Lokakuun Lellikit

Heippa kaikki! minäkin täällä odotan ensimmäistä lastani. Laskettu aika on 22.10.2009. Kaikki on sujunut tähän mennessä ihan hyvin eikä mitään vaivojakaan ole pahemmin ollut. Mitä nyt tietenkin lievää pahoinvointia ja väsymystä, mutta nekin alkavat olla ohi tällä erää. Ainoa asia mistä olen kaamean huolissani on painoni. Olen aina ollut oikea tikkunekku! Olen 168cm pitkä ja alkupainoni oli vain 45kg. tähän mennessä paino on noussut 3kiloa. Eli painoa on tällähetkellä 48kg. Olen koittanut kysellä neuvolassa ja lääkärissäkin asiasta, mutta he eivät ole olleet huolissaan asiasta. Kuukautisten säännöllisyydestä ovat vain sen jälkeen kyselleet, mutta ne ovat aina olleet säännölliset. Olen miettinyt jos ottaisin yhteyttä ravintoterapeutille. Tuntuu että en saa öisinkään unta kun ajattelen asiaa koko ajan. Oliko sinulla RustInPeace mitään ongelmia pienen painosi takia?

Taidanpa mennä tästä syömään![:)]
 
Jostain syystä nimimerkkini on vaihtunut, olen siis sama kuin PAULINA ja nyt siis SYKSY. En osaa muuttaa sitätakaisin, joten mennään tällä..

ITEIJA, niin tosiaankin, en ole edes ajatellut, että voihan vauva tulla jo syyskuunkin puolella. Olen niin elänyt vain lokakuussa, kun osuu juuri tuohon puoleenväliin LA. Minäkin jo odottelen, että vois kaikesta alkaa nauttimaan, mutta rakenneultra pelottaa ja hirvittää niin paljon, ettei ihan vielä uskalla.

HASO, mulla paino laski muutaman kilon pahoinvoinnin takia, enkä ole vielä edes saavuttanut lähtöpainoa takaisin. Ei siitäkään kukaan ole ollut huolissaan, joten en sitten minäkään. Uskoisin, että siitä sitten huomautetaan, kun oikeasti on huolta. Ja saahan tässä nyt huoleti popsia jätskiä [:)]
 
Katzku, minä kerroin töissä raskaudesta tällä viikolla kun tuo maha jo näkyy niin selvästi, eräs sanoikin että hän on jo jonkun aikaa arvellukin mun mahan kasvusta jotain... Eli kyllä ihmiset aika hyvin huomaa, varsinkin jos töitä on tehty pitkään yhdessä. Ja tuo arvaaja oli kaiken lisäksi mies!
 
WhiteWife: Mä yritän pantata tietoa vielä jonkun aikaa. Viime viikolla yksi työkaveri kyllä katsoi tarkkaan meikäläisen mahanseutuville, koitin olla kuin en olisikaan... Viimeistään toukokuun lopun kesäjuhlissa paljastun, kun en voi naatiskella kun limpparia [:)] Hyvähän se on kertoa ajoissa, niin saadaan kaikki sijaisjutut kuntoon ja toisaalta ei kiinnitetä mihinkään pitkiin projekteihin.

Meillä oli keskiviikkona neuvola ja kuulimme sydänäänet. Kaverilla taitaa pitää kiirettä, kun syke oli 140! Kuulemma vaihteluväli voi olla 100-180, aika huikeaa. Nyt on taas hyvät fiilikset, mutta seuraava neuvola on vasta kesäkuun alussa. Kovin on pitkät nämä tarkistusvälit alussa. Vaikka eipä tässä kai mitään tarkisteltavaa olisikaan, mutta tällaisena neurootikkona kuin minä olisi mukavaa kuulla useimmin, että kaikki on kunnossa.

Mulle oli tullut "valtaisat" 600 grammaa lisäpainoa ekasta mittauksesta. Jaa niin, teille hoikkeliineille [;)] Minun kaveri on nyt seisemännellä kuukaudella raskaana ja hänelle on tullut lisäkiloja vain kuusi (ihan rasvaton luuranko ennen raskauttakin)! Hän oli huolissaan kysellyt siitä neuvolassa, mutta kuulemma painon nousu on todella yksilöllistä, eikä huolestumisen aihetta ole, jos lapsi kasvaa ja voi normaalisti.
 
