Lokakuun löpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yamacraw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
VOI JUMALAUTA mikä juttu Micolle sattunu :(( Varmaan tollasen jälkeen miettii et uskaltaakohan sitä enää jättää sinne lasta vahdittavaks.. Mikä elixia kyseessä`? huh huh menis hermo mullaki:( toiv asia selviää!

Lohjalla tuli rakeita, ei lunta vielä ainakaan. sisällä ollaa oltu koko pvä ku en oo jaksanu ulos lähteä. väsyttää...
 
tunteet kuohuu täälläkin!! oikein nosti pulssia äsken.. hui!
mutta mulla ei liittyny lapseen... meillä kun on noita hevosia ja niistä osa on vuokralla siten että vuokraaja käy 1-3 kertaa viikossa itsenäisesti ratsastamassa. o nyt tällä mun omalla entisella kisahepalla on uus vuokraaja, 16v. tyttö joka on nyt käyny kaks kertaa ratsimassa Lassilla. Tuli äsken tallille ja olin siellä kans kun hän tuli ja autoin hakemaan tarhasta. Tytöllä oli joku kaveri mukana. No sit lähdin itse kotiin ja satuin hetki sitten katsomaan ikkunasta niin siellä tämä tytön kaveri ratsasti. Ja ei osannut ratsastaa vaan killui ja heilui miten sattui. No ei siinä sinänsä mitään vaikkei osannutkaan ratsastaa MUTTA.... a) olis voinu kysyä multa että saako mun kaverikin ratsastaa Lassilla vähän aikaa
b) täällä myöskin myrskyää jolloin voi sattua jotain yllättävää esim. puu kaatua jolloin hevonen säikähtää ja lähtee pakoon josta taas seuraa että aloitteleva ratsastaja putoaa. Ja kaiken lisäksi kentän portti oli auki.
c) Lassi-hepo on just toipumassa pitkältä sairaslomalta joten ei kaipaa hytkyviä perunasäkkejä selkäänsä. Ja on myös taipuvainen ärsyyntymän huonon tasapainon omaavasta ratsastajasta ja voi lähteä ryöstämään.
Oiekin adrenaliini kuohahti kun soitin tytölle siihen kentälle. Vieläkin puuskututtaa[:@] kakara ymmärsi sentään pyytää anteeks!

Joo siis täälläkin kauhea myrsky mut äsken yht äkkiä alkoi aurinko paistaa. Mut sitä onnea kesti ehkä 2 minuuttia.
 
Mikähän vastoin käymisten kuukaus tää on oikein?? kaikilla jotai ongelmaa jonkin asian kanssa.

Viime viikolla mopopoika meinas ajaa pinjan päälle ku pinja nukku vaunuissa. tänään oli autoilija jättäny raapimatta ikkunansa kunnolla ja törmänny kaverini 1,5v tyttöön joka oli istunu vaunuissa. Onneks oli vaa pikku tönäsy olluu ettei pahempii tapahtunu. kaveri järkytty sen verran paljo ettei älynnä kattoo rekkaria, mutta onneks oli silmin näkijöitä mutta silti kukaa saanu rekkaria ylös.

HUOH.
 
Onpas tosiaan paljon sattunu nyt kaikille ikäviä [:(].... Toivotaan, et tästä olisi suunta vain sinne parempaan päin!
 
 ...Paitsi, et mulle meinaa tulla flunssa[:@]. Ihan hanurista tämä olo, kun joka paikkaa särkee eikä mitään jaksas tehdä [:'(]. Ylihuomenna olis tarkoitus lähtee kaasojen kera katsastamaan häät ja rakkaus messut. Toivottavasti ehtisin selättää tämän orastavan flunssan siihen mennessä, sillä päästäis viettämään päivää oikein ihan vaan tyttöjen kesken, kun anoppi on lupautunu micon hoitajaksi [:)]! Siispä nyt ei sitä suuremmallakaan syyllä sais sairastua [:D]!!! ...Voi kyllä mä odotan tuota päivää, et pääsee oikein kunnolla rentoutumaan ja viettämään ihanaa päivää parhaiden ystävien kanssa hyvällä omallatunnolla[:)]!
 
