Lokakuun löpinät

Yamacraw

Näppärä viestien naputtelija
Kuukausi on vaihtunut siirtykäämme siis uuteen...
onko muilla mammoilla jonkinlaista "etiketti" sääntöä jos ollaan lapsen kanssa esim muskarissa missä on vieraita lapsia ja yhteiset lelut, niin annatteko laittaa lelut suuhun? Kun tässä iässä ne menee suuhun heti kun käteen saadaan.
 
Ihana kuva Aarosta! [:)]

Ei täällä meilläkään kaikkee osata, ja näyttäis vähän siltä että ryömimis/konttaamisvaihe jää väliin kokonaan?!? Sen jälkeen kun tää puolvuotiaana alkoi ottamaan askeleita ei ole lattia enää kiinnostanut. Ihmeissäni katson noita muita samanikäisiä ja nuorempiakin vauvoja jotka jo ryömii ja konttaa! Niinkun Hiawatha tuossa mainitsikin, meidän kotkalaisilla pikkumussukoilla on kaikilla ihan omat juttunsa ja taitonsa, ja niiden kanssakäymistä saa hymyssä suin seurata. [:D] Mutta niin se vaan menee, että kaikilla kehittyy motoriset, emotionaaliset ja sosiaaliset taidot ihan omassa tahdissa. Oikeassa olet, Lumiperhonen, vauva-aika on kohta ohi ja mielelläni minäkin nautin sen viimeisistä vaiheista. Sitä aikaa kun ei enää koskaan saa takaisin (ainakaan tämä saman yksilön kanssa)!

Yamalle vielä kommentoin, että itse en ole pöpökammoisimmasta päästä ja annan Oliverin maistella lähes kaikkea mistä nyt ei akuuttia vaaraa ole. Ja aika terveenähän tuo on pysynytkin toistaiseksi. Meillä muskaritäti sanoi että pesee niitä marakasseja ym. leluja viikoittain, joten sekin tieto rauhoittaa varmaan monia meidän ryhmäläisiä. Mitä minä olen seuraillut niin kyllä suurin osa taisi laittaa marakassit suuhun ja vaan muutamaa kiellettiin. Olen ajatellut että se lelujen suuhun laittaminen on lapsen tapa tutustua uusiin asioihin, ja kehittyyhän se oma immuniteettikin siinä samalla.

Ihanaa lokakuuta kaikille! [:)]

edit: pitäis varmaan hiljalleen muuttaa tuo tickerin nimi kun se alkaa jo kuulostaa surrealistiselta, Oliver kun ei ole enää ihan pienimmästä päästä vauvoja! Tietääkö joku miten sen sais helposti tehtyä ilman että tekee kokonaan uutta tickeriä? [:-]
 
Tosi kiva, että osa teistä on päässyt tapaamaan toisiaan! Varmasti ihana seurata sitä, miten vauvat suhtautuvat toisiinsa. Meillä poika haluaisi kovasti kosketella muita vauvoja, mutta sitä toki täytyy hieman estellä, nuo otteet kun eivät niitä hellimpiä ole. Ja niinhän se menee, jokainen vauva kehittyy yksilöllisesti. Jäin vain mietiskelemään noita kehitysjuttuja, että ainakin itselleni tulee herkästi sellainen supervauvafiilis, kun vain pikaisesti lukee muiden kuulumisia, joissa monesti luonnollisesti keskitytään vauvojen opittuihin taitoihin. En siis missään nimessä tarkoita, etteikö täällä jokainen saisi hehkuttaa oman lapsensa taitoja, se kertoo vain siitä, että olemme ylpeitä omista lapsistamme. Jäin vain miettimään, että toivottavasti ihmiset uskaltavat samalla tuoda esille myös huolensa, jos jokin oman lapsen kehitysvaihe mietityttää.

Mitä pöpöihin tulee, niin minä olen melko rento. En siis pahemmin stressaile, vaikka poika maailmaa maisteleekin. Toki katson, ettei hän laita suuhunsa mitään tupakantumppeja tms.
 
