Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä täällä ollaan niin lähdön tunnelmissa että oikein ärsyttää. Eilenkin illalla alkoi supistella ja supisteli n.2h 10min. välein, mutta sitten tyssäs kuin seinään. Ärsyttää kun luulee että nyt se on menoa mutta sitten ei..... Esikoisen kanssa ei ollut tällaisia jatkuvia supistelu "kohtauksia" vaan se oli kerralla sitten menoa ja etukäteen en osannut yhtään ennustaa. Esikoinenkin on jotenkin niin kärttyinen kun varmasti vaistoaa että äiti ei ole ihan tässä maailmassa kun koko ajan mietttii että jokoko nyt. Ainakun soitan äidilleni niin hän on jo lähdössä tänne hoitamaan poikaa. Sielläkin ollaan niin valmiustilassa että oikein alkaa stressaantuu. Haluaisin niin kovin päästää jo arkeen kiinni. Nyt on koko ajan ajatukset vain siinä synnytyksessä ettei oikein voi/pysty keskittymään mihinkään. Mutta kaipa se vauva syntyy kun on sen aika. [;)]

Luomuleena, mä just juttelin eilen sen synnärin kätilön kanssa tästä asiasta. Se sanoi, että toinen raskaus ja synnytys on jotenkin niin erilaisia jo lähtökohdaltaan ja myös fysiologisesti (tätä en sitten tiedä mitä tarkoitti). Mulla ihan sama juttu. Esikoisesta tiesi täsmälleen, että nyt ne oikeat supparit alkoivat, koska mä en tuntenut minkään moisia harkkareita silloin. Nyt taas on supistellut jo kesästä asti eikä ne ole mitään kivuttomia. Viime yönäkin oli selänpuolen kipua aina supistuksen aikana ja supistus kestää sen 30-45s kerrallaan. Myöskin vatsa on välillä sekaisin ja menkkamaisia olotiloja, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu!!! Tosi ärsyttävää![:@].

TOisaalta mulla on noita viikkoja vasta 37+2 ja esikoisesta meni 41+6 eli olisin ikionnellinen, jos tämä tulisi vaikka vasta silloin laskettuna-aikana. Yliaikaisuutta en kyllä jaksaisi yhtään. Ja näillä painoarvioilla jos mennään, laskettuna aikana vauvan painokin olisi "normaalit" kolme ja puoli kiloa noin suurinpiirtein.

hyvä että Miimillä onnistui kääntäminen hyvin [:)]

mää heräsin yöllä supistukseen!!! [:D] ei ollu mikää mukava tunne, kiristi ja kihelmöi.. ja ku aloin tajuamaan että tää on supistus ja se tuntuu... olin jo valmis luovuttamaan [:D] enkä sitte loppuyöstä enää nukkunu kunnolla ku aloin pelkäämään synnytystä ja vielä kivuliaampia supistuksia.. [&:] niinku jossaki täällä oon jo sanonu: koskaan ei oo hyvä. eka oottaa supistuksi ja ku semmonen tulee nii toivoo että lopu jo mee pois!! ei enää!! [:(][:D] noh.. sepä oli se yks ja sitte ei enää supistellu. ja limatulppaaki on vissii jo vähä irronu [:)] ainaki terkkari epäili vähä semmosta [:)] kääk[:D]

Kiva kuulla Miimi, että kääntöyritys meni putkeen[:)] Ja oli muutenkin mielenkiintoista lukea tarkemmin koko operaatiosta.

Täällähän alkaa mammat supistelemaan, kyllä se siitä pikkuhiljaa, ootte niin potentiaalisilla viikoillakin jo[:)]

Sain tänään neuvolasta mukaan lainaan synnytys-dvd:n, joka pitäisi nyt tuon ukkokullan kanssa kattoa (ei siis se helistin-dvd). Saas nähdä, onko tosta tuolle miehelle mitään apua, saako kunnon käsitystä hommasta vieläkään[;)]

Tinkerbell84: meiän mies oli vaihtanu kuulumisia parin toverinsa kanssa, tai ainakin yhden, joka on ollu synnytyksessä mukana. Sit tajusin itekin,et kai sitä pitää ottaa itse selvää riittävästi asioista ja sitte selostaa että mitä missäki vaiheessa noin suunnilleen tapahtuu.
Että ainakin mennään käyrille, sitte on se avautumisvaihe ja siinäki ollaa välillä käyrillä ja siinä voi sit lillua niissä kylvyissä ja suihkussa ja mies voi auttaa kivunlievityksessä jos haluaa tai vaimoke haluaa. Ja että sitte kun on 10 cm auki niin saa yleensä ponnistaa ja sitte se vauva onki ulkona yleensä, ellei joudu sitte sektioon ja leikkaussaliin siis. Ja yleensä mies saa kylvettää vauvaa sit pian ja niin pois päin :).