No, mutta sitten vielä ne päivän parhaat uutiset: MICO RAKAS TÄNÄÄN 9KK <3! Neuvola meillä on maanantaina [:'(], jonka jälkeen pystyn raportoimaan, kuinka me mennään siellä miinus ziljoona käyrällä taas [:@].
 
minto: kyseessä oli Länsiväylän Elixia. Odotan huomenna puhelua ja selvitystä tapahtuneesta.
 
Ainiin. toivottavasti ukon kosiminen ei ollu tuo miten se tokas tosta sunnuntaista. ei 101010 oo hyvä hääpäivä vaa 111111. HUOH. jos näin on niin pirulainen annan rukkaset. Se kosi mua sillee kihlojen kohalla että käveltii kaupan ohi ja tuumas että "käydään katteleen hintoja". *_* ja yhteen muutto oli sillo aikoinaan sellanen että "vai haluaisitko tulla toiseksi laskun maksajaksi?"
 
Hihii Kayliesin mies on perinteinen suomalainen romantikko:D
Ootteko puhunu koska ootte menossa naimisiin? Mä luulen että mä perun sen meidän kirkon varauksen ensi kesälle.. En usko että jaksan järjestää pienen vauvan kanssa enkä halua imettää häissäni.. noh, katotaan nyt, mielialat vaihtelee:D Mullaki oli lippu niille messuille mut enpä jaksa mennä.

Täytyypä siis varottaa länsiväylän elixiassa käyviä kavereita!!! Aika moni tuttu käy siellä.

Ja siis mitä ihmettä, auto tönäissyt lasta? HUH HUH nyt tulee liikaa kaikille paskaa niskaan!!! onkse tää syksy ja pimeys ja masennus?
Mut kiva sit tulla tänne purkamaan ku kaikki ymmärtää miltä tuntuu.
Toivottavasti Yaman tallitytöt jatkossa osaa kysyä lupaa asioihin! Itse hevosihmisenä ymmärrän sun raivon!!! Mä oon niin haaveillu että alottasin rakkaan harrastuksen uudestaan, täällä on paljonkin talleja. En oo vaan vielä saanu aikaseks.Yama jos teillä tulee jotain vanhoja polleja jotka tarttee eläkekotia ni tänne saa lähettää :D Meillä on toi vanha kanala josta vois kunnostaa tallin! Se on mun haave!

Mä menin illalla seiskalta nukkumaan, ja se on syy miks kukun hereillä jo:D 10h unta takana ku Nuutti heräs viideltä syömään. Sit se nukahti uudesaan mut mä nousin kahvin keittoon. Nyt mulla on tuli takassa ja kynttilät päällä, ihana fiilis. Ulkona on niin pimeetä et en näe onko täällä sitä lunta tullu. Ihana fiilis[:)] Toivotaan että tää pvä sujuis kaikilla ilman vastoinkäymisiä!
 
Hui, onpas kaikille sattunu kaikkee ikävää!!! Kuka ees viittii mennä hevosen selkään ilman kunnon opetusta, ellei oo ennen ratsastanu? Ja eihän muksuja voi vahtia niin ettei ikinä mitään sattus, mutta täytyyhän niistä ny kertoo vanhemmille!! Ja aika arsesta jos sattuu huono neuvolantäti, meillä on käyny hyvä säkä ku Pihlalla ja mulla on ollu mukavat ja asiansa osaavat.
 
Täällä tuli eilen räntää/lunta, ja tänään lunta. Heti kauhee joulufiilis ja huvittas jo kaivaa koristeita esiin ja paketoida jolulahjoja! Kun ny kuukauden viä malttais..
 
Meillä on kans ollu tytöllä kauhee räkätauti, silmätulehdus onneks meni jo. Ostettiin joskus talvella jo sellanen pikkuniistäjä, se oli kyllä ihan syvältä, ei ollu mitään hyötyä. Ny hain sen nenäfridan ja halleluja! Kyllä irtoo räkää megahyvin, ja en tiä johtuko siitä, mut viime yö nukuttiin putkeen!!!!!!! Normaalisti nukutaankin, mut ny on 1,5vko heräilty 1-2 krt yössä. Vähän teki hyvää yöunet putkeen!
 