Mä olen myös sen kannalla, että maistelkoot [:)]
Kukkamultaan tosin en anna koskea vaikka se kiinnostaisikin, koirien vesikipolle ja ruokakipoille ei ole asiaa, mutta koirien kumilelut kiinnostaa kovasti ja niitä yritetään kielloista huolimatta maistella.. Nyt on isona kiinnostuksen kohteena sohvapöydän NUOLEMINEN.. Siis seisten siinä lipoo pöydän pintaa.. hmm...
Meilläkään ei vielä kontata, asentoa on otettu jo reilu kuukausi, mut eteenpäin ei liikuta, tai no ehkä pari "askelta" ja sit masulleen..
On tuo kyllä aikamoinen kiitomato ku painaa ympäri kämppää.
Sitkeä tapaus ku pöytää ja sohvaa vasten noustaan, muksahdetaan peppulle ja taas ylös. Välillä on pääkin kolahtanut alas tullessa, sitä mietitään, että kuuluisko itkeä, mut unohdetaan sit ku äiti tai isi alkaa höpöttämään ja taas noustaan ylös.
"Hei Hei":n sanominen saa likan vilkuttamaan ja "Ei" saa tytön lopettamaan milloin minkäkin asian teon (yleensä). "Tule tänne" saa tytön ryömimään kohti.
Jännää miten nuo oppivat [:)]
Pinsetti otteella tuo napsi makarooneja pöydältä.

Jaahas, jotain "äitin" tapaista tuolla huudellaan pinniksessä, pare lähtee sinnepäin siis [:)]
Mukavaa lokakuun ensimmäistä kaikille!

Niin ja ihana kuva Aarosta!!
 
Täällä myös kaiiki lelut menevät odotetusti suuhun, poikkeuksena tutti. Tuttia yritin opettaa jos olisi helpottanut yötä, siis lähinnä sitä imettämisen lopettamista. Muskarissa myös kaikki vauvat maistelee marakasseja. Ennen muskaria ja ilmeisesti jälkeenkin on täti ne huuhdellut, joten enpä niin oo asiaa murehtinut.
Meillä kyllä kontataan ja kovasti, mutta ei mm. ymmärretä puhetta, seistä itse tukea vasten eikä syödä noita 8 kk:n ikäsille tarkottuja murkinoita. Kokkareet ei onnistu vaikka joka ruokailulla yritetäänkin. Edelleen siis nuo hyvin hienot soseet käytössä.
 
lähinnä siltä kantilta kyselinkin että mitä mieltä muut on yhteisistä leluista. Mun mielestä se on vallan ok laittaa ne suuhun mut ajattelin vaan et onkohan muut sitten kauhuissaan... mut kuulostaa siltä et yleinen tapa.

mut nyt töihin...
 
Meillä on noi vaunujen renkaat himon kohteena ja ompa se niistä saanu sitten maistettua koirankakkaakin eikä mittää tullu. en kerennä puhistaa ku neiti jo hyökkäs kimppuun. kenkiäkin se käy maisteleen vaikka yritän aina estellä mutta onnistuu välillä karkaamaan sinne. Meillä kans menee kaikki suuhun ja se o vaa tapa tutkia maailmaa. Yritän kahtoo esim neuvolassa odotus tilassa syö leluja kun siellä suattaa olla vaikka mitä, mutta onpa se sielläkin kerennä maistelemaan. HImon kohde kauppareissuilla on noi kärryjen poletti systeemien hihnat. aina ne ketjut o suussa vaikka kuinka yrittää estää tai sitten on itse kärri suussa :D hassuja pikkusia.

Joo mulla on tullu se eroahistus tosiaan päälle. aina ku pitäs töihi lähtee nii on oikeasti työn ja tuskan takana ja samoin kun pitäs lähtee iltaa viettää tai yksin kauppaan.





HUOH!PASKA PÄIVÄ!!!

