, jossa on koiran kuva.

Minä sain lahjaksi ähkyn ja onnellisen olon.[:)]
 
Ihanan yllärin Pajunkissa sait! [:)] Varmasti pihan haravoiminenkin kävi näppärämmin isolta porukalta, porukassa on aina mukavampi tehä kun yksin, ja tuollasen "urheilusuorituksen" jälkeen saa hyvällä omallatunnolla herkutella vähän enemmänkin [:D][:D]
 
Vaude, ihana idea tuo vauvajuhlat! Sulla on mahtavia ystäviä, Pajunkissa. :)

Melinda: Älä ihmeessa mieti, että sulla "ei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa". Täällähän voi jakaa ihan mitä tahansa raskauden tuntoja tai mitä tahansa. Sitä paitsi se tuo vain laajempaa näkökulmaa, kun joku kertoo kokeneensa asiat eri tavalla. Ihmiset on yksilöitä ja on ihan huippukiva lukea erilaisia kuulumisia. :)

Minäkin koen olevani väsynyt 24/7, mutta nukuttua en saa. Tylsä yhtälö :(
 
Pajunkissalla on kyllä ihania ystäviä :) kelpais mullekin :D Mulle on just äitiyspolilta yritetty ehdottaa Tyttöjen taloa ja sit jotain pienempää samantapaista tästä lähempää jossa vois tavata muita raskaanaolevia ja saada juttuseuraa mutta mä en uskalla sellasiin mennä.. Tänään ois eka perhevalmennuskertakin ja mua jännittää ihan hitosti! Vielä ku yksin pitäis mennä .. jos meen. On tässä muutama tunti aikaa viel päättää.

meemi kiitos "rohkaisusta" , tuli parempi fiilis.
 En tiiä mistä se johtuu että nykyään koen monen asian surullisena mitkä ei muuten ois koskettanut melkein yhtään. Esim tänään neuvolassa olin vauvojen ja vanhempien ympäröivänä ainoa raskaanaoleva.. kun muut meni terveydenhoitajille nii kattelin sitten yhtä söpöä vauvaa ja hymyilin varmaan itekseni ja sitten sen äiti nous yhtäkkiä ja meni muualle istumaan, ja mä rupesin heti miettii että tuijotinkohan mä jotenkin häiritsevästi niitä. Sit tuli tosi ulkopuolinen olo, ja aloin miettimään että näytän liian nuorelta ja sellaselta jonka raskaus on alussa ja mulle on joskus sanottu että mun perusilme on sellanen ärsyyntynyt niin mietin että varmaan se vauvan äiti ajatteli että oon teini joka on vahingossa tullu raskaaks enkä oikeesti haluis pitää ees lasta ymsyms.. Ihan tyhmä koko juttu nyt näinkin vähän ajan päästä mietittynä:D Mut sillon teki mieli mennä johonki nurkkaan piiloon odottelemaan vuoroaan.
 
voi ihanaa, meijän kissa tuli tänään takas.. se oli 1,5kk kateissa.. [:)][:)][:)] tuli tippa linssiin kun se ponkas ovesta sisään kun mies meni tupakalle. [:)] <3
toinen vaan nukkuu ja syö, ollu rankka reissu.
 
Oij, ihanaa on talven lämpimässä hellässä hoidossa eikä värise kylmässä ulkona [:)] Täällä eläinten puolestapuhuja kuule liikuttui tuosta tekstistä vallan kovasti [:)]
 
 
Oih, yllätys vauvakutsut ois aivan ihana juttu, harmi vaan, että kaikki ystävät on suomessa!
Suunnittelen jo ens vuodelle ristiäisiä helmikuuhun..hirvee sumpliminen, et saa kaikki kummit ja mummit lennätettyä tänne englantiin.

Ihanaa, että kadonnut kisu palasi kotiin!!! On varmasti ollunna rankka reissu ja on kiva palata kotiin hellittäväksi [:D] Meidän miuku aikoinaan hyppäsi parvekkeelta alas ja oli päivän kadoksissa...seuraavana päivänä löytyi roskakatoksesta ja oli aivan paniikissa. Värissyt siellä peloissaan raukka parka! Oli kerennyt saamaan turkkinsakkin ihan mustaks, ties missä oli lymyillyt! Eipä oo sen jälkeen hypännyt alas kertaakaan [:D]
 
Ihana kissa-uutinen [:)] Meiltä kans ollu joskus kisu reissussa pitemmän aikaa ja kyllä siin nopeesti epätoivo iskee.