Heips kaikille pitkästä aikaa. Katselin tuossa juuri että kuukausi sitten olen viimeksi kirjoitellut ja nyt rv:19+1. Ihan kohta on toisen ultran aika ja odotan innolla jos siinä saisi  jo tietää kumpaa tässä odotellaan [:D]. Masukin on jo kasvanut vähäsen ja tunnen aina välillä jotain pieniä liikkeitä, joista en kuitenkaan ole vielä ihan varma.
Teen juuri parhaillaan muuttoa ja huomaan kyllä ettei jaksaminen ole ihan samaa luokkaa kun muulloin. Ja edelleen on aika paljon mielialanvaihteluita, varsinkin aamuisin.
Neuvola on seuraavan kerran 9. ens kuuta ja sieltä saan sitten raskaustodistuksen ja äitiysavustushakemuksen vai mikä se nyt nimeltänsä olikin[:)] Päätin ottaa äitiys pakkauksen, jonka kävin muuten KELAn sivuilta katsomassa jokin aika sitten. Kannattaa käydä, se oli aika kivan näköinen =)
 
 
 
täällä myös odotellaan ekaa vauvaa ja laskettu aika olis 17.10 eli jos oikeen oon laskenu niin 18 viikko menossa [:)]
 
Heippa!
 
Tuolla "raskaus alkutekijöissään" -keskustelussa on paljon syys-lokakuun äitejä, tervetuloa siis kurkkaamaan sinnekin.
 
Onneksi olkoon takku82!!!!! Ensimmäinen on niin erilainen, kun ei tiedä miltä kaikki tuntuu ja ei osaa varautua mihinkään, kaikki vaan tapahtuu niin kuin on tapahtuakseen.

Minä alan nyt vasta odottamaan kun eilen vihdoin sain puhelun sairaalasta että kromosomit on aivan normaalit ja terve vauva on tulossa.... Nyt hieman uskaltaa suunnitella pidemmälle, tavaroita ja lastenhuoneen remonttia jota ei nyt toki vielä aloiteta mutta nyt on aikaa miettiä rauhassa millaisen haluaa.  IHANAA!!!!!!

Nyt ruuan laittoon ja kaikille "isomahaisille" hyvää kevättä ja kesän odotusta. Ruskistetaan auringossa masut....
 
Ihania uutisia Iteija! Minä kävin ostamassa housutarpeet ja ajattelin tekaista mammahousut. Ei tarvitse aina napit avoinna kulkea [:)]
 
Moikka, pitkästä aikaa! Täällä on masua jo kasvateltu kovastikin, näkyy jo aivan selvästi! Viikko sitten tein reissun Kiovaan ja 23 tuntia linja-autossa (ja sama paluumatkalla) ei ollut kovin mukava kokemus, mutta yllättävän hyvin selvisin. Aika väsynyt olin reissun jälkeen kun piti tietysti vielä kaikki päivät kävellä helteessä ympäri kaupunkia...Kiova oli kuitenkin hieno paikka, suosittelen!

Nyt on itseäni aika paljon jännittänyt tilannekin ohi, kun kerrottiin tuleville isovanhemmille uutiset! Kaikki oli kyllä todella iloisia ja innostuneita! :) Oma äitini tosin innostui hieman liikaakin ja hössöttää nyt koko ajan, mutta sellaisia ne äidit kai on... Miten teillä muilla on uutiset otettu vastaan?

Kaksi viikkoa vielä jäljellä oleskelua itärajan takana, sen jälkeen on ihana palata Suomeen pitkästä aikaa! En malta odottaa seuraavaa ultraa ja sitä että pääsee vihdoin suunnittelemaan syksyä avopuolison kanssa...välillä kyllä on aika haikea fiilis, kun ajattelee, että tuleva isukki on tavallaan menettänyt puolet raskausajasta. Sitten kotiin palaakin kihlattu ison mahan kanssa [;)] Ilme on varmaan näkemisen arvoinen! Vaikka tietysti olen ajan tasalla pitänyt koko ajan...