Tapeltiin tossa isännän kanssa. Olettaa minun hoitavan tiettyjä juttuja automaattisesti koska ollaan yhessä. Olemme tästä asiasta miljoona kertaa puhuttu että kun ei ole minun niin minulta pitää kysyä että voinko tehdä. Ja aikasemmin onnistu taasen mut nyt taas unohtunu mieheltä meidän sopimukset. pErkelrkasasögkasp'gkadskgöasdkjgö
Ja ahistaa entisestään nyt sen tytön tulo tänne. huoh. Keskustelimme ja sovimme miten sen kaa toimitaan nii herrapa o taas unohtanut ja minun pitäs sitä pentua kohella taas muka silkkihansikkain. perkele ei vetele. alkaa inhottaa koko perkeleen pentu. ja ukkokii. ja alko kaikki ketuttamaan paitsi tuo päivänsäde..se pitää minut ees jotenkin koossa ja järissäni tässä monien sotkujen keskellä. En tiiä mitä tässä tekis. rakastan ukkooni ja haluan sen, mutta se tekee kaiken nin vaikeaksi. Mä en siis saisi sen vanhempaa tyttöä ees komentaa siinä tilanteessa jos on tapahtumassa vahinko Pinjaa kohtaa,esim kaatumassa tai vastaavaa. pitäs vaa silitellä että elähä nyt kävele tai kaadu toisen päälle. Ja että se o vaa elämää miehen mielestä jos vahinkoja sattuu. perklee. kyllä nyt neljä vuotiaan pitää katsoa minne kävelee.
Ja pahin mistä suutuin hänelle oli se että tyttö itki ku ikeneen koski. otin syliin ja välillä lelulla hankaili siinä sitä ientä. mies oli päivä unilla. Rupes mulle huutamaan että elä itketä sitä tyttöä. Pikkusen palo käämit siinä tilanteessa. Oli vielä sellasella asenteella ja äänellä se sanottu että iha ku mä tahallani itketän toista ja en osaa olla hyvä äiti.


Buahaaa..pinja vetää rallia matolla.ympyrään konttaa ihan hirveetä vauhtia kuin häntääsä jahtaava koira... hassu.
 
Ciao !

Empäs tajunnu että kuu vaihtu[8|]

Meillä syödään kaikkien leluja,en oo paljoa varonnu.
Ehkä sen takia Aaro ekan kerran sairastukin flunssaan[8|][&o]
 
Moi!
Valtavaa vauhtia nuo pienet kehitty, ja jokainen omalla tavallaan. Täällä neiti nousi monta viikkoa konttausasentoon, mutta vasta tällä viikolla keksi konttaamisen ja nyt sitä ei pitele mikään [:D] kovasti olis halu nähdä ylöspäin ja kiivetä pystyyn, mutta siinä ei vielä onnistu. Saa kyllä kurkattua lelulaatikoon ja keittiön alalaatikkoon ja suurinta huvia on ottaa omat kirjat alas tv-tason alahyllyltä. Istuminenkin onnistuu, mutta aina ei oikein osaa kaatuessaan ottaa käsillä vastaan. Tasapaino istuessa voi horjahtaa jos kovasti heiluttaa lelua tms. Kuhmuja siis odotettavissa...[:o]
Nyt kun istuminen onnistuu, niin ostettiin potta ja muutamat pissit on sinne saatu tehtyä. Pitkään ei malta istua, mutta kunhan tutustutaan pottaan vähitellen. Onko muut aloittaneet pottatreenit? Miten? hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Mä olen nyt vaan unien jälkeen yrittänyt viedä potalle hetkeksi.
Jokeltelua tulee kovasti, matkii kirjaimia ja tavuja. Ei sanan alkaa pikkihiljaa ymmärtämään, katsoo ja virnistää ja jatkaa kielettyä puuhaa. Muuten en ole huomannut, että tunnistaisi sanoja. Mutta hauskaa on jos äiti loruilee tai laulaa. ja muskarissa on viihdytty hyvin. Meillä ei ole muskarissa leluja/soittimia ollut. Omilla huiveilla on leikitty. Kai lapsi laittaa suuhun tutkiakseen esineen. Joten en näe syytä miksei leluja saisi laittaa suuhun. Vastustuskyky kartuu. Ainakin muiden mammojen ja vauvojen luona vieraillessa on lelut vuorotelleen jokaisen suussa... Tarkkana saa vaan olla, ettei saa mitään vaarallista suuhunsa.
Pikkuhiljaa ollaan siirtymässä rakeisempaan ruokaan. Vaan tahtoo ne palat tulla suusta ulos [8|] Tänään on ollut ruokailut melkosta sotkemista. Levitteli baananit pitkin pöytää ja lattiaa, vähän sentään maistoikin banaania ja kurkkua. Niin ja sitten meinas sylkeä ne kaikki palaset ruuasta pois suusta ja niitä olikin sitten siellä sun täällä. No, sotku kuuluu asiaan. Tohinassa oli kun pääsi tutkimaan banaania omin käsin. Ja sitten kaikista kivointa oli kun äiti kumartu lattialle poimimaan suurimpia ruokapalasia, niin keksi tarrata tahmasin käsi äidin tukkaan kiinni  [:D] Ja ihanan tutkivia/mietteliäitä ilmeitä oli kun huomas, että suussa onkin jotain kiinteempää. Nyt tuntuu, että ruuan tarve on taas lisääntynyt. Pitää suurentaa annoskokoja, ettei jää nälkä. Imetystä yritän edelleen yöltä vähentää, mutta hyvä jos yhdellä syötöllä selvitään. Melkein sen kaksi kertaa vaatii ruokaa.
Päikäreitä nukkuu 2-3 vaihtelevasti. Kolmet lyhyet tai kahdet pidemmät. Mites muut nukkuu päivällä?
8kk nevolassa kaikki ok. [:)]
Lissu
 