Mä täälä odottelen ihan paiseessa kun kaveri on synnärillä tekemäs mulle kummilapsosta.[:)] Neljän maissa laitto viestii et saliin oli käsky käyny, ja sen jälkeen vaan odoteltu uutisia. Just hänen siskonsa kanssa tuumittiin et sen muksun täytyy olla diiva, koska diivathan aina antaa odotuttaa itteään. [;)][:D] Harmi vaan kun ystävien ja sukulaisten stressin määrä ei nopeuta asioita... Meidän kaikkien stressaamisella se muksu ois tullu jo kuukaus sitten [:D][:D][:D] Kaks viikkoo nyt menny yli, ja kuukauden on kaverilla ollu kaikki paikat auki, ja sellanen vanhempi ylilääkärikin oli kuukaus sit luvannu et juu kyl tää täältä tämän viikon loppuun mennes tulee kun kaveri oli tarkastukses sillon keskiviikko-päivänä käyny. Vaan eipä tullu... Nyt itellä käy kierrokset niin kovaa ja korkeella et omakin natiainen on ihan ihmeessä. Yleensä nukkuu tähän aikaan mut on ihan hirmuset paini-harjotukset käynnissä. Täytynee yrittää saada nukuttuu kun viime yö meni itellä jo valvoes selän takii.
Mutta kun mä olen niin kovin kärsimätön [:D][:D][;)]
 
Ja nyt vielä vauvauutisia [:)] Kyllä piristää kuulla tuollaisia, varsinkin kun itsellä menee huonosti taasen vaihteeksi..

Mulla on tuo uni nyt nykyään niin vaikeaa etten pysty edes sanoin sitä kuvaamaan. Taas koko viimeyön ollut hereillä, ihan vaan kun ei saa nukuttua [:(] Kuten tuo "hymiö" kertoo, olen aika paskana tällä hetkellä. Niin väsynyt että ei ole tosikaan. Ei siinä mitään jos se olisi vaan tuo viime yö mutta kun en muista edes koska nukuin viimeksi yöni hyvin.

Onneksi tänään on neuvola, tästä on pakko puhua siellä kunnolla, ei tästä valvomisesta tule mitään. Millä mä sen vauvan jaksan tehdä kun ei ole mitään energiaa nyt edes pitää yllä fyysistä kuntoa edes kävelylenkeillä tai sitten pahimmassa tapauksessa menen valvoen synnärille asti, millä muka sit enää jaksan lykätä siellä mitään ulos.

Mä olen niin epätoivoinen tällä hetkellä että olen ajatellut pyytää unilääkkeitä.
 
oi voi, kuulostaapa tylsältä. toivottavasti neuvolasta osattaisiin jotenki auttaa.. koita nyt jaksella. itse menen kohta puoleen töihin raataa.. ei oo enäää onneks kun 3 viikkoo ja sit alkaa äippäloma.. :)

meijän kissan pennut oli kyllä eilen ihmeissään kun mamma kissa tuli kotio. ei se emo enään tunnistanu niitä ja sähisi vaan.. yö menin ihan hyvin, paitsi etten kauheen hyvin nukkunu ku pelkäsin että miten ne nyt tulee toimeen.. noh, mamma lähti ulos tänä aamuna kera kaulapannan.. se kun ei enään tunnu viihtyvän enään ollenkaan kotona[:(] pöh.. ihan tyhmää..
 
Mä olin kanssa aika epätoivoinen nukkumisen kanssa silloin kun kävin koulua. En meinannut millään jaksaa opiskella kun päänsäryn takia valvoin yö toisensa perään. Siis mä valvon edelleen paljon. Hyvin nukuttua yötä ei ole ollut pitkään aikaan. Tosin luulen, että osittain tämä on jo ihan sitä normaalia "mammaheräilyä". On se silti rassaavaa. Mun onni on se, että mun päivittäinen tehtävä on ainoastaan lepääminen. En jaksaisi millään käydä töissä tai koulussa tässä kunnossa.

Mulla on nyt alkanut mennä niin, että jos yhtään rasitan itseäni. Kävelen yhtään enemmän kuin sängyn ja vessan väliä jne. niin mahaan alkaa sattua ihan älyttömästi. Se ei ole supistusta vaan sellaista järjetöntä jatkuvaa kivistystä. Maha on kireällä koko ajan. Eilen erehdyin lähtemään miehen kanssa kauppaan (autolla) ja maha oli niin kipeä autoon palatessa, etten meinannut taipua istumaan. Ärsyttävää olla näin rampa. Pelottaa, että missä jamassa mun yleiskunto on siinä vaiheessa kun pitäis synnyttää jos vaan makaan loput 2 kk.
 