Hyvää kevättä kaikille masujen kasvattajille!
 
jma   Ihan samalla lailla, nyt masu on alkanut pyöristymään, kiloja mulle ei oo tullut vielä yhtään lisää, koska olin jo heti alkuun ylipainoinen, joten mulla saattaa mennä niin että koko aikana ei tuu kuin muutama kilo jos sitäkään.

Meillä todellakin IHAN KAIKKI siskot, veljet ja isovanhemmat olivat aivan haltioissaan kuullessaan uutisen ja se oli mahtava tunne koska todellakin nyt vasta uskallan alata nauttimaan tästä raskaudesta ja nyt kun tietää että lasta odottaa todella moni aivan innoissaan niin kyllä on olo niin kuin Euroopan omistajalla....

jma Ajattele sitten kun pääset kultasi luo niin varmaan tunne on sanoinkuvaamattoman täydellinen.....

Kaikille masukeille aurinkoista kesää
 
Tervehdys pitkästä aikaa tänne! Kevät on jo pitkällä, ainakin täällä etelässsä ja lämmintäkin riittää. [:)] Mahakin kasvaa kovaa vauhtia, mutta silti olo on jotenkin "ei raskaana", en tunne juurikaan liikkeitä ja se saa olon aika huolestuneeksi. Aiemmin tunsin paljon enemmän liikkeitä, silloinkin kun ei välttämättä vielä olisi pitänyt tuntea.. yksilöllistähän se on toki. Kolmas raskaus on menossa ja välillä tunnen olevani niiiin "amatööri" [:D] 
 
Töissä oleminen tuntuu aika ajoin ylivoimaiselta ja olisin aivan valmis jäämään jo pois. Viikkoja "vasta" 19+5, en tiedä alkaako aiemmin tuntua hankalalta mitä enemmän raskauksia takana vai onko tämä vain sattumaa. Ja monethan porskuttaa koko raskauden kuin ei mitään.
 
Itselläni ensimmäinen raskaus sujui ilman mitään ongelmia tai ylimääräisiä tuntemuksia. Nyt on jo alapää niin hellänä, että voisin luulla, jos en tietäisi, käyneeni synnyttämässä. [:D]
 
Mielialatkin menee kuin vuoristorata ja kimpaannun pienistäkin asioista, itkukin on hirvittävän herkässä. Jotenkin tullut takaisin ne alkuraskauden "oireet". Vali vali.... kiitos, kylläpä helpotti, eiku jatkamaan töitä! [:D]
 
Oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille ja hyvää helatorstaita! Jippii, vapaapäivä huomenna! [:)]
 
Kuulostaa tutulta Riikka33, täälläkin jalat turvoksissa iltaisin ja iltavuorot tuntuu töissä tosi raskailta. Itkukin kamalan herkässä kaikesta [:(]

Oon ollut aika väsynyt ja tänään kun kävin neuvolassa oli hemoglobiibi 113 eli suositteli lisärautaa ihan sen väsymyksen vuoksi ja loppuraskauden kannalta myös.

Tänään kävin kirpparilla ja ajattelin etsiä sen Kela:n äitiyspakkauksen ohuemman vanuhaalarin, kun olin niitä siellä useammin nähnyt. Niitä keltaisia haalareita (mikä oli 7 vuotta sitten esikoisella) myytiin 1e ja ilmeisesti tämä uudempi vihreä-valkoraidallinen löytyi sieltä 3e. Päädyin uudempaan ja olen tosi tyytyväinen kun uudessa 2009 pakkauksessa ei ole kuin villahaalari, toki sekin on hyvä!
 
ihanaa! tänään ensimmäisen kerran aamulla oli kunnon potkutreenit käynnissä!! [:)] nyt ei oo enää epäilystäkään olikohan tuo potku vai mikä...en millään meinannut malttaa nousta sängystä ylös ajoissa, kun tuntui niin mukavalta ja hymyilytti vaan! :) rv on nyt 18+4 ja ensimmäinen tulossa, siksi ei oikein aluksi tiennytkään miltä potkut pitäisi tuntua. missä vaiheessa ootte muut tuntenu eka kertaa liikkeitä? esikoisten odottajat kai yleensä tuntevat hieman myöhemmin, kuin jo aikaisemmin odottaneet..
 