Meiä mies on ensikertalainen, joten se ei tienny yhtään mistään mitään ja sanoi että oli ihan kiva kuulla ees jotain, mitä siellä tapahtuu...
Kun ei meillä perhevalmennuksessa niin siit synnyttämisestä paljoa puhuttu.

Tuo dvd oli kyllä ihan valaiseva ja sopivan lyhyt ja ytimekäs, jaksoi mieskin sen kattoa. Tuolle mun miehelle tää on kanssa ensimmäinen synnytys, joten tuli ihan tarpeeseen tuo tieto, mulle taas ei pieni kertaus tehnyt pahaa kun ei ollut ihan tuoreessa muistissa[:D]  Mutta oli kyllä aikalailla samat asiat mitä oli kerrattu jo synnytysvalmennuksessa ja osastollakin, toki nyt vaan ihan livenä[;)]

Yhtenä kappaleena edelleen! [:)]
Hauska huomata, kuin alkaa toisia mietityttään et joko oon lähteny synnyttään jos en oo kerran pari päivässä käyny tänne kirjottelemassa [:D]
Oon ollu niin kiireinen tämän päivän, ettei oo joutanu paljoa paikalla olemaan, huh! Kävin PIIIITKÄSTÄ aikaa kaupungilla vähän shoppaileen. Isänpäivälahjanki löysin tulevalle isukille. Niinkin romanttinen lahja ku porakone ja villasukat [:D][:D] Ainaki on tarpeellinen lahja. Mutta voin sanoa, että ylitin itteni, ku jaksoin käydä ensin ruokakaupassa (2h!! vähä venähti :) ja sit vielä erikseen lahja ym ostoksilla.. Nyt onki sit kipeä olo. Kovassa käytössä ollu uus lämmitettävä kaurapussi. Se helpottaa noita liitoskipuja.Suosittelen.

Carina79: Tosi harmillinen juttu ku ei vauva tahtonukkaan vielä syntyä. Kipeänä olo ei todellakaan oo mukavaa... Odottavan aika on pitkä ku nälkävuosi!!

Pitäs tässä nyt vaan maltillisesti odottaa, onhan tuota ootettu tähänki asti ja 9 kk on menny siivillä. Mutta nää viimeset viikot/päivät on ollu mun elämäni pisimmät ja tuskasimmat.. Tää kaikki palkitaan sitte sillä maailman parhaimmalla eli omalla, rakkaalla, tuhisevalla, ihanalle tuoksuvalla paketilla <3

Katsos kun on tämän porukan aikataulun suunnilleen oppinut tuntemaan, niin heti kun joku on pidempään (päivän[:D]) pois foorumilta nii het alkaa spekulointi että mitä on tapahtunu! Minustakii on tullut aivan järkyttävän riippuvainen tästä, muutaman tunnin välein pitäis olla tsekkaamassa että ketä nyt on supistannu ja kuka olis jo lähteny synnyttään [:D] Mieskin kun tulee töiltään kotio niin ensimmäisenä tiijustaa onko syntyny uusia marrasmuruja ja sitten vasta kysyy mitä peukkikselle ja mulle kuuluu [:D][:D][:D]

Rakkaalla on tänään synttärit - jee saadaan suklaakaakkua [:)] annoin jo "esilahjan" geishaa ja hammaslankaimen. Varsinaisen lahjansa saa itse valita, lupasin kustantaa jotain käytännöllistä tyyliin koiragepsiin autoantennin ja telineen, romanttista todella [:D]

Hei tytsyt, pitäs tehdä ens kuulle tämmönen lokakuun löpinoitä aihe. Mä oon yrittänyt keksiä tässä varmaan puol tuntia, että mikä sopii hyvin Marraskuun jatkoks... En keksi. [:D]

Marraskuun muminat.
Marraskuun marmatukset.
Marraskuun... Mitkä. [:D]

Keksikää te.

musta ois kiva jos ois vaan pelkästään esim Marraskuu<3 tai jotain muuta teiniä :D ettei mitään kovin masentavaa marraskuuta :D ku kuitenki tää marraskuu on se paras kuu jolloin vauvat syntyy :) mitä ootte mieltä?
Tai sitte

Marrasmussutukset [:D][:D]

Tänään taas vaihteeksi ollu siivouspäivä ja vielä aatteli leipoa pätkisjuustokakun pakkaseen ( tietysti pitää vähän maistaa ite ennen ku laittaa pakasteeseen). On se hullua, kuin tuo pelkkä siivoaminenki pistää lujille tässä tilassa. No, ehkä mä oisin voinu jättää väliin ton vessan lattian hinkkaamisen polvet verillä [:D][:D]