hmm rupes huolestuttamaan tuo pinjan pyöriminen tuolla. kokoajan vasemmalla pyörii konttaessa ja istuiltaan kallistaa päätä vasemmalle. ei haro kyllä korviaan mut pistää miettimään.
 
meillä menee nuo aamupäivät ja päivät ihan hyvin. nukkuu ja valvoo sopivia pätkiä. mutta mutta.. sitten iltapäivällä 2. päikkärien jälkeen ei suostu poikeen enää nukkumaan. eli herää unilta nro 2. siinä klo 15.30 tienoilla. Syö klo 16 aikaan ja sit suostuu nukahtamaan vasta yö unille klo 20 maissa. Mutta on väsynyt jo kuuden jälkeen. Sit se ilta onkin yhtä huutoa ja kiukuttelua. Plaah.

Ja nyt alkaa olla mun hermot loppu tohon tissittelyyn. Miltus on nyt koko viikon tehnyt päivisin niin et ensin syö kiltisti ja sit lopuksi nappaa tissin hampaiden väliin ja puraisee ihan kunnolla. Se on niin ilkeän tuntuista! yöööökkk. Uhkailen että lopetan kokonaan. mut en vielä haluis kokonaan... Ehkä sit niin et antaa tissiä vaan aamulla ja illalla.
 
menee näköjään yksin puheluksi...
onpahan ollut vaikeaa tuo nukkumaan meno neidillä viime viikot. Nukkuu kyllä hyvin kunhan ensin nukahtaa... Kauhealla kiukuttelulla ja huudolla nukahtaa. Tosi raivostuttavaa[:(]
Tänään meni sitten touhu ihan yli. Huusi ja huusi vaan ja yritti nousta seisomaan pinnoja vasten. Oli ensin hetken isän sylis rauhoittumas ja sitten vähän ajan päästä äidin syliin. Ja totesin et täytyy ottaa viel hetkeks ylös sängystä. No nukahti sit äsken joskus klo22 jälkeen. Huvittavan näköistä kun oli sylissä olkarissa niin silmät meni välillä kieroon ku niin väsytti...

eilen oli vauvauinnissa hauskaa ja huomenna riehumaan muskariin.
 
Minto: En itekkään ymmärrä miten on mahd että ensin teen positiivisen testin ja sitten kun teen uuden muutaman päivän päästä niin onkin negatiivinen ja neuvolassakin oli sitten negaa:( mutta tosiaan mitään vuotoja ei ole ollut. Netistä oon kyllä lueskellu siitä Predictor testistä etten oo ainut jolla on tullu väärä positiivinen. Huimausta ja pahoinvointia on vieläkin mutta taitaa vaan johtuu siitä että on niskat jumissa:/

mutta iloisempiin asioihin [:)] luin että olitte olleet ultrassa:) aivan ihanaa että teidän vauvalla on kaikki hyvin !! [:)]