Mulla on tuntunut liikkeet jo viikolta 15 lähtien jä tämä on toinen raskaus. Esikoiselta tuntui varmaan ekat liikkeet viikoilla 18-20.
 
Tuossa juuri tulin iltavuorosta kotiin ja tuli katottua tänne samalla ja nauratti kun liikkeistä puhuitte, koska on  ttuntunut. Mulla vatsassa on aikamoinen rumba menossa iltaisin ja ekan kerran tuntui viikolla 18 joten hyvin samoissa kun jma:lla.

Mulla on  kyllä aikaisemmatkin tuntunut aika myöhään joten mulla ei ollut mitään eroa onko uudellensynnyttäjä..

Taitaapa uni tulla silmään ja toki meen ajoissa nukkumaan kun perään on heti aamuvuoro. Hyvää yötä kaikille äityleille ja masukeille.
 
Heippa!

Täällä vielä olisi ainakin yksi, jolla la lokakuussa. :) Laskettu aika 3.10., eli tänään ollaan rv 21+1.
 
Illusia    Tervetuloa sekalaiseen sakkiimme. Meitä todellakin yhdistää maailman suurin ihme, vauva.

Onko sulla raskaus sujunut hyvin tähän asti???

Mä jännitän todella paljon kaikkia tutkimuksia ja toisaalta taas odotan koko ajan että olisi joku neuvola tai muu tutkimus, että saisi kuunnella sydänääniä tai katsella vauvan liikkeitä. Aivan erilainen tunne kuin kahden ensimmäisen kanssa. Nuorena ajattelee kaikesta niin eri lailla vaikkakin olen molempia aivan samalla rakkaudella odottanut.

Viikonloppuna olisi sitten pojan valmistujaisjuhlat ja maanantaina rakenneultra joten kyllä tässä on onnellisia hetkiä odotettavissa, kun sitten taas kesä- ja heinäkuun pitää paahtaa vielä töitä ja sit elokuun pidän kesälomani pois ja siitä suoraan jään mammalomalle, että kun sinne asti pääsis yhtä helpolla kuin tähän...

Nautitaan alkukesästä kun ei vielä ole liian kuuma ja ruskistetaan vauvamasut.
 
lteija, oon sun kanssa samoilla linjoilla siitä, että vaikka tämä on mulle toinen lapsi niin olen ihan hermona kaikista tutkimuksista, pelkään pahinta ja toivon parasta! Aika stressaavaa toisaalta.

Esikoista odotin 8 vuotta sitten parikymppisenä ja nyt varmaan tietoisuus kaikista vaaroista ym. on lisääntynyt vähän liikaa kun kaikkea kauheeta saa tietoon tv:stä ja netistä. Ja jotenkin kai sitä on ollut lapsellinenkin silloin kun on ajatellut ettei mun kohdalla nyt mikään voi mennä pieleen, mutta eipä se ole ihan niin itsestään selvää.

Kävin neuvolassa viikko sitten ja sinnekin hermoilin mennä, että kuuluukohan sydänääniä ollenkaan kun ei ollut "papusen" liikkeitä tuntunut kovin häävisti viikkoon.

Rakenneultra 2 viikon päästä ja sekin jännittää hurjasti, että onko siellä masussa kaikki hyvin!!! Mutta kaikkia tutkimuksia odotan silti malttamattomasti!

Olen kyllä uskaltanut vauvalle ostaa (esikoisen vanhoihin) vaunuihin kovan kantokopan ja neulon parhaillaan villamyssyä syksyä varten. Tarkoitus olisi neuloa villahaalarikin jos vaan tarpeeksi simppeli ohje löytyy, langat odottaa [:)]
 
Heips! Täälläkin ois vielä yks jolla on la lokakuussa. Eli la ois 19.10 ja viikkoja nyt 19+5. :) Päätin liittyy tänne, ku teillä oli niin mielenkiintoiset jutut =) Itse en oo ikinä keskustellu tämmösillä palstoilla, mutta parempi myöhään kokeilla kuin ei milloinkaa...
 
Takaisin
Top