Ihanaa, että tänne kuuluu kaikille taas hyvää [:)]
Itte olen nyt ollu meidän rakennustyömaalla, enkä ole oikein malttanu olla tekemättä ja nostelematta kaikkea ja siitä onkin sitten aina seurannu illalla ihan kivat supparit... Eilenkin olin kaverini kanssa uimassa päivän päätteeksi ja yhtäkkiä tuli oikein kunnon supistukset. Olin siinä niin kuin ei mitään, vaikka sattui ihan pirusti. Varmaan 15minsaa kesti ja aattelin jo että hitto syntyykö se nyt tänne uimahalliin [:D] Sitte ku ei luonne antanu periksi näyttää mitään ulospäin niin meikä vain ui niin kuin ei mitää... Hyvä että pinnalla pysyin [:D] Kaveri kyllä huomas, että jotain on meneillä niin sanoin vaan sille, että vauva potkii vähä huonoon paikkaan [:D]
No onneksi sitten saunas sai rentouduttua kunnolla. Ihanaa ku alkaa marraskuu, jännittäviä aikoja meille kaikille [:)]

Mulle järjestettiin eilen vauvakutusut! Tai paremminkin meitä on sellanen neljän "tytön" illanistujaistapa, eli tavataan noin neljä kertaa vuodessa jonkun tapahtuman merkeissä. Nyt sitten tavattiin tämän aiheen merkeissä ja oli ihana ilta! Hyvää ruokaa, viimeisimmät juorut, ihanat lahjat ja vain kuulumisien vaihtamista. Ollaan tunnettu ihan tarhaiästä lähtien ja jokainen asutaan vähän eri paikkakunnilla ja ollaan oltu monesti ihan eri elämäntilanteissa. Siksi nämä "tyttöjen" illat ovatkin olleet aina aivan ihania.
Esikoinen ei osanut heti vaihtaa rytmiä tähän talviaikaan ja herätti mut klo: 6.00 kesäaikaa eli uutta aikaa klo: 5.00. No eipä tuo haitannut, koska olo oli valmiiksi jo tukala. Ihan kun vatsatautia lykkäis päälle. En tiedä, johtuuko eilisestä ylensyömisestä vai alkaako synnytys lähenemään (en kyllä jaksa tähän uskoa), mutta vatsa on löysällä ja koko ajan velloo vatsassa. Toisaalta taas supistukset ovat vähentyneet huomattavasti ja kipu siirtynyt enemmän tuonne selkäpuolelle.
Huomenna neuvola ja todella toivon, että vauva olisi edelleen raivotarjonnassa. Oma tuntemus on, että vauva olisi pysynyt oikeassa asennossa, koska paine tuonne alapäähän on ihan erilaista kuin ennen.
Muutenkin viikkon on toimintaa täynnä. Huomenna aamulla neuvola ja lähden sieltä ostelee vielä viimeisiä tavaroita: vauvalle kypärämyssy, rintakumit, septidiä, d-vitamiinitippoja, maitohappobakteereja ym. Tiistaina olis vuorossa hieronta ja miehen isänpäivälahjan metsästys. Torstaina äitini tulee auttamaan suursiivouksessa. Pistetään paikat kuntoon, pestään ikkunat, lattiat, kylpyhuone ym. Joten toivottavasti synnytys ei ihan vielä käynnisty. Nyt on muuten ihan ok olo, joten toisaalta toivon, että synntys tosiaan menis sinne parin viikon päähän. Jotenkin nyt on sellanen viime hetken paniikki päällä ja haluis vielä nauttia tästä "hleposta" elämänvaiheesta.

Mä järkkäsin tulevan kummitädin kans yhessä vauvakutsut. Oli foliopallot, masukakku, lahjoja, vauvalottoa yms. Ihanat oli :) <3

Millä ihmeellä sitä sais vatsan toimimaan...?! [:@] Inhottavan paksu tunne ja muutenkin kurjaa kun ei vatsa toimi, kiitos rautakuurin..
Teillä joilla on noita supistuksia ollut niin onks ne oikein kipeitäkin? Aattelin vaan että mitenköhän on, onko mulla alakerrassa tapahtunu mitään edistystä kun on vaan noita kivuttomia supistuksia eikä ainuttakaan kipeetä.. [8|]
Tekis mieli ronkkia kohdunsuuta mutta milläs senkin teet [:D] hohhoijaa [:D]

Kovin näyttää vielä poikavoittoiselta meidän marrasmurut, mutta saas nähdä minkä rynnäkön tytöt sitten ottaa [:D]

Ai juu, sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: voiko suolasia leipomuksia pakastaa? Siis niinku jos tekis vaikka jonkun suolasen piirakan pakkaseen? [8|] ...juu, raskaus se on mikä tyhmentää [:D]

iines* tokihan niitä suolaisia pakastaa siinä missä makeitakin! Mä ajattelin tehdä jotain pasteijoita pakkaseen kun viime joululta jäi torttutaikinaa. Anoppi leipoo meille aina pullat ja enköhän mä sen verran jaksa sit synnytyksen jälkeen että jotain perusbaakelsia väsään sit vieraille kun niitä jossain vaiheessa kutsuu...

iines: apteekissa myydään miniperäruiskeita joita voi käyttää. Kokeile. Ainaki on mulla auttanu.

Takaisin