Ja jei, huomenna häihin! Oon saanu jo laittaa kynnetkin rauhassa kun pirpana vetää päikkäreitä, ja mekkokin on katottuna, silitys vaan.
 
Joskohan sitä viittis korkata talven ekan glögipullon???
 
yohanna. Olisi taivaallista jos pinja heräis 1-2 kertaa yössä. HERÄÄ NYKYÄÄN 6-9 kertaa. tööt tööt tööt oon...

Hemmetti velipoika oli tänää kolarissa. Onneks ei kääny pahasti.
 
missä työ kaikki ootta?
täällä on ihan kuollutta...
mut eipä täs meilläkään ihmeempää. Oltiin eilen miehen työpaikan juhlissa. Oli iihan hauskaa vaikka kuskina olinkin.
nyt vähän väsyttää 5h unien jälkeen.
 
Ensinnäkin, voimia kaikille pienille ja isommillekin sairastelijoille, toivottavasti on suunta jo parempaan päin pikku-Pihlalla ja Manilla! Miten meni muuten Micolla neuvolakäynti?

Kiireistä on täälläkin! Tänään on viimonen äitiyslomapäivä, vaikka ei oikein siltä tunnu. Viime viikkoina on konsertteja riittänyt, ja ensi viikon päätin mukavasta työtarjouksesta huolimatta pysyä kotona Oliverin kanssa. Kumma kyllä, että jaksaa kotonakin paljon paremmin, kun on saanut toteuttaa itseään vähän muutenkin kuin kotiäidin roolissa - vaikka yöunet on vähiin jääneetkin. Oliverin hoidon olen järjestänyt siten, että poika on ollut joko isänsä kanssa kotona tai sitten lastenvahdin kanssa meidän mukana keikoilla. Hyvin on viihtynyt mukana kunhan järjestää sopivaa tekemistä ja pitää huolta päiväuniajoista ja syömingeistä, eikä enää onneksi vierasta niin paljon kuin ennen, edes miehiä.

Oliver on ottanut jo ensiaskelia ilman tukea, tosin vahingossa. Ei aina tunnu tajuavan että oma tasapaino ei ehkä olekaan ihan niin hyvä... [:-] Hirmuista vauhtia se kävelee pitäen kiinni yhdestä sormesta, ja lempipuuhaa on rappusten kiipeäminen ylös ja alas ja ylös ja alas... (onneksi ei ole kotona rappusia!) Päivittäisistä lattiatreeneistä huolimatta ryömimisen ja konttaamisen suhteen ei ole tapahtunut mitään, kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta! Istua tykkää ja siinä asennossa välillä hilaa itseään eteen- ja taaksepäin. Seisomaan on päässyt itse muutaman kerran.

Oliverin lempiharrastuksiin kuuluu tällä hetkellä ulkoilu (metsässä kävely, kiikkuminen, hiekkalaatikolla leikkiminen ym), palikoilla leikkiminen (=tornien kaataminen ja palikoiden viskominen) ja kirjojen lukeminen. Varsinkin sellaset on hirmu kivoja mistä kuuluu ääniä, missä on erilaisia koskettelupintoja tai luukkuja avattavana. Samoin kaikki musiikki ja laulaminen saa pikkumiehen pysähtymään ja kuuntelemaan. Välillä se yrittää itsekin laulaa mukana, tai siltä se ölinä vähän kuulostaa. [:)] "Äitän" lisäksi Oliver sanoo usein "oho" kun lelu tippuu tai jos vastaan tulee hieno auto, ja "nammam" jos saa jotain hyvää ruokaa.

P.S. Tuosta konttaamisesta muuten luin, että se olisi hyvä opettaa lapselle jälkeenpäin, jos ei ole vauvana oppinut. On nimittäin tehty tutkimuksia (en muista lähteitä tähän hätään) että lapsilla jotka eivät konttaa, on havaittu enemmän hahmottamisongelmia ja lukemiseen liittyviä vaikeuksia hieman vanhempana kuin niillä vauvoilla, jotka konttasivat. Tiedä sitten pitääkö asia paikkansa!
 