Mulla on kans ollut ihan omituista mahakipua. Se johti tuossa joku päivä siihen etten syönyt mitään kun jotenkin ajattelin että se johtuu syömisestä.
Se oli sellaista hiukan niinkuin polttavaa tunnetta, kuukautiskipumaista särkyä. Mutta ei siis ollut supistus. Kaikki sanat miten sitä tunnetta kuvailisi viittaisi supistukseen mutta sitä se ei ole, ellei ole olemassa jotain tosi kevyitä supistuksia mitkä ei koveta mahaa täysin?
Ja sitten on niitä ah niin ihania viiltäviä kipuja, niitä on mulla ihan jatkuvasti jos unohtaa harkita liikkeet tarkkaan. Eli jos lähtee nopeasti ja vähän hassusti sängystä esim niin kyllä matka katkeaa siihen kipuun, sama jos kurottaa johonkin tms. Olen aika varma että on niitä kohdunkannattimien kipuja, niitä on ollut lähes koko odotusajan mutta ei ehkä näin isoissa määrin kun nyt.
Onneksi on tänään neukku niin saa puhua kaikki, ihan varmaan rupean poraamaan.. ihan vaan tämän univajeen takia. Ja muuten, nyt pelottaa se äitiys ekaa kertaa kunnolla.. ihan tämän takia kun on huomannut että näinkin pieni (ei ole ollut kun muutaman viikon vasta) unettomuus tekee näin heikoksi ja herkäksi.. mitä se on sit kun vaavi itkee sen monta kk huonolla säkällä yhtä menoon?
Mun sisko esim valvoi useita kk poikansa kanssa. Onneksi toinen lapsensa oli helpompi tapaus.

Miten sä uskallat päästää sen kissan enää ulos Mä en uskaltaisi! Mitä jos se ei tuu takas? [:(]

meemi vedetään hei mammatiikerin raivolla se synnytys vaikka maattaiskin tää pari kk, eiks jeah?? [:D]
 
Mä huomasin kans viime yönä sängyssä pyöriessä ja uutisia kaverilta ootellessa ekan kerran sellasen oudon menkkamaisen kivun. Se kierti alavatsan ja selän ympäri tavallaan tasa-leveänä nauhana, mutta ei mun mielestä kuitenkaan ollu supistus koska maha ei ollu ollenkaan kova. Muistan jostain lukeneeni että kun lapsi alkaa kiinnittyä lantioon voi tulla paineen tunnetta lantioon. Oisko mulla sit sitä, koska just eilen tajusin muksun vissiin kääntyneen pää alaspäin, kun iskuja ei enää tule kylkiin, vaan pallean alueelle ja alavatsaan. [8|][:)] Ja nytkin koko ajan sellanen lievä outo "tunne" alavatsassa, ei varsinaisesti kipua, mutta sanotaanko näin että jos tuosta jonkun verran voimistuis tuo tunne ni olis varmaan melko kivulias, tai ainakin Erittäin epämukava.

Samoin huomasin viikonloppuna kylpylässä kun sit kuitenkin sinne allasosastolle pariks tunniks uskaltauduin, ja yritin ihan uimalla uida, siis hitaasti ja rauhallisesti mut silti selkeästi uida (ettei jaloilla pohjasta vauhtia-meiningillä) ni ei kyl passannu ollenkaan. Repi alavatsaa ihan hirveesti, sama kun liian nopeesti yrittää ottaa haara-askelta sivulle. Tuntuu et jotain repee... Omituisia juttuja kun mulla ei mitään liitoskipuja mielestäni ole koko aikana ollu, mut mä kuvittelisin kyl näiden omien tuntemuksieni kuuluvan asiaan [:)]

Ja yllättävää kyllä, ihan näin asiasta ankanpoikaan, vaikka viime yönä ei tullu nukuttuu kun muutama hullu tunti, olin niin täpinöissäni kaverin puolesta, mä olen hirmu pirtee tänään [:)] Ja aivan järkyttävän onnellinen heidän puolestaan, pieni suuri poika oli nähny "päivänvalon" kymmenen maissa illalla, mutta synnärin kiireen takia äiti oli päässy osastolle vasta puolen kolmen maissa yöllä, jolloin tuli sit viimein tuo kauan odotettu viesti. Mun kummipoika <3 [:)][:)] Ai niin, ja viime yönä löysin ekaa kertaa pienen jalan [:D][:D] Oisko ollu sääri, mut oli se melko suloinen hetki, ja oli ihan pakko tuuppia muutaman kerran sitä jalkaa kun se siirtyili sormella tuupates sivuille [:D][:D]
 