Täällä rupee kyllä vauvakuume nousemaan [:)] mutta täytyy vaan malttaa vielä jos vaikka ek akoettais valmistua ja sitten vasta [:)]
 
Oisko meidän ipanoilla taas joku kehitysvaihe ettei saa unille ilman huutoa. Joona on useana yönä valvonu 22-23.30 asti ja ihan tuhannen yliväsyny! Itkee vaan silmät kii eikä tajua tästä maailmasta enää mitään. Eilen piti taas 10 minsa "huuattaa" poikaa ennen ku sammu sekunnissa vaunuun, sänkyyn ei millään! Eikä meillä "huuattaminen" oo oikeestaan ees itkua vaan sellasta isompaa kitinää...inhottavaa, mutta pakko kestää.

Meidän jätkä ei ryömi eikä konttaa vaan menee istualtaan, pyllyä nitkumalla hirveetä kyytiä eteenpäin [:D] En oo aiemmin tuommosta tyyliä tavannu...hitto me on naurettu Joonalle!! [:D] Joka paikkaa tutkitaan [:)]
 
Meillä on menty kaksilla päikkäreillä ja myöhäisemmiltä herätään noin klo 15 tai sit viimeistään herätellään 15.30 ettei yö mene valvomiseksi. Nukkumattia mennään kuulostelemaan klo 20 paikkeilla ja yleensä hyvin tullutkin.
Viime yönä heräsi joskus 23 (arvio), jolloin otin hetkeksi tissille. Klo 3 annoin korviketta kun ei suostunut ilman jatkamaan unia ja veti sitä 80 ml. Olisi varmaan juonnut enemmänkin, mutta sen verran olin pulloon laittanut. Sit hieman ennen klo 6 joi taas uudelleen arviolta saman verran. Eli eka yö yhdellä imetyksellä, joten ehkä se siitä hiljalleen.

Muuten, kolme viime lenkkiä koiralta ilman jalkojen näykkimistä! Oon palkinnut sitä koko ajan kontaktista ja nätisti vierellä kävelystä ja kävelyt lyhyempiä noin 30 min mittaisia. On saanut halutessaan haistella ja kävellä ojan vartta, mutta kun palaa mun viereen ja ennen kuin on aloittanut huomionhakuisen näykkimisen, on saanut kehuja ja palkinnon. Olisko tämä tie onneen, tiedä sitten, mutta ainakin nyt on tepsinyt.
 
joo kitinät on. meillä neiti meni nukkumaan aika myöhään toiset päikkärit ja veti viel tunni verra nii kappas ku ipana nukahti yli tunnin pyörimisen jälkeen vasta 23,45 yöunille. lopuksi enne unta kitis ja huuti nii kovaa sitten että en jaksanu odottaa naapurin seinän hakkuuta jälleen kerran niin annoin sitten tissiä. harmittaa vaa ku en ite sitten ruvenna samantien unille vaa menin kaikkee muuta vielä höpsöttämään. olisin saanu nukkua melkei 6h yhteensoittoon. pinja ei oo kolmee viikkoon nukkunu 6tuntia yhteensoittoon vaa vähä välii sillonkin kitissy ja pyöriny.

meillä o noi hampit kyl myös osittain tuossa kitinässä...

kaikkialle noustaan seisomaan meillä kyllä ja oppi sitä tukea vaste kävelee pari askelta aina sillo tällö, mut o viel nii arka ettei oikein uskalla.

eli se kusipää naapuri hakkasi jälleen seinää pe-la yönä ku mies oli tytön kanssa kotona. tyttö heräilly vähä välii...äiti ja tissi ikävää plus hammaskipua.toinen yö oli menny hiukkasen paremmin mut ei paljoa. et ei ihmekkää et viime yö oli  sitten niin hyvä.
 
Meillä mennään hyvin nukkuun yöunille, mutta ihme kitinää pitää parin tunnin välein. Tulee varmaan noi liikkumiset uniin. Ja eilen heräs viiden jälkeen ihan pirteenä, ja tänään jo ennen viittä. Pienet porut pääsi iteltä, kun ei haittaa yhtään aikasin herääminen, kuhan vaan sais nukkua putkeen ennen sitä! No, toivottavasti tää johtuu vaan tosta et liikkumiset tulee uniin ja menee ohi jossain vaiheessa. Kun kerran piti herätä, ni aloin si peseen pyykkiä, imuroimaan ja luuttaan!! Toi kävelytuki on vaan mainio keksintö, siihen voi laittaa tytön siivoomisen ajaks (seuraa kyllä kotterollaan perässä koko ajan).
 