Hiljasta..
meillä ollaan nyt toista viikkoa kipeänä.
Aaro onneksi voi jo paremmin.[:)]

palaillaan kun ollaan tervehdytty[;)]
 
Hiljasta oli joo viikonloppuna.. Ei mullakaa ollu kummempaa asiaa ni en sit kirjotellu. Nyt heräs kysymys!

Milloin saa noita lapsia alkaa totuttaa maitotuotteisiin?
Lueskelin joulukuisia ja siellä jo osa syö ihan jugurttia ja normimaitoa yms.. Mietin vaan ku alan olla aika kyllästyny noihin kalliisiin korvikkeisiin... Olis ihana vaan antaa välipalaks esim jugurtti tylsän bonapurkin sijaan. Siltä mun neuvolatädiltä en aio kysyä mitään, se on niin idiootti et varmaan neuvoo väärin. ai nii ja ne putket tuli nyt pe postissa!! vielä ku jaksais lähtee sinne verikokeeseen...
Mistä mä voin vaatia neuvolatädin vaihtoa? onks kellään kokemusta?
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että lähempänä kymmentä kuukautta voi alkaa totuttaa pikku hiljaa maitotuotteisiin. Vähän maustamatonta jugurttia jne. Maitoa ruoanlaitossa (esim makaroonilaatikko) ja siitä sitten vähitellen. Päämääränä se, että vuoden iässä voi sit käyttää koko ajan.

Koiruudet yrittää kiristää mun pinnaa... Ne tietää tasan tarkkaan, että sänkyyn ei ole menemistä, niin vähän väliä ne on rötväämässä siellä... Murh. Viime yönä toinen koiruus keksi alkaa pureksii Aavan lelua, heräsin sellaseen pieneen vinkunaan (vinkulelu), niin siellä tää yks karvanen neiti oli järsimässä..

mun rakas pieni tyttäreni, joka vuosi sitten potki masussa, on tänään 9kk vanha <3 vitsi aika menee nopeesti!
 
n. 10kk iästä lähtiin riippuen ihan kaikesta. Jokainen tekee tyylillään ja taidoillaan :) Mie meinasin ruveta tuossa viikon päästä pikkasen kokeilee.

saatas se talo mitä käätiin kattoon. mut siihe pitäs tehä aika kalliita juttuja kute se vitun paskahärveli joko se saamerin tonkka sinne maa alle tai liittyä naapureiden kanssa kunnan viemäröintiin. HUOH. keittiö siinä o huono siinä mielessä että mä en saa siitä ees remppaamalla ikinä mieleistä ku o nii pienes huonees se ja siel o kellariin menevä ovi esteenä ja eteiseen ja olkkariin. huoh. en tiedä. katellaa ja kuullostellaan pankin mielipidettä ja sitä että jos miekii oon lainassa mukana nii saatasko isompi että voisi täysin toisenlaista laittaa tai rakentaa oma. EN TIEDÄ. arveluttaa ja epäilyttää. hieman stressaa nyt toi talo asia. täällä o tarjolla taloja jne. joko helvetin vuokratontilla mitä ei haluta tai sitten saatanan kalliilla. HUOH. eli ei mitään mulle siis. HUoh.huoh huoh huoh.

Ihan neuvolan ajanvarauksesta vai meneekö se suoraan sille hoitajalle? ilmoittautumispisteestä. potilasasiamieheltä. tai sanot sille päin naamaa että haluan toisen hoitajan kiitos!!
 
Kirjotin nyt Lohjan neuvola-asioita hoitavalle päälikölle pitkän meilin.

Kaylies ei kannata ostaa sitä taloa jos vähänkään tuntuu et esim keittiö ei miellytä TMS! Puhun kokemuksesta :) oon niin ilonen ettei meidän ekat tarjoukset menny läpi ja saatiin tää kolmas talo vasta mikä on ainoa mikä oikeasti on meidän unelmakoti. Jälkeenpäin vasta tajusi muissa taloissa olevat viat yms. jotenki sitä on niin sokea asuntoa kattoessa, kaikki tuntuu ihanalta yms. Näin ainaki meillä. Kysymys on kuitenki loppuiän jopa kodista, haluattehan sen olevan just perfect!!!![;)]
Nii ja se Biopuhdistamo?sitäkö tarkotit? Meidän pitäs se kans ehkä laittaa, iso remppa tulossa. Toisaalta kuka niitä tulee tarkistaa onks niitä tehty? meillä kuitenki on säiliöt paskavesille, ne ei mene suoraan luontoon. Eduskunta tekee päätöksiä mitkä on mahdotonta toteuttaa..huoh omakotiasumisen ihanuutta.[:-]
 