Menkkamaisia kipuja täälläkin, ihan päivittäin. Ei kuitenkaan jatkuvasti. Jotain mitä lie liitoskipuja tai kasvukipuja oon ajatellu niiden olevan. Tänään on sitten ollut vähän kovempaa kipua, sellasta mitä te justiin kuvailette. Vähän ku supistais mut ei sittenkään. Omalla kohdalla epäilen salitreenillä olleen jotain tekemistä asian kanssa, koska kivut alko kaupassa treenin jälkeen. Mietin myös josko liittyis jotenkin tohon ummetukseen, joka taas tuli kaveriksi. Oli monta päivää, ettei mitään tullut, mutta eilen kyllä tyhjeni, että sikäli ei kai pitäs. Mutta mun suolisto nyt onkin tollanen random.

Yritän ottaa tän päivän rennosti, essee pitäs kyllä saada kasaan, mutta sitä voi onneks tehdä sohvalta käsin. Olis kyllä muutenkin tekemistä kauheesti ku tultiin reissusta eilen, niin pyykkiä ja sen sellasta riittäis. Mut onhan ne tuolla vielä huomennakin [:)] Oli kyllä ihanaa taas peuhata kummipojan kanssa. Kovasti oli venähtänyt poika pituutta ja selvästi oli tullut kehonhallintaa lisää. Vaipanvaihtoakin tuli kokeiltua ihan ekaa kertaa ikinä ja hyvin selvittiin molemmat [:D]

Nukkumisesta ei tuu yhtään mitään. Herään keskimäärin parin tunnin välein kääntämään asentoa. Vessan ei onneksi tarvi melkein koskaan mennä, ni hyvällä tuurilla voi saada unen päästä kiinni aika nopeesti uudestaan. Sillon ku saan uudestaan unta ni ei mitään ongelmaa, seuraava päivä menee ihan hyvin, iltapäivällä ehkä otan päiväunet. Mutta. Esim viime yönä heräsin toisen kerran kolmelta ja uudestaan nukahdin joskus kuuden jälkeen :/ No onneks ei ollu mitään pakollista menoa tänään ni annoin itteni nukkua tuonne yheksään asti, jolloin sitten heräsin uudestaan (tosin välissä olin heränny kahesti). Aika katkonaista tuo uni siis. Mutta olo on ihan jees taas, toistaseks. Eli hormonit ilmeisesti auttaa jaksamaan. En kyllä mielestäni tarvis harjotusta tässä heräämisessä, että ihan mielelläni olisin nukkunut nyt vauvan syntymiseen asti normaaleja yöunia [;)]
 
[:(] mä olen ihan hajalla. Riitelin jokin aika sitten isäni kanssa tunnin puhelimessa. Mun isän kanssa on todella vaikea puhua mistään järkevästi. Isä on alkoholisti ja juttu siis alkoi jo eilen kun puhuttiin puhelimessa sen ollessa kännissä. Silloin lopetin puhelun lyhyeen, mutta tänään se soitti uudestaan. Tuossa on kyse niin isoista asioista mun isän kanssa, etten meinaa millään jaksaa. Isä lauko mulle todella törkeitä syytöksiä ja huusi vaan, että mun pitää kunnioittaa sitä kun se on mun isä. Mun lapsuus on ollut aika hirveä vanhempien takia, enkä koko lapsuutta voinut edes kotona asua. Lopulta sairastuin vakavasti. No, nyt aikuisiällä haluaisin kovasti tulla toimeen vanhempieni kanssa, mutta ei se näköjään ole mahdollista.

Seurauksena tuosta riidasta on se, että mulla on aivan järkyttävän paha olla. Vatsaan sattuu todella ja paine alavatsassa kasvaa vaan. Täytyy nyt toivoa, että tämä tästä rauhoittuu, mutta en tiedä miten mun pää pysyy kasassa.
 
kyllä se on vaan pakko päästää ulos, muuten sen pää sekoo täällä sisällä.. hyvä ettei yöllä hyppiny seinille kun joutu olee sisällä.. [:(] tyhmää..

noihin kipuihin.. mulla on välillä sellasta vihlovaa kipua alaselässä ja ala vatsassa.. ihan kun joku tunkis puukkoa läpi.. se on silloin kun olen nukkunu kyljelleen vähän kenossa ja siitä kun pitää liikkua nii ai että tekee kutaa!! mutta onneks se on vaa aika harvoin nykyään kun on tottunu jo tohon että miten sitä voi nukkuu.. [:)]
 
Takaisin
Top