Tänään pääsee jo 8kk neuvolaankin, jee! Ens viikolla kun täytetään jo 9kk!
 
Moikka ![:)]

Onkos Kaylies teillä jo pöly laskeutunu miehen kanssa?
Kyllä mun mielestä sulla on täysi oikeus mainita jos leikitään vähän liian rajusti Pinjan lähellä tms..Kyse on kuitenkin vielä niin pienestä lapsesta että siinä voi käydä huonosti jos ei varo.
Ja muutenkin muissakin asioissa,ruokapöydässä,nukkumaan meno aisioissa jne..kyllä luulis 4 vuotiaalla olevan ns.normaalit elämän tavat..eli esim,kaikissa perheissä taaperot menevät samoihin aikoihin nukkumaan.

Meillä on kans ollu täs vähän tilanteita päällä.Mä en voi siiiieeetäää kun toinen vaan pelaa ja pelaa ja pelaa ja pelaa!![:@]
Aina kun Hän ostaa jonkuu tosi fiksun pelin(kuten ne kaikki on!)sit sitä ränkätään muutama viikko 24h.Ja pelaamisen aikana ei saa puhua eikä muutenkaan häiritä.VOE JUMANKAUTA!!
Ja sit kaiken kruunaa lause "..voisiks sä nyt edes hetken antaa mulle omaa aikaa..."
Toi on sellain lause mikä pistää varmaan monetkin kotiäidit vähän höyryämään.
Että näin.

Uni asiaa,viime yö oli hyvä.Heräs vaan 2kertaa.Mutta viimesen kuukauden Aaro olla on ollu enempi huonoja öitä.(samanlaista ku Yöhannalla)
Päikkäreille saan nukkumaan,mutta se on sit toinen juttu kauan nukutaan[&:]

Pottailua oon miettiny että voi alkaa kokeileen..ku poika siinä muutenkin välillä istuskelee ja leikkii[:D]
Meillä on aina ihan vakio.Aamulla (klo 6-7)kun vaihdan yövaipan uuteen ja laitan pojan leikkimään niin ei aikaakaan ku Hän alkaa vääntää kakkaa ja sit taas vaippa vaihtoon..[>:]
Mutta voisin tuohon väliin kokeilla pottaa..jättäisin pojan ilman vaippaa ja kun on aika niin potta alle[:D][;)]

Siiiiiis arvatkaa mitä!
Tää mamma aikoo ens viikonloppuna lähtä tuulettuu!
Aaro menee anoppilaan,yöksi!
Vastustelin ideaa pari viikkoa mutta eilen juteltiin asia halki ja päätös oli että poika on koko yön siellä.Eeeeikä niin että haen yöksi kotiin,tai jään itse kotiin(ja annan miehen vaan mennä) tai käyn välillä imettämässä poikaa,nukuttamassa poikaa yms..mitä ikinä keksinkin.
Tuonkii takia ollaan nyt yritettu Aaroa nukkumaan yöt[;)]
On se jo vissiin mun aikakin käydä jossain ulkona.En oo ollu n.2 vuoteen baarissa!*HUI*
No siis jos me nyt edes mennään baariin,tupareihin ollaan menossa[;)]

Nyt täytyy mennä tekee sämpylöitä[:)]
 
Mäki tuun pölisee lokakuun puolelle! Hirveesti tekstiä taas tullu, oon lukenu mut en oo ehtiny kirjuutella :D