meillä oli eilen hauskaa kun nähtiin pitkästä aikaa miltsun pikkuserkkua joka on 2vko nuorempi. Oli neideillä aika lailla samat kuviot. molemmat konttaa ja kävelee tukea vasten. miltsu on kyllä pikkasen isompi...

maitotuotteita me ollaan jo pikkasen maisteltu. Joskus pieni lusikallinen rahkaa äidiä lautaselta ja aamupuuron joukossa raejuustoa 2tl. en ole huomannut mitään ongelmia, ei ilmavaivoja tai muutosta kakassa. mutta sen olen kyllä huomannu et jos saa nannia niin kakka on todella löysää!
nyt on olluparina yönä taas vähän levotota. klo 2 on neiti heränny. edellis yönä puhui tunnin sängyssään ja nyt nukahti melkein heti uudestaan.
 
Mä en oo muka ees ehtiny käymään koneella viiteen päivään, mut kerrankin hyvä ettei muutkaan kun en ois montaa sivua ehtinykkä lukeen.
 
Juu, ohan toi 1-2krt yössä heräily aika vähän, mut kun 4kk sai nukkua yöt putkeen ni oudokseltaan ärsyttää. Sit kun alko taa nukkuun putkeen, ni tuntu et ite oli väsyneempi, sai varmaan liikaa unta!
 
Ei kannata Kaylies ostaa kämppää jos joku tökkii, mulle varsinkin pieni ja epäkäytännöllinen keittiö ois kauhee! Ei paljo huvittas tehä ruokaa eikä leipoo (mistä on nyt tullu oikein harrastus!).
 
Ny täytyy viä käydä kurkkaan joululöpinät, kun siitäkin oli alotettu keskustelu! Huippua, pääsee sinne turiseen tän jouluhuluuden kans!!
 
Ja mun mielestä se 10kk on kans se ikä et voi testata maitotuotteita.
 
Heippa!

Tälläsen vastauksen sain neuvolapääliköltä. Aika diplomaattinen vastaus [:-] kun siis kysyin että miten voin anoa terkan vaihtoa...
nimet poistin..

"Olen hyvin pahoillani, että kohdallenne verinäytteen ottoon liittyen kasaantui epäselvyyksiä.
 
Terveydenhoitaja neiti X on aloittanut neuvolatyössä viime kesänä ja tällä saralla on vielä perehtymisvaiheessa. Valitettavaa on, että perehtymisvaiheessa inhimillisiä erehdyksiä sattuu.  Hänellä on mittavaa ammattiosaamista ja vahvuutta monenlaisesta perhetyöstä, jonka uskon jatkossa näkyvän myös asiakassuhteessanne. Toivonkin Teidän puoleltanne kärsivällisyyttä uuden asiakassuhteen luomiseksi."


Joopa joo siis.. Noh vastasin sitten että miksi en saanut vastausta kysymykseeni?!?! Hän vastasi että on niin vaikeaa vaihtaa terkkaa kun ei oo tossa meidän neuvolassa kun yks ja pitäs mennä toiseen piiriin yms. anto kaavakkeen mikä pitää täyttää ja sit ne tekee päätöksen et saadaanko vaihtaa neuvolaa.. plaah!


Onpas Elegialla sairasteltu:(( toivotaan että nyt olis jo parempi!!!!


Mä oon nyt antanu Nuutille normimaitoa puuron sekaan, luonnonjugurttia, juustoa, viiliä..eikä mistään oo menny massu sekasin ja kakka on normaalia. Ihanaa ku kohta saa syödä normiruokaa kokonaan! Säästyy rahaa ku loppuu toi pilttien osto..


Tääl sataa räntää. Meillä on siis pyykkipäivä ja varmaan ollaan vaan sisällä. Tulis jo pikkupakkaset!!!




 
Takaisin
Top