Meillä Nuutti saa nuoleskella ja tunkea suuhunsa kaikkea mahollista kuhan ei oo vaarallista tai voi joutua kurkkuun tms. eli koiran lelut esim on ihan parhaita sen mielestä! kumirengas varsinkin, sitä on kiva pureskella. En siis ole hysteriamutsi [:)]
Päiväunet on edelleen samat eli 8-10 about ja sitte 13-15, tossa nyt karkeasti, välillä menee kaks tuntia välillä tunti.
Nyt just oottelen et nukahtaa ylös nni sit teen ruuan itelle:D
Yöt on ollu nyt silleen että klo 18 yöunille ja sit herää 6.00. Tälläinen on hyvä yö siis[;)] Muutama yö viikossa on sellanen et herää esim neljän aikaan esim kakkaamaan ja rauhottuu sit vast pullolliseen mölöä. Mut yleensä on ne 12h sängyssä putkeen. Lähetän todella paljon myötätuntoa kaikille jotka joutuu valvomaan! Se on kamalaaaaaaa kun ei saa nukkua:( mä ite meen aina salkkareiden jälkeen jo sänkyyn lueskelee eli nukun yössä noin 9h. Se on pakko koska muuten en jaksa, kuitenkin raskausväsymykset painaa päälle. Komppaan Yohannaa siinä että aikasin voin herätä, kunhan saa nukkua putkeen! ja se on tosiaan siitä kiinni että monelta menee nukkumaan. mä meen ajoissa siks että tiedän että kuutta pidemmälle en saa nukkua. usein nukun sit vielä Nuutin ekat päikkärit.

Mitäs muuta... Inhottavaa tuo Hiawathan miehen touhu:( ehdotan että sanot suorat sanat! Tiedän mistä puhun, mun mies on ITalalla ja hänkin tykkää pelata. Nyt sillä on uus hyvä peli ja se pelaa illat MUTTA vasta kun Nuutti on nukkumassa ja mähän meen jo kasilta sänkyyn et sinänsä ei haittaa mua [:D] Mun mies onneksi lopettaa jos pyydän et hän tulee seuraks sohvalle juttelee tms. Ja ei se onneks joka ilta pelaa, usein vaan silloin ku on joku hyvä peli, sit ku sen pääsee läpi ni on taas hiljasta pelaamisen suhteen. MUTTA fakta on että kun perheessä on pieni lapsi, ei miehellä VOI olla aikaa pelata niin paljon kun ennen.. muutenhan nainen hoitaa lapsen kokonaan periaatteessa?!?! törkeetä.

Mä olin viime viikonloppuna luokkakokouksessa Hesassa:D sit menin systerille yöks ja su ajelin sit kotiin. Oli ihanaa! [:D] Ja miettikää minä selvinpäin jaksoin olla siellä raflassa yhteen asti!!! puol kolme vast olin nukkumassa [:-]ei ihme et väsytti! Nyt tänä lauantaina on miehen vuoro mennä ulos. Musta tuntuu et joka vkl olis jotain juhlaa, synttäreitä tms jakoht alkaa pikkujouluaika... onneks ei pääse kaikkiin kuitenkaan. Mut toisaalta on viel kiva mennä ku on tuo yksi lapsi, pienen kanssa sit taas saa olla kevään ja kesän kotosalla.

Kayliesillä nihkee tilanne miehen kanssa:/ uskon että jos ei ole oma lapsi ni se aiheuttaa kyllä sanaharkkaa joskus:(( VOIMIA!!!
Jos meillä olis sama tilanne että miehellä olis lapsi joka olis meillä viikonloppusin ni mä kyllä sanoisin että meidän kodissa on tietyt säännöt ja niitä noudatetaan meillä. inhottavaa jos te ette pääse asioista yksimielisyyteen:((

Onks kukaan muu kyllästynyt vauvan soseisiin ja niiden hajuihin??? Silloin kun mulla oli pahoinvoinnit pahimmillaan ni oikeesti oli aika hirveetä syöttää noita, varsinkin punaisen sävyisiä.. niissä on joku ominaishaju [&:] mä oon niin laiska et teen vaa kasvissoseita ite, en jaksa lihoja keitellä. Meillä menee jo tosi hyvin palaruuat, alussa oli koko ajan kakomista. Lisäksi Nuutti on ihan rakastunu varrasleipään ja suolattomiin riisikakkuihin joita se nakertelee. Maissinaksuja en oo nyt antanu ku niidenki haju ällöttää!

Ei kai mulla muuta tällä kertaa:D Aurinkoa kaikkien koteihin!!!
 
Takaisin
Top